Hmm czy coś takiego? https://obrazki.elektroda.pl/4639040400_...
Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Czyli wzór na siłę to ? * M / skok? Nie. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Myślę że potrzebne informacje zawierają te dwa skany z "Małego Poradnika Mechanika" Wydawnictwa Naukowo Technicznego, wydanie 9, Warszawa 1964: http://obrazki.elektroda.net/86_12626981... http://obrazki.elektroda.net/6_126269816...
Na zdjęciu kolejność śrub i siła.
Śruba calowa 7/16, twardość 5, więc dokręcasz na 49 Nm.
Nie ma górnego więc? A wał korbowy ma lewy gwint. Masz strzałkę na śrubie.
Witaj. Jeżeli nie znajdziesz oryginalnych wyliczeń NAC to posiłkuj się poniższą tabelą. Wszystkie wartości momentów podawane są dla śrub suchych. Pozdrawiam
To i to jest dobre. Juz poprawilem posta,zebys nie mial dylematu.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Tak w ogóle to w tym miejscu nie ma to praktycznie żadnego znaczenia patrz budowa łożyska. To poluzuj tą śrubę i przejedź się kilka kilometrów i nie tłumacz mi swoich racji bo efekt przejażdżki znam z autopsji i to niedawnej :) Dodano po 5 Czyli jaką? https://obrazki.elektroda.pl/6188215300_...
Jak odkręcisz wszystkie śruby to trochę siły trzeba użyć żeby zeszedł ten zbiornik
Pierwszy etap 60 Nm drugi 118 Nm.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Dane masz na opakowaniu uszczelki. Do tego silnika wszystko bedzie ok.
https://obrazki.elektroda.pl/9894302900_... Tutaj Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8578388100_... Prosze
Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Nie wiadomo jak ta śruba będzie zamocowana, jakie frezy frezy i prędkości frezowania będą stosowane. W frezarkach do metalu występują bardzo duże siły. Śruba z gwintem Tr8 jest dość delikatna. Moim zdaniem powinieneś użyć śruby przynajmniej o średnicy 12mm lub nawet 16mm. Zbyt cienka śruba...
W celu wyznaczenia momentu na śrubie kulowej korzystasz ze wzoru: \frac p {2000 \ast \pi}\ast F I tak: p - skok śruby w "mm" zazwyczaj 5 mm, 10 mm. pi - czyli liczba 3,1415.... F - siła wzdłuż osi śruby, siła jaką potrzebujesz do przesunięcia jakiegoś elementu w N. W wyniku otrzymujesz moment obrotowy w Nm jaki jest potrzebny do przesunięcia przyłożonej...
Nowa śruba, siłą + kąt.
Siłownik podnosi ciśnienie w układzie które odczytuje i przelicza manometr cyfrowy. Tak jest siła to nacisku. Czujnik jest jeden (cyfrowy) dwa są siłowniki hydrauliczne by równomiernie rozłożyć siłę nacisku śruby. Gdyby autor miał siłownik z otworem mógłby być jeden. Siłę łatwo przeliczyć z ciśnienia znając powierzchnie tłoka siłownika. FT-lbs to imperialna...
Ta tarczka służy jedynie do regulacji siły, przy której odpuści zapadka. Jak ściśniesz ręką mocniej niż tylko do usłyszenia zapadki, to będziesz miał większą siłę zacisku. Ale tulejek end-sleeve nie musisz dociskać z wielką siłą, wystarczy tylko, że jej palcami nie ściągniesz. Resztę załatwi śruba w terminalu.
Można spróbować umyć, ale NA PEWNO NIE WD40. Od tego jest stosowny preparat; Kontakt PR. Rozcieńczalnik ekstrakcyjny służy do rozcieńczania farb, a WD-40 do umożliwienia odkręcenia zapieczonych/zardzewiałych śrub.
Jedynka bez sensu, co najmniej trójka i potem pilnik. Są wiertła stożkowe 4...30 mm za jednym przystawieniem. drogie - 100 zł. Są też matryce, które się skręca z 2 stron blachy śrubami i ta siła wycina otwór. Też drogie.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Tylko nie dokręcaj śruby z całej siły bo jej pózniej nie odkręcisz! Mosiężna tulejka będąca nakrętką zacznie sie obracać w plastiku w którym jest osadzona i wtedy "d..a zbita"...
Króćce dokręć z siłą 10Nm a po dokręceniu śruby mocującej wtryskiwacz dokręć 20 Nm i 60°
http://www.autofelicia.republika.pl/menu...
Witam. Musisz użyć więcej siły, stosowane na tych śrubach jest (potocznie klej)
Można. Nic Ci nie wypadnie ;) Stuknij w nie (po odkręceniu) młotkiem, bo jeśli ktoś wcześniej użył kleju do gwintów, to mogło skleić obydwa i w ów czas jest prawdopodobieństwo, że wyciągniesz obydwa (po obstukaniu klej puszcza). W/w śrubę po robocie dokręć z siłą 200Nm.
1-41 Nm 2-90 Nm 3-z wyjątkiem sruby 4,5,12,13,20 i 21 -120 Nm 4-wszystkie śrubu dokręcić o 90 stopni kątowych. Zawory ssące 0,25 mm wydechowe 0,5 mm
Witam. Złapać coś typu kleszcze Morsa albo klucz do rur i próbować. Złapać punktowo spawem, ale migomatem. Tylko jak będzie gwint uszkodzony, to dodatkowy wtedy problem. Kiedyś takie cudo obcinałem jak najbliżej słupka i wepchnięte do środka. To było już niepotrzebne – a zaprasowano nową nitonakrętkę. Niestety M16 to trochę trzeba siły – dobrej śruby,...
Cześć. Musisz użyć bardzo dużej siły,żeby odkręcić tą śrubę ponieważ ta śruba jest posmarowana specjalnym klejem.
Mialem podobną historię. Do golfa 2 gość na siłę śrubami dociągną felgi z kadetta. Mloty, dechy nic nie dawały. Kupilem 4 śruby do kół tylko dłuższe. Fura po placu krecilem kółka mocno przyspieszając i hamujac na zmianę. Przednie zeszły moment, z tylami trzeba bylo trochę powalczyć, kilka ręcznych pomogło.
Ale pytanie, czy samodzielnie chcesz to wykonać, czy nie lepiej jest to komuś zlecić, kto Ci to ewentualnie wszystko ładnie zaprojektuje, oprogramuje, wytłumaczy co i jak. Wiesz, to po prostu musi działać, bo bez tego nie ma produkcji, więc powinno być wykonane na tip-top. Sprawdź jeszcze tutaj pod linkiem: https://www.cs-lab.eu/sklep-kat/serwonap...
Kolega Ci napisał: zerwać śrubę, zależy od klasy wytrzymałosci śruby Poza tym, to od kiedy Nm=siła docisku ? :D
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
O ile dobrze zrozumiałem,koleś na filmiku 7 minuta 20 sekunda, dokręca śruby z siłą 14Nm radarator ehh wychodzą właśnie moje wagary w czasie lekcji Angielskiego ;)
Pompki 12Nm i 270° dzwignie 20Nm i 90°, śruby powinny być nowe. Później regulujesz, na maksymalnym wciśnięciu pompki dokrecasz śrubę regulacyjna do oporu i odkrecasz o 180°, kontrujesz nakrętkę siła 30Nm
Z mojego bardzo skromnego doświadczenia to w tych złączkach przewód siedzi bardziej solidniej niż pod śrubami, gdzie siła docisku sprawia, że przewód ma tendencje wysuwania się na obrzeża od śruby. Natomiast możliwe, że powierzchnia styku jest mniejsza w tym przypadku.
Zawsze ma opcje przykręcenia z jednej strony ma maksa a z drugiej nie dokręcasz śrub na siłę. Można też użyć śrub kontrujących, wystarczy że je dokręcisz na tyle że panel będzie korygował dylatację. Zalecane jest tez wywiercenie większych otworów przelotowych i zastosowanie podkładki płaskiej ułatwi też korekcje dylatacji. Nie przykręcaj bezpośrednio...
http://www.filestube.com/c767f54d77b0cc9... do serwisówki str 59
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
ogólnie tylko chodzi o zachowanie czystości przy składaniu. Jeśli masz pompkę zasilającą w dobrej kondycji to nie będzie problemu z odpowietrzeniem. Nie przesadź z siłą przy dokręcaniu śrub bodajże 12Nm.
(at)nkardo sam montowałeś od podstaw czy ktoś wcześniej ją zamontował ? Już widzę, sam montowałeś. Jak będziesz skłądał ponownie po wymianie śrub nie skręcaj na siłę tylko na tyle by się nie ruszała. Mocniej dokręcasz dopiero po znalezieniu właściwego kąta. Czym go liczysz i czy jesteś pewien że go dobrze liczysz ?
Naciskając / skacząc po tyle auta tak żeby tył się obniżał sprężyna przy kolektorze się rozciąga, pracuje te dzwigienka ? Na przeglądzie były uwagi co do hamowania tyłu ? Zaczynając to ruszać licz się z tym że trzeba będzie wymieniać rurki bo mogą się ukręić, a potem i weżyki a jak nie będziesz miał farta to i cylinderki hamulcowe z tyłu. Zobacz w jaki...
Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście P=F*v taki prosty wzór a jak ułatwia życie. Jeszcze prosiłbym o sprawdzenie poniższego przykładu :-) Dane: Silnik DC: P = 100 I tutaj mam pytanie gdzieś wyczytałem w internecie ze sprawność gwintu wynosi 40%, a wiec czy można ja przyjmować w większości obliczeń amatorskich ? Fs=F*spr=2500*0,4= 1000 Wdzie że kolega jest...
Przykręć inną śrubę do końca i walnij młoteczkiem delikatnie po trochę w tą śrubę, to jest na łożysku ciasno spasowane wiec potrzeba siły
Y, a nie prościej bylo przeciągnąć ten centymetr czy dwa linki z podestu (przesuwa się z kolumny kierownicy), zamiast stosować "radzieckie wynalazki"? ;-) Druga sprawa, mam nadzieje ze nie użyłeś tej dołączanej przedłużki zasilania lampki tylnej, ale elegancko wlutowałeś przewód w podwójnej izolacji, izolowany termokurczkami? Nie spotkałem hulajnogi...
Program serwisowy aut i mam tu wszystkie momenty dokręcania oraz inne potrzebne informacje na temat aut.
witam, śruba M8 o wytrzymałaści 8,8 ma wytrzymac siłę scinajacą około 8Mg , siły zginajace można pominąć więc powinno wytrzymać , ponieważ reszte sił dymnamicznych przejmie łozysko, aby zminimalizować siły dynamiczne ścinające to połączenie powinno być pasowane ,czyli śruba w części kielicha pełna i luz suwliwy a gwint pasowany, dokręć je momentem minimum...
Dobra ok zmienię uszczelniacze to nie wysoki koszt. Czy morzcie podrzucić odległości jak ustawić pompowtryskiwacze podczas montażu wiem że trzeba pilnować jakiś odległości oraz z jaką siłą dokręcić śruby.
Niestety przynajmniej lewarek jest potrzebny i kobyłka podporowa żeby zabezpieczyć jakoś,po to żeby nam auto na głowę nie spadło jak będziemy tam grzebać, musisz przecież koło podnieść żeby je zdjąć i żeby wachacz wymontować bo jak inaczej, nie da rady, widziałem takich co uniesli lewarem o potem jakieś cegły podkładali ale stanowczo odradzam, jak cegła...
Po 2001 r. 20 Nm,65Nm i 60°.
Bierzesz stary śrubokręt, łapiesz go spawarką do śruby odkręcasz na siłę. Jak zjechana to nie poradzisz.
Korby M8 -25Nm+60stopni , M6- 10Nm+60 stopni. Główne 10Nm+60stopni
Cześć. Posiadasz wiedzę z jaką siłą dokręcić śruby wałków i tego koła pośredniego?
Co do dokręcania śrub są dwie metody: 1. Stara na moment obrotowy. Tu śruba jest w oddziaływaniu sprężystym i siła zależy od momentu dokręcenia. Niestety opory na gwincie i powodują że siła docisku nie jest zawsze jednakowa (straty momentu które powodują że na kluczu mamy zadany moment ale siła docisku jest za mała lub niejednakowa dla kilku śrub)....
Ale co się zmieni wystawanie tłoków, czy wpuszczenie zaworów? Po każdym planowaniu zawory powinny zostać obniżone do wartości podanej przez producenta.
Nic na siłę, delikatnie poluzuj śruby i wtedy ustal prawidłowe położenie, to żadna filozofia.
1. Na ogół niczym się nie smaruje. 2. Nie mam danych konkretnego modelu, ale często się spotykam z informację, że śruby można wykorzystać dwukrotnie - osobiście kupuję nowe do głowicy, co by nie poprawiać własnej pracy. 3. Moja wina, zapomniałem dać drugą fotkę. Opis zostaje. Siła zależna od średnicy śrub. https://obrazki.elektroda.pl/7053481100_...
Tylko różnica jest taka, że w zbiorniku fabrycznie skręcnym nie tylko śruby przenoszą siły. Są również ranty w okolicy uszczelni które pochłaniają dużo oddziałujących sił, ponadto śruby dużo większe i wkręcane bezpośrednio w tworzywo. Przy rzeźbieniu rozcinanego zbiornika, poza śrubami nie ma niczego więcej co pochłonie siłę podczas pracy. Ponadto,...
Do oporu, raczej nie bo płyta się wygina. Nie powinna. Na pewno dobrze zamontowałeś wszystkie elementy mocowania?
Oczywiście, że wiem. Dociągnij 90 Nm + 90° - zalecana śruba nowa, ale jak posmarujesz klejem do gwintów starą śrubę, to też powinno być ok.
Witam mam pytanie jak w tytule z jaką siłą dokręcić śruby korbowodu głowicy i jaki luz na zaworach,czy ktoś mi powie?
Odkręcić pozostałe ŚRUBY (nie żadne szpilki, ani nakrętki spamerzy), podnieść koło, zablokować hamulcem, jedna osoba ciągnie za felgę aby wywołać w śrubie osiową siłę rozciągającą, po przeciwnej stronie od śruby, powstanie dźwignia o solidnym przełożeniu, a druga odkręca w tym samym czasie...
Ta śruba to raczej na ściętą wygląda, pewnie za duże siły tam okresowo działają.
MTZ 80-82 śruby korbowodowe 14-16 kGm, głównych niestety nie znalazłem.
śruby w kołach dokręca się z odpowiednim momentem za pomocą klucza dynamometrycznego, a nie rury Klucz nie ma nieskończonego momentu siły na nasadce. Jak rura była ok. metra długości, to wystarczy, aby moment dokręcenia śruby był większy niż moment siły, który może wygenerować klucz. I wcale nie musiałeś używać dużej siły rąk.
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Witam ma może ktoś info z jaką siłą dokręcić śruby blachy zabieraka przykręcane do sprzęgła kinetycznego audi a6c7 3.0 tdi CDUD
Do Edek45 Siłownik pochodzi od pozycjonowania anteny satelitarnej. Zasilanie 24V, wyłączniki krańcowe oraz kontaktron do zliczania ilości obrotów śruby. Siła na śrubie 300 kg. Można kupić na allegro jak również poprzez firmy zajmujące się montażem anten. Cena jak pamiętam 160 zł. Co do efektów to będę monitorował i na bieżąco przekazywał informacje....
Do suzi12 Tak ,silnik dał radę.Z śrubą siła jest bardzo duża.Chciałbym jeszcze zwrócic uwagę na zdjęcie pierwsze i wyłączniki krańcowe.Przy nawrocie tłoka i przełączeniu obrotów występowały bardzo duże skoki prądu.Tłok musiałby chwile postac i dopiero zaczac sie cofac.Jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem -tłok w momencie dochodzenia do punktu zwrotnego...
jednak nadal siła docisku śrub ma ogromne znaczenie Niestety, ma. czy to normalny objaw Niestety, normalny. Wymieniałem cewki w kilkudziesięciu różnych GDWT/GDWK, i zawsze zachodziła potrzeba ich - że tak powiem - parowania, by w każdej parze kolumn grały podobnie. Celowo nie napisałem tak samo, bo praktycznie jest to niemożliwe do osiągnięcia. Jest...
Jeżeli chcecie zrobić to fachowo i nie zniszczyć telefonu to trzeba kupić szczypce "MINIKOMBINERKI" z zagiętymi końcówkami firmy "XYTRONIC" coś jak penseta labolatoryjna tylko z grubszymi końcami i ma specjalne nacieńcia na powierzchni którą się chwyta takie śruby. Siła na końcach tych szczypiec jest na tyle duża, że da się takie śruby odkręcać tyle,...
Siła docisku czy może moment dokręcania śrub?
Witam! Otóż, odkręcałem śrubę i nawet szczerze mówiąc nie użyłem siły, a tu trach i po śrubie - urwała się w połowie. Element dosyć mały, więc śrubka również mała. Do tego celu służą "wykrętaki". Trzeba nawiercić otwór w urwanej śrubie, potem dopasować odpowiedniej wielkości wykrętak i ... kręcić.
Miałem podobny problem, ale poradziłem sobie za pomocą zwykłej 1/2’’ gazrurki, dł. ok. 0,5m i ciężkiego młota. Odkręciłem nakrętkę na dł. ok. 5mm (większe rozkręcenie mogłoby spowodować skrzywienie śruby) i po przyłożeniu rurki do nakrętki waliłem w nią młotem, aż puściło. Następnie znów odkręciłem nakrętkę o kilka obrotów i ponownie brutalna...
Podkładki tu nic nie dadzą, matki fizyki nie oszukasz, gro siły będzie skierowane poprzecznie do śruby, więc będzie opierały się na 0,5mm plastiku. Jak chcesz to rób, szkód więcej już nie zrobisz, ale efekt będzie krótkoterminowy. Maskownicę z pokrętłami po prostu podważasz po obwodzie i zejdzie.
No i na niekorzyść fakt, że to solidnie podnosi średnicę kabla, przynajmniej tak wygląda na obrazku. To na pewno, tuleje muszą być grubsze ze względu na gwint. Choć nie używałem takich muf, to mnie one nie przekonują. Siła docisku tylko od śruby a i powierzchnia styku mniejsza. Tulejka prasowana dociska z wielką siłą równomiernie na całym obwodzie....
Jeeli nie posiadasz tych plastikowych kołów ale masz ramkę do zamontowania na płycie to opcja "drutowanie" tylko wchodzi w grę. Użyłbym po porostu śrub z nakrętkami, dał grube podkładki np takie jakie są stosowane do wentylatorów żeby nie uszkodzić płyty i skręcił to razem. Oczywiście nie przesadzać z siłą, cienkie śruby M2 maks M3 bo grubsze raczej...
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Tak po prawdzie mocowania ramieniówki wywieraja o wiele mniejsze obciążenia na słupek niż zwykłych silowników. Dzięki szerokiemu rozstawowi śrub zwykle wystarczają większe nylonowe kołki rozporowe (jedyny minus wytrzymałościowy to fakt możliwego umiejscowienia otworów bisko kantów słupka). Mocowania zwykłych silowników musza być o wiele solidniejsze...
Czy ktoś wie może jeszcze z jaką siłą dokręcać śruby olejowe trzymające wałek z klawiaturą?
Witam mam mały dylemat , wywierciłem w kątowniku 8mm otwór na śrubę fi12 tylko że łepek nie może wystawać poza kątownik , chcę odciąć łepek i przyspawać , tylko że to musi być bardzo mocno pospawane , będzie na te śruby działać duża siła .Śruba jest wytrzymałości 12.9 będę spawać tigiem i tu moje pytanie tej twardości śrubę spawać na dużym amperażu...
Mnie bardziej przerażają te śruby :D...to dowód na to, że z tego gniazda wtyki były wyrywane na siłę. Dlatego ten "biedny fazowy żółtozielony" się ułamał....na takich śrubach wieszałem szafę rackową.....a nie gniazdko ze sklepu ;).
Tego typu przyrządem (znaczy zasada działania, nie konkretnie ten) kontrolujemy siłę docisku: Przyrząd fajny (taka profesjonalna waga). Bo powinno się śrubami ustawić siłę nacisku jednakową na obu elektrodach aby się nie zużywały. I tu właśnie jest problem z tym układem. Co kilka zgrzewów trzeba śrubę regulować. Jak nie prawą to lewą.
Witam serdecznie. Zabrałem się za remont silnika 2.2 D4D 136KM z Toyoty Corolli Verso i mam pytanie. Czy posiada ktoś momenty dokręcania śrub, od pompy oleju i bloku od dołu? Najlepiej całą listę wszystkich części z jaką siłą?
Witaj Zgodnie ze sztuką mechanika to owszem klucz udarowy do odkręcania i wstępnego przykręcania śrub jak najbardziej tylko podczas przykręcania należy dokręcić śruby koła z siłą około 75% momentu określonego przez producenta a następnie kluczem dynamometrycznym nastawionym na wartość podaną przez producenta dokręcić śruby. Pozdrawiam
MAM TEN SAM PROBLEM. Nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat siły dokręcania śrub silnika D4FD 1.7 CRDi (dół silnika, rozrząd, głowica, stopka i wtryski). Z góry dziękuję za każdą informację. Mój mail piotrbladek(at)wp.pl lub tel. 785352314
Witam :) Dowiedział się ktoś może z jaka siła dokręcić śruby cylindra yamaha warrior 350?
Z jaką siłą dokręcić śruby głowicy w Voyagerze 2,5td z roku 2000?
Witam, Będę wdzięczny za informacje jak w temacie. Z jaką siłą dokręcić śruby mocujące docisk sprzęgła do koła zamachowego. Pozdrawiam WW
Sam silnik krokowy ci tego nie ruszy ,okno trochę waży. Zbuduj coś na modłę siłownika czyli silnik napędzający nagwintowany pręt po którym porusza się nakrętka (a dokładniej nagwintowana tulejka) sprzężona z okiekienkiem. Przełożenie na śrubie ma bardzo dużą siłę i co ważniejsze przy zaniku napięcia nie ma siły żeby okno samo opadło. Linki do tematu:...
Siła podnośnika jest już ok. Zrobiłem wg. wskazówek - po zdjęciu górnej kopułki i dokręceniu śruby regulatora siła istotnie wzrosła. Musiałem jeszcze zwiększyć naprężenie paska napędzającego pompę bo zaczął piszczeć pod większym obciążeniem i założyć ciężarek na przód traktorka bo zaczęło go podnosić :). Serdeczne dzięki!
Takim samym jak pierwotnie. Rozmiar gwintu dobierany jest na podstawie obciążeń występujących w połączeniu. Tych nie zmieniłeś, więc siła jaką ma wywierać pozostaje bez zmian.
Wielkie dzięki. Tylko jak masz może jeszcze do 6 cylindrowca to był bym wdzięczny i jaka siła dokręcania śrub korowudów Masz jakoś książki z siłami dokręcania.
Wszystko ok, tylko dobrze byłoby przy okazji wymienić oring na nowy 50mmx4mm. No i nie dociągać śrub na siłę, bo ja już raz musiałem wkręcać reparaturki. To taka mała przestroga.
moment obrotowy wału korbowego i panewek. Co to takiego? Pytasz o parametry silnika, czy o siłę dokręcania śrub?
Spokojnie, 350 kg / 6 to wychodzi raptem niecałe 60 kg na jeden pręt. Jak masz wątpliwości, to zamontuj jeden pręt powieś nawet spokojnie 100 kg i zobaczysz że jeszcze masz zapas ;) Zauważ że tutaj głównie działa siła ścinająca na dół.
Po prostu siła reakcji przekręca Ci oś koła/silnika doprowadzając do odkręcania/dokręcania nakrętek osi koła (zależy z której strony). Jak tak dalej będziesz używał silnika to w końcu ukręci Ci przewody od statora. Poza tym podkładki miedziane to nie podkładki dystansowe — ulegają odkształceniu plastycznemu od siły dociągu śrub. Nie wiem jaka...
śruba siła trapezowy siła dokręcić śruba głowica siła dokręcać śruba głowica
miernik uszkodzony pomiar rezystancji iskra komputer rezystor objętościowy
domofon hikvision liebherr zamrażarka
Terma KTX4 – świecące zero na wyświetlaczu, tryb czuwania, brak grzania, interpretacja symbolu Xerox WorkCentre 6605 – naprzemiennie blade i mocne kolory zdjęć, pełne tonery, kalibracja