To na schemacie to włącznik świateł. Zasilanie brane z pozycji włączonych mijania/drogowe.
Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
Fiat Seicento - schematy.
Witam, zmieniłem hydrauliczne sterowanie poziomem świateł na elektroniczne, silniczki zakupiłem używane, ale jeden nie działa z jakiegoś powodu. Sprawdziłem i silniczek sam w sobie działa. Po podpięciu napięcia kręci się do pewnego momentu, potem chyba ma jakiś ogranicznik, bo staje w miejscu. Nie mam ujemnego napięcia, aby go zakręcić w drugą stronę,...
Wiem że nie przwodzą ale blokują to nie wpływa na grzanie? Nie.
Oni tylko sprawdzają czy swiatła są Muszę przyznać Ci rację, sam nie pamiętam kiedy mi diagnosta sprawdzał ustawienie świateł na przeglądzie.
Masy reflektorów do sprawdzenia.
Kostka stacyjki. Nie czekaj i zmieniaj.
Korektor świateł: Styk 1 masa Styk 2 napięcie stabilizujące Styk 3 zasilanie korektora Styk 4 sygnał do silniczków Silniczek świateł: Styk 1 masa Styk 2 sygnał z korektora Styk 3 regulacja
Przełącznik świateł https://obrazki.elektroda.pl/1323377500_... Kierunkowskazy https://obrazki.elektroda.pl/4116192700_... https://obrazki.elektroda.pl/4409228500_...
witam mam problem ze światłami w sc, nie mam postojówek tylnich pozycji i oświetlenia zegarów. powodem tego było zwarcie na tylniej lampie i problem w tym że nie wiem co teraz zrobić. może ktoś pomóc??
Tak są połączone. Sprawdź żarówki w lampach, ich mocowanie czy blaszki w oprawkach nie są utlenione żarówki popalone itp. Masa jest wspólna, ale częstą przyczyną jest słaba masa w oprawach lamp (jeśli nie działają również kierunki p.mgielne, cofania idź w kierunku masy) . Tak nadmienię - dodatkowe światło stop-u to nie led a żarówkowe
Masz wypalone kostki na żarówkach reflektorowych/ masy/P
Sprawdź masy w lampie.
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
wyłącznik świateł
Witam napięcia są ?
Zdejmujesz kierownicę odkręcasz obudowe licznika i wymieniasz żarówkę Sam zdejmij swoją kierownicę. Do autora-zamiast pisać na tym forum pełnym niedorzecznych odpowiedzi i specjalistów od silników krokowych, to zajrzałbyś na seicento.pl - tam jest wszystko. 1. Na początku trzeba odkręcić od dołu dolną obudowę kolumny kierownicy – są tam cztery...
Nie rozumiem czy działają tylko mijania czy nie ma żadnych świateł ?
klemy na włączonym silniku 14,40. To teraz wykonaj pomiar na włączonych światłach.
Otwórz maskę.Popraw połączenie pomiędzy oprawką żarówki głównej dwu włóknowej z gniazdem zamocowanym na kablach w tej lampie gdzie masz słabsze światło.Wskutek braku dobrej masy na tej żarówce palą ći się obydwa włókna tej żarówki. Obwody świateł nie mają nic wspólnego z komputerem.Pochwal się czy udało Ći się usunąć usterkę.
Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można...
Bezpiecznik daj na tym głównym plusie....
poszukuję schematu elektrycznego seicento 1.1 nie działają mi światła mijania i drogowe , bezpieczniki są sprawne , gdzie znajduje się przekaźnik świateł ?
Witam Podczas jazdy przestały świecić światła mijania. Pozostałe światła (postojowe, drogowe), kierunkowskazy itd działają poprawnie. Tylko światła mijania nie działają. Bezpieczniki sprawdzone. Jeden był lekko przypalony. Wymieniłem go. Co może być przyczyna niedziałania świateł?
wcale ze nie 1V spadku daje roznice w swieceniu. Proponuje ci najpierw popracowac nad ciut mocniejszym ladowaniem w granicy 14.4 a nastepnie przekazniki grobsze przewodu lepsza masa i efekt zaskakujacy
Norbercie ,dziekuje za ogólne wiadomości ,ale juz to sprawdzałem,i niestety nie znalazłem punktu w którym migły by z centralki awaryjne .Wiem także ze trzeba tam zastosować diode żeby nie zrobiła sie choinka,ale prosze o ewentualny schemat ,tylko swiateł kierunków i awaryjnych .
stacyjke trzeba rozebrac i przypilowac waleczek ktory blokuje bebenek , wtedy bedzie dzialac , ale jesli nieda sie cofnac kluczyka to chyba bedzie to trudne,, przewod do pozycyjnych jest chyba zolty albo zolto zielony we wtyczce 4 pinowej
chciałem podłączyć bezpośrednio z wtyczki stacyjki na oddzielny przełącznik światła postojowe w seicento a nie znam koloru kabliod świateł postojowych. Mam uszkodzoną stacyjkę, za nową zaśpiewali prawie 700zł
Problem może być w włączniku świateł awaryjnych.
Nic w tym linku nie znalazłem na temat demontażu zespołu wskaźników i wymiany żarówki podświetlenia włączonych świateł pozycyjnych i mijania Seicento 900.Mimo wszystko dziękuję za chęć pomocy.R.O.
sprawa moim zdaniem jest banalnie prosta!!! zastosuj układ ktory znalazles na forum dodaj do niego przekaznik ktory bedzie sterowany + po stacyjce na styki przekaznika podlacz + z aku chodzi o to ze jak przekaznik przestanie byc zasilany dopiero w tym momencie włączy ci układ ktory sygnalizuje ze masz włączone swiatla ewentualnie mozesz sprawe rozwiazac...
Nie ma kontrolki świateł mijania w tym typie.
Jeśli reflektory są zmatowione to może to mieć wpływ na widoczność. Sprawdził bym jeszcze alternator bo też ma wpływ na światła. Słyszałem też że zakup droższych żarówek poprawia jakość świateł.
Tak krzyczał saper jak przez nieuwagę wrzucił sobie zapalnik do portek, prawa i lewa strona ma osobny bezpiecznik, i to każde ze świateł.
Może być brak masy lecz miałem ostatnio też taki przypadek że w miejsce żarówki dwu włóknowej ktoś zamontował jedno włóknową lecz wtedy światła stop świeciły po włączeniu świateł.
Tak jak w temacie jeszcze nie oglądałem co to może być może ktoś miał podobną sytuację, z innymi światłami wszystko ok.
A czy ktoś kojarzy czy są takowe klipsy ale do innych modeli aut? Z Fiata 126p odpadają bo są za małe. Klips musi pasować do kulki ze standardowego siłownika do regulacji świateł .
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
No to rzeczywiście stacyjka... możesz połączyć żółto-zielony z niebieskim ale nie dasz rady włączyć pokojówek przy wyłączonym zapłonie. Żeby to się dało musiałbyś jeszcze przepiąć zasilanie idące na włącznik świateł.
Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?
Cały korektor no i po sparwie taj jak w Seicento 899
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
11 Volt pokazuje i spada? Przy wlaczonych światłach i obrotach?
Witam, mam problem ze światłami w seicento. Objawy są dość dziwne gdyż po wciśnięciu hamulca działa tylko trzeci stop, a ponadto (przy wciśnieciu hamulca): * na wyłączonych światłach mijania/postojowych świeci się trzeci stop i lewe światło mijania * na włączonych światłach mijania/postojowych świeci się trzeci stop i prawe światło mijania ... spotkał...
Włóż bezpiecznik, co tu za pomoc potrzebna?
Witam Jestem szcześliwo-nieszcześliwym posiadaczem seicento. Pare tygodni temu zepsułem korek do regulacji świateł w seicento i nigdzie w sklepach nie moge znaleźć tego pokrętełka do regulacji (ani w sklepach, ani na szrotach, ani w internecie). Wie ktoś może czy było by dużo zamiegu z włożeniem elektrycznej regulacji świateł do tego modelu (o ile wogóle...
Połowa użytkowników tego auta NIE WIE że jest taka opcja!!
Albo źle podłączone kostki albo to wina przełącznika pod kierownicą.
Chodziło o to że przy tablicy rejestracyjnej jest żarówka obok żarówki i prosiłoby się je połączyć razem ale nie Fiat musi to zrobić na dwu osobnych bezpiecznikach(zamiast dwu trzy kable).A teraz o awarii.Otóż zwarcie spowodowało gniazdo zapalniczki.Lużne śruby elementu plastykowego dookoła lewarka na którym jest mocowane gniazdo zapalniczki pozwoliły...
Od tygodnia mam wlanie taki problem jak w temacie. W moim Seicento po włączeniu świateł mijania spod maski silnika wydobywa się bardzo głośny dźwięk przypominający swoim brzmieniem - zatarty wentylator. Dźwięk pochodzi (jak otworzę maskę) z prawej górnej strony. Jak wyłączę światła ten warkot zanika. Ma ktokolwiek pojęcie co to może być ??
Kable same w sobie nie stanowią poboru prądu wszystko zależy jaki wzmacniacz zastosujesz (czym mocniejszy tym większy pobór prądu). Napewno dodanie kondensatora wyeliminuje spadki napięcia (brak przygasania świateł).
Witam Sprawdź masę między silnikiem a nadwoziem i akumulatorem ,lubi się urywać lub korodować ,oraz jakie masz ładowanie.
Sprawdź masy bo wydaje mi się że brakuje.
1999 były van
Nie bo zgodnie z prawem drogowym światła dzienne nie mogą działać przy światłach mijania lub drogowych
Prawda, nigdy i pod żadnym pozorem nie zdejmuje się klemy z akumulatora na pracującym silniku! Ładowanie sprawdzasz na zaciskach akumulatora, powinno być w okolicy 14V przy włączonych światłach i dmuchawie.
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz jechałem teraz do pracy i długo nie miałem włączonego radia kilka dni dziś rano włączyłem i po jakiejś chwili znowu zaczęło się szarpanie i brak gazu po czym auto zgasło i kilkakrotnie musiałęm się zatrzymać. Po kilku startach wszystko wraca do normy. Co może być z tym radiem? Za bardzo obciąża ? W sumie to stare radio...
Swiatła biorą ok 10A, a rozrusznik 400-500A. Jest różnica? Nawet na padlinie będzie świecił i trąbił. Odpalaj na włączonych światłach. Jak zgasną to aku szrot.
Dziesięcioletni akumulator może już być zużyty. Przede wszystkim pomiar ładowania. Czy tylko podczas włączania ogrzewania szyby następuje spadek napięcia czy również przy załączaniu świateł. Oczywiście na zgaszonym silniku.
Acha, i aby byla jasnosc, mowimy o Seicento.
Seicento 1.1
Witam W Seicento nie pali się światło cofania. Żarówka bezpiecznik dobre. Gdzie jest wyłącznik i jak się do niego dostać.
Szukałem na forum odpowiedzi na mój problem odnosnie regulacji świateł w Seicento, :? ale niestety głównie przewijał się wątek "jedź na stację diagnostyczną/mechanika i tam za parę złotych dokonaj regulacji". Oczywiście jest to rozwiązanie najprostsze, ale nie o to mi chodzi. A więc: 1. W jaki sposób "garażowym sposobem" dokonać regulacji świateł? 2....
Witam. A nie jest to jakiś przekaźnik ? Kiedyś miałem seicento i z tego co pamiętam to tam był jakiś przełąznik który w chwili uruchomienie rozrusznika odcinał na te chwilkę dopływ prądu do świateł aby nie zdechł akumulator. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może cię to naprowadzi na jakiś ślad.
E, tu nie problem z masą w tylnych lampach, tylko z modułem świateł dziennych. Albo źle podpięty, albo uszkodzony.
Mam samochód seicento 1,1 i problem z kierunkowskazem tylnim lewym przy jego włączeniu miga też żarówka świateł 21/5W a żarówka kierunkowskazu dostaje mniejszą moc
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
Jeśli lustro jest oberwane z plastikowych zaczepów, to oczywiście ze to może być przyczyna, ale kupując drugi reflektor, myśle że to sprawdziłeś??
Witam, znajomy poprosił mnie o znalezienie przyczyny niegaśnięcia świateł podczas rozruchu w Jego seicento. Wcześniej ta funkcja działała, nie wiem co się mogło stać. Niestety nie posiadam schematy do tego auta, więc proszę o sugestie. Czy ta funkcja realizowana jest poprzez samą stacyjkę, czy jest gdzieś jakiś przekaźnik? pozdrawiam teskot
Najogólniej ujmując jest różnie. W samochodach nieco nowocześniejszych gdzie rządzi elektronika zagadnienie jest przez nią załatwiane, czyli światłą są wyłączane na czas rozruchu. W konstrukcjach starszych gzdie światłą załączane są przekaźnikiem spadek napięcia na instalacji podczas rzruchu powoduje także wyłączenie przekaźnika czyli świateł.
Dodam, że na zawsze wszystko grało, tylko od tego felernej naprawy wczoraj boczne przednie nie świecą .
Tam są tylko trzy kabelki i taki problem? Zrób najpierw jedną lampę (przy odłączonej kostce z drugiej), a potem tą drugą tak samo jak tą pierwszą.
Witam .Dziś rozkręciłem połączenia + przy rozruszniku ,przeczyściłem ,i mimo że wcześniej poprawiałem styk masy to dołożyłem dodatkowy przewód masowy bezpośrednio do akumulatora z obudowy alternatora i po zmierzeniu napięcia 14,03 V.kontrolka ładowania w dalszym ciągu nie świeci wcale ale takie ładowanie chyba wystarczy,,?Czy jednak kupować nowy regulator?Po...
Zbynek, pominąłeś chyba jedną rzecz. Żeby ten silnik zmieścił sie obrócony w stronę radia to trzeba wywalić stamtąd panelik regulacji wysokości świateł. No chyba że w twoim seicencie tego nie było ale chyba każde seryjnie to ma. Panel trzeba całkowicie wywalić lub przenieś w inne miejsce, inaczej nie wyobrażam sobie żeby ten silnik tam wszedł choćby...
Cała wiązka razem ze wszystkimi przekaźnikami jest spięta tak jak fabrycznie. Nie ma żadnych modyfikacji. A przynajmniej ja nic nie zmieniałem. Podłączyłęm tak jak została kupiona. Wyglądała na niegrzebaną, jest w bardzo dobrym stanie. Silnik odpala bez problemu. Jutro spróbuje na krótko podpiąć sygnał obrotomierza bezpośrednio z przekaźnika pompy....
witam mam takie pytanie jakim prądem powinien ładować alternator w seicento 1,1 mpi bez klimy i bez wspomagania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 13,50v natomiast przy włączonych światłach ok 13v nie powinno być coś więcej ?
aha , po kolei sprawdzany był biały , żółty , czerwony i niebieski ... Czarnego niestety w wiązce nie było W takim razie powinieneś określić -nazwać który przewód jest "masowy",który od kierunku, który od świateł pozycyjnych, a który od stopu.
Trzeba polutowac przerywacz, niebieska kostka zaraz przy zespole przełączników. Pęka ścieżka, złączyć drutem. Przecież napisał że wymiana przerywacza nic nie dała. Trafił na dwa uszkodzone przerywacze? Dwa przerywacz jest daleko od przełączników. RGG bezpiecznik F22 odpowiada za kierunkowskazy. Prąd z niego płynie również przez wyłącznik świateł awaryjnych....
panowie mam problem, silnik 1.1 ,rano ciężko odpala ale nie zawsze i teraz jak sie dojeżdża do świateł to gasnie,pomóżcie nie mam zielonego pojecia
Witam Seicento 900 przy ruszaniu ze świateł po wciśnięciu gazu zamuli się i nie jedzie zero reakcji na gaz czasem nawet zgaśnie , chwilę to trwa wkręci się na obroty i jakoś pojedzie.Jak ruszę z wysokich obrotów jakoś pójdzie . Podczas jazdy gdy gwałtownie dodam gazu potrafi przerywać .Wymienione świece oraz filtry . Sama benzyna bez LPG .Może jakieś...
Może, nie musi.
mierzyłem bezpośrednio na wyjściu alternatora przy włączonych światłach ogrzewaniu tylnej szyby i włączonej dmuchawie. więc tak zostawiam.
No bez jaj żeby radio wyładowało 45Ah nawet do połowy podczas słuchania muzyki. A co do świateł do dajesz sygnały świetlne dla lądujących samolotów blindą czy co?
W seicento znajomy miał problem z włączaniem świateł to jakiś obwodzik sobie zrobił na kabelkach i z zapłonem same się włączają. To jednak bardzo zły nawyk. Zmienisz samochód i będziesz myśleć, że same się światła włączą. Z czasem to wchodzi w krew pamiętać o światłach.
Jeśli nie zostawiłeś go "na światłach" lub z włączonym jakimś "prądopożeraczem" to najwyraźniej akumulator zakończył swój żywot.
Miałem również taką samą awarie w moim Seicento. Przepalał się bezpiecznik na którym były światła stop, światło biegu wstecznego i prędkościomierz. U mnie wadliwy okazał się wyłącznik świateł cofania który robił zwarcie jak tylko wbiłem bieg wsteczny. Znalazłem go na skrzyni biegów, wymieniłem na nowy i po problemie. Na zdjęciu tenże czujnik świateł...
w momencie puszczenia pedału gazu obroty spadają do "min" i zaczyna się pokaz świateł na desce rozdzielczej Coś więcej na ten temat?
Witam mam problem w swoim niedawno zakupionym seicento 900.Słabo grzeje na postoju jak odpalę to nic nie grzeje tylko jak jadę na wyokich obrotach grzeje średnio jak tylko stanę na światłach lub w korku ogrzewania nie ma.Wymieniłem już termostat i nagrzewnicę i nadal to samo
jezeli uklad wykrywajacy nap. ma zatrzask i pozwala nam wlaczyc swiatla bez uruchamiania to OK. Wlasnie ja potrzebuje czegos do Corsy C, najlepiej gotowego, ale słyszalem tez ze wystarczy to uaktywnić przez kompa, niewiem tylko ile w tym prawdy. A co do fiata to seicento juz miał to rozwiązanie fabrycznie.
Na pewno ? To włącz klimę, dmuchawę na max, ogrzewanie tylnej szyby, radio itd i włącz rozrusznik. Ja wiem że auto odpali, ale żywot akumulatora się skraca. W Fiat Seicento na czas uruchamiania rozrusznika, zasilanie co najmniej dmuchawy, radia i zapalniczki jest odcinane. Czyli to zależy od samochodu.
Akumulator był odłączany na czas naprawy samochodu, po włączeniu okazało się że nie było świateł więc niechcący został wypięty bezpiecznik od airbag sprawdzane były bezpieczniki które są od świateł myślałam że spalone i od tamtej pory świeci się kontrolka czyli bezpiecznik poduszek tylko był wypięty i wpięty na chwilę.
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
ok.dzięki .podłączam go seicento a pod co podpiąć biały przewód wychodzący z centralki(sterowanie światłami)
wentylator chłodnicy powinien działać także po wyłączeniu zapłonu , gdy silnik jest nadmiernie nagrzany.Prztczyna awarii może tkwić w dwóch miejscach tj.prąd bezpośredni płynie z akumulatora poprzez przekaznik świateł i bezpiecznik i tam po kolei trzeba szukać.
Wszystko jednak wskazuje na to iż akumulator się nie nadaje do dalszej eksploatacji Napięcie ładowania aktualnie to 15V 1A. Pożyczyłem również hydrometr po ładowaniu akumulatora około 5 godzin. Prądem w okolicy 1A mam go nadal na czerwonym polu - według instrukcji jest podane jako akumulator rozładowany. Nie wiem co dalej myśleć poobserwuję jego zachowanie...
Tak są włączone, jakieś propozycje schemat, który bezpiecznik, przekaźnik, jest jakiś moduł dziennych, czy może pająk pod kierownicą. Ogólnie to nie działają jeszcze przeciwmgłowe z przodu, może ma to jakiś związek z tym. Na internecie znalazlem jedynie opis bezpieczników tych w komorze silnika są tam jakieś przekaźniki tylko od czego nie ma nigdzie...
Dzień dobry. Zauważyłem, że w seicento 1.1 jest problem z światłami mijania. Najczęściej świeci reflektor od strony kierowcy, a ten drugi nie. Po otwarciu maski kostka przyłączeniowa h4 od strony kierowcy jest nadpalona, a część izolacji z przewodów zeszła. Poruszanie kablami daje następujące efekty: - gaśnie jeden reflektor, a drugi się zapala i na...
Witam. W prawych drzwiach seicento nie mam zamontowanego wyłącznika zapalajacego światło wewnątrz samochodu. Jest tylko zaślepka plastikowa. Jak zamontować ten wyłącznik i którędy podpiąć go do istniejącej instalacji? Pozdrawiam
Witam Przy obecnych temperaturach raczej nie ma możliwości włączenia wentylatora chyba że na siłę będziesz katował silnik. To nie seicento że wentylator w lato załacza się na każdych światłach.
bezpiecznik świateł seicento zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
reloop potencjometr makro zapisujące arkusz front szuflada zdjąć
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Grające lampki choinkowe - gdzie kupić? Schemat elektryczny Smart ForTwo - gdzie znaleźć?