Witam. Zazwyczaj na tarczy są podane obroty z jaką prędkością tarcza ma pracować . Nie masz przypadkiem zbyt wysokich obrotów przecinarki?.
Niestety to właśnie przez bicie tarcz powstaje niepożądany luz. Bicie tarcz to dyskwalifikacja układu hamulcowego. One muszą być proste. Bicie tarcz powoduje zbędne i nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. Hamowanie jest najskuteczniejsze, im większą powierzchnią przylega klocek do tarczy. Niezależnie od systemu hamulcowego (pneumatyczny czy hydrauliczny),...
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
Nie trzeba deszczu, żeby tarcze się pokrzywiły, jeśli drży tylko przy hamowaniu to pierwsze do sprawdzenia bicie tarcz
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Tarcze do wymiany, żadne toczenie, nikt ci nie wymieni ich na reklamacji, dwie przyczyny: zły montaż (pokrzywione w trakcie montażu) lub to co napisał kolega LElectricfil czyli kałuża plus gorące tarcze.
Jaka jest grubość tarcz po przetoczeniu? Może już poniżej minimum?
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Próbowałeś ręczny rozjechać zdjąć wtyczki i powtórzyć próbę? Bicie tarcz mierzyłeś?
Być może powierzchnia styku tarczy z piastą przed montażem nowych tarcz nie była dobrze oczyszczona i jest bicie. Najlepiej sprawdzić bicie tarczy.
Na bicie tarcz nie pomaga toczenie, po za tym mogą to być po prostu luzy na zawieszeniu a nie hamulce.
Witaj Być może ten zestaw Ci posłuży. Ważne jest to, że mało który warsztat to robi czyli po założeniu tarcz sprawdza ich bicie. Mam mitsubishi Colta i w Manualu napisali, że max bicie tarcz 0,05 mm. Zbyt duże bicie ma wpływ na szybsze zużycie całego zestawu. Pozdrawiam
rownież bym sprawdził bicie tarcz i piast .. ostatni przypadek z zycia ... nie wyczyszczone piasty przy wymianie tarcz na nowe właśnie tak efekt dały
przyczyną było bicie tarcz
A sprawdziłeś bicie tarcz? i czy dobrze siedzą na piaście?
Moto -kord dobrze podpowiada, sprawdzić bicie tarczy hamulcowej !!
Powodów milion, polskie drogi, bicie tarcz, łożyska, zawieszenie, klocki, nie wyważone kola, bąbel na oponie. Jakieś fotki, coś sprawdzałeś? Czasem (kiedy) może to przejazd przez tory?
Jeżeli przed wymianą tego nie było to wyglądałoby to na bicie tarczy, ewentualnie coś z dociskiem
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Kolego bicie tarcz sprawdzamy czujnikiem zegarowym, na oko nic nie zobaczysz.
A jesteś pewien w tej chwili że to faktyczne bicie tarczy, a nie luz łożyska? Spróbuj naciskać palcami brzeg tarczy przy czujniku.
Zamocować czujnik zegarowy i sprawdzić bicie tarczy hamulcowej na pojeździe.Po tym pomiarze sprawa powinna się wyjaśnić.
Przy montażu tarczy hamulcowych fundamentem jest czystość, tzn piasty wyczyszczone z rdzy, jarzma w punktach podparcia klocków też wyczyszczone i zabezpieczone odpowiednim preparatem. W końcu prowadnice wyczyszczone i nasmarowane odpowiednim preparatem. Dodam, że nawet minimalne bicie tarczy może być potęgowane przez zużyte zawieszenie.
Za słabe dokręcenie, czy też bicie tarczy nie zajedzie dwurzędówki po 1500km. Albo kompletnie dziadowskie łożyska, albo nieświadomy błąd w montażu.
no więc tak tarcze półroczne dla mnie są jeszcze nowymi Za pół roku można te nowe tarcze nieźle podeżreć.Masz wyraźnie napisane-zmierz bicie tarcz to pomyślimy dalej.
Być może Twoim problemem jest zwichrowanie którejś tarczy hamulcowej... Innej przyczyny za bardzo nie widzę. Trzeba sprawdzić np. czujnikiem zegarowym bicie tarcz.
Delikatnie ocierają o tarczę. Może masz bicie na tarczy ?
Trzeba jechać na okręgową SKP i jeszcze raz sprawdzić hamulce na rolkach, ale nie tyle co siłę hamowania ale przy lekkim naciśnięciu hamulca bicie tarcz, tylko każdą oś. Jeśli tu nie będzie problemu każda oś na szarpaki i musi coś wyjść.
Czy coś zawalił przy wymianie sprzegła? Podczas puszczania sprzęgła. Sprzęgło zrywa? Jeśli tak to wina sprzęgła, montażu, bicie tarczy sprzęgła itp.
Zamienić koła miejscami. Zmierzyć bicie tarcz i piast czujnikiem zegarowym. Sprawdzić stan zawieszenia, elementów układu napędowego.
Prowadnice luźno pracują? Klocki luźne w zaciskach? Plus to co "ogór3k" napisał, piasty mają się świecić jak.... Można również zmierzyć bicie tarczy oraz samej piasty.
Witam. Bicie jest cały czas czy podczas hamowania tylko? Podnieś auto i zobacz czy czy widać coś po oponach jak koła się obracają albo zamień tył z przodem i czy jest jakaś różnica. A jak mówisz że stało się to po wymianie hamulców to bardzo prawdopodobne że krzywa tarcza albo nie doczyszczona powierzchnia na piaście do której tarcza przylega. Sprawdzanie...
Przy takim efekcie możliwe trzy uszkodzenia, bębny - zużycie jak pisze robokop, samoregulatory nie działają prawidłowo lub bicie tarcz jak pisał motronic. Układ potrzebuje zdecydowanie więcej płynu po stronie ciśnieniowej, stąd musisz ten płyn pierwszym naciśnięciem napompować, dopiero kolejne naciśnięcie wytwarza pożądane ciśnienie w układzie i hamulce...
Sprawdzałeś bicie piast i tarcz przy montażu?
Witam. Bicie tarcz wykluczone, były sprawdzane. Bardziej prawdopodobne jest włączanie się pompy ABS, tylko co powoduje ten stan, czyżby uzkodzony czujnik na któryms kole?.
uszkodzenie czujnika lub zerwanie (rozłączenie )przewodu podczas wymiany że pedał lekko drży to może być inna przyczyna bicie tarcz itp.poprostu sprecyzuj odpowiedz i napisz czy blokuje koła czy nie ,a z tym tłoczkiem to tak ma być ,pozdrawiam
Właśnie luzów niema. Tylko jeśli patrzę na tarcz to widzę że ma bicie. Tarcz nie kręci się tak jak w silniku lekko czuć delikatny opór. Przed chwilą byłem i sprawdzałem. Parę razy startuję normalnie a za kolejnym iskrzy się z wyłącznika i buczy ale gdy tarcz ustawię trochę dalej to startuje normalnie.
Przegub by trzaskał także przy skręcie i przyspieszaniu .Może masz już cienkie tarcze hamulca i od temperatury się odkształciły.Lub na bardzo gorących tarczach wleciałeś w wodę ( kałuże) i to spowodowało wykrzywienie tarczy.Jeżeli masz dostęp do tokarni sprawdź bicie tarczy żeby od razu nie wchodzić w koszty i kupować nowe. Dodano po 6 Jeżeli będą bić...
Warto sprawdzić, czy zaciski hamulcowe pływają w prowadnicach bez oporu. Jeżeli są przytarte, to nawet minimalne bicie tarczy będzie odczuwalne na pedale hamulca - dopóki tarcza się nie dotrze. Warto również obejrzeć tylny układ - drgania się przenoszą po nadwoziu. Klocki na pewno nie są przyczyną, nieważne jakiego producenta.
Właśnie, skąd to założenie, że tarcze i klocki dobre... zdjąć koło, zapiąć czujnik zegarowy i sprawdzić bicie tarczy, czasem wystarczy 5 setek bicia zeby był taki efekt. Kolega ma rację, czasem nowe tarcze po 500-1000km sa do niczego pozdrawiam
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
Bicie boczne piasty 0,01 mm, promieniowe 0,02 mm - pomiary po zmianie piasty ( przed zmianą - boczne 0,06mm, promieniowe 0,03) , z tego co kojarze boczne dopuzczalne jest chyba do 0,05 - nie jestem mechanikiem, szukam rozwiązania problemu bicie tarczy na garanicy bo 0,04 (nie wiem czy poprawną jest 0,05 czy 0,07)
B5 koło PP jest pęknięcie na gumie jednego z elementów zawieszenia. istotne to i czy trzeba to jakoś uszczelniać? . Należy wymienić ten element (gałka drążka kierowniczego) na nowy i to najszybciej jak to możliwe. Gumowej osłony się nie uszczelnia, bo już mogla się tam dostać woda i inne zanieczyszczenia, co z czasem spowoduje luz współpracujących...
Bicie tarcz sprawdza się czujnikiem zegarowym. Niekoniecznie zawsze winę ponosi krzywa tarcza. Miałem kiedyś twingo nie dosyć ze na kierownicy było czuć to jeszcze na pedale. Okazało sie że bęben "złapał"syf i wystarczyło pomęczyć na ręcznym w czasie jazdy. Jak ręką odjął.
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z drgającym kołem lewym przednim wyeliminowałem już kwestie opony i felgi gdyż założyłem trzy różne koła i jest to samo, jak postawie auto na lewarek i włączę bieg to zauważyłem bicie koła, po zdjęciu koła występuje bicie tarczy hamulcowej no i spore bicie półośki, dodam że ostatnio wymieniłem amortyzatory...
Mercedes W220 S500 4matic automat Podczas hamowania pulsuje całe auto. Nie są to dragania, tylko pulsowanie jak sinusoida. Szczególnie odczuwalne przy lekkim hamowaniu z niskich prędkości (40-60km/h). Sam pedał nie pulsuje, a kierownica nie "wariuje". Hamowanie z dużych prędkości, czy mocniejsze naciśnięcie hamulca jest idealne. Sprawdzone bicie tarcz,...
A co z tarczą?
To mi dałeś do myślenia. Czy małe bicie tarczy ma , lub też może mieć wpyw na zadziałanie lampki? Proszę mi wybaczyć indolencję, ale to mój pierwszy kontakt z mercedesem. To zupełnie inny samochód niż reszta. W sumie mógłbym zrobić sekcję tych hamulców nim zadam post, ale kolega Gerri jest miły i uczynny i fajnie podpowiada, więc korzystam.
Tarcza widiowa marki Geko (china) 300/32 mm za 40 zł/szt wytrzymała u mnie 1 dzień cięcia. Gówno takie, że zęby się kruszyły i odpadały w całości. Miałem tarczę która prawdopodobnie miała zęby z HSSu a nie węglika, bo szło ją bez problemu ostrzyć korundem. Przynajmniej w niej nie odpadały zęby i do ostrzenia wytrzymywała 1-2 dni cięcia. Tyle że była...
Witam Teoria z krzywymi tarczami i rozpychaniem klocków ma sens , ale coś chyba objaw nie miał by tendencji do zanikania powyżej 40km/h . Bicie musiało by być duże żeby powodować zakłócenia w pracy ABS i pojawiający się sporadycznie błąd / awarię / . Albo nie znamy jeszcze wszystkich faktów , albo auto ma bogatszą historię . Idąc dalej tokiem myślenia...
Sprawdź po pierwsze czy na mniejszej tarczy masz bicie i ukierunkowując się do pytań.
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
Napisałem o gratach, z którymi miałem coś wspólnego, które montowałem, serwisowałem. Lukasy montowałem, ale nie zdarzyło się żeby były jakieś problemy typu za szybko ścierający sie klocek, popękane tarcze czy bicie tarcz po jakimś symbolicznym przebiegu. Ale skoro myślisz że nie mam pojęcia co jest wkładane w ich kartoniki to chętnie usłyszę prawdę,...
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Sprawdz wszystkie tuleje w zawieszeniu i to przy użyciu łyżki,górne mocowania kolumn i stan amortyzatorów.Potem czujnik zegarowy i bicie tarcz,to że są nowe nie znaczy że dobre.Potem jedz na rolki i kontrola pulsacji każdego z kół,przód i tył,jeśli pomiar nie wykarze pulsacji to szukanie w zawieszeniu.Możesz mieć gdzieś luz który uwidacznia się dopiero...
Najpierw sprawdziłbym czystość i generalnie jakość powierzchni przylgowych bębna i tarczy. Może od zawsze tkwi tam jakiś brud/rdza lub stłuczenie które powoduje bicie bębna. A może odkształcenie czopa na większej nierówności? A może łożyska sypią się? Po co toczyć bęben jeśli nie wiadomo gdzie leży przyczyna? Na pierwszy rzut sprawdzić bicie poprzeczne...
Powodem kłopotów jest to że tarcza biję. I mimo tego że powstała szczelina jest ciut szersza od szerokości tarczy, to jednak bicie tarczy sprawa że podczas piłowania tarcza ma `ciasno` w tej szczelinie. W efekcie już po dwóch cięciach tarcza robi się dość gorąca, drewno w miejscu cięcia też i czasami nawet widać że drewno jest `czarne` po przecięciu...
Nikt tu oprócz mnie nie wspomniał o drążku środkowym napisałem wyraźnie żeby sprawdził auto na porządnej SKP, to po takim sprawdzeniu mamy od razu wyeliminowane całe zawieszenie, bicie tarcz, zbieżność i w tym jest też twój drążek. Byłem renomowanym serwisie czyli w piekarni. Pracuje na co dzień na Stacji Kontroli Pojazdów i takie problemy rozwiązuje...
Zwichrowanie tarczy a w rezultacie bicie to każda rozgrzana tarcza + woda z kałuży taki będzie efekt. Lecz ta korozja to inny temat: - feler stali. - tarcza przed montażem powinna być zabezpieczona w miejscu styku do piasty. - Prawdopodobnie tarcza była źle dokręcona do piasty skoro powstało takie skorodowanie - Powierzchnię cierną w miejscu styku klocków...
Udało się przekonać :) tarczę przetoczone, Jakie bicie po zmontowaniu ?
Po naciśnięciu i zwolnieniu pedału koło ma prawo jeszcze trochę trzymać - w zaciskach nie ma przecież spręzyn a klocki sa odsuwane poprzez minimalne bicie tarcz hamulcowych. Być może problemem jest pompa - przemawiałoby za tym sprawa, że grzeją się oba zaciski. Należałoby ją rozebrać i dla zasady wymienic uszczelnienia. Do głowy przychodzi mi jeszcze...
Sprawdź czujnikiem zegarowym bicie zamocowanej tarczy (narzędzia). Nawet mała niedokładność mocowania, bicie osiowe czy promieniowe lub niewyważenie spowoduje duże drgania i szybsze zużycie łożysk. http://obrazki.elektroda.pl/2402071000_1...
Przy przyspieszaniu nie czuć wibracji, czyli to nie przegub. Piasty czyste, zero rdzy, wszystko wyczyszczone, napisałem w pierwszym poście, że bicie tarcz 0.05mm(czyli w normie). Na podniesionym przodzie, nie czuć wibracji. Małe sprostowanie, a mianowicie: nie czuć wibracji na kierownicy, tylko na pedale hamulca, a przy wyższej prędkości na całej karoserii....
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
I ja zabrałem się za robotę. Trzy tygodnie minęły.....tyle udało się zrobić na tę chwilę. Noże ze stali NC bo z SW za drogo wychodziły, kąt ostrzy 30 st. Bęben z blachy 12mm gatunek - wytoczone tarcze 300 mm, podpory pod noże 251 x 140, przefrezowane, otwory M12. Wał z gatunkowej stali fi 50, łożyska fi 40 (UWAGA - nie brać wymiarów łożysk z tabel bo...
Witam. Na początek zamień koła przednie z tylnymi i próbna jazda. Gdy zdejmiesz koła z przodu zwróć uwagę na stan tarcz i zacisków hamulcowych oraz na przeguby.
Pilarkę przed użyciem warto ustawić. Może tu jest przyczyna. Fabrycznie nie jest zachowany kąt prosty tarczy w stosunku do stołu. No ale czy w przypadku niedoregulowania problem nie miałby zupełnie innej natury? Że zamiast kąta 0 deg / 0 deg ucinało by mi np. 1 deg / -2 deg, niemniej jednak cięcie byłoby wciąż "równe"? Albo czy nie obserwowałbym tego...
Jakie był wynik pomiaru bicia tarcz podczas montażu tarcz przednich a jakie bicie mają tarcze z tyłu?
Domyślam się, że wirnik ma otarcia na całym obwodzie, a stojan tylko na wycinku jego obwodu? Jeśli tak, to wirnik ewidentnie zszedł z osi obrotu. Przyczyny należy szukać w tarczy łożyskowej.
Swoją drogą nic tam nie ruszałem wcześniej, Zacznij od wyczyszczenia piasty i tarczy hamulcowej przed ich montażem. Na 100% jest tam syf który powoduje to bicie. Powierzchnia styku piasty i tarczy hamulcowej.
Z przednimi hamulcami jest problem :) mam takiego samego dziadka z 1998 roku punto 1 zazwyczaj klocki nie pasują we wnęki trzeba je lekko oszlifować bo są za ciasne maja być dopasowane ale swobodnie się poruszać w gnieździe (Jeszce dobrych nie kupiłem takich bez poprawek ) a to żeby nie ściskały ? to już o to dbają tarcze -bicie tarcz , dlatego nie...
Koledzy którzy nie spotkali sie z ocieraniem zacisku o obręcz żałośnie się popisują. Zwyczajnie jeszcze mało w życiu widzieli. Po co zatem ten sarkazm lub jak kto woli złośliwość? Skąd niby wiecie jak mają się poszczególne elementy samochodu z roku 1997 do pierwowzoru? Czy obręcze z odpowiednim ET? Czy piasty dopasowane do ET obręczy? Czy grubość klocka...
Pacjent to Astra G 2.0 DTH 101KM. Poduszka silnika lewa i przednia wymieniona. Prawa wygląda dobrze. Tylna trzyma, ale też do wymiany bo silnik lekko pochylony, co widać po nowej przedniej. Nowe wahacze, nowe gumy stabilizatora, nowe końcówki stabilizatora. Jest minimalny luz na maglownicy po prawej stronie. Przednie klocki nowe. Zaciski regenerowane,...
Witam . Mój problem jest taki przy volvo v70 mk3 2008r 2.4 d5 185KM automat od 100km/h zaczyna wibrowac nadwozie . Przy przyspieszaniu zaczynaja sie wibracje i jak puszcze pedal gazu nasilaja sie , ponizej 100km/h drgania ustaja . Auto ma wymienione dwie polosie ,nowe zawieszenie przod ( koncowki drazkow +drazki kierownicze , nowe sworznie wahacza+tulejki...
Zatem krzywe... Bicie na tarczy zabieraka możesz sam zlikwidować przetaczając ją po zamontowaniu wrzeciona we wrzecienniku. Stożka raczej nie dasz rady. Ważne jest jeszcze to gdzie jest krzywe. Bo jeśli jest "banan" między łożyskami, to będzie je prężyć (bieżnie będą lekko przekoszone) i będą problemy. Może rozejrzyj się po Alle.. i innych OLX bo części...
Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie,...
repcak11 napisał. Jeżeli dobrze zrozumiałem twoją teorie o biciu bocznym, to moim zdaniem zmiana położenia dźwigni nie ma wpływu na bicie boczne. Dźwinie muszą być jednakowej długości i ich podpory też muszą być rozłożone o jednakowym promieniu. Oczywiście. Mówiąc o biciu bocznym, mam na myśli bicie boczne tarczy sprzęgłowej. Nie podejrzewam, żeby...
Po co chcesz kupować przyrząd który raz użyjesz a potem będzie zbierał kurz na półce . Wystarczy kreda , pisak lub ołówek i stały punkt np. osłona tarczy i ktoś kto by zakręcił piastą . Linia ciągła "rysika " np .na tarczy oznacza ,że ten element (lub piata)uznamy za prosty, linia przerywana oznacza krzywiznę i tyle.
Witam montowałem tarcze TRV i bija a opinia hurtowni jest taka ze nie wiadomo czy się śmiać czy płakać :) Macie podobne doświadczenia ?? Kod reklamacji: 13RE009905 Część zakupiono w dniu : 25.04.2016 Reklamowano w dniu: 30.03.2017 Przebieg po zamontowaniu części: 24100km Powód reklamacji: .Bije podczas hamowania. Reklamowaną część poddano oględzinom...
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
ATE żąda paragonu lub faktury na robocizne mechanika wraz z jego pieczątką i podpisem. Chodzi o to, ze w ten sposób się zabezpieczają. Żeby myśleć o gwarancji tarcz musi montować mechanik i się pod tym podpisać. Innaczej mi nie chcieli przyjąc tarcz do reklamacji. podjechałem do mechanika i wystawił świstek. Reklamacje rozpatrzyli pozytywnie.
Kiedy jadę z małą prędkością i mocnej dodam gazu i poczuje ewidentne szarpniecie autem słyszę takie stukniecie lub przeskoczenie jakiegoś elementu w tym przednim lewym kole. Jeden z dolnych wahaczy do wymiany na 99.9%. Zdiagnozować mało kto potrafi, ale jak rozepniesz sworznie to jeden będzie luźno latał. Czesci zawieszenia to 555, yamato, koyo/kanaco...
Możesz kupić specjalnie falownik Wiesz co trzeba zrobić ? Zmierzyć bicie szczególnie osiowe na tarczy zaciskowej, jak jest w normie kupić nową tarczę, a prędkość zostawić w świętym spokoju. Falownik do 'krajzegi' :lol:
Byłem w serwisie i niezbyt wiedzą co to może być :lol: Należy zmierzyć na początek mikrometrem grubość tarcz w paru punktach na całym obwodzie, następnie zmierzyć bicie promieniowe czujnikiem zegarowym tarcz i piast. Przedstawić wyniki tutaj i się zobaczy.
Wystarczy że podejdzie trochę rdzy pomiędzy piastę a tarczę.
Nie zrozumieliśmy się. Ja pisałem o tym, że w przypadku bicia tarcz wentylowanych toczenie nie daje oczekiwanych efektów a nie, że nie jest wykonalne. Bicie przeważanie powraca po mocnym rozgrzaniu tarcz. Mniejsze lub większe ale powraca. Bo przecież to bicie nie jest wynikiem działania zewnętrznej siły fizycznej, która by tarczę wygięła. Tylko zmian...
Tarcza jest do hamowania a najlepiej robić tak układ Ate to takie tarczę itp
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
Nie wiem czy problem jeszcze aktualny Ale jeśli tak to może być to samo co u mnie. Teraz robiłem kapitalny remont skrzyni. Wymieniłem wszystkie łożyska uszkodzone tryby a było ich 8 😂 uszcelnia oraz wszystko co wymagało wymiany. Oraz atak i talerz od zetora. Teraz nie poznaje swojego ciągnika bo tylko silnik słychać. U I mnie po włączeniu wałka...
Widzisz jak zwykle zapomniałem zamknąć temat. Przyczyną bicia była krzywa tarcza, po wymianie tarcz i klocków bicie ustało.
Bardzo możliwe że masz bicie na tarczach hamulcowych.
Po pierwsze gdyby tarcze były krzywe to czuć by było na pedale. A tak nie jest napisałem tu wiele postów z nadzieją że ktoś mógł mieć taki przypadek... jak widać niektórzy nie są tu aby pomagać... A wymienić pół samochodu to nie sztuka... Mechanik zrobił jazdę próbną i stwierdził że tarcze, choć nie czuć tego na pedale , mierząc bicie zarówno na tarczy...
No więc od początku Tarcze TRW i klocki TRW kupiłem z allegro jako ledwo używane - były prawie nowe to znaczy nie miały oznak zużycia, zero rdzy, rantów grubości klocków i tarcz nominalne, założyłem je w czerwcu 2021r czyli powiedzmy że rok temu, niestety nie mam czujnika więc bicia nie sprawdziłem. https://obrazki.elektroda.pl/1942990600_...
Albo masz uszkodzone łożysko wyciskowe (piszesz że nowe), albo jest przesunięcie w osi pomiędzy silnikiem a skrzynią (ruch mimośrodowy pomiędzy łożyskiem a łapkami, może doprowadzić do szybkiego zużywania łapek sprzęgła). Kolego łożysko jest nowe, ale to że nowe wcale nie świadczy o tym, że jest dobre. A w jaki sposób może powstać takie przesunięcie?...
Poszukaj sobie warsztatu, który toczy tarcze na aucie. Podjedź i będziesz wiedział czy piasta z tarczą ma bicie, czy nie. Ja stawiam właśnie na to, bo przerabiałem to fakt, że w Lanosie, ale dopiero po toczeniu tarczy na aucie problem znikł. pzdr P.S .Ostatnie zdjęte tarcze zostały przetoczone,bo okazały się krzywe. Jednak nie za wysoka ta półka chyba,...
Witam, od hamulców tylko w budowie cep jest prostrzy :D ,skoro klocki niezużywają sie tylko tarcze to wniosek tak prosty że aż boli, tarcze z bakielitu? , skoro krzywo się zuzywają to oprawa zacisku skrzywiona, po montażu nowych tarcz wystarczy sprawdzić bicie :D (prostopadłość płaszczyzn tarcz do osi koła) czujnikiem zegarowym( na wyposażeniu NORMALNEGO...
Piasta - "włosami murzyna" , skrobakiem, szczotką itp. do czysta żeby jeść z tego można było. Do smarowania styku piasty z tarczą nic (ale dopuszcza się smar bądź olej "bez objętości"), gdyż według konstruktorów równa tarcza i piasta nie doprowadzą do korozji która będzie miała wpływ na "bicie". Na prowadnice z wargami pod żadnym pozorem nie stosować...
Witam! Właśnie dwa tygodnie temu sprawiłem sobie takie coś (tylko z dwoma tarczami) z zamiarem tylko i wyłącznie ostrzenia noży do użytku domowego. Nawet nie przyszło mi do głowy sprawdzać w momencie zakupu (co zresztą byłoby trudne ze względu na konieczność składania) działania tej maszynki. Przywiozłem, złożyłem, włączam i całość wibruje i podskakuje...
To jest już chyba koniec tych tarcz bo przy hamowaniu pojawia się bicie, dlatego prosiłbym o polecenie tarcz do mojego auta tutaj (nie chciałem zakładać nowego tematu). Zastanawiam się nad kompletem tarcze i klocki bosh lub brembo i ferodo, czytałem że mają dobre opinie. Wiadomo że na hamulcach nie ma co oszczędzać, tylko zastanawiam się czy wystarczą...
Ludzie ! Na autostradzie na tarczach można zrobić i 250 tys, a w mieście zależnie od techniki jazdy skończą sie po 50 tys. Każdy producent aut podaje min. grubości tarcz, dopuszczalne bicie promieniowe i osiowe i tego należy się trzymać czasem bez związku na przebieg auta. Trwałość tarcz zależy bardzo od jakości/doboru klocków hamulcowych.
budowa tarczy wiatr tarczy rozkładanie tarczy
kolektor toyota corolla bezpiecznik zasilacza komputera sterowanie przez rs485
Programowanie radia internetowego w Denon AVR-1713 Renault Premium: Dostępne tylko 3. i 7. bieg