Zacznij od diagnostyki, do sprawdzenia czujnik temeperatury, możesz wypiąć egr i sprawdzić jak się zachowuje. Jak nie będzie róznicy to pokusiłbym się o sprawdzenie wtrykiwaczy i kompresji. Spotkałem się z przypadkiem gdzie po nagrzaniu wzrastała kompresja na jednym z cylindrów i wszystko wracało do normy.
Czy z taką kondycją silnika mogę sobie spokojnie jeździć po mieście i nic nie powinno się stać ? Nadpalony zawór wypali się w bardzo krótkim czasie (bo nie jest domykany i wypalanie postępuje) kompresja przestanie istnieć.
Witam.Olej w chłodnicy po zrobieniu głowicy 6 miesięcy temu.Kompresja idealna gdzie może sie stykać olej z wodą .olej czysty bez kropli wody
no to jak zmierze kompresje to dam znać jaka jest kompresja
Sondy nie wykręcałem ale odpiąłem jej kostkę i nic to nie zmieniło. Przy raptownym dodaniu gazu obroty falują (prycha). Przy powolnym dodawaniu gazu falowania nie ma. A co do kompresji auto zostało sprawdzone i kompresja bez zarzutu.
Co to za mechanik co nie umie stwierdzić którędy kompresja ucieka. Wystarczy stara świeca zarowa przewierca się ją na wylot albo toczy końcówkę, wkreca się do głowicy i przez nią z kompresora pompuje powietrze przy tłoku ustawionym w tym cylindzrze na suw pracy. Jak nie będzie spadku ciśnienia to problem z dolotem lub zaworami ssącymi.
Manometr wkręcasz w miejsce świecy, chodzi mi o wyeliminowanie przedmuchu z/do sąsiedniego cylindra, czyli aby w chwili pomiaru kompresja była tylko na mierzonym cylindrze, a pozostałe chodziły bez kompresji.
Kompresja jest?
Co do mechanika to sprawdzal to znajomy w domowym warsztacie, no ale nie wazne ;) Bardziej chodzi mi o to czy jesli moja mazda ma zbyt niskie cisnienie to juz pozamiatane i trzeba bedzie zajrzec do silnika czy moze byc to tez jakis drobny problem?
Dla testu zanim się narobić odepnij 3 i 2 lub 4 jednocześnie. Jeśli będzie niewielka zmiana pracy silnika będziesz miał "przebicie" ciśnienia sprężania na dwóch cylindrach czyli głowica na stół. Mówisz o wypięciu wtryskiwaczy czy wystarczy same cewki wypiąć ?Ale w sumie jak by była uszczelka pod głowicą walnięta to i kompresja by spadła na cylindrze...
Głośno myślę... Kompresja w normie? Jeśli po skasowaniu błędów nie wracają, to połączenie czujnika z ECU powinno być dobre. Pompę paliwa słychać?
kompresja była mierzona już nie pamiętam ile było ale mieściło się w normie i było porównywalnie na każdym cylindrze, i paliwo niby podaje do każdego z cylindrów. A może to być coś z rozrządem np jeden ząbek mógł przeskoczyć ? lub napinacz nie napięty prawidłowo?
Na pewno ta kompresja tam jest?Zawory się otwierają?
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
sprawdzalem rozdzielacz i jest ok .wykienilem przewody na nowe i dalej to samo.ma ktos jeszcze jakies pomysły co moze być przyczyna? moze juz kompresja siada, samochod 16 lat
Jak sprawdzałeś te kompresje?
jak w temacie mazda 323f 1.8 16v silnik BP brak zasilania na jednym wtrysku (3 od rozrządu) samochód ma lpg chodzi na 3 cylindrach na bp i lpg (sekwencja) do czego już doszłem to uciek prąd lub masa (kabelek rozlanczany przez sekwecje) bo drugi jest stały dla wszystkich, co najlepsze szukałem przerwy pomiedzy wtryskiem a komp i jest przejście czyli...
kompresja nie jest sprawdzona bo nie mam czym, ale wnioskuje że jest ok bo jak zapali to silnik mruczy pięknie i równo a jak gaśnie to w sekundę tak jakby coś mu odcięło nie ma objawów nierównej pracy.
Wtyczka jest tak zrobiona że raczej źle się tego nie podłączy. Ale warto sprawdzić. Dodano po 19 Panowie po wymianie na używaną pompę z kubkiem jest ok, tzn ciśnienie paliwa po zgaszeniu silnika utrzymuje się na poziomie 3,5bara, silnik pali na dotyk. Niestety silnik poszarpuje cały czas. Dodano po 4 W sprawie szarpania sprawa wygląda następująco: Brak...
Witam auto jak w temacie, nie chodzi jeden wtryskiwacz, podstawiłem komputer i to samo, przewody wtryskiwaczy przeryte przedzwonione prądowo, nie mam już pojęcia co to, myślałem że komp bo wszystko na to wskazywało ale po podstawieniu sterownika i tak cylinder nr 2 martwy, brak impulsów na wtryskiwacz. Czy może się zdarzyć taka sytuacja że komp samochodowy...
To akurat się zgadza. Kompresja na cylindrach 10,5-11bar. katalizatory (same puszki) świece NGK takie jak fabryka przewidziała, cewki sprawne, check-engine nie świeci (na kompie 0 błędów) kąt zapłonu na wolnych 11-14,sondy pracują, temperatura katalizatora ok. 460st.C
witam pacjent mazda 323f 1.8 16v 1996 bp lpg (stag 300-4) to tak na poczatek info to był sterownik silnika naprawiany (driver wtrysku) samochód dławi na postoju (jak chce dodać gazu) o jeździe można zapomnieć. pod komp przez forscan trzy błedy: p0100- przepływonierz powietrza, usterka obwodu p0110-obwód czujnika IAT p0120-usterka obwodu polozenia przepustnicy....
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
witam mam taki mały problem z moją mazdą 626 1.8 95 rok 105KM LPG nie odpala :) auto kupiłem nie dawno była do roboty uszczelka pod głowicą wszystko łapdnie pięknie głowicę oddałem do roboty części kupiłem wszystko złożyłem tak jak być powinno rozrząd itp i stara jędza nie chce nawet zagadać dodam że nie robię tego pierwszy raz . Iskra ładna paliwo...
Witam, mam problem z samochodem. Mazda 323f z silnikiem poj. 1.8 r.prod. 2000. Problem jest taki, że na wolnych obrotach występują wypadania zapłonów (lub brak stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej), silnik wpada w wibracje, które przenoszą się na cała karoserię, lewarek zmiany biegów, fotele, zagłówki itd. Wypadanie zapłonów czuć zwłaszcza...
Na odpalonym, ciepłym. Powinny być twarde, ale nie jak kamień. Jeżeli twarde jak kamień= uszczelka pod głowicą, kompresja przedostaje się do układu chłodzenia. Sprawdź to co mówi archaniol40 , spróbuj podmienić korek jak sugeruje jarciu11 . Na swoim masz naklejkę z ciśnieniem, chyba 1,2bar. Jak wsadzisz 1,3 nic się nie stanie. Co do odpowietrzania,...
Pęknięcie uszczelki między cylindrem, a kanałem wodnym może być bardzo małe i poszerzać się ze wzrostem temperatury - wtedy kompresja pójdzie do układu chłodzenia, a ubytek płynu będzie bardzo niewielki - znam takie przypadki. Oczywiście 100% pewności nie ma nigdy. Termostat, o ile się da można na chwilę usunąć i jeśli usterka nie zaniknie, to przyczyną...
Witam kolegów. Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki. Spalanie oleju 1l na 1000km, cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało. Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont? Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0? Lpg...
No więc tak. Silniczek pracował cichutko, był żwawy itp, itd. Zużycie oleju 10W40 literek na cztery tysiące, co na piętnastoletnie auto nie było tragedią. Jednak po kilkugodzinnym postoju chmura niebieskiego po odpaleniu. Końcówka tłumika była idealnie czysta, nawet przyrdzewiała. Na forum jedni radzili same uszczelniacze, drudzy, że góra i dół. Zaprowadziłem...
Jeśli jest paliwo i iskra to zostaje do sprawdzenia kompresja.
Witam, mam mazdę Premacy 1.8 benzyna+gaz problem pojawił się od niedawna a zaczęło się tak. Obroty spadły do 0,5 i Mazda już nie miała takiej mocy i odpali zgaśnie i tak 2 razy potem już odpali a teraz zaczęła strzelać spod maski wydaje mi się że strzela w gaźnik ale czego jest to przyczyna ? Zaznaczę że strasznie dużo bierze oleju kompresja ok
Zmierz kompresję.
Kompresja, EGR, cewki świece.
Witam, posiadam Madzie CX 7, 2010 rok, 2,3L wersja US. Niestety od pewnego czasu mam problem z wypadaniem zapłonu na drugim cylindrze. Zostały wymienione świece, sprawdzone kable i cewki a na koniec kompresja i wymiana wtryskiwacza. Niestety bez rezultatu. Auto dalej przerywa i nadal wyskakuje ten sam błąd P0302. Co mam teraz zrobić? Ma ktoś jakiś pomysł?...
Skoro iskra jest i zakładam że dobra, to skąd masz pewność że wtryski nie leją? Sprawdź jeszcze kompresję. Pozdrawiam
Lukss. Zapraszam na stronę www.mazdaspeed.pl -otwórz podstronę "forum" Tam znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania. Co do problemów: wymień pasek napędu alternatora (pomiędzy wałem silnika a alternatorem)-zamontuj ale ORYGINALNY - inny będzie się ślizgał. Dymienie spowodowane jest uślizgiem paska napędu alternatora( gdy jest zużyty, stary, lub...
Brak kompresji, auto ma moc?
A co masz na sterowaniu wtryskami, otwarte ciągle czy kluczuje coś tylko podlewa za dużo ? Jeżlei otwarte to zwarcie w instalacji / uwalony sterownik. Ten motor to 2.5 V6, po 4 ventyle na cylinder ?Jeżlei tak, to kolizyjny - wszystkie 4 zaw / cyl są kolizyjne. Na początek mu kompresję zmierz.
No to jeśli komputer nie pokazuje żadnych błędów to bierz miernik w rękę i mierz kompresję oraz ciśnienie oleju.
Kompresje zmierz i zrób test na szczelność głowicy.
Zmierz kompresję na początek. Kabelki zostaw na później.
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Hej Małek wydał dobrą diagnoze prawdopodobnie uszczelka lub głowica ,jednak postawiłbym na uszczelke .Kompresja dostaję się do kanału wodnego.
No i od rozrządu wypadało by zacząć, silnik 16 zaworowy na dwóch wałkach, jeśli przeskoczył to jest spora szansa na uszkodzenie zaworów, zmierzenie kompresji wyjaśni wszystko. pozdr
Te zawory mają trzonki o grubości 5 albo 6 mm. Jakiekolwiek spotkanie z tłokiem musi spowodować ugięcie zaworu i brak kompresji. Więc spotkania być nie mogło.
witam wszystkich , potrzebuję pomocy z mazdą 626 2.0 16v 92r zalewa świece paliwem w dużych ilościach , iskra jest , rozrząd w porządku teoretycznie wszystko ok. a jednak nie odpala. podczas dojeżdzania do świateł z gasła i od tej pory nie daje się uruchomić komputer niezgłasza żadnych błędów,świece nowe i iskra jest proszę o pomoc...pozdr. dodam że...
Kolego turbo ci prawdopodobnie chleje olej. Sprawdź kompresje i sprawdź na wejściu do intercoolera czy masz zarzygane olejem? Jaki przebieg auta?
To czym wczesniej badałeś kompresje, źe takiego byka p.....opełniłeś?
Sprawdź kolego również dokładnie kompresje jak czułeś woń benzyny oraz gaśnie na wolnych :)
Jutro zmierzę kompresję ale mam pytanie gdy dodam lekko gazu silnik wpada odrazu na bardzo wysokie obroty i nie przyspieszając przy tym jednocześnie
renault kompresja sprinter kompresja kompresja wtrysk
przepalenie lampy zmywarka bezpiecznik wymiana lublin hamulce
bramka antykradzieżowa chińskie radio samochodowe
PR Master nie wykrywa portu COM - rozwiązania i diagnostyka Napięcia 12V i 5V w zasilaczu Xbox 360 Slim