To jest śruba/nakrętka piasty, zasadniczo też powinna być nowa i dokręcana dynamometrem...
Ursus C330M urwana śruba tarczy dociskowej Jak to ma się do treści pytania? Jak miałbyś wyjąć bez rozbierania skoro nie masz dostępu z zewnątrz? Prawdopodobnie wypadnie w bliżej nieokreślonym położeniu ciągnika. Tylko, że nie wiadomo czy nie wpadnie między obracające się koło zamachowe i obudowę sprzęgła gdzie przestrzeń jest niewielka. Ale skoro nic...
Oryginalne dane pochodzą z książki obsługi (sam naprawiam itd. oraz dodatkowo instrukcje z neta) porównywane z golf IV , audi , itp. 30Nm + 40^ była też wersja 30Nm + 90^ :) Też uważam że 70Nm jest ok , ale czemu tak producent podał ? Może tu chodzi tez o rozciągniecie i dociśniecie materiału (śruba - podkładka , blacha tarczy kotwicznej , ramiona czopa...
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Jeżeli jest dojście to podgrzać nagrzewnicą indukcyjną i dopiero odkręcać.
Do tej pilarki potrzebujesz tarcze o rozmiarze 205x30mm. Co do wymiany tarczy, są dwa sposoby. Pierwszy zgodny z instrukcją wymaga narzędzia (klucza), który powinien być w zestawie. Klucz należy włożyć w otwory (jeden zaznaczony zieloną strzałką) i zablokować tę podkładkę. Następnie drugim kluczem trzeba złapać główkę maszynową śruby (zaznaczonej czerwoną...
Już pozywaj wszystkich ,juz płacą ci od ręki. Teoretyk sie znalazł. Napisałem pneumatem LEKKO i dociągasz krzyżem. NIC nie ma prawa sie zepsuć i odkręcisz koło zawsze . Nie pajacuj z kluczami dynamometrycznymi bo prawdziwy zawodowiec cię wyśmieje.
Hej. Długość tylnej osi to 87mm. Szerokość felgi razem z tarczą i śrubami tarczy to 73mm. Przedniego koła na ten moment nie jestem w stanie Ci pomierzyć.
Jak w tej szlifierce do gładzi odkręcić tarczę? W środku jest imbus 5. Próbowałem w prawo i w lewo kręcić śrubą trzymając tarczę ale nic z tego. Zalałem śrubę na całą noc WD40 niestety nic to nie dało. Proszę o jasną informację czy kręcić tarczą trzymając klucz czy śrubą trzymając tarczę i w którą stronę?
Ciągnik Renault Ares ,816rs szukam śruby regulacji docisku tarcz hamulca ręcznego która strona skrzyni? Potrzebna dokładna lokalizacja
Witam jak masz mikro szlifierkę coś jak dremel itp to cieniutką tarczą naciąć łebki śrub na płaski śrubokręt i wtedy odkręcać Pozdrawiam
Witam w moim autku dzisiaj zauważyłem jak ściągnołem koło ze mam urwane śruby mocujące tarcze hamulcową do piasty co z tym zrobić ?
Problem tkwi w źle wyregulowanym sprzęgle. W prawym deklu obok startera jest śruba regulacyjna . Powinna wyglądać jak na foto http://obrazki.elektroda.pl/3168365600_1... Zużycie końcówki śruby stykającej się z popychaczem uniemożliwia prawidłowe rozłączenie tarcz sprzęgła. Zmienić śrubę i wyregulować sprzęgło wkręcając ją tak by nie było poślizgu...
Sprawa bardzo prosta , pierwszy odkrecasz wal napędowy następnie skrzynie biegów (wystarczy auto podnieść z jednej strony dość wysoko abyś mógł wsunac sie na wózku pod spód po odkreceniu paru śrub pozostaje odkręcić rozrusznik nie zapominając w pierwszej kolejności odkręcić kleme akumulatora . Przed wyjściem skrzyni musisz, tez rozpisać skrzynie z lewarkiem...
Jest luźny ten bolec w którego wkręcana jest śruba mocująca tarcze Tzn gdy włączę pile silnik kręci , trzymając palcem za ten bolec stoi w miejscu
Koło zamachowe/ blacha zabieraka: 60Nm+90 stopni (zastosować nowe śruby) Tarcza dociskowa do koła zamachowego: 13 Nm dla M8 => 22Nm.
Próbowałeś okręcać tą śrubę na górze wirnika? Powinno zejść jako całość. To jest nakrętka, a nie śruba i jest od mocowania tarczy do osi silnika. Pokrywa jest najprawdopodobniej tylko zaciśnięta na korpusie (ten przewężony pasek przy krawędzi). Rozbierałem inne ameteki i tam był odlewany korpos z amelinium, a pokrywa "zaklepana" na wpustach.
Śrub odciągających tarczę dociskową nie wymieniałeś? Może są one wytarte, nowe tarcze= większa odległość od docisku i może tu tkwi problem.
Śruby te są na stałe przygrzane do tarczy. Jak się troszkę postarać to można je oderwać i potem można dać zwykłą śrubę M8
Śruby i nakrętki samozabezpieczające należy bezwzględnie wymienić. 1 śruba(y) - tarczy hamulcowej(ych) M8 12 Nm Śruba(y) - wspornika hamulca tarczowego. M10 x 1,25 55 Nm Przewód hamulcowy giętki M10, na zacisku hamulca tarczowego 16 Nm Przewód hamulcowy M10 16 Nm śruba(y) koła Felga(i) stalowa(e) 86 Nm; Felga(i) aluminiowa(e) 98 Nm
Sprawdz czy jest iskra czy podaje paliwo,może jakieś błędy.Kupiłeś auto z tą usterką?Może facet nie mógł odkręcić śruby tarczy albo bębna i coś tam spawał.Sprawdz czy nie ma wody tam gdzie sterownik silnika.
Witaj Czy podkładka dociskowa tarczy, która jest przykręcona śrubą ma dwa nacięcia? Jeżeli ma to jest element do blokowania kluczem płaskim. Zrób zdjęcie w dużym powiększeniu samej śruby mocującej tarczę. Pozdrawiam
Oj... cudne! Kup mi je, Proszę! Jakie mocowanie tarczy? Gwint, czy śruby?
Miałem raz problem z Makita GA9020 jak używałem jej z tarczą diamentową do kamienia a ciąłem kostkę brukową. Nie należy absolutnie walić młotkiem i punktakiem czy przecinakiem :not: Mocujemy szlifierkę w imadle. Podgrzewamy nakrętkę palnikiem np. LPG - nie za mocno. Odkręcamy normalnie kluczem do tego przeznaczonym. Przy każdej zmianie zużytej tarczy...
Dzisiaj poskładałem swoją ukośnicę, wiem, że temat będzie odkopany, ale może komuś się przyda instrukcja wymiany łożyska wraz z zdjęciami, jak wygląda przekładnia ;) Części do naprawy: Łożysko kulkowe od strony tarczy to 6001 2Z, igiełkowe w głębi HK0910 to u mnie było sprawne, zalecam też osobiście kupić wpust klinowy pryzmatyczny 5x5x10 i doszlifować...
Te śruby ściągają docisk do tarczy docisku. Po założeniu docisku na kolo zamachowe wykręcasz te śruby i docisk jest dociskany przez sprężyny do tarczy sprzęgłowej. Luz łapek do łożyska 3mm. Te 3 śruby są przydatne przy rozpoławianiu ciągnika by można było ustawić wałek sprzęgłowy by przeszedł przez wieloklin tarczy docisku.
Nie wiem z czego one zrobione aż brzeszczot się ślizga. Tnij tarczą aż brzeszczot się ślizga. Czyli dojście dobre. Nikt Ci nie pożyczy szlifierki kątowej z cienką tarczą do cięcia?
(W sensie czy to może się "przesuwać" podczas zakładania koła) Musi, bo nie wejdą śruby. Przytrzymaj piastę i rusz tarczą.(lub odwrotnie)
Obudowa licznika jest zamknięta hermetycznie. Żaden elektryk napewno nie zdejmował obudowy z licznika. Nie ma na to szans bo i po co, listwa zaciskowa jest pod spodem. Na osobnych śrubach.
Czyli kolega założył tarczę i dokręcił śruby docisku po jednej stronie a potem dopiero następne?
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
Chcialem przetoczyć tą tarczę ale tokarz powiedział że nie da rady bo jest popękana. Czyli trzeba ją wymienić. Dodano po 5 Założyłem nową tarczę. Przykręciłem na dwie śruby. Obracając tarczą przyblizala i oddalała się od jarzma. Czy możliwe że Piasta krzywa?
Nie da się założyć tarczy odwrotnie, bo wystająca, środkowa część ze sprężynami tłumika drgań skrętnych oprze się na śrubach mocujących koło zamachowe do wału korbowego
Masz śrubę centralną na środku tarczy polerskiej. I chyba to co zaznaczyłem na zdjęciu trzeba nacisnąć z dwóch stron.
Witam Najprawdopodobniej wyrobiło się sprzęgło na wieloklinie. Jednak problem polega na odkręceniu śruby na tarczy tej sprężarki. Jak odkręcić gdy kręci się razem z wałkiem ? Jaki ma gwint ?
Zaliczyłem kolejny fatal error - przy próbie osadzania sworznia wahacza ukręciła sie gwint w śrubie blokującej. Czy to jakaś specjalna śruba - czy do dostania w sklepie żelaznym? Przy próbie osadzenia tarczy, śruba mocująca tarcze do piasty nie doszła do końca - ukręciłem - cześć śruby z gwintem jest w piaście. Pytanie - mogę to rozwiercić małym wiertłem?...
Jest na tarczy mała śruba do regulacji i można ją podnieść o ok 2 cm , wczoraj trochę kombinowałem i w pewnym momencie ruszył. Jak się ustawia powietrze na tarczy ? Ciśnienie na pompie 14,5 bar (tyle było napisane na kartce pod pokrywą w piecu). Był to jakiś dziwny analizator. Wyłapywał z komina pompką spaliny do fiolki i pokazywała ok 8. Dysza taka...
W tych małych otworach nie ma gwintu żeby wkręcić śruby i wypchąć tarczę z piasty?
Szpilki/śruby które trzymają tarczę hamulca. Po ściągnięciu koła widać że tarcza się kręci. Poza tym poluzowały sie lekko śruby od koła więc uszkodziłem dystans plastikowy w aluminiowej feldze. Sprawdź u siebie czy masz dobrze dokręcone śruby w kołach. Co do sprzęgła to takich stuków tam nie ma, chyba że w wysprzęgielniku. Stukający wysprzęglik? Śruby...
W końcu się udało. Śruba tarczy mocno trzymała pomógł WD40. Ale jest kolejny problem mianowicie dola blokada tarczy ( ta ruchoma). W jaki sposób mogę zablokować dolną blokadę? cały czas trzymać drugą ręką i ciąć, przyznacie, że niezbyt wygodna perspektywa. Jest tak: http://obrazki.elektroda.pl/4906097700_1... Chciał bym żeby podczas...
Witam, w razie wyrobienia w środku śruby pozostaje jeszcze naciąć cienką tarczą łeb śruby tak źeby ją odkręcić tzw * róskim kluczem* - pozdro
Może spróbuj tę śrubę od ściągacza dokręcać kluczem udarowym .
koło to chyba tylko w serwisie regulacja jest na silniku silnik jest przykręcony do zbiornika 4 śrubami (widać od dołu)poluzuj je przesuń cały silnik i dokręć
Witam, posiadam taką szlifierkę i wymieniałem ten wyłącznik ale u mnie był dostęp do śrub mocujących. Natomiast kołnierz od tarczy szlifierskiej jest mocowany z wałkiem klinem i proponuje użyć preparatu typu WD -40 lub podobnego i powinno pomóc w ściągnięciu kołnierza i odkręceniu śrub mocujących osłonę tarczy szlifierskiej. Pozdrawiam.
podczas jazdy czułem ze klocki ocierają cały czas o tarcze. Dlaczego tłoczki nie wracają po puszczeniu pedału hamulca? Czy ma znaczenia jak mocno dokręci się zaciska śrubami?
Po zdjęciu tarczy zobaczysz 4 śrubki. Odkręcasz je. Wyciągasz część głowicy z łożyskiem i zębatką. Masz dojęcie do śruby nr 45 na schemacie, odkręcasz ja , jest chyba na kluczyk 10mm. Masz dojście do blokady , skoro nie działa to pewnie metalowy trzpień jest ułamany. W zestawie kupujesz trzpień sprężynkę i plastikowy przycisk nr 840. Dla ułatwienia...
A czy kiedy daje zbyt niskie napięcie, to ma prawidłowe zasilanie (pogorszony kontakt może powodować, że napięcie zasilania jest za niskie), i magnes jest wystarczająco blisko (choć do takich zastosowań czujnik raczej powinien być binarny: albo daje sygnał, jaki może, albo nie daje wcale)? _JTA_ dzięki za szybką odpowiedź. Napięcie dochodzące do czujnika...
witam ,sprężarki niema potrzeby wyciągać wystarczy odkręcić do podstawy i wtedy jest więcej ruchu i można odkręcić śrubę mocowania tarcz,następnie odbezpieczasz koło pasowe zdejmując pierścień segera .Koło pasowa powinno zejść bez problemu ,następnie odpinasz następnego segera trzymającego elektromagnes , ot i cała filozofia a tyle agresji
Noże mam przykręcone do tarczy trzema śrubami, pod nóż jest wsadzona ścięta podkładka pod kątem. Nie mam dokładniejszego zdjęcia, ale może coś dojrzysz. http://obrazki.elektroda.pl/6153981500_1...
To dokręć śrubę z boku tarczy sterującej przy dźwigni. Generalnie jak zbyt luźno tu pracuje to zatrzask lubi odskakiwać a jeśli to nie skutkuje to prawdopodobnie jest już zużycie i w rozdzielaczu nie zatrzaśnie suwaka. Możliwe że "ubiła" się sprężynka
Czyli wszystko jest ok. Tak ma po prostu być i niepotrzebnie się niepokoję?
od tylnej strony zacisku masz pod gumowym korkiem wystającą śrubę. Odkręcasz na max - grzybki od klocków powinny się schować. Następnie, kręcąc tarczą zakręcasz śrubę ( grzybki zaczynają zaciskać klocki). Jak Ci już tarczę chwyci, ze nie będziesz mógł jej ruszyć to odkręcasz śrubę " na dwa kliknięcia. Tak samo robisz z drugiej strony i najlepiej z każdym...
Leciutko odkopię temat... tarcza hamulcowa do piasty z tyłu to się raczej nie przykręca 15Nm... 1.5 dci łożysko zintegrowane, jakim momentem dokręcić nakrętkę tarczy?
Tak Piasta wraz z łożyskiem. Przykręciłem tarczę dwiema śrubami.. Dodano po 3 Tarcze muszą być oby dwie wymienione. Chodzi o tył..
Bo hamulec postojowy działa na zasadzie tarczobębna z tyłu i szczęk. Mechanizm jest taki sam, jak w prawie każdym MB - okładziny przyczepione do tarczy kotwicznej, na dole rozpierak połączony z linką, na górze śruba rozporowa z regulacją. Jak koła stalowe, to do regulacji wystarczy wykręcić jedną śrubę i zlokalizować za pomocą latarki śrubę rozporową....
To się rozkłada jak klocki Lego :) Wykręcasz śrubę na wentylatorze i wyciągasz wentylator razem z wirnikiem. Potem odkręcasz i odpinasz cały stojan. Zdejmujesz tarczę hamulca i odkręcasz taki metalowy pierścień i ręcznie wykręcasz cały ślimak. Masz na nim 3 łożyska, dwa większe od góry i jedno małe od dołu.Do tarczy hamulca naszykuj sobie dwie śruby...
Być może, ale milcząca była bardzo :) Nie określiłem się. Popsikałem śruby mocujące koło, a wczesniej przed założeniem tarcz otwory gdzie te śruby wchodzą. Oczywiście z umiarem.
No to jest przestawiony czop. Próbowałem rozwiercić otwory śrub w tarczy iskrownika, niestety udało się poprawić zapłon tylko do połowy (około 1,5 mm przed GMP). W dalszym rozwiercaniu przeszkadzają cewki. Rozumiem, że jeśli niczego nie wymyślę by przestawić bardziej tarczę iskrownika to czeka mnie wymiana wału, tak?
Odkręć tarczę i zobacz, czy nie odkręciły się śruby mocujące obudowę łożyska osi tarczy do obudowy przekładni. Jak nie to rozkręć obudowę przekładni i sprawdź stan zębatek.
"Kominkiem" w stronę skrzyni. Zobacz, że przy innym ułożeniu tarcza będzie piłować o śruby koła zamachowego.
Witam i dziękuję za szybkie odpowiedzi. Próbowałem zrobić według rady kolegi Edek45, ale się nie udało, gdyż wirnik ani drgnie. Czy jest jakiś sposób przytrzymania koła pasowego lub poluzowania śruby w tarczy wirnika ?? Ręką nie da rady) Czy wymienić pozostałe elementy zdecyduję dopieru po wyciągnięci wirnika.
Musisz zdjąć spód sokowirówki (kilka śrub) i z tyłu w silniku masz nacięcie na wkrętak.
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
Witam. Odciąć na spawie, resztę zeszlifować tarczą lamelową, zabezpieczyć zeszlifowany metal, pomalować, kupić drugi zawias i nawiercić wiertłem 4 otwory albo więcej i wkręcić w te miejsca śruby po nagwintowaniu otworów.
Autobus Iveco.... nie jakiś Irisbus przypadkiem? Robisz 2 rzeczy: 1. Otwierasz puszkę ze stycznikami i (oczywiście prąd włączony) naciskasz kolejno po kilka razy kotwiczki palcem i wizualnie kontrolujesz stan styków. Wszystkie kotwiczki iskrzą - czepiasz się retardera, nie iskrzy żadna - sprawdzasz czy styki się złączają (nie są wypalone tak że się...
Urwana śruba wystaje góra jeden milimetr tak wiec nie ma jak jej złapać, koło pomimo podważania trzyma się na tej śrubie, chybocze się lekko na boki, tak więc na gwincie jednak siedzi, jest zblokowane, zostaje mi tylko rozwiercić śrubę. Koło normalnie zejdzie, skoro śruba jest urwana (brak podkładki, więc nic już nie trzyma koła). Nie kombinuj, tylko...
https://obrazki.elektroda.pl/5807980200_... Witam Koledzy w związku z zapytaniami dotyczącymi buczenia młynka należy go rozebrać 1. ściągnąć obudowę 2. następnie odkręcić cztery szpilki w górnej części czarnego korpusu 3. ściągnąć górną cześć korpusu tą z otworem na odpady 4. odkręcić śrubę trzymającą tarczę uwaga!!! lewy gwint, tam...
Witam, kolega jannaszek ma rację, mechanik mógł nie zauważyć wady opony. Poza tym proponuję sprawdzić montaż samych tarcz po przetoczeniu, jeśli były toczone statycznie (na tokarce), wtedy często mechanik zakłada tarcze i nie robi pomiaru bicia tarczy na piaście, piasta powinna być dokładnie wyczyszczona papierem ściernym, tarcza założona i zmierzone...
Odkręcasz osłony, opuszczasz piłę na dół, blokujesz tarczę (oś tarczy) i odkręcasz centralną śrubę. Nie ma tam nic skomplikowanego.
Nadszedł czas na wymianę tarcz hamulcowych. Z lewej strony pourywałem klucze i niestety obróciłem śruby trzymające piastę do zwrotnicy. Nie wiem jakie powinny być tam śruby, chodzi mi o długość i twardość śrub torks M50, oraz moment dokręcenia. Wygląda to tak, jakby ktoś wkręcił nieco dłuższe bo gwinty na końcu śrub były wyraźnie uszkodzone. Z prawej...
Mocowanie zacisków hamulcowych citroen C4. Jakieś nieporozumienie. Śruby nie dość, że wystają poza gwint ok. 2mm (pod tarczą i gwinty rdzewieją), to jeszcze łeb śruby okrągły i na torx-a (chyba 45). Wiadomo, trzeba mieć porządny markowy T45, bo inaczej spawanie czegoś do kulistego łba śrub... To się nazywa patent! A wystarczyło by zastosować śruby krótsze...
Kolego zwykle tarcze są mocowane/centrowane dodatkowo 2 wkrętami M-6, które musisz wykręcić. Ponadto w tarczy bywają otwory gwintowane M-8, w które wkręca się odpowiednie śruby i tarcza powinna "odskoczyć". Wcześniej "popsikaj" np. WD-40. Takie rozwiązania są w większości aut osobowych. Nie przesadzaj z użyciem zbyt dużego młota, bo narobisz sobie szkód.
Tarcza powinna zejść lekko po odkręceniu śruby, którą Ty juz odkręciłeś. Widać już ślady przegrzania na tarczy wiec moze byc problem - bez chociazby jakiegoś ściągacza jak np: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/image... tyle, ze trzy śruby muszą mieć na końcu haczyki bo w tarczy nie ma gwintu
Naciąć mini tarczą dremmela pionową szczelinę przechodzącą centralnie przez urwaną śrubę. zalać penetrantem na kilkadziesiąt minut, podgrzać korpus i odkręcać z udarem dobrze dobranym płąskim wkrętakiem.
rozbierałem te sprzęgło jest założone poprawnie sprawdzałem ż yotubem jak gość krok po kroku zakłada takie samo i tam nie da się założyć nic odwrotnie mogłem kupić luka Błąd montażu to nie tylko odwrotny montaż czegoś. To można zniszczyć na wie sposobów. Nagminne jest złe wycentrowanie tarczy ,lub nie wcelowaniem wieloklinu albo w łożysko w wale i...
Tu nie chodzi o gearbox side bo oznacza stronę tarczy do skrzyni biegów. Z kolegą (at)decybel91 piszemy o wycentrowaniu tarczy sprzęgłowej.
Witam . Nie można zmieniać kierunku obrotów silnika ,ze względu na rodzaj gwintu (prawy ,lewy) śruby z podkładką ,która mocuje tarczę.
(at)m2606 problem w tym, że tam nie ma jak spodziewać się blokady wałka, bo taka blokada (segger np.) musiałaby być zapięta przy dostępnym końcu wałka silnika, a tutaj to jest niemożliwe, bo rozpołowienie korpusu reduktora możliwe jest wyłącznie po zdjęciu silnika, czy raczej jego kryzy/tarczy łożyskowej- niektóre śruby skręcające korpus reduktora są...
Pytanie wcale nie jest głupie. W rusku jest jedno-tarczowe suche sprzęgło- plus. Montaż jest prosty- plus. I to właściwie wszystkie plusy. Montaż sprzęgła: sprawdzić tarczę sprzęgłową którą stroną idzie do koła zamachowego. Kontrola stanu docisku sprzęgła. Docisk złapać śrubami na jednakową głębokość bez przyciskania tarczy sprzęgła. Do wycentrowania...
Wiem, że jest taka możliwość - tylko łeb śruby styka się z metalowym elementem przewodu hamulcowego i podejrzewam, że jej nie wyciągnę. Co do tarcz - to tylko jeden z elementów do wymiany.
To pewnie dał tyłka z wymianą-nie wsadził skrzyni tak żeby się się zamknęła z silnikiem i wtedy skręcał tylko poszła mu kantem i dociągał śrubami. Druga możliwośc to zła tarcza, a dokładnie spręzyny w tłumiku drgań skrętnych. Dodano po 7 Acha, bo na forum zawitała jakas nowa późnojesienna moda i pewnie ktoś z tym wypali prędzej czy później-tam się nie...
Ja się na razie przytrzymam teorii o siłach spójności przenoszących oddziaływanie, zobaczymy co z tego wyjdzie w praktyce. Zdobyłem tarcze obrotowe - drewniane, okrągłe, pofrezowane w rowki podstawki pod garnek o średnicy 18cm z OBI :) Przez środek przechodzi śruba mosiężna Φ4 długości 5cm jako oś tarczy. Znalazłem mały, stary silniczek od jakiejś...
Śrubokręt udarowy i nie ma śruby żeby nie poszła. Już na tym etapie chyba za późno na to... a tak przy okazji, czy można dokupić końcówki do klucza udarowego 1/2" żeby można było wykręcać śruby z łbem krzyżowym? tarcz nie idzie zwykłym śrubokrętem czasami ruszyć, tak te śruby rdzewieją, miesiąc je moczyłem różnymi preparatami, bez efektu.
Byłem w punkcie naprawy elektronarzędzi i po oględzinach serwisant stwierdził, że tak ma być, bo śruba dokręcająca tarczę między flanszami jakby "wyciąga" wał do siebie i luz się kasuje. Też mi to przez myśl przeszło, bo nie mogłem namierzyć elementu który by za to odpowiadał. Także jeśli masz tak samo, to chyba to jest taka technologia. Co do Twojego...
W kole samochodowym masz 4-5 śrub mocujących felgę do tarczy, jak nie rozwiążesz mocowania na jednej śrubie to może szlifierką z 3 kanały do zrobienia, w to wspawać trzpienie śrub, W kole otwór wypełnić cylindrem, w nim 3 otwory i nakładać jak felgę? ;-) Trudno powiedzieć, jak się nie ma w łapach i się nie wie jakie siły będą działać, to sobie można...
Witam. odkręć szczotki. Po odkręceniu kierownicy masz śruby łączące dwie tarcze łożyskowe. Po ich odkręceniu delikatnie zbijasz jedną z tarcz opierając wirnik na stole by się nie przesunęły uzwojenia. Później masz tylko łożyska do wymiany na wierzchu. Jak czegoś nie wiesz to pisz. pozdrawiam Dodano po 1 Użyj klucza do odkręcenia, możesz kilkakrotnie...
Dzięki sprawdzę jutro, tyle że czujnik ma stałe gniazdo a tarcza jest w każdym kole tak samo montowana - chyba że minimalnie koło przesunęli. Łożyska nowe - koło było wymieniane ze względu na luzy w gniazdach łożyska. Na razie przestawiłem tarczę o jedną śrubę i jeszcze się pogorszyło, więc jutro pokombinuję dalej - spróbuję tarczę podnieść na podkładkach.
Wymieniłem uchwyt na fi 125 poprzez założenie tarczy zabieraka z przystosowanym rozstawem śrub.
Dzień dobry, Chciałbym przymocować do siebie trwale dwie metalowe tarcze. Niestety nie posiadam i nie umiem spawać, nie znam także nikogo kto potrafiłby to robić. Jedna z tarcz jest zamocowana do silnika i nie jestem wstanie jej zdjąć, dlatego śruby odpadają. Tarcze są też za cienkie na wkręty. Czy jest jakiś sposób aby to sensownie przymocować. Jakiś...
A sprawdź w tej drugiej którą kupiłeś na części jak wygląda to miejsce które chcesz odkręcić, spróbuj tam. Może się okazać że w tej maszynce którą chcesz naprawić śruba jest zapieczona na amen. Lub w tej na części dostrzeżesz coś czego nie widać w twojej.
Witam. Śrubę potraktuj młotkiem porządnie kilka razy, następnie szlifierką kątową przy użyciu cienkiej tarczy odpiłuj dwa boki śruby na płaski dobry klucz. Powodzenia.
Skończyło się na wymianie sprzęgła razem z kołem zamachowym bo już śruby od koła wytarły lekko sprężyny od tarczy sprzęgła i oczywiście wysprzęglik który umarł . Koszty spore ale sprzęgło było od nowości ok 580 tyś km . Działa jeździ nie ma błędów
Problem znany i lubiany. :) Przyznam szczerze, że czasami zdarza mi się użyć zwykłej "boszki" z odpowiednią tarczą. Wiele zależy od tego czy konstrukcja, którą "rozkręcam" ma być jeszcze później wykorzystana.
Jeżeli konstrukcyjnie nie różni się od osobówki, powinno się dać wyjąć cylinderek bez ściągania piasty. Od tyłu tarczy kotwicznej cylinderek powinien być przykręcony jedną lub dwoma śrubami - po ich wykręceniu powinien bez problemu wyjść.
Ja czasem nacinam rowek miniszlifierką i małą tarczą, i potem odkręcam płaskim śrubokrętem. Niestety trzeba mieć miniszlifierkę i tarczę i trochę dostępu do łebka śruby.
Tak samo żadna szlifierka raczej tam się nie zmieści, chyba, że z mocno wystającym trzpieniem, na który osadza się tarczę. Zawsze możesz zrobić przedłużkę z nakrętki do łączenia szpilek i w nią wkręcić śrubę M14. Tylko może być problem z wyśrodkowaniem tarczy.
No tarczobębny pisałem... Ta szczęka jest potrzebna tylko do ręcznego hamulca... No zacisk i mocowanie zacisku ściągnąłem, inaczej bym nie ściągnął tarczy i nie wiedział co się konkretnie stało... Może z tymi 4 śrubami też bym sobie poradził... No trochę wkurzające, że niby przez taką trzeba demontować wszystko. A ty się orientujesz, z góry przepraszam...
Sprawdź czy tarcza dokładnie przyjega do piasty, często śruba którą się przyłapuje tarczę do piasty jest zapieczona i najczęściej się ją rozwierca. Nie zawsze do końca i to ta właśnie pozostałość potrafi nieźle namieszać. Bicia w sumie nawet nie widać, ale przy hamowaniu nieźle talepie kierownicą.
Skok jałowy pedału ma być w granicach 30-40mm. To się przenosi na luz między łożyskiem a łapami sprzęgła. Jeśli są równo ustawione ty tylko te 30-40 i nic cię więcej nie interesuje. Regulacja samych łap jest intuicyjna dosłownie. Jest blacha blokująca śruby regulacyjne. Odkręcasz, regulujesz równe odstępy, blokujesz i po sprawie.
Długość śrub też sobie zmierz, zwal tarczę i zobacz ile jej brakuje. Przecież do tego wystarczy suwmiarka z głębokościomierzem i odrobina myślenia.
budowa tarczy bicie tarczy wiatr tarczy
ekspres ariete pompa kulka rozruchowy danfoss
ws2812 arduino przekaznik elektrozawor
Wybór napędu do bramy przesuwnej: Force 2000 kg vs Nice 1000 kg Uszkodzony wentylator zasilacza - co robić?