Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
mostek do wymiany
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Ubita dioda w alternatorze
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Było tryliardy razy, kiedy się nauczycie korzystać z wyszukiwarki? Uszkodzona dioda plusowa w mostku prostowniczym.
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Witam. Dotyczy: Astra F 1.7D (17dr) 1994. Wymieniłem cały przewód "+" łączący alternator - rozrusznik - akumulator z powodu spadu napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem, co skutkowało żarzeniem się kontroli ładowania przy włączaniu kolejnych odbiorników. Po wymianie przewodu ładowanie mierzone na klemach akumulatora poprawiło się (14,5V), jednak...
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Demontuj alternator.
A nie próbowałeś wyjąć żarówkę od kontrolki hamulców?
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Sprawdź masę w tylnych lampach. Kiepska masa powoduje, że po naciśnięciu stopu prąd "płynie" z braku masy przez kontrolki (ładowania, kierunków).
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
Astra 1.6 16v benzyna.
Wyrywasz alternator ,mostek z regulatorem kpl. zestaw i simmering plus oring,pompy. Za ok 250zł-300zł przeważnie masz zrobione w warsztacie. Bez kanału ,podnośnika nie podchodz do roboty.
Na słupku pasażera jest przekaźnik od kontrolki, na pewno spalony.P
alternator hitachi wymieniłemna nowy zamiennik ładowanie jest ok tylko teraz cały czas świeci sę kontrolka od ładowania. co moze być przyczyną prosze o pomoc
no wszystko fajnie tylko gdzie w aucie szukać tego przekaźnika kontrolki ładowania?? jak ktoś wie to niech pomoże...
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
Może był zalany i dlatego podczas mrozu pojawia się kontrolka !
Trzeba wymontować alternator i go rozebrać. W tylnej części obudowy są duże i małe diody. Od wzbudzenia są małe.
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Jak w temacie kontrolka ładowania nie gaśnie mierzyłem ładowanie na aku przy odpalonym samochodzie wynosi 14,8V. Przy wyłączonych światłach kontrolka lekko żarzy lub impulsywnie mruga ale jak przy gazuje lub zapale światła pali się ciągle.
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Zmierz ładowanie.
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Wymienić albo naprawić alternator, a wspomaganie wróci samoistnie:D.
to sprawdz ładowanie...bez obciążenie i z obciążeniem(wł wszystkie odbiorniki włącznie światła),nie raz może się palić kontrolka a ładowanie może być
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Typowy objaw usterki alternatora. Podładuj akumulator i będziesz miał szansę podjechać (10-20)km do elektromechanika.
czarny plus za stacyjką niebiesko-biały to kontrolka ładowania brązowo-biały to diagnoza
awaria na desce, pęknięta folia.
wyglada na to ze alternator albo regulator napiecia
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Wspomaganie działa.
Prawy słupek pasażera, masz tam przekaźnik od kontrolki. Poza alternatorem, tam szukaj usterki. Szkoda, że nie podałeś jaki silnik masz w aucie.
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Było setki razy Opcje są dwie-jak jesteś urodzony pod szczęsliwą gwiazdą to tylko prostownik -jak pod mniej szczęśliwią to prostownik, regulator i wirnik. A może i stojan do pary?
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
14,1-14,3V
Czy zaciski B i D alternatora są dostępne bez żadnego rozbierania/rozkręcania? Dzisiaj nic nie będę rozkręcał. Dodano po 3 Kiedy włączę światła postojowe lub drogowe to też zmienia sie jasność świecenia kontrolki ładowania aku.
Witam. Czy podczas zapalenia kontrolki ładowania działa wspomaganie układu kierowniczego
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Witam. Wczoraj pisałem o problemach z astrą, że za pierwszym razem odpala, a po zgaszeniu już nie chce ponownie. Mierzyłem napięcie przy włączonym silniku i jest ok 9V, i spada.. (bez żadnego obciążenia, sam działający silnik) A przy wyłączonym silniku jest ok 11,7V. Patrzyłem jak ktoś odpowiadał, wszystkie kabelki od alternatora są ok. No i nie świeci...
Uporać się z ładowaniem trzeba
A sprawdziles przekaznik ladowania ?? znajduje sie on pod oslona plastykowa na slupku przednich drzwi w okolicach nog pasazera po prawej stronie. On zalacza kontrolke ladowania i ladowanie.
W tych alternatorach mostek uszkodzony to standard już koledzy wcześniej o tym pisali i zwarcie głównej diody powoduje przepływ prądu do regulatora i brak świecenia kontrolki.P
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Witam, podepnę się pod temat o tusz mój problem wygląda tak że pod czas jazdy(Astra G 1.8 16V 116KM HB Alternator Delphi 100A nr 93186485) zapala się na chwilę kontrolka ładowania odłącza wspomaganie i po chwili wraca do normy dodam że zaświeciło się może z 5-6 razy. Sprawdzałem ładowanie przed odpaleniem 12,7 natomiast po odpaleniu bez obciążenia ok...
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
kontrolka zarzy sie podczas jazdy
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Tak, przekaźnik jest w prawym słupku. Czyli jak puszczę tak przewód będzie poprawnie? Wydawało mi sięze to idzie od alternatora do kontrolki i własnie alternator gasi kontrolkę ładowania...
Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Witam. Mam problem z astra J 1.7 diesel auto z 2011roku. Po odpaleniu ładowanie jest w granicach 14.8 v , ale po około minucie spada stopniowo do 12.5v. Kupiłem drugi alternator i nic się nie zmieniło, problem nadal występuje. Gdzie szukać przyczyny. Kontrolka ładowania nie zapala się.
A czy jest możliwe, że z powodu braku ładowania silnik samoczynnie się wyłączał?
Do wymiany mostek prostowniczy,typowa awaria alternatorów Delco-Remy.
Jak świeci się kontrolka ładowania to albo w ECU silnika albo w PCM lub BCM musi być błąd, nie ma innej opcji. Wygląda na to że Twój fachowiec Cie zbywa. Te 14V które masz w instalacji jest to wartość "awaryjna" sterownik jej nie kontroluje.
mostek
Podłączam wszystko tak jak trzeba (pod ladowanie). Witam. Podłaczasz pod kontrolkę ładowania ale od strony plus 12 V, a musisz podłączyć od strony wzbudzenia. Rysunek wszystko wyjaśnia.
Jest ładowanie a kontrolka świeci dlaczego tak jest?
a kontrolka od ładowania gaśnie?
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Czy na początku jak silnik jest zimny pali się kontrolka ładowania po przekręceniu zapłonu? I to samo pytanie jak już jest gorący i nie ładuje. Czy po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci?
szczotki są nowe, włożyłem alternator od kolegi i jest to samo, nic nie ładuje
Wg.tego modelu napięcie na klemach akumulatora przy silniku pracującym na wolnych obrotach powinno wynosić 13,8-14,4v po zgaśnieciu kontrolki ładowania.
Kolego czerwona kontrolka z symbolem akumulatora sygnalizuje brak ładowania. Sprawdź szczotki i diody w alternatorze. Natomiast pomarańczowa kontrolka z błyskawicą sygnalizuje problem z silnikiem, ale przyczyn od których może się zaświecić jest wiele.
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
do sprawdzenia ładowanie
na początek sprawdz przewody prądowe od alternatora ,czy nie są obluzowane,po prostu wszystkie grube masy i plusy,sprawdz napięcie ładowania ,wymontowac alternator to nie problem tylko czy pózniej sobie poradzisz?
Witam, z góry dziękuję za podpowiedzi. Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu zapala się tylko kontrolka świateł długich auto nie reaguje włączają się światła postojowe i kierunkowskazy, po wyłączeniu zapłonu światła nie gasną kontrolka długich dalej świeci i żarzy się kontrolka ładowania.
Posprawdzaj wszystkie przewody pod maską czy nie jest żaden urwany. Ja ostatnio miałem przypadek z oberwanym przewodem od masy alternatora, auto odpaliło ale nie było ładowania i zaraz zgasło. Kontrolek po zapłonie również nie było. Poczyść połączenia i nasmaruj wazeliną techniczną dla zabezpieczenia.
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.
Witam, mój kolega ma problem z autem astra I 2000 r. Benzyna 1.4 brak ładowania alternator 100% sprawny wrócił z naprawy i nie świecą żadne kontrolki na desce może ktoś coś poradzi pozdrawiam
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Witam wszystkich w mojej asterce. Błąd czujnika położenia wału wywalało przy słabym ładowaniu, choć kontrolka ładowania gasła. Po umyciu regulatora ładowania problem zniknął i błędu czujnika położenia wału nie ma.
Nowe regulatory napięcia (nowe alternatory )wymagają niekiedy inicjacji bezpośrednio napięciem z akumulatora - większym prądem niż przepływa przez żarówkę kontrolki ładowania. Pozdrawiam
astra kontrolki kontrolki astra ładowania astra
zmiennym kątem wyprzedzenia bascom input bajty siemens gigaset zasilacz
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Universal App for Accessing Bulb Cameras? Jak odczytać wychylenie ramienia serwomechanizmu? Metody i narzędzia