Jeżeli napięcie ładowania akumulatora jest poprawne, to powodem żarzenia się kontrolki ładowania, może być włącznik zapłonu (spadek napięcia na stykach). Tak miałem w którymś z samochodów, chyba poldek, ale nie pamiętam, wymiana wkładki włącznika zapłonu zlikwidowała żarzenie kontrolki.
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Nie widziałem Valeo w astrze G, ale widziałem Delphi z logiem Valeo. A tak z ciekawości- wspomaganie nie szwankuje? Żarzenie kontrolki ładowania nie nasila się kiedy włączy się jakieś silne odbiorniki elektryczne, np światła długie razem z krótkimi, ogrzewanie szyby tylnej i jeszcze dmuchawa wnętrza na najwyższe obroty?
Witam jestem nowy na tym forum. Mam problem z Chryslerem Sebring 3.0 coupe. często podczas jazdy bylo widoczne żarzenie się kontrolki od ladowania akumulatora jednak wczesniej nie mialo to wplywu na jazdę. ostatnio na większym dołku samochód zaczął wariowac. zapalila sie kontrolka od ladowania akumulatora i zaczął się przerzucac sam z gazu na benzyne....
Witam! Na temat problemu powiedziano już chyba wszystko i temat już trochę stary. Mimo to przyłączam się do dyskusji ponieważ wczoraj rozwiązałem identyczny problem w swoim "maluchu" - żarzenie kontrolki ładowania, czasem problemy z odpaleniem itp. Remont rozrusznika to swoją drogą wskazana sprawa, ale w moim przypadku zasadniczą przyczyną był odpadnięty...
Panowie ,co ma żarzenie kontrolki ładowania do pojemności akumulatora.Przecież akumulator może być dowolnej pojemności,jeśli będzie za duży to przy jeździe na krótkich odcinkach będzie po prostu niedoładowany i tyle.Radzę posprawdzać połączenia mechaniczne przewodów a później regulator+alternator.Może twórca tego tematu odezwie się, bo narazie wszyscy...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
A czy to jest alternator, czy prądnica? W starszych 126 z prądnicą żarzenie się kontrolki na "luzie" było normą. Po pierwsze należy podłaczyć do akumulatora woltomierz i zobaczyć napięcie przy wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Jeżeli po dodaniu gazu wzrasta do ok 14 V (przy alternatorze) to raczej akumulator do wymiany. O tym, czy do akumulatora dopływa,...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Mam opla corsę 1,5 diesel z 1994 roku i wystąpiła w nim usterka polegająca na ty iż nie działają świece żarowe oraz żarzy się kontrolka ładowania. Ładowanie jest sprawdzałem. Elektromechanik stwierdził że uszkodzony jest alternator ale to by tłumaczyło żarzenie się kontrolki ale co to ma wspólnego ze świecami żarowymi. W tym modelu alternator jest połączony...
[quote]żazenie sie kontrolki jest zwiazane wlasnie z spadkami napiec w instalacji, jeśli sie je usunie to powinno ono ustać, jesli jest to spowodowane spadkami napieć Ale on pisze [quote]dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik...
odpalam dziś rano samochód przekręcam kluczyk i świeci się tylko kontrolka od oleju odpałił i wszystko ok pomyślałem że ta od ładowania spaliła się ale gdy po paru km zatrzymałem się zaczęła się żarzyć zapalać gasnąć znów żarzyć, na niskich obrotach żarzy się a jak jade to gaśnie całkowicie. narazie poprawiłem tylko kontakt przewodu od kontrolki ładowania...
Randall_ w twoim przypadku nic więcej do szczęścia nie jest Ci potrzebne. Układ jest kompletny, to nie alternator 6 diodowy by był przekaźnik kontrolki ładowania. Minimalne żarzenie nie jest problemem, występuje często, ale przeważnie jest nie zauważalne. U Ciebie może występować spadek napięcia na przewodzie zasilającym stacyjkę, zwłaszcza przy większym...
Witam! Tak jak napisał kolega emeryt,ja dodam ze swej strony takie zdanko, nie ma awarii bez przyczyny i skutków,jeśli chodzi o coś mądrego to sprawdź tablicę bezpiecznikowo przekaźnikową, bo to jest bardzo chore miejsce w każdym fordzie,a wszystko przez nią przechodzi,jeśli jesteś laikiem tak jak o sobie mówisz, zleć to elektronikowi nie elektrykowi,...
Raczej to nie ECU jest przyczyną. Powodów świecenia się check engine może być wiele, a tester diagnostyczny jest stworzony do tego, aby je ustalić. Nie rozumiem pytania - nie robisz podstawowej diagnostyki i chciałbyś, żeby ktoś Ci powiedział, jaka jest przyczyna usterki. Mam strzelać? Żarzenie się kontrolki ładowania raczej nie ma związku z tą usterką,...
Witam Wszystkich bardzo serdecznie ;) Z góry chciałbym przeprosić, jeśli umieściłem ten post "nie tam gdzie trzeba" ale naprawdę potrzebuję Waszej fachowej pomocy. Otóż : Mam Fiata Cinquecento i mam problem z ładowaniem. Pewnego dnia zauważyłem, że "żarzy się" kontrolka od ładowania. To żarzenie przeszło dzisiaj w całkowite świecenie się kontrolki od...
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
Według twojego opisu masz uszkodzoną główną diodę najprawdopodobniej plusową ale uszkodzona minusowa daje ten sam efekt co powoduje żarzenie kontrolki i podwyższanie napięcia mimo sprawnego regulatora.Pozdr.
po dzisiejszej jeździe z odłączonym kabelkiem jednak 2 razy zapaliła sie kontrolka od rezerwy ale silnik pracował a wskazówki nie opadały, ale za to obroty podniosły się powyżej 1500 i zaczęły falować, a po ponownym podłączeniu kabelka normowały się wolne obroty. silnik gasiłem wtedy dpaliłem kabelek odłączyłem i przez jakieś 3 godziny było lepiej,...
żarzenie się kontrolki jest też spowodowane spadkiem napięcia na stacyjce szczególnie przy włączonych światłach gdzie te nie posiadają przekaźników (napięcie alternatora (obwodu wzbudzenia) jest wyższe od tego po zapłonie)
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Jeśli jest to przewód do pinu w kostce oznaczonego jako "30" - jest to główny, stały plus. Piszę "jeśli" bo w 126p czerwony to jest to rozrusznik na przykład. A tej Pandy tak nie pamiętam. Przyczyn może być wiele: może to być luźny konektor na czerwonym przewodzie. Idzie nim praktycznie cały prąd do auta, więc amperaż spory i jakiekolwiek luzy w połączeniach...
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
kolego mskojon jeśli ładowanie masz ok to nie masz się co przejmować owe żarzenie się kontrolki może być spowodowane różnicą napięcie na kotodach diód wzbudzenia i diód głównych wzbudzenie pobiera powiedzmy max 3A i regulator napięcia dąży do utrzymania na katodach tych diód 14,2V i to robi bo właśnie napięcie na tych diodach jest napięciem które regulator...
Witam wszystkich obserwujących ten temat. Mam takie pytanie szanowni koledzy: dlaczego wy od razu zabieracie się za demontaż alternatora? Autor postu napisał tylko że ładowanie mierzone na akumulatorze jest za niskie. Jeśli dobrze go zrozumiałem kontrolka ładowania normalnie gaśnie po odpaleniu silnika a więc przyczyny nie szukał bym w samym alternatorze....
wymieniono moduł prostowniczy Odpowiedź po 20 latach ! Reg. 3.1.17. Publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.
Sprawdź w pierwszej kolejności jakie daje napięcie alternator na tych wyjściach -czyli główne i kontrolki ładowania.
Miałem dokładnie to samo. Niesprawny był regulator napięcia. Na wszelki wypadek wymieniłem też szczotki. Koszty naprawdę niewielkie a i zrobic samemu to żadna sztuka.
A jednak chyba przebicie /upływność/ na cewce stojana.Trzeba sprawdzić megaomomierzem. Miałem podobny przypadek też w Fiacie. Trochę zawilgotniał i żarzyła się lampka ładowania. Niestety musiałem wymienić całe uzwojenie.
I lampka się żarzy... Z resztą to nie jest problem tylko Malucha... Zamiast wymieniać pół instalacji wystarczy wymienić wkładkę w stacyjce.
zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych ) Naprawiałem już taki alternator w którym było pęknięcie sprężyny dociskowej szczotki - objaw był podobny, jak mierzyłem napięcie to było dobrze, jednak akumulator nie był dostatecznie ładowany, lampka ładowania żarzyła !!!
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Tak przypuszczałem ale jak to sprawdzić która?
tak jest, pasek nowy, wszystkie połączenia są na swoim miejscu i wyczyszczone jak się należy. Dodano po 3 Czy mógłbyś mi wytłumaczyć jak to posprawdzać dokładnie? nie chcę oddawać komuś do zrobienia a śrubki kręcić umiem.
a przewód B+?
Sprawa wyjasniona - regulator ale nie padł elektrycznie tylko zgniła mu jedna z elektrod, nawiasem mówiąc dałoby się zrobić ;)
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Witam serdecznie może ktoś miał taki przypadek mianowicie kontrolka od lampki ładowania się żarzy a alternator ładuje napięciem 14V co może być przyczyną???
Panowie w alternatorze w mostku diodowym trzeba wymienic 3 małe diody od wzbudzenia (najlepiej 3 takie same) i usterka zniknie. Standart w maluchu z ładowaniem .
Witam, co do paska jest nowy i dobrze naciągniety na środku od 1cm do 1,5 cm sie ugina co do wycia to może wyje bo ma taki głuchy dźwięk jak puszczepedał gazu i nie wyżuce na luz a co do świateł to nawet na niewłączonych sie to dzieje pozdrawiam
Witam. Jeżeli chcesz automatycznie zapalać światła w samochodzie to polecam układ z mojej strony. Potrzebujesz w tym wypadku sygnały : +12 V po włożeniu kluczyka, + 12 V po załączeniu zapłonu. Układ działa następująco: Wkładasz kluczyk do stacyjki (pozycja ACC) - nic się nie dzieje, Uruchamiasz silnik ( włączony zapłon) - po 5 sek. zapalają się światła...
Urwany niebieski przewód koło rozrusznika od kontrolki.P
Na moje szczotki słabo kontaktują.Jeśli kontrolka ładowania się żarzy to może być uszkodzona dioda wzbudzenia.Kontrolka nie powinna się żarzyć. Pozdrawiam.
Witam, posiadam Peugota 206, 1.4 benzyna, 75 KM, 2002 rok. Po odpaleniu samochodu żarzą się kontrolki ham. ręcznego, ładowania, ciśnienia oleju. Po zgaszeniu samochodu przez parę minut żarzą się kontrolki ciśnienia oleju, ładowania. Miał ktoś może podobny problem. Posiada ktoś może lokalizacje mas w tym aucie. Bardzo proszę o pomoc.
Witam !!! Mój problem polega na tym , że żarzy mi się, w autku, kontrolka ładowania. Wykonałem pomiary ładowania i wygląda to tak : po odpaleniu bez obciążenia napięcie 14,7 V , po włączeniu świateł i awaryjnych spada do 14,5V. Podczas dodawania gazu kontrolka zaczyna przygasać aż do całkowitego zgaśnięcia przy maximum, napięcie utrzymuje mniej więcej...
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Alternator do sprawdzenia lub wymiany- a czy nie jest tak że w dzień moze tego nie widzisz natowmiast wieczorem jednak ta kontrolka ciągle świeci.
Gaszenie lampki powoduje takie sam potencjał na żarówce z jednej strony (od diod wzbudzenia) i z drugiej strony (od diod dodatnich głównych). zajrzyj na temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... W Twoim przypadku uszkodzenie może być w niejednakowej rezystancji diod w kierunku przewodzenia (jednej grupy) lub częściowo uszkodzonymi (zwarcia)...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
W FSO-1500 żarzyła mi się kontrolka ładowania akumulatora, przyczyna słaby styk w kostce stacyjki, wymiana kostki pomogła raz na zawsze. Natomiast w polonezie przy uszkodzonej diodzie wzbudzenia kontrolka ładowania nie świeciła się ani jarzyła.
Jakie jest teraz napięcie ładowania?
witam mój problem polega na tym,że podczas jazdy przy mocnym obciążeniu silnika na każdym z biegów zaczyna się żarzyć kontrolka ładowania i druga nie wiem dokładnie od czego (kółko z wykrzyknikiem) ,a gaśnie gdy obroty silnika spadają np. 3000 na 4 i po zmianie na 5 wszystko wraca do normy.
Wtam!mam maly problem,kiedy jade samochodem delikatnie żarzy mi sie kontrolka informujaca o braku ladowania akumulatora,natomist kiedy staje ta sama kontrolka zarzy sie troche mocniej,czy to jest wina alternatora?jak to sprawdzic?czy wymontowanie alternatora bedzie trudne dla poczatkujacej osoby?
Witam mam mały problem z golfem 2 1300 cm³ a dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik na obroty to gasnie calkowicie czy moga to bys szczotki czy regulator a moze uklad prostowniczy prosze o pomoc :D
Czytam to co napisałeś i zrobiło mi się mokro pod pachami. Wracając do żarzenia kontrolki ładowania. Pisząc „układ elektroniczny „ masz na myśli regulator napięcia? Czyli wystarczy wymienić regulatora napięcia i powinno pomóc?
Naprawiałem kiedyś alternator bo nie działał ehr. Po wymianie prostownika w alternatorze działało wszystko. Chyba żarzyła się kontrolka ładowania (akumulatora) podczas usterki.
Odnośnie żarzenia kontrolki ładowania, problem z alternatorem:mostek wzbudzenia regulator, radzę nie lekceważyć u mnie zakończyło się kostowną naprawą na trasie.Drugi problem trzeba uściślić zacznij od świec"właściwych" do tego silnika i przewodów WN.
Jak ładuje koło 16V i nie więcej po dodaniu gazu, a na wolnych słabo i ewentualnie żarzy kontrolka ładowania to mogły paść diody wzbudzenia. Zmień na jakiekolwiek 1 amperowe diody prostownicze.
Miałem podobny problem w swojej starej Vectrze. Poszedłem na łatwiznę i nie ruszając starych przewodów dodałem 2 nowe z przewodu o przekroju 10 mm2. Jeden od plusa alternatora bezpośrednio do plusa akumulatora i podobnie drugi z minusa alternatora (obudowaśruba mocująca) do minusa akumulatora. Pomogło od razu i raz na zawsze skonczyły mi się kłopoty...
Witam Mam następujący problem- po wymianie alternatora ponieważ komuś nie chciało się naprawiać na warsztacie mam problem taki że gdy się silnik nagrzeje bardziej w korku zanika prąd ładowania co skutkuje rozładowaniem akumulatora. Gdy auto ochłonie ładowanie wraca do normy. Na wolnych obrotach nieśmiało żarzy kontrolka ładowania. Co dziwne w chwili...
Witam, Przez pewien czas przestałem się interesować tą żarzącą kontrolką ładowania, jednak coraz bardziej denerwuje mnie pulsowanie napięcia w instalacji elektrycznej (kontrolki, światła itp.) Częstotliwość pulsowania jest niezależna od obrotów silnika, a czasem całkowicie ustaje. Czy może to być wina regulatora napięcia ? Jakiś pomysł ? Pomierzyć napięcie...
Dioda blokująca służy do wyeliminowania niepożądanego zjawiska "żarzenia" się kontrolki ładowania przez okres wybiegu silnika po wyłączeniu stacyjki, znanego z dawnych samochodów np. z malucha.
prosze o opinie na ten temat. Moja jest tylko jedna-na temat żarzącej się kontrolki ładowania w maluchy napisano na tym forum wiele. Wyszukiwarka. Temat zamykam.
Witam, od jakiegoś czasu żarzą mi się kontrolki od ładowania ciśnienia oleju i czek silnika na wyłączonym zapłonie. Sprawdzałem już diody w alternatorze i jest ok. Jak odłączę przewody od alternatora kontrolki nadal żarzą oprócz kontrolki od ładowania. Gdy zapale silnik wszystko gaśnie i jest tak jak powinno być. Natomiast na wyłączonym zapłonie jak...
Może ktos sie z tym zetknął - lekko żarzy sie kontrolka ładowania i hamulca (podobno połaczone ze soba), napięcie 14,7. Jak zwiekszam obroty ponad 2 tys. to gaśnie, i znowu zapala sie na wolnych obrotach. Poradźcie cos. Pozdr.
kontrolka od ładowania lekko sie żarzy a akumulator po dwóch dniach pada jaka jest tego przyczyna.
Jeżeli kontrolka żarzy się podczas pracy silnika to mamy jeden z przypadków niesprawny regulator napięcia , zwarcie uzwojenia stojana z masą, albo zbyt duża rezystancja w obwodzie ładowania
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Witam. Mam problem z ładowaniem w Toyocie Yaris MK2. Mianowicie ładowanie jest lecz żarzy się kontrolka ładowania. Alternator jest na 100% sprawny, podmieniałem licznik i nic to nie zmienia. Ładowanie wynosi 14.4V. Jeżeli ktoś kiedyś spotkał się z podobną usterką to proszę o pomoc.
Witam! Przyczyna żarzenia kontrolki tkwiła w tylnej lampie. Po oczyszczeniu styków lampy już nic nie żarzy i dobrze. Przy okazji musiałem wymienić przekaźnik kontrolki ładowania, ponieważ po czyszczeniu styków lampy przestało żarzyć ale padł przekaźnik kontrolki ładowania-kontrolka przestała się świecić. Jak to powiązać ze sobą, ponieważ wcześniej kontrolka...
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
Na desce rozdzielczej lekko żarzą mi się dwie kontrolki ładowania i pasów sprawdź masy .
Słaby zasilacz jak na tą zabawę. Zasil od plusa aku przez żarówkę reflektorową H4, jedno włókno, żarzy się dosyć mocno? I nie zwieraj szczotek to tego broń Boże! Zamontuj regulator.
Witam prawdopodobnie regulator napięcia się sypnoł . Bzdura.
Widzisz, sprawa zaczyna się wyjaśniać. Sprawdzaj alternator. ostatnio popiskiwał mi pasek i żarzyła się kontrolka ładowania. Powinieneś dostać burę, że nie opisałeś tego wcześniej.
dzięki za rady panowie, sprawa rozwiązana: PICIA miałeś rację powodem były szczotki - jedna się wytarła dość mocno, wymieniłem i chodzi ! a rocznik - 94
po oddaniu alternatora do Elektryka okazało się ze przepaliła się jedna dioda prostownicza dlatego cały czas żarzyła się kontrolka ładowania, po wymianie diod problem znikł, dziękuje wszystkim za wszelką pomoc.
Witam. Mam problem z ładowaniem, cały czas żarzy mi się kontrolka od ładowania. Alternator był w naprawie elektryk powiedział ze jest wszytko sprawne, dał mi tylko inny regulator napięcia (mówił że to oryginalny to tego alternatora). http://obrazki.elektroda.pl/5780861700_1... . Alternator jest chyba od poloneza Co może być przyczyną?
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
I jak kolega wyzej napisał dodatkowy przewod ja biore kilka nitek z miedzinego przewodu owijam i co ważne lutować duża lutownica ja akurat mam 40 i 100 wiec lutuje 100 bo mała to tylko bedzie posmarkane po zewnatrz i co najwazniejsze przed lutowaniem styki maja sie swiecić z czystości
Może szczotki na alternatorze skończyły się. Czy to się stało nagle, czy wcześniej czasem zapalała się kontrolka, lub żarzyła ?
Szczotki i pierścienie są w dobrym stanie a co do padniętej diody to wtedy raczej by się żarzyła kontrolka od ładowania a u mnie to nie występuje.
Zastosowanie diody to nie teoria.Warunkiem zastosowania jest sprawny alternator czyli na zacisku B+ i D+ musi być jednakowe.Odchyłka świadczy o niesprawności mostka prostowniczego ,lub diod wzbudzenia.To że kontrolka się żarzy przy sprawnym alternatorze ,powodem jest spadek napięcia na instalacji.Wstawiając diodę na przewodzie kontrolki eliminujemy...
Częstą przyczyną żarzenia sią kontrolki ładowania jest uszkodzenie uzwojenia stojana. Ja zawsze tego typu awarie alternatora zaczynam usówać od wykluczenia, że jedno z 3 uzwojeń nie ma przebicia do masy. :)
Chyba, że masz tak duże obciążenie prądowe podczas pracy dmuchawy, że kontrolka mogłaby się żarzyć od ładowania?
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Witam. Problem zaczął się od tego że lekko zaczęła się żarzyć kontrolka ładowania (mocniej świeciła wraz z większymi obrotami) w tym samym mniej więcej czasie zaczął szaleć obrotomierz (skakał przerywał itp). Elektryk wymienił regulator napięcia i szczotki. Niestety po tej wymianie obrotomierz nie działa wcale a na maksymalnych obrotach zapala się kontrolka...
Witam!!! Mój alternator w ogóle nie ładował na zaciskach miernik pokazywał 12,6V przed i po wymianie regulatora napięcia i na klemach tak samo, wczoraj wymieniłem alternator(zakupiłem na szrocie) na zaciskach jest około 15V a na klemach brak ładowania, żarzy się kontrolka ładowania po odpaleniu przy moim oryginalnym nie paliła się przy braku ładowania??...
Witam wssystkich serdecznie mam problem z ladowaniem w moim defenderze po odpaleniu autka zarzy sie kontrolka ladowania przy wyzszych obrotach gasnie ale na wolnych znowu sie zarzy. czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie szukac przyczyny. od czego zaczac
Miałem napięcie w instalacji podczas jazdy na poziomie 12,5-12,8V. Pod dużym obciążeniem - włączone grzanie obu foteli - 0k. 15-16A, potrafiło spaść do 10,5V i obserwowałem żarzenie kontrolki ładowania. Uznałem napięcie za zbyt niskie i wymieniłem alternator na inny (używany). W tej chwili podczas jazdy mam ok. 13,3-13,5 (mierzone we wnętrzu, a nie...
żarzenie kontrolki schemat kontrolki ładowania astra kontrolki ładowania
netbook samsung n102s grawitacyjny wymiennik ciepła pralka miele migają
wężyki bateria naprawa płyty sharp
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – cewka immobilizera za radiem, montaż i izolacja, problem z rozruchem Shelly 1 Plus – podłączenie do elektrozamka furtki, konfiguracja, schematy, bezpieczeństwo