(at)guciu2 Dobrze, dobrze, ja doskonale wiem, co to za żarówka. Poczekamy co inni Koledzy napiszą. Nawet na jakimś forum kosmetycznym znalazłem takiego zabytkowego Solluxa. :D http://obrazki.elektroda.pl/5353535500_1...
Sprawdź dokładnie styki w lampie, masę tej lampy i żarówki.
Przekręcić oprawkę o ok 90st. i wyjąć z obudowy reflektora. Żarówkę wysunąć z oprawki.
Plus po zapłonie? np. przewód dochodzący do włącznika wstecznego światła w skrzyni biegów. (Z drugiego pinu odchodzi do żarówki)
Tak jak robisz, ja zamykam przez żarówkę 2W. Pozdrawiam.
Nie można, trzeba zdemontować i rozmontować panel
A na desce zapal się kontrolka spalonej żarówki?
Elektrykowi prawdopodobnie chodziło o podłączenie zasilania pamięci radia, jeśli przekładałeś kabelki i nie wiesz co od czego to jest całkiem możliwe, że poszedł bezpiecznik, a sprawdzałem czy jest napięcie zasilające np. żarówką?
W Astrze 1.6 jeżeli jest deska z obrotomierzem to jest kontrolka na wskażniku. Gałki nawiewu są podświetlane żarówki 1,2W.
Witam. Żarówka LED do wymiany jest.Jak masz gwarancję to zgłoś problem i ci wymienią.
Jak chcesz oryginalne żarówki to idą tam 4 sztuki 12V 2W w obudowie BX8,5d(zielony cokół). Tu masz przykładowo nr Osram "OSR2722MFX". Akurat do swojego dziś kupowałem :).
Żadnego przekaźnika nie ma. Plus->bezpiecznik->włącznik przy pedale->żarówki z tyłu.
Powinieneś mieć podpięte sygnały pod brazowo-czerwony i brazowo-bialy. Możesz sprawdzić co się dzieje jak podasz na te przewody sygnał masy przez żarówkę 12v.
Stop na klapie idzie z tego samego włącznika co te w lampach. Jeżeli pozycyjne z przodu działają to i tyle powinny działać bo są zabezpieczone z tych samych bezpieczników. Jeżeli reszta świateł z tyłu działa to powiedziałbym że dawno temu ostatni raz sprawdzałeś świetlenie w aucie bo masz z tyłu spalone żarówki.
Potrzebny opornik ....
Musisz po prostu wydłubać przełącznik, delikatnie go rozebrać (sprężynka) i wlutować nową żarówkę. Naprawdę nic trudnego, szkoda klikać w klawisze.
No tak żem se pomyślał od razu i sprawdziłem we wtyczce K 52-15 jest. Plus na 2,19,14 w K do czasu uśpienia przekaźnika też jest. Ta grubaśna masa na obudowie też ok. ( wszystko to oblukane żarówką)
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Żarówki typu R5 bez mocowania (tego z tworzywa) 1,2 W.
Tylko właśnie jest kontrola żarówek
3 czy 4 co za różnica kosztują grosze - całoszklana W1,2W
tzn wstaw szeregowo (tak jak opornik) ,6A wystarczy ale mozesz dac 10A wiekszej sie nieoplaca
Są pod różnymi kątami. Też się namyślałem dlaczego.
Ee tam. Jak dobrze pamiętam to po wyjęciu jednej z gałek można szczypkami wyjąć żarówkę.
Na początek warto by sprawdzić osadzenie żarówek i stan złączy od lamp,
Raczej nie kombinuj z żarówkami o większej mocy ( mogą się wypalić lustra i wytopić konektorki na przewodach - temperatura ! - przerabiałem to z 80W Teslami. Tylko Nissan Primera wytrzymywał 100W ) Ja od pewnego czasu używam marketowych :D żarówek halogenowych z bańką wypełnioną gazem - ksenonek pod dużym ciśnieniem ( tak było napisane na dość profesjonalnym...
Możliwe. Choć teraz w wielu nowych samochodach nie ma łatwego dostępu do żarówek.
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Przekaźniki, kabelaszki.
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? Sprawdź też woltomierzem napięcie na gnieździe żarówki.
Nie przekładam żarówki od długich świateł. Możliwe, że mam coś pozamieniane bo na obudowie piszę HB3 a H7 jest przy długich światłach tak jak piszecie. A przekładałem HB3 do kostki od HB3 Od świateł mijania jest H7, a od drogowych (długich) jest HB3 (podobna, tylko z taką plastikową "kostką")... czyli ciągle zajmujesz się nie tą żarówką co trzeba.
No jasne. Halogeny określiłem tak żarówki bo takie mam reflektory a są przecież jeszcze reflektory z żarówkami Xenon.
Sonde masz sprawną, jaką masz rezystancje grzałki, napięcie dochodzi do sondy? Wiązka sprawdzona ale nie miernikiem tylko żarówką?
A listwa była rozpinana do prób z żarówką?
Tak musisz wiedzieć gdzie masz + na tej żarówce i gdzie - i jak odpowiednio je połączysz będą świecić.
No nie kumasz. Trzeba je po prostu wyjąć i dostaniesz się do żarówek. Powodzenia.
Wziąłeś pewnie zasilanie z żarówki cofania, zasil kamerę ze stałego plusa przez przekaźnik włączany z żarówki wstecznego
Jak ladujesz dwie godziny i masz 11,5 to albo miernik albo akumulator lub prostownik. A światła to sprawdź od manetki po kable do złącza żarówki. Mam nadzieję że pomoglem.
9117175 - "mleczną" żarówkę znajdziesz po tym numerze.
Na zdjęciu wygląda jak żarówka r5, nieda się wyciągnąć jej z tej białej oprawki?
1-spalona żarówka lub 2-celowo wyjęta bo się pewnie paliła cały czas wyjmij licznik-zegary i sprawdź cz wogóle jest tam żarówka
Immo nie puści rozrusznika jak i sterownik który nie byłby zasilany. Dlatego albo pompa ,cewka,albo np czujnik wału. Tam trzeba by szukać. A zasilanie pompy to albo podpinasz żarówkę pod wtyczkę albo słuchasz czy działa.
Problem może być we włączniku świateł, ten z pokrętłem, on podaje napięcie na przełącznik przy kolumnie kierowniczej, dalej na skrzynkę bezpieczników i do żarówek.
Diagnostyka co dokładnie sterownik nie widzi i wtedy naprawa. Co do wiązki to normalnie. Przewód po przewodzie czy nie ma przerw, czy nie mają zwarcia miedzi sobą albo masą. Oczywiście sprawdzamy pod obciążeniem czyli żarówka.
Sprawdzałem żarówki stopu, obie działają Myślę że problem tkwi gdzie indziej tylko nie wiem gdzie. Chodzi o to, że podczas hamowania ABS nie działa a koła blokuja się tak więc to nie tylko kwestia kontrolki czy żarówek
barteqqq, przecież pisze wcześniej że się zapala. U mnie kiedyś żarówka się lekko żarzyła, powodem był zużyty komutator i krótkie szczotki, może to lekarstwo żeby sprzedać auto bez żarzącej się żarówki?!?
W nadkolu masz dekielek przez który możesz się dostać do żarówki, dokładny opis: http://astra-3.pl/tips.php?id=6
O to mi właśnie chodziło, przecież kontrolka to także wskażnik, wyłącznik świateł też. Chodziło mi o wszystkie te rzeczy o których napisałeś Logi, tylko w skrócie. Nie bądźmy małostkowi i nie rozdrabniajmy najprostszych rzeczy na drobne. Jeżeli ma ktoś spis rodzaju i ilości żarówek potrzebnych do oświetlenia konsoli środkowej, zegarów, TID, wskażników,...
Trochę poczytałem co to REC w Astrze. Zrobiłem poszukiwania i w mojej Astrze wygląda na to że nie ma tego układu ("biedna" wersja z PL). Sterowanie świateł prawdopodobnie jest realizowane przez UEC. Zakupię żarówki 10W - może takimi da się oszukać komputer i nie będzie komunikatu o błędzie przepalonej żarówki. Ewentualnie może oszukam jakoś opornikami?
Przy wyciąganiu żarówki zwarłeś zasilanie , sprawdż bezpiecznki jeden będzie padnięty.
Jezeli nie swiecą mijania i drogowe wygląda na to ,że nie ma już wyjścia z włacznika świateł (wypalone styki) . Włącznik do wymiany.
Jakie ledy powinny być tam żarówki W21W.
W szereg z żarówkami trzeba dać takie cosik i już po problemie. Tak się robi w focusach, astrach G czy też w P307
Masy w lampach sprawdziłeś żarówką?
Żarówka padła.
Czy to taki problem sprawdzić czy rzeczywiście prawidłowo świecą światła STOP w tylnych lampach? Sprawdzałeś wyłącznik światła stop, więc wiesz jak go wymontować aby wymusić świecenie bez pomocy drugiej osoby. Z tego co mi się wydaje, to żarówka pozycyjna/stop dwuwłóknowa jest umieszczona na samym dole, a górna to światło przeciwmgielne i to występujące...
Przejrzałem dokręcenia żarówek ale dalej nic. Czy może to być wina jakiś przekaźników czy czegoś bo już mi pomysły się kończą a nie wierzę, że wszystkie nowe żarówki się przepaliły.
Spalone żarówki.
Sprawdziłeś chociaż czy jest żarówka?
Nie to kwestia bezpiecznika, żarówki
Dokładnie taka.I na dodatek znajduje się po przeciwnej stronie niż żarówka.
Wyłączana jest faza czy masa? Paluchem się nie tyka.
Sprawdź zasilanie nie miernikiem , a mocną żarówką .
zupełnie inny typ szkieł bo będziesz jeżdził po drogach i oślepiał innych a niedaj Bóg kolizji i wścibskiego pana w białej czapce.
no wow. dzięki za radę ! I jest prawidłowa. Ciągle mam klientów, którzy w TID wsadzili diodki (zazwyczaj niebieskie) i pytają czemu nie gasną. Owszem, da się zrobić tak aby było ok, robię tak, ale prościej wsadzić żarówki.
Może spalona żarówka?
Żarówki wymień.
Dziękuję za pomoc, była spalona żarówka.
Jeżeli byłby uszkodzony opornik dmuchawa musiała by pracować na najszybszym biegu jeżeli nie pracuje raczej uszkodzony jest sam silnik(szczotki), bezpiecznik lub przewód zasilania. Jeżeli chodzi o podświetlenie to zupełnie inny obwód , prawdopodobnie popalone żarówki.
Witam U mnie pomogła wymiana przedniej żarówki kierunkowskazu :D
Rozkręć lampkę i sprawdz czy dochodzi napięcie, tak będzie najprościej a może żarówka
Nic nie piszczy, brak oświetlenia schowka nie mam żarówki.
Przód, tył czy oba? Lewa strona ok? Sprawdź połączeniia przy żarówkach, zakładam, ze nie dałeś ledów, szczególnie masy i czy nie ma zawarcia w oprawie któejş żarówki.
Typowa rzecz w Oplu płyta z reglerem do zmiany ,od razu najlepiej zmień kpl. co by za chwilę nie robić 2x. Cżesto przy awarii płyty, pali żarówkę w liczniku lub upalony obwód kontrolki w reglerze.Podłącz próbówkę do masy i do odłączonego cieńkiego kabla altka i zobacz wtedy czy jest kontrolka.Jak będzie to tylko alternator do naprawy ,jak "na krótko"...
Jak najbardziej. Pojedynczy przekaźnik NC sterowany z żarówki wstecznego.
Może po prostu nie ma żarówki?
No to wymień żarówkę, taki problem? A może tylko nie łaczy w oprawce?
Witam, mam astrę II G i proste pytanie, jak wyciągnąć żarówkę świateł mijania? Do tej pory miałem do czynienia z żarówkami z metalową obsadką, a tu dwa wąsy i plastik, dzięki za pomoc.
od kostki do sterownika, było ok Zmierz czy grzałka jest OK ? Równolegle z grzałką podłącz żarówkę .
Lapa nie przykręcana jest? To tapicerka do zdjęcia i od wewnątrz.
Dodam jeszcze że miernikiem nie zmierzy wiarygodnie tych diód- tylko bateria i żarówka.
Żarówka rurkowa LED, długość musisz zmierzyć sam.
Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat.
Panowie przyszedł zregenerowany sterownik. Nie długo idę go montować. Mam nadzieje że będzie śmigać. Dodano po 54 Panowie zmontowałem wszystko i lipa dalej nie chce odpalić. A o to co pokazuje program diagnostyczny: http://obrazki.elektroda.pl/6088087900_1... Czyżby naprawa nic nie dała? Jutro sprawdzę jeszcze sposób z żarówką. Dzisiaj...
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Możliwe, że wina leży w głównym przekaźniku. Schemat w łapkę i żarówka!
Należy też wziąć pod uwagę czystość reflektorów no i oczywista rzecz nie dotykać łapkami bańki. Poza tym nie wiadomo o które żarówki chodzi.
Przekaźnik na żarówce i Voila.
Chciałbym założyć sobie żarówki ksenonowe w swoim Oplu Astrze. Mam pytanie - czy muszę zmieniać lampy? Czy oprócz żarówek coś jeszcze jest potrzebne? Ile to może kosztować - żarówki oraz inne akcesoria.
Jeśli nie na kostce to może po prostu w lampce ,jeśli jest jedna.Tylko ostrożnie ja właśnie 'lepie' zatrzask :wymieniałem żarówkę.
Jak się odepnie wtyczkę od zaworu dawki to silnika nie odpalisz chociaż będzie właściwe ciśnienie. Jak do wtyczki podłączysz żarówkę 21W to system zadziała.
Dobrze przekop forum, było kilkakrotnie pisane jak uporać się z tym problemem przy pomocy zwykłej żarówki :D
jednak rozwiązanie okazało się dość banalne. jedna z tylnich żarówek sie przepaliła
Nie wiem czy czasem nie jest ona zrobiona na zasadzie diody,ale moge sie mylic,jednak jej klosz jest troche wiekszy i grubszy jak i kolor jej jest bardziej mleczny. Pozdrawiam
Niestety uczenie centralki, zgodnie z instrukcją, nic nie dało. Nadal wzbudza się po włączeniu zapłonu niezależnie od włączonego biegu czy w położeniu neutralnym dźwigni zmiany biegów. Czy nie jest to czasem wina systemu sprawdzania przepalenia żarówek? Moja Astra nie ma haka ani innych wystających elementów jest w wersji hatchback.
Podłącz w miejsce w którym dochodzi zasilanie do silniczka 12V-tową żarówkę, włącz spryskiwacz, powinna zaświecić. Odłącz uprzednio silniczek.
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Kolego niestety ten twój przełącznik to złom ponieważ ma wytopione główne zasilanie 30 i przy wymianie sprawdzić w kostce konektor bo prawdopodobnie też do wymiany. Szukanie w nim usterki nie ma sensu bo tak do wymiany.P
Zostaw na noc na prostowniku i zobacz który przekaźnik rano będzie ciepły. 600mA to albo przekaźnik albo żarówka.
Zrób zworę na AiB i dodatkowo daj na zworę minus przez jakąś 3W żarówkę. Pozdrawiam.
oporność żarówek przygasanie żarówek oznaczenia żarówek
saeco migać lampka radio navcomm spalić lutownica
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Reset pasa w drukarce Xerox WorkCentre 6605 - co to jest i jak działa? Ustawienie śruby pompki oleju w Oleo-Mac 937