Ja bym ci zaproponował wypróbować diody ze starego zasilacza ATX dlatego że mają mały spadek napięcia i są szybsze.
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
Zasilanie automatu świateł ma być na plusie po stacji, nie na stałym plusie. Poza tym akumulator jak niedomaga, to się go wymienia a nie doładowuje. Opcje są dwie: odpinać klemę + 12V i ładować sam akumulator albo podłączyć prawidłowo automat świateł .
Dzień dobry. Czy ktoś się orientuje jak naprawić ładowanie w skuterze 2T? - Światła działają. - Nie ładuje akumulatora. Na kostce piszczy. Na impulsatorze jest 800 omów. Na przewodach 0,02 V. Akumulator wyładowuje się. :>
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Dwa fotorezystory i komparator analogowy porównujący napięcie powstałe na dzielnikach rezystorowych, gdzie są dwa zwykłe rezystory i dwa fotorezystory. Niech jedna para określa gdzie jest więcej światła - z tyłu czy z przodu, a druga niech określa czy z prawej czy z lewej. Do tego jeszcze jeden komparator, porównujący natężenie światła z zadaną wartością,...
tico ma sterowanie żarówek masą?często śię zdaża że żarówki obie naraz się przepalają sprawdz bezpieczniki jak i również ładowanie akumulatora....
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Nawet biorąc dużą sprawność wzmacniacza to i tak przy PEŁNEJ mocy tego suba będzie potrzebował ok. 40A. Te 30A zostanie Ci na ładowanie akumulatora, światła, radio, klimatyzację ...Niby od biedy wystarczy ale akumulator na początek bierze kilkanaście A i może być niedoładowany, zwłaszcza na krótkich trasach.
Do tej latarki należy stosować nietypową żarœwkę 3,5V/0,15A zkulistą bańką. Te akumulatory mają małą wydajność prądową, typowa żarówka 0,3A świeci bardzo krótko. Żarówki są dostępne w Rosji, na Ukrainie, na Białorusi. Rozładowane akumulatory bależy ładować przez 20 godzin. Akumulatory należy systematycznie czyścić, lubią pokrywać się nalotem soli....
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
Z pamięci piszę, czarny na światła, zwiera do masy przez cewkę w magnecie. Czerwony to ładowanie. Pomiary robisz z akumulatorem!
Światła zasilane są z innego obwodu niż ładowanie akumulatora, więc będą świecić, podłącz naładowany akumulator i sprawdź co się dzieje.
Carort ma rację . Akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika WSK ani na niskich ani na wysokich obrotach.Czarny przewód z cewek służy do gaszenia (zwierać do masy) a czerwony to światła .Niebieski z małej cewki to ładowanie akumulatora
Rozumiem że prądice masz w samochodzie i chcesz zastosować przetwornice żeby zasilić jakieś urządzenie na 230V. nie ma sensu stosować tak dużej i drogiej przetwornicy poszukaj takiej 200W bo większej mocy nie uzyskasz. Nawet 200W to za dużo prądnica nie wydoli masz jeszcze ładowanie akumulatora światła itp. Pozdrawiam
Objawy wskazują że masz źle podłączoną instalację, tzn. światła są zasilane z akumulatora. Fabrycznie masz osobne uzwojenie na światła i osobne uzwojenie na ładowanie, więc światła powinny być zasilane ze silnika.
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Prostownik musi pokryć zapotrzebowanie na moc urządzeń, które zasila i dodatkowo akumulatora, który ładuje. W samochodzie gdy ładujesz aku bez jego demontażu możesz włączyć światła. Ładowanie trwa wtedy dłużej.
Pytanie do użytkowników EASUN 3KVA o tryb standby: - gdy miałem podłączony jeden panel słoneczny wyłączony inwerter sam się uruchamiał gdy było wystarczająco dużo światła i ładował akumulatory (bez podawania napięcia na wyjście) - po podłączeniu drugiego stringa równolegle przestał się wybudzać ze stand by. Gdy zakończy ładowanie z powodu za małego...
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Prądnica powinna mieć oznaczenie P20d 12V 12A (jest to nabite na prądnicy pomiędzy wyprowadzeniami na korpusie) a regulator musi być typu RG15K 12V 12,5A. Teraz rzecz o tym że może ktoś specjalnie podgiął styk regulacyjny napięcia żeby mieć lepsze światła ,ładowanie akumulatorów ale przesadził z tym bo to trzeba wiedzieć o ile trzeba podgiąc styk( trzeba...
A jakie jest ładowanie po odpaleniu auta bez gazowania??
Po tylu latach instalacja elektryczna ulega procesowi naturalnego rozkładu. Na 100% przyczyną problemu jest przerwanie białego przewodu od statora do regulatora. Stąd przepalanie żarówek i brak ładowania. Prawdopodobnie masz także zwarcie w przełączniku kierunkowskazów. Albo tracisz masę gdzieś we wiązce w pobliżu tylnej lub przedniej lampy, wówczas...
Wykonałeś pomiar napięcia ładowania jak jest dobrze i jak są włączone te światła? Czy i jaki pobiera prąd z akumulatora pokaże miernik cęgowy prądu DC.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Czyli zmierzyłeś prąd zwarcia. Do akumulatora w lepszym stanie lepiej nie podłączać tak miernika - kiedyś przez pomyłkę podłączyłem, końcówki przewodów zaświeciły (u mnie w palcach, które potem długo się goiły) i przewody były do wymiany. Najwyraźniej jest mocno zasiarczony i trzeba będzie długo go ładować (utrzymywać napięcie 6,8V), od czasu do czasu...
A jednak jest jakiś stary, zapomniany alarm. Właśnie się aktywował. Słuchaj skąd dobiegają odgłosy cykana i szukaj centralki. Kolega mnie uprzedził.
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Do podłączenia mostka Graetza potrzebne jest uzwojenie bezmasowe, co oznacza że musiałeś zmodyfikować alternator. Poza tym alternator może i tak mieć za małą wydajność aby skutecznie zasilać światła i ładować akumulator. które z napięcia 14VAC ścinają do ok 7VDC Napięcie uśrednione. Układ jest przystosowany do ładowania akumulatora a nie zasilania napięciem...
Możesz zamontować extra lampy do jazdy dziennej. Ale dowiedz się co na to przepisy. Można się popytać jakiegoś policjanta. Te światła nie biorą tyle prądu co mijania - czyli będzie akumulator miał lepiej.
Podłącz zwykły woltomierz do akumulatora(na zgaszonym silniku)napięcie powinno wynosić ok 11,0-12,0V.Odpal silnik, jeżeli w trakcie odpalania napięcie spadnie poniżej 9V to znaczy że akumulator jest rozładowany. Po odpaleniu (na umiarkowanych obrotach) napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,4V (alternator ładuje prawidłowo).
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
1. Tak, to sprawa 2 oporników, patrz do aplikacji, jak policzyć. 2. 0,3C oznacza 3/10 pojemności znamionowej, dla akumulatorke 4,5Ah to jest 1,35A (0,45 x 0,3). 3. światła muszą byc podpięte PRZED ładowarką, bo bez produkowania prądu w prądnicy, sam akumulatorek zostanie wyładowany w ciagu 20 minut, a ładowarka nie przepuści prądu, który pobierają światła.
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Witam Mam pytanie. Ostatnio zacząłem interesować się silnikami BLDC i pomyślałem, czy istnieje możliwość zrobienia takiego silnika podczas rozruchu w silniku dwusuwowym. Tzn mamy magneto z magnesami trwałymi i podajemy napięcie na poszczególne cewki w celu ruszenia silnika. A po tym z tych samych cewek zasilane są światła czy ładowanie akumulatora....
Zmierz napięcie tego akumulatora pod obciążeniem np. włącz światła. Akumulator ładujemy prądem 1/10 pojemności czyli w twoim przypadku około 6A przez około 10 godz.
Z jedną diodą na pewno będzie źle działać - z prądnicy masz napięcie w kształcie sinusoidy, dioda przepuści połówkę tej sinusoidy. Jeśli masz prądnicę trójfazową, to podłączenie 3 diod, po 1 do każdej fazy, da napięcie pulsujące, którego minimalna wartość będzie równa 50% maksymalnej (pomijając spadek napięcia na diodach) - tu można zajrzeć do noty...
Tyle się kolega na darmo narozpisywał bo nie podał żadnych konkretnych danych
Załóż mały akumulator 6V 10Ah. W ogarze można łatwo zrobić ładowanie i po sprawie. Światła wtedy świecą mocno i z zapłonem można powalczyć.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Witam mam takie pytanie ,mam zamiar w zimę zrobić mały remont skutera i chodzi mi o światła bo orginalne są słabe mam zamiar zamontować ledowe oczywiście z homologacją i czy jak przerobie zasilanie świateł z prądnicy na akumulator a to co szło z prądnicy na światła puszcze na ładowanie akumulatora tak żeby cewki ładowania i świateł ładowały akumulator...
Junak 902, jak włączę światła, rozładowuje się akumulator.
Mam wrażenie, że jest jakaś przetwornica obniżająca napięcie, która nie potrzebuje dużej nadwyżki - a nawet, jeśli nie, to akumulator Li-ion można by ładować prawie bezpośrednio (przez diodę) i wystarczy mieć 5V z ogniwa słonecznego, tylko potrzebny będzie układ, który je odłączy po naładowaniu akumulatora. Istotne jest, żeby średnia wydajność ogniw...
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora w samochodzie. Z obciążeniem światłami, szybą ogrzewaną, dmuchawą itd oraz bez obciążenia.
Witam. Chciałbym dać kilka wskazówek: ostatnio wykonałem w jawce podobną(6v) instalację. Zastosowałem w niej akumulator żelowy(6V) jednak on wymaga precyzyjnego napięcia ładowania!!! Proszę zajrzeć na stronę pierwszego lepszego producenta. Dla mojego to 7,2- 7,3 V. Aby osiągnąć takie napięcie zastosowałem stabilizator impulsowy na LM2576 (National Semiconductor)....
Oczywiście duży akumulator w plecaku i przetwornica. Zawsze będzie idealnie. A od długości święcenia zależy pojemność akumulatora. Ale 90ah wystarczy ci na dzień jazdy. A potem ładowanie.
Nic nie napisałeś o wieku akumulatorów, a to jest dość ważne. Posprawdzaj poziom elektrolitu. Wyczyść wszystkie klemy i połączenia przy rozruszniku, przeczyść połączenie akumulatora z masą. Jeśli masz prądnicę to zamień na alternator, tak jak ja to zrobiłem:[url=http://www.elektroda.pl/rt... Całkiem inne światła, ładowanie...
Mam skuter koliber rex. Gdy włączam światła to ginie mi ładowanie akumulatora, co może być przyczyną. Proszę o pomoc.
A czy nada sie taki akumulator do zasilania świateł do roweru :D ewentualnie zestawu wzmacniacza na 12 V ? Na rower bym ten akumulator domontował i światła jakieś mocne
kolego jak to podłączyłeś ze z samego akumulatora ciągnie Ci tylko klakson i migacze ? a wszystkie światła z cewki. pozdrawiam
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Najprawdopodobniej spalony regulator napięcia. Światła mają być zasilane prądem stałym. Regulator prostuje ci prąd z silnika i ładuje akumulator. Światła są zasilane prądem z alternatora, ale także przechodzi on przez regler i dopiero na światła.
Tak, akumulator był ładowany kilka dni wcześniej, światła świecą.
Bo alternatory od 20-30 lat mają ograniczenie prądowe plus kilka innych funkcji jak ograniczenie prądu względem temperatury. I pewnie przez te 5 minut idzie na max. Bo trzeba pamiętać ze alternator nie tylko ładuje akumulator ale zasilać odbiorniki ( światła, moduły sterujące , wentylatory itp)
Akumulator ładuje światła działają.
światła palimy teraz cały rok:p Moim zdaniem nie powinno być większych kłopotów z ładowaniem akumulatora.
Witam, mam jeszcze jedno pytanie: czy to normalne, że podczas ładowania akumulatora z sieci te światła dzienne LED co chwila się zapalają i znowu gasną? - Podczas ładowania nie odłączam klem z akumulatora.
Coś czytałem o tym inteligentnym alternatorze , tyle że chyba jest mało inteligentny. Po zgaszeniu auta napięcie jest 12.0v trochę mało. Po dwóch dniach postoju jest problem z odpaleniem auta , aku. nowy. Włączając pełne obciążenie , czyli nadmuch max tylna szyba światła i klima , nadal 12,5v.
No piszę że przy wyłączonym silniku jest 12,6V i i włączonym wartość się nie zmienia jedynie jaka jest różnica przy dodawaniu gazu to rozjaśniające się światła.
Latarki zasilane dynamem (z dźwignią do ściskania) istniały już w w pierwszych dziesięcioleciach XX wieku. I rzeczywiście ich konstrukcja była solidniejsza z uwagi na zastosowanie lepszych materiałów. Każda taka latarka wytwarza prąd zmienny, który czasem bywa prostowany jeśli zachodzi taka potrzeba. Wspomniane przeze mnie latarki nie miały akumulatora-świeciły,...
Pozostaje jeszcze kwestia czy prąd płynący w obwodzie akumulatora to ten sam obwód co żarówki świateł mijania/drogowych.Może być osobna cewka ładowania aku i osobna na światła,niekoniecznie DC.
Czy idzie to jakoś zasilić bateryjnie? Tak - baterią o napięciu 12 V czyli np 8 "paluszków" (R6, AA) 1,5 V - trzeba by taki pojemnik na 8 AA - na przykład dwa pojemniki na 4 AA połączone w szereg. Jak chcesz używać akumulatorków R-6/AA to one maja napięcie znamionowe 1,2 V i trzeba by ich 10 - większe pojemniki. Problem braku danych - nie wiadomo jaki...
Wymiana bsi zapewne pomoże plus gruntowne sprawdzenie ładowania alternatora
witam, po przekręceniu kluczyka zero reakcji gasną kontrolki zapalają się światła awaryjne, podejrzewałem akumulator, podstawiłem nowy, posprawdzałem ładowanie ok. pobór prądu ok. i po tygodniu powtórka na nowym akumulatorze Auto pobiera dużo prądu na postoju i dla tego akumulator zdycha po tygodniu
Sprawdzone przy pełnym obciążeniu silnika. (Światła, klima, ogrzewanie przedniej szyby)
Zmierz napięcie w momencie ruszania.
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Przez kilka lat używałem taniego śrubokrętu akumulatorowego ECO VD24 od producenta Atlas. Kupiłem go w zwykłym supermarkecie. Radził on sobie dobrze z małymi wkrętami przy pracach z urządzeniami elektronicznymi i nawet przy montażu mebli. Nie oczekiwałem, że takie plastikowe narzędzie może tyle wytrzymać. Jednak w końcu przyszedł czas, kiedy całość...
Jak już to zostawić oryginalne ładowanie akumulatora. Na postojówki LEDowe, stop i sygnał wystarczy. Na światła dać prostownik połówkowy, kondensator i przetwornicę. Jakby brakowało prądu na światła, odłączyć cewkę oświetleniową od masy, dać dodatkowy przewód, podłączyć tą cewkę do niego i dać mostek prostowniczy, kondensator i przetwornicę. Kondensator...
Witam przestały mi działać światła i brak ładowania akumulatora proszę o szybką odpowiedż ponieważ motor służy mi na dojazdy do szkoły a i dodatkowo zniknęły obroty silnika na wyświetlaczu
Przerobienie świateł na zasilanie z akumulatora nie stanowi dla mnie problemu, z odmasowaniem prądnicy w normalnym układzie też nie miałbym problemu. W skrócie odpinam uzwojenie od masy i ten początek daje na regulator pomijam odczep i koniec uzwojenia też na regulator, regulator oczywiście pełno falowy. Problemem na tą chwile jest dla mnie prądnica...
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
No i co z tego że ENDURO ??!! Miały taki sam układ ładowania jak zwykły S51 (układ dwucewkowy albo ELBE). Poza tym co mają światła do akumulatora? Możesz mi powiedzieć? Obejrzyj najpierw schemat instalacji. Zinterpretuj go właściwie i ewentualnie odpowiedz na pytanie co mają światła do akumulatora i kierunkowskazów. Jak nie masz diody w prawym boczku...
Ale chciałbym tą cewkę świetlną podpiąć pod ładowanie akumulatora a światła dać z niego.
Mogę podłączyć prostownik gdy akumulator jest w aucie? Ładowałem go po tej akcji z uszkodzeniem i było ponad 14v. Dodam, że gdy dzisiaj włączyłem światła to napięcie skończyło do 13.6v.
Właśnie chyba przy niej nie było aku...a ja bym chciał założyć.. albo jakiś regulator żeby równe światła były...
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
Oryginalnie są dwa obwody na światła są 4 cewki a na ładowanie 1. Ale dobrze by było jak by wykorzystać wszystkie 5 na ładowanie a światła podłączyć pod akumulator.
Dzięki kolego za informacje, ale ten moduł ma na wejściu 0.9 do 5 v a panel daje większe napięcie w zależności od natężenia światła. 4 ładowane akumulatory dają większe napięcie, a stabilizator ma za zadanie ustawić na 5v. Sam panel bez akumulatorków ładuje telefon, Zastanawia mnie tylko czy w momencie braku słońca panel nie rozladuje telefonu bądź...
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Rozeznawałem temat u innych użytkowników i wychodzi na to, że po prostu ten typ tak ma. Po 1-2 dniach ładowania dioda przechodzi ze światła pulsującego na ciągłe i podobno dopiero to oznacza koniec procesu ładowania.
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Witam, nie musisz zakładać 34ah, bo taki akumulator jest za mały, na jałowych obrotach nie będzie ładowania i światła będą ci przygasać więc proponuję kupić nieco większy np. ok 40ah. Poszukaj artykułu na temat "mity i fakty na temat większych akumulatorów do samochodów" nie jestem pewien czy tak się nazywał ten artykuł. Pozdrawiam.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Moim zdaniem to jest wina akumulatora... Skoro tak duże jest napięcie ładowania to ja bym pożyczył od kogoś akumulator i zobaczył co się dzieje. To samo się będzie działo, alternator ma taką moc ze bez trudu zasila wszystkie odbiorniki w aucie i dodatkowo jeszcze ładuje akumulator. Jesli światła powoli zaczynają się ściemniać, ładowania nie ma.
Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam crossa Kingway Yamasaki 125cm, typowy chińczyk. Mam problem z ładowaniem i światłami, a dokładnie ładowanie skacze gdzieś do 17v (mierzone na akumulatorze) a światła na wolnych obrotach słabo świecą. Na wysokich często palą się żarówki. Dokładnie moje pytanie brzmi, jak przerobić instalację żeby zasilanie było z...
Ten namalowany schemat jest całkowicie bez sensu i nie ma prawa działać. Dodam tylko, że są dwie grupy po dwie cewki i są jednofazowe (zmasowane z silnikiem). W taki razie po co na schemacie jest mostek prostowniczy (a przynajmniej go przypomina)? Większość skuterów ma dwa zestawy cewek gdyż jedna grupa zasila oświetlenie (krótkie/długie) a druga wraz...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
No proszę, efekt mojej pracy skopiowany z BikePics. Przy skuterach wyposażonych w ten regulator napięcie akumulatora dochodzi do 16 - 17V. Co do Twojego problemu - obwiniałbym stator. Normalnie powinien bez problemu pociągnąć żarówki o łącznej mocy 50W, a stałe napięcie powinno być stabilizowane już od 3000 RPM. Podłączenie świateł pod akumulator przy...
Zielona kostka będzie od czujnika położenia biegu. Biała to cewka zapłonowa, ładowanie akumulatora i światła, impulsator. Tych dwóch pozostałych nie poznaję. Ogólnie, to zdarzają się różnice w kolorystyce przewodów w chińskich sprzętach, więc należałoby odkręcić pokrywę magneta i sprawdzić fizycznie, co od czego jest.
W obydwu przypadkach ja bym postawił na zakłócenia rozchodzące po przewodach energetycznych. Tak w przypadku włączenia prostownika jak i pobliskiego wyładowania atm. powstaje impuls zakłócający mogący mieć wpływ na urządzenia elektroniczne. Jonizacja powietrza raczej nie ma na to wpływu.
Co to znaczy, że światła przygasają? Kiedy, w rytm muzyki? Sprawdzałeś ładowanie, może to akumulator winny? Sprawdż miernikiem np. jakie jest ładowanie w momencie kiedy Ci te światła przygasają.
1. Skuterów chińskich jest na rynku cała masa, więc od podania typu należałoby zacząć. 2. Stosuje się wiele rozwiązań w instalacjach elektrycznych, choćby to, że w części regulator obsługuje całość instalacji, a w części tylko ładowanie akumulatora, natomiast światła są zasilane prądem zmiennym.
może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych". Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży! Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa. Lepiej kup sobie...
włącznik światła ładować światła słaby ładować ładować akumulator trakcyjny
gniazdo ładowania tomtom pompa kondensatu vaillant cienki blacha spawać
klimatyzator przenosny zegar metron instrukcja
Instrukcja naprawy motopompy Honda WB 20XT Pralka Beko nie uruchamia się po awaryjnym otwarciu