Pracując w serwisie Fiata wkładałem do tych silników różne świece, ale naprawdę ten silnik (900) najlepiej pracuje na zwykłych świecach Iskry.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
A dobrze założyłeś te kable? Kolejność zachowałeś na cewce i świecach?
Zalane zaraz po przekręceniu ? A sprawdziłeś czy jest iskra na świecach?
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
czyli mam wymienić świece na jakei ?? bo wymieniłem na iskry ciepłoty 5 - ale tylko 2 i 3 świece!
Witam. Patrzyłem, brak prądu na świecy.
Sprawdź czy przewody do końca są wsunięte na świece.
Prawdopodobnie źle dobrane świece
Do wymiany kable zapłonowe i przy okazji świece. :]
Jeśli wtryskiwacz leje paliwem to może zalewć świecę i nie odpali.
Zacznij od sprawdzenia podstawowych elementów: termostat WN świece .
Tak zrobię. W silniku dopiero co zrobiłem nową uszczelkę pod głowicą, planowanie głowicy, a do tego nowy rozrząd z pompą, uszczelki pod kolektorami, nowe świece.
Dodam, że na zawsze wszystko grało, tylko od tego felernej naprawy wczoraj boczne przednie nie świecą .
Zacznij od świec i kabli. Wygląda jakby cylinder nie palił.
Jaka ma być przerwa między elektrodami na świecach. Mam dedykowane świece ngk.
Dziękuję wszystkim za "pomoc", w aso rozwiązali problem, podobno była uszkodzona instalacja, ale mechanik nie chciał powiedzieć co dokładnie. Jeśli chodzi o kontrolkę to tak jak wcześniej pisałem problem rozwiązały nowe świece.
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Mislisz że to pomoże i nieraz chodzi na wszystkie tłoki mogą być świece z
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Podjedź na diagnostykę to się dowiesz czemu się świecą...
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
Poszukaj dobrego warsztatu.Prtzeczytaj instrukcję obsługi tam pisze co ile wymieniać świece.
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Co ma niby dać ta zamiana świec lub przewodów?
a co jeżeli będą te wżery i nadpalenia??? Dodano po 11 seicento 900 nie ma kopułki z cewki zapłonowej przewody idą od razu na świece
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Pełny zestaw. Kupione nowe nowe świece, kable i cewki.
Fakt, wydmucham kompresorem brud z gniazd, przerwa 0,7 mm, a co do tego 27 Nm, mam co prawda klucz dynamometryczny taki jak się głowice dokręca, ale to nie przesada dokręcać nim świece?
Witam Mam ten sam problem - nie świeci mi kontrolka od wtrysku i od siateł. Rozkręciłem już deske rozdzielczą i wymieniłem żarówki ale nadal nie świecą mi kontrolki?
Tak, oczywiście wiem. Mam światła mijania włączone, a pozycyjne nie świecą. Żarówki wszystkie dobre, bezpieczniki również, po podaniu +12V na żółty z zielonym paskiem (między stacyjką a bezpiecznikami) - wszystkie żarówki świecą
Do sprawdzenia rezystancja cewek. A zwłaszcza tej co się uszkadza. Do tego świece zapłonowe i przewody.
seicento 1.1
Witam. Problem jak w tytule dotyczy nierownej pracy silnika. Sytuacja ma miejsce zarowno na wolnych obrotach jak rowniez podczas jazdy. Na postoju obroty spadaja po czym znacznie rosna i znowu wracaja do normy. Natomiast podczas jazdy przy jednej predkosci czuć szarpanie. Dodam że świece zostały wymienione.
Za mało info. 1. Świece zapłonowe 2. Ciśnienie paliwa 3. Przepustnica
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
Nie ciesz się zbyt pochopnie. Benzyna może także przedostawać się do oleju, gdy brakuje iskry co jakiś czas. Po tysiącach cykli silnika także to samo wystąpi. Miałem taki przypadek w vw jetta. Zaraz po wymianie oleju tego nie zobaczysz. Obejrzyj bagnet oleju po wielu kilometrach jazdy. Porównaj także, czy zamiast ubytków poziomu oleju, nie przybywa...
świece zalewa, mokre były
Wymienić popalone kostki na nowsze, zaizolować przewody. Żarówki nie są za mocne?
Panowie i panie jak rozszyfrować ciepłotę świec do mojego auta tj. Peugeot 2.0 turbo, było 147 km rocznik 1994. Dedykowane to 2 elektrodowe, mam lpg i wiem że niekoniecznie dzielenie elektrod jest wdzięczne do lpg bo podobno jest trudniejszy przeskok iskry. W moich innych autach lpg seicento czy laguna 2.0 najlepiej pracują jedno elektrodowe inne padają...
Bardzo duże prawdopodobieństwo!!! Nikt Ci nie powie że na 100% bo takie rzeczy to nie na neta. Jeżeli ta cewka kuleje to świece które są przez nią zasilane powinny być albo okopcone albo mieć nadpalone elektrody.
Może być problem z modułem albo cewką zapłonową ,ale na dwóch świecach powinien koślawo chodzić.
Witam, Fiat SC 1,1 mpi (to samo co Fire/Sporting itd) jest zamulony, po przetestowaniu apką "Car timer" wynik 0-100 jest kiepski ok 18 sek. Podczas gdy inne auta, osiągają wartości +/- z fabryki czyli mierzy poprawnie (np Vectra C 1,8, albo Golf V 1,9) Co w takim silniku po 20 latach może powodować tak słabe osiągi? Pompa paliwa? świece/cewki?
U mnie wszystko było ok po wymianie. Auto normalnie odpaliło, obroty nie falowały, jak z uszkodzonym kompem. Nie "kopciło". Kontrolka zgasła. Zapłon, kable, świece. Wszystko ok?
we Wtorek postawiłem samochód na podwórku a w czwartek już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem świece , przewody do świec i cewki wysokiego napięcia i nic nie pomogło. Iskra jest, paliwo z przewodu leci a nie chce odpalić a palił na dotyk.
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Witam wszystkich. Mam mały problem. Gdy jadę w trasę wszystkie świece są bardzo ładnie wypalone. Gdy zostawie samochód na wolnych obrotach 2 i 3 świeca czarnieje. Co moż być przyczyną. Bardzo prosszę o pomoc.
A świece w jakiej są kondycji?
Witam wszystkich mam problem ze światłami stopu w fiat saicento po wymianie lamp się zawiesily nawet po wyjęciu przekaźnika dalej świecą. Z gory dzięki wielkie za odpowiedź
Witam, Mam problem, seiciak miał zwarcie, koło drążka zmiany biegów (był tam przełącznik, urwał się kabelek przy wrzucaniu biegu wstecznego), od tego czasu nie mogę odpalić samochodu. Mruga się bardzo szybko ikonka kluczyka (code). Na początku myślałem że to coś z immo i zawiozłem do sprawdzenie komputer. Gościu jeszcze usunął jeszcze zabezpieczenie...
Proponuję na początek wymianę przewodów i świec przy okazji.
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
To immo padało i padło całkiem. Ale i tak trzeba sprawdzić iskrę i ciśnienie paliwa . Dziś sprawdzę iskrę. Co do ciśnienia paliwa, da się to sprawdzić nie używając manometru ? Mam jeszcze jedno pytanie, czy gdy kręcę rozrusznikiem powinienem widzieć paliwo na przepustnicy ? (czy leje się paliwo ogólnie) EDYTOWANE : Niema iskry (sprawdzane na 2 kompletach...
Nie wiem czy był sprawdzany wałek rozrządu, o to mechanika nie pytałem, wiem że zdejmował głowicę , a ciśnienie paliwa tu chyba nie jest istotne bo na gazie robi to samo, dzisiaj ma go oglądać elektryk samochodowy i zobaczymy co wymyśli. Zapytam czy przepustnica się prawidłowo otwiera , dodam jeszcze że on słabo wchodzi na obroty przy tym leciutko szarpie...
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Witaj,jaki kolor miały stare świece,filtr powietrza był wymieniony? Jak silnik odpali ,to równo pracuje? . Stare były lekko obrudsone a jeśli chodzio filtr był wymieniany , silnik równo chodzi . Dodano po 1 A czy sprawdzales jaka jest iskra na nowych swiecach?? Sprawdzać sprawdzałem iskry są na wszystkich świecach
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową , Jak może strzelać w gaźnik jak tam jest monowtrysk. W jakim stanie są świece zapłonowe, kable WN.
Podczas mocniejszego przyspieszania, ruszenia, silnik z przerwami wchodzi na obroty. Dodatkowo na biegu jałowym silnikiem trzęsie i zmienia obroty. Świece oraz przewody wymienione.
Nie bawcie się w kotka i myszkę i nie straszcie młodego. Figo - a ty podaj na czym polega to "psucie" świec?
pomogło: - wymiana sondy regulującej - czyszczenie przepustnicy (niestety, zakończyło się uszkodzeniem silnika krokowego i koniecznością jego wymiany) - wymiana przewodów WN - wymiana świec zapłonowych. Pozdrawiam.
Ok. Zrobiłeś jedno. Zrób drugie - iskra na świecy. Jest, czy nie ma?
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Albo podładuj przed odpaleniem.
Czyli wg mnie pozostaje wydłużyć nakładanie faz benzyna/gaz ale z umiarem by przy gorącym silniku nie zalewało świec podwójnym paliwem.
Witam,na drugim i trzecim cylindrze w¶ęć sobie świece z poloneza.U mnie pomogło;)
Zamien miejscami 2 przewody zapłonowe WN w jednej cewce tej zepsutej . Nie zmienisz kolejności zapłonów. Ale to nie jest rozwiązanie bo jest za bogata mieszanka i niedogrzana świeca i się osad nie redukuje.
Diagnostyka wykazała tylko te trzy błędy mechanik polecił mi wymienić map sensor to i tak nic nie dało samochód nie równo pracuje pali bardzo dużo ;/ i dlatego pytam czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzi żeby nie wydawać bezsensownie tyle pieniędzy bo ja sprawdziłem elektrykę i nie mam pojęcia co to może być Dodano po 26 właśnie teraz czytałem...
Kiedy wymieniane filtr paliwa ,powietrza,świece. W jakim stanie przewody wysokiego napięcia.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
no to może już się udało silnikowi zjeść i wypluć szmatę, wymień teraz świecę, i zobacz czy pali na wszystkie
Winna okazała się kostka stacyjki, jest do wymiany. Dzięki za podpowiedzi.
Witaj Kolego sprawdź świece. To możne być przyczynną. Pozdrawiam !!! Multimek
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
Sorry ze tak długo się nie odzywałem ale czekałem na nowy silnik. Założyłem nową chłodnicę i nowy silnik problem nie ustał dalej się grzeje. Co zaważyłem to ze bardzo głośno pracuje wtrysk. Po wykręceniu świec wszystkie cztery są czarne.
U mnie nie ma żadnych oznaczeń ani strzałek. Wiec moge to wymienić na zwykły zaworek zwrotny? W którą stronę ma przepuszczać powietrze? Co do zapłonu to były niedawno wymieniane kable i świece i nic to nie zmieniło.
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Witam. W moim Seicento żarówki przednich reflektorów słabo świecą. Po zmierzeniu napięcia na włączonych światłach mam spadek napięcia ponad 2V. Słyszałem, że Seicento ma za małe przekroje kabli i wybawieniem z tego problemu jest dołożenie przekaźników świateł. Jakie przekaźniki najlepiej założyć i w jaki sposób je zamontować, aby pozbyć się problemu?
Sprawdź czy jest iskra, nawet bez wykręcania świec, wsadź do fajki choćby śrubę i zobacz
Pompa paliwa była zmieniana? MPI wymaga większego ciśnienia niż SPI. To by mogło tłumaczyć dławienie. Jak szybko brudzą się świece? Czy da się je wyczyścić i odpalić na tyle auto, by zweryfikować, że dławienie nie wynika z ich stanu? Może zalewa silnik z powodu sondy i jak trzeba później szybko ruszyć, to świece nie dają rady
ja przeczuwam że MAPsensor czyli silniczek krokowy wolnych obrotów zdemontowałem świece i były mokre przeczuwam że słaba iskra
absurdalny pomysl wg mnie !!! a dodatkowo nie wykonalny w samochodach z JEDNYM wtryskiwaczem !!!! :D Pomysł nie jest absurdalny, o czym świadczy że takie "patenty" funkcjonują w autach co było wspominane. Sama idea którą nakreśliłem, na początku jasno określa, że odcinamy sterowanie z dwóch wtryskiwaczy z czterech dostępnych ("typowy" silnik 4 garowy)....
Dzięki. Więc jutro czekają mnie prace ślusarskie jeżeli pogoda dopisze. A czy jest jakiś sposób na samodzielne sprawdzenie pozostałych elementów, które wymieniłeś? Wiem, że iskrę podobno sprawdza się przez wykręcenie świecy i próbie rozruchu, ale gdzie w takiej sytuacji umieścić świece? Oczywiście świeca podpięta do przewodu i fajki.
włanie przy nim grzebie podłaczyłem aku koleigi nic sprawdziłem miernikiem masy wszystkie ok.mam zwerzeć styki rozrusznika przy właczonej stacyjce?rozebrałem też plastiki spod sacyjki wizualnie wszystko ok
Raczej nie, choć przy tym silniku trzeba być ostrożnym jeśli chodzi o układ zapłonowy - odłączenie sterowania cewki nie powinno mieć żadnych konsekwencji (o ile nie podłączyło się jej lub odłączyło na pracującym silniku), natomiast pod żadnym pozorem nie należy zdejmować fajki ze świecy i uruchamiać silnika z rozłączoną jedną świecą - to grozi uszkodzeniem...
mam problem z elektryką w moim seicento. Nie moge odpalic swojego autka!!!! wymieniłem świece, przewody i nic.Iskra jest ale jak chce zaskoczyc ginie. Czujnik wału sprawdzony!! I co dalej czy tylko serwis pomoze???
który to rocznik seicento????
Dziękuję wszystkim za pomoc - problem rozwiązany, poluzowały się śruby mocujące przepustnice. Wciąż jest jednak problem na biegu jałowym po przełączeniu na lpg. Co prawda silnik nie gaśnie, ale brzmi jakbym miał zaraz zgasnąć. Co to może być? Świece i kable sprawdzałem, dają iskrę.
Wymieniłem jedną z dwóch cewek zapłonowych i problem zniknął. Poza tym mam nowe kable WN i świece NGK. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Dzwonił do mnie właśnie, też chyba leży pod drzwiami bo mamrocze. Coś gada że iskra jest ale chyba świece zapomnieli wkręcić. Może jutro będzie cud!
Opisz dokładnie swój problem bo trzeba się domyślać czego od dotyczy - braku świateł, słabo świecą, migają? Zmierz napięcie na żarówkach.
Bez mechanika się nie obyło.Okazało się,że świeca była uszkodzona,takie mikro pęknięcie,widoczne dopiero pod lupą.Swiece sprawdzałem,ale gołym okiem było niewidoczne.On sprawdził na przyrządzie.Wymienił świece i chodzi prawie jak nowy.
Masz wersję z fiatowkim immo FIAT CODE? . Możliwe że centralka immo nie rozpoznaje kodu kluczyka i blokuje zapłon/wtrysk paliwa. Jeśli elektronicznie ok to może usterka mechaniczno-elektryczna? ciśnienie paliwa, pompa czy się uruchamia po przekręceniu kluczyka? Świece zapłonowe sprawdzić można czy już nie pora wymienić
Nie ma prawa tak się dziać ,mam ten model od roku 1999 , i nawet przy mrozach - 30 w tamtym roku palił bez zarzutu. Przebieg około 160000 km. Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próba olejową. Wymień świece na zalecane przez producenta.
Witam, mam problem z moim bolidem. Jakieś dwa miesiące temu podczas jazdy auto zaczęło szarpać i przerywać. Stwierdziłem że pora na nowe świece i kable więc je wymieniłem. Tydzień było dobrze i dzisiaj znowu auto w trakcie jazdy szarpie ,przerywa i strzela bez różnicy czy jadę na LPG czy benzynie. Dodam tylko że auto odpala bez problemu na wolnych obrotach...
Dzięki wszystkim za pomoc .a szczególnie vvaldek lampka zgasła pozdrawiam
kolego na pewno przewody i może tez świece ci siadają wymień i będziesz miał problem z głowy
Otwórz maskę.Popraw połączenie pomiędzy oprawką żarówki głównej dwu włóknowej z gniazdem zamocowanym na kablach w tej lampie gdzie masz słabsze światło.Wskutek braku dobrej masy na tej żarówce palą ći się obydwa włókna tej żarówki. Obwody świateł nie mają nic wspólnego z komputerem.Pochwal się czy udało Ći się usunąć usterkę.
Na pierwszym (złym odpalaniu) za małe podciśnienie w kolektorze ssącym . Tzn program pokazuje realne ciśnienie w tym wypadku jednostka 568 hPa jest za wysoka (u mnie pokazuje w programie poniżej 400 na zamkniętej przepustnicy) . W Twoim przypadku sterownik zapewne rozpoznaje to jako większe obciążenie silnika - wynikiem czego jest wydłużenie czasu wtrysku...
seicento zalewa świece zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
reloop potencjometr żarówka omnilux z18xe wymiana silnika
radmor5412 przestrojenie wentylator zasilacza
Jak zresetować ekspres Siemens TK 56001? Błąd sporadyczny pasywny - co oznacza?