możesz zwiększyć dawke wyregulowując pompowtryskiwacze bajki kolego opowiadasz.za dawkę paliwa czy to przy pompie czy przy pompowtryskach decyduje ECU. jeżeli chodzi o VAG-a to jest taka możliwość podniesienia dawki ale to nieznacznie. w twoim przypadku poprawę można uzyskać przez poprawe softu w ECU.
Jaka powinna być prawidłowa dawka paliwa ustawiona w VAG silnik 1.9TDI AFN?
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
Na prawym nadkolu na tabliczce
Turbo bardzo dobrze pompuje... Teraz proponuje podmienic przepływkę. Bo troszke dawkę tnie.
Sprawdź śrubę trójkątną w głowicy pompy. Jest taka śruba w głowiczce pompy. Ale co ona ma za zadanie to nie wiem. Uszczelnienie głowicy wtryskowej. Często się rozszczelnia i wtedy głowica traci dawkę rozruchową.
A jak będzie kopcić bo pewnie będzie dostawać więcej paliwa to zmniejszy dawkę na np. 4.2 ?
W tym, że dawka jest współzależna z dynamicznym kątem wtrysku. I należy ruszyć nastawnikiem aby otrzymać pożądany efekt.
Sprawdź korekty dawek lejący wtrysk powinień być mocno na plus.
Intercooler sprawdz lub uszkodzona pompa vp. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Masz kabel vag aby sprawdzic dawki paliwa ?
zapłon,wtrysk, dawka
Witam Panowie jaką należy ustawić dawkę paliwa w cordobie 1.9tdi, oznaczanie silnika AHU?
Proszę o podanie mi właściwej dawki paliwa dla samochodu seat toledo 1.9tdi 110km.
trzeba podnieść dawkę rozruchową
moim zdaniem masz uszkodzony nastawnik w pompie wtryskowej. sprawdzałeś w blokach wartości mierzonych wartość dawki rozruchowej ?
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
ciśnienie zdecydowanie za małe wpływ na dawkę paliwa podawaną na rozruch ma jeszcze czujnik temp.
Kolego KUBA orientujesz się,który przekaznik odpowiada za siłownik regulatora dawki paliwa ?
może być uszkodzony potencjometr, może być uszkodzony nastawnik dawki
Jeśli nie masz VCDS'a to zleć naprawe, za jego pomocą można ustawić prawidłowo napięcie z czujnika RSW oraz dawkę paliwa.
przyspiesz kąt wtrysku, jaka dawka paliwa ?
Dawki zrobione we Flashu
Witam, mam podobny problem z caddy 1,9 tdi 105km. po nagrzaniu ciężko pali. Myślisz że to też może być problem z dawką rozruchową? jak za pomocą VCDS sprawdzić i ewentualnie ustawić tą dawkę?
Wudaje mi sie ze jest uszkodzony nastawnik dawki
Coś mi się wydaje że zapłacisz jeszcze za silnik, jeśli pierścień utknie w pozycji maksymalnej dawki.
A może ta nowa pompa to poprostu kawałek złomu ??? ( brak dawki rozruchowej ) Pozdrawiam
niestety silnik pracuje fatalnie, rozregulowany zapłon i dawka wtrysku
Wolff to jest silnik TDI tu podciśnienie robi pompa, która nie ma wpływu na prace silnika chyba ze sie zaciera i wtedy wpływa na prace silnika. Może zacząć od początku jak bardzo wahają się obroty, (w jakim zakresie) teraz sobie przypomniałem maiłem audi b4, w którym dawka była zbyt wysoka i wolne obroty raz były równe raz spadały, wystarczyło podać...
Podłączałeś pod kompa i sprawdzałeś błędy , jak będziesz miał okazję to popatrz na parametry pompek ,zrób zdjęcie żeby zobaczyć jakie są korekcje dawek.
Zerknij też na korekcję dawki na wolnych
Pewnie, że dawka, byłem więcej niż pewny.
Hej, mam ten sam problem jak większość z Was, mam bore 1,9tdi ahf, zmieniłem dawkę vagiem z domyślnej 32768 na wiekszą (niepamietam na jaka ale chyba na max ok 33300- ponieważ po przekroczeniu max granicy nie moglem już dać więcej i narazie pali ok. Tak to zrobilem w Vag: wybieram 1-engine 11 login i tu wpisujemy 12233 10 adaptacja 5 dawka startowa....
Słabe odpalanie na ciepło-zmiana dawki rozruchowej.
Najczęściej w TDI problemem drgania jest giętko złącze (plecionka). Przy pracującym silniku dociśnij nogą wydech w stronę przodu (za rurę końcową) Jak ustanie to masz winowajce. Ewentualnie jedź na vaga i sprawdz kąt wtrysku w BS i dawkę :)
Koledzy wymienili chyba wszystkie możliwości, ja tylko jeszcze dodam "zamała dawka paliwa".
Typowy problem z korekcją dawki rozruchowej, poprawa softu i będzie palił na dotyk w każdej temperaturze. Skąd jesteś?
Witam. Wymieniłem silnik z ahf na asv komputer został od ahf. Cały kompletny silnik z wszystkim podzespolami jest z asv. Z tego co wiem różni się jedynie wtryskami. Auto nie ma mocy jaka powinno mieć czy wystarczy że podmienie Wtryski od ahf i będzie dobrze? Czy zostawić Wtryski a zwiększyć dawkę paliwa?
Wykluczyłeś rozrząd i świece żarowe, sprawdź ciśnienie w cylindrach i dawkę paliwa na rozruch.
Boli go to, że robisz sam, bez posiadania wiedzy. Widać wyraźnie-coś nie tak z nastawnikiem dawki. Temat zamykam.
moze to byc powietrze w ukladzie paliwowym niedrozny ktorys przewod uszkodzony czujnik g80 skoku iglicy lub niesprawnosc zaworu n108 zrob pelen test tych elementow moze rowniez cos byc uszkodzone w pompie wtryskowej lub ktos bawil sie nastawnikiem dawki
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Coś takiego ćwiczyłem w Pasku i winny był przekaźnik sterownika.
Sharan 1.9TDI 98rok 110PS. Potrzebuję dwie wartości do regulacji nastawnika dawki VAGiem. 1. Ile ma wynosić apięcie z drogi przesuwu czujnika regulacyjnego(RSW)?. 2. Ile powinna wynosić dawka wtrysku na wolnych obrotach mg/skok.
Sprawdź świece, czujnik tem. podepnij np. pod vaga sprawdź błędy, dawkę rozruchową.
Co oznacza w takim razie tak podniesiona dawka z bloku 008?
Myślę, że to info powinno Ci nieco rozjaśnić sytuację: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... Pozdrawiam. Dodano po 2 Dodam, że dymienie na czarno oznacza zbyt dużą dawkę paliwa (to Cię nakieruje gdzie szukać).
:D:D:D:D:D:D mam wstrząs ale mózgu :D A tak na poważnie zdejmij dekiel z pompy ten na 4 śruby i spróbój czy nastawnik sie rusza kurcze nie mam fotki ale powinno się ruszac coś na kształt ramienia potencjometru na takiej ośce (w głębi pompy ta ośka zmienia dawkę)
Po dobrym rozgrzaniu silnika sprawdź w sterowniku ( grupa 13 ) jakie dawki paliwa dostają pompki. Oczywiście pochwal się nimi.
A co z dawka paliwa i początkiem wtrysku?
Jeśli zejdziesz do 3,5 to będzie super. Niżej to raczej już nie zejdzie. Dzięki, to znaczy że mam dobrze ustawione, wiem mogło być lepiej ale chyba jest ok? a ile wynosi maksymalna dawka?
Znienić -dawkę startową, a czym -Vag 7.04
Dowiem się wieczorkiem bo to autko znajomego , a wiesz może jaki parametr ma pokazywać kts przy silniku 1.9tdi 1Z glf III
złe dawkowanie paliwa. Może inaczej zbyt mała dawka. Gdzieś go przytyka.
Trzeba ustawić dawkę paliwa, bo jest za wysoka i i jak silnik schodzi z obrotów to fiksuje, oddaj na reklamacje.
Pewnie dawkę rozruchową robił ;)
Problem z dawką rozruchową. Do sprawdzenia czujnik temperatury.
To wina dawki a nie MAF kolego...
Trzeba ustawić po robocie kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Dawkę startową trzeba zmienić. Wyjechane tdi po prostu.
Czyli to 100% przez dawkę paliwa ? Przepływomierz czysty bez żadnego syfu czy oleju.
Świece grzeją? Czujnik temperatury działa prawidłowo? Skoro na plaku odpala i chodzi to przelewy zostaw, usterki szukaj we wzbogacaniu dawki na rozruch.
wymiana dwumasy nie pomogła :( a jakie masz korekcje dawek bl.13 ?
Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego. Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane. Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź...
A jaką masz dawkę na pompie? może wtryski zaczynają lać?
A jak wygląda możliwości sterowania dawką LPG np w silnikach TDI gdzie mamy sygnał zużycia paliwa łub elektryczne sterowanie dawką Mam samochód z silnikiem AUY 1.9TDI i ciągnik rolniczy Same z silnikiem 1000.6 AT 95kW gdzie listwa w pompie rzędowej poruszana jest siłownikiem elektrycznym sterowanym przez komputer.
Racje ma kolega Adam. Podpiąć pod Vaga i sprawdzić na wykresie kąt i dawkę jak świece sprawne.
Użyję gogle za Ciebie. [url=http://lmgtfy.com/?q=nastawnik+dawk...
Kolego czy wcześniej czasem ktoś nie grzebał przy mapach i nie masz za dużej dawki (możliwy objaw dymienie przy dodawaniu gazu).
Witam. Tak duża różnica dawek świadczy o zużyciu silnika
Sprawdź na gorącym silniku jaką masz dawkę paliwa i czy nie ma dużych skoków
Ta pompka pod maszynę do kontroli. I koniecznie kompresja lub nawet glupkowate sprawdzenie prądu rozruchowego oscyloskopem przy kręceniu rozrusznikiem. To jest potężna dawka.
No i pięknie widać że turbo nie dobija do zadanego 2600 mbar tylko ledwo 2340 mbar. Pierwsze w takim wypadku podejrzane jest podciśnienie oraz do sprawdzenia mapa paliwa po przepływomierzu czy nie tnie dawki. Seryjnie powinno być na poziomie 2500 mbar czyli ktoś już grzebal w programie.
Prędkościomierz zawyża prędkość, bo tego nakazują przepisy (o 10%) trzok, skąd to wziąłeś ? Żeby komputer pokazał to co trzeba, konkretnie w VW 1,9TDI, trzeba odpowiednio wyregulować dawkę na pompie paliwa. Wiem to z tąd, że kiedyś zachciało mi się nieco zmniejszyć wolne obroty i zamiast tego zmniejszyłem dawkę. Efekt był taki że auto prawie przestało...
JAk szarpie na wolnych to moze dawka na pompie za wysoka lub nastawnik do wyczyszczenia
Dawka za małą ok 4 powinno być. Kat też źle masz 42 powinien być 62. Czyli pompa do ustawienia na nowo.
Sprawdzony komputer, wgrywane różne softy, sprawdzony rozrusznik, rozrzad, pompowtryski. A nie sprawdzona dawka startowa? Dziecinada, kto ci w tym grzebie?
Ściągnij wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i zobacz czy to poprawi odpalanie ciepłego silnika. Jeżeli nie do zmiana dawki VAGiem Ci nie pomoże.
No właśnie, co się zmienia po remoncie głowicy oprócz tego, że sprężanie wzrasta? W moim przypadku puszczały dwa śrpdkowe cylindry do płaszcza wodnego, mimo to auto śmigało nprmalnie. Dopiero powyżej 120/ h zaczynała rosnąć temperatura. Według mnie gdyby miały zdechnąć to chyba przed naprawą. A co do tej dawki?
Może już być inna dawka paliwa ustawiona. Sam widzisz ze mocniejszy troszkę silnik .
Przeciez to standard w tdi po duzym przebiegu. Dawka startowa cieplego do roboty i dziala jak nowy
watpie to nie bezyna zeby go dawka paliwa zalewała raczej problem z pompa wtryskowa jej ustawieniem
W vagu cos widac ? Zla dawka paliwa itd. Moze jeden cylinder nie ma kompresji ?
Rozwiązaniem problemu jest tz. podniesienie dawek rozruchowych. I jest to sposób skuteczny
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Ssanie było w polonezie na benzynę, tu nie ma żadnego ssania, jedynie komputer dostosowuję dawkę paliwa i początek wtrysku do temperatury silnika.
Sprawdź dawke na pompie i kąt wtrysku, wszytsko zrobisz vagiem. Ustaw dawkę pod 3mg i zobacz jak pali z rana.
No dobra ale sterownik dostaje sygnał światła stop chociażby po to żeby zmienić dawki na wtryskach by po rozpoczęciu hamowania silnik też zaczął hamowac
Nawet AFN nie widzi problemy na pełnym rozwarciu . Dawka i grzanie jest maxymalnie długie.
Generalnie jeśli silnik jest zimny (mam audi 1.9TDI) to komputer daje większą dawkę paliwa i jest ok. Gdy jest ciepły to ja np. muszę kręcić dłużej rozrusznikiem, ale też normalnie odpala. Twój objaw jest dziwny co najmniej. Ja bym stawiał na coś z pompą. Od dawna ci się tak dzieje? Objaw gaśnięcia kontrolki jest dobry. U mnie gdy jest powyżej zera...
Witam! Mam pytanie dotyczące dawki startowej dla silnika 1.9TDI PD 115KM AJM. Sterownik to Bosch EDC15P+. Nie mogę odnaleźć mapy "Start IQ" we wsadzie 038906019CJ. Czy silniki AJM nie miały takiej mapy? Dla porównania mam też wsad z silnika 1.9TDI PD 130KM AWX i tam taka mapa występuje. Ktoś coś???? http://obrazki.elektroda.pl/7434611900_1...
Zmiana dawki w adaptacjach pewnie nie pomoże , bo problem jest inny. Mapa dawki jest tak zrobiona, że na ciepłym silniku poniżej 250obr/min wynosi 0. Problem najczęściej tkwi w słabym aku lub rozruszniku. Trzeba zmienić dawkę w mapie i zrobić korektę na osi obrotów ale bez przesady bo dwumasa ucierpi.
Witam,miałem ten sam problem GOLF 4 1,9TDI 110 koni.98r przebieg 260000 km.Zmienialiśmy dawkę startową programem vag ale mało si polepszyło.Sprawdziliśmy kąt wyprzedzenia na pompie i był za wysoki .Poprawiliśmy kąt i dałem rozrusznik do regeneracji.Wszystko jak ręką odjął auto pali jak nowe.Zacznij od konta pompy i rozrusznika powinno być ok pozdrawiam...
niestety nie dałem nowych uszczelniaczy .wczoraj na wagu mechanik sprawdził dawki i stwierdził że wszystko w normie i dalej problem nie rozwiązany
XD właśnie robiłem zgodnie z instrukcją serwisową. Chodzi mi o doregulowanie tych dawek. Bo mi szarpie budą na gorącym silniku.
mam taką samą skodę, wiem jaki jest problem, bo też długo musiałem kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku. Jeżeli znasz kogoś, kto dobrze umie podnosić moc silnika, to on to naprawi. Należy zmienić oprogramowanie w komputerze, bo przy ciepłym silniku pompa podaje zerową dawkę paliwa. Stąd ten problem. Szkoda rozrusznika.
Witam serdecznie, czy poradziłeś sobie z tematem zdobycia loginu do silnika axc ? Tak samo potrzebuje Login który odblokuje adaptacje. Pacjent to VW t5 i podniesienie dawki startowej, ewentualnie też wydłużenie czasu grzania świec żarowych. Pozdrawiam.
Doprowadź czujniki temperatury do ładu, jak widać ECU przy 0°C widzi ciepły silnik i ciepłe paliwo więc podaje złą dawkę. Zajrzał bym też do rozrządu, kiedy był robiony?
To nie jest takie proste, sterowanie doładowaniem na swych osiach ma dawkę zadaną, obroty i ciśnienie docelowe współdziała ściśle z ogranicznikiem względem ciśnienia atmosferycznego, do tego dochodzi pilot N75. Nie da się powiedzieć przy jakich obrotach się zamykaja lub otwierają, bo to zależy od konkretnej sytuacji (obroty, pozycja pedału, dawka, żądane...
nie grzeją wszystkie świece i nie przepala ropki dlatego kopci i nie pracuje na wszystkich garach, sterownik stara się wyrównać pracę wszystkich garów i do garów gdzie świece nie grzeją polewa większą dawkę paliwa co dodatkowo dławi silnik.
Napisz skąd jesteś i będzie prościej podjedz do kogoś Kto robi dawkę i ma pojęcie to zrobi możesz wyjąc steronik i wysłać zrobię
dawka promieniowania sharan dawka dawka wtrysk
renault system blokady nissan primera obrotów łączenie równoległe wzmacniaczy
sterowniuk uszkadza wtryski żelazko zelmer 28z030
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - wpływ poziomu oleju na osiągi Increase TP4056 Charging Current to 1.2A Safely