Jak sprawdzałeś te kompresje?
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
no to jak zmierze kompresje to dam znać jaka jest kompresja
Postawić właściwą diagnozę. tam masz CR a nie pompę wtryskową. Pomiar kompresji.
Jeśli jest paliwo i iskra to zostaje do sprawdzenia kompresja.
Zmierz kompresję.
Manometr wkręcasz w miejsce świecy, chodzi mi o wyeliminowanie przedmuchu z/do sąsiedniego cylindra, czyli aby w chwili pomiaru kompresja była tylko na mierzonym cylindrze, a pozostałe chodziły bez kompresji.
Kompresja jest?
Kompresja, EGR, cewki świece.
Zacznij od diagnostyki, do sprawdzenia czujnik temeperatury, możesz wypiąć egr i sprawdzić jak się zachowuje. Jak nie będzie róznicy to pokusiłbym się o sprawdzenie wtrykiwaczy i kompresji. Spotkałem się z przypadkiem gdzie po nagrzaniu wzrastała kompresja na jednym z cylindrów i wszystko wracało do normy.
Czy z taką kondycją silnika mogę sobie spokojnie jeździć po mieście i nic nie powinno się stać ? Nadpalony zawór wypali się w bardzo krótkim czasie (bo nie jest domykany i wypalanie postępuje) kompresja przestanie istnieć.
Skoro iskra jest i zakładam że dobra, to skąd masz pewność że wtryski nie leją? Sprawdź jeszcze kompresję. Pozdrawiam
Lukss. Zapraszam na stronę www.mazdaspeed.pl -otwórz podstronę "forum" Tam znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania. Co do problemów: wymień pasek napędu alternatora (pomiędzy wałem silnika a alternatorem)-zamontuj ale ORYGINALNY - inny będzie się ślizgał. Dymienie spowodowane jest uślizgiem paska napędu alternatora( gdy jest zużyty, stary, lub...
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Sondy nie wykręcałem ale odpiąłem jej kostkę i nic to nie zmieniło. Przy raptownym dodaniu gazu obroty falują (prycha). Przy powolnym dodawaniu gazu falowania nie ma. A co do kompresji auto zostało sprawdzone i kompresja bez zarzutu.
Czy problem leży po stronie zaworów, czy pierścieni tłokowych, odpowiedź da próba olejowa bez rozbierania całego silnika. Jeśli twój mechanik nie wie, co to próba olejowa, zmień mechanika... ;)
Kompresje na cylindrach sprawdzałeś?
Brak kompresji, auto ma moc?
A co masz na sterowaniu wtryskami, otwarte ciągle czy kluczuje coś tylko podlewa za dużo ? Jeżlei otwarte to zwarcie w instalacji / uwalony sterownik. Ten motor to 2.5 V6, po 4 ventyle na cylinder ?Jeżlei tak, to kolizyjny - wszystkie 4 zaw / cyl są kolizyjne. Na początek mu kompresję zmierz.
No to jeśli komputer nie pokazuje żadnych błędów to bierz miernik w rękę i mierz kompresję oraz ciśnienie oleju.
Na pewno ta kompresja tam jest?Zawory się otwierają?
Kompresje zmierz i zrób test na szczelność głowicy.
No i od rozrządu wypadało by zacząć, silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach, jeśli przeskoczył to jest spora szansa na uszkodzenie zaworów, zmierzenie kompresji wyjaśni wszystko. pozdr
Zmierz kompresję na początek. Kabelki zostaw na później.
Te zawory mają trzonki o grubości 5 albo 6 mm. Jakiekolwiek spotkanie z tłokiem musi spowodować ugięcie zaworu i brak kompresji. Więc spotkania być nie mogło.
witam wszystkich , potrzebuję pomocy z mazdą 626 2.0 16v 92r zalewa świece paliwem w dużych ilościach , iskra jest , rozrząd w porządku teoretycznie wszystko ok. a jednak nie odpala. podczas dojeżdzania do świateł z gasła i od tej pory nie daje się uruchomić komputer niezgłasza żadnych błędów,świece nowe i iskra jest proszę o pomoc...pozdr. dodam że...
sprawdzalem rozdzielacz i jest ok .wykienilem przewody na nowe i dalej to samo.ma ktos jeszcze jakies pomysły co moze być przyczyna? moze juz kompresja siada, samochod 16 lat
Hej Małek wydał dobrą diagnoze prawdopodobnie uszczelka lub głowica ,jednak postawiłbym na uszczelke .Kompresja dostaję się do kanału wodnego.
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Witam.Olej w chłodnicy po zrobieniu głowicy 6 miesięcy temu.Kompresja idealna gdzie może sie stykać olej z wodą .olej czysty bez kropli wody
Skoro silnik bierze olej i dymi to i sonda nie będzie pracować prawidłowo tylko trzeba spraddzić czy to wina pierścieni tłokowych czy olej idzie z trzonków zaworów. Ja na początek (nie pakując sie od razu w koszty) proponuje pomiar kompresji i sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych
Sprawdź kolego również dokładnie kompresje jak czułeś woń benzyny oraz gaśnie na wolnych :)
chwila, to nie wina ecu? kompresje ma dobra iskre też, i jak może być zwarta świeca?
To czym wczesniej badałeś kompresje, źe takiego byka p.....opełniłeś?
Głośno myślę... Kompresja w normie? Jeśli po skasowaniu błędów nie wracają, to połączenie czujnika z ECU powinno być dobre. Pompę paliwa słychać?
Kolego turbo ci prawdopodobnie chleje olej. Sprawdź kompresje i sprawdź na wejściu do intercoolera czy masz zarzygane olejem? Jaki przebieg auta?
Dla testu zanim się narobić odepnij 3 i 2 lub 4 jednocześnie. Jeśli będzie niewielka zmiana pracy silnika będziesz miał "przebicie" ciśnienia sprężania na dwóch cylindrach czyli głowica na stół. Mówisz o wypięciu wtryskiwaczy czy wystarczy same cewki wypiąć ?Ale w sumie jak by była uszczelka pod głowicą walnięta to i kompresja by spadła na cylindrze...
Witam, mam mazdę Premacy 1.8 benzyna+gaz problem pojawił się od niedawna a zaczęło się tak. Obroty spadły do 0,5 i Mazda już nie miała takiej mocy i odpali zgaśnie i tak 2 razy potem już odpali a teraz zaczęła strzelać spod maski wydaje mi się że strzela w gaźnik ale czego jest to przyczyna ? Zaznaczę że strasznie dużo bierze oleju kompresja ok
Jutro zmierzę kompresję ale mam pytanie gdy dodam lekko gazu silnik wpada odrazu na bardzo wysokie obroty i nie przyspieszając przy tym jednocześnie
Dopisywanie się w wątkach, które dotyczą innego silnika skazuje cię biedaku na trollowanie. Może załóż własny? Po drugie, silniki benzynowe, te starsze wiele nie odbiegają kompresją. Ponad dychę to do przyjęcia. Wszystko w tym temacie.
Nie wiem czy ten silnik jest kolizyjny ale przypuszczam że tak jeśli pęka pasek zawory spotykają się z tłokami czego efektem są dziurki w tłokach , powyginane zawory i brak kompresji . wymiana paska tu raczej już nie pomaga tylko kapitalny remont silnika ...
Witam auto jak w temacie, nie chodzi jeden wtryskiwacz, podstawiłem komputer i to samo, przewody wtryskiwaczy przeryte przedzwonione prądowo, nie mam już pojęcia co to, myślałem że komp bo wszystko na to wskazywało ale po podstawieniu sterownika i tak cylinder nr 2 martwy, brak impulsów na wtryskiwacz. Czy może się zdarzyć taka sytuacja że komp samochodowy...
Witam.Zrobic test szczelnosci ukladu chlodniczego ale dokladnego miejsca nieszczelnosci nie zlokalizujesz ,dokladne objawy ,wszystkich niedomagan .Kompresja,temperatury,ilosci plynow eksplatacyjnych,ich sklad,prawdopodobnie nie obedzie sie bez remontu silnika bo dlugo nie pociagniesz na nim
cisnienia sprawdzane wszystko ok a tak wogole skoro nie byloby kompresji to raczej ciezko mialby z odpaleniem caly dolot rowniez wyczyszczony a co do wtrysków to nie byly regenerowane
Rada jedna trzeba sprawdzać co się zdarzyło a tego on-line nie da się zrobić. 1. Sprawdzić czy wałem da się kręcić. 2. Można wykręcić świece żarowe i sprawdzić kompresję. 3. Przejrzeć cały dolot czy drożny. 4. Sprawdzić przy okazji luzy turbo i jego stan. itd.
Michał_74: wiem, miałem nie tak dawno taką kijankę i sporo w niej naprawiałem zanim była zdatna do jazdy ;) moja była w dodatku w automacie! fajki długie są też np w Hondach, w Oplach, Subaru, renault, tu masz np orginały renaulta nie aż tak drogo: https://allegro.pl/oferta/przewody-zaplo... nie pamiętam tylko...
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził wtryski i kompresję. Bo jeśli kopci i silnik w tym momencie nierówno pracuje to wychodzi na to że wypada któryś z cylindrów. A jak jeszcze dochodzi stuk to myślę że na 90% wtrysk.
Niestety silnik na benzynie i na gazie dalej gasnie i malo mocy. Sprawdzilem kompresje i kolejno na cylindrach jest 9, 5, 5, 10 - czyli uszczelka glowicy, zawory do regulacji albo wymiany. Polskich znakuff brak
Olej sprawdzałem zawsze na zimnym silniku. Nic nie kopci, jedynie czarny osad jest na rurach, ale jest on prawie suchy. Na sprawdzenie kompresji pojadę w ten weekend, dam znać co wyszło. Jeśli winą są pierścionki lub uszczelniacze z jaką kwotą naprawy powinienem się liczyć? Nie ma wycieków oleju.
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Dzięki za odpowiedź to muszę spodziewać się kosztów Dodano po 47 Masakra to muszę spodziewać się kosztow naprawy Dodano po 5 Witam ponownie okazało się że na pierwszym cylindrze cofa kompresję i myślę że zacięło zawór a nie wypaliło ponieważ odrazy nie przestał działać tylko czasem puszczał a teraz zacięło na mazda czyli koszt w h.....
To akurat się zgadza. Kompresja na cylindrach 10,5-11bar. katalizatory (same puszki) świece NGK takie jak fabryka przewidziała, cewki sprawne, check-engine nie świeci (na kompie 0 błędów) kąt zapłonu na wolnych 11-14,sondy pracują, temperatura katalizatora ok. 460st.C
Pomiar przeprowadzony właściwie? Skąd różnica prawie 100% pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem? Wygląda, że na drugim krzywki wałka są wytarte. Stąd zawyżona kompresja. Najpierw zrobiłbym pomiar szczelności silnika, dla pewności jeszcze próbę olejową, będzie wiadomo jak trzyma dół. Dodano po 1 Iskra na tym niepracującym cylindrze jest? Sprawdzona na...
Na odpalonym, ciepłym. Powinny być twarde, ale nie jak kamień. Jeżeli twarde jak kamień= uszczelka pod głowicą, kompresja przedostaje się do układu chłodzenia. Sprawdź to co mówi archaniol40 , spróbuj podmienić korek jak sugeruje jarciu11 . Na swoim masz naklejkę z ciśnieniem, chyba 1,2bar. Jak wsadzisz 1,3 nic się nie stanie. Co do odpowietrzania,...
Panowie, dziękuje za pomoc, szczególnie pomocny okazał się link do wątku dot. wymiany szklanek. Odpowiadając na pytanie: Silnik jakoś strasznie nie klepie, ale objawy są następujące: - Mało mocy, na zimnym silniku wstawał dopiero od 3400 obr/min - Drgania silnika dosyć mocne - Chceck Engine Jestem dzień przed otwarciem góry, będzie mierzona kompresja,...
witam pacjent mazda 323f 1.8 16v 1996 bp lpg (stag 300-4) to tak na poczatek info to był sterownik silnika naprawiany (driver wtrysku) samochód dławi na postoju (jak chce dodać gazu) o jeździe można zapomnieć. pod komp przez forscan trzy błedy: p0100- przepływonierz powietrza, usterka obwodu p0110-obwód czujnika IAT p0120-usterka obwodu polozenia przepustnicy....
Pęknięcie uszczelki między cylindrem, a kanałem wodnym może być bardzo małe i poszerzać się ze wzrostem temperatury - wtedy kompresja pójdzie do układu chłodzenia, a ubytek płynu będzie bardzo niewielki - znam takie przypadki. Oczywiście 100% pewności nie ma nigdy. Termostat, o ile się da można na chwilę usunąć i jeśli usterka nie zaniknie, to przyczyną...
Witam, mam problem z samochodem. Mazda 323f z silnikiem poj. 1.8 r.prod. 2000. Problem jest taki, że na wolnych obrotach występują wypadania zapłonów (lub brak stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej), silnik wpada w wibracje, które przenoszą się na cała karoserię, lewarek zmiany biegów, fotele, zagłówki itd. Wypadanie zapłonów czuć zwłaszcza...
Witam Wszystkich Ostatnio miałem okazje naprawiać silnik Mazdy 626 , v 6 - 2,5 L gdzie objawem usterki była nierównomierna praca silnika i brak kompresji na 2,4,6 cylindrze. Po zdjęciu pokrywy zaworów zastałem następujący obraz załączony na fotkach.W związku z tym mam parę pytań do oglądających i zainteresowanych tym tematem. 1.Czy warto reanimować...
No więc tak. Silniczek pracował cichutko, był żwawy itp, itd. Zużycie oleju 10W40 literek na cztery tysiące, co na piętnastoletnie auto nie było tragedią. Jednak po kilkugodzinnym postoju chmura niebieskiego po odpaleniu. Końcówka tłumika była idealnie czysta, nawet przyrdzewiała. Na forum jedni radzili same uszczelniacze, drudzy, że góra i dół. Zaprowadziłem...
witam mam taki mały problem z moją mazdą 626 1.8 95 rok 105KM LPG nie odpala :) auto kupiłem nie dawno była do roboty uszczelka pod głowicą wszystko łapdnie pięknie głowicę oddałem do roboty części kupiłem wszystko złożyłem tak jak być powinno rozrząd itp i stara jędza nie chce nawet zagadać dodam że nie robię tego pierwszy raz . Iskra ładna paliwo...
Wtyczka jest tak zrobiona że raczej źle się tego nie podłączy. Ale warto sprawdzić. Dodano po 19 Panowie po wymianie na używaną pompę z kubkiem jest ok, tzn ciśnienie paliwa po zgaszeniu silnika utrzymuje się na poziomie 3,5bara, silnik pali na dotyk. Niestety silnik poszarpuje cały czas. Dodano po 4 W sprawie szarpania sprawa wygląda następująco: Brak...
Tylko współczuć ;/ Ale moim zdaniem gonić tego co to robił, jak masz dokumenty potwierdzające naprawę straszyć urzędami. 20-30tys km na tym na pewno nie zrobisz, pytanie co jest zepsute, jeżeli przez pierścienie spala olej to za chwilę straci kompresję i odmówi posłuszeństwa, ale może być faktycznie , że góra coś źle zrobiona i wali olej przez zawory,...
Witam. Mazda 2 z silnikiem 1.4L Duratec 16V EFI DOHC bez instalacji gazowej. Taki sam jak w Fordach Fiesta, Fusion i bodajże niektórych Focusach. Objawy: 1. Brak niskich obrotów. Silnik cały czas kręci się ok. 2000obr/min, a prędkość obrotowa skacze wraz z obciążeniem. Bez obciążenia (klima, wentylator czy światła) obroty silnika skaczą do ok. 2500obr/min,...
Syk to może być ciśnienie od temperatury - pompa tylko wymusza obieg, to nie jest hydrofor. Uszkodzona uszczelka pod głowicą może powodować: 1. Mieszanie się oleju i płynu. 2. Dmuchać spalinami do układu chłodzenia. 3. Puszczać olej na blok silnika. 4. Puszczać kompresję pomiędzy cylindrami. Także jedynym sensownym testem jest CO2 w układzie bądź ewidentnie...
Witam, posiadam Madzie CX 7, 2010 rok, 2,3L wersja US. Niestety od pewnego czasu mam problem z wypadaniem zapłonu na drugim cylindrze. Zostały wymienione świece, sprawdzone kable i cewki a na koniec kompresja i wymiana wtryskiwacza. Niestety bez rezultatu. Auto dalej przerywa i nadal wyskakuje ten sam błąd P0302. Co mam teraz zrobić? Ma ktoś jakiś pomysł?...
Może ci wymienili pierscienie a nie uszczelnili głowicy? na ich polecenie u znajomego w sklepie z częściami kupiłem: uszczelka pod ssący i wydechowy - elring uszczelka pokrywy zaworów - elring uszczelka pod głowicę - elring uszczelniacze zaworów ssących - 8 szt i wydechowych 8 szt chyba firmy yato ? mniejsza o to miały być dobre nie koniecznie tanie,...
Witam wszystkich ja w temacie moja mazda zgasła mi podczas jazdy i nie chce odpalić od 3 miesięcy. Nie mam już żadnego pomysłu co mogło się stać Czytałem na różnych forach i sprawdzałem ale nic to nie dało. Po pierwsze: dałem do sprawdzenia komputer z immobilizerem czy czasem nic się nie stało, stwierdzono że nie ma żadnych uszkodzeń. Po drugie: zamówiłem...
Witam kolegów. Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki. Spalanie oleju 1l na 1000km, cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało. Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont? Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0? Lpg...
Witam. Mam problem ze swoim samochodem. Poniżej opis auta i problemu. Samochód Mazda 626 GF 2.0 B + LPG Stag 300 plus. Objawy takie same dla benzyny jak i lpg, ale wszystkie "testy" wykonywałem na benzynie. Sterownik gazu był odcięty od zasilania. Sprawdzałem też jak zachowuje się z całkowicie odłączonym sterownikiem LPG (tzn. wtryskiwacze benzynowe...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Witam. Zwracam się do was z problemem który dotyczy mojej Mazdy 3 z 2009r z silnikiem 2.0 DISI, mianowicie trzęsienie się silnika na wolnych obrotach, podczas przegonienia auta po autostradzie wyskoczył check engine pulsując a po chwili świecąc światłem stałym . Po odczytaniu błędów pokazało P0304 wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, wymieniłem więc świece...
Witam! Problem jak w opisie: dławi się przy szybkim dodawaniu gazu. Pomóżcie proszę bo ja już nie mam siły na ten samochód :/. Na początek wymienię to co było zrobione : Zaizolowany aparat zapłonowy ,wymieniona kopułka i palec,wymienione przewody,świece,filtr paliwa i powietrza, wyczyszczona przepływka, rura dolotu cała, zawór EGR wyczyszczony, sonda...
Remont bez ponownego honowania cylindrów to proszenie się o kłopoty. A co tu da honowanie? Nic. Trzeba przywrócić kształt do okrągłego, czyli pełna obróbka. A że Ford rzadko przewiduje wymiar naprawczy tłoków i dostępne są tylko nominalne, to dochodzi koszt gilzowania bloku. A jak gilzowanie, to potem osiowanie wału i leci w koszta... Nie takiego czegoś...
Żadne oktany nie pomogą , gdyż sterownik przestawia KWZ do przodu, ąż knock sensor nie powie mu zurick! Chyba ,że to jakieś "nagary" lub panewki na wale! W większości aut knock sensor służy wyłącznie do awaryjnego opóźnienia zapłonu w przypadku paliwa złej jakości, lub zgromadzenia nagaru który dopręża silnik. Dzieje się tak dlatego że w wolnossących...
Mam silnik 1,3 12V (toyota corolla) gażnikowy, 3 miesiące po przerobieniu na gaz. Strata mocy jest bardzo duża. Jeśli lubisz szybko i dynamicznie jeździć (jak ja) - stanowczo odradzam instalacje gazową. Jeśli jednak nie stać cię na benzynę, można samochód na gazie troszkę przerobić. Tym musi jednak zająć się mechanik - często można zwiększyć kompresję...
Witam, Mój problem jest następujący. Jestem posiadaczem Mazdy MX-6 z 1993r. silnik 2.0 benzyna 16V wtrysk. Kupiłem niedawno samochód, pracuje tylko na gazie, odpalam na gazie za pierwszym jak jest ciepły ewentualnie za 2 gdy zimny. Obroty jałowe trzyma ładnie 700-800. Problem w tym że silnik jest trochę słaby, zmierzyłem kompresję, na każdym garze po...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Dzień dobry, mam problem z zapaleniem samochodu, chciałbym jednak temat rozwinąć trochę bardziej. Samochód przestał zapalać po kilku dniach problemów z wolnymi obrotami oraz po wizycie u "mechanika", który obwieścił mi, że wyczyścił przepustnicę, i że wszystko powinno być dobrze. Nie było dobrze. Pomyślałem sobie, że jako kompletny laik i amator coś...
- z grubsza dobrze, tak jak pisałem po nocy jak się odpali i nie dymi (na niebieskawo-szaro) to nie uszczelniacze - z korka wlewu oleju rzadko dymi, bo rurą od odmy wszystko wciąga do przepustnicy, prędzej jak rurę odmy (zwykle gruba kal kciuk i idzie z pokrywki zaworów) się odkręci i tą rurą dymi no to wiadomo pierścienie. Świece też dużo mówią, możesz...
W tych silnikach popychacze zaworów sa z miękkiego materiału co chroni w dużym stopniu przed wystukiwaniem zaworów i gniazd zaworowych szczególnie na dużych obciążeniach. A różnica pomiędzy wydechowymi i ssącymi jest uzależniona od temp. spalin na wydechu. Z reguły ustawia się wydechowe na trochę większych luzach.Podobny problem jest przy niektórych...
Witam' Mam już drugi przkeźnik i stary też poprawiłem wg. nowego. Sprawdziłem wszystko co da się sprawdzić odnośnie klimatyzacji. Jedyna rzecz jaka nie działa to komputer nie daje masy na przekaźnik załączający na którym jest już 12V. Komputer dostaje odpowiednie wartości na innych pinach odnośnie klimatyzacji. Na owym nieszczęsnym pinie jest +12 z...
ze sprężarką pewnie wszystko jest ok - najprawdopodobniej presostat (steruje pracą sprzęgła sprężarki) włącza i wyłącza sprzęgło. Kwestia tylko dlaczego. Może masz za mało czynnika w układzie lub niedrożność lub po prostu jest zbyt zimno na zewnatrz.
mercedes kompresja ciśnienie kompresja kompresja powietrza
rezystor cewka zapłonowa dioda selenowa schemat gniazdo zapalniczka
stable diffusion somfy napęd bramy
Instrukcja obsługi inwertera Isolar SML II 3.2K Dźwięki po wyłączeniu suszarki Beko DS8412WPB