Mogę się zapytać, jakież to uszkodzenia były w końcu? Bo fajny wątek tylko nic z niego nie wynika. Kompletnie nic.
Dzięki za informację to faktycznie strach się brać za naprawę tego silnika. Wczoraj okazało sie po uruchomieniu auta, że dziwnie pracuje i zaczeło dymić na postoju, okazało się, że pracowały wtedy tylko dwa cylindry, awaria cewki zasilającej i świeca była zaolejona. Wymieniona została cewka zapłonowa i komplet świec zapłonowych. Nie wiem ile tak jeszcze...
Spróbuj podmienić świecę na inną. Jeśli mimo tego nie uruchomisz silnika, to wlej strzykawką do cylindra ok. 1 cm 3 czystej benzyny i ponów uruchamianie silnika. W przypadku, gdy silnik zaskoczy i chwile popracuje, to będzie oznaczać, iż gaźnik nie podaje paliwa (zabrudzone dysze), może niepoprawnie jest dokręcony do cylindra lub bez uszczelki. Oczywiście...
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa.
Kiedy po raz ostatni wymieniałeś świece i przewody zapłonowe ? Tego żadna diagnostyka nie wykaże jak będzie uszkodzone. Przewody zapłonowe możesz sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego ustawiasz go na omomierz. Świece musisz wykręcić i zobaczyć. Pozdrawiam
Zmień cewkę zapłonową i świece .
Uszkodzony wtrysk, uszkodzony czujnik map,uszkodzona świeca zapłonowa, uszkodzona cewka.
Świeca, kabel, cewka, moduł zapłonowy, uszkodzona wiązka. Do sprawdzenia wszystko ale zaczął bym od świecy.
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Tutaj nie tkwi przyczyna awarii w czujniku wału. Zacznij od świec i cewek zapłonowych. Uszkodzone świece zapłonowe też mogą dawać podobne objawy. Szczególnie na jesieni. U mnie raz chodził na dwóch garach a za chwilę na jednym. Jak się okazało jedna świeca dostawała przebicia wewnątrz niej. Wymieniłem i śmiga aż miło.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Uboga mieszanka = b. wysoka temp. spalania. Dla tego katalizator się rozsypał. Dodatkowy objaw to białe wypalone elektrody świec zapłonowych.
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Zaczynając od najprostszych rzeczy, to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzony przewód zapłonowy. Przewody do malucha kosztują 16zł/kpl. , nowe świece: 14zł/ kpl.
Wymień - skontroluj świece zapłonowe. Chyba nie zamieniłeś przewodów zapłonowych? Gdy wymieniałeś przewód hamulcowy - nie uszkodziłeś mocowania - samego czujnika położenia wału? Jest po prawej przedniej stronie jak wymieniany przewód.
Problemem jest, że niektórzy nie wymieniają ze świecami przewodów wysokiego napięcia, to one są zwęglone od środka i tamtędy iskra dostaje się nie tam gdzie trzeba a przy okazji wypala izolator na świecach. Przerabiałem to w aucie na gaz gdzie oszczędzałem na przewodach, mściło się okrutnie :( . Wymień wszystkie świece + przewody , nie dotykaj izolatorów...
kolego masz trafiony układ zapłonowy, przewody, świece, kopułka, lub palec... na moje to przewody i świece do wymiany pozdawiam
Dodam że uszkodzony cewkomoduł potrafi pokazywać iskrę na świecy zapłonowej, tyle że na zimnym generuje wystarczająco długą iskrę (ze samego przewodu WN), ale po rozgrzaniu daje bardzo krótką iskrę (rzędu 2-3 mm) przez co silnik gaśnie po rozgrzaniu.
zdaża sie nova uszkodzona kopułka lub świeca dobrze jest spawdzic w drugim aucie
Wg mnie coś z układem zapłonowym - świeca albo moduł zapłonowy uszkodzony. Jakiej marki świecę założyłeś? Chyba że to tłok chwyta, ale wtedy nie mógłbyś go zapalić przez jakiś czas po zatrzymaniu.
na 90% uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa... niestety nie da się wymienić jednej bo opel zadbał o to aby kupić cały kpl... temat dobrze znany z modeli opla... najlepiej wymienić wraz z świecami zapłonowymi bo często się zdarza że winowajcą są uszkodzone świece, a uszkodzenie cewki to tylko Ich skutek... u Ciebie winowajcą będzie chyba ( a raczej na...
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Witam.Pierwsze co powineś zrobić to test układu zap,lonowego.Na gazie rozpędż auto do 40/h wrzuć 5 bieg i gaz w podłogę jeżeli samochód będzie mocno szarpał to na 100% uszkodzony jest układ zapłonowy.Proszę na początek wymienić Świece zapłonowe lub przewody wys. napięcia.
Zastanów się od czego jeszcze zależy kąt zapłonu, warto ustalić wartości na jakich operuje ECU i czy mieszczą się one w przedziale normalnej pracy a nie wynikają z uszkodzenia jakiegoś czujnika. Kolejna sprawa, świece zapłonowe, uszkodzone/zużyte w pewnych warunkach też mogą spowodować spalanie stukowe, zwłaszcza jak da się ostro w palnik.
No tak w gaźniku też jest pływak. I jeśli ten pływak by Ci się zepsuł, to gaźnik cały czas ciągnąłby paliwo, co spowodowałoby zalewanie świecy zapłonowej. Skuter nawet jeśli by zapalił to nie pojechałby za daleko :D
Jedne z przyczyn wypadania zapłonów - ogólnikowo: Zużyte przewody wysokiego napięcia – w najtańszych szybko przepala się rdzeń. Może dojść do mechanicznego uszkodzenia izolacji elektrycznej przewodu. Zużyta kopułka aparatu zapłonowego – najczęściej wytarte są styki elektryczne. Awaria pojedynczych cewek zapłonowych albo zespołu cewek zapłonowych z powodu...
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
Zacznij od wymiany świec i przewodów zapłonowych.
Siemka. Pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić to instalacja wysokiego napięcia (kopułka, palec - czy nie mają przebić, przewody wys. napięcia - czy mają odpowiedni opór, oraz czy świece zapłonowe nie mają za dużych przerw). Mieszaka przy nagłym naciśnięciu pedału gazu mocno ubożeje i potrzebne jest wysokie napięcie do zapłonu. Iskra "ucieka" na uszkodzonych...
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
sprawdź świece i cewkę zapłonową u mnie była uszkodzona i auto się zalewało przy rozruchu.
One są mechanicznie porozrywane? Zdjęcia tych uszkodzeń zamieść.
Czyli ok. W takim razie masz do wymiany którąś ze świec zapłonowych, jest uszkodzony rezystror szeregowy. Drugim powodem może być za duża szczelina iskrowa, ustaw na 0,8mm. Jak by co-nie daj sobie wmówić świec NGK, Bosch czy innych. Polonez najlepiej pracuje na polskich świecach FE65.
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Wodę przepali, możliwe że układ zapłonowy mokry. Bałbym się jednak pokrzywionych korb (kilka kropel zassanych, jeśli nie zdąży odparować w cylindrze, da takie ciśnienie że uszkodzi mechanicznie silnik). Wody pozbywałeś się na wykręconych świecach? Jeśli nie to mogło UPG wysadzić lub pogiąć korby.
Witam! Często spotykam sie z takimi problemami. "Gazownicy"czasem mają problem z regulacją instalacji na wolnych obrotach więc wstawiają różne "przeszkody" w układ dolotowy. Widziałem już przeróżne zwężki z rury gumowej, wloty powietrza zaklejone taśmą izolacyjną itp. Być może też w tym przypadku gdzieś jest zasłonięta część układu dolotowego. Inny...
Pierwszy typ,jak się domyślam z mikserem,przełączenie na gaz odbywa się po osiągnięciu pewnego progu obrotów,jeśli nie robi tego to prawdopodobnie a- przy odłączaniu akumulatora uszkodziłeś przewód,pewnie koloru brązowego podłączony uprzednio do cewki zapłonowej b-doszło do iskrzenia i uszkodziło centralkę przełączania na gaz w przypadku -a- sprawdż...
Uszkodzony moduł zapłonowy, świeca lub zerwany wpust na kole magnesowym,
A nie lepiej monitorować prąd wyładowania? Dla sprawnej świecy przebieg na oscyloskopie będzie zupełnie inny niż dla uszkodzonej.
Polecam denso K20TT. Świeca ma taką wypustkę na dolnej elektrodzie. Testowałem ją osobiście, miałem uszkodzoną cewkę (za słaba iskra) na normalnych świecach pomagało zmniejszenie przerwy (NGK, Bosch), a denso TT bez zmniejszania przerwy śmigało poprawnie. oczywiście nie wierz reklamie, że Ci się poprawi dynamika i spadnie spalanie ;) https://www.youtube.com/watch?v=i02Iym3s...
Witam chodzi o samochod Renault megane 1 1.4 16V 2000 rocznik.od kilku dni przestał odpalać od kiedy został uszkodzony przewód wspomagania.Został wymieniony przewód świece zapłonowe też czujnik walu również i dalej nic z tego proszę o podpowiedzi Dziękuję.
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
Jeśli brak jest iskry na świecach to : -uszkodzony rozdzielacz -uszkodzony moduł zapłonowy
Witam, tak jak w tytule posiadam Skodę Fabię 1.4 MPI + LPG i mam z nią problem mianowicie silnik po rozgrzaniu ciężko odpala (trzeba kręcić około 7-10 sekund) dodatkowo zauważyłem minimalne szarpnięcia silnikiem podczas pracy na wolnych obrotach. W czasie jazdy samochód jest zdecydowanie osłabiony. Co może być powodem tych dolegliwości ?? Sprzedający...
Czyli tak jeśli masz osłonę na silnik to zdejmij ją zabaczysz między rurkami kolektora 4 cewki "ołówkowe". Na zgaszonym silniku odepnij wszyskie kostki, następnie odkręć cewki kluczem 10 luk torx 30 wyciągnij je wyjmij Sruby włóż z powrotem cewki podepnij je i odpal. Na odpalonym silniku powoli wyjmuj każdą po kolei jeśli np. wyjmiesz pierwszą cewke...
Temat przerabiałem. Stawiam na w kolejności: 1. uszkodzony ECU-mam to rarytas 2. uszkodzony EGR 3. teoretycznie warto byłoby tez sprawdzić świece, kable, kopułkę 4. uszkodzony aparat zapłonowy
świeca żarowa uszkodziła silnik magnes świeca zapłonowa świeca zapłonowa renault
wzmacniacz 2x30w sinus inverter diesel rozruch
Podłączenie kabli zapłonowych w silniku spalinowym Jak rozkodować wyświetlacz radia Opel Meriva A