tu1
W starej obudowie został transponder immobilisera. Wygląda jak mały plastikowy klin. Jeśli jeszcze nie wyrzuciłaś, to przełóż go do nowej obudowy. W przeciwnym wypadku czeka Cię kupno nowego, plus programowanie u kogoś, kto zajmuje się francuskimi autami. Niektóre firmy dorabiające klucze do samochodów mają takie rzeczy.
Na sprawdzeniu drożności kanałów, dysz, poprawności działania zaworu komory pływakowej i w końcu regulacji gaźnika. Należy się także przyjrzeć montażowi gaźnika do silnika, czy nie ma zasysanego “fałszywego powietrza”
Nic nie zasugeruję bez jakiejkolwiek diagnozy. Może być wszystko, dosłownie. A brachola będzie jeszcze bardziej szkoda jak będzie dalej się z tym bujał po kolejnych "specjalistach", straci czas i resztę pieniędzy. Na złomie może z 7 stówej jeszcze odzyska, w innym wypadku będzie tylko tracił zamiast jeździć
Bez pytania nie ma odpowiedzi.
Co sprawdziłeś ?Otwierałeś chociaż maskę?
Tu nie pomyslow trzeba, a rzetelnej diagnostyki. Jak chcesz zeby palil skoro nie moze rozpoznac klucza (blad nr 1) i w dodatku nie moze przekazac kodu do ECU lub modulu na pompie (nie wiadomo, jaki silnik) (blad nr 2).
Witam, Akumulator do wymiany lub (i) brudne styki (klemy, masy, przewody akumulatora). Pozdrawiam, Georges
Co do wydechu to wykręć tylko sondę, spaliny tam ujdą. W te mrozy ogólnie był problem z zamarzniętymi katalizatorami, zwłaszcza w pojazdach które większość tras robią na krótkich odcinkach i katalizator nie rozgrzał się na tyle aby skroplona woda odparowała.
To zapraszam:) A odpowiedź na twój problem jest tutaj: wypalone styki przekaźnika ( w cytrynach jest taki podwójny duży pod ECU )
Miał wyciete immo , dlatego zwarli nogi. Przy spadku napięcia prawdopodobnie uszk. Wsad. Zmieniło jego zawartość.
Od tego są bezpieczniki aby chroniły. Poza tym obwód zapalniczki nie ma związku z obwodem sterownika silnika i poduszek - wyciągnąłeś bezpiecznik to nie ma zasilania i tyle. Aby tylko nie szukać na ślepo i nie rozgrzebywać bez pojęcia bo po takim czymś to rożne cuda mogą się zdarzyć i będzie gorzej jak przed naprawą...
zrób reset bsi - znajdziesz w necie.
Bsm nie trzeba kodować. Poza tym czegoś się go uczepił skoro to sterownik silnika nie gada. Zasilania i masy na ECM sprawdź
Wszystko wskazuje na to, że immo się wysypało.
Bez schematu to się nie obejdzie ,zaśniedziale styki lub popękana otulina kabli, zacznij od pompki bo jak nie poda paliwa to choćbyś pół silnika wymienił to i tak nie zapali to jest sprawa elektryczna . Dodano po 17 Schematy https://www.peugeotbook.ru/pl/20X/206/el...
W załączniku masz schemat osprzętu sterownika silnika , trzeba sprawdzić zasilania i masy we wtyczkach sterownika. Kluczowym elementem jest przekaźnik 106.
Uszkodzony moduł BSM - prawdopodobnie. Problem znany z innych urządzeń elektronicznych, czyli zimne luty. Czasami przerywa połączenie i rozsiewa głupie błędy po całym systemie. Głównie są to błędy komunikacji z kalkulatorem silnika itd. To dość powszechny problem w samochodach koncernu PSA. Jeden, dwa błędy mające ze sobą powiązanie mają sens, ale jeżeli...
hmm, problem jest w tym że rano na zimnym silniku nie ma napięcia na pompie, potem już jest ok, auto jak już zapali chodzi elegancko, nie muli, przyspiesza płynnie więc wydaje mi się że to chyba nie jest pompa
Przydały by się jeszcze dodatkowe informacje ,czy słychać pompę jak nie chce zapalić i czy świeci kontrolka wtrysku.
Słyszałem też że powodem tego że gaśnie może być zawieszony zawór egr. Ten problem doszedł w młodszych rocznikach, problemu szukaj w regulacji ciśnienia paliwa i jego ubytkach w przelewach. Nagły wzrost ciśnienia jak i spadek spowoduje wyłączenie silnika. Rozumiem że stan "sterownik silnika zablokowany" nie występuje? Obroty widzi ? 'Sygnał blokady...
Witam, Sądzę że jest to silnik kolizyjny.
Bezpieczniki lepiej sprawdzić niż tylko obejrzeć. Jeśli zgasł podczas jazdy, żadnych kontrolek ani nie kręci to za dużo problemów na raz. Stacyjka albo elektronika. Czasem któryś z czujników.
Kupiłem zestaw bsi nam i Ecu a rozrząd jest ok bo normalnie chodził na plaku Dodano po 37 A immo gdzie sprawdzić? W takim razie immo odpada. Przynajmniej na tym etapie. Poluzuj nakrętkę od rurki wtryskiwacza i zobacz czy przy kręceniu leci paliwo. Ewentualnie próbować palić na plaku. Paliwo pompowane gruszką?
Cofanie paliwa może być, ale robiąc filtr powinien mieć jakieś podejrzenia. Jak nie nieszczelność na rureczkach, to na pompie. Zależnie od podwersji, 1.9 miewał ręczną pompkę, zintegrowaną z filtrem albo bez, i tam zaworek zwrotny. Bo zgaduję, niezależnie od pod-wersji 1.9D bez pompy elektrycznej w baku. Masz taką ręczną pompkę? Jak w zimny ranek podporządkujesz...
Panowie, mam problem z autkiem jak w temacie. Przeczytałem już chyba wszystko co się dało. Samochód nie odpala, nie działają kierunkowskazy, wycieraczki, światła. Bsm sprawdzony i podmieniony, brak komunikacji z ECU. Problem powstał niespodziewanie.
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
Kodowania się tu nie robi.
szukaj stera otych samych numerach - z tym nic nie zdziałasz. masz schem
Witam jak dodałem w opisie mój peugeot 206 nie odpala jak jest zimny lub dłużej stoi, pali tylko w tedy na plaka nie mam pojęcia co może być, na początku przeciekał od dołu filtr paliwa ale wymieniłem oring i jest dobrze, myślałem że to może paliwo schodzi z pompy ale nie bo mechanik stwierdził że paliwo jest w pompie i sprawdził też świece żarowe są...
Jak auto odpali,Economy mode zniknie.(radio i inne rzeczy nie dzialaja bo to tryb wlasnie ekonomy.
Witajcie. Mam małą zagwozdkę z plugiem 206 2004r 1.4b. (Przewertowałem już tyle stron forum, że masakra nadal jednak nie znalazłem odpowiedzi dlaczego fura nie gada.) Otóż tym skomplikowanym problemem jest to, ze nie chce zapalić Teraz trochę opowieści. Fura robi za auto zapasowe, wiec ciężkiego życia nie ma tylko trzeba pilnować by aku nie siadło....
Błąd , rzeczywiście wskazuje na obwód pomiarowy drugiej sondy , ale to nie ma nic wspólnego z brakiem odpalania silnika. Sugestie Kol Fuelinyourblood sprawdzić w pierwszej kolejności.
Ja mam otwieranie na kluczyk korka od zbiornika paliwa i muszę mieć całkiem zamknięty bo nie wyciągnę kluczyka z niego
wyjmowałem moduł zapłonowy i wsadziłem świece i nie ma iskry czyli co moduł by padł a jeszcze zauważyłem jeden motyw po przekręceniu stacyjki wszystko się świeci ( kontrolki podświetlenie ) po minucie gaśnie wszystko wyłańczam stacyjkę i włańczam i jest znowu tak samo wszystko się świeci i minute i gaśnie. Jeszcze jedna rzecz po włończaniu zapłonu wskażniki...
Dzień dobry, mam problem z moim Peugeotem 206. Gdy odpalam go bez gazu to odpala i zaraz gaśnie i nie zależy czy silnik jest ciepły czy zimny. Błędów niema żadnych. Wymieniłem komputer na nowy i tak samo, wie ktoś o co chodzi?
Jak otworzysz maske to koło akumulatora masz skrzynke z bezpiecznikami. Jest tam tesz kilka kostek z przewodami.Jak je wypniesz to sprawdź czy wszystkie piny są ok. Czasami lubi w tych wtyczkach jeden pin nie łączyć.
Peugeot 206 1.4 HDI diesel. Nie odpala. Czy w tych modelach jest pompa paliwa w zbiorniku?
Bo wtryskiwacze są sterowane przez komputer. Komputer musi wiedzieć w jakim położeniu jest silnik żeby otworzyć wtryskiwacz. A bez informacji z czujnika nie zrobi tego. Bo wymieniłeś uszkodzoną rzecz, wiec czemu ma nie działać? To nie człowiek, że po operacji jeszcze tydzień boli wszystko i kuleje.
Witam, Po pierwsze sprawdzić mechanikę, a nie komputer. Może poleciał pasek i zblokował się w górnym położeniu tłoków. Wpierw wyeliminować mechaniczne sprawy a dopiero. Elektronika. Tak będzie bezpieczniej. Może przewód masowy się rozłączył - pomiędzy silnikiem i budą i wiele różnych spraw. Najpierw trzeba ustalić czy silnik można bezpiecznie próbować...
Problem był w stacyjce wystarczyło ją poprawić
Może klucze z BSI wywaliło i immo nie puszcza? W Peugeotach jak Immo trzyma to wcale nie odpalisz.
peugeot 206 1.1 benzyna kręci nie odpala i nie słychać pompy paliwa sprawdziłem wszystkie bezpiecznik sprawdziłem pompę paliwa jak podpiąłem na krótko to zadziała jeszcze jak tak robiłem za którymś razem samochód odpalił i jak puściłem kabel to zgasnął jakieś podpowiedzi co dalej sprawdzi ?
Gdzie ten ptzekaznik pod bezpiecznikami w komorze silnika jest zwykly z obsadzonymi 4 nozkami, zwierajac 30 i 87 urichamia sie wentylator chlodnicy
Wymień spowrotem.
Powinienes miec napiecie akumulatora na 3, 8, 15 i, mierzone miernikiem, na 10. Po wlaczeniu zaplonu powinienes miec napiecie akumulatora na 3, 8, 15, 1 i 9 oraz, przez 3 sekundy, na 4(wtryski), 5 (cewki), 12 (pompa paliwa). 7 i 10 okolo 0V. Interesujace jest wiedziec, jak zachowuje sie napiecie na 1 i 3 przez te 3 sekundy gdy przekaznik "wariuje"....
No właśnie, raz na 20. I teraz już nie. Diagnostyka
Masz tu zasilania i masy do sprawdzenia.
Pewnie ECU nawet zasilania nie ma, to jak ma się z nim BSI komunikować...
Jeśli to wersja do 2009 to od strony skrzyni biegów pod dolotem powietrza z filtra pow. /łączenie skrzyni z silnikiem. I jest to czujnik wału a nie wałka.
Usterka naprawiona. Przyczyną był uszkodzony moduł bsi.
Tak, gdzieś w okolicach sterownika silnika znalazłem przerwę w skrętce CAN, niepotrzebnie usuwałem immo.
Witam, rozwiązałeś problem z immo off ?
Wszystko sprawdzałem. Benzyny mam zawsze ponad pół baku. Wtryski były czyszczone.. Nie wiem dlaczego auto reaguje na ten czujnik powietrza, chociaż dziś jak go wyjąłem to i tak ciężko było go zapalić.
Akumulator możesz wymienić sam bez problemów.Na pewno auto trzeba zaciągnąć(laweta tylko bo to silnik HDI i przy holowaniu może przeskoczyć rozrząd) do mechanika i on stwierdzi czemu się rozładował.Możesz też podładować ten akumulator i sam podjechać do mechanika.Może już nie miałes ładowania i w końcu wysiadł, albo nie wyłączyłeś czegoś na noc w samochodzie.Pamiętaj...
egr urwana jakas pompeczka co blaszke otwiera i zamyka moze to byc przyczyna?( Witam Jeśli EGR się nie zamyka to dusi silnik spalinami. Nie może być tak że jest cały czas otwarty bo inaczej zdusi silnik. EGR ma się otwierać we właściwych momentach pracy silnika i dopalać spaliny. Do testu możesz go zaślepić i zobaczyć jak zachowa się silnika. Wstawiasz...
bezpieczniki pod kierownica i pod maska sprawdzalem. prad dochodzi, 11.6 chyba bylo No ale pod maską są jeszcze BMy, fajnie ukryte. milo bedzie jak napiszesz gdzie ;) jezeli chodzilo o te : http://obrazki.elektroda.pl/9823458900_1... to tez sprawdzilem rano jeszcze musze masy posprawdzac, ale to chyba koniec pomyslow :P jak ktos na cos...
Tak, tak. Tylko to juz jutro.
Uszkodzony okazał ECU
Wygląda na jakieś zanikanie napięcia/masy. Sprawdził bym punkty masowe i zasilania BSI/BCM/ECU.
zasilania i cany, te kontrolki od skrzyni sugeruja jakby nie bylo z nia lacznosci
Wczoraj trochę działałem ze znajomym który ma komputer i finalnie teraz rozrusznik kręci, ale pompa paliwa nie dostaje w ogóle napięcia.
Witam mam problem z moim peugeot 1.4 1998r mianowicie ma problem z odpalaniem , wymieniłem na inny . Jak stał samochód 2 dni pod domem to odpalił za pierwszym razem ale dzisiaj byłem na mieście i jak zgasiłem nie odpalił nawet nie ,,kręcił „ próbowałem po kablach od innego auta dopiero za którymś razem odpalił . Taka sytuacja miała już 2 razy...
Zostały Ci jeszcze wtryski do sprawdzenia na przelewy i naprawy.
Z twojego opisu problemem będzie układ paliwa np. wtryskiwacze, pompa ciśnienia lub ta w zbiorniku. Ten czujnik temperatury na razie zostaw - nie będzie powodował większych problemów.
Tak. Iskrzy jak szalony... a nie odpala. Jak czytać te dwa błędy występujące razem?
nie rozrząd nie ruszany był ...
Jakie napięcie na akumulatorze?
No właśnie, byłem u elektryka i z tą komunikacją jest problem. Powiedział mi, że tak naprawdę może mi powiedzieć dopiero coś, gdy samochód znów nie będzie odpalał.
Po co cala ta dyskusja? Przeciez zupelnie nie wiadomo, jak zachowuje sie auto. Stwiedzenie, ze auto nie chce zapalić. nic nie znaczy. (at)sylwia1972szum , wezwij jakiegos mechanika. Tak bedzie lepiej i szybciej. Pozdrawiam,
Przyczyną był zepsuty imobiliser i okablowanie
Witam problemem jest peugeot 206 1.4 HDI . Niedawno go kupiłam palił wszystko okej po pewnym czasie nagle przestawał odpalać ,po chwili dłuższej i męczeniach w końcu odpalał sprawdzaliśmy ,kable ruszaliśmy nimi i ruszał od nowa po czym w końcu zgasł i teraz nie pali w ogóle jedynie kręci . Wymiana komputera nic nie dała. Gdy jeszcze jeździł to przy...
no to dobrze. jutro trzeba bedzie go szukać
Daj mu plaka.
Dzień dobry, Proszę fachowców o poradę ws Vaillant 206-5/5 z 2016 roku. Działał 8 lat bez zarzutu. Historia: Wyskoczył błąd F28. Resetowanie pieca pomogło za pierwszym razem, teraz na kilkanaście razy, czasem wcale. Piec próbuje się kilkukrotnie odpalić, po czym wyskakuje awaria. Zaproszony serwisant wyczyścił piec jak przy każdym przeglądzie i piec...
A awaryjnie na gazie odpala ??
Po pierwsze, zmien mechanika, ktory "podejrzewa", ale nie jest w stanie sprawdzic. Po drugie, po co ci porady, skoro oddajesz auto do mechanika i nie naprawiesz go sam? Po trzecie, jaki to system wtrysku? Po czwarte, skad odczyt bledow? Kod jest dziwny. Po piate, czy sprawdziles chociaz zasilania sterownika i ciaglosc linii komunikacji? Nie ma prostej...
w takim razie mam jeszcze orginalne BSI siemensa i kluczyk bez transpondera (dorabiany) i chciałbym przeprogramować pamięć usunąć immo na razie nie mam BSI przy sobie ale z tego co pamiętam to chyba pamięć była w procku chyba motorola i pytanie czy ktoś podzieliłby sie informacją w kturym miejscu i co trzeba wpisać by ominąć immo oczywiście jeżeli podam...
Nie ma żadnej adaptacji. Wymieniłeś chociaż uszczelki na tych wtryskach na nowe?
Zakończę temat może przyda się dla amatorów napraw o tak znikomej wiedzy jak moja. Przyczyną był zamarznięty wydech. Rozbierałem go wcześniej, ale te odcinki od tłumika. Zmarzlina siedziała w króćcu katalizatora i pierwszym odcinku rury wydechowej. Odpowiedź dał ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Po wymontowaniu sondy...
Witam mam ZNOWU problem z odpaleniem mojego Peugeota 206 2.0HDI 2004r. Kręci nie odpala: Świece wszystkie grzeją tak jak powinny (sprawdzalem) i włożony nowy akumulator. Co należałoby sprawdzić? Dodam jeszcze ze na kablach i na popych odpala. Pozdrawiam
Tak, a 206 z silnikiem 1.9 tylko w jednym roku produkowali...
Jako system Marelli 1AP. Nie operowałem proxią,mam inny sprzęt,nie chcę się wymądrzać :(
...gdyby po naprawie mi smigal tak jak kiedys, to Kolege tak bym mogla okreslic ;).... Dodano po 2 <??> Malo?? Wlasnie -KUMATY- jutro mam kogos kto specjalizuje sie w samochodach francuskich...moze w koncu. P.S. Plyn juz nie wycieka. Zastanawia wtrysk: wymieniony, a po podlaczeniu na kompa caly czas wskazuje na niego. Jutro sie okaze, faktycznie...
Akumulatorek w kamerce dobry? Może w momencie odpalania silnika, kiedy napięcie w instalacji przysiada, kamera tego nie ogarnia i jakiś błąd w oprogramowaniu występuje.
Witam W Peugeot 206 alarm GMS 210 Small prawdopodobnie blokuje zapłon, auto kręci ale nie odpala, iska jest. Podczas odpalania włączają się czasem wszystkie kierunkowskazy. Czy ktoś mi powie jak odpalić auto aby tylko jeździło, kluczyk chyba raczej jest bez IMO bo taki wąski, jednolicie zlany, nie ma przycisków. Przekażcie mi jakiekolwiek wskazówki.
Samochód Peugeot 206 nie odpala. Błąd odczytany z BSi - brak połączenia z kalkulatorem wtrysku. Z ECU nie gada. Sprawdziłem przewody łączące BSi i ECU. Sprawdziłem zasilania, masy itp. na ECU oraz przekaźnik. Występuje jeszcze ciekawa rzecz: podczas próby komunikacji z ECU załącza się pompa paliwa i działa nawet po odłączeniu Planeta. Wyłącza sie po...
Zasil zawór stop na pompie.
Mam problem z Peguetem 206 1.1 benzyna 3-drzwiowy. Po nocnym mrozie nie odpala na drugi dzień tzn. pozorne odpalenie i gaśnięcie. Sprawdzone paliwo-dochodzi- układ zapłonowy sprawny. Sugestia- przyczyną może być czujnik położenia wału !?? jeszcze nie sprawdzony. Proszę o rady, co do podanej sugestii, ewentualnie inne rozwiązania jeśli przyczyną może...
Zasilanie na cewke jest tzn plus?
Witam. Pacjent do peugeot 206 1.4 MPI 2002 rok. Sprawa wyglada następująco: Auto odpala i od razu gaśnie, jeżeli zdążę dodać od razu gazu i przytrzymać je na gazie delikatnie, to zazwyczaj już utrzymuje obroty i nie gaśnie. Jak już odpali po dodaniu gazu to obroty stoją w miejscu i można jeździć. Zgasi się go i na nowo trzeba próbować odpalać z dodawaniem...
Kabelek znaleziony urwany zasilający sterownik.
Czesc, Tak caly czas widnieje kontrolka check engine. Nie ma blendow z innymi modulami
Witam serdecznie drogich forumowiczów. Problem dotyczy auta Peugot 206 w hatchbacku z 2003 roku . Kierownica jest zablokowana , ale kluczyk normalnie się przekręca i Auto odpala . Dodam ,że kierownica nie chce się odblokować po przekręceniu kluczyka w stacyjce .
Uszkodzony sterownik...
Witam koledzy szukam pomocy bo już brak mi sił auto jak w temacie kręci rozrusznik wszystkie zaworki przekaźniki się zalaczaja pompa w zbiorniku działa wymieniony zaworek na pompie a auto jak nie odpala tak nie odpala.
Sprawdziłam, nic nie pomogło
jaka wartość opornika żeby pokazywał pełny bak ?
"nie odpala, po podłączeniu akumulatora nic się nie zapala ale jak obrucę kluczykiem i cofnę go z powrotem to pali się lampka ładowania"-rozrusznik kręci bo nie bardzo rozumie? Pętelka przy stacyjce sprawna, dochodzi zasilanie, połączenia BSI pętelka sprawne? Zapasowy klucz jest?
Nie ma komunikacji
termet odpala gaśnie odpala odpala plaku romet odpala
sterownik rs232 czujnik odległości zrobić power kernel
najlepsza littokala która littokala
Biały osad w silniku VW Tiguan 1.5 TSI 2019 – przyczyny, PCV, ACT, diagnostyka Dane techniczne sprężarki WD-53: szczegóły i zastosowanie