Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
Z tym słońcem to będę się upierał. Ale jest jeszcze druga sprawa.W obecnym ukladzie podczas jazdy w dzień mrugając długmi światłami to one też będą osłabione.Trzeba by w momencie włączenia długich wyłączać przekażnik.Radzę zrobić to na próbę na stole. Odnośnie słońca nie będę się spierał ..... ale zaryzykuję ,, na jedno oko" . Długie światła są zasilane...
nie nie Sygnał do załączenia świateł dziennych to + który pojawią się dopiero po uruchomieniu silnika. Ten sygnał przechodzi przez styki robocze pierwszego przekaźnika który jest w stanie spoczynku i ma zwarte styki robocze. I dochodzi do styków cewki (sterujących) drugiego przekaźnika zwłocznego ustawionego na 10 sekund (można regulować do 30 sec)....
Lampy mają homologacje, ale nie mają świateł dziennych. Taka wada projektowa producenta. Każda przeróbka lampy pozbawia ją homologacji. Nawet jak do lampy z homologacją wstawisz światła dzienne tez z homologacją, to niestety taki zestaw nie ma homologacji. Dochodzi do tego, że jak zamienisz oświetlenie tablicy z żarówek żarowych /bo na takie jest homologacja/...
Gwoli ścisłości, w tym linku też jest strzelony błąd, jest na końcu napisane: "Natomiast w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy począwszy od 2010 roku światła dzienne muszą świecić się już samodzielnie - bez włączania tylnych świateł pozycyjnych ." Powinno oczywiście być: bez włączania świateł pozycyjnych ". Jak ktoś nie kuma tego, o czym pisze...
Jeśli ma to działaś zaraz po zapłonie, to pin 30 podłącz bezpośrednio do B+ akumulatora, a +12V za stacyjką do pinu 86 przekaźnika. Nie wiem dlaczego wymieszałeś to ze światłami pozycyjnymi/postojowymi. To nie jest mieszanie tylko wymóg przepisów ruchu drogowego: ""Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej, powinny się włączać automatycznie...
Tyle, że z tyłu nie ma świateł dziennych. A człowiek nie bardo wie o czy pisze. Efekty braku znajomości terminologii, która ma przeczesz w instrukcji obsługi. Więc w dalszym ciągu upieram się przy swoim. Utwierdza mnie to w tym, że pisze o włączaniu postojowych / dziennych, czyli przepisy też na bakier. Chociaż nie wykluczam innych mozliwości.
witam Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości Odległość od ziemi do dolnej krawędzi...
a nie prościej podłączyć to przez jeden przekaźnik? światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z postojowymi i mijania! polecam podpiąć się przez przekaźnik do + na wyjściu z alternatora (wówczas dzienne załączą sie po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu stacyjki) a drugi + do świateł pozycyjnych. jak uruchomi sie silnik, to zapala...
No dobrze, dajmy na to, że nie da rady ściemnić tych białych LEDów - użyjmy ich zatem jako świateł do jazdy dziennej. Przepisy mówią, że po włączeniu świateł mijania światła do jazdy dziennej powinny zostać wyłączone. U mnie światła mijania włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Jak to ugryźć? Czy wystarczy zastosować najprostszy włącznik...
No ale po co postojowe przy włączonych dziennych. Przecież przepis o włączonych światłach tylnych przy włączonych postojowych umarł już chyba w 2010 r :?:
Pawel wawa a można wiedzieć co mają z tym zachowaniem wspólnego tylne lampy? Wiedzy nigdy za dużo. Chyba że to przypadek tylko renówek. A co do homologacji itp, to nie wytłumaczysz tego przysłowiowemu Kowalskiemu. Po co przepłacać, skoro ma to samo tyko że taniej, i z bajerami. Faktycznie, przyjrzałem się teraz fotografii i nie ma na lampach żadnych...
Oczywiście ... za odpowiednim wynagrodzeniem zrobi to każdy elektryk zgodnie z zasadami i przepisami.
Homologacja CE, E4, 87R, 00RL,TUV Można śmiało montować, doposażanie nie jest zabronione, jeśli lampy zamontowane są i działają w sposób zgodny z przepisami.
Nie, bo świeciłyby razem z pozycyjnymi a to niezgodne z przepisami. Kup sobie sterownik uniwersalny.
No i bardzo dobrze, światła dzienne mają sie zapalać dopiero po odpaleniu auta. Oczywiście, w myśl obowiązujących przepisów.
Używam taki zestaw od 4 lat we Fiacie Grande Punto zero problemów. Nie jest to do końca zgodne z przepisami. Mam ograniczone drogowe do 30 % mocy. Ani Policja czy diagnosta na SKP się nie czepiał .
Światła dwuprzewodowe drl działają na zasadzie detekcji uruchomienia silnika po wykryciu 14,4V Ale nie gasną po włączeniu świateł mijania, więc się nie nadają wedle polskich przepisów. Trzeba by zastosować przekaźnik wyłączający.
Co jest niezgodne z przepisami, bo nie kumam. Wyłączanie świateł dziennych.
Z tego co ja wiem to jest to jak najbardziej zgodne z przepisami. Jest to na tej samej zasadzi co światła do jazdy dziennej czyli świecą tylko z przodu, a z tyłu nie. Mogę się mylić bo średnio sie tym interesowałem.
Kolega jeżeli jadąc za autem nie odróżnia czy kierowca nacisnął hamulec czy włączył pozycyjne - uuuu może trzeba by zbadać wzrok i nie stwarzać zagrożenia Odróżniać to odrużniam jeśli jest porównanie jasności światła. Dla zobrazowania: pozycyjne poloneza z 90-tego i pozycyjne np citroena jumpy, te z cytryny świecą jak stop w polonezie. Teraz skąd mam...
Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to...
Witam, nie dawno zakupiłam Forda Focusa Ambiente 1.6 benzyne z '99 i nie wiem jak włączyć w nim światła do jazdy w dzień (te przepisowe) Za pomoc z góry dziękuje
Nie podajesz, czy masz w zestawie przekaźnik rozwierno-zwierny, chyba że masz jakiś specjalny zestaw. W swoim Golfie IV montowałem takie światła w kratkach zderzaka (św. przeciwmgielne mam w lampach reflektorowych), natomiast w Twoim aucie musisz wybrać odpowiednie miejsce i zamontować je zgodnie z obowiązującymi przepisami (rozstaw, wysokość itd.)....
ok.to wszystko wiem. chodzi o to ze pozycyjne musza sie palic z tylu, a z przodu przy wlaczonych swiatlach do jazdy dziennej pozycyjne nie moga sie palic. poza tym po wlaczeniu swiatel mijania automatycznie musza gasnac. i w tym problem jak to podlaczyc Dodano po 51 W Polsce przepisy pozwalają na montaż świateł dziennych oraz jazdę z nimi, ale pod pewnymi...
Nie da rady, " Oczywiście zamiast świateł mijania nie wolno stosować np. świateł przeciwmgłowych lub innych reflektorów dodatkowych. Światła dzienne to rozwiązanie specjalnie do tego celu stworzone, dokładnie obwarowane szczegółowymi przepisami europejskimi. Tylko produkty opracowane na podstawie tych przepisów, przebadane, z aktualnymi atestami (homologacja)...
Wystarczy poczytać tutaj w rozdziale 3: A więc, umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 - 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący...
po pierwsze zobacz jeszcze skrzynke bezpieczników po kierownicą - wyłączenie funkcji DRL moze działać na wyciągnięcie jakiegoś bezpiecznika... ale sięgając pamięcią do czasów ASO kia coś mi się wydaje ze w PICANTO był problem z wył.DRL ale moge się mylic... :| aha zgodnie z przepisem świetła do jazdy dziennej (twoje LEDY) mogą swiecic sie ze swiatłami...
Moduł po podłączeniu do instalacji, wykrywa uruchomienie silnika poprzez wzrost napięcia i automatycznie (co ważne bez Twojej ingerencji) włącza światła drogowe (długie). To jakaś bzdura. Nie dano schematu podłączenia? Przepisy ruchu drogowego dopuszczają światła drogowe jako światła do jazdy dziennej (pomimo ograniczenia mocy do 30%)? Jak ma działać...
Po włączeniu zapłonu napięcie rośnie - w żadnym z samochodów nie pozostawało 12V Pierwsze słyszę. Przy włączonym zapłonie: + po stacyjce - 14,4V Czy kolega nie odróżnia stanu włączonego zapłonu od stanu uruchomionego silnika? Zatem proszę spróbować jechać z włączonym zapłonem bez uruchomienia silnika. taki sposób podłączenia jest nieprawidłowy bo DRL...
Witam, Posiadam Mondeo MK4 z 2011 roku z silnikiem benzynowym. W aucie mam fabryczne światła LED , DLR zamontowane w zderzaku. Światła te świecą się po włączeniu silnika w pozycji przełącznika ustawionej na "0" . Jednak tylne światła LED , pozycyjne zapalają się tylko ze światłami mijania . Wiem doskonale że przepis nie wymusza świecenia się tylnych...
Do końca 2009 r., polskie przepisy dotyczące świateł do jazdy dziennej były niezgodne z przepisami europejskimi. Lampy należało montować tak, by wraz z dziennymi włączały się światła pozycyjne i oświetlenie tablic. W autach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 jest to niedozwolone – wraz ze światłami do jazdy dziennej nie mogą się...
Spotykam na drodze mnóstwo pojazdów, które mają włączone jednocześnie światła mijania i dzienne. Wśród nich jest niemało nowych aut, które wyglądają jakby miały dzienne fabryczne. Czy jest to zgodne z prawem?
Wg przepisów światła te mają automatycznie gasnąć, gdy włączymy światła mijania lub drogowe, a zapalać się jedynie wtedy, gdy świecą tylne pozycyjne i oświetlenia tablicy rejestracyjnej. O ile rozwiązałem problem zapalania, to problem gaszenia rozpracowałem jak na razie tylko teoretycznie i wygląda to tak jak na schemacie: I teraz pytanie: jakie diody...
Witam Lepiej kup sobie światła do jazdy dziennej. Ja mam takie: - z homologacją (E20) - bardzo fajne szkła mają :) Są jeszcze takie cuda: ale przestrzegam nic nie pisze o homologacji a to bardzo ważne bo gliny mogą skasować dowód. Jakie są zalety? - otóż żarówki w tych światłach mają po 20W a nie 55W. Oszczędza się również halogeny które są potrzebne...
Według przepisów włączając lampy jazdy dziennej muszą automatycznie włączać tylne światła postojowe(czy tylko tylne?),a jednocześnie po włączeniu świateł mijania lub drogowych powinny się automatycznie wyłączć-patrząć na schematy elektryczne w moim przypadku na Matiza jest tu sporo pracy żeby to zrealizować.Co o tym sądzicie,proszę o opinie Pozdrowienia.
Problem polega na tym, że w każdym samochodzie światła pozycyjne są włączane jak się włącza światła mijania, poza tym nawet jak jeździsz na światłach do jazdy dziennej to musisz mieć włączone światła pozycyjne, tak mówią przepisy. Wątpię aby ustawodawca mając na myśli, że musisz mieć włączone światła pozycyjne razem z dziennymi zwalniał ciebie z obowiązku...
Witam - przepisy uległy zmianie i można montować oddzielne światła dzienne. WIĘC: Kupiłem mocne światła LED na 12V, montuję je na zderzaku, kable z nich dwóch łączę w jeden (? dobrze myślę ?), wprowadzam go do kabiny, kupuję włącznik i podpinam do końca kabla w kabinie.... i co dalej? jak wyjść z tego schematu na zasilanie? czy bezpośrednio pod akumulator...
a może podejść do tematu inaczej. zasilić jeden biegun lamp dziennych ze stacyjki a drugi biegun z mijania h4 czy h7. efekt bedzie taki że po zapaleniu auta lampy bedą sie zawsze świecić aż do momentu włączenia lamp mijania. po włączeniu lamp mijania poprostu zgasną z powodu braku zasilania /obydwie strony żarówek bedą miały ponencjał +12v czyli brak...
Witam wszystkich, ja mam u siebie ten SD-2 i działa znakomicie i Policja tez sie nie czepia bo NIE PRZERABIAMY REFLEKTORA ANI NIE WYMIENIAMY ŻARÓWEK a wg przepisów uni ( bo one są nadrzędne nad polskimi) swiatla dzienne mają swiecic na wprost (tak jak drogowe ) tylko że moc swiecenia musi mieć minimum 400candeli a maximum 800candeli Światła do jazdy...
Podanie dodatkowej masy na lampę nie pomaga. Zauważyłem że problem leży w obwodzie świateł postojowych lewych (jeśli tak to można nazwać) bo kiedy wyjmę żarówkę z lewej tylnej lampy od postoju to jest ok. Żarówka ma 2 włókna, świeci na niej też przeciwmgielne. I teraz zgłupiałem :| Myślałem o założeniu wyłącznika w kabinie do tym lamp ale to jest trochę...
A może tu poczytać rozporządzenie ministrahttp://www.elektroda.pl/rtvforum... w cytacie bardzo szczegółowo opisane.. Pozdr.J. nie można adresu otworzyć Firefox nie jest w stanie otworzyć tego adresu, ponieważ protokół "ministrahttp" nie jest przypisany do żadnego programu. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza...
Nazwa diody: dioda prostownicza małej mocy, np. BYP1N4001, 1A, 50V - lub odpowiednik - przez nią popłynie jedynie 2W mocy cewki przekaźnika. Jeśli to Seat to posiada światła postojowe (pozycje po wybranej stronie); wówczas podłączam to pod oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kolor przewodu szaro-zielony. Do "zdobycia na włączniku, pin 58. Innym punktem...
Witam. Jak w temacie VW Polo 2011r. zmontowałem klientowi światła LED do jazdy dziennej i nie mogę wyprogramować świateł mijania które włączają się zaraz po włączeniu zapłonu a przepisy mówią wyraźnie że niemożna jeździć na światłach mijania i światłach do jazdy dziennej. Mam dostęp do komputera serwisowego VAS i do VDES no i przez vasa nie da rady...
Chcę podpiąc taki moduł: Sprzedawca sugeruje wpięcie się równoległe w obwód świateł drogowych, uważam to za błąd dlatego szukam przekaźnika aby wpiąc się z tego modułu w obwód świateł drogowych ale już po przekaźniku. Inną opcją byłoby zastosowanie diod, ale całość chcę upchnąć pod deską i obawiam się grzania tych diod podczas normalnej pracy świateł...
Co do opisu podłączenia styku 30, zakładam że jest tak podpięty, a jedynie część włączająca (tzw. moduł) wysiadł i nie działa to poprawnie; także brak reakcji na włączanie mijania na to wskazuje. A montaż chyba jest poprawny, jeśli ten kabelek sterujący wchodzi do reflektora. Tak więc na zasadzie domniemania, myślę, że podłączone są dobrze a część włączająca...
Czyli niezgodnie z przepisami. Szkoda, że tego nie uwzględniasz.
Jako, że nie lubię naginać przepisów, a w info o światłach dziennych wyraźnie jest napisane, że powinny gasnąć po zapaleniu mijania/drogowych, moje pytanie - jak to podłączyć? Zapalanie po zapłonie to nie problem - przekaźnik na zasilaniu po stacyjce. Ale z wyłączeniem już gorzej, nie mam nawet pomysłów jak się za to zabrać. Na forum trochę przeglądałem,...
Ale jeżeli podłączy jak na 1-szym schemacie, to przecież żarówek postojowych świateł jest kilka - jeżeli jedna się spali, to nic to nie zmieni (są łączone równolegle...). W starszych autach, gdzie obwód świateł postojowych nie jest dzielony na kilka oddzielnych - żarówek 5-cio watowych jest nawet i 10 szt (4 szt w lampach zespolonych, 2 szt tablica...
Witam, chcę kupić swiatła do jazdy dziennej, ale jestem w kropce, pownieważ, nie wiem, które wybrać. Co powoduje moje wątpliwości , otóż : Link, i znajdujący się tam zapis mówiący o RL na szybie , a w sklepie internetowym znalazłem takie coś i czy to może być w myśl przepisów traktowane jako swiatła do jazdy dziennej czy to raczej chwyt marketingowy...
Witam, podłączyłem światła dzienne LED (bez włączenia się żadnych innych świateł) następnego dnia po wpisie na forum zgodnie z otrzymaną instrukcją od sprzedawcy, przy czym miałem problem z jednym przewodem, ale to rozwiązałem w zakładzie samochodowej instalacji elektrycznej we Wrocławiu ul. Rakowa. Wszystko działa ok. i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Witam, zakupiłem światła do jazdy dziennej ledy, podłączyłem według instrukcji i teraz mam takie pytanie, ledy zapalają się tylko z przodu a pozycyjne z tyłu już nie,,gdy wł mijania rozłączają się ledy. Czy według przepisów obowiązujących światła do jazdy dziennej mają się palić tylko z przodu?
Jeśli jest pochmurno dołącza się postojówki dla lepszej widoczności z tyłu Jeśli jest zmniejszona przejrzystość powietrza, to wtedy ma się świecić normalne oświetlenie, tak stanowią przepisy.
Witam, zakupiłem światła do jazdy dziennej IL DLR 03 PREMIUM, niestety nie otrzymałem schematu montażu. interlook.info/a1000/drl03premium1.jpg Chciałem dowiedzieć się jak dokładnie mam dokonać podłączenia tych świateł tak żeby zgodnie z przepisami gasły po zapaleniu świateł mijania? Dodatkowo chciałbym mieć podłączone w ten sposób, żeby jednocześnie...
Programowo. Chyba się nie rozumiemy, albo nie wiesz co odpowiedzieć. Zadam więc pytanie inaczej: 1) Które światła będą świecić jako światła do jazdy dziennej? 2) Czy te światła będą również spełniały swoje podstawowe zadanie (gdy włączę światła w aucie - zgodnie z przepisami świecą zamiennie światła dzienne lub drogowe)?
Jakie by te lampy nie były, zgłoś niezgodność towaru z umową. Ponad to zgodnie z przepisami lampy do jazdy dziennej wyposażone w niewymienialne źródło światła (LED) nie mogą umożliwiać serwisowania takiej lampy, w związku z tym po przepaleniu choćby jednej diody LED całą lampę należy wymienić na nową.
Witam. Dostałem światła do jazdy dziennej bez automatu i chciałbym je poprawnie zamontować, żeby to odbywało się w miare z przepisami. tzn,gasły przy włączeniu postojówek i mijania. Nie chodzi mi o to gdzie zamontować, tylko jak się wpiąć. Myślałem wpiąć się bezpośrednio do 12v po stacyjce ale w tym wypadku tył mi nie będzie świecił a po włączeniu świateł...
Są dwie szkoły - kupujesz światła ledowe dzienne bez sterowania i dokładasz przekaźnik - światła do jazdy dziennej po załączeniu świateł głównych muszą się wyłączyć (muszą być homologowane i zamontowane według kryteriów zawartych w przepisach na odpowiedniej wysokości i nie wystające poza obrys pojazdu oraz przejść bez problemu przegląd techniczny)...
Witam, piszę do Was w sprawie mojej wątpliwości co do tych świateł do jazdy dziennej. Dzisiaj odwiedziłem warsztat sam. bo już mnie wkurza uciążliwa wymiana żarówek H7 w moim Stilo ( kto ma ten wie o co chodzi) i postanowiłem założyć DRL-ki. Dałem się namówić na takie DRL za 200 zł. Ale teraz mam wątpliwości ponieważ podczas jazdy po zmroku świeci...
Przeanalizuj schemat podłączenia, bo pewnie coś przeoczyłeś (nie podałeś nam schematu). Przypominam, że lampy do światła dziennego powinny posiadać homologację. Ponadto powinny zapalać się i gasnąć w myśl stosownych przepisów (prawa o RD), bo możesz stracić dowód rejestracyjny.
Wszystko widać dopiero po podłączeniu interfejsu, wg. przepisów halogeny nie mogą świecić jako światła dzienne.
Tylko Golf 2 miał lampy kierunkowskazu osobno i nie miał fabrycznie świateł dziennych więc w jaki sposób autor tematu zamierza sprostać wymaganiom (przepisom) pod względem odpowiedniego oznakowania (homologacji) świateł zamontowanych w samochodzie jeśli auto ma się poruszać po drogach publicznych. Światła kierunkowskazu w tym aucie są w zderzaku i mają...
Witam Światła LED do jazdy dziennej podłączyłem poprzez sterownik, gdzie po przekręceniu zapłonu już się świecą ( zgodnie z przepisami), wcześniej w tym celu znalazłem "+ po zapłonie". Problem jest taki że uruchamiając auto, wiadomo, występują przez moment skoki napięcia i lampki wtedy migają co pewnie przy dłuższym takim użytkowaniu skróci ich żywot....
Na przeglądach sprawdzają tylko czy automatyczne światła dzienne wyłączają się po użyciu przełącznika świateł. Tak dobrze mają tylko właściciele aut z rocznika 2009 i starsze, w takich to nawet DRL mogą się palić razem ze światłami mijania, nowsze przeglądu nie przechodzą. Jak ktoś jest bardzo dociekliwy to niech podlinkuje ten przepis z tym rokiem...
Teoretycznie świateł dziennych czyli Led z zamysłu nie powinno dać się wyłączyć, bo mają one działać po zapłonie i już. Z drugiej strony nie wolno wg przepisów "ładować akumulatora" dłużej niż minute. A swój problem możesz rozwiązać w kwadrans montując zwykły wyłącznik i trochę przewodu.
Witam. Czy może ktoś jest w posiadaniu prostego schematu, chodzi mi o to aby światła do jazdy dziennej migały na przemian. Tak jak na filmach amerykańskich w ambulansach. Wiem że to niezgodne z przepisami ruchu drogowego. :oops: Zarówki 2 x 12 V 21 W. Może prosty układ przerywacza na tranzystorach albo na NE555 no i chyba do tego przekaźnik(i).
Poczytaj przepisy homologacyjne i dopuszczające pojazd do ruchu. Pozdr.J.
Jak najbardziej a nawet powinny (aby żyć w zgodzie z przepisami) to być dedykowane światła dzienne. Tyle tylko, że gama ich kształtów jest niewielka i do większości współczesnych aut pasują jak ... pięść do nosa. Od kiedy mam swoje rozwiązanie świateł, nawet pies z kulawą nogą się nimi nie zainteresował - i DOBRZE :D
Niestety,jest to niezgodne z punktu widzenia przepisów Ruchu Drogowego oraz Warunków Technicznych Używania Pojazdów Mechanicznych - reflektory świateł mijania lub drogowych nie mogą być refektorami świateł dziennych,ponieważ są umieszczane w innym miejscu.
gdzie mozna kupic swiatla dzienne do autka? takie zeby byly zgodne z przepisami (moc wielkosc itd) chce zamontowac sobie do samochodzika ale nigdzie nie moge dostac..
Witam - tutaj (link) strony f-my wesem jest dokładny sposób podłączenia swiateł dziennych coby było zgodnie z przepisami... pzdr:D
Wszystko jest ładnie i pięknie do puki się nic nie stanie. A swoją drogą wiecie po co w autach montują reflektory ksenonowe? nie po to aby świeciły jaśniej i dalej, ale po to, żeby się wzrok nie męczył, żeby podkreślić barwy i móc szybciej dostrzegać niebezpieczeństwa na drodze(światło z ksenonu jest zbliżone do światła dziennego) Ciekawe co piszesz,...
Witam.Temat się rozwinął.Interesuję się,tylko od poniedziałku do piątku pracuję:cry: Odpowiadam.Ponieważ lampy są z homologacją na 12v,producent nie podaje jaki jest pobór prądu.LED jest w jednej lampie 11,świecą intensywnie,chyba są to FLUX.Mandacik nie grozi:D Montaż zgodny z przepisami pod nadzorem STK(czeski odpowiednik polskiej stacji kontroli...
Nigdy nie mogę zrozumieć czym się kierują ci wszyscy w ministerstwie.... Światła do jazdy dziennej bez tylnych obrysowych?? - np. w deszczowy mglisty dzień, kiedy jadą samochody jeden za drugim, komu to przeszkadza.... przecież to pomaga A jak się włączy normalne światła mijania to już z tyłu nie przeszkadza i zgodnie z przepisami?
ok. wg przepisów takie oświetlenie jest niedozwolone ponieważ nie ma homologacji. Chodzi mi jednak o to czy ktoś może próbował zastosować taką gotową lampkę ledową jak w powyższym linku i czy zdała egzamin w takim zastosowaniu? Dodam ze lampa jest fabrycznie wyposażona w światła do jazdy dziennej (żarówkę P21W)
krawężniki nie mają znajomości kodeksu drogowego, całkiem niezła lektura, polecam się zaznajomić, pomaga w życiu. DZIAŁ III Pojazdy Ostatnio miałem takie same zapytanie, więc zadałem inne, Czy jak zamontuję halogeny przeciwmgielne to też mam mieć wbite w dowodzie, a co z autami które mają ?? Są przepisy ustalające i światła mają mieć atest i homologację...
Przymocować do zderzaka jako światła do jazdy dziennej. Z rozmieszczeniem już się zapoznałem, także wiem w jakich odległościach montować, żeby było zgodnie z przepisami.
witam kolego Dariusch [u] [u] jakie założysz twoja sprawa , Ty będziesz w razie czego się tłumaczył czy są dobre czy też złe , wybór należy do ciebie , ja chciałem tylko podpowiedzieć abyś uważał na niehomologowane lampy które niby mają jakąś homologację Moim zdaniem Policja powinna mocno ścigać osoby które jeżdżą na pseudo lampach ( światłach ) do...
Może zanim zaczniecie wstawiać coś w halogen, to zapoznacie się z przepisami, co? Oto wyciąg: Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu...
Da się zrobić, ale jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi oświetlenia samochodu. Światła do jazdy dziennej muszą działać w/g odpowiednich przepisów, norm, certyfikatów itd... Jest o tym dużo w sieci, radzę się "uświadomić" :D .
Miejsce to spełnia wymogi przewidziane w przepisach? Zaczynając od minimalnej wysokości montażu. I jaka jest trudność w położeniu nowego przewodu, w takim aucie? Lepiej rzeźbić instalację? W sumie zajmie co to podobną ilość czasu.
Wg przepisów nawet jest, że w momencie włączenia pozycyjnych to dzienne mają zgasnąć.
Mają byś umieszczone symetrycznie, fabryczne światła dzienne też mają różne kształty, (skosy, obręcze, linie).
To mogą być świece żarowe. Jeśli chcesz mieć taki bajer to znajdź cienki niebieski kabel koło rozrusznika, to będzie kontrolka ładownia, gdy odpalisz i alternator zacznie ładować pojawi się tam + aż do zgaszenia silnika. Będzie zgodnie z przepisami, że DRL zapalają się po odpaleniu silnika.
Jestem pewien że takiego przepisu nie ma. Przecież ludzie montują i demontują różne elementy wyposażenia NIEOBOWIĄZKOWEGO, ba, przekładają kierownicę na drugą stronę i jest to legalne. Nie wierzę że gdy kupię np. ambulans z demobilu to nie mogę zdemontować bomb z dachu ani dodatkowego oświetlenia na boki pojazdu. Żeby niepotrzebnie nie bić piany proszę...
Może sprostuję trochę, cytuję: " Nie ma możliwości legalnego przerobienia świateł przeciwmgłowych na światła do jazdy dziennej, jeśli te nie były zaprojektowane z myślą o tej funkcji przez producenta auta. Można natomiast zastąpić reflektory przeciwmgłowe gotowymi światłami do jazdy dziennej, o ile umiejscowienie tych pierwszych tego nie wyklucza."...
Zanim nakąbinujesz zapoznaj się z przepisami dotyczącymi świateł do jazdy w dzień masz link
Chciałbym zamontować do Skoda Octavia II z 2005 roku światła do jazdy dziennej. Jaki zestaw wybrać, aby były zgodne z obowiązującymi przepisami?
O ile nic się nie zmieniło w przepisach, to światła do jazdy DZIENNEJ powinny się WYŁĄCZAĆ w momencie zapalenia swiateł "krótkich" czy "długich". Zatem samo podłączenie automatu do samoczynnego załączania nie spowoduje ich wyłączenia w przypadku jazdy na światłach "krótkich".Osobiście mam taki automat podłączony ale same lampy są podłączone zgodnie...
Przepis mówi, że światła dzienne mają się wyłączyć po załączeniu świateł głównych. Czy pasek LED ma homologację, wątpię.
Światła do jazdy dziennej możesz jak najbardziej założyć a co do przepisów to nie jestem dokładnie podać wymiarów, ale mówią one że światła do j,dz, nie mogą być niżej niż- , nie mogą być wyżej niż-, muszą zachowywać odstęp od siebie nie wiekszy niż i nie mniejszy niz. Proponuje poczytaj na stronie prod.
W ofercie brakuje magicznego słowa "homologacja" ktora powinien mieć klosz lampy i a nie żarówka, montaż tego badziewia jest niezgodny z Polskimi przepisami, to taki sam przypadek jak montaż palników ksenonowych w zwykle lampy.
Kolego Marian B to by był dobry sposób na używanie świateł mijania lub drogowych o zmniejszonej mocy jako świateł dziennych. BMW stosuje fabrycznie takie rozwiązanie SD-2 w światłach drogowych rozpoczynając od modelu E39, E46 po FL itd. Są to opcje fabryczne. Natomiast wg nowych przepisów unijnych światła drogowe mogą być używane jako dzienne. Jest...
W przepisach niema nic na temat napięcia zasilającego żarówki. Jest tylko wymóg stosowania odpowiedniej żarówki do odpowiedniego klosza/reflektora Mylisz się jest rozporządzenie 112 ekg onz Jest cały szereg samochodów w których jest stosowane fabrycznie obniżenie napięcia dla "świateł dziennych", np. BMW, Mercedes i inne. Ale to były jeszcze stare...
Ale jak skonstruować od podstaw? Zbudować całe własne światła żeby miały tylko taką funkcjonalność jak tamte - wbrew przepisom ruchu drogowego Zrobienie od nowa tylko własnego układu i wpakowaniu go w stare obudowy - ryzykowne ale raczej się nikt nie doczepi.
To w takim razie trzeba napisać że firma Waś robi lampy niezgodne z przepisami i należy unikać tych produktów. Właśnie na tym polega moje pytanie - czy robi niezgodne z przepisami, a jeśli tak to z jakimi konkretnie. Nie obchodzi mnie przecież zdanie pojedynczych policjantów, bo w razie czego sprawę będzie rozstrzygał sąd. Pytanie czy będzie sens do...
Dzień dobry, Mam do rozwiązania problem ze swiatłami dziennymi/automatem w Dacii Logan. Nie posiada ona żadnego automatycznego włącznika świateł, ani świateł dziennych, więc obecnie jeżdżę na światłach mijania włączanych pokrętłem przy kierownicy. Jako że często zmieniam auta i jest to jedyne bez świateł dziennych zdarza mi się o tym zapomnieć i chce...
Dzienne mogą świecić po uruchomieniu innych źródeł światła jeśli pełnią funkcję świateł pozycyjnych - wtedy w przedniej części pojazdu nie ma innych świateł pozycyjnych tylko te "DRL". Do tego oczywiście musi być odpowiednia homologacja (znaczek B na reflektorze jeśli dobrze pamiętam, czyli całość oznaczenia to |B RL|). Poza tym, nowe auta to indywidualne...
No ok nie montowałem nigdy w kierunkach.W takim razie jestem zacofany.A jak tam ma się to do przepisów nikt się tego nie czepia na przeglądach itd?
(at)trojan121 Założenia są inne: Zgodność z przepisami dla świateł niefabrycznych Bezobsługowość - tak mam dzisiaj, tyle że zużywam palniki xenonów niepotrzebnie, a tanie nie są Jak mam przejść jednym - bez znaczenia czy trzema, o ile przejście przez gródź jest do zrobienia, to dojście po deską odpada. W miarę na wierzchu jest wiązka do wycieraczek,...
Jak ma homologację i da sie zamontować zgodnie z przepisami, to nie ma problemu, montuj. Do sprawdzenia zostaje wysokość zamontowania, minimum 25cm od podłoża, ale diagnostów bardziej interesuje papier, policję też, więc woź xsero homologacji ze sobą. Jak świecą pmgielne z pozycyjnymi, to masz raczej przytopione krzywki we włączniku świateł.
Czytaj przepisy. Z chwilą włączenia zapłonu.
Jestem na forum od dziś. Dzień dobry! Zamiast cieszyć się piękną pogodą dumam na tym tematem. Od jakiegoś czasu nurtuje mnie myśl taka: jak wykorzystać istniejącą inst. w pojeżdzie marki mazda, która ma już wbudowany buzer inf. o pozostawionych św. po wyłączeniu zapłonu ALE nie spełnia roli przypominacza o wł. świateł, czyli wg obecnych przepisów -...
Słabe światło kierunkowskazu w chwili jazdy tylko na światłach. Układ kontroli żarówek, szybkość działania przerywacza, totalnie niezgodne z przepisami. Mało?
Jeżeli natężenie na stanowisku pracy mam brać z norm i tak nic z tego bo w normach mam podane w luxach, a tu wyniki pomiarów mam w procentach natężenia oświetlenia dziennego na zewnątrz. i co tu z tym dalej robić? Kolego, litości :D Ty masz zapewnić, że oświetlenie w obiekcie spełnia wymagania minimalne, normatywne, dla wymogów danej pracy czy stanowiska....
Przy światłach dziennych nawet nie muszą być włączone pozycyjne, i nawet chyba nie mogą (w przepisach jest napisane, ze może być jednocześnie jedno źródło światła). Podaję linka do przepisów: [url=]światła dzienne Pozdrawiam
W instalacji nie było żadnych zmian oprócz oczywiście założenia "przekażników" i obniżenia napięcia, aby dodatkowo nie komplikować. Światła pozycyjne świecą przy włączonych mijania i drogowych. Sygnał świetlny też jest na obniżonym napięciu gdy włączone PWM, ale jest dobrze widoczny bo widać wyrażnie zmianę świateł. Nie robiłem fotografii, bo na nich...
jak napisałeś : Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. W Polsce to prawo jest obowiązujące. Tyle tylko, że obowiązuje również rozporządzenie ministra infrastruktury, które mówi, że włączenie świateł do jazdy dziennej, ma oznaczać włączenie tylnych...
Jeszcze pozwolę sobie wkleić teks skopiowany ze strony: W ostatnim czasie na drogach całego kraju, również naszego województwa pojawiła się znaczna ilość samochodów wyposażonych w światła do jazdy dziennej typu „led”. Kierowcy samochodów oświetlenie takie instalują zazwyczaj samodzielnie, nie zawsze w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami...
Albercik nie rozumiesz tematu. Nie dyskutujemu o obniżeniu jasności świateł mijania tylko DROGOWYCH. Takie swiatło powinno wygladać dla nadjeżdżajacych z naprzeciwka i policjanta w krzakach jak światło mijania. Jeśli policjant wyjdzie z krzaków i mnie zatrzyma to zanim podejdzie do mojego auta ja wyłączę światła. Jak poprosi o włączenie to włączę światła...
Witam wszystkich kombinatorów-konstruktorów:) Czy nie prościej założyć sobie dodatkowe światełka do jazdy dziennej? Ja używam 2 lamp HELLA po 5W każda, oprócz nich nie włącza sięabsolutnie nic (podświetlanie deski, postojówki). Układ jest po prostu banalny, przez co całkowicie niezawodny:) A jeśli ktoś może znaleźć odpowiedni przepis w kodeksie ruchu...
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
brofran , ja chcę zbudować urządzenie, które będzie sterowało przełączeniem świateł dzienne/mijania. Przepisy znam i dla samych mijania by mi się nie chciało robić czegoś, co by nic nie dało :P Wracając do tematu budowy tego cuda. Wczoraj wieczorem jeszcze pogmerałem po necie i zdecydowałem, że sterowanie wejściem rozwiążę przy pomocy dwóch przekaźników...
Potrzebny schemat świateł jak ktoś ma, z opisem jak jest monitorowane w tym aucie i czy to nie zależy od wersji modułu/softu. Ogólnie podłączanie czegokolwiek do instalacji świateł w aucie, gdzie są one monitorowane, kończy się błędem na desce, chyba że ktoś to dokładnie przemyślał i dał odpowiednie oporniki. Także to jest jeden temat. To, że nie gasną...
Za to od razu zabierają dowód rejestracyjny Pierw poczytaj GDZIE JEST DOZWOLONY MONTAŻ. Może je zamontować zamiast halogenów przednich. NIE SĄ ONE WYMAGANE. Natomiast tylne światło przeciwmgielne tak. Dodano po 1 Światła do jazdy dziennej NIE mogą siecią razem z pozycyjnymi. Nawet więcej, wieczorem one OŚLEPIAJĄ. + Obecnie połączenie elektryczne może...
Czyli rozumiem,że przy żarówkach 55/60W(nie wspomonam o tych drugich,bo są wogóle zabronione i ich używanie jest bez sensu,ponieważ nie ma reflektorów świateł mijania i drogowych przystosowanych do żarówek o takiej mocy), w przedstawionym przez ciebie,niezgodnym z prawem układzie,żarówki te,pobierają z akumulatora prąd 6,2A. A z kolei,zamontowane światła...
Odświeże trochę wątek ponieważ w przepisach ruchu drogowego była mała zmiana i teraz ni muszą świecić postojówki ale jest też zapis że swiatła dzienne powinny zapalać się w momencie gdy umożliwione jest uruchomienie silnika (czyli jak najbardziej podłączenie pod stacyjke jest prawidlowe) i powinny gasnąć w momencie włączenie świateł mijania lub obrysowych...
Noo teraz to rozumiem o co biega. Wybacz, ale pytanie można było zrozumieć opacznie. Ja zrozumiałem, że świecą się pozycyjne non-stop, zamiast przepalają(uszkadzają się). Ok do rzeczy. Schemat nr 2. Pokazuje, że rezystor(11) o którym mowa jest dołączany do prądnicy zasilajacej światła(przełacznik 10) tylko wtedy, gdy nie używasz żadnych świateł. Ma...
Bardzo fajne światełka, również jestem przeciwny temu durnemu przepisowi o jeździe na światłach w dzień, który niedawno wprowadzono. Auto więcej pali (EKO) i trzeba żarówki kupować częściej ;/ Sam przymierzam się do zrobienia świateł dziennych ale na 3W diodach. Jak ktoś się orientuje jak to wygląda w świetle przepisów i kwestii zarejestrowania to będę...
Żeby było zgodnie z przepisami trzeba kupić sterownik albo zrobić układ na przekaźniku , przy wyłączonych mijania świecą się dzienne przy włączeniu mijania dzienne powinny się wyłączyć.
Trwałość 150 h to nie pomyłka. Te 150 h to deklarowana przez producenta średnia trwałość żarówki. Jeżdżę od paru lat na OSRAM NB i bardzo sobie chwalę, światło białe dające dużo lepszą widzialność niż przy zwykłych żarówkach. Oczywiście nie zauważysz specjalnej różnicy w ruchu miejskim, ale na szosie już tak i to zarówno na światłach mijania jak i na...
W Simsonach od 1989 roku do połowy lat '90, w modelach wyposażonych w światło halogenowe była stosowana instalacja elektryczna z tzw. światłem dziennym. Polegało to na tym, że po uruchomieniu silnika maksymalne napięcie na oświetlenie było ograniczane do 12V napięcia skutecznego (na żarówce pewnie do 11.5-11.8V tak jak w transformatorach do domowych...
1. Skandynawska - Palą się wtedy światła mijania + pozycje z tyłu. 2. Ameryka Północna - Palą się tylko światła mijania z przodu. W czasie włączenia hamulca ręcznego gasną. My jesteśmy w Polsce i obowiązują nas polskie przepisy, gdyby ktoś zapomniał :)
Tyle to ja wiem. Ale artykuł jest stary a światła do jazdy dziennej mocno się zmieniły i zastanawiałem się czy w związku z tym może jakiś certyfikat czy coś wystarczy. Może coś się zmieniło w tej kwestii a ja to przeoczyłem. Nie chcę w żaden sposób kombinować,czytałem że za brak homologacji w razie stłuczki firma ubezpieczeniowa może nie wypłacić odszkodowania...
Z przepisów wynika, że pozycyjne muszą świecić obowiązkowo z mijania.Wiec nie wolno ci było ich wymontować. Wymontowałem ponieważ teraz pozycyjne mam w dziennych, ale wolałbym żeby jednak gasły przy mijania
Witaj najprościej kupić zestaw do jazdy dziennej na #a# jest to żarówka dwu kolorowa montowana w miejsce kierunkowskazu świeci barwą biała a w momencie włączenia kierunku białe gaśnie a miga pomarańczowe . Ale homologacji to niema i twoja przeróbka też nie jest do końca zgodna z przepisami .
Do RomekRud - faktem jest że niektórzy odbiegli od właściwego tematu i opisali swój stosunek (który i tak niczego nie zmienia) do przepisu. Ponawiam pytanie - jakie warunki muszą spełniać światła do jazdy dziennej. Proszę swoje wypowiedzi "podpierać" konkretnymi ustawami, przepisami, itd. Chciałbym przypomniec Szanownym Kolegom temat główny "Jak obniżyć...
Co do swiateł do jazdy dziennej, i wszelkiego innego dodatkowego nie fabrycznego oświetlenia, problemy zaczynają się w momencie zdarzenia drogowego z ofiarami, jeśli któryś uczestnik, czy też sprawca, stwierdzi ze zdezorientowały go Twoje światła, to zaczną się dla ciebie nie przyjemne chwile i problemy. Jesli masz homologację to nic ci nie mogą zrobić....
Mam uczulenie na te światła i zabiorę głos także. Ktoś, kto nie widzi samochodu najeżdżającego w dzień z przeciwka winien mieć odebrane uprawnienia do prowadzenia. Chyba coś niedobrze z jego psychiką. Przecież nie ma obowiązku prowadzenia samochodu. Jeden z drugim zajmuje sie słuchaniem muzyki, rozmowami przez telefon a nawet wysyłaniem SMSów ale nie...
Odświeżam temat dlatego ze ponieważ mam ten sam problem.W przepisach ruchu drogowego jest napisane ze nie mogą się świecić kierunki razem ze światłami mijania.Wiecie może jak to wyłączyć? pozdrawiam
Nie wiem co mowia przepisy jesli chodzi o motocykl ale czy nie lepiej bylo by zastosowac do jazdy dziennej dodatkowa lampe led, byla by to spora oszczednosc i napewno bardziej widoczna niz przyciemniona zarowka Właśnie przepisy, sam się męczyłem z brakiem prądu w starszym motocyklu, i z przepisów wynika, że motocykl nie może być wyposażony w światła...
Witam To zapytam inaczej - a co z tymi, którym pasy jednak życie uratowały? Jedyne rozwiązanie problemu jakie dostrzegam to rozwiązanie techniczne. Komputer tak samo jak poduszkami w momencie wypadku decydowałby czy w ostatnim momencie odciąć pas czy uruchomić napinacz. Rozwiązanie drogie, wymagałoby sporej ilości dodatkowych czujników jednak przy dzisiejszej...
W tym poscie przedstawiam sposób podłączenia halogenów lub świateł do jazdy dziennej. Jest to chyba najprostszy poprawny sposób. Dodano 07.04.2007 UWAGA! Po otrzymaniu kilku uwag chcę wyraźnie zaznaczyć, że chodzi mi o IDEĘ załączania halogenów masą. Aby był to schemat aplikacyjny należy przemyśleć jak go zastosować w swoim aucie. Oczywiście na głównym...
Byłem przekonany, że pomarańczowy kabelek od DRL podłączamy do obwodu świateł pozycyjnych, skoro światła pozycyjne są już Xenonowe to ... Podłączanie DRL do obwodu świateł innych niż pozycyjne nie jest w zgodzie z przepisami. Kolega raczy zaprzestać pouczania i czytać ze zrozumieniem. Odnosiłem się tam do układów kontroli żarówek a nie do podłączenia...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
Zakazy żarówek , połowu śledzi na Bałtyku, zakaz budowy obwodnicy Augustowa z powodu robaków , żab i pająków (ludzie mogą ginąć!), likwidacja całych gałęzi przemysłu, polskiej elektroniki i energetyki- to dopiero początek .Za nim ,biurokraci z Brukseli wymyślą kolejne zakazy oraz nakazy, należy zrozumieć czym , jest ta "unia" i do czego zmierza . Propaganda...
Witam. Jestem początkujący jeśli chodzi o elektronikę więc proszę o wyrozumiałość. Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Jak zrobić moduł, który po wykryciu zasilania ze świateł mijania odłączy zasilanie świateł do jazdy dziennej. Dodam, że światła mijania...
Jak to uzasadnia policja? Czy wynika to wprost z przepisów Tak wynika to wprost z przepisów. Tyle to każdy głupi się domyśli W takim razie zapoznaj się szczegółowo z wytycznymi technicznymi zawartymi w tej ustawie. Od tego przecież jest. czy coś na zasadzie że policjant wymyśli jakieś grubymi nićmi szyte uzasadnienie, że taśma LED mogła by spowodować...
Oszczędzanie paliwa? W naszym społeczeństwie? Toż to każdy chce mieć mieć 150 KM pod maską i pokazać że ma. Chcę spokojnie dostać się z punktu A do punktu B a czuję się jak w jednym wielkim wyścigu. Nawet zaparkować spokojnie można bo zwolnisz żeby szukać miejsca, już dziad siedzi na zderzaku. Jedziesz po dziurawej drodze osiedlowej - tak samo wisi...
Proszę zauważyć że źródło światła nie zostało zmienione. Opieramy się cały czas o źródło. W tamtym przypadku moduł ogranicza do 25% moc źródła które jest fabrycznie zamontowane. Proszę zauważyć że oznaczenie na lampie nie odpowiadają już rzeczywistej funkcji lampy punkt a) w/w przepisu . Jeśli go rozstrzygać literalnie, to na lampie mamy oznaczenie...
Warto jeszcze rozróżnić stosowanie homologowanych świateł DRL od druciarstwa - według prawa nie można używać np. lamp przeciwmgłowych jako świateł dziennych. Wykorzystanie do tego celu świateł drogowych wraz z mijania też pozostaje wątpliwe (w sensie prawnym). Pewnie gość nie dostał wypłaty z AC gdyż miał zamontowane xenony w lampach H1, a sprawca kolizji...
Widzę dwa kierunki poszukiwań 1) wadliwy akumulator 2) zakłócenia od układu zapłonowego. Proponuję zasilić ozdobę z oddzielnego akumulatora (zasilacza) i uruchomić silnik.Opisać co się dzieje. Druga opcja to podglądnąć oscyloskopem co się dzieje z zasilaniem po odpaleniu silnika Yanes ma trochę racji. Niestety kwestie oświetlenia pojazdów regulują przepisy....
Z żarówką LED miał jak najbardziej rację. Oprawa świetlna jest homologowana i dopuszczana do ruchu z konkretnym źródłem światła. W tym przypadku jest to żarówka 12V/21W. I tak ma być i basta! Natomiast co do świateł do jazdy dziennej, to nie mam pojęcia, co za jazda, bo są one uniwersalne i jeśli są poprawnie zamontowane i działają, to nie powinno z...
Hmm Wymiana żarówki może i zmieni efekt jeśli tak wyczytałeś, ale przekaźnik? w samochodzie już masz przekaźnik. I nie wiem jaki wpływ może on mieć na jakość światła. Przekaźnik nic tu nie zmienia. Hm Astra i przekaźniki do świateł, chciałbym się dowiedzieć gdzie? Prawidłowo wpięty przekaźnik bardzo wiele zmienia w obwodzie, skraca drogę i eliminuje...
A jeżeli ktoś nie widzi pojazdu w dzień bez włączonych świateł to znaczy, że ma coś ze wzrokiem i nie powinien prowadzić pojazdów mechanicznych... Zgadzam się w 100%. W słoneczny dzień najczęściej najpierw widzę samochód a dopiero potem, że ma zapalone światła. Tyle tylko, że w słoneczny dzień można również jechać przez zacienioną drogę w lesie i wówczas...
Odkopuję, bo szukałem zdjęcia tej lampy do innego tematu. Mam to na jednym z motocykli. Polecam serdecznie. Krótkie ma dobrą linię światłocienia (nic ponad linię) i świeci jak pół H-czwórki. Długie - klękajcie narody... jesienią dopala liście na poboczach a zimą lepiej nie włączać jadąc na Zlot Pingwina :) Ale ze względu na barwę światła na dłuższe...
Sposób "odkłócenia" przetwornic żarówek LED opisany przez autora ma zastosowanie również w przypadku wielu innych urządzeń (kiepskiej jakości) montowanych w samochodach, np. światła do jazdy dziennej, ładowarki telefonów komórkowych, dodatkowe moduły Bluetooth, niektóre radia z Androidem, ... Temat dotyczy sposobu likwidacji zakłóceń generowanych przez...
Prawie 10 lat temu zbudowałem takie rozwiązanie: Jako światła "dzienne" są wykorzystane światła mijania regulowane za pomocą PWM. Celowo wykorzystane w tym celu mijania, nie drogowe, gdyż łatwiej przełączać, oraz korzystać z sygnału świetlnego. Poza tym jest to zgodne z przepisami, które nie pozwalają na jazdę na światłach drogowych w terenie zabudowanym...
Hmmmm,prądnica...Jeżeli chcesz to autko użytkować dłużej i cieszyć się dobrym oświetleniem,wymień prądnicę na alternator,z elektronicznym regulatorem napięcia(jest przykręcony do alternatora).Wtedy spokojnie możesz założyć halogeny.Najlepiej popularne z żarówkami H3(można założyć z żarówkami H1,ale tutaj i lampy i żaróweczki są ciut droższe,a oświetlenie...
Tutaj popieram, o akumulator należy dbać od początku bo gdy już jest słaby to wszelkie procesy regeneracji mogą przynieść efekty 50/50. Osobiście po kupnie samochodu miałem w nim akumulator rozładowany do bodajże 3V!!! po naładowaniu potrafił na rozruszniku uciągnąć samochód przez kilkadziesiąt metrów po parkingu (bo wahy brakło :P a pchać się nie chciało...