https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum1... Daj ogłoszenie. Zlecę...
Jak żarówki i bezpieczniki sprawne, to najbardziej prawdopodobna usterka to włącznik świateł. Grzejący się styk stopił przesuwkę.
Zazwyczaj mijania są na zewnątrz.
Witam mam ten sam problem z tym samym rocznikiem te samo auto jak rozwiązałeś ten problem pozdrawiam.
Może ten schemat Ci pomoże
Kolejna wymiana zamiast diagnozy
Dokladnie przekaznik rozlaczajacy swiatla dzienne przy odpaleniu pozycji i wyzej lub modul swiatel DRL sie uszkodzil. Sprawdz najpierw czy do przekaznika lub modulu dociera +12 z zarowki pozycyjnej. Trzym przykladowe schematy https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...
Fabrycznie nie występuje żaden przekażnik świateł mijania. Pozdr.
1.sprawdź czy nie zaśniedzialy kostki złączki przy magnecie, 2 zdejmij osłonę górnej czaszy, i sprawdź przy wlacznikach to samo.. 3 .zdejmij czasze dolna i sprawdź miernikiem czy jest zasilanie na kostce lamp. 4, jeden bezpiecznik masz przy akumulatorze. Jak piszesz że kierunkowskazy są,to ten jest cały. Drugi masz pod czasza z lampami,przy stacyjce....
To bardzo stare auto i nie wiem, czy to na aktywacji problem polega. To chyba zależy od wyposażenia, możliwe, że była taka wersja z halogenami Hella, które miały homologację podwójną na szkle: jako przeciwmgielne i jako DRL. Wiem, że były retrofity robione na tym, ale czy fabrycznie były takie wypuszczenia, to nie wiem.
Nie ma, manetkę sprawdź
Sprawdzałeś przekaźnik K03? Czy podświetlenie zegarów się włącza po włączeniu świateł mijania? https://obrazki.elektroda.pl/2492793500_...
https://obrazki.elektroda.pl/7007426600_... Je się czyści a nie wymienia... Firm jest mnóstwo. Nie będę nikogo reklamował, wystarczy wpisać w google.
Próbowałeś wrócić do oryginalnych żarówek?
Nie wiem, jaki tam jest rozkład żarówek, ale nie byłbyś pierwszym, który wymienia niewłaściwą :)
witam..sprawdż czujnik jasności otoczenia , który jest zamocowany na szybie pod obudową lusterka , może spadł z mocowania. pozdr.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=1...
Nie znam się na elektryce. Co może być walnięte w układzie elektrycznym, gdy jadąc na światłach mijania załączy się światła długie i po ich wyłączeniu świecą tylko postojowe bo mijania już się nie zapalą. Wtedy trzeba jechać dalej na postojowych lub długich. Problem znika sam po np dwóch tygodniach jak to było ostatnio... Narazie radzę sobie tak, że...
Do świateł są też przekażniki.
Trzeba dorobić układ łączący oba światła, z możliwością ich rozłączenia, by było to zgodne z obowiązującymi przepisami. Uważam, że efekty takiego rozwiązania mogą być mizerne, gdyż "prądnica" nie wydoli takiego obciążenia.
Odbłysnik do d....
Która to wersja, prócz tego wystarczy wpisać w Google Renault megane electric diagram i znaleźć odpowiedni schemat.
aby pozycyjna zarówka również świeciła sie po włączeniu świateł mijania/drogowych ? Ze świateł mijania zasilić postowjówkę, przez diodę prostowniczą żeby przy postojowych nie świeciły mijania.
Sprawdz wiazke pod lewym przednim nadkolem.Zlaczka ktora sie tam znajduje czesto koroduje.Typowy objaw w Tico.Pozdrawiam
Wystarczy wyciągnąć jedną żarówkę i sprawdzić przejścia aby się przekonać, czy to one padły. Żarówka H4 na środku ma masę, a zewnętrzne konektory to włókna. Między masą a każdym włóknem musi być przejście, w tedy żarówka jest sprawna. Albo poszukaj bezpieczników i po prostu wymień ten odpowiedzialny za światła. Na początek zacznij od żarówek, potem...
Myślałem że od krótkich i długich są przekaźniki pod maską..... Jeżeli tak nie jest to pośredniczący między włącznikiem a lampami jest ten moduł zintegrowany z " guzikiem " awaryjnych.
nagle zgasły światła mijania i zapaliły się światła postojowe Już Ci pisałem, że światła postojowe świecą się cały czas, razem ze światłami mijania. wcześniejszy właściciel zrobił tak żeby nie zapominać włączać świateł, zrobił coś takiego że jak odpalałem to odrazu się światła zawsze zapalały. Przecież tam nic nie trzeba robić, poza włącznikiem świateł...
Do ponownego sprawdzenia bezpieczniki F4,F9 i F19. Następnie sprawdzić żarówką , a nie miernikiem , napięcie na kostce lewej lampy.
Masa lamp do zrobienia, ew. wew. połączenia w samej lampie.
Ja to robie odkrecając reflektor z tych dwóch śrub, co prawda on nie wyjdzie cały bo jest jeszcze przykrecony pod zderzakiem, ale odsunie sie na tyle że mozna wyjąc klapke i wymienic żarówke. Kontrolka sie na zapali na deste bo układ kontroli zerówek w body komputerze kontroluje tylko światła pozycyjne przednie i tylne oraz światła stop, reszty nie...
To jest cała żarowka, nic więcej się nie zdejmuje. H4 się nazywa.
Bezpiecznik nr. 44 i 45 Te bezpieczniki są zasilane nie po zapłonie tylko z manetki kierunkowskazów po włączeniu świateł
Przekaźnik w module oświetlenia.P
Raczej przetarty kabel przy kolumnie kierownicy. Proponuję wizytę u elektryka jak najszybciej żeby się większe zwarcie nie zrobiło.
Wyjarana lewa manetka(norma w jazzach a city to to samo). Wymienić i odciążyć przekaźnikami
Tylko że brak jednego światła a nie dwóch.P
Filtr jak najbardziej przeciwzakłóceniowy na zasilanie radia. Z tego co kojarzę to tam radio 2din siedzi. I wyciągnąć je to sztuka sama w sobie. Ewentualnie lepszej jakości led lub wrócić do org. oświetlenia. Jak ci te ledy świecą.
sprawdz wtyczki przy przelaczniku na kierownicy
To poszukaj sobie o stawianiu świateł i zmierz wysokość. Na jakim ustawieniu były?
Chodzi o modul przelacznikow swiatel/wycieraczek, ktory przy okazji obsluguje transponder immobilisera jak rowniez odbiornik pilota radiowego. W terminologii PSA - COM. Przy okazji - zapalanie sie swiatel mijania przy uruchomionym silniku nie musi byc usterka o ile samochod ma zakodowana w BSI opcje swiatel dziennych. Tryb awaryjny swiatel rozpoznajemy...
Miałem ten sam problem. U mnie przyczyna okazała się prozaiczna: połączenie żarówki z wtyczką, po prostu styk się poluzował. Receptą było przygięcie konektora na kabelku tak żeby ciasno trzymał. Sprawdź bo może, styk jest dobry ale kabelek się naderwał.
spróbuj jeszcze raz sprawdzić bespieczniki ale wyjmij je i sprawdz miernikiem czy mają przejcia bo nieraz gołym okiem nie widać ze są przepalone
Witam. Prawdopodobnie będziesz musiał dostać się do stacyjki. Odłączyć przewód od świateł mijania. Gdzieś na desce zamontować dodatkowy wyłącznik i przewód ten puść szeregowo przez ten wyłącznik. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
przeciesz ci pisałem że masz uszkodzony przełącznik zespolony czyli ten przy kierownicy.
W przełączniku zespolonym, pod kierownicą, przy odrobinie zdolności manualnych daje się go naprawić, wystarczy wyczyścić styki. Wcześniej upewnij się, że masz masę na tą żarówkę.
Mam podobny problem z Toyotą Yaris Base 2002 r. Kilkakrotnie po wyłączeniu świateł (są włączane ręcznie, nie automatycznie) i wygaszeniu stacyjki zdarzyło się, że przednie światła nie wyłączyły się lub mimo sprawdzenia, samoistnie włączyły się w czasie postoju-co spowodowało całkowite rozładowanie akumulatora. Sytuacja ta dotyczy to tylko świateł przednich...
jeśli w dzień nie będą się zapalać to musi się dać je wyłączyć zrób jeszcze test czy masz opcję "odprowadzania do domu" 1. ustaw pokrętło na drugą pozycje (ten tunel z ikonką świateł) 2. uruchom silnik i wtedy światła mijania same się powinny zapalić 3. wyłącz silnik i nic więcej, wyjdź z auta i go zamknij, światła mijania powinny świecić się przez...
Popatrz na to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Jak przełącznik sprawny to LCM do naprawy.
zobacz sobie tutaj: https://forum.vw-passat.pl/topic/23548-%... i tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... może coś więcej wyjaśni lub nakieruje co robić.
W tym Audi mijania i drogowe są na osobnych żarówkach H7? Coś mi tu nie gra: czarno-biały to owszem, ale zasilanie pmgłowych. Choć też ze styku "X". Poprawne "obejście" tego włącznika to połączenie czarno-czerwonego (faktyczne zasilanie reflektorów "ze stacyjki") do żółto-zielonego (wyjście na mijania). Co stało się z włącznikiem, skoro na foto w ramce...
Manetka, włącznik świateł.
A wiec doprycezuje Atego 1222 2007 rok na żarówkach H7 No i popraw się na przyszłość - bo to jednak irytuje jak nie ma danych auta. Na początek sprawdziłbym połączenia masowe kabiny z ramą. W tej chwili nie pomnę gdzie to, ale jak coś mi błyska to chyba tak na końcu skrzyni biegów jest taka wiązka brązowych przewodów do ramy.
Tam nie ma bezpiecznika , jest inteligentny sterownik świateł-aluminiowa skrzynka przy bezpiecznikach pod maską.
Zamieniałeś żarówki miejscami Od tego trzeba zacząć . (współczuję tej roboty) Gdyby okazało się , że żarówki są sprawne, to przy pomocy diagnoskopu TECH2 możesz w tym samochodzie wyłączyć kontrolę sprawności żarówek.
Wymień 2 żarówki typowo wstrzasniete włókna
Masz za duze obciążenie na obwodzie i dlatego po 2 s. gasną .Jakby było zwarcie nawet by nie błysły.
Prawdopodobnie Kolega coś "poczarował" z masą. Układ jest tak prosty, że nie powinno sprawiać kłopotu "uruchomienie" go. Użyj Kolego jako wzoru instalacji np. Ursusa i badaj nie miernikiem a żaróweczką - powiedzmy 12V/5W bo z miernikiem to nie dojdzie Kolega do ładu. A żaróweczkę podłączamy tak, bo inaczej - "kicha"... http://obrazki.elektroda.pl/9230813700_1...
- wiązki ok nie wyglądają by było gdzieś uszkodzone źle sprawdziłeś ,bo 100% problem wiązki. Jest nawet odpowiedni błąd i mówi co uszkodzone.
Masy do sprawdzenia. Pewnie gdzieś urwaliście podczas grzebania.
Kolego jeśli nie dysponujesz schematem, to musisz intuicyjnie dochodzić do celu tj. porównywać wtyczki tzw. "męskie i żeńskie" oraz po kolorach kabli. Zwróć uwagę na wtyczki reflektora oraz podłączenie włącznika świateł na kierownicy oraz wyłącznika odcinającego zapłon przy bocznej stopce. Ponadto masz jeszcze wtyczki od włącznika sygnału i od uruchomienia...
A co do dokumentacji i instrukcji, użyj wyszukiwarki a napewno znajdziesz! http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum59...
Jeśli macie trochę pojęcia to temat do ogarnięcia, a jeśli nie to elektryk.
Włącznik wciśnij i przekręć lekko w prawo i wyskoczy.
Miałem podobny problem u siebie. Po pierwsze przeczysciłem bardzo dokładnie wszystkie styki do przekaźników jak i wymieniłem sam przekaźnik na wersje radzącą sobie z większym prądem. Po tym wszystkie światła gasły :)
No, liczyłem na to, że ktoś to napisze. Układ połączeń jest taki, że przez ten kabelek zamyka się masa na przekaźnik odciązający stacjki ( przez uzwojenie elektromagnesu)
O webaście nic ci nie powiem bo go nie mam i nigdy z tym nie robiłem. Wejdź może na http://asu.pl/index.php i podaj posta wiem były poruszane tematy na temat ogrzewania. Co do wyłączania światła był temat przeciwny do twojego bo koleżanka chciała mieć światła cały czas jak u ciebie bo zarobiła 2 mandaty. Ogólnie temat mnie zaciekawił więc będę zbierał...
Masz uszkodzony przełącz pod kierownicą.Musisz go zdemontować-to proste-poźniel trzeba go otworzyć (jest dużo zatrzaskow) i trzeba zwrocić uwagę jak bardzo są wytarte otwory i ośki na ktorych "chodzi" dźwignia od kierunkowskazow z tej dźwigni wystaje metalowy pręcik ktory przesuwa zworę po stykach trzeba podgiąć ten pręcik w kierunku do kolumny kierownicy,tak...
Na 95% uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Ta auta tak mają. Przełącznik dobrze przylega do skrzynki (złącze wielostykowe)?
Bezpieczniki: F9 Reflektor lewy - światła mijania, silnik regulacji zasięgu reflektorów F10 Reflektor prawy - światła mijania F11 Reflektor lewy - światła drogowe F12 Reflektor prawy - światła drogowe Jeździ się na mijania zielona kontrolka na desce rozdzielczej. Drogowe to takie, które zmieniasz i zapala się niebieska kontrolka na desce rozdzielczej.
Zielony do zielonego to minus lampy, biały do białego to światła mijania. niebieski do niebieskiego to światła drogowe. Między biały a niebieski diodę prostowniczą np. 6A10, katoda do białego a anoda do niebieskiego.. https://obrazki.elektroda.pl/2659535100_...
Kontrolka nie pali się w przypadku nie działania świateł mijania i drogowych. Jest zapis w instrukcji obsługi.
U mnie w instrukcji obsługi, którą przeczytałem pisze, że "Gdy we włączniku świateł wystąpi jakieś uszkodzenie, automatycznie się zapalają światła mijania", koniec cytatu.
Tam te kabelki są badziewne, i potrafi roztopić izolację z przewodu, potem gdzieś masuje i pali bezpiecznik, najlepiej wymienić na nowe kostki, jakieś mocniejsze
Może.. Nie podpinaj nic pod kostkę i sprawdź czy bezpiecznik dalej się przepala. Jeśli nie, to podepnij przetwornicę przez multimetr (jesli posiadasz) nastawiony na max zakres prądowy i zmierz jaki prąd pobiera sama przetwornica. Miernik na przewodzie plusowym. I daj znać. To na początek.
Poszukaj problemu pomiędzy wyjściem z przekaźnika a pinami w złączu do lamp.
Zaglądałeś chociaż do kostek żarówek?
Po prostu są dwie żąrówki ,jedna do św. mijania druga do drogowych
15 i x nie ma nic do tego.
Robiłem bmw tylko tam nie było długich świateł Przyczyną był walnięty tranzystor (chyba tak to się nazywa) w module pod schowkiem od strony pasażera Jest ich tam jak dobrze pamiętam 6 lub 8 identycznych . Dodano po 6 Poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80... a tu jest napisana jego nazwa http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=...
H1 jest żarówką jednowłóknową, żarówka na dolnym zdjęciu to H4 (bo taka właśnie w Tico jest). Świateł "dziennych" to tam raczej nie masz, chyba że sam dołożyłeś. W głównych lampach masz postojowe, mijania i drogowe, ale to jako kierowca powinieneś wiedzieć.
podłączanie od drugiej lampy nie zda egzaminu bo za duże obciążenie będzie tego bezpiecznika od prawej lampy
Sprawdź kable (z wtyczkami i bezpiecznikami włącznie), może któryś się "przewęził" i działa jak opornik...
sprawdzałeś bezpieczniki??
Sprawdź przekaźniki...jeden od postojowych a drugi od mijania...w komorze silnika...
Żarówkami steruje moduł "bordnetz" J519, a nim manetki kierownicy i włącznik obrotowy świateł. Zdiagnozuj też całość VAG-COM'em. https://obrazki.elektroda.pl/7180474000_... https://obrazki.elektroda.pl/6659141300_... https://obrazki.elektroda.pl/1391436400_... https://obrazki.elektroda.pl/7505102000_...
Sprawdź bezpieczniki, ewentualnie przekaźnik świateł.
Obstawiam, że masz dwa przewody od masy, i jeden plus.
Żarówki H4, obydwa włókna nie mogą się świecić jednocześnie przez długi czas bo bańka może się roztopić, kiedyś zrobiłem taki eksperyment i spłynęła (zniekształciła się dopier po włożeniu do lampy). Auta w których krotkie i długie świecą jednocześnie mają osobne lampy i osobne zarówki dla krótkich i długich i dlatego mogą się świecić razem. Każda lampa...
Wyciągnij włącznik świateł i poszukaj pinu oznaczonego TFL. Wypnij przewód z tego pinu i sprawdź.
Światła mijania prawe - bezpiecznik F12 7,5A Światła mijania lewe - bezpiecznik F13 7,5A
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
Zawsze wytapia masę w wtyczce i nieważne czy samochód stary czy nowy. Lutuję do ścieżki masowej lampy przewód z kostki wycinam przewód masowy łącze normalnymi konektorami i święty spokój, i nie ma żadnej reguły po prostu styk zbyt obciążony słaby styk i więcej nie trzeba.P
kolego posprawdzaj sobie kable które dochodzą do żarówki albo przełącznik od świateł nie wiem czy w seatach jest jakiś przekaźnik od świateł
Przy zwarciu w lampie wciśnięcie "stopu" powinno zapalać pozycyjne, chyba że autor tego nie zauważył. Gdy światła mijania są wyłączone to Stop normalnie działa.
Jak nie ma to problem leży na drodze przełącznik-bezpiecznik jak jest to na drodze bezpiecznik-lampa
Witam Świecą mijania czy postojowe z przodu,jeżeli masz światła stopu na żarówkach dwuwłóknowych ,to może być że masz wsadzoną żarówkę jednowóknową ,lub odwrotnie dwuwóknową wsadzoną.Najlepiej wyciąg żarówki ze stopu ,i zobacz co się będzie działo.Nie twierdzę że może być zwarcie w instalacji.
Nad nogami kierowcy masz komputer. Szukaj we wtyczce wypalone piny.
Musi tak być w razie awarii jednego pali się dalej druga lampa.
megane światła mijać światła mijać peugeot światła mijać honda światła mijać
wiertarka bosch wirnik blokada mastercook liniowy regulator napięcia projekt
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Jak usunąć zapach spalenizny z portu ładowania? Przerywanie silnika na niskim gazie w Oplu Corsa C