Kiedy były wymieniane świece zapłonowe, jeśli nie wymień na "właściwe".
Przebieg 250 tyś. Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania. Jakiego koloru są izolatory świec zapłonowych?
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Wszystko wskazuje na moduł.
Filter oleju nie musisz sprawdzac Dodano po 2 Ja miałem podobny problem w 1997 roku mialem dużego fiata 125z silnikiem poloneza. Podobny obiaw poszly mi pierścienie olejowe na tlokach dwóch cylindrów . Dlatego pytałem czy kopci!!. Dodano po 1 Sprawdz kompresję w cylindrach.Sprawdzałeś może świece zapłonowe?
Witam, Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLI, od momentu zamontowania LPG. Problem polega na tym że po odpaleniu na benzynie trzyma wysokie obroty dość długo, a kiedy już spadną to przy próbie przegazowania dławi się przy ok. 2500 obr. Jest wtedy troche słabszy na benzynie a po przełączeniu na gaz jest wszystko w porządku. Najciekawsze jest to że nie...
Witam, mam pytanie posiadam Fiata 125p z silnikiem Poloneza 1,6 GLI na BOSCH-u ,muszę wymienić świece zapłonowe i proszę o podpowiedź co najlepiej kupić ?
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Zakładałem w takich FE65PS, takie same jak do poloneza/dużego fiata i było w porządku. Ludzie, to silnik z lat '70, co wy tam kombinujecie z jakimiś cudami?
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Po co szukasz dziury w calym? Swieca, jak nowa. Jesli masz silnik w dobrym stanie, swiece mozesz zostawic w spokoju nawet na 60 - 100 tys. km, choc konstruktor zaleca wymiane co 50 - 60 tysiecy. To nie czasy poloneza z byle jakim gaznikiem.
Dobre są świece BRISK. W mojej skodzie 91' przy zimnym silniku jak zresztą i przy rozgrzanym pali dosłownie na dotyk i nie ma żadnych problemów. Jak chcesz to zejde do garażu i spojrze jaki na nich jest numer, ale jak wejdziesz do sklepu skody i powiesz że chcesz świece do favoritki to innych nie powinni ci dać. Mimo że świece powinno się wymieniać...
W moim przypadku uszkodzona była cewka zapłonowa, która powodowała resetowanie ECU. Myślę, że kable zapłonowe, świece to masz oczywiście sprawdzone.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Nieciągłe kable zapłonowe bądź w nowiej świecy uszkodzony opornik.
A czy masz instalacje LPG? A może przed tym jak wykręciłeś świece zapłonowe auto jeżdziło na krótkich dystansach np. do 3-5 km. Najprawdopodobniej kable WN miały przebicie i stąd okopcone świece. Kable WN do Poloneza, te z przedziału od 14-30 zł rozsypują się średnio po roku. W nocy widać piękne efekty w okolicy połączeń ze świecami zapłonowymi. Kolejna...
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Witam serdecznie. Ściągając przewody ze świec na pracującym silniku ryzykujesz uszkodzenie modułu zapłonowego.
WITAJCIE :D Odświeżam niestety temat, w moim ATU GLI z 1996r wczoraj stało się to samo,żadna świeca nie ma iskry :cry:
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
nie sprawdzałem. Wymieniłem moduł cewkę i kabel wn i nadal nic. Nawet sprawdzałem czy jest iskra omijając aparat. Podłączałem świece kabla Wn
Zapytam wprost bo omijasz ten temat: czy jesteś pewien poprawnej kolejności kabli do świec?
Witam:) ma takie pytanie: Dlaczego nie ma zasilania niskiego napięcia na cewce zapłonowej ? Po włączeniu stacyjki świeca wszystkie kontrolki na tablicy, rozruch jest i są wszystkie światła i bezpieczniki są dobre. Nadal nie ma zasilania na cewce zapłonowej i nie świecą diody na przełączniku paliwo gaz. . .
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
Witam posiadam poloneza gsi 1.6 w lpg i nie chce odpalić. Sprawdziłem układ zapłonowy, świece wszystko działa poprawnie bezpieczniki równiez pompa paliwa, wtryski wiec co może byc przyczyna? Próbowałem odpalić awaryjnie na gazie i nic.
Witam. Tym razem mam zamiar zamontować silnik diesla w polonezie z silnikeim gaźnikowym (GLE). Chodzi mi o instalacje elektryczną. Wiem że w silniku diesla potrzbny jest prąd tylko na świece żarowe żeby je podgrzać no i jeszcze kabelki od czujnika temperatury i oleju. Czy wszystko będzie działać jeśli założe tego diesla do instalacji elektrycznej z...
Jaki przebieg mają świece zapłonowe?Przy gazie należy wymienać zdecydowanie częściej niż na benzynie.Pozdrawiam
ten post wyżej to chyba jakiś żart?? Iskra chyba najlepiej chodzi w polonezie bo napewno nie w zetecu do tego z gazem...
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
jaki jest stan świec i przewodów zapłonowych nie wspomne o filtrach powietrza i gazu
Witam, problem był spowodowany jak przypuszczałem zbyt dużymi szczelinami między elektrodami świec zapłonowych. Po ich zmniejszeniu wszystko działa jak należy. Pozdrawiam.
Witam mam pytanie kiedy zaglądałeś do świec zapłonowych i kiedy były wymienione jaka przerwa jest pomiędzy elektrodami.
Załóż te same co do poloneza ( FE65P lub PTS), ewentualnie bosch WR7DC
Nie znam dokładnie tej wersji Poloneza, ale zakładam, że ten sterownik jest "mózgiem" odpowiadającym za pracę silnika, nie tak jak to było w pierwszych wersjach, podobnie, jak w dużym fiacie, czyli cewka WN, przerywacz i świece. Wobec tego albo to podłączasz, albo robisz układ taki, jak opisałem. Oczywiście to co opisałem jako instalacja zapłonowa nie...
Podmieniałeś świece? na nowych częściach pojawiła sie iskra? Nie wiem jakie wartosci powinny widnieć na czujnikach więc tu nie pomoge
Mam problem z polonezem 1.6 LPG szarpie w zakresie 2000-3500 obr/min. Wymieniłem świece zapłonowe, przewody, moduł i nie ma żadnej poprawy. Szarpanie występuje tylko na LPG.
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
a to ten MEMS na moduł zapłonowy?No nie wiedziałem....
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
sprawdzić bardzo dokładnie kable zapłonowe. Ale dokładnie-czy nie jest wypalony od strony świec lub (częste!) zazieleniały od strony cewki.
w tej marce często siadają moduły zapłonowe,słyszałem,że ktoś wstawiał od poloneza
Posiadam Poloneza 1,6 wtrysk jednopunktowy z gazem. rok produkcji 1996. Problem polega na tym, że nie ma iskry na wszystkich czterech świecach. Postanowiłem sprawdzić moje części tzn. moduł zapłonowy, komputer, cewki W/N, przekaźniki , czujnik położenia wału, kable W/N, świece, w polonezie kolegi i u niego wszystko chodzi. Więc teraz moje pytanie gdzie...
Witam. Nich mi ktoś napisze za co konkretnie odpowiada moduł APE 05 w polonezie gaźnik, co robi? Jeśli chodzi o zapłon to wiem że napięcie 12V płynie z akumulatora przez stacyjkę na uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej potem na ??kondensator i także wcześniej przez moduł tym kabelkiem zielonym ekranowanym, później ma się wytwarzać wysokie napięcie na...
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
Wstw jakiś moduł zapłonowy, (zapłon elektroniczny) i iskrę będziesz miał co sie zowie.
miałem kiedyś podobny problem rozwiązaniem -była poprawa pracy silnika krokowego (smarowanie)-wtedy było wszystko OK ale dopiero od momentu gdy silnik się nagrzał -odłączenie czujnika prędkości-wtedy zawsze było OK ale alarmowała kontrolka silnika (bez wpływu na jazdę :) w warsztacie dowiedziałem się że jedyna prawdobodobna przyczyna to element sterujący...
Czyli ok. W takim razie masz do wymiany którąś ze świec zapłonowych, jest uszkodzony rezystror szeregowy. Drugim powodem może być za duża szczelina iskrowa, ustaw na 0,8mm. Jak by co-nie daj sobie wmówić świec NGK, Bosch czy innych. Polonez najlepiej pracuje na polskich świecach FE65.
Sprawdź sobie świece zapłonowe i cewkę. W przypadku gdy jeden cylinder nie spala mieszanki ta mieszanka spala się w kolektorze, czasem nawet moze dojść do tłumika stąd ten "wybuch".
Witam posiadam Poloneza Caro 1.6 Abimex,a problem mam taki. Obroty silnika na rozgrzanym silniku klarują się na poziomie 1000/1200 obr.nin podczas podjeżdżania do świateł jak wcisne sprzęgło obroty wskakują na 2000 tys i tak się utrzymuje dopòki się nie zatrzymam. Byłem na analizatorze spalin wychodzi bogata mieszanka na niskich obrotach ,na wysokich...
po czym poznać że cewka w aparacie zapłonowym jest walnięta mnie przy zapalaniun chwyta a zapalic nie chce do skończenia akumulatora modół cewka Wysokiego zmieniona kabelki z modółu do kopułki też co jescze moze byc bo iskry brak a cewka do kopółki 50zł nie bagatela i czy ciężko ją wymienić. Kable świece oki
Witam. Mam problem z silnikiem od Poloneza Caro Plus 1.6 GLI. Jakiś czas temu wyjąłem go ze swojego samochodu i zamontowałem do takiego małego ciągniczka. Stał on jakiś czas nie odpalany i dzisiaj próbowałem go uruchomić jednak nie udało mi się to. Podczas sprawdzania iskry na świecach okazało się że brakuje jej na 1 i 4 cylindrze. Zmieniałem kable...
A ja bym zaczął inaczej... Nie chce zapalić ani na gazie ani na benzynie? WYMIANA: świece, kable HV, filtry paliwa i gazu Jeśli dalej nic to pytanie czy iskra jest na wszystkich garkach. Jak brak to masz na zdychu moduł zapłonowy...
Brat ma jawkę i od kiedy założył dużo cieplejszą świece to nie widziałem żeby zmieniał ją. Świeca się kończy jak silnik jest niedogrzany . Poza tym ta jawka leci dużo szybciej niż wszystkie skutery w okolicy. Jak nie wiesz co, załóż moduł od poloneza.
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Witam! Wzwiązku z pytaniami odnośnie modułu VW do Jawy, "15" to zasilanie cewki zapłonowej oraz samego modułu, podłączone do +12V pojawiającego się po przekręceniu kluczyka, "1" to połączenie do pinu 1 modułu, normalne, w klasycznym załonie podłaczone do przerywacza. Natomiast te 2 zwrócone do siebie strzałki to świeca zapłonowa. Rysunek robiłem w Word...
Tylko i wyłącznie NGH, Na BUR6ET zrobiłem ok 100 tyś - 2 kompl. a boscha prawie nówek tj po 2 -3 tyś mam 3 komplety na półce w piwnicy, Iskra jest też dobra ale do Poloneza (lub kosiarki) a nie do VW
Myślę że kolega sirTIM nie ma racji. Kod 35. Sygnalizowana usterka nierównomierność prędkości obrotowej biegu jałowego (przekraczająca 100 obr/min) Przyczyna: uszkodzony zawór dodatkowego powietrza lub wadliwe jego podłączenie,nieszczelny przewód podciśnieniowy prowadzący do serwa hamulców albo nieszczelny przewód podciśnieniowy przy zespole wtryskowym(...
No to w takim razie możliwe że gdzieś masz nieszczelność i na postoju paliwo może się cofać. Sprawdź przewody paliwowe na nieszczelności bo może lewe powietrze łapać i od tego może mieć kłopot z odpaleniem. A propos pierwszej świecy... warto przyjrzeć się układowi zapłonowemu, dlaczego chodzi gorzej (być może przewody, regulacja szczeliny)
Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na...
Witam, piszę w dosyć niejasnej mi sytuacji, otóż chodzi o podłączenie przewodów od modułu zapłonowego i świec w Polonezie Caro 1.6 GLE ponieważ pseudo mechanik odłączył je i ich spowrotem nie podłączył :3 Według tego schematu (znajduje się u mnie na obudowie filtra powietrza) 740944 wszytko podłączyłem ok tzn 1 do 1, 2 do 2, 3 do 3, i 4 do 4... 740945...
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
Jeśli to nie będą złe luzy zaworowe to ja bym postawił na układ zapłonowy. Radzę doprowadzić POLDKA do takiego stanu kiedy zgaśnie i niechce odpalić, a następnie zdjąć kabel wysokiego napięcia ze świecy i sprawdzić czy jest iskra. Do kabla nie zapomnij podłączyć jakiejś świecy bo inaczej możesz uszkodzić moduł zapłonowy. Jeśli nie będzie iskry to 95%,...
Witam Mam problem z polonezem. Silnik 1.6 GSI KOMBI 2001r. Samochód na początku zaczął słabo odpalać lub trzeba było go brać na hola, aż w końcu przestał w ogóle odpalać. Również nie miał za bardzo mocy. Paliwo podawałem bezpośrednio na tłoki lub do kolektora dolotowego, ale nadal nie pali. Sprawdzając iskrę na świecach które są w polonezie, to raz...
Więc tak blokada zdjęta i dalej to samo nic nie zmieniło. Auto dalej odpala jak się mu chce. Po wymianie świec,kabli wn, kopułki, palca, zielonego kabla, podmianie cewki zapłonowej na inna i sprawdzeniu 3 modułów dalej nic. Jakies sugestie?
Może zacznę od początku. Zdążyłam w tym samochodzie wymienić:silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, pompę wodną, świece, moduł zapłonowy z nowymi cewkami oraz pół roku temu sondę lambdę. Samochód po podpięciu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
cześć wszystkim! mam takie pytanie: czy na płytce w emiterach nie jest napylony niskoomowy rezystor do ograniczenia prądu? czy powyższy sposób naprawy nie spowoduje np przegrzania cewek lub podniesienia prądu w obwodzie wysokiego napięcia i szybkiej erozji elektrod świec? nie wiem, może nie mam racji ale na płytce jakośto dziwnie wygląda.
ja w polonezie od 14lat(drugi poldek)stosuje NGK5ES instalacja BRC koszt spory ale warto swiece do gazu to chwyt reklamowy 3_4elektrody niech ktorys ustawi przerwy szczelinomierzem,plytkowym lub drucikowym?
Wisz Pan co.. Nie ufam takim rzeczom :D Jak kupić to nowe. W starym Caro 95' raz tak zrobiłem - nowy moduł zapłonowy 150zł, więc skup aut i ucieszony jak dziecko że kupiłem za połowę mniej... No i po miesiącu padł :D Wiem że to tylko polonez, może poprzedni właściciel nie dbał, dostałem go z warstwą brudu większą niż grubość karoserii, ale ja zadbam...
O ile przewody będą tylko od Polonezów z silnikami FSO (aparat zapłonowy w tradycyjnym od lat miejscu), to napewno będą pasowały. A co do świec, to czytałem niedawno, że świece tego typu charakteryzują się większą odpornością na wypalanie elektrod (być może czymś jeszcze).
Wiem, że ten moduł jest niesprawny. Wyeliminowana została awaria cewek, przewodów wysokiego napięcia i świec. Po założeniu nowego modułu pojazd funkcjonuje na powrót poprawnie. Temat dotyczy ściśle technologii naprawy modułu, nie diagnozy awarii silnika.
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Od niedawna stałem się posiadaczem hondy xl 500r oczywiście motocykl nie był sprawny. Wyremontowałem silnik, a teraz walczę z elektryką i mam problem z iskrą, a mianowicie jest, tylko bardzo słaba i zalewa świecę przy próbie odpalenia. Jak wzmocnić iskrę, a może da się jakoś przerobić instalację i zamontować np. moduł zapłonowy od poloneza?
Przewody zapłonowe raczej są ok były wymieniane a co do świec pewien nie jestem bo iskra jest ale minimalnie skacze moze znowu mają przebicie objawy podobne jak poprzednio tylko wtedy iskra była całkiem w złym miejscu więc zmieniłem i było ok ale dzięki za pomoc jak by ktos kto miał doczynienia z poldorovekiem maił jakis pomysł to będę wdzięczny.
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Najprawdopodobniej pierwsze wersje z elektronicznym zapłonem wykorzystywały tradycyjne cewki zapłonowe , czyli powstał zpecjalny modół zapłonowy pracujący z tymi cewkami. W nowszych prawdopodobnie montowano już cewki i moduły troche innej konstrukcji- co by wyjaśniało takie a nie inne zachowanie się mojego auta. Po wymianie modułu na używany starego...
Kolego teoria, teorią, a z praktyki się żyje i bardzo dobrze byłoby gdyby jedna z drugą szły w parze. Ja w swoich polskich samochodach (maluchy, fso1500 i polonezie) na zimę zmniejszałem przerwę na świecach do 0.5-0.6 mm, a to wszystko dlatego, żeby zimą przy ciężkim rozruchu nie męczyć za bardzo akumulatora. Przez zmniejszenie przerwy tworzyłem lepsze...
Witam Mam Poloneza 1,6 GLi Wtrysk Multec 700 jednopunkt a problem jest z obrotami ale... Obroty nie spadają poniżej ok. 1800-2000 obr/min ale podczas jazdy. Kiedy wycisnę sprzęgło np. przed skrzyżowaniem silnik niezależnie od temperatury ryczy na tych obrotach ale najciekawsze jest to że kiedy już się zatrzymam i prędkość wynosi 0 km/h obroty w ciągu...
Witam! Wymieniłem akumulator, przewody wysokiego napięcia, świece, uszczelkę pod głowicą, wyregulowałem zawory i nic. Jak miałem FSO 1500 (już z modułem zapłonowym) i występowały podobne objawy, to zawsze wymiana przewodów WN i kpułki aparatu zapłonowego pomagała. Kopułka "fabryczna", nie made in szopa. Możesz jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza. Jan
A czy próbowałeś w tym czasie gdy nie można odalić zapalić na zaciąg lub na pchnięcie. Czasami zdarza się , że rozrusznik rozgrzany pobiera zwiększony prąd i iskra jest zbyd słaba do zapalenia paliwa. Można także sprawdzić iskrę - zdjąć kabel ze świecy i podłączyć do niego dodatkową świecę i wówczas pokręcić rozrusznikiem. Bywa też taka sytuacja, że...
U mnie wystepowały podobne objawy - falowanie obrotów, problemy z zapaleniem rano. Po wymianie przewodu od modułu zapłonowego (zwierał do masy w aparacie , a tak wogole to w aparacie masz cewkę i ważne jest podłączenie przewodu od modułu) i kopułki aparatu jak ręką odjął - obroty równe, zapalanie rano na dyg!! Sprawdź ew. jeszcze kable WN oraz świece....
temat mazdy chyba rozwiązany - w poniedziałek będę miał nowy moduł zapłonowy - stawiam na niego jest razem z czujnikami położenia wałka i wału nie miga żadnych błędów - po odłaczeni czegokolwiek zaczyna migać błąd czyli komp działa prawidłowo co do Rovera to nie ma tam generalnie modułu zapłonowego - jest w kompie i chciałem podstawić kompa od poloneza...
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
witam mam podobną nagrzewnice olejowa master b100 i mam spaloną cewke zapłonową chyba elektroniczną bo jest cała zalana jakiś czymś która jest zasilana na 230v a na świece wychodzi 5000v , czy ktoś z kolegów wie jak ten zapłon jest zrobiony , może ktoś by miał jakiś schemat jak przerobić cewke od np. poloneza na 12v elektronicznie do tej nagrzewnicy...
Witajcie. Wiem, że to śmiesznie łatwe dla każdego wtajemniczonego, ale niestety nie dla mnie. Nie znam się na mechanice. Szukałem w internecie, w książeczce dołączonej do samochodu oraz w "Budowa, naprawa, eksploatacja Polonez Caro Atu Plus" mgr inż. Edwarda Morawskiego. Ale niestety nie znalazłem tam jasnej i zrozumiałej dla mnie procedury właściwego...
Po pierwsze to zajrzałbym do kopułki czy jest czysta, sprawdził kondensator, kable WN, oraz świece zapłonowe. Najprościej spróbować odpalać w ciemnościach, jeden kręci a drugi patrzy pod maskę czy dyskoteki nie ma na kablach. Zima była naloty się mogły porobić, teraz deszcze wilgoć, i się maszyna mści....
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Świece takie jak zaleca producent Iskra FE85PS, przerwa 0.8mm. Napisałem, że "dobre" ponieważ wymieniane były 5kkm temu, na gazie chodzi dobrze, a niesprawność układu zapłonowego odezwała by się najpierw na LPG. Świece wymieniałem 3 razy za mojej kadencji a na benzynie nie chodził. Sterownik błędów nie łapie, check engine nie zaświeca się ani na PB...
doctor81: Jeśli chodzi o przewody i świece zapłonowe to stosuję od lat te same. Nikt nigdy w sklepie nie pytał mnie o to, czy chcę kupić świece z rezystorami lub przewody WN oporowe. Świece zawsze były ISKRA FE-65PS (nie eksperymentuję z żadnymi NGK, Bosch, Champion) - to jest bodajże 10-ty komplet, jaki kupiłem do tego samochodu. Dzisiaj przeczyściłem...
Witam! Od niespełna roku mam Vectrę A 1,6 B+G z 92r i chcę zmienic olej w silniku oraz świece zapłonowe.Poprzedni właściciel zalał do silnika Lotos Diesel 20W40 ale nie wydaje mi się on właściwy chcę się poradzic jaki olej po tym Lotsie można zastosowac może ktoś na podstawie własnych doświadczeń mógłby mi doradzic. Podobnie jest ze świecami, obecnie...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Witam. Nie wiem czy Ci pomogę ale ja mam ogara 205 którego przerobiłem na zapłon z cewką od mz (albo ts) 250. Pali ładnie o ile jest akumulator dobrze naładowany wiec u ciebie może tez cos z nim nie tak. P.S. Możesz spróbować założyć takie cewki ( moja ma opór 1.8 ohma a elektroniczny zapłon to bym wzią z maluszka eleganta albo poloneza tylko nie wiem...
RANY BOSKIE! Faktycznie raz mnie zdziwiło że dla jaj dmuchnąłem w dolot i silnik odrazu zdechł (dmuchnąłem nie mocno).. Samochód zapakowany do garażu, czekam tylko na dostarczenie miernika. Zakupiłem świece na wszelki wypadek NGK rzecz jasna, przewody zapłonowe (jeden rozwalony jest i ogólnie ich stan to żenada) ale że też nie zaświeciła mi się lampka...
Posiadam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini rok produkcji 2000. Niestety , od wczoraj nie mogę go uruchomić. Mimo obracania rozrusznikiem strzałka wskaźnika obrotów nawet nie drgnie. Sprawdziłem tyle,że paliwo dochodzi i jest wtryskiwane do gaźnika. Nie wiem jak sprawdzić czy jest iskra na świecach ( ponoć...
Witam mam duży problem z zapłonem w polonezie. Przed zmianą reduktora gazu silnik palił idealnie miał przyśpieszenie ale gasł na wolnych obrotach. Wymieniono mi reduktor na brc i zaczęły się schody - tragicznie zapala na gazie a nawet niekiedy nie zapali całkiem, ale ten sam problem jest na benzynie, muszę go chełtać nawet 1-2 minuty zanim zaskoczy,...
Witam! Dużo by pisać. Wszysto polega na zjawisku fizycznym znanym jako indukcja elektromagnetyczna. W ty m przypadku jest to efekt samoindukcji . Przerwanie narastającego w pierwotnym uzwojeniu (12V) dużego prądu (ok. 3,5 A) przez rozwierający się przerywacz, powoduje na wtórnym uzwojeniu (o dużej liczbie zwojów) powstanie wys. napięcia (ok. 15000 V)...
Powrócę do tematu. Kolega 1078231 napisał "podłóż inny moduł. Ten to podróbka". Dodam ze swej strony że oryginał u mnie uległ uszkodzeniu po 5 latach eksploatacji i w to miejsce wstawiłem właśnie "tą podróbkę" która pracowała 12 lat . W tym roku - 2015 - uległa uszkodzeniu. Moje podejrzenie co do przyczyny jest takie - trzeba wymieniać świece zapłonowe...
świece polonez polonez świece czarne świece zapłonowe
klimatyzacja eberspacher chrysler instrukcje projektor telefonu
identyfikacja kolumn tchibo ekspertów
Mini F60 2023 po wypadku kręci, nie odpala – diagnostyka, crash data, piro-bezpieczniki Arduino IDE komunikat "A programmer is required to upload" – ATtiny85, ATmega328P, STM32, ESP32, bootloader, programator