Brak masy, skoro zwarłeś te kable i dalej nie świeci. Sprawdź ciągłość przewodów, od żarównki do mikrowłącznika i od masy do mikrowłącznika. Nie pytam, czy żarówka dobra:)
Podłączyłeś żarówkę? Edytowałem.
j.w. napisał Ireneo,sprawdź masy dla każdej żarówki.
Czy zawór czy sprzęgło w Fabii idzie to sprawdzić żarówką.
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
Na pewno raczej nie :) Podłącz komp i spr błędy
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
ma zgasnać przy ~14.5
Witam, brak świateł pozycyjnych i podświetlenia tablicy rejestracyjnej Skoda Fabia 2. Żarówki sprawne, bezpieczniki sprawne. Ma ktoś jakieś pomysły?
Hobbista masz rację. 22 lata jeżdżę fabią i sądziłem, że kontrolę żarówek ma dopiero fabia ii generacji, a tu okazuje się inaczej. Podobno uczymy się całe życie. Jeżeli jest ten moduł kontroli i nie ma zasilania przy lampach to trzeba sprawdzić na wyjściach tego modułu. Tak czy siak temat w miarę prosty do sprawdzenia.
Sprawdź czy prąd dochodzi do żarówek.
Czy winna może być kostka stacyjki ?. Jak to zweryfikować bez rozbierania połowy kokpitu ? Można zamiast oscyloskopu i testera użyć żarówki a kokpit zostawić bez rozbierania.
Jak masz miernik to odpal i sprawdź napięcie na akumulatorze. Coś mi tu pachnie za dużym ładowaniem albo wyjątkowo dziadowskie żarówki.
Bezpieczniki Ok? Przekaźniki Ok? Czasami wystarczy styki w gniazdach żarówek podrapać i kontaktem przetrzeć bo nie stykają.
A sprawdzał kolega żarówkę?
Wydaje mi się że kolega powinien zajrzeć tu http://www.youtube.com/watch?v=J4wB8vKh6... Dodano po 1 Dodam że ja zakupiłem do swojego autka żarówki philipsa +100% i są bardzo dobre , więc nie ma co kombinować tylko zainwestować w porządne żarówki
Sprawdzaj żarówką min 5W. nie miernikiem
Połącz, polutuj ten przecięty kabel, a w miejsce bezpiecznika wstaw żarówkę dużej mocy (H4 lub H7), w przypadku zwarcia w obwodzie żarówka po prostu się zaświeci, nic się nie spali
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma, dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator się wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka?? W zegarach zastosowane są diody led, nie żarówki.
-167 to pompa itd. Sztuka trochę dolców warta jak z klimą -X to układy po stacyjce oznaczenie Odnośnie samego układu paliwowego można sprawdzić do metoda kubeczkową. Styk x sprawdzić miernikiem lub żarówka.
[quote="paczek22"]Test lampki działa? Sorry a można to sprawdzić bez wyciągania żarówki?
Kontrolka z żarówki minimum 21W 12V i sprawdzasz bezpieczniki na akumulatorze i wszystkie połączenia w okolicy bezpieczników.
Ze schematu wynika, że zasilanie pozycyjnych i regulacji wychodzi z tego samego styku wyłącznika, ale bez pomiarów trudno powiedzieć. Zacząć trzeba od żarówek, bezpieczników itd....
Sprawdź czy masz na cewce "porządną masę i porządny plus" ...nie miernikiem tylko jakąś np. żarówką 21W...
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
Chyba wiem o co chodzi. Przed chwilą sprawdziłem, w jednym reflektorze nie mam drogowego światła, może jak wymienię żarówkę przyczyna minie.
Witam, dzisiaj sprawdzałem, czy wszystkie żarówki świecą w Skodzie Fabia 2 z 2007 roku. Gdy przekręcałem włącznik świateł i następnie pociągnąłem do siebie w celu sprawdzenia przeciwmgielnych, wyszedł mi on. Po ponownym włożeniu nie mogę włączyć przeciwmgielnych z powodu, że cały czas wychodzi on. Muszę zamawiać nowy wyłącznik, czy mogę go jakoś włożyć?
Sprawdź ściemniacz, w zegarach nie ma nawet żarówek, tylko ledy
Jeżeli akumulator ma osiem lat to zmień go na nowy, pracował kilka lat za długo i zgasł jak żarówka
Wszystko źle. Podstawowe pytanie ,czy jest prąd przed czujnikiem? Sprawdź to żarówką potem napisz. Jak jest ,to przełącznik a dalej wiązka i na końcu żarówki.
Czy udało się rozwiązać problem z niewłączającymi się światłami drogowymi w Fabii II
Sprawdziłem i żadna żarówka nie świeci..
W skodzie wymyślili taki patent https://skodasklep.pl/skoda-fabia-i-prze... . Miałem to to w fabianie pierwszej . No......czy to coś dawało ......raz na jakiś czas i tak żarówkę trzeba było wymienić . Możesz spróbować ..
Skoda Fabia 1.2 12V Kombi . Problem jest następujący co miesiąc pali lewą żarówkę H7 . Co to może być ?
Witam, Jak sprawdzić do którego podłączyć sterownik. Chociażby kontrolką zrobioną z żarówki samochodowej podłączonej jedną stroną do masy auta. Pozdrawiam.
Sprawdź żarówką, będzie pewniej.
Której generacji jest ta Fabia: I/II (przed 2007 r. - czy po, żarówki jakie)? Z linku który podałem, zwróć uwagę na post #17. Zasilanie na drogowe idzie poprzez włącznik świateł, natomiast sygnał świetlny (flash) już nie. Ponadto ciągłość przewodu/przejście sprawdzaj żarówką 21W, bo miernik może wprowadzić w błąd.
Zasilanie i masy na sterowniku, za pomocą żarówki minimum 21W sprawdź!
Może być brak masy i żarówka postojowa świeci w szeregu z żarówką H7. Dlatego też świecą obie kontrolki.
Błąd czujnika sprawdzasz VCDS ? Jeśli tak to tam też sprawdzisz czy ecu widzi naciśnięcie pedału hamulca. Jaki błąd masz ? Nie masz jakichś żarówek LED w lampach założonych ?
Skoda Fabia 1: Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Które żarówki zapytam tak z ciekawości bo nie znam tematu?
Mimo diagnozy i zaproponowanej przez mechanika wymiany tylnej belki przy stanie licznika 145 tys. km, problem się utrzymywał. Diagnozy w tym przypadku nie było żadnej. Bo, nie wiadomo jak został opisany błąd ,czy usterka obwodu czy sygnału a to cholernie ważne. Po drugie nie było, a nawet pewnie nie zostało zaproponowane sprawdzenie sygnału na wykresie...
Nie lameruj Motronic , kup fejsa , przejedzieś kompa i silnik zapali- bez wymiany żarówki. Należy się - pomógł.
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
12V na żarówkę to stanowczo za mało. wprawdzie ma ona napięcie znamionowe 12V ale pełnie skuteczności osiąga przy około 14V. Pamiętaj, że do poprawnej pracy żarówki halogenowej, musi ona uzyskać odpowiednią temperaturę. A zaniżenie jej napięcia spowoduje skrócenie jej żywotności.
Zamienniki, szczególnie ostatnio popularne NTY to szajs NTY to firma, która istnieje chyba tylko dla handlarzy, którzy chcą reanimować najmniejszym kosztem auto by je tylko sprzedać a co będzie za tydzień mają już w d... Każdy, dosłownie każdy ich produkt z którym miałem styczność był g...m. Przekaźniki i tak dwa by były potrzebne chyba, bo światła...
Trudno na odległość udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Ponadto nie podałeś rodzaju nadwozia i czy masz 3-ci "stop" w klapie bagażnika. Jeśli masz kombi, to szukaj uszkodzonej wiązki przewodów w przelotce tj. nadwozie - klapa bagażnika. Może ktoś niefachowo zmienił żarówkę, czyniąc zwarcie, więc trzeba sprawdzić w lampach stan oprawek mocujących żarówki...
A jak zmieniałeś te żarówki, to blaszki nie były skorodowane, ostatnio u sąsiada wymieniałem żarówkę, to ten klosze to jakieś skorodowane akwarium było...
Tak, zamówiłem nowy przełącznik świateł, może to jest przyczyną, bo żarówki są dobre, bezpieczniki też. Jeszcze napięcie muszę sprawdzić, czy dochodzi do bezpieczników.
Np fabia 2 już tak miała.H7 soczewka i przesłona.
A gdy wypniesz włącznik to też się świeci ta żarowka?
Nie. Sprawdzić ciągłość przewodu między zbiorniczkiem a ścianą grodziową lub między zbiorniczkiem a licznikiem. Masz wszystko podane tylko trzeba się wziąć za robotę. Kolega podał rezystancję w przedziale 35-50kOhm a Ty chcesz kupic rezystor 50 Ohm. Moim zdaniem szkoda czasu i pieniędzy na to. 30min roboty by sprawdzić ten przewód. Nawet nie sprawdziłeś...
Czy dobrze rozumiem: +12V z akumulatora mam podłączyć pod styk 30, masę pod styk 85, a na leda +12V ze styku 86 a masę ze styku 87? Źle rozumiesz, 12V "z akumulatora" nie potrzebujesz. Masz zaznaczoną oryginalną żarówkę. 86 - masa (z oprawki żarówki) 85 - zasilanie żarówki 30 - zasilanie żarówki (razem z 85) 87 - do paska LED ("+") "-" paska LED również...
To fajnie, że już wiesz. Poprosiłeś o pomoc panią żarówkę pseudo probówkę? Gdzie jest +12 a gdzie ginie +12? Pani żarówka ci pomoże, wierz mi.
Ruszanie klemą nic nie da ,trzeba wtedy żarówka poszukać gdzie jest spadek napiecia.
Mierzyć trzeba na obciążeniu, przynajmniej żarówką reflektorową. Inaczej głupoty się wymierzy.
Sprawdzanie wiązki miernikiem jest niemiarodajne, ma za dużą rezystancję. Kable najlepiej "przedzwonić" żarówką dużej mocy (H4)
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Awaryjne tak samo ... Tylko lewa strona
Dokładnie najpierw sprawdź główny bezpiecznik ( nawet go wymień bo on za wiele nie kosztuje a może tylko gdzieś nie stykać) potem sprawdź czy żarówki są dobrze podłączone od stopu ( bo w VW carawlle mi się esp włączało bo żarówka nie stykała dobrze) na końcu podłącz kompa do auta i zrób testy sterownika.
To: 1.Sprawdź komputerem żarówkę. 2.Wyciągnij licznik i sprawdź żarówkę. 3.Daj sobie spokój.
Witam. Fabia 2003 nie ma CAN, przynajmniej mój egzemplarz nie posiada, a czujnik cofania podłączyłem bezpośrednio pod żarówkę cofania. Pozdrawiam.
Jeśli wymienić to raczej od wtyki zespolonej grodzi. I tak się będziesz musiał przebić więc czemu nie wymienić tylko część wiązki po stronie komory silnika. Oczywiście zakładając, że do wtyki po stronie wnętrza dochodzi napięcie. We wtyczce zespolonej są żeńskie konektory mini iso (od komory). Edit: Przekaźniki jak najbardziej. Sam je robiłem w golfie...
Żarówka, a jakbym miał dokładniej strzelac to oświetlenie H7/H1 albo podświetlenie tablicy rejestracyjnej. ;)
Witam serdecznie! Otóż w moim samochodzie (Skoda Fabia I rocznik 2007) pojawił się taki problem mianowicie: Kontrolka kierunków w kabinie szybko miga i cyka, ale natomiast żarówki na zewnątrz migają z odpowiednią częstotliwością. Sprawdzałem inne żarówki i problem jest ten sam, więc to nie raczej wina spalonej żarówki. Co może przyczyną tak nietypowego...
Mam ten sam problem auto zaledwie kupione miesiąc temu i według mnie oświetlenie to porażka,oczywiście żarówki H19,lepiej świecą H7 u żony w starej SKODZIE FABII. Jak tak mają wyglądać nowe auta to ja dziękuję. Kto dał homologację na te auta?
Nie masz tam czasem systemu monitorowania przepalenia żarówek?
Kawałek żarówki 12v i sprawdź czy z kostki wychodzi prąd z zacisku 50.
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
Żarówki są dobre. Pisałem też o tym wcześniej, że jak zetknę na stałe tą zaśniedziałą blaszkę to lampy świecą :)
Faktycznie , zgniła wiązka z zasilaniem po stacyjce 20 zm od komputera. Mierząć miernikiem było zasilanie , ale po podłąćzeniu choćby żarówki gineło. zamykam temat i pozdrawiam.
Trudne nie jest, ale obawiam się, że skoro wyświetla się komunikat o przepalonej żarówce po odpięciu wiązki, to może działa, sczytując sobie jakąś rezystancję podpiętych żarówek. Bez wychwycenia odpowiedniej rezystancji może nie podawać sygnału, w przeciwnym razie nie potrzebny byłby moduł. No nic, zrobię jak fachowiec – odizoluję kawałek izolacji...
Wtyczka jest na zewnątrz, jak już zauważyłeś. Ciekawe od czego zmienia się jasność żarówki, jak się napięcie nie zmienia. :D :D
Nie to jest ok, nie jest zaminione sprawdzone żarówką 50wat. Na przewodach własnie nie ok, bo nie ma +12 po stacyjce.
To prosto ze skrzynki na akumulatorze idzie. Kurcze i nie ma żadnej złączki ? Tam jest przewód 25 mm2. Czyżby ugnił gdzieś po drodze tak że przy sterowniku nawet żarówka 5W się nie pali?
Witam. Mam skodę Fabię, rok prod. 2005. Zapaliło mi się EPC i brak świateł stopu. Gdzie znajduje się bezpiecznik lub inna przyczyna (żarówki są dobre) ? Proszę o pomoc...
Włącz w miejsce siłownika żarówkę 21W i zobacz jak się zachowuje.
Juz wszystko sie wyjasniło okazało sie ze byl przepalony bezpiecznik 50amp dalem sie zwiesc miernikowi który pokazywał 12v wyszło dopiero na żarówce tak jak radziliscie dziekuje za pomoc
Zaśniedziała i rozgięta wtyczka "+" na żarówce. Po wyczyszczeniu i dogięciu wtyczki wszystko działa poprawnie.
A mnie się wydaje,że jest to kontrolka od grzania świec żarowych(zaswieca się,przed uruchomieniem silnika,jak włącza się grzanie świec żarowych i po kilku sekundach gaśnie).A jeżeli miga podczas jazdy,to jest najprawdopodobniej uszkodzony czasowy sterownik grzania świec. A ja się z Toba założę, że to jest coś z tym wyłącznikiem czy tam wlacznikiem...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Próby lepiej przeprowadzić z żarówką w szeregu i zbyt długo nie przykładać zasilania, żeby nie upalić silniczka.
Kolego,takie rzeczy to już powinieneś wiedzieć jak zakładasz temat.Ale napisze.Wystarczy kawałek kabelka i dodatkowo żarówka na kabelkach.Wszystko co potrzebne i to bez wykręcania świec.
Wentylator jest nierozbieralny( z tego co wyczytałem na forum fabii) i ludki wymieniają na jakieś inne bo oryginały za drogie. W kostce podłącznej do wentylatora podłącz żarówkę/ki, to sprawdzisz czy pojawiają się napiecia ze sterownika. Co do bezpieczników to Link masz wykaz w zależności od wersji.
Skoda Fabia ma tak podłe ładowanie, że częściej wymienia się akumulator niż żarówki. Sorry za offtopic.
Kolego zewrzyj do masy przez jakąś żarówkę 21 W na niepracującym silniku oczywiście.
Czyli to jest celowo z lewej strony sygnalizowane żeby było widać w lusterku czy coś? :) Czy brak masy przypadkiem nie objawiłby się całkowitym brakiem świateł? Tak tylko sobie spekuluję. Znalazłem problem. Szukałem go w naprawianej wcześniej lampie, a problem był po drugiej stronie przyczepki. W przedniej lampie gniazdo żarówki było zalane wodą. Dzięki...
240mA to o wiele za dużo, taki prąd pobiera np. żarówka w schowku, bagżniku, oświetlenia wnętrza itd
Obawiam się, że to, o czym piszesz, czyli z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON i kabel to zapłonowy to to samo Do poprawnego działania alarm potrzebuje STAŁE 12V i ZAŁĄCZANE PO STACYJCE 12V. Oba napięcia do odnalezienia w ciągu minuty w aucie za pomocą żarówki. Jeśli jednak nie potrafisz ich znaleźć, to mam duże obawy o całość wykonanej...
Podaj kod silnika i rocznik. Sprawdziłeś co napisałem? Wtyk przekaźnika. Ma być od strony sterowania zasilanie na cewkę po kluczyku i zasilanie stałe na pinie styków przekaźnika. Cewka przekaźnika sterowana jest masą podawaną przez sterownik. Podasz kod, podam Tobie z którego pinu sterownika. Możesz podać masę przez kontrolkę 12v 5W z żarówki i przekaźnik...
Da się,ale po co? Idea miała sens w pojazdach wyposażonych w rachityczną prądnicę,gdzi występowały niedobory prądu,ale montowac to w fabii,gdzie bilans energetyczny jest wybitnie dodatni? Włodek_59-na co ci to?Powiem więcej-w pojazdach w których są żarówki halogenowe czyni to więcej szkody niz pożytku.
Zgadzam się z kolegą nie montuj żarówek 100w gdyż wypalają one odblaski w lampach kup lepiej żarówki +50% światła więcej a efekt będzie ten sam.
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Dobra, zamiast tego miernika użyj żarówki jeden kabelek przypnij do bieguna ujemnego akumulatora drugim powtórz swoje pomiary i napisz świeci nie świeci.
Sprawdź żarówką przejścia wszystkich trzech przewodów do licznika.
Przedzwoń wiązkę pomiędzy pedałem a sterownikiem, i zrób to żarówką a nie miernikiem https://obrazki.elektroda.pl/2601093900_...
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
czesc, postaram się po krótko opisać problem. Po wyjechaniu ze stacji przestały świecić żarówki mijanja. Po przekręceniu włącznika świateł kontrolki się zapalają na desce, a żarówki ani mijania ani postojowe nie świecą. Żarówki drogowe działają jak załączę je na dłużej(do przodu)), a żarówki do krótkiej sygnalizacji(do siebie) nie działają. Macie pomysł...
Ale jak to założyć dojścia nie ma. Dodano po 30 Wiem juz że nie jest ułamana bo na aukcji wygląda tak samo problem tylko z umieszczeniem jej na miejsce. https://allegro.pl/oferta/fabia-sprezynk...
fabia fabia alternator rezystancja żarówki żarówki biegunowość
instrukcja obsługi halogen radio toyota corolla wzmacniacz silnik elektryczny łożyska
Lokalizacja buzzera czujnika parkowania Audi Q3 2013 Jak wymontować element grzejny w Liebherr CBNes 3966?