Miałem prywatnie takie auto z tym silnikiem i przy wymianie świec 3 z 4 się urwały. W głowicy zostały same żarniki. Wyciągałem tak jak koolega wyżej pisze(gwintownik chyba 3.5 albo3 i drugi gwintownik przerobiony na młotek bezwładnościowy, do rozwiercania żarnika dorobiłem prowadzenie z korpusustarej świecy), ale metoda z gwintownikami tylko na własne...
Teraz już chyba powinienem zmienić temat wątku ;) Fachowiec w jednej urwanej świecy złamał gwintownik, a drugą zapieczoną wbił do środka. Czy jest jakaś "serwisówka" tego konkretnego silnika? Teraz kiedy nie mam już nic do stracenia, sam powalczę z tymi świecami a kiedy uznam PASS zdejmuję głowicę.
Kupujesz zestaw do naprawy gwintu świecy i w zestawie masz odpowiedni gwintownik. Przerobisz nim zerwany gwint m14 na m16
Witam, wymieniałem świece w peugeot 206 1,4 hdi. Trzy sztuki poszły, ostatnia od strony rozrządu ukręciła się za sześciokątem. W ten czas trochę poczytałem, lałem 2 dni naftę, wziąłem tiga przyspawałem nakrętkę. Kręciłem lewo prawo, lewo prawo moment 15 niutów - ukręciła się za gwintem. Niestety nie udało się na początku ukręcić elektrody bo i ta ukręcała...
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy Potwierdzam, że da się to zrobić (robiłem), ale istnieje ryzyko ugięcia zaworu. Tak jak Robokop pisze, czasami zamek nie chce puścić i trza go młotkiem... No i w ów czas właśnie jest to ryzyko. Po co ryzykować, skoro: Ale przy okazji chciałbym gwintownikiem poprawić gwint od świec i tu będzie najwygodniej...
Miałem taki przypadek w dolnozaworowej Warszawie, ale tam wystarczyła żabka, bo było 100% dostępu do gniazd świec zapłonowych. Może takie coś: http://www.narzedziowy.pl/8142_JONNESWAY... ewentualnie rozwiercić, dopasować gwintownik z lewym gwintem i naciąć gwint wewnątrz tulei, wkręcić "lewą" śrubę
Dzięki za rady ;) Dzisiaj po raz n-ty raz próbowałem docierać zawory... Testowałem różne twardości sprężyny i nic z tego. Przy największej twardości było trochę lepiej, ale za mało. Może spróbuję wykonać głowicę na nowo. Poszukam na złomie jakiegoś kawałka aluminium. Jeszcze tylko nie wiem jak gwint zrobię na świecę M10x1. Może zrobię gwintownik ze...
Urwała się świeca a dokładniej pozostał w głowicy sam zarnik., tego co widać np. na YT. potrzebny byłby specjalny zestaw, który jest trochę drogi. Pomyślałem ze wystarczyło by wiertło i gwintownik odpowiedniej długości i mocna szpilka średnicy gwintownika. Macie może inne pomysły?
Są frezy razem z gwintownikiem do naprawy gwintów świec zapłonowych. Czymś takim by się dało to zrobić.
To na świecy to nagar z oleju. Polej gwint naftą. Najlepiej jak byś przepuścił gwintownik przed wkręceniem świec. Do sprawdzenia:przewody WN,przewod paliwowy,gaźnik,pompa paliwa,aparat zapłonowy,zapłon ustawić,zawory też bym proponował. To co wymieniłem ma wpływ na każde objawy i niedomagania silnika. Jaki to jest fiacik a może z którego roku?
Kup zestaw do naprawy gwintu świec zapłonowych. Poniżej 40 zł gwintownik i kilka tulejek, jakości podłej, ale na ten wypadek wystarczy. Możesz też popytać w warsztatach, może odsprzedadzą za kilka zł.
Samodzielnie wymieniono świece. Trzy świece z 4 były martwe. Jedynie jedna odkręciła się w miarę lekko, reszta z dużym oporem, ale żadna się nie urwała / naprawa 1 zerwanej świecy to ok. 300 zł/. Gniazda poprawiono gwintownikiem 10x1 / drobnozwojowy/, oraz gwinty nasmarowano CX-80. Dostęp do świec fatalny - odkręcono EGR, poluzowano obudowę filtra paliwa...
Zostało mi około 3 cm korpusu, łącznie z żarnikiem 7 cm. Na początku rozwierciłem korpus, nagwintowałem go m7 i wkręciłem śrubę, kręcąc nakrętką udało mi się wyciągnąć to co było na śrubie, niestety reszta została. Podszedłem do tego jeszcze raz w ten sam sposób i efekt był taki sam. Mam dwa kawałki wyciągnięte, niestety pozostało jeszcze łącznie 7...
Możesz spróbować zamontować nadwymiarową świecę, obawiam się jednak że będziesz miał kłopot z nabyciem gwintownika odpowiadającego skokowi gwintu świecy. W takim wypadku najlepiej zastosować tzw. tulejowanie. Polega ono na tym, że wykręcasz głowicę, następnie frezujesz i gwintujesz otwór pod tuleje z gwintem zgodnym ze świecą. Tak się robiło za "komuny",...
Z diagnozą się leci na piechotę ze zrozumieniem instrukcji naprawy. Sęk w tym, że zegar z tyłu kierowcy nie pokaże tych kodów, bo to jest xf105 i tylko dlatego. Naprawdę to nie był przypadek na fejsy. Palnik, łożyska i po co to było. Wyrazy współczucia, bo transport kuleje mocno w tym roku ja to rozumiem i każdy chce przyoszczędzić, ale jak sądzę trzeba...
Mam skuter wodny, kupiłem z przekręconymi gwintami na świecach, użyłem te tulejki i działa bez problemu. Jak kolega pisze powyżej dużo smaru, robisz obrót gwintownikiem, wykręcasz, czyścisz szmatką, nakładasz znowu smar i znowu obrót i po kilku takich cyklach masz nagwintowane bez opiłków w cylindrze.
Idzie się do sklepu i kupuje się tulejkę redukcyjną z gwintem 18x1,5, następnie do ruskich na bazar, gdzie za kilka złotych kupuje się taki właśnie gwintownik i głowicę się naprawia. Jak koledzy sobie wyobrażają dokręcenie świecy w tulejce z lewym gwintem ?
Wpisz w Google zestaw do wykręcania świec żarowych, będziesz miał do wyboru pełno różnych. Tylko nie zdziw się jak coś pójdzie nie tak i będziesz musiał wiertło, gwintownik lub trzpień z zestawu rozwiercać. Co prawda może się tak zdarzyć, że uszkodzisz gniazdo świecy, ale to w ekstremalnych przypadkach.
Witam. znalazłem prosty i tani sposób na zerwany gwint w głowicy (i obędzie się bez wstawiania tulejki) Oryginalny gwint ma średnicę 10mm, rozwierciłem go wiertłem 10,5mm. i zrobiłem gwint 12mm (mieści się między gniazdami zaworów nie naruszając ich) gwintownikiem M12x1,25. Był mały problem z dobraniem świecy,ponieważ nie mogłem nigdzie kupić z krótkim...
Gwintownik nie jest zbędny bo jak wkręcisz tę tulejkę to się zgniecie i trudno będzie wkręcić świecę (nie mówiąc o wykręceniu). Ale spróbować możesz.
Mialem już takie przypadki jeśli świeca nie jest ukręcona to często idzie to wykręcić wkrętarka czy kluczem pneumatycznym ponieważ gwint przy wyższych obrotach inaczej się wtedy zachowuje niż kręcąc kluczem. Jeśli Ci się uda wykręcić to gwint i tak do sprawdzenia ocena jego stanu poprawa gwintownikiem w najgorszym wypadku wstawienie nowego.
Są już dostępne narzędzia do wyciągania urwanych świec żarowych, samych elektrod które zostały w głowicy, do zafrezowania gniazda żeby nie było przedmuchów i naprawy gwintu jeżeli stary został uszkodzony. Wszystko robi się bezpośrednio na silniku bez demontażu głowicy. Zajmuje się tego typu naprawami, sprzedaję takie narzędzia i wykonuje praktyczne...
Walczę aktualnie z urwaną świecą żarową. Został sam element żarzący w głowicy. Pytanie mam takie jakich przyrządów do tego używacie. Morze polecicie jakiś konkretny produkt. Dzisiaj poradziłem sobie gwintownikiem wkręconym w palnik a do niego przyspawany młotek bezwładnościowy. Na przyszłość wartało by mieć jakiś przyrząd specjalistyczny.
Można spróbować wiercić jeśli masz dobry dostęp oczywiście, i tak nie masz nic do stracenia. Wyrwij najpierw końcówkę elektrody powinien zostać wtedy otworek średnicy 6 mm więc masz już prowadzenie do wiertła, teraz tylko wiertło 9 o ile dobrze pamiętam i delikatnie żebyś za głęboko nie przewiercił wystarczy długość gwintu. Później gwintownik M10x1...
To się po prostu gwintuje, wkręca śrubkę i wyrywa. Dokladnie. Mialem kiedys C5 2.0 hdi i trzy sztuki mi sie pourywaly. W zestaw do wyciagania żarników nie chciałem inwestowac. Każdy żarnik nawiercałem cieńkim wiertłem nie na wylot, następnie długi gwintownik i wkręcony nagwintowany pręt z którego zrobiłem młotek bezwładnościowy. Wszystkie wyszły bez...
Ja to robiłem na zdemontowanej głowicy , miałem łatwiej. Ten gwintownik działa jak frez. Tulejka się nie wykręca. Ja robiłem tym http://www.wurth.pl/katalog2/karty/time_...
Ja bym nie ryzykował, w przypadku niepowodzenia będziesz musiał zrzucać głowicę, być może napawać i obrabiać od nowa detal. Koszt takiej operacji zrobi się duży. Według mnie poszukaj specjalisty od wykręcania urwanych świec żarowych i wtryskiwaczy. Zapłacisz ze 3 stówki za zrobienie ale będziesz miał dużo większą gwarancję powodzenia. Dobrego wiertła...
Chciałbym się podzielić pomocą - jak naprawić zerwany gwint świecy żarowej. Naprawa dotyczy Passata B5 1.9 TDI - z legendarnym silnikiem AFN 110 KM. Podczas wymiany świec żarowych jeden gwint już nie trzymał, przez co nie było możliwe też dokręcenie nowej świecy momentem 10-14 Nm. Naprawa zajęła mi przygotowanie i zakup części potrzebnych, a sama operacja...
Która zapewni laikowi (nie będącemu narzędziowcem z 31 letnim stażem) względnie prawidłowe zaostrzenie wiertła - z zachowaniem kątów i symetrii krawędzi tnących. I która nie kosztuje 50 tyś zł a 100 zł... No to gratuluję - tylko powiedz mi, co te Twoje wymyślne argumenty mają wspólnego z tematem przewodnim? Skoro jedno i drugie wierci się ( a przynajmniej...
http://obrazki.elektroda.pl/4849144400_1... Proste narzędzie przydatne przy starszych pojazdach i innych, w których otwór świecy jest centralnie nad tłokiem. Opis znalazłem w jednym ze starych motorów (numer 13/1970). Do zbudowania czujnika zmobilizowało mnie to, co zobaczyłem na pewnym znanym portalu aukcyjnym- chińskie czujniki w...
A ja zapytam inaczej, jazda z obrotami 1000/minute na jakim biegu? 😉 To automat ;) Ale nie tędy droga, bo na postoju na "luzie" jest to samo. Przyjrzę się jeszcze reszcie poduszek i zawieszeniu układu wydechowego. Tak czy owak auto niedawno kupione więc teraz stoi w garażowym "SPA" (naprawa zderzaka, pranie, wymiana tarcz, klocków, itp.) i...
Nie musisz od razu odwiedzać tokarza ponieważ M20x1.5 taki gwintownik i narzynkę można pożyczyć gdzieś w zaprzyjażnionym warsztacie samochodowym i zrobisz połączenie manometr z wężykiem a dalej, musisz wykonać kilka końcówek pod gwint wtryskiwaczy lub świec żarowych bo tam już jest różnorodność gwintów. Ja robiłem takie urządzenie wykorzystując manometr...
A ja się będę upierał przy denaturacie. Czemu? W wierceniu, gwintowaniu i skrawaniu aluminium najważniejsze jest odprowadzić jak najwięcej ciepła z materiału. Nie chodzi o uszkodzenie wiertła, czy ogólnie narzędzi (jak w wypadku np. stali), ale o to, że aluminium "klei się" do narzędzia. Nafta - tłuste plamy, schnie długo i nie dość skuteczna w stosunku...
http://obrazki.elektroda.pl/6664096300_1... Przedstawiony projekt ładowarki zasilanej ciepłem jest doskonałym pomysłem do wykorzystania na biwaku czy pod namiotem. Jest to godna przemyślenia alternatywa dla ładowarek solarnych, których można używać jedynie podczas operowania słońca. W projekcie został zastosowany element termoelektryczny...
urwany gwintownik sprzedać gwintownik złamany gwintownik
ograniczenie prądowy mosfet zespół piorący siemens alternator roznica
resetowanie baterii mikrokomputer cobra1
Uszkodzony wentylator zasilacza - co robić? Wybór napędu do bramy przesuwnej: Force 2000 kg czy Nice 1000 kg?