Z tymi świecami to w Poldku moga być fanaberie - sam przez nie przechodziłem - moje doświadczenia: 1- Nie zaklądaj 3 elektrodowych do gażnika - nie tędy droga. 2- Nie kupuj Brisk - kupilem ścisły odpowiednik i auto mi na nich chodzić nie chciało, po tygodniu wywaliłem - jezdzić się nie dało - kupiłem ISKRY 2- Najlepsze są oryginalne ISKRY FE65PS - takie...
zdejmujesz glowice i robi sie tzw redukcje czyli cos w rodzaju tulejki ktora ma gwint wew i zewnatrz.
Witajcie. Wiem, że to śmiesznie łatwe dla każdego wtajemniczonego, ale niestety nie dla mnie. Nie znam się na mechanice. Szukałem w internecie, w książeczce dołączonej do samochodu oraz w "Budowa, naprawa, eksploatacja Polonez Caro Atu Plus" mgr inż. Edwarda Morawskiego. Ale niestety nie znalazłem tam jasnej i zrozumiałej dla mnie procedury właściwego...
Oj stary. 7 lat jezdziłem na Twoim przypadku (poldek1,5'94 + Lovato). Odrzuciwszy temat regulacji zostaje: - wymiana filterka gazu - sprawdzenie palca rozdzielacza/kopułki (miałem takie uszkodzenie) - sprawdzenie przewodów WN - spuszczanie oleju z parownika - oczywiście świece próbuj.
A czy silnik jest zagazowany? czy świece i przewody wporządku?
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
A iskra jest na świecach?
Katalog podaje: BOSCH 0242 235 663 NGK BPR6ES lub zwyczajowo V-LINE NR 2 Pozdrawiam
Wymień świece, to standard miałem kiedyś takie problemy (kable WN i świece).
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
spróbuj jeszcze raz sprawdzić bespieczniki ale wyjmij je i sprawdz miernikiem czy mają przejcia bo nieraz gołym okiem nie widać ze są przepalone
Pompa paliwa sprawdzona ciśnienie mierzone? Przewody wysokonapięciowe wymieniane były i świece?
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
Sprawdź WN i świece.
Kiedy były wymieniane świece zapłonowe, jeśli nie wymień na "właściwe".
Tak,może być groźne. Nie chciało się wydmuchać sprężonym powietrzem zagłebień w których siedzą świece?
Stawiam na przewody WN lub świece
A moze po prostu świece
Kiedy wymieniane były kable w.n. i świece?
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
Zapytam wprost bo omijasz ten temat: czy jesteś pewien poprawnej kolejności kabli do świec?
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Witam! Jeśli posiadasz wersję 1,6 GLI, to nie masz aparatu. w tym typie najczęściej wysiadał moduł zapłonu. Dlatego sprawdź czy jest iskra na wszystkich świecach.
ZA 10 KM? Jak? To nie mogło przejść przez wtryskiwacze, więc musi cieknąć! Może gdzieś odpowietrzeniem od baku paliwa. Jeśli by sieknął regulator ciśnienia zalewało by świece.
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Co mam robić pali mi 18-19l gazu. Filtr gazu wymieniony, parownik wyczyściłem z syfu w środku i nie ma różnicy. Przewody nowe oraz świece.
właśnie iskry na świecach są
nachodzi mnie pewna myśl - wymienić czujnik położenia wału. Nie wiem jednak czy idę w dobrym kierunku? A ja proponuje na początek sprawdzić filtr powietrza oraz świece.
Świece grzeją?
A po mojemu silnik łapie tzw "lewe obroty",które sie pojawiają przy zbyt wczesnym zapłonie,złej mieszance,albo nieodpowiedni dobranej ciepłocie świec
Opisz dokładnie jak wygląda przełaczanie gaz-benzyna? Podczas rozruchu? Podczas jazdy? Skoro samochód pali ok i chodzi równo, to nie będzie wina kabli ani świec.
Panowie, te motroniki to ciekawe sterowniki. Zły odbiór WN z cewki powoduje takie przypadłości, amplituda cofa się w strone sterownika i go resetuje. A więc ważny jest prawidłwoy stan kabli, świec.
Przed sprawdzeniem modułu sprawdź świece i przewody
A świece wymieniałeś ??
http://allegro.pl/kontroler-ape17-polone... powinno pasować
Za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku . Zdejm kable z czujnika w korku-nakrętce i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie.
A po co ci one?Jak jest iskra,i czuć paliwem,to pewnie świece,kable.
Czyli ok. W takim razie masz do wymiany którąś ze świec zapłonowych, jest uszkodzony rezystror szeregowy. Drugim powodem może być za duża szczelina iskrowa, ustaw na 0,8mm. Jak by co-nie daj sobie wmówić świec NGK, Bosch czy innych. Polonez najlepiej pracuje na polskich świecach FE65.
U mnie wystepowały podobne objawy - falowanie obrotów, problemy z zapaleniem rano. Po wymianie przewodu od modułu zapłonowego (zwierał do masy w aparacie , a tak wogole to w aparacie masz cewkę i ważne jest podłączenie przewodu od modułu) i kopułki aparatu jak ręką odjął - obroty równe, zapalanie rano na dyg!! Sprawdź ew. jeszcze kable WN oraz świece....
A jaki przebieg mają te świece? Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale wg mnie coś jest nie tak z silnikiem. W moich wszystkich samochodach zarówno dawnych polskich (PF126, FSO i Polonez) , jak i w Megance i Corolli wszystkie świece wyglądały bardzo podobnie. W Polonezie po zagazowaniu na izolatorze pojawiał się biały, a raczej siwy nalot. W megance...
Można też wykręcić świece na 1 i 4, kawałek węża i dmuchać ustami, wyczyjesz na którym zawory zamknięte a na którym lekko uchylone.
zamień cewki jak objawy się zmienią na 2 -3 to cewka jak zostanie bez zmian to najprawdopodobniej moduł Z doświadczenia - Świece też numery wykręcają :) pozamieniaj :)
Witam. Sprawdzałeś układ paliwowy? Jeśli nie to: 1. Wymień filtr paliwa znajdujący się przy baku. koszt ok. 20 zł w sklepie. 2. Przedmuchaj przewody paliwowe lub je wymień gdyż mogą byc przygniecione. 3. Wlej szuwaksu do benzyny. Jeśli to nie pomoże skonsultuj się najlepiej z jakimś mechanikiem.(Zepsuc można bardzo szybko, naprawic ciężko i drogo) Jeśli...
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Witam! Myśle, że potrzebna jest regulacja gazu i przejrzałbym także wysokie napięcie(kopułka, palec, przewody wys. nap. i świece.) Pozdrawiam.
1.4 nie ma mod. zaplonu. Komp steruje cewkami w 1.4.
Według mnie to należy wymienić przewody i od razu je prysnąć środkiem np. WD 40 żeby w przyszłości się nie zawilgacały przewody. Przy okazji możesz też przeczyścić świece. Pozdrawiam ;)
Wkładasz kawał sznurka przez otwór świecy dopychasz tłokiem do zaworów. Zdejmujesz zabezpieczenie,sprężynę, uszczelniacz.Wyciągasz sznurek .
Dawno się nie odzywałem ponieważ polonez miał wiele więcej mocy niż zawsze i bardzo dobrze jeździł aż do piątku. Od piątku miewa humorki, raz jedzie jak marzenie a czasami wogóle tak jakby nie chciał... czasami szarpnie i czasami zdarzy mu się zgasnąć. Obroty też falują. I wszystko występuje razem. I tak jak pisałem czasami ma dzien gdzie mocy jak Pagani...
Przebieg 250 tyś. Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania. Jakiego koloru są izolatory świec zapłonowych?
A końcówki są takie same?
fakt, nie wymieniłem świec. w sklepie zaproponowano mi NGK po 15 zł za sztukę lub Denso po 13 zł. bo podobno do katalizatora są droższe. nie o cenę mi chodzi, tylko które byłyby najlepsze. jakich świec używacie?
Jak łapie to prawdopodobnie problem leży w regulacji gazu. Czyszczony parownik, a co z jego regulacją? Ja był spróbował odpalić na benzynie jak się uda to wyregulować trzeba gaz. Oczywiście trzeba sprawdzić jak tam z zapłonem, wyczyścić świece, rozdzielacz.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
A ile zrobiłeś kilometrów na świecach, jakie masz, jaki przebieg przewidziany producenta, może świece się przegrzewają.
Najlepiej odpal wieczorem i zobacz czy przewody wys.napięcia świecą.
Czyli moduł i kondensator w nim (a raczej jego wielkość) nie ma nic do rzeczy? Cewkę mogę podmienić na inną, kolega Strumień świadomości ma na myśli cewkę znajdującą się pod magnetem? Kolego Banan, skąd można wiedzieć, jakiej cewki szukać? Nie sprawdzałem iskry do masy - zawsze sprawdzałem poprzez świecę, pamiętając z poloneza, że sprawdzając bez świecy...
CommonRail dzięki za szybką odpowiedź. Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się przy naciskaniu pedału przyśpieszenia a przygasa...
rozłacz kleme i sprawdz czy sie poprawi pozdrawiam ps swiece do gazu to totalna sciema :)
Sprawdź czy pompka podaje paliwo i czy jest iskra na świecach, to podstawa.
Witam. Moim zdaniem masz interfejs do Boscha. A co do twojego problemu, to jest to pytanie raczej na forum mechaniczne. Ale podpowiem ci (bo miałem takie objawy) na początek sprawdź przerwę na świecach, ja ustawiam <1. Jak nie pomoże to wymień kable WN, ewentualnie jeszcze świece. Pozdrawiam
Jeżeli nie świecą obydwa światła to wina będzie w wyłączniku. Rozbierz i wyczyść styki lub go wymień.
a moze świece by tak wymienił :]
Mam identyczny problem. Bardzo prosze o jakąś pomoc. Kompresja sprawdzona(ok), przewody świece wymienione. Pozdrawiam
Posiadam Poloneza 1,6 wtrysk jednopunktowy z gazem. rok produkcji 1996. Problem polega na tym, że nie ma iskry na wszystkich czterech świecach. Postanowiłem sprawdzić moje części tzn. moduł zapłonowy, komputer, cewki W/N, przekaźniki , czujnik położenia wału, kable W/N, świece, w polonezie kolegi i u niego wszystko chodzi. Więc teraz moje pytanie gdzie...
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
nie sprawdzałem. Wymieniłem moduł cewkę i kabel wn i nadal nic. Nawet sprawdzałem czy jest iskra omijając aparat. Podłączałem świece kabla Wn
Masz tam gaz tzn. w polonezie?94 r to jeszcze był na rozdzielaczu,schemat gaźnika tylko po co ,tam tylko jest elektro zawór a poza tym nic elektronicznego,na początek sprawdź świece i przewody .
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
ja bym zaczą od świec i przewodów wys.. napięcia bo nic nie napisałeś kiedy je wymieniałeś
Więcej danych, benzyna, gaz, pojemność, rocznik itd. Zacząłbym od sprawdzenia przewodów WN, świec i rozdzielacza
No to trzeba będzie sprawdzić tą sondę. Może trzeba będzie ją przeczyścić :D To nie świeca w Komarku :-)
Wsadzam zwykłe Iskry FE65 ( te same co do poloneza)
Moim zdaniem dużo jest możliwości. Ja w passacie b3 miałem podobny przypadek że miałem problem z zapaleniem czy to na zimnym czy rozgrzanym a przyczyną była kostka stacyjki. Nie wiem jak jest w poldku może masz coś źle wyregulowane. Nawet po wielu próbach nie zapali? Radze sprawdzić zapłon ,gaźnik świece dobre?
Proszę o pomoc, na wszystkich świecach iskra słabiutka moduł czy cewka?
Witam, mam pytanie posiadam Fiata 125p z silnikiem Poloneza 1,6 GLI na BOSCH-u ,muszę wymienić świece zapłonowe i proszę o podpowiedź co najlepiej kupić ?
cewke dwubiegunowa podlaczasz tak jak jednobiegunowa.tyle ze jeden kabel WN a drugie gniazdo zaslepic musisz zeby wilgoc nie spowodowala przebicia chyba ze masz sprzet zeby zrobic w glowicy gwint pod jeszcze jedna swiece wtedy jeden kabel do jednej drugi do drugiej....cewka dwubiegunowa daje na obydwu wyjsciach iskre jednoczesnie. licz sie z tym ze...
Sprawa rozwiązana na świecach zbiera się nagar .
Filter oleju nie musisz sprawdzac Dodano po 2 Ja miałem podobny problem w 1997 roku mialem dużego fiata 125z silnikiem poloneza. Podobny obiaw poszly mi pierścienie olejowe na tlokach dwóch cylindrów . Dlatego pytałem czy kopci!!. Dodano po 1 Sprawdz kompresję w cylindrach.Sprawdzałeś może świece zapłonowe?
Witam Mam taki problem z instalacją do św żarowych w swoim polonezie 1.9d otóz to jeżeli przekręcam kluczyk kontrolka od św się zapala (tak powinno być) ale po 7-8s przekaźnik pyka powinna się zgasić kontrolka od św ale nie gaśnie przekaźnik pyka tak na okrągło i nie rozłącza świec ani kontrolki. jeżeli wyciągnę przekaźnik od kontrolki. Przekaźnik od...
Miałem przez pewien czasu wzmacniacz podpięty do radia i przewód od radia strasznie się grzał. Czy mógł coś uszkodzić? a może masa na cewkach albo na podstawie modułu? prosze o pomoc. Przewód do wzmacniacza to musi być dobry kawał miedzi. Serio. Jeśli masz wzmacniacz np. 4X100W=400W, więc na kablu masz prąd rzędu 33A. Przekrój każdej z żył powinien...
Podstawa, wymiana świec i przewodów WN.
Zakładałem w takich FE65PS, takie same jak do poloneza/dużego fiata i było w porządku. Ludzie, to silnik z lat '70, co wy tam kombinujecie z jakimiś cudami?
po czym poznać że cewka w aparacie zapłonowym jest walnięta mnie przy zapalaniun chwyta a zapalic nie chce do skończenia akumulatora modół cewka Wysokiego zmieniona kabelki z modółu do kopułki też co jescze moze byc bo iskry brak a cewka do kopółki 50zł nie bagatela i czy ciężko ją wymienić. Kable świece oki
w c-330 jesli jest alternator z poloneza srawne świece żarowe i dobre kable to nie potrzebne są takie akumulatory wystarczy jeden 12v 800a 120ah lub 100ah też wystarczy bo ten jeden jest tańszy i dwa i jedno miejsce zostaje
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Pewnie świece i kable ma Boscha.
Wydawało mi się że stacyjka pracuje. Jak przekręce ją to słysze jak cykaja przekaźniki. Ale jutro sprawdze twoją sugestie. Brak iskry na świecach. Dzisiaj sprawdzone.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
W czasach, kiedy jeździło się różnymi "wynalazkami" funkcjonowały dwa powiedzenia: "Świece PAL wyrzuć w dal" "Świece Bosch'a i benzyna harosza" Nie wiem skąd opinia o świecach NGK ale na podstawie własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że to jedyne świece, na których poprawnie pracował silnik mojego Poloneza zasilanego gazem LPG. Marki tej będę bronił...
Auto dochodzi do 3tys obr a dalej jak wciskam gaz to przerywa zeby jechać musze dawać delikatnie gaz. . A co to ma wspólnego z upalonym wcześniej przewodem WN? Po prostu wykręć 2 świece, połóż na silniku, podłącz przewody WN i ktoś niech kręci rozrusznikiem a Ty patrz czy jest iskra na 2 świecach jednocześnie.
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
Po co szukasz dziury w calym? Swieca, jak nowa. Jesli masz silnik w dobrym stanie, swiece mozesz zostawic w spokoju nawet na 60 - 100 tys. km, choc konstruktor zaleca wymiane co 50 - 60 tysiecy. To nie czasy poloneza z byle jakim gaznikiem.
A sprawdziłeś świece i filtr powietrza (zapłon). Właśnie, to wina świec. U mnie, w golfie ropnioku po założeniu świec od szwagrowego poloneza to nawet szósty bieg sie znalazł.
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
mam problem z polonez gli auto niechce zapalić.pompka paliwa sprawna paliwo nie dochodzi do świec sąsuche pomimo kręcenia silnikiem
Wobec tego pozostaje przeprowadzic prubę uruchomienia silnika zasilanego benzyną (pokręcić z 10 sekund) i sprawdzić czy świece są zalane paliwem.
Zapłon oczywiście też na warsztacie ustawiać ? Od poprzedniego właściciela wiem, że ten silnik jest jakiś dziwny bo jak ustwiony jest zapłon na strobolu to sie nie bardzo da jeździć, zawsze trzeba poprawiać na słuch.
Z benzyny na diesla zawsze łatwiej tylko czy masz skrzynie biegów z tym dieslem potem troche zabawy z wydechem i instalacja do świec żarowych. Osobiscie mam na koncie diesla z golfa 1 w polonezie i diesla 1.6 w astrze f po silniku 1.4i
polonez świece polonez czarne świece świece zapłonowe polonez
zasilacz samodzielnego montażu instrukcja radia mondeo kuchenka elektryczna wymiana płyty
Samoczynny alarm i światła awaryjne w DAF XG 480 Canon - drukarka nie drukuje w kolorze - przyczyny i rozwiązania