Masz kogoś na diagnostyce to podjedź. Ja swoje zakładałem zaraz po poprawce Zarządzenia Ministerstwa Infrastruktury dopuszczającej stosowanie DRL bez tylnych świateł pozycyjnych. Woziłem ze sobą wydruk zarządzenia bo trzeba było nieraz uświadamiać drogówkę, że przepisy się zmieniły. Lepsze to, niż zabranie dowodu rejestracyjnego i wycieczka na diagnostykę....
W takim przypadku wystarczy jakiekolwiek proste ograniczenie prądu ładowania. Należy jednak pilnować napięcia aby ich nie "przeładować". Dla tych jest to napięcie 2,7V na kondensator. Jeśli chodzi o superkondensatory i fotogniwa to bardziej jako ciekawy eksperyment i ewentualnie jako dodatek do zwykłego akumulatora podczas odzysku energi hamowania,...
Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z reguły światła dzienne są już wyposażone w taki moduł i wystarczy je podpiąć zgodnie ze dołączonym schematem. Mały problem jest wtedy, gdy światła mijania zapalane są przez podanie masy, jak np. w corolli. Jak...
W tym poscie przedstawiam sposób podłączenia halogenów lub świateł do jazdy dziennej. Jest to chyba najprostszy poprawny sposób. Dodano 07.04.2007 UWAGA! Po otrzymaniu kilku uwag chcę wyraźnie zaznaczyć, że chodzi mi o IDEĘ załączania halogenów masą. Aby był to schemat aplikacyjny należy przemyśleć jak go zastosować w swoim aucie. Oczywiście na głównym...
Kiedy ja montowałem w swoim światła dzienne, znalazłem przepis mówiący, że jeżeli halogeny są w oryginale, to nie wolno ich zamieniać na dzienne. Poszukaj, jest taki przepis. Tak na marginesie, zanim zaczniesz montować światła dzienne, zapoznaj się z przepisami o ruchu drogowym, unikniesz niespodzianek przy kontroli policji.
Witam. Zainstalowałem w swoim punto światła dzienne Wesem, kupione wysyłkowo. Użyłem przekaźnika R 15, który jest w skrzynce bezpieczników pod deską. Dwa styki zasilają odcięte tylne pozycje, a trzeci dzienne z przodu. Cewka jest włączona: jeden do + zapłon i drugi do + świateł pozycyjnych przednich, oświetlenia deski, oświetlenia tablicy. Przez przypadek...
A jednak to jest zgodne z przepisami! :D Do momentu włączania zapłonu ten samochód nie ma żadnych świateł dziennych, ma po prostu jakieśtam ledy ale są wyłączone, nie są światłami w rozumieniu przepisów, równie dobrze mogłyby być w bagażniku bo i tak nie działają. To jest zgodne z przepisami bo mogę sobie wozić różne rzeczy i nie muszą działać jeżeli...
nie nie Sygnał do załączenia świateł dziennych to + który pojawią się dopiero po uruchomieniu silnika. Ten sygnał przechodzi przez styki robocze pierwszego przekaźnika który jest w stanie spoczynku i ma zwarte styki robocze. I dochodzi do styków cewki (sterujących) drugiego przekaźnika zwłocznego ustawionego na 10 sekund (można regulować do 30 sec)....
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
Zobacz tu: http://www.swiatla.auto.pl/informacja/17... i wszystko jasne. Takie są przepisy i nie wolno ich naginać.
Możesz zamontować extra lampy do jazdy dziennej. Ale dowiedz się co na to przepisy. Można się popytać jakiegoś policjanta. Te światła nie biorą tyle prądu co mijania - czyli będzie akumulator miał lepiej.
W Simsonach od 1989 roku do połowy lat '90, w modelach wyposażonych w światło halogenowe była stosowana instalacja elektryczna z tzw. światłem dziennym. Polegało to na tym, że po uruchomieniu silnika maksymalne napięcie na oświetlenie było ograniczane do 12V napięcia skutecznego (na żarówce pewnie do 11.5-11.8V tak jak w transformatorach do domowych...
Witam, podłączyłem światła dzienne LED (bez włączenia się żadnych innych świateł) następnego dnia po wpisie na forum zgodnie z otrzymaną instrukcją od sprzedawcy, przy czym miałem problem z jednym przewodem, ale to rozwiązałem w zakładzie samochodowej instalacji elektrycznej we Wrocławiu ul. Rakowa. Wszystko działa ok. i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Światła do jazdy dziennej NIE mogą siecią razem z pozycyjnymi. Nawet więcej, wieczorem one OŚLEPIAJĄ. Światła dzienne powinny się wyłączać kiedy się świecą pozycyjne i jakiekolwiek i ne światła razem z pozycyjnymi. Wyjątek - mogą się świecić razem z drogowymi podczas tzw „mignięcia”. Do do lampek ze zdjęcia - jeśli nie mają homologacji jako...
Georges, niektórzy uważają, że to jest ładne a z gustami... :) Xsara25, światła dzienne nie powinny się świecić nie tylko razem ze światłami mijania ale również nie mogą działać razem ze światłami drogowymi (oprócz sygnalizacji tymi ostatnimi). Dodatkowo od grudnia zeszłego roku nie ma obowiązku by razem ze światłami dziennymi świeciły się światła pozycyjne....
No i bardzo dobrze, światła dzienne mają sie zapalać dopiero po odpaleniu auta. Oczywiście, w myśl obowiązujących przepisów.
W ofercie brakuje magicznego słowa "homologacja" ktora powinien mieć klosz lampy i a nie żarówka, montaż tego badziewia jest niezgodny z Polskimi przepisami, to taki sam przypadek jak montaż palników ksenonowych w zwykle lampy.
To wychodzi ci ponad 100w na żarówkę. Taka moc jest nie zgodna z przepisami
krawężniki nie mają znajomości kodeksu drogowego, całkiem niezła lektura, polecam się zaznajomić, pomaga w życiu. http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazu... DZIAŁ III Pojazdy Ostatnio miałem takie same zapytanie, więc zadałem inne, Czy jak zamontuję halogeny przeciwmgielne to też mam mieć wbite w dowodzie, a co z autami które...
Jazda na postojowych to tylko kwestia czasu kiedy zapłacimy mandat zamiast oszczędzić dołożymy. Jeżeli szukamy oszczędności należy zainstalować światła do jazdy dziennej. Zgodnie z przepisami przy takich do jazdy dziennej z tyłu pojazdu światła gasną świecą tylko przody. Jednak należy pamiętać aby w złych warunkach drogowych załączyć światła mijania.
Przy światłach dziennych nawet nie muszą być włączone pozycyjne, i nawet chyba nie mogą (w przepisach jest napisane, ze może być jednocześnie jedno źródło światła). Podaję linka do przepisów: [url=http://dojazdydziennej.com.pl/p17_P... dzienne Pozdrawiam
Jeśli dobrze zrozumiałem, to włączasz światła dzienne manualnie. Jeśli tak to informuję, że według przepisów nie są to wtedy światła do jazdy w dzień. Powinny spełniać takie wymogi: - automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu, - włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi, - automatyczne wyłączenie...
Problem polega na tym, że w każdym samochodzie światła pozycyjne są włączane jak się włącza światła mijania, poza tym nawet jak jeździsz na światłach do jazdy dziennej to musisz mieć włączone światła pozycyjne, tak mówią przepisy. Wątpię aby ustawodawca mając na myśli, że musisz mieć włączone światła pozycyjne razem z dziennymi zwalniał ciebie z obowiązku...
Witam No i "85" nawet nie tyle do + świateł mijania co nawet do + świateł postojowych, przy światłach dziennych nie mogą być włączone żadne inne światła w myśl prawa ale to dotyczy aut wyposażonych w takowe dopiero od któregoś roku produkcji nie pamiętam teraz którego, a w pozostałych dopuszcza się użycie świateł dziennych wraz z postojowymi ale według...
Co do swiateł do jazdy dziennej, i wszelkiego innego dodatkowego nie fabrycznego oświetlenia, problemy zaczynają się w momencie zdarzenia drogowego z ofiarami, jeśli któryś uczestnik, czy też sprawca, stwierdzi ze zdezorientowały go Twoje światła, to zaczną się dla ciebie nie przyjemne chwile i problemy. Jesli masz homologację to nic ci nie mogą zrobić....
Dzień dobry, Mam do rozwiązania problem ze swiatłami dziennymi/automatem w Dacii Logan. Nie posiada ona żadnego automatycznego włącznika świateł, ani świateł dziennych, więc obecnie jeżdżę na światłach mijania włączanych pokrętłem przy kierownicy. Jako że często zmieniam auta i jest to jedyne bez świateł dziennych zdarza mi się o tym zapomnieć i chce...
Bzdura. Niech ci przepis poda! Z numerem i paragrafem! Bo wygląda, że w łapę chce.
Do tematu świateł dziennych, dodałbym jeszcze to: Ministerstwo Infrastruktury zmienia przepisy dotyczące stosowania świateł do jazdy dziennej. Dotychczasowe uregulowania wymagały, by w pojazdach wyposażonych w światła dzienne przy uruchomieniu silnika włączały się również tylne światła pozycyjne (barwy czerwonej). Problem polegał na tym, iż większość...
Da się zrobić, ale jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi oświetlenia samochodu. Światła do jazdy dziennej muszą działać w/g odpowiednich przepisów, norm, certyfikatów itd... Jest o tym dużo w sieci, radzę się "uświadomić" :D .
Tylko same dzienne. I nic poza tym ! Jak włączysz postój lub mijania gasną dzienne. I tylko w taki sposób w świetle przepisów można poprawnie zamontować światła do jazdy dziennej.
Programowo. Chyba się nie rozumiemy, albo nie wiesz co odpowiedzieć. Zadam więc pytanie inaczej: 1) Które światła będą świecić jako światła do jazdy dziennej? 2) Czy te światła będą również spełniały swoje podstawowe zadanie (gdy włączę światła w aucie - zgodnie z przepisami świecą zamiennie światła dzienne lub drogowe)?
Światła dzienne nie mogą być włączane oddzielnym włącznikiem!. Muszą się włączać automatycznie po włączeniu stacyjki (silnika), tyle mówią przepisy w tym temacie!.
Światła dzienne nie mogą świecić się razem z pozycyjnymi. Zasadą świateł dziennych jest nie oświetlanie drogi a ,,świecenie po oczach" czyli powodowanie lepszej widoczności pojazdu. W nocy oślepianie jest niedozwolone
Tu możemy polemizować. W kodeksie drogowym jest zapisane."Od 2007 roku obowiązuje w Polsce nakaz jazdy z włączonymi światłami mijania przez całą dobę. Nowe auta są fabrycznie wyposażone w światła do jazdy dziennej. Starsze często otrzymują dodatkowe oświetlenie LED. Kierowcy pozostałych samochodów używają świateł mijania. Przepisy ściśle określają,...
cewki zapłonowej w dieslu nie ma . Dziękuje bardzo za odpowiedź lecz nie bardzo o to mi chodziło Ponieważ przewód drugi ma za zadanie odłączyć światła dzienne gdy zostaną włączone światła pozycyjne oraz mijania Wiec zasilanie świateł dziennych z kabla od pozycji odpada. Dlatego muszę podłączyć do pozycji przewód drugi bo takie są przepisy w Polsce....
Tylko fabryczny halogen nie jest światłem do jazdy dziennej w myśl przepisów i z punktu widzenia technicznego - poleci za to dowód rejestracyjny.
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Tak wg przepisów światła do jazdy dziennej mają świecić tylko z przodu .Rozporządzenie masz tu . Światła dzienne punkt 18.
Po zmianach w przepisach temat zapewne powroci.
Do końca 2009 r., polskie przepisy dotyczące świateł do jazdy dziennej były niezgodne z przepisami europejskimi. Lampy należało montować tak, by wraz z dziennymi włączały się światła pozycyjne i oświetlenie tablic. W autach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 jest to niedozwolone – wraz ze światłami do jazdy dziennej nie mogą się...
Witam. Mam pytanie. Otóż rozglądam się za światłami dziennymi(do jazdy w dzień). Na rynku jest tego mnóstwo. Wiem że,takie światła powinny mieć na kloszu oznaczenie RL i chyba jeszcze jakieś inne. Ale co z wodoodpornymi LED COB? Widziałem jak świecą i mają moc ,nie które dzienne z chomologacją świecą gorzej.Ale LED COB nie mają klosza więc i żadnych...
Nie da rady, http://www.motofakty.pl/artykul/swiatel_... " Oczywiście zamiast świateł mijania nie wolno stosować np. świateł przeciwmgłowych lub innych reflektorów dodatkowych. Światła dzienne to rozwiązanie specjalnie do tego celu stworzone, dokładnie obwarowane szczegółowymi przepisami europejskimi. Tylko produkty opracowane...
a moze by zrobic cos takiego -> A co na to przepisy? Światła dzienne są unormowane prawnie.
Teoretycznie świateł dziennych czyli Led z zamysłu nie powinno dać się wyłączyć, bo mają one działać po zapłonie i już. Z drugiej strony nie wolno wg przepisów "ładować akumulatora" dłużej niż minute. A swój problem możesz rozwiązać w kwadrans montując zwykły wyłącznik i trochę przewodu.
Zgodnie z przepisami, wraz ze światłami dziennymi nie mogą załączać się inne światła, pozycyjne, mijania, drogowe, obrysowe czy oświetlenia tablicy.
W sumie fakt. Świateł pozycyjnych według przepisów motocykl nie musi mieć. Musiałbym tylko dokupić przekaźnik wyłączający światła dzienne w momencie włączenia świateł mijania - tak mówią przepisy. Ewentualnie jeśli chciałbym jednak mieć włączone te dzienne (dobrze doświetlają pobocza te białe ledy) razem z mijania to zastosowałbym przełącznik trójpozycyjny...
Wszystko widać dopiero po podłączeniu interfejsu, wg. przepisów halogeny nie mogą świecić jako światła dzienne.
Honda Civic 9gen - w poliftowej serii światła dzienne nie przygasają przy włączeniu kierunkowskazu, a w/g przepisów powinny, bo kierunki są bliżej niż 40mm od pozycyjnego/dziennego. tylko: Tourer (czyli kombik) - W nocy trzecia lampa STOPu rozświetla tylną część kabiny. Wystarczy coś białego wozić w bagażniku bez roletki i podczas hamowania mamy czerwono...
Przepis mówi, że światła dzienne mają się wyłączyć po załączeniu świateł głównych. Czy pasek LED ma homologację, wątpię.
Nie wiem co mowia przepisy jesli chodzi o motocykl ale czy nie lepiej bylo by zastosowac do jazdy dziennej dodatkowa lampe led, byla by to spora oszczednosc i napewno bardziej widoczna niz przyciemniona zarowka Właśnie przepisy, sam się męczyłem z brakiem prądu w starszym motocyklu, i z przepisów wynika, że motocykl nie może być wyposażony w światła...
Witam.Wszelkie światła używane w pojazdach muszą mieć homologację.Niemogą być w kolorze niebieskim.Swiatła dzienne mają być w odległości nie mniejszej niż 60cm od siebie inie mniej niż 20cm od obrysu.Dla alternatora niema to najmniejszego znaczenia,poto jest regulator alternatora.Przy długiej jeżdzie jest nawet wskazane włączyć jakieś obciążenie,żeby...
a nie prościej podłączyć to przez jeden przekaźnik? światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z postojowymi i mijania! polecam podpiąć się przez przekaźnik do + na wyjściu z alternatora (wówczas dzienne załączą sie po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu stacyjki) a drugi + do świateł pozycyjnych. jak uruchomi sie silnik, to zapala...
Przeanalizuj schemat podłączenia, bo pewnie coś przeoczyłeś (nie podałeś nam schematu). Przypominam, że lampy do światła dziennego powinny posiadać homologację. Ponadto powinny zapalać się i gasnąć w myśl stosownych przepisów (prawa o RD), bo możesz stracić dowód rejestracyjny.
Witam - przepisy uległy zmianie i można montować oddzielne światła dzienne. WIĘC: Kupiłem mocne światła LED na 12V, montuję je na zderzaku, kable z nich dwóch łączę w jeden (? dobrze myślę ?), wprowadzam go do kabiny, kupuję włącznik i podpinam do końca kabla w kabinie.... i co dalej? jak wyjść z tego schematu na zasilanie? czy bezpośrednio pod akumulator...
Witam. Czy może ktoś jest w posiadaniu prostego schematu, chodzi mi o to aby światła do jazdy dziennej migały na przemian. Tak jak na filmach amerykańskich w ambulansach. Wiem że to niezgodne z przepisami ruchu drogowego. :oops: Zarówki 2 x 12 V 21 W. Może prosty układ przerywacza na tranzystorach albo na NE555 no i chyba do tego przekaźnik(i).
Co ma dopuszczenie dla aut rejestrowanych do 31 grudnia 2009 możliwości świecenia dziennych razem z pozycyjnymi do tego, jak mają się uruchamiać? Swoją drogą w starszych autach (pierwsza rejestracja do roku 2009) dopuszczalne jest podłączenie świateł dziennych tak, by mogły się palić razem z postojówkami (a wyłączały się po włączeniu mijania). Dopuszczone...
Tyle, że z tyłu nie ma świateł dziennych. A człowiek nie bardo wie o czy pisze. Efekty braku znajomości terminologii, która ma przeczesz w instrukcji obsługi. Więc w dalszym ciągu upieram się przy swoim. Utwierdza mnie to w tym, że pisze o włączaniu postojowych / dziennych, czyli przepisy też na bakier. Chociaż nie wykluczam innych mozliwości.
Bardzo fajne światełka, również jestem przeciwny temu durnemu przepisowi o jeździe na światłach w dzień, który niedawno wprowadzono. Auto więcej pali (EKO) i trzeba żarówki kupować częściej ;/ Sam przymierzam się do zrobienia świateł dziennych ale na 3W diodach. Jak ktoś się orientuje jak to wygląda w świetle przepisów i kwestii zarejestrowania to będę...
U kolegi widziałem że one nie gasną - są zapalone z światłami mijania. Poniżej masz to powinny wyłączać się automatycznie, gdy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu uniemożliwiającym pracę silnika po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te są wykorzystywane...
Witam! Zgodnie z przepisami dodatkowe światła dzienne powinny działać "same", tzn., że gdy włączysz światła pozycyjne, te do jazdy dziennej powinny zgasnąć. Napięcie sterujące na moduł podaj z plusa po zapłonie przez przekaznik dwupozycyjny. Z lampy przedniej wez plus z pozycji na sterowanie przekaznikiem, czyli jeżeli załączysz pozycje, to automatycznie...
Po pierwsze - jeżeli świecą mocniej (przełącznik świateł na "0"), a po przełączeniu na postojowe lub mijania świecą słabiej to wszystko jest w jak najlepszym porządku. chyba nie do końca, jeśli diagnosta uwalił mnie na przeglądzie, cytując jakiś przepis, że światła do jazdy dziennej nie mogą świecić równocześnie ze światłami mijania To słabsze świecenie...
Wystarczy poczytać tutaj w rozdziale 3: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/026... A więc, umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 - 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również...
Barabus nic mi nie mówi, pewnie tacy sami "fachowcy" od wiejskiego tjuningu jak ci z pimp my ride. Moje zdanie? Nie podoba mi się takie rozwiązanie, wolał bym żeby było oświetlone równomiernie ciepłym światłem, tak żeby nie było nawet widać że to diody. Co by było znacznie trudniejsze do wykonania. Żeby to miało jakieś sensowne zastosowanie i jak najmniej...
Hmm Wymiana żarówki może i zmieni efekt jeśli tak wyczytałeś, ale przekaźnik? w samochodzie już masz przekaźnik. I nie wiem jaki wpływ może on mieć na jakość światła. Przekaźnik nic tu nie zmienia. Hm Astra i przekaźniki do świateł, chciałbym się dowiedzieć gdzie? Prawidłowo wpięty przekaźnik bardzo wiele zmienia w obwodzie, skraca drogę i eliminuje...
Witam, zakupiłem światła do jazdy dziennej IL DLR 03 PREMIUM, niestety nie otrzymałem schematu montażu. interlook.info/a1000/drl03premium1.jpg Chciałem dowiedzieć się jak dokładnie mam dokonać podłączenia tych świateł tak żeby zgodnie z przepisami gasły po zapaleniu świateł mijania? Dodatkowo chciałbym mieć podłączone w ten sposób, żeby jednocześnie...
Może zanim zaczniecie wstawiać coś w halogen, to zapoznacie się z przepisami, co? Oto wyciąg: Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu...
witam Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości Odległość od ziemi do dolnej krawędzi...
Słabe światło kierunkowskazu w chwili jazdy tylko na światłach. Układ kontroli żarówek, szybkość działania przerywacza, totalnie niezgodne z przepisami. Mało?
Co miał na myśli autor tego przepisu ? (a może go źle interpretujemy) Interpretujemy chyba dobrze... a co miał na myśli to już jego sprawa :) Nie wolno jeździć na światłach postojowych i tyle. W okresie letnim można jeździć na światłach mijania lub bez . W czym więc przeszkadza jazda na światłach pozycyjnych ??? Jeśli światła pozycyjne zagrażają czymś...
Chciałbym zamontować do Skoda Octavia II z 2005 roku światła do jazdy dziennej. Jaki zestaw wybrać, aby były zgodne z obowiązującymi przepisami?
Trochę nie rozumiem. Czy sugerujesz, że światłą są wadliwe, czy niepoprawna instalacja. I dalej czy masz w samochodzie włączoną funkcję świateł dziennych, czy jakaś inna opcja? I tak skoro masz włączoną funkcję świateł dziennych to w jakim celu zakładasz światła dodatkowe? A jeśli chcesz mieć dodatkowe to obowiązkowo wyłącz tą funkcję. I wreszcie pytam...
No ok nie montowałem nigdy w kierunkach.W takim razie jestem zacofany.A jak tam ma się to do przepisów nikt się tego nie czepia na przeglądach itd?
Nazwa diody: dioda prostownicza małej mocy, np. BYP1N4001, 1A, 50V - lub odpowiednik - przez nią popłynie jedynie 2W mocy cewki przekaźnika. Jeśli to Seat to posiada światła postojowe (pozycje po wybranej stronie); wówczas podłączam to pod oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kolor przewodu szaro-zielony. Do "zdobycia na włączniku, pin 58. Innym punktem...
http://www.swiatla.auto.pl/informacja/7/... Mają byś umieszczone symetrycznie, fabryczne światła dzienne też mają różne kształty, (skosy, obręcze, linie).
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Wg przepisów nawet jest, że w momencie włączenia pozycyjnych to dzienne mają zgasnąć.
Są dwie szkoły - kupujesz światła ledowe dzienne bez sterowania i dokładasz przekaźnik - światła do jazdy dziennej po załączeniu świateł głównych muszą się wyłączyć (muszą być homologowane i zamontowane według kryteriów zawartych w przepisach na odpowiedniej wysokości i nie wystające poza obrys pojazdu oraz przejść bez problemu przegląd techniczny)...
Nawet w przytoczonych artykułach piszesz że żadne państwo nie może odmówić użytkowania pojazdu wyposażonego w homologowane światła , ale czy musi zabronić jeżeli takowej homologacji światła nie posiadają? Przecież przepisy podają wyraźnie: Kupując światła do jazdy dziennej, należy zwrócić uwagę, czy posiadają one homologację, czyli pozwolenie na użytkowanie...
Tak, ale akumulator prościej znaleźć niż plus po kluczyku dla niewprawionego. Pozostaje jeden przewód do podłączenia pod światła i po sprawie. Poza tym da się podłączyć tak, żeby działało zgodnie z przepisami, za pomocą tylko dwóch przewodów :)
Byłem przekonany, że pomarańczowy kabelek od DRL podłączamy do obwodu świateł pozycyjnych, skoro światła pozycyjne są już Xenonowe to ... Podłączanie DRL do obwodu świateł innych niż pozycyjne nie jest w zgodzie z przepisami. Kolega raczy zaprzestać pouczania i czytać ze zrozumieniem. Odnosiłem się tam do układów kontroli żarówek a nie do podłączenia...
Światła do jazdy dziennej możesz jak najbardziej założyć a co do przepisów to nie jestem dokładnie podać wymiarów, ale mówią one że światła do j,dz, nie mogą być niżej niż- , nie mogą być wyżej niż-, muszą zachowywać odstęp od siebie nie wiekszy niż i nie mniejszy niz. Proponuje poczytaj na stronie prod.
Światła dzienne w jednośladach nie występują według przepisów z tego co wiem. Do tego takie światła w samochodach muszą spełniać pewne normy. Normy jasności, homologacji i montażu. Dla własnego bezpieczeństwa i spokoju (zabranie dowodu rejestracyjnego) przemyślał bym tą sprawę na poważnie na twoim miejscu. Jak już chcesz ledy np dla zaoszczędzenia paliwa...
Homologacja CE, E4, 87R, 00RL,TUV Można śmiało montować, doposażanie nie jest zabronione, jeśli lampy zamontowane są i działają w sposób zgodny z przepisami.
Na stronach OSRAM'a są karty katalogowe żarówek. Im więcej światła tym krótsza trwałość (np 150h). Warto to rozważyć. Żarówki +30% lub więcej są dobre jeśli mamy LEDy do jazdy dziennej, wtedy można dać żarówki mniej trwałe z lepszym światłem.
Nie podajesz, czy masz w zestawie przekaźnik rozwierno-zwierny, chyba że masz jakiś specjalny zestaw. W swoim Golfie IV montowałem takie światła w kratkach zderzaka (św. przeciwmgielne mam w lampach reflektorowych), natomiast w Twoim aucie musisz wybrać odpowiednie miejsce i zamontować je zgodnie z obowiązującymi przepisami (rozstaw, wysokość itd.)....
I tu znowu trzeba zadać sobie pytanie jakie to światła i jaką kontrolę dostępu ma auto. Czasami bardzo trudno odróżnić porządny DRL od świateł mijania, zobaczcie np KIA genV, tam kły DRL lepiej świecą niż malutkie i schowane mijania (w wersji full LED z lampami LED a nie H7 udającymi światło ledowe). A przepisy mówią jasno: światła mają się zapalić...
Witam - niestety ma rację : światła do jazdy dziennej muszą się włączać wraz z światłami postojowymi , można zaliczyć mandat nawet za to że osobno są włączane postojowe a osobno światła do jazdy dziennej, przytoczony Dziennik Ustaw to jedynie wykaz zmian a nie całość przepisu.
Prawo o ruchu drogowym... Niedozwolone są światła umieszczone w niewłaściwych miejscach - dach, podwozie - lub o innym kolorze niż dopuszczony przez ustawodawcę (czyli czerwone światła z tyłu, pomarańcz. kierunkowskazy, białe lub żółte światła drogowe) Za małą niebieską diodę obok świateł dziennych policja może zatrzymać Tobie dowód rejestracyjny do...
Przymocować do zderzaka jako światła do jazdy dziennej. Z rozmieszczeniem już się zapoznałem, także wiem w jakich odległościach montować, żeby było zgodnie z przepisami.
Jakie by te lampy nie były, zgłoś niezgodność towaru z umową. Ponad to zgodnie z przepisami lampy do jazdy dziennej wyposażone w niewymienialne źródło światła (LED) nie mogą umożliwiać serwisowania takiej lampy, w związku z tym po przepaleniu choćby jednej diody LED całą lampę należy wymienić na nową.
Z tego co ja wiem to jest to jak najbardziej zgodne z przepisami. Jest to na tej samej zasadzi co światła do jazdy dziennej czyli świecą tylko z przodu, a z tyłu nie. Mogę się mylić bo średnio sie tym interesowałem.
Z przepisów wynika, że pozycyjne muszą świecić obowiązkowo z mijania.Wiec nie wolno ci było ich wymontować. Wymontowałem ponieważ teraz pozycyjne mam w dziennych, ale wolałbym żeby jednak gasły przy mijania
http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo Gwoli ścisłości, w tym linku też jest strzelony błąd, jest na końcu napisane: "Natomiast w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy począwszy od 2010 roku światła dzienne muszą świecić się już samodzielnie - bez włączania tylnych świateł pozycyjnych ." Powinno oczywiście być: bez włączania świateł pozycyjnych...
Czy trzeba włączać światła do jazdy dziennej w trakcie poruszania się po drogach publicznych? W Polsce obowiązują przepisy nakazujące włączanie świateł mijania przez cały rok, niezależnie od pory dnia, podczas jazdy po drogach publicznych przez pojazdy samochodowe, ciągniki rolnicze oraz pojazdy wolnobieżne, których szerokość przekracza 1,6 m. W sezonie...
Witam Światła LED do jazdy dziennej podłączyłem poprzez sterownik, gdzie po przekręceniu zapłonu już się świecą ( zgodnie z przepisami), wcześniej w tym celu znalazłem "+ po zapłonie". Problem jest taki że uruchamiając auto, wiadomo, występują przez moment skoki napięcia i lampki wtedy migają co pewnie przy dłuższym takim użytkowaniu skróci ich żywot....
Jak ma homologację i da sie zamontować zgodnie z przepisami, to nie ma problemu, montuj. Do sprawdzenia zostaje wysokość zamontowania, minimum 25cm od podłoża, ale diagnostów bardziej interesuje papier, policję też, więc woź xsero homologacji ze sobą. Jak świecą pmgielne z pozycyjnymi, to masz raczej przytopione krzywki we włączniku świateł.
Tylko Golf 2 miał lampy kierunkowskazu osobno i nie miał fabrycznie świateł dziennych więc w jaki sposób autor tematu zamierza sprostać wymaganiom (przepisom) pod względem odpowiedniego oznakowania (homologacji) świateł zamontowanych w samochodzie jeśli auto ma się poruszać po drogach publicznych. Światła kierunkowskazu w tym aucie są w zderzaku i mają...
Witam, chcę kupić swiatła do jazdy dziennej, ale jestem w kropce, pownieważ, nie wiem, które wybrać. Co powoduje moje wątpliwości , otóż : Link, i znajdujący się tam zapis mówiący o RL na szybie , a w sklepie internetowym znalazłem takie coś i czy to może być w myśl przepisów traktowane jako swiatła do jazdy dziennej czy to raczej chwyt marketingowy...
Ale jak skonstruować od podstaw? Zbudować całe własne światła żeby miały tylko taką funkcjonalność jak tamte - wbrew przepisom ruchu drogowego Zrobienie od nowa tylko własnego układu i wpakowaniu go w stare obudowy - ryzykowne ale raczej się nikt nie doczepi.
Z tym słońcem to będę się upierał. Ale jest jeszcze druga sprawa.W obecnym ukladzie podczas jazdy w dzień mrugając długmi światłami to one też będą osłabione.Trzeba by w momencie włączenia długich wyłączać przekażnik.Radzę zrobić to na próbę na stole. Odnośnie słońca nie będę się spierał ..... ale zaryzykuję ,, na jedno oko" . Długie światła są zasilane...
światła dzienny światła dzienny dzienny światła światła dzienny
przycisk wyciszania słuchawki kaseta czyszcząca głowice pomiar parametrów tranzystorów
próżniowe kolektory skrzynia biegow
Ricoh MP C3004 - Przesunięcie Wydruku w Lewo Najlepsza płytka antenowa do anteny siatkowej w Warszawie