Nic ciekawego tu nie ma. Dynamiczne zrób. Korekty sa w porządku. Dawka 3.6 do 3.8 delikatnie podbite paliwko ale tez ok. Pokaż przeplywke egr turbine w dynamicznych
Ściagnij wtyczkę z czujnika temperatury i spróbuj zapalić go. Jak zapali bez problemu to wina pompy-za mała dawka wstępna.
Pewnie, że dawka, byłem więcej niż pewny.
wymien filtr paliwa najtanszy koszt.bialy dym sie pojawia poniewaz jest za mala dawka paliwa
Mam trochę wiedzy o TDI, Więc prosiłbym o pomoc. Wiem ze coś mam chyba z dawką paliwa i trzeba ja ustawić tylko nie wiem czy to tego wina czy skutek innej usterki ze dawka jest nieprawidłowa.
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
Siwy dym wyciek plynu do komory , mocne kopcenie za bogata dawka i lub wypalanie paliwa z tlumika.
Jaka jest dawka paliwa, kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury?
Dawka za wysoka, odczytaj ile ma paliwa a wolnych.
Gdzie logi przepływki? Turbo nie trzyma ciśnienia. Ładnie startuje, choc może trochę późno, ale od 2700 jest tylko gorzej jak lepiej. Na którym biegu robiłeś pomiar? Która dawka jest rzeczywista?
Jak wyżej pisałem sprawdź czujnik i jaką temperaturę widzi sterownik, bo gdy odczytuje np. temperaturę ujemną to automatycznie zostaje zwiększona dawka paliwa ( w konsekwencji wzrost obrotów )
Tak ta instrukcja zdaje się być super jeśli nie ma się czujnika zegarowego a ma się cokolwiek do odczytu kąta Warunkiem jest natomiast brak błędów w pamięci sterownika i prawidłowe wskazania z czujnika temp. silnika, paliwa i przepływki Instrukcja obejmuje także dawkę a nadmierna dawka też powoduje czarne kopcenie Zbyt duża dawka do małej ilości tlenu......
Wtrącę się w temat i zasugeruje coś. Silniki diesla tdi biorą obroty z altenatora na podstawie temp silnika i obrotów ustalana jest dawka startowa . Sprawdź kolego alternator to element który może dla ciebie pracuje poprawnie i napięcie ładowania ma dobre ale dopiero jak pracuje w obrotach powyżej 800 obr/min Przy rozruchu może byc tak że ECU nie widzi...
Czy w czasie odpalania na nowym sterowniku, D5Ws wentylator piecyka pracował normalnie? Takie kopcenie bywa objawem złego nadmuchu powietrza do komory spalania, uszkodzenie sterownika. Wentylator powinien płynnie zwiększać obroty aż do wysokich. Czy jesteś pewien że twój sterownik to D5Ws może D3Ws wtedy nie pasują pompki za duża dawka. Pozdrawiam i...
Ale to sterowanie geometrią (jakby nie było źle wyregulowane) praktycznie nie wpływa na pracę silnika na obrotach biegu jałowego, bo turbo praktycznie w takich warunkach w ogóle nie dmucha, jak u Ciebie zaburza to pracę silnika, to problem leży gdzieś indziej: dawka paliwa, egr, rozrząd etc. Bez podłączenia komputera i podglądu parametrów bieżących...
Wróżenie z... tymczasem z dymu. Jedna z przyczyn to turbina , Jeżeli olej silnikowy przepuszczany jest przez turbinę do kolektora ssącego ,jest to dodatkowa dawka paliwa . Taka przypadłość dotyczyła silnika w Mitsubishi . Naprawa turbiny pomogła . Tu może być co innego .
A jaka jest dawka na pompie? Spróbuj przed ciepłym startem podgrzać świece i zobacz jak auto wtedy zapali.
Kąt wtrysku jak i dawka ustawione jak trzeba. Podaj, dawkę na rozgrzanym silniku bez odbiorników elektrycznych oraz kąt wtrysku binarnie z drugiego pola grupy 000 w BS.
Ma ktoś może pewną informację jakie powinno być RSW dla tego samochodu ? Audi A4 B5 2000r. 1.9TDI AVG 110KM Oznaczenie pompy: 0 460 404 969 R 638-3 BT 4017 (znaczek VW AUDI) 028 130 115 A B00 011 (w kółku) 971 207282 24220 Wcześniej (RSW - 0,60V, dawka 3,6mg) samochód był sporo silniejszy, ale też głośniej/twardziej chodził. Co do napięcia (aktualnie)...
Zatarta pompa sharan 1,9 TDI 110KM Mam problem tydzien temu zatarła mi sie pompa, dokladnie perscien sterujacy dawka. Przy doczycie bledow byl blad dotyczacy mechanizmu dawkowania. Wymienilem pompe na druga przejechalen 200 km i to samo. Wiec wylalem cale paliwo z baku nalalem swiezego i wymienilem pompe na trzecia przejechalem 32 km i to samo zatarta....
Sharan 1.9TDI 98rok 110PS. Potrzebuję dwie wartości do regulacji nastawnika dawki VAGiem. 1. Ile ma wynosić apięcie z drogi przesuwu czujnika regulacyjnego(RSW)?. 2. Ile powinna wynosić dawka wtrysku na wolnych obrotach mg/skok.
Dawka i czujnik spr. ? Podaj wartości , czujnik zmierzyłeś czy podmieniałeś , instalacja czujnika ok? I kogo kolego pytasz chyba nie tych fachowców co pół roku ci 1,9 naprawiają.
Do kolegi Sztomel temp. 75 stopni już mu wystarczy. Kolega majadan potrzebujesz korekty dawki.
Sprawdz Dawkę paliwa.
Najlepiej nagrać cały serial. Tak na poważnie: możliwe nieszczelności dolotu - do sprawdzenia wartość doładowania. Po drugie dawka paliwa i sprawdzenie, czy ktoś nie założył jakiegoś box-a. Jednym słowem bez diagnostyki komputerowej wszelkie ruchy bez sensu.
Mapa Nowa, nowa dawka napewo większa więc szansa na dymienie większe, wtryski się sprawdza na maszynie bo na aucie komputerem to można zrobić na "oko" tak samo jak i przelewy to orientacyjna informacja, jeśli duże różnice oddać do profesjonalnego sprawdzenia
Poinstruujcie mnie co maja niedomykajace sie zawory do tej chmury dymu ? Z filmiku wynika ,ze najpierw jest spalana wysoka dawka paliwa,czarny dym ,a chwile pozniej juz sam siwy dym od niespalonego paliwa .W czym tkwi szkopul z tym cisnieniem oleju ? ( nie czepiam sie tylko mnie to interesuje )
Panowie, spokojnie, zarówno zużycie pompy, jak i układu rozruchu dają te same objawy. Auto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku. Usterki te także nakładają się na siebie. Stąd też jednemu pomaga zrobienie rozrusznika (przewodów, akumulatora itd), drugi powinien zregenerować pompę, trzeci i pompę i rozrusznik. Ogólnie mówiąc, wszyscy macie rację....
Panowie, napisze jak to wyglądało u mnie... Dwa auta ten sam problem, mianowicie ciężki rozruch na ciepło. Pierwsze auto skoda octavia silnik 1,9TDI AHF 110kM kombinacja z czujnikami temperatury i temu podobne zabiegi dodam że auto z przebiegiem trochę ponad 300tys km :), pomogła regeneracja ROZRUSZNIKA (za mały moment obrotowy). Drugie auto całkiem...
do "jasiun" jeżeli bardzo kopci to za duża dawka ropy jak we wszystkim, ale przy 8 stopniach Celsjusza to nie powinien się wogóle załączyć. Jak było wcześniej ciepło to logiczne, że nie widziałeś kopcenia bo nie załączył się przy tej temp. Załącza się poniżej 4 na plusie.
Witam. Ostatnio silnik w moim Sharanie z 2004 roku z każdym odpalaniem coraz gorzej pracował; doszło do tego że po uruchomieniu chodził nierówno i nie miał w ogóle mocy. Diagnoza komputerem wykazała że pompowtryskiwacze są do wymiany. Z uwagi że akurat zajmuję się sprzedażą części, za moment włożyłem identyczne. Jednak bez efektu. Wymieniłem listwę...
Widac ze cisnienie turbo jest w oryginalnie , nic nie podniesione , natomiast nie podoba mi sie dawka paliwa , jest zbyt duza , tak mi sie wydaje , patrzylem nawet przed chwila do oryginalnego programu z Twojego ECU czyli 019FC i jest troche duzo , choc musze przyznac ze nie lubie i nigdy nie lubialem wgapiac sie w te logi. Najlepiej zczytaj sam lub...
wykręć najpierw tę wkładkę zamka i zobacz czy wiosełko się nie ułamało bo jeśli mechanicznie kluczykiem przekręcasz a rygiel zamka drzwi kierowcy się nie podnosi to wina leży po stronie wkładki zamka a nie samego zamka i niepotrzebnie rozbierzesz całe obicie drzwi a jak już chcesz je rozebrać to to Ci pomoże : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Wymieniłem cztery pompowtryski od sharana 115 stki z 2006 roku, i silnik odpala pięknie, chodzi równo, ale spalanie chwilowe 2 litry na godzine, średnie w trasie przy 90 około 7 litrów, tak pokazuje komputer pokładowy, vag pokazuje 12 mg na skok na ciepłym silniku dawkę paliwa. Rozumiem że wtryski muszą mieć mniejszą srednicę dysz, z tąd takie dawki?
Czasami zmiena fachowca zaoszdzedzi czasu i $ . Dokładnie zabierz auto od tych "piekarzy". Każdy kto ma choć minimum wiedzy o VW powinien poradzić sobie z problemem. Z.....dolili coś i cisną ci kit o trybie konfiguracyjnym. Zasada działania VW TDI jest prosta jak budowa cepa Moc=masa powietrza+dawka paliwa+ciśnienie doładowania pomijając kilka szczegółów,...
Dawka na pompie gr 000: pozycja 4 (018), kąt wtrysku (51), gr 013. 1)różnica dawki wtryski cylinder 4 do 3 -0,7 2)róznica dawki wtrysku cylinder 2 do 3 -0,21 3)różnica dawki wtryski cylinder 1 do 3 0,09 zrobiłem już prawie 2000 tyś oleju ubyło patrząc na te kropeczki na bagnecie to jest o dwie kropeczki niżej... więcej oleju mi bierze golf 1.9 tdi PD...
To jest sharan z 2009 więc bym powiedział, że konstrukcja stara. Filtra nie wymieniałem tzn nikt nie wymieniał i szczerze mówiąc nie obiło mi się o uszy, że takowy jest, dlatego nie pytałem czy wymienić to czy nie przy przeglądzie a nikt nie proponował. Czytałem np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... o kolejności sprawdzania co padło,...
Myślę, że to info powinno Ci nieco rozjaśnić sytuację: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... Pozdrawiam. Dodano po 2 Dodam, że dymienie na czarno oznacza zbyt dużą dawkę paliwa (to Cię nakieruje gdzie szukać).
Niestety jak kolega wyżej napisał nie znajdziesz nic z obsługi WinOlsa po polsku. Mapy...niestety WinOls oprócz znalezienia potencjalnych map nic więcej nie zrobi. Musisz poszukać w necie jakie kształty poszczególne mapy powinny mieć. Pamiętaj dawka paliwa zależy od: driver wish, ograniczają ją torque limiter, smoke limiter, duration map, egr (w zasadzie...
Może warto zlogować kilka bloków?
logi są w miarę ok nic nie widać :) turbo wstaje, trzyma seryjne doładowanie, dawki nic nie tnie
Masz tam silnik na pompie VP AHU (90 KM) lub AFN (110KM). Jeżeli kontrolka od świec nawet nie mrugnie, to masz problem z zasilaniem komputera oraz zaworu na pompie. Za to napięcie odpowiada przekaźnik R109. Umieszczony jest w zespole przekaźników nad lewą nogą.Dostęp do niego jest najlepszy po wyjęciu zegarów. Najczęściej można go łatwo naprawić poprawiając...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
A jeśli pompa ma zwiększona dawkę paliwa ? To czy nie wyjdzie więcej mocy?
wiem, że powodów może być wiele, póki co dwie odpowiedzi nic nie wnoszące. powodów nie może być wiele a mylisz się mówiąc, że dwie odpowiedzi nic nie wnoszące gdyż Michu10 podał prawidłową diagnozę a, żeby przybliżyć Ci problem z centralnym zamkiem wkleję fotoporadę na przykładzie Golfa IV i od razu załapiesz o co chodzi : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Sprawdź dawke na pompie i kąt wtrysku, wszytsko zrobisz vagiem. Ustaw dawkę pod 3mg i zobacz jak pali z rana.
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Jak masz szczelny układ wtryskowy to można mu zwiększyć dawkę startową, ale i tak będziesz miał pompę wtryskową do naprawy.
Nie pamiętam ale no właśnie dałem wtryski jednemu "pompiarzowi" mówią że dobrze robi po założeniu spalanie wzrosło a siła i przyspieszenie spadła , i chyba zrobię tak jak mówisz pod jadę na komputer i zobaczę co i jak. Tylko mam jeszcze jedno pytanie dawkę paliwa ustawia się przez komputer ??????
Witam mam taki problem posiadam sherkana z 96 r 2.0 +lpg i problem polega na tym iż zamula mi na gazie i trochę jakby na benzynie obroty nie falują pali normalnie i takie pytanko bo zauważyłem że nie ma podłączonego przepływomierza przy filtrze powietrza wogole brak kabli czy z LPG tak jest czy musi być podłączone zaznaczam moje pierwsze auto z gazem...
dlaczego zakladasz nowy post a nie kontunuujesz starego? Sa chyba jakies zasady.. poza tym wy byscie wszyscy chcieli zeby wam auto za darmo jezdziło! Za taki motorek niestety trzeba płacic.. sprawdz jakie są ustawione dawki gazu, no a to ze masz wtryski w odl. 7cm to nie problem.
Problem ogólnie znany dość szeroko, ale tracę cierpliwość i postanowiłem zapytać na forum. Sharan TDI 1998r, AFU nie chce palić ciepły. Zimny odpala bez problemu. Stało się to nagle. Ponieważ przy okazji przeciekała pompa wtryskowa została ona zregenerowana. Nie pomogło. Czujnik temperatury cieczy zmieniony. Bez rezultatu. Znam problem z podniesieniem...
Problemem nie jest przepływomierz ponieważ wtedy jest słaby,ale również mało pali.Powodem może być uszkodzenie wtryskiwaczy,które w warunkach serwisowych nie można sprawdzić VAGiem lub VASem ponieważ sprawdzanie polega na sprawdzenia udziału poszczególnych cylindrów w procesie spalania,a nie faktycznej dawki paliwa.Proponuję oddać wtryskiwacze do sprawdzenia.Katalizator?Może...
Przy korekcie 3mg może już zapisać błąd. Sharan CFFB na biegu jałowym +- 0,5 mg, przy obciążeniu korekty zbliżają się do 0 . Te "nowe" wtryski wcale nie były takie nowe.
Kolego silnik został zdjagnozowany wszystkie dawki , wtryskiwacze , przepływomierz , sprawdzone brak błedów :/ generalnie to stawiam na ten wałek rozrządu :( ale chciałem się dowiedzieć czym one się różnią te od 75km a 110 km
W mojej w t4 też pad silnik 2.0 i wymieniłem go na silnik od VW Sharana też 2.0 no i pasował. Z tego co mi się o uszy obiło to silniki od Alhambry i Sharana są takie same.
Dla mnie wygląda że coś z przepływką im większe obroty oma miej mierzy co jest potem wynikiem obniżenia dawki paliwa . Podmień przepływkę i zobaczymy jak będzie wyglądać powinno byś ok. Jak starego typu przepływka wystarczy umyć ją płynem do czyszczenia gaźników .
Witam,pacjent vw vento z silnikiem 1z z brakiem mocy dolnych partiach obrotów i przy każdej zmianie biegu w niskich obrotach a mianowicie od 1000rpm do 3400rpm.Po przekroczeniu tych obrotów ma moc. Po przekładce: pompa wtryskowa afn wtryski 216 turbo awx sterownik silnika sharan afn intercooler alfa romeo kolektor awx egr off przepłwyka bosch zawór...
Witam serdecznie. Nie jestem jakimś specem elektronikiem ale parę rzeczy ogarniam. Zakupiłem VW T5 1.9. Potrzebuje w nim zmienić dawki startowe. W EDC15 nie było problemu. EDC Suite pokazywał i nazywał pięknie mapy, w starym sharanie zrobiłem bez problemu. Czy ktoś może wspomóc jakimś damosem abym po załadowaniu flasha z EDC16 do winolsa miał podzielone...
dawka paliwo sharan dawka paliwa sharan dawka iveco
serwis amica zmywarka pierścienie objawy focus klimatyzacji
vaillant usterki łódki zanetowe
Ograniczenia mocy silnika - przyczyny i rozwiązania Niedziałający odtwarzacz DVD w Ford S-Max - przyczyny i rozwiązania