5W-50 będzie rzadszy od 10W-40.
Używam oleju 10W40
Vavolin, Mobil, Castrol, Total są znacznie lepszymi olejami niż lotos czy shell. Kupuj olej 10W40 bo zużycie masz znikome i nic się nie stanie.
Pytasz poważnie, czy żartujesz? Przecież nie ma o czym mówić. Zalałeś w zasadzie nieco lepszy olej. Ponadto rozumiem, że ten 1 l to zużycie eksploatacyjne. A jeśli samochód zużywa tyle oleju to nie będzie wybredny.
Elf evolution 700 sti 10w40
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
albo ten olej jest inny , czasem trafia sie na podróbki, może kierowca przegrzał sprzęta i bierze?
Myślałem jeszcze nad Audi a3, ale w tym wypadku jestem skazany na 1.8 125KM, i się waham. Golf 2.0B faktycznie jest dla mnie idealnym. bardzo jestem ciekaw Twego wyboru napisz koniecznie co kupiłeś ewentualnie na co się zdecydowałeś, audi jest lepiej wykonane niż golf 4 ale nie ma tam silnika 2.0 tylko ten 1.8 kupisz nie zmęczony egzemplarz i dobry...
Nie chcę nic sugerować, ale ja mam 2,0 francuski z hydraulicznymi popychaczami. Jak go kupiłem miał 150 tys., zrobiłem płukankę i wlałem 10W60 Specol i nie ma żadnych problemów z silnikiem i zawory nigdy nie klepią, nawet na dużym mrozie. Płukankę robię co wymianę. Robię już tak z którymś samochodem i sobie chwalę, moim zdaniem taki olej dobrze wpływa...
5w40 lub 10w40 zalezy od zużycia oleju i silnika ogólnie oraz najważniejsze od tego ile chcesz wydać.
Do tego silnika lałem kiedyś VAlvoline i chodził OK. Oczywiście 10W40 do motocykli. Nawet mi spadło nieco zużycie oleju. Motocyklowe oleje mają dodatki zapobiegające ślizganiu się sprzęgła.
Witam ponownie. Mam jeszcze małe pytanko. Czy do quada 110ccm moge nalać olej ELF 15W40 (mineralny) czy musze kupić coś specjalnego do tych łazików. Za odpowiedz dzięki wszystkim. Pozdrawiam. Olej to valvoline 10w40 .
Jaki kod silnika? VW swego czasu miał normę zużycia oleju 1l/1000 km. Jesteś pewien, że wcześniej nie jeździł na 10W40?
zauważyłem ze na innych forach do pandy 1.1 (benzyna) wszyscy używają oleju 5w40. Czy to może być przyczyna tego że musze czesto dolewać olej skoro ja wlewam 10w40??
Hmm. Samochód z 2002 roku ma za sobą trochę historii i lepkość oleju nie musi być najważniejsza. Chociaż 10W40 będzie odpowiedni. Ja martwiłbym się bardziej zużyciem wielu elementów i związaną z tym awaryjnością. Co do klimatyzacji, to jest na plus, bo będzie schładzać silnik regularniej A to ciekawe stwierdzenie.
(plakietka na silniku z wymiany na 200 000km) na 15w-40 (obecnie 250 000) wymiana w granicach 240 000km Czy ja dobrze czytam? Chyba jednak nie i chodzi o to że ostatnio wymieniono olej przy przebiegu 240 000 km. Więc po pierwsze skąd masz widzę jaki olej jest w silniku a po drugie, czy już pora na wymianę? A poza tym to zwyczajnie ale porządnie wymień...
To jest silnik na pompie (VP), najprawdopodobniej AFN. Spokojnie można przejść na olej 10W40 (półsyntetyk), i zapewne jeżeli wcześniej minimalnie brał olej to teraz przestanie, albo co najmniej to zużycie spadnie. pozdrawiam horse
Otóż zawsze na zużycie oleju przez silnik o dużym przebiegu ma wpływ lepkość oleju smarowego. Zwiększając lepkość oleju zmniejszasz zużycie oleju, czyli to ile bierze ten silnik. zamiast stosować lepkość 30 należy stosować 40, a w niektórych silnikach 50. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zastosowanie oleju 5W40 albo 10W40 (lepkość 40), może nawet lepkość...
Ehh kochane 1,6 16v, ja mam Z16XE i puki co jeżdżę na 10W40 przy 240 tyś km, ale raczej będę zmieniał na coś gęstszego, bo zużycie wykracza poza jakiekolwiek normy.
No właśnie nie wiem jaki był zalany ( na drzwiach była tylko nalepka castrola ), a wlałem castrol 10W40-półsysntetyk
Typowa porada, zalej coś "gęściejszego" lanie 10w40 czy 15w40 to nie jest rozwiązanie. Paradoksalnie zużycie na nim może być większe. Ja to bym radził zalać najlepszy możliwy jaki zaleca producent. Albo nawet zmienić markę oleju. Mogę polecić Elfa. Olej z niewielkie pieniądze a dobry
Ten silnik nie ma zbyt wielu wymagań co do oleju, jaki dokladnie zaleca producent znajdziesz w instrukcji obsługi, możesz zalać 5W40 bo taki pewnie zaleca producent, jak wypłucze cały syf i silnik zacznie lac gdzie popadnie lub brać więcej oleju niż paliwa bynajmniej dowiesz się jaki złom kupiłeś. Najbezpieczniej byłoby zalać 10W40. Ja jeździłem mniejszym...
No więc tak. Silniczek pracował cichutko, był żwawy itp, itd. Zużycie oleju 10W40 literek na cztery tysiące, co na piętnastoletnie auto nie było tragedią. Jednak po kilkugodzinnym postoju chmura niebieskiego po odpaleniu. Końcówka tłumika była idealnie czysta, nawet przyrdzewiała. Na forum jedni radzili same uszczelniacze, drudzy, że góra i dół. Zaprowadziłem...
Nie koniecznie. Są 10W40 półsyntetyczne i syntetyczne. Zdaje się, że wszystkie współczesne oleje są ze sobą mieszalne (wszystkie markowe na pewno są ale dodatki uszlachetniające mogą się nawzajem znosić więc nie zalecane). Uściślijmy parametry oleju: 1. Mineralny<-> syntetyczny - to baza olejowa. Im więcej syntetycznych dodatków tym większa odporność...
Dane poniżej powinny rozwiać Twoje wszystkie wątpliwości. Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane już zużyciem silnika (panewki, pompa olejowa, hydropopychacze).
Raczej to wynika ze zużycia sprzęgła, szczególnie że piszesz o większych obrotach. Motocykl nie młody a stanu sprzęgła pewnie nie znasz. Nie widzę innej możliwości, jak zużycie eksploatacyjne. Na pewno na wyższych biegach bardziej się ślizga.
OLEJ LOTOS 10W40 taki olej leje bo najtanszy a i tak go bierze nie sprawdzałem na innych olejach
Pompa i rolki -przebieg 170 tyś(udokumentowany)Pompa zatarta na amen i fioletowe rolki.Głowica nie przeżyła. http://obrazki.elektroda.pl/6123582400_1... I turbina z przebiegiem 140 tyś http://obrazki.elektroda.pl/8024333200_1... To co przyjeżdża to albo zatarta pompa i rolki albo z padniętą turbiną. A pobór oleju 1l na...
Stosuj olej, jaki jest wskazany w instrukcji obsługi samochodu. PS.: W życiu do ww. Opla nie nalał bym oleju 5W30. Za to do bardzo mocno tuningowanego silnika ZX16XE lałem tylko 10W40 Castrola. Teraz nalał bym Motula, ale tak szczerze to to oplowskiego 1.6 o takim przebiegu to stosował bym po prostu coś firmowego i to raczej taniego. Dziękuję za odpowiedź....
Zalanie gęstszego oleju na pewno pomoże w szybszym zużyciu turbo sprężarki "najgorszy" olej jaki możesz tu zalać to 5W30 .
+ A po wlaniu GM silnik tak głośno chodził, że od razu go spuściłem i zużyłem go do smarowania łańcucha w pile spalinowej. Myślę, że to nie był oryginalny produkt GM jakim zalewają nowe silniki. Mówisz o oleju 10W40 czy 5W30 Dexos 2?
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
Z racji, że remont silnika to spory wydatek, zaryzykowałem drobną kwotę i wlałem do tego "słabego" cylindra środek do usuwania nagaru z pierścieni. Dodatkowo zmieniłem olej na półsyntetyk 10W40. Minęły prawie dwa miesiące jazdy miejskiej i stan oleju trzyma się równo. Również kopcenie ustało.
Jak producent zaleca 5W40, to lejesz 5W40. Jeżeli chodzi o oleje w samochodach to nie stosujemy się jedynie do interwału wymian zalecanych przez producenta. Podają po 40, 50 tys km bo muszą się zmieścić w zużyciu oleju żeby ekoterrorystom dupy nie popękały.
Należy czytać instrukcję obsługi. Ten model ma smarowanie tzw. z suchą miską olejową, i poziom oleju sprawdza się po wyłączeniu silnika, bezpośrednio po klikudziesięciu sekundach pracy, a nie jak w większości układów z miską mokrą. Popromienny ma rację, sprawdz olej zaraz po zgaszeniu Nie ma znaczenia jaki jest typ silnika, stan oleju sprawdza się...
Moim zdaniem jeśli buda tego auta rokuje tzn nie zgniła to jak już czapka zdjęta to jeśli tuleje nie będą miały progów i dużego owalu to chyba warto przehonowac i wrzucić nowe pierścienie. Prawda. Stilo już powinno dobrze podgniwać i moim zdaniem jeździć trza dalej. Bo taniej dolać 1 L oleju 10W40 niż robić jakikolwiek remont. Jak to jest poniżej 1...
Piszesz że cały czas lałeś ten sam olej. A nie było przypadkiem tak że lałeś tylko z pojemnika z taką SAMĄ ETYKIETĄ ? Nie zrobiłeś ostatniego zakupu po taniości na znanym portalu ? Zrób najpierw wymianę ale 5W40 to wieeelka przesada przy takim przebiegu, zalej semisyntetyk 10W40 i obserwuj bagnet.
Strupki to chyba te nowe auta w których producent dopuszcza zużycie nawet 1,5 litra oleju na 1000 km Dodano po 1 Wszedłem na stronę doboru oleju elf i do mojego samochodu producent zaleca Elf 5w40 NF900. O 10w40 nie ma nawet mowy. Także leje 5w40 tyle że bez płukanki.
Jeżeli chodzi o jednostki TDI zasilane pompa rozdzielaczową VP najważniejsze jest spełnianie przez olej normy VW 505.00 i z punktu wybranie spośród olejów tą normę spełniających najlepiej wybrać najlepszy jakościowo i lepkościowo a takowymi są syntetyki 5w40 właśnie. Mają niższą lepkość w niskich temperatur ( w trakcie rozruchu zimnego silnika) - jak...
Witam. W odpowiedzi mogę się podzielić pewną wiedzą posiadam taki samochód i też z instalacją LPGjak kolega i staram się zbierać informację o pojeździe który posiadam. Lubię grzebać przy samochodach i przy swoim dzięki Bogu spełniam swoje zainteresowanie mam też kolegów mechaników którzy mi pomagają mi. Zacznijmy od samego oleju który oprócz nazwy ma...
tak ale zalej valvoline max life 10w40 i nic się nie stanie a jaka pojemność tej audiczki
Kolego nie zgodzę się z Tobą w kilku punktach po pierwsze zmiana oleju na innej firmy może zmniejszyć zużycie nie mowie tego z forum czy innych rzeczy ale mam A6 c5 2.8 na mobilu 10w40 zrobilem 14,100 tys dolewajac przy tym 1.5 oleju pozniej zmieniłem na Vavoline 10w40 i juz po kolejnej długiej trasie mineło ponad 7 tys i nie ubyło tyle co wcześniej...
Bez sensu, zmiana na "gęstrzy" powinna się pojawić przy realnym zużyciu a nie przebiegu, natomiast manipuluje się drugim indeksem (wysokotemperaturowym). No ale może czegoś nie wiemy.
Czy popychacz może się tak szybko zużyć? Montowałeś normalne popychacze czy z alledrogo po 12,00 zł?
Audi a4 b6 2.0 alt. 2001 z gazem. Witam. Kupiłem samochód miesiąc temu, na jeździe próbnej nic się nie działo. Po zakupie i zrobieniu 15 km auto zaczęło kopcić. Został wymieniony olej(był czarny i cały zabrudzony) po przejechaniu 140 km zapaliła się kontrolka min oleju (jazda na trasie), późnej jeżdżąc po mieście zapaliła się po kolejnych 100 od dolania...
Witam. Mam pytanie dot. wymiany oleju w silniku - a mianowicie w marcu 2010r zalałem costrolem 10W40 i po kilku tysiącach zauważyłem że pobiera około 1l na 1000 km. Wymieniłem na mineralny 15W40 na 6000km pobrał 11 litrów dolewki. W warsztacie mechanicznym doradzono by przejsc na 10W40 zalałem valvoline 10W40 MaxLife - po 7000km dolałem 11 litrów. W...
Kilometry nie mają tu nic do rzeczy tylko stan silnika. Jeśli nie jest pozacierany i jego elementy nie są zaklajstrowane smołą to mozesz łac nawet najlepszy olej jaki znajdziesz. A jak jest to ubije go (bo w zasadzie już jest ubity) pierwsza lepsza zmiana oleju nawet na najtańszy. Syntetyk powinien być trochę trwalszy i mieć trochę lepsze właściwości...
Jakby podejść do tego po inżynieryjnemu, to niestety nie jest proste, bo istotne są lepkości przy różnych temperaturach i też porównanie olejów różnych typów jest problematyczne, ponieważ konkretne parametry często badane są w innych warunkach/innymi metodami. Na chłopski rozum z kolei sprężarki w ciężarówkach i autobusach chodzą na 10W40 i to w cyklu...
Tez tak myślę ze castrol gtx 10w40 w zupelnosci wystarczy na początek,ma ponoc właściwości czyszczące,wiec najpierw płukanie potem swiezy olej filtry,świece,pewnie rozbiórka aparatu zapłonowego,czyszczenie,ocena stanu zużycia.
Bo 15W40 jest "gęstszy" od 10W40 na zimno a nie na gorąco, więc niczego nie załata a lepkość 10W to i tak wartość graniczna dla zim w naszym klimacie. Jak chce załatać luzy w zużytm silniku to 5W50 lub 10W60 - trochę skauje luzy a nie będzie na mrozie niespodzianek. Tylko jak się okaże że nie ma aż takich luzów to mu ten olej wypije bo pierścienie nie...
panewka jest ok, po prostu wytarta naturalnym zużyciem, ale nie przytarta czy coś wał jest dziwny, wygląda jak by pracował na jakimś strasznie beznadziejnym oleju z wodą (pewnie tak pracował bo silnik ma pewnie najmniej 30 lat) albo więcej stał niż pracował jeśli niema rys wyczuwalnych pod paznokciem to nie jest zły, pomierzyć oczywiście nie zaszkodzi,...
Najważniejszą wartością jest żywotność i na tym się nie oszczędza i nie obchodzi mnie cena silnika.Ja cenię sobie prostą budowę żywotność i oszczędność.Lotos u mnie został skreślony na zawsze.Najlepszą markę oleju jaki znam to Comma a myślę teraz o oleju 10w40, 15w50, 10w60.Co do gazu najbardziej nadaje się olej z końcówką 50 np valvoline 15w50. Silnik...
Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty...
Zapominacie że to benzyna turbo, tak że przebieg 200 tys km to dla niego dużo, trwałość tych silników to nie to samo co tdi, czy wolnossących benzyniaków. Dobrej klasy mineralny i masz `święty spokój. Chyba że masz 100% pewności że jeździł na syntetyku. A u mnie jest 270 tys. przy tym silniku i leję 10W40. I nie dolewam, więc wycieków brak, silnik...
Teraz to dopiero nie wiesz o co chodzi. Poniewż istnieje sporo teorii marketingowych skutecznie zaciemnaijących obraz proponuję krótko. W więc marka mniej ważna chociaż trochę prawdy zawiera. Kieruj się własnościami deklarowanymi przez producenta. I tutaj okazuje się, że prawie każdy producent proponuje podobne własności (poza ekstremami). Waże jeszcze...
Ja mam vw polo 91r silnik 1.4 60KM z golfa 3 i odkąd założyłem gaz, to też coś tam oleju pochłania, na 4kkm dolałem ok 1/2l, mobil 10w40, tak ja pisze robokop są to silniki, które objechały już kilka razy naszą Ziemię i mają prawo do tego, a u mnie też nie ma żadnych nagarów na świecach
Witam , jestem posiadaczem golfa 4 1.4 16v , problem polega na tym że golfik pobiera bardzo dużo oleju około na 100km ( nie pomyliłem się 100km) muszę dolać z 200-300 ml , samochód dymi ale tylko przy mocnym przy-gazowaniu ale dymu nie jest za dużo raczej śladowe ilości , lekko szary kolor , płynu chłodzącego nie pobiera , ostatnią wymieniłem filtr...
Mam 2.5sdi mechanik stwierdził że min półsyntetyk więc kupiłem mobila 10w40 śmiga jak głupi też wcześniej nie wiedziałem co było lane ale nic mu lotosu nie kupuj bo to olej na ostanie dni życia silników kiedy zużycie oleju wzrasta i szkoda kupować drogi olej;p Z beczki raczej nie polecam bo często widziałem jak sprzedawcy wzmacniają mobile i castrole...
Na obecną chwile po przejechaniu jakichs 2.5tys km auto wzięło jakies 300-400ml oleju. Czy to jest duże zużycie oleju ( 150ml/1000km) w wielozaworowym silniku ? Nie. ( opel uważa, że 700ml/1000 to norma!!! 8-O I dlatego upada) Zwłaszcza , ze jeździsz na niewłaściwym oleju i może powstawać więcej więcej syfu np na pierścieniach. Ja bym zrobił płukanie...
bumble nie siej propagandy. Spokojnie można wrócić z 10w40 półsyntetyk na 5w40 syntetyk, ważne żeby oba oleje spełniały wymagania producenta silnika. Co do oznaczenia 5w,10w,15w: to jest jego specyfikacja zimowa. Jeśli silnik pobiera olej w znacznych ilościach, szukał bym przyczyny w samej jednostce, a nie oleju. A i jeszcze jedno 10w40 to także może...
Moje wyniki pomiarow Bez Magnetyzera Test zawieral sie w 2000 KM spalanie w jezdzie mieszanej na poziomie 15.54L (1300KM) spalanie w trasie 8,72L olej 0,3L (10w40 syntetyk) Z magnetyzerem (2000KM) Jazda mieszana 15.8L (1400KM) spalanie w trasie 8.5L Olej 0,3L Magnetyzer zrobilem sam z magnesow neodymowych efekt ? zaden Czy silnik pracowal inaczej ?...
Kranzle tego nie wymaga... To znaczy nie wymaga wymiany? Zatem z jakiego powodu wymieniasz? Źle się wypowiedziałem. Myjkę kupiłem u autoryzowanego przedstawiciela Kranzle. Pierwsza wymiana zbliża sie i dzwoniłem do nich,właściciel firmy mówił mi,że wszystkie myjki są zalane olejem 10W40. Wytłumaczył mi ,ze mogę u nich kupić olej przekładniowy Kranzla...
Witam Panów Pacjent to Corolla E11 1.3 4E-FE. Tak jak w temacie, bierze olej - sporo. Regularnie dolewam co 600-700km bo schodzi na bagnecie prawie do minimum (jak zalewam do połowy). Tygodniowo robię 600-700km. Styl jazdy bardzo mieszany - pół miasto, pół trasa. Mocy nie traci, nie kopci, nie ma wycieków, zalany 10w40. Wysokie obroty raczej rzadko...
Witam. Mam problem z silnikiem 1,4 bnz. Peugeot 206, rok 2006, mały przebieg. Problem polega na braku ciśnienia oleju na biegu jałowym (zapala się kontrolka oleju) w momencie dodania gazu kontrolka gaśnie. Rozebrałem pompę (na łańcuszku) i złożyłem z powrotem - brak śladów zużycia mechanicznego, sprawdziłem podstawę filtra oleju - wszystko o.k. , wymiana...
Volvo V50, 2008 rok, 1.8 . Wymiana oleju przed 2 tygodniami na 5W30 Magnatec. Wlano ok. 5 l oleju (mechanik). Po przejechaniu ok. 310 km bagnet suchy. Wlane 3/4 l 5W30. Na bagnecie stan oleju- połowa (miedzy kreskami). Po przejechaniu 120 km bagnet raczej suchy, brak oleju wg mechanika. Sprawdziłem po czasie- na bagnecie 1/3 między kreskami. Na silniku...
Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi się na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km...
Witam! Mam problem z silnikiem w mojej Corolli e12. Auto wyprodukowane w 2002 roku, przebieg 160tyś. Km. Silnik 1.6L 110KM. Auto zaczęło palić spore ilości oleju (10w40), oraz słychać głośne stuki z głowicy. Podejrzewam zajechane panewki. Co o tym sądzicie? Jest sens naprawiać silnik skoro można kopic inny za około 3000 zł? Zamieszczam filmik, można...
Kolego możesz zmienić same pierścienie ale nikt nie da ci gwarancji, że cokolwiek się poprawi a nawet na początku to spalanie może się zwiększyć ze względu na niedopasowanie gładzi cylindrowych (ich owalizacji) do idealnie wykonanych pierścieni tłokowych. Jeśli chciałbyś to wykonać solidnie to oprócz zmiany pierścieni powinno się honować gładzie cylindrowe...
Bez przesady. Na naszym rynku 5W30 to chyba wszystkie mają sporo syntetyku o ile nie podrobione - wymieniaj jak wymieniasz, to daleko do szkodliwego longlife, chyba że te wymiany są rzadziej niż co rok, to wtedy skróć do roku niezależnie od przebiegu. Co do poboru oleju-to jest nic i ja bym nie kombinował. Pytanie co zrobić jak wzrośnie mu kiedyś? Zastosuj...
Zmiana oleju na lepszy znacznie (około3%) obniża zużycie paliwa Najistotniejszy jest dobór olejów w skrzyni biegów (o ile jest wymienny), w drugiej kolejności w silniku. Silnik napełnij po prostu Mobilem Formula 1 API-5-SJ (0W40). Nie ma sobie równych. Według badań ADAC średnica jego ziarna jest prawie 30% mniejsza niż konkurencji przy takim samym napięciu...
I ja właśnie nigdy nie zrozumiem takiego podejścia do sprawy. Nie wiem, czy jest to próba oszukania się, czy niedopuszczanie do siebie myśli, ze coś jest już po prostu zużyte i należy to naprawić lub wymienić. Golf II to już wiekowe auto i zużycie silnika jest tu zupełnie normalne. Ale magicy będą kombinować z wymianą czujników, omijaniem obwodów,...
To jak już 5W50, dając 10W50 pogarszasz pompowalność w zimie, na gorącym nic nie zyskasz. O grubości filmu olejowego na gorąco mówi parametr 50. Co do ryzyka, może go zacząć spalać a jeśli spala obecny to może palić jeszcze więcej (ale nie musi, zużycie oleju może spaść :-) ). Wzrośnie zużycie paliwa (większe opory). Być może w nowoczesnych silnikach...
Witam, Panowie, mam problem: 1.6 TDI CAYC, 105 km, około 200 tys. km przebiegu, 2011 rok. Po remoncie uszczelki pod głowicą, auto, kiedy się rozgrzeje, wyświetla brak ciśnienia oleju na moment i po chwili gaśnie, i tak co jakiś czas. Przy remoncie głowicy zmieniona podstawa filtra oleju (FEBI) razem z chłodnicą oleju, olej (10W40) i filtry. Podczas...
Witam! Mój problem polega na tym, że auto straciło kompletnie moc! Sytuacja ma się tak: -auto odpala dobrze -obroty nie falują -czuć delikatne zachwiania silnika, ale nie zauważalne na obrotomierzu (na komputerze ok 50RPM i to też nie zawsze) -auto po rozgrzaniu lubi zakopcić na biało, ale tylko po tym jak stoi kilkanaście minut na wolnych obrotach...
Generalnie przejście z 10w40 na 5w40 w moim przekonaniu nie jest szkodliwe. To mit, ze to szkodzi. Przykład, w poprzedniej pracy w Mercedesie Sprinterze W906 przy przebiegu 350tys km po zakupie tego auta mechanicy zajmujacy się tylko mercedesem przeszli nam w tym aucie z 10w40 na 5w30. Zero problemów, auto nie brało oleju itp. Podobny manewr zrobiłem...
Witam, 2 miesiące temu kupiłem Audi A3 1.6 2000r , sprowadzone z Niemczech. Zaraz po kupnie założyłem instalację LPG. Przebieg 187tys, natomiast czy oryginalny tego już nie wiem. Serwisowany do 2006 roku, miał wtedy 106tys. Problem polega na tym, że za dużo oleju ubywa. Oceniam, że ok. 0,5l na 1000km . Używam Mobila 10w40 . Przeczytałem już do tej pory...
Zdecyduj się czy dolewasz 4,5 litra na 10 tysięcy, czy litr na 10 tysięcy. W tym pierwszym przypadku katalizator będzie miał już dość, ale z drugiej strony przy aż 300 tysięcy km i jeszcze jeżdżąc na LPG to bardzo niewielkie zużycie jak na ten silnik (450ml na tysiąc). A jeśli litr na 10 tysięcy (100ml na tysiąc) to tylko pogratulować stanu motoru,...
Olej silnikowy wielosezonowy: SUPEROL FALCO CD SAE 15W/40 lub zamienniki - API; CD, CE, CF SAE 15W/40 lub 10W/40. Oczywiście użytkownik morze stosować lepszy olej ale pisanie że wymaga tego producent jest bzdurą. Mam instrukcję z WSW Andoria odnośnie 4CT90 z pompą rotacyjną i jest zalecany CE 10W40. Natomiast w takich mrozach jak do tej pory to sama...
Witam !!! http://www.valvoline.pl/index_maxlife_ga... naprawdę dobry olej. Ja leję tylko ten i jest OK. To chyba jedyny olej rozlewany o ile dobrz pamiętam w Szwecji i USA. Cała reszta jest rozlewana w Polsce, nawet Mobil1. Gorąco polecam, brak jakichkolwiek wycieków, pocenia się silnika, zużycie praktycznie zerowe jak zalejesz silniczek to do następnej...
Nie znam tych olejów ale sądząc po lepkościach to conajmniej dobre półsyntetyki (na bazie mineralnej raczej nie wyciągnie się takiego zakresu lepkości). 10W60 ich nie zabił (chyba, że dużo zimnych rozruchów w ostre mrozy - tak jak pisałem - 10W to maks na popychacze i turbiny w naszym klimacie) a 5W40 spokojnie powinien wystarczyć. Jeśli na 5W40 zacznie...
Mam stare polo 1.4 8V MPI z 97 roku. Auto za grosze, ale spisuje się rewelacyjnie. Ostatnio zaczęły mnie niepokoić odgłosy z głowicy, obstawiam zawory. Te silniki znane są z tego że lubią zagrać klawiaturą. W moim zaraz po odpaleniu przy dodaniu gazu słychać grrrr tak od 1800 obr dźwięk ginie. Po rozgrzaniu dźwięk jest o połowę cichszy, ale nadal grrrrr...
mozesz wyplukać silnik Pierdoły opowiadasz-oleje mineralne płuczą bardziej silnik, żeby same z siebie się szybko nie zużyły i zestarzały. O tym co bardziej myje mówi liczba TBN. Dodano po 1 Witam! posiadam renault clio I 93r. sprowadziłem go z Włoch i nie wiem jaki jest olej w silniku. zastanawiam się czy mogę wlać półsyntetyczny 10w-40? auto ma ponad...
Myślę że pierścienie olejowe w ogóle nie wystają z tłoka bo są zarośnięte nagarem. Teraz sciagnijcie glowice, wymiencie pierścienie, prawdopodobnie panewki, przehonujcie lekko cylindry i zużycie oleju spadnie do jakichś akceptowalnych wartości. Bez szlifu, same honowanie? Koszt szlifowania cylindrów i nad wymiarowych tłoków z pierścieniami to 890 zł...
Witam. Mam kosiarkę z silnikiem bodajże 375 czy jakoś tak, w każdym razie ma regulowaną wysokość kół, wyrzut boczny, i silnik o regulowanej prędkości obrotowej o mocy max 3,75KM. Kosiarka ma już trochę lat (kupiona w 1999roku) i w sumie daje radę do dziś, choć ostatnio zaczęła się robić dość łakoma na olej silnikowy. Optycznie po odpaleniu nawet nie...
Silnik już swoje lata ma i swoje bierze. Zmień na 10w40 Mobila i będzie dobrze. Sprawdź ewentualne wycieki. Skoro Ci dużo oleju ubywa, to pasowałoby chociaż ciśnienie sprężania zrobić z próbą olejową. W twoim silniku wymiana uszczelniaczy w głowicy (da się zrobić bez ściągania głowicy) powinna znacząco zmniejszyć ubytki oleju. Silnik przy takim zużyciu...
Witam. Temat oleju powraca na elektrodę z różną częstotliwością, ale jestem tego tak samo pewien jak Kevina sam w domu w Polsacie, że za jakiś czas znowu wróci. Mówcie o mnie co chcecie, ale nie jestem przedstawicielem handlowym, a elektronikiem. Temat oleju przerabiałem jakiś czas temu, z tego powodu, że jestem uparty, drążyłem temat dość długo i zdobyłem...
Otóż, gdy obroty silnika są delikatnie poniżej 1000, pojawia się stukanie przypominające stukanie drewnem o metal (lub pukanie w żeliwny kaloryfer) i jest słyszalne od ok.800 - 2000obr z różnym natężeniem. Najbardziej daje się wyłapać, gdy auto jest dobrze rozgrzane i włączone są światła + ogrzewanie tylnej szyby. Odgłos nasilił się po zmianie oleju...
Jeżeli tyle przejeździł na mineralnym, nie zmieniałbym już teraz ani na pół- ani na pełny syntetyk. Są to rzadkie oleje o innym składzie chemicznym i doskonale wypłukują tzw. nagary i "żużle" z silnika powstałe podczas eksploatacji na oleju mineralnym - czym to się kończy, można się domyślać. Poza tym mogą objawić się nieszczelności i wszelkiej maści...
Przedtem był wlany omyłkowo mobil 10W40S.
Nie słyszymy więc nie wypowiemy się. dziwny dźwięk może wydawać wszystko co jest w nim ruchome, przec co przepływa powietrze lub spaliny oraz wszystko co pęknięte, oderwane lub niedokręcone może wpadać w wibracje. Trochę tego jest. P. S. Mam M43, 4 cykindrówka ze swoim przebigiem, już trochę zużyty. Jak zmieniłem olej z 10W40 Mobil półsyntetyk na 5W50...
VW ma 504/507 a wcześniej serię 505.01 Opel ma Dexos i Dexos2 itd... Czy w przypadku tak archaicznej konstrukcji silnika Suzuki, nie ma jakiś kosmicznych norm oleju? Każdy 10W40 API SG lub wyższa norma API będzie OK? Wstępna ocena dostępnych informacji Zauważyłeś, że nowoczesne samochody, takie jak Volkswagen czy Opel, mają specyficzne, zaawansowane...
Małe podsumowanie. - Zużyło się koło dwu-masowe, więc zostało oddane do regeneracji (650zł). Dodatkowo wymienione kpl. sprzęgło tj. tarcza, docisk i łożysko. (400zł) - Auto podczas pracy traciło moc, nie było czuć turbiny. Odesłana do regeneracji. (850zł) - Wymieniony olej i filtr (zalecany w książce Citroena Total Quartz 7000 10W40 + Filtron) Po w/w...
Dziękuje Pablo za szybka odpowiedź, rzecz jasna chodziło mi zawir. Problem niejako rozwiązany, wymieniłem olej na zużyty i palnik odpalił. Nie wiem dlaczego nie chciał na nowym 10W40. Mam jednak jeszcze pytanie, odnosnie zbiornika z olejem. Czy poziom oleju powinien być poniżej dyszy, czy może być ponad nią i czy w ogóle ma to znaczenie? Kolejna sprawa-wentylator....
Nie wszyscy są znawcami mechaniki - szeroko pojętej techniki, sam grzebie troszkę i wiedze próbuje poszerzać, moja siostra przyjechała do mnie bo coś klepie jej w aucie mits. colt 1.3 16v - wyciągam bagnet wlewam olej 1l później 2-gi zaraz jeszcze połowę, ile wchodzi do 1.3 - bardzo mało jak wiecie - auto przejezdziło jeszcze 1,5 roku do momentu przekazania...
pacjent XF105eev460 2010r AUTOMAT 730tkm Przy korku wlewu oleju tego na pokrywie zaworów zaczął pojawiać się olej nie jakies tam opary tylko po dwóch tyg. było już pełne te korytko wokół korka . JAZDA-serwisDAF testy komputerem: test cyl:jeden 100%reszta po 99.2% test ciśnienia oleju na rozruchu bez odpalania silnika komp.pokazał 0.1 (tu nie wiem nie...
Osobiście posiadam dwa modele euro 5 z początków produkcji czyli z 2008 roku i złego sowa nie mogę powiedzieć na te auta. Jeden z przebiegiem 1100000 u mnie 600 tys nastukane i drugie auta 930 tys u mnie od przebiegu 500 tys. Wiadomo profilatycznie wymienione sprzegło. Czujniki temperatury spalin to już nie liczę bo praktycznie co pół roku ale to groszowa...
I teraz moje pytanie, ponieważ przebieg jest znikomy, silnik czysty (brak nawet śladowych ilości nagarów pod pokrywą zaworów) zdecydowałem się zamienić na własne ryzyko olej silnikowy z zalanego wcześniej Castrola GTX 10W40 na Millersa CFS 5W40. Lepkość, szczególnie niskotemperaturową, dobiera się bardziej ze względu na klimat (nieraz producent toleruje...
Akurat sam wałek nie był jeszcze sprawdzany, auto ma 224 tys. przebiegu, możliwe, że trzeba go będzie wymienić, ale sam nie wiem, czy zużyty może powodować takie zachowanie auta jak napisałem... Co do oleju, jeżdże na półsyntetyku, Mobil, 10W40.
No ale mniejsza z tym. U mnie na zabezpieczeniu topikowym 20A nie ma absolutnie problemów ze startem. To co jest istotne to pełna sprawność zaworków w głowicach i zwrotnego (co kupiłeś na wymianę??). Druga sprawa to sprawny zawór odprężający, w maszynach po 2000 jest układ odprężania "zamknięty" i go praktycznie nie słychać, co może sprawiać problemy...
Myślałem ze musi na oleju byc napisana norma 505 01.Nie wiedziałem ze wystarczy że pisze ACEA A3/B4.A co do tego czy jest mocno zużyty to zdziwił byś się.Jak na taki silnik to można powiedzieć że jest dopiero "po dotarciu".Gdyby był mocno zużyty to na pewno bym się nie przejmował co do niego leje.
10w40 bierze motul 10w40 15w40 10w40
twg870 antena whirpool oznaczenie świecą diody laptopie
zwrotnice głośnikowe kalkulator zwrotnice głośnikowe kalkulator
Podłączenie radia: kolory przewodów brązowy, czarny, czerwony, żółty do kostki ISO (niebieski, czarny, czerwony, żółty, pomarańczowy) Elwro DEA – ściśnięte częstotliwości po przestrojeniu głowicy lampowej, jak rozciągnąć zakres UKF