Jak sobie "swoich" znaków nie zrobiłeś, to teraz musisz mieć specjalną blokadę. Nie polecam ustawiania "na oko", bo póżniej i tak elektronika nie da Ci spokoju i wywalać będzie błędy a to czujnika wałka, a to żle ustawionego rozrządu i takie tam. Pozdrawiam.
żle ustawiony rozrząd i tyle problem rozwiązany
zbyt drążysz szukając problemu nie tam gdzie trzeba Żle Zgrany na pasku i żle ustawiony Rozrząd Koniec tematu
Pytanie do fachowca. jakie obiawy daje żle ustawiony rozrząd?chodzi mi o zle załorzony pasek rozrządu,słyszałem o kącie wyprzedzenia zapłonu lub też jego opóżnieniu .
panowie po problemie ,żle ustawiony rozrząd, dzięki za pomoc .
Dzięki. właśnie tak podejrzewałem. GMP jest właśnie na tej kreseczce, widzę to gołym okiem bo mam zrzucony cylinder i dlatego też rozpinałem rozrząd. Czyli był ustawiony źle. Powiedz mi jeszcze kolego czy żle ustawiony rozrząd mógł być przyczyną ciężkiego odpalania motocykla,(tak za 6 razem na ssaniu) czy to tylko i wyłącznie wina małej kompresji (ok125psi)...
Dla wszystkich którzy maja problem z odpalaniem clio.Ogólnie w silnikach 1.5 Dci to problem jest z ustawieniem rozrządu i tak jak mi mechanicy z firmy GEMMA Zakopianka wciskali że czujnik położenia wału jest zepsuty a tak naprawde żle ustawili rozrząd!Kolega w takim samym silniku tylko w nissanie almera też miał żle ustawiony rozrząd i silnik nie zapalał...
Wszyskie na jednakowej wysoskosci, w polowie skoku, 90° przed GMP 1 i 4 cylindra. Przestawiony jest tylko rozrzad. Zaplon i wtrysk sa synchronizowane z walem korbowym przez czujnik na kole zamachowym.
Może zawór się skrzywił (trzonek ) ,gdy rozrząd był żle ustawiony i uderzył w niego tłok. Do dokładnej diagnostyki należałoby zdjać głowicę ,rozłożyc i obejrzeć zawór (prowadnicę).
To się mylisz żle ustawiony rozrząd i zle działające przez to auto to częsty przypadek pomylki mechaników.
moduł zapłonowy okazał się dobry a winą był żle ustawiony rozrząd
na niebiesko to według mnie żle ustawiony rozrząd
Na bank żle ustawiony rozrząd,módl się żeby za dużo zaworów nie poszło
raczej żle ustawiony rozrząd jest przyczyną odcisku zaworów na tłokach
To znaczy że Masz żle ustawiony rozrząd. Znaki na kole wałka rozrządu muszą być zgodne z T(op) na magnecie
Cczemu podejrzewasz rozrząd??Jeżli by był żle ustawiony rozrząd to mógłby nie odpalic w ogóle lub by pracował nie równo.
Np. żle ustawiony rozrząd jest częstą przyczyną. Czy są jakieś błędy w sterowniku silnika :?:
jak wyrzuca paliwo to zawory nieszczelne,czyli żle ustawiony rozrząd ,wypalone zawory lub wydmuchana uszczelka.Sprawdź ciśnienie na tłokach to coś wyjaśni.
Zmierz ciśnienie sprzężania w tłokach. Prawdopodobnie masz żle ustawiony rozrząd. W moim fordzie po kapitalnym remoncie silnika też tak było z brakiem mocy i okazało się że pasek był żle założony o 1 ząbek, mimo że zapalał giteś to pod górkę nie miał siły.
To prawdopodobnie źle ustawiony rozrzad. Wałek obrocony o 180 stopni. Czy w gmp masz mijanke na czwartym lub pierwszym?
Może byc żle ustawiony rozrząd lub poprostu silnik ma zamałe ciśnienie. Spruboj podgrzać świece na lewo. Zoaczysz wtedy czy będzie lepiej Pozdrawiam
Przed regeneracją palił? W jakim celu była regenerowana? Sam ja montowałeś? Pewnie żle ustawiony rozrząd lub kat wtrysku. Jak juz zapali to dobrze chodzi?
Kolego dzięki za pomoc! no właśnie robiłem remont silnika i po złożeniu silnik normalnie odpalił ale po zbliżeniu tłumnika do wydechu silnik poprostu zaczeło dusić no i przypuszczam że żle rozrząd ustawiłem czy to może być przyczyna tego że jest żle rozrząd ustawiony Dzięki pozdrawiam
zgadzam się z kolega może być żle ustawiony rozrząd . Ja bym zaczął od tego , nie na kompresji ale przecież piszesz że mechanik zdejmował głowice to raczej powinien widziec że dzieje dzieje się coś z tuleją albo zaworami . No chyba że głowicy nie dokręcił
Takie nieodpalanie raz na kilka razy to przez źle ustawiony rozrząd. Poprawiałem kiedyś takie coś i objawy podobne.
Pewnie źle ustawiłeś rozrząd
Uważam że jest żle ustawiony rozrząd w 4 grupie 4 okienko mam 6' tylko nie wiem czy jest to synchronizacja jak ma to miejsce w 4 cyl. To jest własnie synchronizacja. Rozrząd poprawiony przestawiony na kole zębatym, błędu brak ale zapalanie nie do końca jest takie jakie powinno. Jakie masz teraz synchro. Ten silnik ma porąbane ustawianie rozrządu.
jak dla mnie to zle ustawiony rozrzad
Źle ustawiony rozrząd.
Skoro na benzynie jest tak samo to wina nie leży po stronie gazu. Jaki masz przebieg? Te silniki znane są z tego, że po ok. 100tys. zacier się walek rozrządu z powodu slabego smarowanie, lecą popychacze i spada ciśnienie sprężania. Silnik nie ma mocy i musisz mu deptać a to powoduje wzrost spalania. A jeszcze jedno może masz żle ustawiony rozrząd.....
Koła powinny być identyczne. Z twojego opisu wynika, że jest źle ustawiony rozrząd.
Niestety masz źle ustawiony rozrząd i wywala brak synchronizacji , luzy 0.2 i 0.3
Mieliście racje żle jest ustawiony rozrząd ale czy to napewno będzie przyczyna ? okaże się jutro jeżeli macie jakieś jeszcze sugestje co zrobić proszę o odpowiedzi
Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Żle ustawiony rozrząd raczej byłby przyczyną nierównej pracy silnika. Poza tym przy pomiarze ciśnienia sprężania coś powinno wyjść. Z mojego doświadczenia - miałem w Golfie 1,4 16V taką dziwną przypadłość, że silnik tracił moc na ułamek sekundy w czasie jazdy po prostu zdarzało się tak, jak by ktoś na chwilę wyłączał zapłon, co prawda na wolnych obrotach...
witam. mam więcej danych co do mojego problemu z silnikiem K7M w sceniku,jak zimny OK.po5-6km traci moc,spadają wolne obroty i zachowuje się tak jak by nie palił na drugim cylindrze.Wymieniłem przewody,wyczyścił i ustawiłem świece,czujnik położenia wału sprawny 240om,ciśnienie na wszystkich cylindrach około14.Jeśli to zawory dzisiaj je sprawdzę,ktoś...
Tak trzeba oddać do szlifowania i Ci powiem lepiej zaprowadz do warsztatu bo źle ustawisz rozrzad i będą kłopoty. No chyba że zaryzykujesz najgorszy jest pierwszy raz.
Żle ustawiony kąt wtrysku,rozrząd lub zapowietrzanie się.
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Nie wiem czy o to chodziło bo trochę zielony jestem : https://obrazki.elektroda.pl/1794749800_... https://obrazki.elektroda.pl/1844995600_... https://obrazki.elektroda.pl/8647722500_...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Witam!Miałem taki objaw jak w sklepie dali mi uszczelkę za cienką.Mam golfa 2 1,6 td silnik1V .Poprosiłem uszczelką z trzema karbami i nie sprawdzałem po symbolu czy jest to do silnika 1V.Po założeniu usłyszałem takie stukanie .I też nie wiedzialem co to.Mechanicy mówili że to żle ustawiony rozrząd albo szklanki.Przed wymianą uszczelki zmierzyłem jej...
Czyli z Twojej wypowiedzi wynika iż możesz mieć źle zgrany rozrząd a mechanik (pseudo ?) doregulował zapłon do źle ustawionego rozrządu ? No to ładnie, jaki to symbol silnika? Jak podasz symbol to znajdę jak się "ustawia rozrząd" bo od tego trzeba zacząć - od na 100% dobrze zgranego rozrządu a potem ewentualnie korygować zapłon.
Witam. Problem polega na tym że po przekroczeniu 2000 obr/min auto wyrażnie słabnie i obroty dochodzą tylko do 4500 obr/min .Jazda nie przekraczająca 2000 obr/min nie powoduje żadnych objawów .Po przeskanowaniu testerem diagnostycznym wyskakuje błąd {020C}jest to błąd czujnika spalania stukowego, po skasowaniu błędu i po przekroczeniu tych 2000 obr/min...
Witam wszystkich. VW multivan 2.5 TDI axe wyrzuca błąd p0243. Wstawiony nowy zawór n75, turbo sprawdzone. Błąd w ogóle się nie kasuje. Mam pytanie czy przyczyną tego błędu może być źle ustawiony rozrząd?
Albo źle ustawiony zapłon? Rozrząd?
Czy robiłeś coś przy silniku np. czy zdejmowałeś głowicę, zmieniałeś tłok itp. Może źle ustawiłeś rozrząd np. miałeś tłok w dolnym położeniu ( a powinien być w górnym) i stąd masz taki objaw. Jeśli nie wykonywałeś tych czynności, to sprawdź luzy zaworowe i w razie potrzeby wyreguluj je na właściwe.
Kolego po pierwsze : rozrząd znajduje się po lewej stronie stojąc przed autem i problemu niema z jego sprawdzeniem bo wystaczy zdjąć koło przednie od pasarzera i ściągnąć jego osłone ( opis jak spradzić rozrząd masz w powyrzszym poście ) , po drugie rozrządu nie można ustawiać co 100Km bo w końcy ci szlak trafi napinacz i gdy on się rozleci to rączki...
zgadzam sie z Tomaszem z tym że nie jechałbym drugi raz do tych samych ''mechaników''tylko pojechałbym na Twoim miejscu do innego warsztatu niech sprawdzą co jest i jesli okaze sie ze masz zle ustawiony rozrząd to wez od nich rachunek i wtedy pojedz do tych pierwszych pokaz rachunek i niech Ci oddadzą pieniądze
W takim razie może też być źle ustawiony rozrząd.
Remont już zrobiony. Wszystko jest okej, oprócz jednej rzeczy. Otóż na wolnych obrotach przestaje chyba chodzić na jeden cylinder. Okropnie klapocze. Po nieznacznym zwiększeniu obrotów wszystko się normuje, chodzi normalnie. co może być przyczyną, pompa wtryskowa, wtryski? może zapłon żle ustawiony? Albo na rozrządzie przestawione, co?
Czy to mogą być objawy źle ustawionego rozrządu ? Mogą ale czy to jest przyczyną nie wiadomo. Na takim rozrządzie przejechałem ok 300km ,mogło to mieć wpływ na sam silnik ? Jeśli silnik pracuje w miarę poprawnie i nie ma problemu z rozruchem to raczej nic mu się nie stało. Mechanik oceni jak zajrzy do rozrzadu.
W tym samochodzie nie może być znaku nakole pasowym do zgrania rozrządu, bo koło nie ma klina. Wał korbowy ustawia się na specjalną blokadę, trzpień. Rozrząd raczej masz żle ustawiony.
Miałem ten problem w golfie i w skodzie.Na ciepłym silniku trzeba kręcić ok.10 sekund.Do naprawy jest to rozrusznik na ciepłym silniku powstają w nim naprężenia,a na ucho wydaje sie ze kręci normalnie.Koszt naprawy u elektryka to ok.200zł.Mnie to pomogło i zapala normalnie. Czytaj ze zrozumieniem. Autor ma problemy z odpalaniem zimnego silnika nie...
Mam jeszcze takie małe pytanko !! Zanim oddałem smochód na warsztat chodził elegancko później mechanik źle ustawił mi pasek rozrządu i od tamtej pory autko zaczeło wariować (normalne) po ponownym ustawieniu paske (wszystko OK ) autko chodziło i chodzi do tej pory ale tylko na benzynie chociaż czasami potrafi też dobrze załapac na gazie. Czy możliwe...
Irek924 jeśli to 1,8 16v to tam nie ma płytek na zaworach lecz jest hydraulika, na moje może być coś nie tak z kołem zmiennych faz rozrządu (żle ustawione albo samo z siebie się skończyło)
Ustawiłem na nowo rozrząd(pompa była żle ustawiona).Narazie wszystko gra.
Myślę, że żle poskładany /ustawiony rozrząd! Ostatnio robiłem taki silnik i zapalił na "dotyk". Może podpowiem: wałki powiedziałeś na blokadach, a czy popuściłeś koła zębate i czy wał korbowy był ustawiony i zablokowany napewno na cylindrze nr.1??? Dodam, że blokada wału znajduje się (stojąc przed samochodem) po prawej stronie (trzeba wykręcić śrubkę...
tak właśnie to się objawia. W poniedziałek rozbiore i sprawdze ustawienie, ale czy mógłbyś mi wytłumaczyć co się takiego enigmatycznego dzieje że przy źle ustawionym rozrządzie takie właśnie są objawy nie palenia na zimno po postoju?....
Witam. Czy jakieś inne błędy jeszcze się pojawiają? A może rozrząd żle ustawiony po remoncie?
Stawiam na źle ustawiony rozrząd, mianowicie pompa jest nie prawidłowo ustawiona (opóźniona) co powoduje problem z rozruchem na zimno. Podłącz pod vaga, wybierz bloki mierzone, grupe 000 basic settings i podaj wartość z drugiego pola. Dodano po 42 A dlatego, że dawka rozruchowa jest podawana od pewnych obrotów silnika. Opisujesz problem z odpalaniem...
Tylko popraw ustawienie rozrządu i będzie dobrze.Miałem taki problem,źle ustawiony wał względem wałka rozrządu o jeden ząb do przodu.
Masz zle ustawiony rozrzad i tyle!!!! Na gornym kole czyli od walka ustaw tak aby te znaki sie pokrywaly z lewejs strony z tym wcieciem a wal korbowy nie do klina ani do zebatki lecz powinny byc znaki na kole walu korbowego ten od paska rozrzadu i ukosnie jest gdzies na godz 10 znak albo wzgledem ( bardziej dokladnie ) kola zamachowego czyli wyciagasz...
Problemem były podgięte zawory po kolizji z tłokami. Głowica naprawiona, rozrząd ustawiony ( blokada w zamach, śrubki w kółka) i chodzi jak nówka z salonu, trzeba się postarać, albo naprawdę się śpieszyć, żeby źle ustawić rozrząd w tym silniku. PUŁAPKĄ JEST TYKO WAŁ KORBOWY Z MIEJSCEM NA 2 (słownie DWA) kliny. Pomijając ten aspekt możemy napatoczyć...
zacznę od końca: Czy ktoś mi podpowie dlaczego na ciepłym silniku ciśnienie wynosi na wszystkich cylindrach 16,5...? Ponieważ to normalne w silniku ze sprawnym układem tłokowo-korbowym (dolny limit dla tej konstrukcji to 1.1MPa) a najważniejsze że jest równo. Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy powodem tej usterki jest źle ustawiony rozrząd?...
Wygląda na źle ustawiony rozrząd lub wtrysk
Auto zrobione ,głuwną przyczyna była żle ustawiona pompa na pasku rozrządu i na mocowaniu . Zaniczyszczenie sterownika ciśnieniowego w pompie też miało w tym przypadku duże znaczenie .
Przy ustawieniu wału na kreski paliwo porusza się na drugim wtrysku a nie na pierwszym Czy jakaś jest regulacja przy pompie ? a może rozrząd żle ustawiony?
Czerwony kolektor to: 1. Źle ustawiony rozrząd ale podobno ok. 2. Długi czas wtrysku i dopalanie w kolektorze. 3. Odcięty lub wytłuczony klin na wale do sprawdzenia, teoretycznie powinno wyjść przy sprawdzaniu rozrządu.
Jeżeli nie miałeś zaznaczonych znaków na kołach rozrządu, to samemu będzie Ci ciężko to ustawić, znajomy kiedyś źle ustawił rozrząd w BMW i wszystko się pogięło
Panowie a czy zdarzyło sie wam że auto przyjeżdza do was a po wymianie rozrządu na blokady zaczyna zgłaszać błąd 0340 czujnik położenia wałka rozrządu po mimo prawidłowego ustawienia na zegar i blokady?? przypadek że sie akurat zepsuł teraz po wymianie czy zle ustawiony rozrząd?? silnik uruchamia sie od strzała podcisnienie w kolektorze ssącym około...
O jeden ząb nie ma szans aby doszło do kolizji, jak zmieniam rozrządy to czasami jest żle ustawiony nawet o 2-3 zęby na wałku górnym, na dolnym 1-2
Szczerze mówiąc, to rzeczoznawca. Tylko i wyłącznie. Moim zdaniem źle ustawił rozrząd, ale to tylko moje zdanie. Ty potrzebujesz opinii eksperta i to na piśmie.
Błędnie napisałem. Już poprawiłem na dokładny kod - DF195. Wrzuciłem też zdjęcie błędów. A widzisz co tam jest napisane ? Masz źle ustawiony rozrząd ,albo czujnik wału do wymiany. Znak na kole pompy CR ma być ustawiony prawidłowo.
Skoro nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Kompresja jest (nie są poupadane zawory wydechowe). A problem jest tylko na 1 i 2 cylindrze (przy źle ustawionym rozrządzie byłby na wszystkich). To problem jest w wtryskiwaczach. Zanim rozgrzebiesz rozrząd znowu podmień wtryskiwacze w listwie 1i2 z 3i4. Przejedź się. Sprawdź czy dalej są okopcone świece...
Czy możliwe jest, że brak iskry wynika z źle ustawionego rozrządu?
Puma to ich tam zgłaszane problemy i rozwiązania. Bosch ma notatkę ze przy tym kodzie błędu który podałeś, albo zle ustawiony rozrzad, nastawniką , lub wymagana aktualizacja sterownika silnika. Dodano po 3 Sprawdzić czy jeżeli byly wymieniane wcześniej kola rozrządu czy sa zakupione odpowiednie części
sprawa rozwiązana przeskoczył pasek rozrządu, żle ustawiony był zapłon,(dziwne ale niedawno go ustawiali w warsztacie) i rozrusznik był padnięty, kręcił ale trzepał iskrami i kradł prąd :D
Jednak okazało się że źle ustawiony rozrząd wina mechanika. Dzięki za wszystko
Obstawiam bardziej źle ustawiony rozrząd
Jak błąd jest-nieprawidłowy sygnał to moim zdaniem jest źle ustawiony rozrzad.
Brak synchronizacji, źle ustawiony rozrząd. Podłącz komputer .
Źle ustawiony rozrząd, źle dobrana uszczelka pod głowicą.
Tak W piewszej kolejności sprawdż rozrząd bo to on wskazuje na to że tłok uderza w zawory Czyli ten dźwięk możę sugerować uderzanie zaworów o tłok? Tykanie było przed remontem ale tylko na ciepłym silniku, teraz po planowaniu głowicy jest znacznie głosniejsze i słychac je nawet na zimnym silniku. Przeglądając fora wyczytałem iż nadmierny szlif głowicy...
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
Pompa źle ustawiona względem rozrządu i przez to wtryskiwacze by grały?
Masę do masy auta, jeden kanał do (sygnału) czujnika wału, a drugi do czujnika wałka. Ja podejrzewam że po prostu źle ustawiłeś rozrząd. Może na blokadzie wału zrobiłeś błąd bo są dwie różne blokady.
Sprawdzę, myslalem ze to źle ustawiony rozrząd
kolego sprawdż rozrząd , jak jest żle ustawiony to będzie silnik dudnił w kolektorze dolotowym i nie miał mocy przy przyspieszaniu ...ja na to stawiam napisz jak dojdziesz co było....
Pogięte zostały, bo został źle ustawiony rozrząd przez pewnego "fachowca", który potem wypiął się d..ą. Tłoki są w porządku, wałek też jest ok. Łańcuch już był mocno rozciągnięty i dlatego musiałem wymienić. Teraz już właściwie został ustawiony, bo jak napisałem, za pierwszym razem odpalił i mi w miarę normalnie chodził.
Witam proszę o pomoc !! jestem po wymianie wału :( planowanie głowicy itp wszystko było ok do 1 uruchomienia :( strasznie tłucze zaworami (chyba ) az uwaliło 1 dźwigienkę po rozmowie z mechanikiem powiedział ze zle ustawiony rozrząd niby robiłem zgodnie z ilustracja z powyżej tylko co ta sa za punkty 14 i 6 ta są jakieś blokady ??? jeśli ktoś coś wie...
Miałem to samo winny okazał się źle ustawiony rozrząd na wałkach rozrządu niewielkie przesunięcie na znakach
Ale po co ma to od razu rozbierać jak nawet nie zrobił próby olejowej i druciana szczotka to nie powiem co może sobie robić zawory dociera sie pasta zaworowa i wtedy mamy pewność że beda szczelne a nie zczotkami, ale jak juz mowilem pooządne pomiary i po drugie nie chce mi sie wierzyć ze tak wszystkie cylindry maja równo 4 bary może zły pomiar może...
w takim wypadku kąt wtrysku jest żle ustawiony,tzw statyczny.sprawdz znaki rozrządu,ustaw pompe na czujnik zegarowy,dla silnika f9q 731 0,32 mm.kopcenie takie wskazuje na za pużny początek wtrysku.możliwe że zaciera się porzestawiacz wtrysku w pompie.
Jak czujnik wału i wałka "widzi" obroty to jest tylko jedna opcja. Źle ustawiłeś rozrząd. Poczytaj też czym różni się czujnik halla od zwykłego indukcyjnego.
Cześć, Mam problem z silnikiem hondy gx 270. Silnik odpala od szarpnięcia jednak po dodaniu gazu dławi się i czasem gaśnie. Czyszczenie gaźnika nie pomogło nowy też nic nie wniósł, te same objawy, luzy zaworowe w normie. Podejrzewam źle ustawiony rozrząd lecz proszę o jakąkolwiek radę z góry dzięki.
Sprawdź oscyloskopem czujnik będziesz miał pewność. Przebieg prostokątny. Chyba, że masz źle ustawiony rozrząd.
prawidłowo ustawiony dekoder pendrive ustawiony odczytu rozrząd rozrząd passat
satel integra naruszenie wyjścia bateria puchnie ciśnienia termet
kyocera p3050dn esperanza ev106
Konwersja generatora 3-fazowego na 1-fazowy AC Przekształcenie 3-fazowego generatora 5000W na 1-fazowy AC