Na pewno raczej nie :) Podłącz komp i spr błędy
Diody diodami ale zasilanie na pasek idzie 12v. Ja tak podpinałem i działa.
Z tego co wiem to ta dolna żarówka rurka Są dwa typy lamp tylnych, z oddzielną żarówką pozycji (wtedy żarówka stopu jest jednowłóknowa) i z żarówką dwudłóknową obsługującą stop i pozycję
Prosta sprawa : Po otwarciu tylnej klapy widoczne sa otwory w czarnych oslonach z boku lampy. W otwor wkladasz haczyk z fabrycznego zestawu narzedzi lub zwykly z drutu i pociagasz w celu zdjecia tej oslony. Gdy ja zdejmiesz bedziesz mogl zdemontowac lampe i wymienic zarowke.
To ja Ci też opisałem jak to zrobić, nawet narysowałem schemat (opisując numerację styków w/g "samochodowego standardu"), tylko nie mogę zrozumieć czemu koniecznie chcesz użyć stopu jako p. mgłowego skoro masz dedykowaną żarówkę do p. mgłowych ale to Twoja sprawa. Potrzebujesz czterech przekaźników ze stykiem normalnie zwartym (rozwiernym) lub dwóch...
Jak napisałem powyżej: "Ewentualnie zwarcie w żarówkach lub lampach, wyjmij żarówki stopu i sprawdź!" Zgadza się, Kolego Gerri, podałem po prostu wszystkie możliwe przyczyny :) Chyba Autor postu nie będzie miał problemu z usunięciem usterki ;)
Może być słaba masa i wtedy żarówka od stopu będzie ja pobierać przez inne żarówki. Co w efekcie powoduje zarżenie się innych żarówek. Druga przyczyna może być taka że jest zwarcie gdzieś w kablach i przy wciśnięciu hamulca prąd idzie na stop i żarówkę przeciwmgielną, ale najpierw sprawdź lampe
Trudnoc Ci to zrozumieć? Zarówka 5W lub 21W Zarówka pozycyjna lub żarówka stopu. Czyli Żarówka pozycyjna o mocy 5W lub żarówka stopu o mocy 21W. Zrozumiałeś teraz?
Odpowiedź na pytanie tytułowe - zgodnie z instrukcją obsługi. Podłączony tak jak na schemacie i nie działa. Jaki to schemat? Może taki https://steinhof.pl/file/89-smp13 Co nie działa? pozycyjne? STOP? Nic? Tam na końcu są opcje 11 i 12 z czego 11 dotyczy żarówki jednowłóknowej pozycja/stop. Należy podłączyć oba sterowania - pozycji oraz stopu do tej...
Jest kilka opcji w zależności jak daleko chcesz zmodyfikować autko, najprościej poprzez diodę zasilić z lampki wstecznego , żarówki stopu. Albo założyć dodatkową lampe halogenową pod zderzakiem, z osobnym obwodem. LED zwykła nic nie da chybą że założysz Powerleda 25W.
Widzę, że nie czytasz ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem, że potrzebna jest konsultacja BANANvanDYK! Poproś go o to aby się wypowiedział. Nie znam budowy wewnętrznej proponowanego regulatora. Schemat rozwiałby wątpliwości. Nie wiadomo w ogóle co to za regulator! Pewnym problemem będzie zasilenie żarówki stopu. Trzeba ją podpiąć do obwodu stałoprądowego....
Witam Świecą mijania czy postojowe z przodu,jeżeli masz światła stopu na żarówkach dwuwłóknowych ,to może być że masz wsadzoną żarówkę jednowóknową ,lub odwrotnie dwuwóknową wsadzoną.Najlepiej wyciąg żarówki ze stopu ,i zobacz co się będzie działo.Nie twierdzę że może być zwarcie w instalacji.
Sprawdzę to jeszcze jutro tak dokładniej. Oby to było powodem. Ale nie wydaje mi się.
Najpierw, wykorzystując drugą osobę sprawdź co się wyrabia z tyłu, to znaczy jak swiecą lampy po wciśnięciu hamulca a następnie włączeniu kierunkowskazu. Najprawdopodobniej okaże się, że jest "choinka", co będzie świadczyć o braku połączenia lampy z masą. Wtedy po wciśnięciu "stopu" i załączeniu kierunkowskazu żarówka kierunkowskazu jest wstępnie rozżarzana...
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
tak jest bo reszta żarówek się świeci a żarówki stopu są włożone nowe
+ zabezpieczony idzie na wyłącznik stopu. Z wyłącznika do żarówek
O czym ty piszesz, przecież żarówki stopu siedzą za czerwonym kloszem i są białe to jak mogą się wypalic i świecić na różowo???
stycznik stop czas wymienić nad pedałem hamulca
Jakieś błędy w centralnej elektryce bądź komforcie ? W ABS czujnik hamowania też widać ? Dodano po 42 Sprawdzałeś żarówki stopu w lampach ?
Kup właściwe żarówki i błędu nie będzie.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To identyczny problem. Nadal stawiam na źle włożone żarówki, może autor tematu coś podpowie.
Prawdę mówiąc nie widziałem żarówek z jedną wypustką, są z dwiema wypustkami ale ustawione nie symetrycznie względem siebie.Światło STOP powinno mieć 21 W ,zawsze powinno być mocniejsze niż pozycyjne. Przyjrzyj się obsadce żarówki dokładnie.
Też miałem takie zegary z półeczką i zamieniłem na te z 3 dodatkowymi wskaźnikami-podłączyłem tą czarną wolną kostkę i wszystko śmiga juz rok czasu bez zednych przeróbek.Wedłóg mnie to coś z tymi licznikami jest nie tak.Sprawdź czy nie ma zimnych lutów u mnie kiedyś świeciła się kontrolka spalonych żarówek mimo,że te były ok i to właśnie była wina lutów.
No nie pozycja bo nie chciałem tylko tego dosłownego stopu ze po nacisnieciu chamulca zaswieci sie żarówka stopu. Ale tez patrzac na to widze ze razem z tylna lampa zapali sie swiatło pozycyjne z przodu i podswietlenie zegarow. dobrze mowie?
Żarówka STOP spalona, albo nie łączy.
ta kontrolka jest tylko od żarówek stopu masz zile podłączony trzeci stop w skrzynce bezpieczników masz niebieską prostokątną puszkę to urzadzenie mikroprocesorowe wyjmij je na parę minut powinno pomóc o ile samo zaczęło się tak dziać bo jesili po podlonczeniu trzeciego stopu to on będzie winy a kolega mariusz myli kontrolki od braku płynu jest czerwona...
Czy przepala Ci żarówkę po włączeniu świateł drogowych?
Wszystko działa dobrze tylko te gaśnięcie przednich pozycji przy stopie załączonym To wygląda jakby przednie pozycyjne dostawały masę nie bezpośrednio tylko przez włókna żarówek STOP. Tylne pozycyjne też ci gasną razem z przednimi tylko tego nie widzisz bo to dwuwłóknowa żarówka.
To że włączenie postojówek z tyłu powoduje podanie napięcia na włókno od stopu. Obróć żarówkę o 180° i włóż do gniazda. Powinno dobrze świecić.
poprawa styku w prawej tylnej lampie przy żarówce Stopu, oraz zamiana biegunów przy dodatkowej lampie LED wstecznego.
Wygląda jakby dodatkowe żarówki w przyczepce zbyt mocno obciążały linię zasilania STOP, zapewne pomógłby dodatkowy moduł. Zostaw w przyczepce jedną żarówkę i zobacz czy też się wyłącza.
Zacząłbym od płytki żarówek w prawym kloszu. Schemat w dłoń i mierzyć którędy zamyka się obwód żarówki stopu po puszczeniu pedału hamulca?
po mojemu to ktoś załozył żle albo złą żarówkę (stop/pozycja) :D
Bo nie chce mi się szukać gdzie ta żyła się urwała. Jeśli tak. Jak tak to mogę z lewej lampy polecieć na prawą z + do stopu? To pewnie, że tak. Ale jeszcze wcześniej trzeba by sprawdzić czy przewód wspólny (masowy) jest w zasięgu lampy, żarówki stopu tej co nie świeci. Po prostu najpierw nie szukać na plusie, tylko najpierw na minusie, chyba będzie...
Nawet poprzez dodanie przewodu z cokołu żarówki stopu na odizolowaną część karoserii.
Dlaczego żarówka świeci jak ją podłączyłem pod te dwa piny? Bo obwód zamyka się przez żarówki stop w tylnych lampach, jakbyś zamiast żarówki zmostkował te piny kawałkiem drutu, to światła hamowania powinny się zapalić
zdejmujesz całą lampę na zewnątrz i rozbierasz odkręcając krzyżakowym śrubki
Prawdopodobnie pobór prądu przez żarówki Stop daje masę, sprawdź czy światła Stopu działają normalnie to upewni że z masą masz coś nie tak. Możliwe że masz wiązki zrobione z przewodów CS i po prostu ci gniją. Nawet jak kostka ma dobre piny to sam przewód zaciśnięty na konektorze może nie łączyć bo warstewka miedzi znikła i stal nie łączy.
To od siebie dodam wymiana filtra kabinowego w mondeo mk4 które użytkowane jest w mojej rodzinie. Do wymiany należy odkręcić pedał gazu. I piwo dla tego kto przy montowaniu nie zgniecie filtra. Plus notorycznie przepalające się żarówki stopu.
Podaj dokładnie ten komunikat który wyrzuca Ci samochód. Jeżeli to coś w rodzaju "Bremslicht" to problemem nie są żarówki pozycyjne, tylko coś ze światłami stopu.
Drobna uwaga z mojej strony: Przy zastosowaniu rezystorów, jeżeli spali się jedna żarówka z pary STOP, lub pozycyjne na drugiej wzrośnie napięcie i spali się bardzo szybko. Wynik: nie masz STOPu albo pozycyjnych. Do każdej żarówki z w/w powinien być oddzielny rezystor. pozdrawiam
Volvo fabrycznie montuje kontrolę przepalenia żarówek stop. Już w samochodach z lat '80-tych widziałem to rozwiązanie. Może warto zaadoptować taki gotowy układ? W samochodach nowszych ten układ jest wmontowany w centralny moduł sterujący i pewnie ciężko go będzie wydobyć. W starszych jest to pewnie osobny układ. Można poszukać schematów elektrycznych...
1.W samochodach osobowych nie ma wyłącznika ciśnieniowego,a tylko mechaniczny pod pedałem hamulca. 2.Zapowietrzenie układu nie ma nic do żarówek,a tylko do efektywmości hamowania. 3.Nasz kodeks drogowy niedopuszcza stosowania kontrolek stopu na tablicach rozdzielczych samochodów osobowych (nie wiem jak z ciężarowymi ale chyba też nie). 4Kodeks drogowy...
To na pewno, że tak, a jeśli byłbym fachowcem (mechanikiem samochodowym), to bym tu nie pisał 😉. Tak poza marginesem, to sprawdziłem elektrozawór, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik wału, wymieniłem świece. Samochód nie pokazuje żadnych błędów, tamten wcześniej, co napisałem, zginął już, znalazłem spaloną żarówkę stopu tylko. Jedyny mankament,...
W niektórych modelach Passata (A6 C4 też) tak było - jak były obydwie żarówki stopu "padnięte".
Przełącznik kierunkowskazów realizował tę funkcję. W pozycji spoczynkowej obie żarówki podłączone były do włącznika świateł stop. Po włączeniu kierunkowskazu odłączał on jedną z żarówek tylnych od włącznika stopu i łączył ją z przerywaczem kierunkowskazu (bimetalowym, choć w 70-tych latach bywały już też tranzystorowe), jednocześnie dołączając też żarówkę...
Ok. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. A jak wygląda sprawa z przeciwmieglnym tył, jak bym chciał na oryginalny przełącznik? Bo gdy próbuję zmienić opcje tylnego przeciwmgielnego na REAR FOG LIGHTS CONFIGURATION - One Left Light to mam błąd "żądanie zawiera parametry poza zakresem". A gdy próbuję zmienić: REVERSING LIGHT CONFIGURATION - single light...
Tak zmieniałem w prawej lampie,z tydzień czasu pojeździłem i właśnie tak się stało.. Sprawdzałem żarówki i wymieniłem na nowe i jest to samo... Lecz jak wyjmę jedną z prawej strony pozycyjną to automatycznie listwa stopu gaśnie,ale stop w światłach dalej świeci. I nie wiem czemóż taka przyczyna i gdzie dalej szukać Nie kupiłeś przypadkiem żarówki maxgeara,...
Dokładnie to BSM - i tak jest on nad akumulatorem. Ta skrzynka z bezpiecznikami.
Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników, żarówek,sprawdź włącznik od stopu jest nad pedałem hamulca co do świateł cofania to tak na 80% pad ci włącznik przy skrzyni biegów
Zwarcie w instalacji, sprawdź dokładnie żarówki stopu.
Tylna żarówka od STOP i postojowych zwiera w gnieżdzie, lub ktoś "inaczej inteligentny" założył 21W/12V w miejsce 5/21W 12 V. Sprawdź tylne lampy.
Czy przyczyną migania kontrolki świec żarowych może być wymiana żarówek stopu na diodowe Dodano po 2 Czy przyczyną migania kontrolki świec żarowych może być wymiana żarówek stopu na diodowe ? Wyłącznik stopu sprawny.
Witam, Chciałbym się dowiedzieć jaką żarówkę potrzebuję do środkowego stopu w klapie bagażnika (Renault Laguna 2 1.9 dCi 2002r.) Chciałem ją wyciągnąć ale niestety wpadła mi do klapy bagażnika:/ Znalazłem informacje, że żarówki stopów to P21/5W ale takowa nie pasuje do tego środkowego stopa:/ ma za szeroką szyjkę.. Proszę o pomoc.
Taka ciekawostka. Peugeot 308SW T7 2008 rok. Od stycznia bawiłem się z usterką, którą miałem odnotowaną na przeglądzie - brak lewego światła stop. Usterka została odnotowana, ale przegląd podbity, bo nie jest to usterka dyskwalifikująca pojazd. Wymieniłem żarówkę, odginałem blaszki, nawet przejrzałem przewody i bezpieczniki. Finał finałów odpowiedź...
Auto naprawione - lista miała zwarcie, a w lampach faktycznie żarówki "stopu" były przepalone. Teraz wszystko dobrze śmiga.
Sprawdź czy dochodzi zasilanie do oprawki żarówki
Wszystkie stopy nie świecą czy tylko środkowy?
Jak wymienić żarówkę (stop + pozycja) w tylnej lampie zespolonej, jak wyjąć lampę z auta Peugeot 108 2019
Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała Oj! - bardzo słabo u ciebie z tą elektryką. Ludzie piszą głupoty a ty to łykasz. Przecież śniedź pogarsza przepływ prądu. Ten prąd który ci ucieka z akumulatora prawie na pewno ucieka...
Panowie, po przekręceniu kluczyka pod maską słychać charakterystyczny dźwięk taki sam lub bardzo podobny robi mi się jak wyjmuje bezpiecznik od świateł hamowania i taku sam po naciśnięciu hamulca .110 afn edit: po sprawdzeniu miernikiem kradzież prądu 0.39 + żarówki ok, czujnik stopu ok - cykanie przez chwilę jak na włączonym zapłonie.utrata prądu...
Niestety nie wiem co przedstawia to zdjęcie! Jak mam znaleźć czujnik magnetyczny otwarcia drzwi? Na płycie elektroniki PCB co pokazałem Ci na foto masz czujnik, kontaktron (zielona rureczka + zestyk) zasięg: 3÷60mm (sprawdź go magnesem i miernikiem naraz). Zatem czego jeszcze nie rozumiesz?
Witam, bez zbytniego zaglebiania sie: 1) oba beda tu dzialac, jak sobie policzysz przy pierwszym prad jednej diody bedzie nieco wyzszy niz 20mA przy drugim okolo 15mA, co oznacze ze bedzie ona minimalnie slabiej swiecila. 2) moc opornika liczysz uwzgledniajac prad jaki przez niego plynie, dla 20mA nie ma paniki 250mW powinno wystarczyc a i tak nie bedzie...
U mnie była spalona żarówka stopu. Po wymianie wszystko dziala, kontrolna przestała świecić.
Lepiej sprawdz najpierw żarówki STOPU :idea::D
Żarówki stopu się nie spaliły.
Nie masz przypadkiem wstawionej pojedynczej żarówki stopu zamiast podwójnej (21/5W)?
W Zafirze B pozycyjne i stop są na jednej żarówce. Należy sygnał świateł hamowania wyprowadzić z trzeciego stopu i będzie ok.
Nie bez przyczyny o to pytam, bo jeśli jest przepalona żarówka stopu, to jej funkcje przejmuje inna i pojawia się komunikat, dlatego sprawdź dokładnie.
tak żarówka przy włączonym stopie jak masz wyżej napisane pobiera 1,5 A a przez wyłacznik .przepływa tylko prąd do zasilania cewki przekażnika np . 100 miliamper, czyli 15 razy mniej ,mozna zastosowac mikrowyłacznik i wydłużyć jego żywotność,przede wszystkim
pomuszcie prosze bo rece mi juz opadaja Z żaleniem się idzie ci dobrze - z podstawowym myśleniem już gorzej... pali kontrolka zolta swiatel a wszystkie zarowki sprawne Jak sądzisz - kiedy ta kontrolka się zapala? Sterownik na pewno nie ogląda żarówki czy jest dobra, tylko sprawdza, czy przez nią płynie prąd. Nawet jak żarówka jest dobra, a będzie przerwany...
Witam wszystkich. Mam kingway'a yarox'a 2007 2t 50ccm i mam problem. Mianowicie nie ma ładowania i przepala wszystkie żarówki oprócz stopu. Proszę o pomoc.
..................................ŻARÓWK... ..........------------------------------... ..........[]............................... Sprawdzanie STOP -> (kasowanie warunku)-> OPÓŹNIENIE ..........[]...............................
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
Problem rozwiązany. Jak by ktoś miał podobny problem z migającą kontrolką swiec żarowych to problem tkwi w uszkodzeniu albo czujnika stopu albo przepalonymi żarówkami stopu.
Witam. Okazało sie ze po wymianie żarówek stopu zaczęła świecić rownież tylna listwa stopu. Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Pawel
Witam chciałbym podłączyć taka belkę w aucie jak zrobić to żeby było bezpiecznie. Czy ktoś byłby wstanie mi napisać Łopato logicznie gdzie i jak podpiąć przekaźniki oryginalnie było po jednej żarówce stopu ,a teraz po 3 sztuki na stronę . Żarówki p21 https://obrazki.elektroda.pl/4651352300_... https://obrazki.elektroda.pl/7348717700_...
Ile żarówek stopu ma espero ?
Tam są zwykłe żarówki dwuwłóknowe, oddzielne zasilanie dla pozycji i stopu, oświetlenie nie ma żadnej elektroniki
https://autobezpieczniki.pl/renault-mast...
Na jednym oba stopy
Sprawdź żarówki stopu.
Może działać na tranzystorach ale lepiej by te tranzystory sterowały przekaźnikami. Specjalne funkcje? To zależy od auta bo niektóre maja jedną żarówkę 21W dla stopu i postoju gdzie dla postoju sterownik w aucie zasila żarówkę mniejszą mocą. Moduł w takim przypadku powinien to odróżnić i włączyć żarówkę stopu lub zwykłe światło.
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
sprawdź bezpiecznik F13 jeśli jest dobry to sprawdź czy na włączniku przy pedałach jest napięcie bo tu nie ma żadnej filozofii, mogę schemat ci podesłać tylko rocznik auta proszę
Sprawdź czy prąd dochodzi do żarówki. Jak nie to prawdopodobnie czujnik świateł stop.
Przy wyjmowaniu prawej tylnej lampy 2 kable się wypięły. Wyjmowałem ją bo styk od żarówki stopu w kosmiczny sposób się rozluzował i nie stykała żarówka- naprawione. Wpiąłem tak samo i pojawiła się już dupa. Zakładam, po przeczytaniu hektolitrów stron- że problem jest gdzieś z masą, ale nie wiem gdzie szukać. Skoro pozostałe światła działają. Próbowałem...
to idiotyczne że nawet światła idą przez komputer... To bardzo sprytne rozwiązanie i ma szereg zalet. Po pierwsze do modułu świateł idzie tylko para różnicowa CAN i zasilanie, zamiast przewód do każdej żarówki, po drugie w razie przepalenia żarówki STOPu, komputer może ją zastąpić np. światłem przeciwmgłowym, nie wspominając już o możliwości regulacji...
Ciągłość przewodów od żarówki dokąd?
Poszukuję instrukcji obsługi. Chodzi mi np. o wymianę żarówek stopu.
Vag\vcds-em... czy wyjąć żarówkę od mijania, tylnych postojówek\stopów patrząc na zaświecenie sie żarówkowej kontrolki w liczniku.
Jak ktoś ci w tył wjedzie to będzie miał bardzo wygodną wymówkę, a ty nawet nie będziesz miał jak się bronić przed sądem .2 żarówki 21W + 3 światło stopu (też początkowo na żarówkach) auta od 30 lat mają a jakoś problemy z włacznikami są incydentalne, no chyba że KIA w fabryce składają na najtańszych zamiennikach ..
W każdym motoryzacyjnym ze stykami NO czyli zwierny.
Po wcisnięciu hamulca wyświetla się komunikat o przepalonej żarówce kierunk poowskazu. Natomiast po włączeniu kierunkowskazu , podaje komunikat o przepalonej żarówce stopu. Czy ktoś wie o co tu chodzi ?! Wszystkie żarówki świecą
Podpiąłeś się pod interfejs? Sprawdź błędy jak możesz Te obwody nie są w tym aucie diagnozowalne. Zacznij od wyjęcia żarówek stopu na próbę (te dwówłóknowe) prawdopodobnie któraś z nich ma zwarcie.
Konstrukcja lampy w VW Bora nie pozwala na założenie żarówki dwuwłóknowej P21/5W. Gniazdo żarówki ma symetryczne uchwyty właściwe dla żarówki P21W. Natomiast żarówka P21/5W ma kołki ustalające na różnej wysokości. Można, oczywiście "na siłę" próbować założyć tę żarówkę, ale kończy to się uszkodzeniem uchwytu (rozgięciem) lub ścięciem jednego z kołków...
Mozesz zastosowac zwykla led i podlaczyc przez rezystor i diode napiecie po pozycyjnych a od stopu bezposrednio podlaczyc do zarowki,bedziesz mial dwie jasnosci swiecenia na jednej zarowce.
Witam, jeżeli w lampie tylnej jest żarówka dwuwłóknowa (stop i pozycja) to mogło dojść do zwarcia pomiędzy włóknami.
Tak, udało się ustalić, że prawa tylna żarówka stopu się przepaliła. Dziękuję za pomoc.
oporność żarówek przygasanie żarówek oznaczenia żarówek
trzeszczy sopran skrzynka bezpieczników laguna internet zawiesza
Przeróbka odkurzacza bezprzewodowego Dyson, Bosch, Electrolux na zasilanie z sieci 230V Marantz PM8000 – przekaźnik stand-by klika po włączeniu, TA7317P, zasilacz, DC na wyjściu