Spalisz je jak nie będą na odpowiednim radiatorze. Niestety nie będzie to mały radiator, chociaż może u ciebie dało by się je chłodzić wodą. To oznaczało by prawie 100% sprawność układu - bo i tak chodzi przecież o grzanie wody :) Prąd powinna ograniczyć rezystancja grzałki. Jakbyś chciał SSRy zabezpieczyć przed zwarciem w grzałce to trzeba by dobrać...
Na szwankowanie regulatorów triakowych przy zasilaniu odbiorników czysto indukcyjnych jest metoda - równolegle z silnikiem podłączyć żarówkę.
Regulator obrotów działa z żarówką, ale nie zmienia prędkości silnika. Czy to problem z typem regulatora, uszkodzeniem elementów, czy może z samym silnikiem?
To jest prosty regulator, narysuj schemat, coś doradzimy, zaznacz, gdzie jest podłączone zasilanie i gdzie jest podłączone obciążenie w postaci silnika, a w Twoim przypadku żarówka. Ten mikrowyłącznik działa, sprawdziłeś go?
Podłącz żarówkę zamiast wentylatora i zobacz.
Można ten układ regulatora napięcia DC-DC wykorzystać jako ściemniacz do żarówki, regulator obrotów silnika DC, itp., itd. - ogólnie zakres napięcia wej. od 8V do 40V, płynna regulacja napięcia wyj. w zakresie od 1.25V do 36V. Patrz film demo: [url=https://www.youtube.com/watch?v=TZp...
Tu masz opis tego co kupiłeś. Regulacja obrotów w silnikach komutatorowych, regulacja mocy grzałek, jasności świecenia żarówek żarowych.
Witam mam taki sam regulator obrotów i nie wiem jak go podłączyć np. Do żarówki aby żarówka słabiej świeciła. ODŚWIEŻAM!!!
Nie wiem,, czy akurat o ten regulator chodzi. Ale wewnątrz poza stosem węglowym i stykami (bocznikowanie stosu) były montowane filtry przeciwzakłóceniowe, które potrafią się sfajczyć. Poza tym neonówka to nie jest odpowiednie narzędzie do takiej diagnozy.Sporo lepiej zrobić lampkę kontrolną z żarówki.
Sprawdź najpierw sam silnik czy działa pod ~230V. Z tego co widać na zdjęciu wygląda na komutatorowy. Może sam regulator jest uszkodzony. Podłącz zamiast silnika zwykłą żarówkę 60W i zobacz czy się zmienia jej jasność.
Witam Dostałem taki właśnie regulator obrotów (kod produktu 2607230013) czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak oraz czy wogóle jest możliwe żeby podłączyć go jako "uniwersalny" regulator czyli np do przedłużacza i regulować wiertarkę szlifierkę czy żarówkę??
Włącz światła, odłącz regulator napięcia, uruchom silnik i zacznij ostrożnie dodawać obrotów aby nie spalić żarówek. Światła powinny świecić pełnym światłem po lekkim dodaniu obrotów. Jeśli świecą mocniej niż z podłączonym regulatorem, to albo regulator jest wadliwy, albo jest zwarcie w instalacji elektrycznej po stronie DC. Jeśli nadal nie mogą świecić...
Sądząc ze schematu to jest to ściemniacz oświetlenia (obciążeniem jest żarówka). Być może właśnie dlatego nie działa poprawnie z obciążeniem o charakterze indukcyjnym.
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
A mnie interesuje , do jakiego silnika chcesz podpiąć ten regulator , bo ten układ będzie działał prawidłowo tylko z silnikami komutatorowymi , zamiast silnika podłącz żarówkę tak jak na obrazku z postu 8 i sprawdż , czy żarówka reaguje na obroty potencjometru. . Myślę , że nie masz 10 lat i wiesz , że w tym układzie występuje napięcie niebezpieczne...
Zwykły potencjometr wyższej mocy. W tym przypadku komplikacje są zbędne. Możesz też zbudować zasilacz "3V" sterowany ściemniaczem do żarówek.
Triaka nie wykorzystuje się do ograniczania wierzchołków sinusoidy tylko do regulacji fazowej. Jedną nóżkę triaka masz podpięto do 0. Jeżeli teraz żarówkę podepniesz do RL i 0 to tak jakbyś zwarł jej „nóżki” do 0. Żarówkę trzeba podłączyć do FAZ i RL.
Palą się od świateł drogowych, zasilanie świateł idzie równolegle z regulatorem, żarówki na 12V, na poprzednim regulatorze przy maksymalnych obrotach napięcie wynosiło aż 60V. Światło tylnie zrobiłem "na sztukę", czyli podpiąłem kabel światła tylniego pod światła przednie, ale odziwo drucik w tylnej żarówce jeszcze istnieje (zapewne nie na dlugo). Dzisiaj...
A między które połaczenie wstawić żarówkę (rozumiem dla zabezpieczenia)? Żarówkę szeregowo w zasilaniu. W jeden z przewodów AC. Oczywiście żarówka to ma być żarówka , a nie ledówka czy świetlówka. O mocy przynajmniej 100W.
Może, jak najbardziej.
Dla pewności odłącz regulator napięcia (znajduje się pod przednią czachą, jest możliwość włożenia ręki od strony przedniego koła), włącz światła, uruchom silnik uważając z dodawaniem gazu. Jeśli regulator jest uszkodzony, to teraz światła powinny świecić ostro bez ograniczania napięcia (dlatego uważać z obrotami, bo żarówki się przepalą). Często w chinolach...
Żarówka 21W żarzy się To żarzenie się jest potrzebne do wykrycia obrotów wirnika.
W wentylatorze pewnie masz silnik asynchroniczny,a taki nie będzie działał poprawnie na ściemniaczu oświetleniowym.Musiałbyś kupić specjalny regulator(falownik) bo w takich silnikach regulacja obrotów odbywa się przez zmianę częstotliwości prądu a przez regulację napięcia :wink:
Szczotki są, pompa chłodziwa ma osobny silnik. Grzebałem troszkę z żarówka i miernikiem i przy regulatorze obrotów wydaje mi się być problem ponieważ dochodzi do niego zasilanie natomiast nie zawsze wysyła on zasilanie na silnik tak jak by on był uwalony, żarówka nawet czasami miga tak jak by coś tam nie łączyło. Tutaj pytanie gdzie ja taki regulator...
Proponuję kupić regulator mocy np. kdsf55 o mocy 5,5 kW (cena około 40zł) lub zmontować sobie taki regulator na układzie U208B i triaku BTA 41/600 i nieco obniżyć moc grzałek to powinno znacznie wydłużyć długość pracy grzałek. Oczywiście temperatura pieca również będzie nieco niższa niż normalnie. Parę lat temu miałem podobny problem z żarówkami (zwykłymi)...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Myślę, że ten tranzystor nie daje się wysterować takim napięciem. Przez to większość mocy odkłada się na tranzystorze i on się grzeje, a napięcie na silniku jest małe, więc się ledwo kręci. Może się okazać, że trzeba będzie zastosować inny tranzystor, albo układ wzmacniający sygnał ze sterownika. Jaka była różnica w jasności świecenia żarówki sterowanej,...
Tak przyglądam się tym zdjęciom, tam masz dwa przewody podłączone ( te niebieskie ) a gdzie masz podłączony jakikolwiek odbiornik. Na początku sprawdź na zwykłej żarówce, czy reaguje.
Witam, Jest tam silnik komutatorowy prądu zmiennego. Można regulować obroty regulatorem fazowym (ściemniaczem do żarówek) albo regulatorem z wiertarki. Regulator podłączasz pomiędzy filtrem przeciwzakłóceniowym a zasilaniem silnika.
Do próby lepiej podłączyć żarówkę ( żarową na 230V ) .
Do regulacji żarówek zasilanych napięciem przemiennym powszechnie stosuje się regulatory na triaku. Oczywiście w zwykłym "ściemniaczu" z marketu może zajść konieczność wymiany triaka. Trzeba wziąć pod uwagę prąd żarówki oraz częstotliwość przy maksymalnych obrotach. Ale - tak jak poprzednik - stanowczo odradzam takie przeróbki.
Wydaje mi sie, ze pomysł z opornikiem to najgorszy możliwy, bo moc tego opornika i ilość ciepła jaka sie w nim wydzieli będzie duza (sama żarówka 100 Wat przy 12 V to prad ok 8,5A ) Myślę, ze lepiej jest pojsc w regulator PWM (taki jak do regulacji obrotów silnika prądu stałego 12V), kosztuje paręnaście złotych , masz regulacje świecenia i moc strat...
W jaką rezystancję celować? Skorzystaj z porady w poście #4 i zobacz jaki efekt da żarówka. Po tej "pierwszej przymiarce" dobierz opornik.
Jedynie PWM :!: LM317+ tranzystor to wielkie straty mocy przy tych prądach. Pozatym tranzystorek ten naprawdę musiałby być mocny :!: Policz ile strat :!: Proponuję prosty układ regulacji generator np na NE555 regulowane wypełnienie i Jakiś mocny BUZ Sam używam takiego układu do regulacji mocy żarówki 100W (12V, 8A) działa mi już ponad pół roku, a co...
Citroën C3, silnik 1.1 benzyna + gaz, 2003, żarówki H7.
Czy regulator napięcia obrotów ma jakiś sens?
Witam układ jak na zdjęciu od regulacji obrotów odkurzacza Tyrystor wlutowałem nowy BTA16-600B Tyrystor oraz scalak Mikro chip PIC12C508A-04/P 8-Bit (być może problem leży tutaj), wylutowałem diody sprawne, kondensatory sprawne jeden 222 J 100V drugi 150nF STC, rezystory sprawne, regulator obrotów potencjometr 470kohm mierzyłem także regulacja oporności...
4 wyjścia 2 idą prosto do akumulatora do dwuch pozostałych idzie prąd z prądnicy. nie wiem w jaki sposób regulowane jest napięcie do żarówek gdyz po odłączeniu regulatora żarówki dalej świecą natomiast po podłączeniu regulatora żarówki żarzą przez cały czas niezależnie od obrotów czasami jednak zdarzało sie ze swieciły normalnie (12v)
Jeżeli regulacja fazowa to prostszy układ na obrazku, zamiast żarówki silnik. Do układu podanego przez ciebie trzeba sobie napisać program lub uśmiechnąć się do autora projektu w celu udostępnienia programu.
Zbyt wcześnie się cieszysz smród to smród i tylko inny wirnik lub przewinięcie. Weż polącz szeregowo silnik ale bez regulatora obrotów z żarówką 100W zacznie buczeć kręć wirnikiem powolutku jak żarówka będzie równo świecić to wirnik dobry.
OK, sorry, nie doczytałem :( o tej regulacji grupowej, czyli to po prostu sterowanie załączaniem/niezałączaniem na pełny półokres... stosunek czasu załączenia/wyłączenia za jakiś tam okres X pomnożony przez moc max. da moc średnią. Trochę łopatologiczne określenie, ale wolę takie, niż spamiętać te wszystkie fachowe określenia. Sterowanie "fazowe" przerabiałem...
Na razie trudno określić czy trafiłeś na problem z niewłaściwą pracą prymitywnego regulatora (bo obciążenie nie jest takie jak on "lubi") czy na charakterystyczną cechę silnika szeregowego (obroty bardzo zależne od prędkości, rozbieganie bez obciążenia) Podejrzewam że oryginalny regulator jakoś "sprytnie" poprawiał kiepskie właściwości tego silnika,...
(at)Artur k. Widziałem takie ,,wynalazki" u Brazylijczyków w buszu i to nawet sporej mocy (10 kW), zanim Chińczycy nie sypnęli agregatami prądotwórczymi do każdego sklepu. To nawet działa zupełnie dobrze, (ktoś kiedyś na Forum opisał nawet oryginalny taki generator) zakładając obciążenie rezystancyjne (żarówki) i idealny regulator obrotów silnika spalinowego.
włącznik jest jednosekcjowy czyli kondensator ma być wpięty jak żarówka (skrót myślowy), Ma on łączyć obie żyły przewodu zasilającego?
Wróćmy do tematu i do pytania z pierwszego postu. Chcę przerobić ściemniacz żeby działał z mniejszym minimalnym obciążeniem. O tym jest temat a nie o tym czy triak wytrzyma. Mniejsza o to czy podłącze tam silnik czy żarówkę 15W.
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Proponuję zamiast silnika podłączyć żarówkę 12-24V o mocy przynajmniej 50-100W i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli elektronika sprawna to żarówka zaświeci. Pomiar multimetrem nic tu nie da. PS: Najbardziej podejrzany przełącznik kierunku obrotów. Przez niego wszakże płynie cały prąd silnika. Reszta przełącznika to tylko potencjometr sterujący regulatorem...
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Żarówka świeci przy 100%, a następnie przy zjeżdżaniu do 95%, nigdy odwrotnie.
Dodałem do mojego schematu przed dławikiem snuber RC 100n/630V i 47om 2W. Kondensator C1 wyrzuciłem. Regulator działa stabilnie SNUBER RC POMÓGŁ. Ten dławik według opisu ma działać przeciwzakłóceniowo. Krzysztof Kamienski napisał: ten regulator nadaje sie wyłącznie do żarowek. Żarowych oczywiście Skoro ten mój regulator nadaje się tylko do żarówek, to...
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Zmieniałeś koło magnesowe? Jeżeli tak to załóż mocniejszą żarówkę lub dołóż ukrytą żarówkę lub zakup regulator.
Może staroświecka metoda, ale zamiast silnika za regulator wpiąć zwykłą żarówkę na 230V ok. 100W by sprawdzić przełącznik/ regulator?? Jak i sam silnik można podpiąć bezpośrednio pod 230V z sieci?
Filtr pyłkowy był wymieniony. Po wymianie przejechałem 300 km no i stało się- dmuchawa nie działa. Czy uszkodzenie regulatora obrotów mogło nastąpić po jakimś czasie? Na czym takie uszkodzenie, o ktorym piszesz polega? Gdzie znajduje się ten regulator obrotów? Sprawdziłem żarówką napięcie na zasilaniu silnika no i jest. Czy ktoś uprzejmy wie jak wymontować...
Witam. Szukam schemaciku takiego regulatora, padł mi regulator napięcia i pali żarówki, na wyższych obrotach. Chciał bym zbudować taki sam, czy to możliwe? Regulator ten, pracuje bez akumulatora czy zna ktoś schemat do takiego urządzenia?
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Dopnij żarówkę równolegle i sprawdź czy przygasa.
Cześć Jak w temacie mam małe pytanko. Czy na każdym stabilizatorze mogę zbudować lepszy lub gorszy regulator np. obrotów silniczka czy świecenia żarówki według zamieszczonego schematu?
Przy kiepskim styku włącznika i przełącznika obrotów miernik coś tam może pokazywać. Podłączenie żarówki 100 W w miejsce silnika obciąży obwód i wtedy nie będzie napięcia 160 V. Omomierzem mierzysz przejścia od bolców wtyczki do końca kabla. Włącznik obmierzasz podobnie, ale tu się pojawia komplikacja. Szczotki - ja bym podał napięcie z pominięciem...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Nie wiem jak to dokładnie jest w tych Quadach ale masz zapewne zasilanie świateł z iskrownika.Na początek przeczyścił bym wszystkie wsuwki może po prostu jest słaby styk oraz sprawdził przewody czy nie są nigdzie przerwane(warto też sprawdzić czy żarówki masz o odpowiednich V i W)... Potem trzeba by patrzeć regulator napięcia oraz cewki w iskrowniku....
Czy te softstarty i regulatory obrotów działają na identycznej zasadzie, jak ściemniane oświetleniowe możliwe do zastosowania wyłącznie ze zwykłymi żarówkami lub z żarówkami halogenowymi? Czyli za regulatorem napięcie ma kształt sinusoidy z ucinanymi wychyleniami, co sprawia, że wartość skuteczna napięcia jest niższa? Na takim czymś żarówka będzie...
Tyrystor jest akurat radziecki. Wiem bo mam identyczne na stanie No przecież jest opisany cyrylicą, więc wszyscy wiedzą, nawet nie mając na stanie :P Nasze, bardzo podobne konstrukcyjnie serii BTP były zmorą konstruktorów swego czasu. Zasilacz typowo do zasilania żarówki, może nadałby się jako regulator obrotów jakiegoś silniczka. V.
jakie wskazania powinienem mieć na pinach opornic mierząc sobie miernikiem opór To nie są opornice, tylko elektroniczne regulatory obrotów, miernikiem niewiele sprawdzisz. Najprościej to weź żarówkę 21W, przylutuj do niej przewody i podłączaj do wyjść regulatorów, podczas regulacji nawiewu w kabinie jej jasność powinna się zmieniać
To jest regulator na triaku, tym sobie możesz żarówkę trszkę ściemnić. Silnik się najzwyczajniej w świecie może spalić.
Wymieniłem triak i bez zmian ,wymieniłem żółty kondensator, również, zmierzyłem pojemność elektrolitu i jest prawie 200mf , nominał 220. Chyba został tylko mikrokontroler. Jak potencjometr ustawię na max to żarówka po chwili się stabilizuje i nie pulsuje.
Żeby wydłużyć żywotność żarówki możesz się pokusić o zrobienie filtra/regulatora wyłącznie do żarówki ale najpierw pomierz napięcia przy różnych obrotach i podziel się wynikami.
Witam Jest tego w tej chwili cała masa. Na elektrodzie znajdziesz nie jedno rozwiązanie, użyj przycisku SZUKAJ. Dla zachęty przykładowy sterownik: Wybrane parametry: płynna regulacja obrotów w zakresie 5 - 95 % maksymalne obciążenie - 2,5 kW niski poziom generowanych zakłóceń układ miękkiego startu układ detekcji przeciążeń może pracować jako ściemniacz...
Ma być z regulowanym minusem, czyli jedna szczotka na stałe plus 12. Jedyna przeróbka to zwiększenie prądu wzbudzenia, bo żarówka w zegarach nie wystarczy. Ja dokładałem drugą, ale 10W czy 5W określisz empirycznie. Zaobserwujesz czy przy odpowiednio niskich obrotach gaśnie kontrolka ładowania.
Do regulacji obrotów można tu wykorzystać zwykły instalacyjny ściemniacz żarówek z pokrętłem regulacyjnym. Połączyć szeregowo z silnikiem wentylatora.
Wymieniłem żarówkę na nową i działa
Masz napięcie 32V na kablach dochodzących do żarówek ? Na wolnych obrotach jakie napięcie ?
Regulator ? Było coś sprawdzane ? A gdzie.
Zrobiłem taki układ. Użyłem tranzystora BUZ11a. http://obrazki.elektroda.pl/4730985800_1... Mógłby ktoś ten układ sprawdzić bo gdy testuję na żarówce (zamiast silnika) to nic się nie dzieje, żarówka się nie zapala :(
czy na pewno dobrze dobrałem ściemniacz do W/W zadania? Nie. co może być przyczyną nieprawidłowego działania? Nieprawidłowy dobór osprzętu do zastosowania :) A na poważnie, zapewne masz do czynienia z silnikiem indukcyjnym, a wskazany ściemniacz nadaje się do obciążeń rezystancyjnych (żarówki) (ew. silników komutatorowych). Powinieneś zaopatrzyć się...
Czy jest sposób na sprawdzenie samego silnika np bezpośrednie podłączenie bez wyłącznika i bez regulatora? Czy nie nastąpi zwarcie ? Można, podłącz silnik szeregowo przez żarówkę.
Potencjometrem 10kilo omów Dodano po 3 Test z żarówką zrobię i napiszę jakie były napięcia
Jak już pisałem testowałem układ zarówno z MOC3041 jak i MOC3021, w obu przypadkach żarówka miga, jednak nieco inaczej. Wmontowałem ponownie MOC3021, sprawdziłem czy nie ma nigdzie czasem zimnych lutów - wszystko ok. Żarówka dalej miga.
żarówka 12V 35W - układ z 2x2200uF był zmontowany na szybko aby sprawdzić działanie ładowania. Częstotliwość kilkaset Hz. Bez kondensatorów - wyjście regulatora napięcia podpięte bezpośrednio pod żarówkę powodował jej przepalenie po zwiększeniu obrotów. Nawet żarówka 24V H4 (chyba 75W) również zabłysnęła jasnym światłem. Także dodanie kondensatorów...
W tym modelu żarówka jest zasilana bezpośrednio z prądnicy prądem przemiennym z pominięciem regulatora. Zmierz napięcie na żarówce powinno być w zależności od obrotów ok. 9v-14v. Akumulator zasila tylko rozrusznik, wskaźnik poziomu paliwa, stop i migacze.
Tak zwarcie nawet na wylutowanym. Zwarcie na samych nogach triaka? Czy nadal żarówka świeci mimo wlutowanego triaka? Wyrażaj się proszę precyzyjniej.
Mam problem z moją szlifierką oscylacyjną. Nie reguluje obrotów. W ciemno wieć kupiłem nowy regulator i nadal to samo. Po wszystkim testowałem regulatory z obciązeniem w postaci żarówki i oba regulują. Co może byc wiec przyczyna braku regulacji obrotów?
Nadal nie jest to odpowiedź, która wyjaśnia powód buczenia silnika. Inaczej zachowuje się żarówka (zwykła, tradycyjna), po zmniejszeniu napięcia, a inaczej silnik. Są regulatory do zmniejszania/regulacji obrotów silnika, ale nie każdy silnik można tak podłączyć, bo nie każdy silnik da się regulować. Poszuka np. na znanych portalach aukcyjnych "Regulator...
Wyłącznik można zmierzyć omomierzem,a regulator obrotów-podając napięcie tam gdzie są przewody zasilające, a na wyjściu podłącz żarówkę. To tak na początek, bo z opisu wynika, ze nie bardzo wiesz co i gdzie szukać... Po zmierzeniu brak prądu na szczotkach, Czym to zmierzyłeś?
Re: Regulator obrotów do silnika jednofazowego
No dzięki, niestety narazie nie mam kiedy pokombinować. Jak znowu trochę poeksperymetuję to napiszę. Jako obciążenie dla prób stosuję żarówkę lub transformator.I dzięki za zainteresowanie.Pozdrawiam
Witam. A czy mogę do regulacji po pierwotnej stronie trafo użyć regulatora do obrotów silnika i ściemniania żarówki ?? Pozdrawiam
55W , to stosunkowo nie duża moc, to mniej niż żarówka (100W). Regulację obrotów silnika dokonuje się przez zmianę napięcia zasilania. W regulatorach "bezstratnych" można tego dokonać np. za pomocą regulowanego autotransformatora, lub bardziej skomplikowany sposób, za pomocą regulatora tyrystorowego. Przy tej mocy, można też z powodzeniem włączyć rezystor...
Zamiast regulatora (węglowego) , podłączyć szeregowo z silnikiem np. żarówkę 15W/230V..... albo dwie połączone równolegle - aby dobrać obroty, ale mam obawy czy ten silnik wytrzyma jednorazowo 5h... chyba, że bardzo go nie męczysz.... Edit. To jest rozwiązanie na utrzymanie stałych - zmniejszonych od maksymalnych obrotów, jak potrzebujesz regulacji...
W oryginalnym rozwiązaniu (światła z alternatora) regulator napięcia jest konieczny, tzn. potrzebny jest ogranicznik napięcia przemiennego aby nie dochodziło do przepalenia żarówek na wysokich obrotach. Regulator sprawia także że światła od pewnego zakresu obrotów świecą stałą jasnością. LEDów nie należy zasilać z prądu przemiennego. Możesz zrobić instalację...
Załączniki: To niestety nie serwisówka więc się nie dowiemy co tam był za regulator. Zostaje dobrać moc żarówek tak by bez regulatora napięcie było w miarę stabilne.
Żółty przewód to wyjście z cewek ładowania idący wprost na światła oraz do wejścia regulatora napięcia. Oporniki mają za zadanie zmniejszać wartość do takiej, by ze wzrostem obrotów nie przepalało żarówek. Jak zmienia się napięcie wraz z obrotami? Wartości rezystorów dobre?
Posiadam ten sam typ odkurzacza i po awarii układu o którym piszesz poprostu go wyciąłem bo i tak zawsze była ustawiona maksymalna moc.I tym prostym sposobem odkurzacz już od ok.10 lat pracuje bez zarzutu na ful-power.Po przeanalizowaniu płytki wygląda to jak typowy ściemnacz do żarówki sterowany fazowo, nie ma nawet miękkiego startu o co go na wstępie...
To są tzw. stratne regulatory napięcia, mają za zadanie ograniczyć jego wzrost powyżej 14V, tak aby nie doszło do spalenia żarówek przy zbyt wysokich obrotach silnika, dlatego żółty kabel idzie i do regulatora i do świateł, bo są zasilane napięciem zmiennym. Dodatkowe wyjście +12V z regulatora przeznaczone jest tylko do podładowywania akumulatora, z...
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
U mnie znacznie większy chodzi już z 10 lat na zwykłym ściemniaczu do żarówek. a tu do poczytania.https://www.elektroda.pl/rtvf...
Jak 3 biegowa, to ustaw na najniższy bieg i sprawdź. Można zastosować dodatkowy regulator napięcia, np. autotransformator taki jak do regulacji wentylatorów. Żeby spróbować, jak będzie pracować z mniejszym napięciem, możesz w szereg z pompą włączyć oprawkę z żarówką np. 100W.
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Grubość drutu i jego długość jest też ważna. Moc liczymy mnożąc napięcie (V) x natężenie (A) = 65 W Znamy napięcie to obliczmy dopuszczalne natężenie 65 W ÷ 6V = ≈11 A Po wyprostowaniu w mostku trójfazowym na prąd stały w każdej fazie popłynie prąd o natężeniu 11 A ÷ 2,3 = ≈ 5 A. Takie natężenie w cewce wytrzyma drut o przekroju 2 mm²...
regulator żarówka regulator obrotów obrotów wentylatora deutz regulator obrotów
epson gramatur z18xe wymiana silnika podświetlenie licznik skoda
Osłabione ciśnienie wody w lodówce z filtrem – przyczyny i rozwiązania Schemat lampki rowerowej Deilin - analiza i typowe rozwiązania