Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika patrzyłem w opisie jest 20A do alternatora.Regeneracje przeprowadziłeś sam czy w warsztacie?
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
Witam. Czy udało się rozwiązać problem ? Mam dokładnie taki sam objaw.
Niebieski jest gdzieś wcześniej przetarty lub przyszczypany do masy/metalu.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Nie wzbudznia a główne, diodom wzbudznia tam sie nic nie dzieje. Nie masz wyjścia musisz wymienić cały mostek i już, nie sa drogie.
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Kupiłem nowy alternator za 330zł. Cena części była zbyt duża. Teraz kontrolka świeci i ładuje aku. Dziękuję za podpowiedzi.
Witam iveco Stralis 2013r, świeci się ładowanie, choć ładuje 27,5V, jaka może być przyczyna ? w kostce są trzy piny 1- czerwony 2- zielony 3- czerwony i na 3 pin jest stałe zasilanie, gdzie biegną pozostałe ?
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Uwalona na pewno kostka stacyjki
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
Kontrolkę gasi regulator. Pin L
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
a po włączeniu zapłonu kontrolka świeci? jeśli nie to brak zasilania na nią i to jest cała przyczyna jak sądzę (bo pewnie nie sprawdzałeś) ładowanie w normie i pewnie tak już jeździsz kilka dni bez doładowywania aku
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa...
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Witam. W mojej nubirce I 1.6 od zakupu nie zapala się kontrolka ładowania. Żarówka w zestawie wskaźników wymieniana - nic nie pomogło. Kilka dni temu w czasie jazdy rozładował mi się akumulator. Po jakiejś godzince udało mi się odpalić samochód i dojechać do garażu. Okazało się, że nie ładuje aku. Co, może być przyczyną. Na kabelku z alternatora do...
Skrzynka bezpieczników, przekaźniki bezpiecznik akumulator brak masy urwany przewód, stacyjka.
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Witam. czy udało się Panu rozwiązać ten problem z kontrolką ładowania? Mam to samo, Alternator po kapitalce, na testowej jeździe kontrolka nie świeciła się, zgasiłem silnik i po odpaleniu znowu kontrolka się świeci. Sprawdzam miernikiem w zapalniczce i pokazuje że ładuje.
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
tak ładowanie jest prawidłowe...
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Nie używaj "HELP" w tytule, tylko przedstaw swój problem Sprawdź regler. To najprawdopodobniejsza usterka , która powoduje świecenie kontrolki ładowania. Czy jak wprowadzisz silnik "na obroty" napięcie na klemach jest w miarę stałe /nie zmienia się/ i wynosi ok. 14,5 V ?
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
Ładowanie jest prawidłowe.P
Świeciłaby kontrolka ładowania. Powinna być zauważona!
wyglada na to ze alternator albo regulator napiecia
Świeci kontrolka ładowania, mimo prawidłowego ładowania. Pali się nawet po wyłączeniu stacyjki (non stop ). Gdzie szukać przyczyny? Ładowanie przy obciążeniu 13V.
Jeśli napięcie jest dobre, a kontrolka się pali , to napewno przynajmniej jest uszkodzona 1 dioda wzbudzeniowa.
Witam Problemen napewno nie są szczotki ,bo ładowanie jest.Piszesz że kontrolka świeci cały czas(mocno czy żarzy się),czy po wyłączeniu zapłonu gaśnie?.Jeżeli tak to problem jest w samym alternatorze(płyta prostownika lub regulator),co łatwo zdiagnozować.
Sprawdź co się Tobie radzi,po co wymieniać alternator jak nie wiesz co mu dolega.Sprawdzałeś przejście na wirniku.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Kolejny wymieniacz, zamiast oddać doi sprawdzenia alternator idziesz w koszty.
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
Witam! Mam problem z Fordem Transitem 2005r. 2.5D. Otóż zapaliła mi się kontrolka ładowania na desce rozdzielczej, wymieniłem regulator napięcia, mostek prostowniczy i dalej się świeci po włączonym silniku, nawet po dodaniu gazu nie gaśnie. Ładowanie na wolnych obrotach ma 13.6V a po dodaniu gazu 14.44V lampka wciąż się świeci. Gdy odłączę wtyczkę od...
Trójdiodek do wymiany. Teraz się zacznie co to jest i gdzie się to znajduje.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Dostałem laptopa bez zasilacza. Zasilacz od innego laptopa pasował, więc podpiąłem i nic. Nie świeci się kontrolka ładowania czy jest z baterią czy bez bez. Laptop długo stał, więc zostawiłem go pod ładowaniem, jednak nic się nie zmienia. Czy i co ewentualnie mogę sprawdzić?
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Jak naładować akumulator zasilający w Peugeot 3008 Hybrid? Świeci się kontrolka ładowania.
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
witam espero 1,5 96r brak ładowowania wymieniono alternator na sprawny po remoncie w zakładzie remontowym po zabudowaniu do pojazdu dalej brak ładowania powodem brak masy alternator silnik po dołozeniu masy ładowanie jest do 14,5v tylko nie świeci po przekreceniu kluczyka kontrolka ład. aku. 12v do kontrolki ok brak masy na brązowym jak podam swieci...
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Opornik nie ma nic do tego.
wychodzi tylko P0201, P0202 i P0204 albo P0201, P0202 i P0203 albo P0204 zależy jak mu się chce a co myślicie o tym co napisałem wcześniej że jak wolno dam gazu to jest ok a jak szybko to dojdzie do 4000 i świeci kontrolka ładowania??
A mi się wydaje że problem został rozwiązany już, w końcu kto by czekał prawie dwa lata na odpowiedz na forum :)
Ręce mi opadają Mi też. Bo nie robisz nic po kolei i tak jak powinno być zrobione. 1. Akumulator przemierzony? Pod obciążeniem też? Co to za akumulator? "Kwasiak"? Sprawdziłeś, czy któraś cela nie padła? Klemy sprawdziłeś? 2. Co się dzieje na akumulatorze podczas rozruchu? Co się dzieje na stacyjce w chwili rozruchu? Co się dzieje na przekaźniku rozrusznika...
Zobacz a nie pytasz...
Widzi mi się że masz Valeo 120A. Tam wirniki padały. Jeśi na ostro do masy lampa świeci a nie ładuje to alternator trup,pytanie od czego ...??
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Kolego żeby ominąć alternator złącz DF z D+ przy alternatorze ,do tego dołącz jeden koniec kontrolki drugi do D+,kontrolka powinna świecić.Jeśli nie świeci szczotki wirnik i nic więcej.Jeśli świeci odpal ,ładowanie jest kontrolka świeci ,uszkodzone małe diody. Dodano po 2 Regulator nie alternator jak napisałem
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Pamiętajcie !!! jak ładowanie alternatora jest 14v więc nie może być uszkodzony !!! a przyczyno był urwany kabelek od wzbudzenia,przetarł go plastik osłony który znajduję się pod spodem. Wiązka z alternatora wchodzi do plastikowej osłony,i przy wejściu się przerwał. Po naprawie przewodu trzeba wykasować błąd który jest zapisany w kompie. :D TO BYŁ MÓJ...
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
...gdyby alternator nie ładował to kontrolka powinna świecić cały czas... Nie koniecznie brak świecenia może być też sygnalizacją awarji ładowania
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
A co ty opowiadzas,jeżeli regulator do kitu to nie ma ładowania. Po co mu dodajesz roboty i każesz rozlutować uzwojenie,a tym badziej diody,czynność w tym mostku prawie niewykonalna.Pierwsze słyszę że przebicie uzwojenia fazy do zblachowanego jarzma powoduje że kontrolka się nie świeci,a ładowanie bedzie. Co do problemu to wpierw zdjąć kabel kontrolki...
Witam, Z alternatora wychodzi 5 przewodów? Przekaźnik blokady jak źle działa to świeci się kontrolka ładowania. Proponuję sprawdzić przekaźnik poz 50. i stacyjkę.
Mam samochód opla vectrę A. Zaczęła w nim świecić kontrolka od ładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany(napięcie na nim - ok 14V w czasie ładowania) . Co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za pomoc. Temat poprawiłem.
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
Ubita dioda w alternatorze
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
1. tak 2. nie pozdr.
kontrolka świecić ładować ładować kontrolka świecić kontrolka ładować świecić
młotowiertarka milwaukee czarny ekran włączyć myszka philips ustawić godzina
schemat wentylatora dospel mercedes przekaźnik świateł
Przebieg wiązki przedniego prawego halogenu w samochodzie Schemat instalacji elektrycznej skrzyni biegów Citroen Jumpy 2.0 HDi RHH 163 KM