jutro chwila prawdy czy jest kompresja
Kompresja nie za bogata, ale może jeszcze być. Podkładki masz stare, jak nikt nie ruszał to masz wysokość orginalną. Jak nie to mierzysz wysokość od popychacza do bloku i liczysz podkładki uwzględniając prędkość obrotową silnika. Pompki ustawiasz na znaki i kołkujesz. Listwę sterującą też kołkujesz w odpowiedniej pozycji. Pompki wkładasz w zamek listwy....
Kompresja 25-30 dopuszczalna odchylka 15% jak dlugo nabija to nieszczelna glowica zaglebienie zaworow to 1-1.1mm nominal max 1.5mm. zmierz ile ci wystaja tloki nad blok to ci podam wysokosc uszczelki. Tlokimierzysz w dwuch punktach naprzeciw siebie okolo1-1.5cm od osi cylindrow. Zmierz tez pompki wtryskowe.
Kompresja sprawdzona, zawory wczoraj dwa razy sprawdzane. Pracują normalnie Luzy 0,3 i 0,5 wg tabliczki. Sprawdzam tak że na pracującym silniku luzuję rurkę od wtrysku. Na tym co nie pracuje po poluzowaniu nie zmienia się praca silnika. A jak poluzuje któryś z pozostałych zaczyna jeszcze bardziej kuleć.
Kolego dwa razy twój post wylądował w śmietniku teraz jest w poczekalni skąd też zaraz będzie w koszu. Zajrzyj na stronę Deutza i zobacz co oznaczają litery i cyfry w oznaczeniach silnika żebyś mi nie wyjeżdżał z tym "bs" Piszesz na forum technicznym gdzie wymaga się żebyś podał jaka jest kompresja w tym silniku a nie stwierdzał że mała. Bo jeżeli wiesz...
Zanim go wymontujesz ta sprawdź wtryski na zewnątrz jak rozpylają zasilane paliwem z pomp wtryskowych. Jakieś kieliszki na nich zamontować i sprawdzić wydajność. Przydał by się jeszcze dostep do koła zamachowego to byś miał spawdzone kąty (takie metody podwórkowe ale skuteczne). Jak te pompki porozbierasz to żebyś nie poprzestawiał czegoś. Ta kompresja...
Tak jak wyżej: KOMPRESJA
Czym większa tym lepiej. 3,5MPa=35atm to w bardzo dobrym silniku. Bzdura totalna wiedza w temacie na poziomie pana Miecia z 20 letnim stażem w PGR Im większa kompresja tym większe obciążenie układu korbowo-tłokowego w silniku i można go uszkodzić. Przy podanej wartości ciśnienia ten silnik się zaciera! Prawidłowe to takie gdy równice wartości między...
Jak diesel odpala ( czyli ma kompresję) to nawet bez pierścienia olejowego nie zużył by 0,5 l oleju w ciągu 5 min.(:
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Rozrusznik, pompki wtryskowe , rozrząd, kompresja. Zawór dawki rozruchowej.
Nie ma pompy wtryskowej. Są indywidualne pompki wtryskowe na każdy cylinder. Ty masz do ustawienia rozrząd, pompki wtryskowe. Sprawdzenie popychaczy pompek. Pomiar wysokości uszczelki pod głowicą i kompresja.
Myślę że zawory są za ciasno ustawione, i po rozgrzaniu są podparte, traci na kompresji.
Olej czy nie spalone paliwo. Kompresję zmierzyłeś? Ile ma godzin silnik
Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni. Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa. Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin. A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma. Na początek świece żarowe do sprawdzenia. Ja to bym ci radził na początek...
Kompresja, pompki wtryskowe, rozrząd. Swoją drogą wymieniać pierścienie na zużyte cylindry........
Ciśnienie wybite na wtryskiwaczu. Co do objawów to najczęściej przyczyną jest padająca pompka paliwa. Może też być: źle założone przelewy, nie wyregulowane zawory, utrata kompresji uszkodzona hydraulika.
Ciśnienie masz wybite na wtryskiwaczu. Pompa wtryskowa to cztery nakrętki + jedna śruba zabezpieczając + trzy śruby od wentylatora który wyciągasz z alternatorem, żeby było łatwiej. Masz żużytą pompę wtryskowa, późny zapłon, brak kompresji.
Pompki do sprawdzenia i ustawienia. Do tego kompresja, rozrząd, szklanki popychaczy. Na cięgle gazu śruby regulacyjne. Górna bieg jałowy, dolna obroty max. Odkręcić kolektor wydechowy i zidentyfikój kopcacy cylinder czy też cylindry.
Jak na plaku nie pali to brak kompresji. Sprawdź luzy zaworowe. I czy zawory w ogóle pracują.
Sprawdź ciśnienie na tłokach i luzy zaworów. Jeśli wtryski są dobre, paliwo nie opada i kompresje ma dobrą to musi palić. Może zapłon mu trochę przyspiesz.
Sprawdź cewkę, kompresję i wtryski bo chyba ci się któryś zacina w pozycji otwartej. ( biały dym ).
Sama odma nierozbieralna ;). W środku gumowa mębrana i sprężyną. Sprawdź drożność w głowicy. Masz tam nawiercony otwór do kolektora ssącego. Co prawda nigdy nie spotkałem by się zapchał..... Sprawdź kompresję. Bo raczej niczego dobrego to nie wróży.
Jak silnik jest sprawny ma kompresję i dobrze ustawiony zapłon to ma głosno pracować. Jak cichnie to silnik trzeba szykować do remontu.
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Jak kompresja? co z paliwem, cewką rozruchową i pompkami paliwa. O pasku rozrządu nie wspominam. Jakiej wysokości założona usczelka. Zawory za mały luz...... I po co ściągać głowicę jak silnik nie pali?
potrzebuję pomocy problem tkwi w tym że silnik nie odpala nie wiem jak zabrać się za niego gdyż jest to troszkę dziwna konstrukcja to co sprawdziłem to: paliwo jest zaworek odcinający paliwo działa na wtryski paliwo jest podawane silnik kręci z oporem czyli kompresje ma (jutro zmierzę manometrem) ile powinno być proszę o pomoc
Wtryski mogą podawać paliwo, ale jeśli leją, tj nie ma 'mgiełki' wtedy również może być problem. sprawdź wtryski u pompiarza. A co do zaworów reguluj na 'zimnym' silniku. I najlepiej w środku przedziału wartości luzów zaworowych ustaw :). Czy jesteś w stanie stwierdzić które cylindry nie pracują? Jak wygląda na nich ciśnienie? - to też sprawa kluczowa...
Ok dziekuje za informacje Dodano po 7 Mam jeszcze jedno pytanie do osób siedzących w temacie. Czy jest możliwe że niskie cisnienie na wale może powodować ze funkcje koparki dusza silnik? Dokładnie chodzi o atlasa 1304 z 1997r. Kupiłem ja z uszkodzonym silnikiem i rzekomo silnik był tak słaby ze dusiła go hydraulika. Lecz silnik ma juz kompresje a dalej...
Lejący wtrysk w tym silniku daje lekkie dymienie przez około minutę. A nie przez 15min. Co więcej nie wyrzuca z tego powodu oleju przez odmę po zagrzaniu. Bo to świadczy o utracie kompresji na tłoku i to poważnej utracie. A ten zestaw fajny taki tani byle jaki i jeszcze nie do tego silnika. Zawory to się szlifuje, gniazda frezuje. A głowic się nie planuję...
Pompa - dobrze byłoby przejrzeć Wymiana filtrów Nie zpędził się kolega za mocno do przodu. Filtry to liczba mnoga a tam jest tylko jeden wymienny od paliwa. Olejowy się myje, a powietrza też bo jest mokry. Po czym uzupełnia się w nim olej. A pompa wtryskowa czy paliwowa? Bo jednie nie widzę sensu ruszać jak działa, a w drugiej to tylko sitko się czyści....
Tak to tam wygląda: https://obrazki.elektroda.pl/1651599600_... https://obrazki.elektroda.pl/1483058200_... Dał bys radę kompresję sprawdzić czy coś jeszcze - wtryski czy nie leją?? Jakiś telefon może byś mógł podać? Ja planuję po majówce tam podjechać - dokładnie jeszcze nie znam adresu ale blisko łodzi gdzieś...
A co jeszcze oprócz nowego wału i panewek powinienem zrobić żeby silnik trzymał ciśnienie (nie mówię tu o pompie która też za chwilę wymienię bo już zamówiłem) cylindry i tuleje były w dobrym stanie bez spadku kompresji to po co wymieniać jak nowe mogą być gorsze niż Ori. Dodano po 1 Nie wiem czy w normie skoro na bardzo rozgrzanym spada aż prawie...
Kolego, moje gratulacje i szacunek za uratowanie sprzętu przed złomowaniem. :spoko: Do napędu możesz użyć silnika el. ................ Sposób przeniesienia napędu to żaden problem. Chodziło mi o rodzaj silnika, spalinowy czy elektryk, to zależy od tego czy ta sprężarka będzie pracować czy tylko będzie eksponatem. Najchętniej widziałbym tam jakiś stary...
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Bezpieczniki to jedna kwestia, a ciśnienia panujące w układzie to druga sprawa.
Zapaliła się instalacja, która stopiła wężyki w których krążył olej do śruby I teraz za diabła nie wiem który wężyk gdzie idzie. Ktoś poradzi?? https://obrazki.elektroda.pl/9328183200_... https://obrazki.elektroda.pl/1341946200_... https://obrazki.elektroda.pl/6047164200_...
TAA chodzi mi o dźwignię zmiany obrotów silnika. Były różne modele. Siłownik pneumatyczny na membranie hoerbigera przy dolocie albo ten siłownik był przy silniku i linką dolot się zamykał w śrubie.
Ile czynnika, ważony czy tylko na oko. To też daje taki objaw. Do sprawdzenia styki w presostacie pod które podpięte. Wystarczy wypiąć przewody.
Masz w nazwie 3,7 m³/min.
Wsówka 4,8 zwiera do masy i wyłącza. 6,3 to pomiar temperatury. Zrób te zdjęcia bo nie wiesz o co chodzi a tłumaczysz nie wiadomo co.
Witam silnik jak w temacie kwalifikuje się do remontu stąd moje pytanie jaki inny silnik mógłby go zastąpic (silnik pracuje w kompresorze śrubowym). Z góry dziękuje z odpowiedź.
Panowie mam problem z klimatyzacją. Zeszłego lata klimatyzacja przestała działać, została oddana do mechanika który ja naprawił, działała, jednak nie chłodziła tak jak kiedyś, aż po jakimś miesiącu przestała całkiem działać. Zero reakcji, kompresor się nie załączał ani nic. Wiosną ciągnik się trochę wytrząsł i objaw jest taki że słychać że kompresor...
Taa, ale chyba te od dętek.
Olej wymieniony na Coralia VDL 46 temat do zamknięcia.
Kupujesz kapilarę lub zastępujesz czujnikiem elektrycznym. A modułu to tam nie było.
Poszukaj w crosach. Ale tak stary sprzęt to raczej.....
Kupię kompresor, najlepiej Ecoair F58, na silniku Deutz. Jeśli to zły dział, to proszę o przeniesienie.
Te procesy zostały opracowane w swych założeniach zarówno dla celów uwodorniania węgla do paliw płynnych jak i bezpośredniego wykorzystania ekstraktów do napędu silników (co było oczywiście tańsze od zasilania ich paliwem ciekłym). Było jeszcze trzecie ważne ich zastosowanie - otrzymywanie koksu elektrodowego, który w tamtych czasach był surowcem strategicznym....
mercedes kompresja kompresja mazda ciśnienie kompresja
volvo silnika gasnie silnik mondeo moduł hoover
wideodomofon commax przesyłanie dźwięku
Klucz do odkręcania napinacza Ford S-Max 2.0 TDCi 2009 Sound Blaster Z SE, AE-5, AE-9 – które karty obsługują tryb What U Hear (Stereo Mix)?