Nie musisz. Spuszczaj na rozgrzanym silniku(oczywiście zgaszonym). Pewnie wiesz, ale to jest ta śruba położona najniżej na parowniku. Polecam zajrzeć także do filtra gazu(musisz zakręcić butlę).
Regulacja na parowniku, jeśli dużo kręcone, często wymaga poprawki registrem ale nie zawsze. Ogólnie wygląda to tak że jeśli przy dużych obciążeniach jest bogato to trzeba zakręcić register, wtedy zwykle na wolnych obrotach robi się ubogo więc odkręcić na parowniku, potem znowu na wysokich może by za bogato więc znowu zakręcić register i tak do wyłapania...
Witam.Czy ktoś wie ile obrotów śruby trzeba zrobić od zakręcenia, żeby można było zacząć regulację?
Może trzeba najpierw obie śrubki zakręcić, o których śrubkach mówisz? Może korkowiec? bardzo prawdopodobne, aby go wyeliminować oraz pracę sondy załóż śrubę do testów na wąż zamiast silnika krokowego
1. Filtr fazy ciekłej powinien być gdzieś na metalowym przewodzie. Myślę, że gdzieś w okolicach zdjęcia nr 2. Musiał bym zobaczyć szerzej. Natomiast filtra fazy lotnej najprawdopodobniej nie masz, Jeśli jest to na gumowym przewodzie z parownika do mieszalnika. 2. Obejrzyj dokładnie przewody do centralki. Wypnij wtyczkę i ją obejrzyj czy styki są ok,...
nic to nie dało... zrobiłem tak jak koledzy mówili mianowicie... włączyłem zapłon na LPG dałem plus na eletrozawór na parowniku śrube na bypass zakręciłem i śrubę na imbus ustawiłem tak aby leeko syczało. Nadal to samo .... zblokowałem dopływ powietrza zatykając połowę filtra powietrza i teraz jest OK na gazie i na PB ale czy tak powinno być ?....
Witam posiadam passata b3 1.8i z gazem. Parownik lavato proszę napisać tylko co da odkręcenie lub zakręcenie danej śruby bo nie mogę tego zrozumieć. Jeżeli dobrze rozumiem to: Śruba 1: spust zanieczyszczeń śruba 2: regulacja membrany ? jak tak w którą stronę kręcić aby zmniejszyć mieszankę gazu ? Śruba 3: regulacja mieszanki na biegu jałowym ? rozumiem...
Witaj. Zdjęcie słabe ale wygląda to na parownik tomasetto. Kup komplet membran i uszczelek(ok 50zł oryginał). Wyczyść dokładnie powstały nagar w parowniku (najlepiej będzie po piaskowaniu). Złóż i wyreguluj. Parownik będzie jak nowy. Gwarantuję. Śruba na wężu ustawia dawkę gazu na obciążeniu, Dwie śrubki na parowniku.Jedna -obroty biegu jałowego Druga...
Za spalanie przede wszystkim odpowiada register przez Ciebie nazwany śrubą na wężu (lub krokowy w 2 generacji), na reduktorze ustawiasz mieszankę. Jeśli sobie nie radzisz - jedź do zakładu pod analizator spalin. Śruba registra otwarta na około 1,5 obrotu, metalowa na reduktorze całkiem zakręcona, czarną (plastikową) ustawiasz wolne obroty. Ale to w...
na reduktorze masz 2 śrruby regulacyjne: górna służy do regulacji stałej dawki gazu a dolna do dawki gazu na wolnych obrotach. Poza tym jeżeli twój wóz (napisz co to za wóz) ma sondę lambda to powinieneś mieć komputer sterujący dawką gazu za pomocą silnika krokowego znajdującego się na rurze łączącej reduktor z mikserem. Jeżeli nie ma tam silnika krokowego...
witam śrubka mosiężna służy do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach, natomiast czarna do czułości parownika, kręcąc śrubą mosiężną powinieneś znaleźć najwyższe wolne obroty , czarną wkręć do końca ale bez przesady i wykręć o 2,5 obrotu następnie przy 3000 obrotów zakręć register aż zaczną spadać obroty i wykręć o 1 obrót, dzisiaj tak zrobiłem...
Ok. Dobra zrobię jeszcze z 2 próby jak mówisz, mogę z powrotem dać mniejszy mixer co był od początku tj. 32mm, pokręcę jeszcze trochę z gazem, na samym końcu mogę jeszcze bez zmiany mixera dać ten inny parownik który leży odłogiem. Śruba bypassu jest zakręcona na maximum. Wszystko zaczęło się właściwie po wymianie membramy na wzmocnioną, ponoć trwalszą...
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Witam wszystkich!!! Proszę o radę w kwestii regulacji parownika LovTec . Parownik ten wygląda identycznie jak parownik Lovato, którego opis znalazłem na tym forum z informacją, że dotyczy on również LovTec-a. Z opisu i fotografii parownika wynika, że górna, metalowa, pionowo skierowana śruba regulacyjna jest od wolnych obrotów, a ta plastykowa, umieszczona...
Witam. Posiadam parownik jak na zdjęciu poniżej. Jest to instalacja II generacji w silniku 2.0 2E 115km, skrzynia automatyczna Zauważyłem, że "śruba" zaznaczona w czerwone kółko jest zakręcona maksymalnie. Auto chodzi równo, nie faluje na obrotach, trzyma równo 800obr, ale posiada zdecydowanie za duże spalanie: około 14-15litrów w trasie. Do tego mam...
Zabrałem się za pomiary i przy mierzeniu przegrzania przyciąłem przewód.od sądy i dużą kupa muszę kupić drugi Ale skręciłem zawór tak źle sssąca zrobiła się cała białą do zaworu.zawór też lekko na.korpusie oszronił się ale to mało i już koniec regulacji śruba zakręcona odpuściłem ja z 1/2 obrotu zawór syczy rura siwa ale jak dwa parowniki się włącza...
Sprawa wygląda tak: Po odkręceniu śruby od spuszczania syfu z parownika praktycznie nic nie wyleciało. Odkręciłem śrubę na parowniku (tą większą - od wolnych obrotów) o 1 obrót i okazało się, że silnik jak jest ciepły to przestał się już przydławiać, a obroty lecą w dół bardziej powoli i nie spadają poniżej wartości normalnej. Na zimnym silniku nie...
Kolego xena11 przeżyłem trochę z tą regulacją, aby auto działało naprawdę sprawnie, dynamicznie i znalazłem sposób regulacji (taki własny):) Ani auta ani instalacji już nie posiadam ale trochę doświadczenia nabyłem od momentu finalnego połączenia się interfejsem;) Proponuję Ci o ile jesteś zainteresowany i innym użytkownikom aut z LPG zacząć regulację...
Cześć Tak wiem temat wałkowany 100x i użyłem nawet funkcji szukaj. Wstęp: założyłem zestaw naprawczy, parownik jakiś czas potem leżał na półce. Mam 1 dużą śrubę między parownikiem a gaźnikiem mała śruba - regulacja biegu jałowego imbus - napięcie membrany Idąc za instrukcją: - wąż zamiast do mixera jest włożony do słoika z wodą - Cewki mają zasilanie...
Na jałowym krokowy utrzymuje ok 95-105 kroków, podczas jazdy wychyla sie do góra 135. . Trochę duża różnica kroków wskazująca na bogactwo z małych obciążeń. Śrubę na wężu zostaw w spokoju tzn ustaw tak żeby miał moc przy wyższych prędkościach. Zakręć troszkę na parowniku. Na 1 i 2 biegu bez butowania (zwłaszcza przy równej jeździe - na równych obrotach)...
Nie pisałem wcześniej a to dlatego bo chciałem przeczytać fachowe , merytoryczne podpowiedzi a z niektórymi się spotkałem lekceważąco i ironicznie oględnie pisząc. Niniejszym zwracam się o dalsze wsparcie do fachowców na tym portalu. Z góry dziękuję tym którzy wykazali się życzliwością , zrozumieniem i empatią. Kolego, radziłbym abyś zrobił taki eksperyment...
Witam Sprawa spalania chyba powoli staję się jasna ostatnio przy podniesionej masce auto mi zgasło lecz wciąż było na zapłonie, wtedy mając ucho około pół metra od parownika usłyszałem lekkie syczenie, wydaje mi się że gaz gdzieś się tam ulatniał, po wyłączeniu zapłonu oczywiście syczenie ustępowało po około 15s. Dziś postanowiłem rozebrać ten parownik...
Panowie zdaję sobie sprawę, że wątek zdechł półtora roku temu, niemniej jednak jest ciągle jexdnym z pierwszych, w wyszukiwarce google, jaki wyskakuje podczas pytań o prawidłową regulację instalacji gazowej. Jako, że moje auto w najgorszym swoim momencie paliło 19 litrów i wiem jak to bardzo boli zwłaszcza kieszeń stwierdziłem, że chociaż podzielę się...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
w parowniku "sucho" regulacja parownika ciężko idzie albo wskakuje na ubogą i wtedy obroty spadają 300-400 i tak trzyma albo jest na bogatej. Zostawiłem na bogatej,wtedy trzyma obroty(900) no ale wzrost spalania.Met.śruba w parowniku jest całkowicie zakręcona,regulacja poprzez śrube od czułości membrany. Jeśli chodzi o programowanie bingo to nie ruszałem...
Witam. Czy mógłby któryś z szanownych kolegów podać mi listę poprawnych ustawień do centralki STAG 50? Co nieco powiem o moim sprzęcie, Lanos 99r 1.5 16v Instalacja gazowa II generacji centralka była stag 2l i parownik Tomasetto 100HP. Wymieniłem Centralkę na stag 50 sam ją podłączyłem (i myślę że dobrze bo odczytuje wszystkie parametry i przełącza...
jeśli chodził dobrze na gazie to srubę ne weżu zostaw (jeśli coś będzie nie tak to pokręcisz nią później) śrubka radełkowana to dysza wolnych obrotów śruba na imbus nad radełkowaną to napięcie przepony druga śruba na imbus nie jest regulacją jak już trochę podgrzejesz silnik przełączasz na gaz i starasz się pokręcić tak żeby pracował na wolnych jak...
Vento mojej żony ma taką instalację. Silnik to 1,8 75kM , pali przy tej pogodzie 12 na mieście latem 10,5 . Parownik regulowałem sam na tzw. bąbelki ,register zakręcony na max i wykręcony 2 obroty . Pół roku temu zaczął palić 15 i czasami dławił się, ale odpalał od strzała . Pozaglądałem i znalazłem przestawiający się zapłon przez poluzowaną śrubę na...
Mam pytanie kontrolne (reduktor LOVATO RGE 92) czy śruba mosiężna powinna być zakręcona na full (jedni gazownicy twierdzili, że była otwarta i dlatego ciężko odpalał na gorącym, ale po ich interwencji i tak nie chcial odpalać) Śruba mosiężna służy do regulacji właśnie stałego wydatku na wolnych obrotach. Jednak elektrozawór w parowniku powinien zamykać...
Dobra to opisze co zrobiłem żeby zmniejszyć spalanie. 1. Po pierwsze wywaliłem ten parownik LOVATO wraz z wężykiem który wchodził w kolektor. Zaślepiłem otwór po nim tak aby było szczelnie. 2. Ze złomu dostałem za "flaszkę" inny używany parownik firmy BRC model TECNO 100kw. Rozebrałem go na części pierwsze, okazało się że gumki w nim są w bardzo dobrym...
Skoro po zakręceniu registra silnik pracuje ok na PB to znaczy że raczej ciągnie ci gas a nie powietrze, po prostu reduktor nie trzyma i puszcza gas,reduktor do wymiany lub regeneracji,z rana nie masz problemów z uruchomieniem silnika? jeżeli auto postoi troche dłużej to muszę troche pokręcić aby go zapalić (oczywiście na pb) szczególnie na drugi dzień...
Witam !! Prośba o pomoc do fachowców od instalacji gazowych. Posiadam reduktor BRC AT90E (100KW) i nie moge ustawić w nim czułości. Instalacja posiada sterownik Bingo M, chciałem ustawić reduktor tak aby na biegu jałowym i na obrotach (po wyż. 2000 obr) silnik krokowy ustawiał się na podobnym poziomie np 100 kroków. Próbowałem ustawić czułość reduktura...
to że w elektroniku jałowy był zakręcony nie ma znaczenia przy ustawianiu wstępnym ciśnienia parownika - kręcąc rozrusznikiem i odkręcając plastikową śrubkę od max powinien zapalić więc myślę że przeponki do niczego skoro nie chciał chciałem ustawić reduktor metodą na bąbelki (elektronik) :) wymieniałem w nim cały zestaw regeneracyjny uszczelki i membrany...
Elektrozawór w butli także nie pracuje, jest z niego wyciągnięty tłoczek ( tak już kupiłem samochód). Masz ten tłoczek? Włóż go z powrotem po opróżnieniu butli, chyba że możesz zakręcić gaz. W razie "W" nic teraz nie odcina gazu z butli, co nie jest bezpieczne. Elektrozawory włącza wlutowany przekaźnik w sterowniku LPG? Zaglądałeś tam? To małe przekaźniki,...
Witam . Nie powinno się ograniczać dopływu powietrza w ten sposób jaki widoczny jest na zdjęciu ani w żaden inny sposób zresztą też - to powie ci nawet najbardziej tępy mechanik ponieważ silnik dostaje wtedy bardzo bogata mieszankę i pali jak smok. Co więcej nawet przy zabrudzonym filtrze powietrza auto, w zależności od modelu potrafi spalić nawet do...
DOTYCZY: Modyfikacja rozruchu na LPG {U mnie zapala od razu przy ujemych temperaturach!} WARUNEK Pojazd nie pali z benzyny. Jeśli pali nie da sie zastosować. Może wtedy zrobić coś żeby benzyny nie podawał. DISCLAIMER: Informacja sporzadzona jako EDUKACYJNA, wszelkie konsekwencje samowolnych przeróbek ponosi ich dokonujący. TYP INSTALACJI: W moim samochodzie...
Zdejmujesz waz gazowy z miksera. Podajesz napiecie na elektrozawory na wylaczonym silniku tak zeby z reduktora poszedl gaz. Krecisz sruba na reduktorze do chwili az syczenie gazu bedzie nieslyszalne. Potem dopiero regulacja sruba na wezu. Trzeba by jeszcze do tej regulacji zakręcić obejście.
Krótki poemat na gazu temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin :-( Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest...
Hej potrzebuję pomocy w ogarnięciu regulacji nowego reduktora Tomasetto Achille AT-07 100HP zintegrowany z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej gazu. Opis pochodzi z Krótki poemat na temat gazu uzupełniony o moje komentarze do których potrzebuję odpowiedzi w nawiasach kwadratowych i pogrubione. Na necie znalazłem mnóstwo opisów jedne tak inne siak...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
sonda lambda to wieczny blad Opli i pochodnych, wogole niema sie co tym przejmowac, wywalasz silniczek krokowy na wezu, zakladasz zwykla srube i regulujesz, dajesz gazu 3/4 i zakręcasz aż zacznie zwalniać, jak zwalnia odkręcasz 1 obrót i mniejwięcej jest dobrze, ewentualnie jadąc na trasie możesz się co raz zatrzymać i jak idzie dobrze to troszkę przykręcać...
Witam, próbowałem kilkanaście razu ustawić gaz, zawsze występuje jakiś problem (przygasa przy hamowaniu przełącza na PB - podczas jazdy gdy jest hopa potrafi przełączyć na benzynę , czasami od tak sobie - nigdy nie występuje błąd podczas ostrej jazdy, najgorzej w mieście przy dojazdach do świateł krzyżówek rond) codziennie jeżdżę 150 km , dlatego zależy...
Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie: Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz . Na Benzynie Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku , odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie...
Witaj według mnie to masz zalewany reduktor ( miałem to samo ) . Możesz spróbować wyregulować . opis reduktora : śruba nr 1 - nic nie reguluje - do spuszczania szlamu z parownika śruba nr 2 - reguluje naciągnięcie membram w parowniku w pełnym zakresie obrotów (w lewo się dodaje, w prawo odejmuje) śruba nr 3 - reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach...
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Kolego po 1 to skoro masz instalacje STAG 2, to kup sobie zwykłą śrubę na wąż gazowy (register lpg) kosztuje kilka zł i zamontuj zamiast silniczka krokowego na wężu LPG idącym do kolektora ssącego, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy na samym lpg będzie pracował prawidłowo, a POWINIEN, jeśli tylko aparat zapłonowy jest sprawny i oczywiście ustawiony...
Lovato to firma i całkiem dobra jak na włoskiego gazownika:D wprowadz samochód na wysokie obroty około 3500, najlepiej reką na przepustnicy a nie pedałem. Nastepnie druga ręka zakręcaj tą śrubą registra aż obroty zaczną spadać, potem cofnij zakrecaną sruba o tyle aż obroty bedą wyższe i płynne, musisz to tak wyśrodkować. Na początek wystarczy, jeśli...
Wiedziałem że tak będzie - te silniki lubią mikser 36mm (ale na tym też powinno działać) a po drugie to na postoju za wiele nie uregulujesz bo nawet jak ci się uda zrobić to że będzie fajnie, to już na drugim biegu sam stwierdzisz że nie halo - bogato ciągnie. Dziura w obudowie filtra dobra rzecz (pewnie był problem zamykania parownika przy wyluzowaniu...
Wyjaśnijmy kilka kwestii. W samochodzie z gaźnikiem i instalacja LPG najpierw ustawiamy silnik do pracy z benzyną. Zakładam że u Ciebie jest to już zrobione bo opisujesz że jazda na benie to sama przyjemność. Zanim zabierzesz się za jakiekolwiek regulacje sprawdź stan filtra powietrza i gazu - WAŻNE !!! tu może tkwić Twój problem. Gaz w Polsce jest...
Dokładnie. Zawór o nazwie register, potocznie nazywany też śrubą. To podstawowa regulacja w instalacji I generacji. Odpowiedzialna za skład mieszanki w całym zakresie obrotów, ale przede wszystkim średnie i wyższe obroty oraz średnie i wyższe obciążenia silnika. Niskie obciążenia silnika i wolne obroty zależą dość mocno od ustawień parownika. Wyższe...
Z uwagi na zamulenie auta na gazie postanowiłem sam wyregulować sobie instalację. Zrobiłem tak, jak zalecane było w znanym artykule "Krótki poemat na gazu temat" i zauważyłem poprawę. Chciałbym jednak wykorzystać do precyzyjnego dostrojenia sondę lambda. Podłączyłem pod nią popularny multimetr UT70B jednak nie widzę oscylacji o których wszyscy mówią...
O tych skrzyniach ciekawe :) nie wiedziałem aż tyle Micra K10 miała automat hydrokinetyczny 3 biegowy nie żadne CVT ;) wiem, bo miałem taką Micrę :) jeśli ktoś myśli że to CVT to pewnie ma urwaną/spadniętą linkę od skrzyni co do gaźnika idzie :) wiem, bo miałem spadniętą jak kupiłem tą Micrę a w zasadzie jak się za nią zamieniłem za Tico (specjalnie...
pierwsze pytanie, odpala i jeździ na benzynie? ja w swoim 124 2,3 też walczyłem z gazem :) gazownicy w większości nie mają pojęcia o tym. Powiem tylko tyle że od 9tys km żadnych strzałów, wcześniej to była porażka. Teraz tylko leję gaz i jeżdżę. Przyśpieszenie bdb jak na gaz. Spalanie 10-11 trasa, miasto 15-16 :) Wcześniej palił nawet 20l gazu w mieście,...
Witam. Mam problem z regulacją instalacji II gen. w Fiacie Bravo 1,6 16V . Parownik Landi LE98 , sterownik Autronic-al700, krokowiec Sonceboz. Problem wynika prawdopodobnie z braku wprawy i wystarczającej wiedzy nt. regulacji, aczkolwiek może być, że problem tkwi w parowniku . Kiedyś już regulowałem samodzielnie i było OK, teraz nie potrafię :/ . Problemów...
zakręcona cyrkulacja sruba parowniku czujniki parowniku
głowica telewizorze cordoba pompa paliwa samsung 65cali
Jak dostosować generator z USA do polskich urządzeń? Aplikacje kompatybilne z iPhone 5 i iOS 10.3.4