dzięki ociz. może to trochę mało prawdopodobne, ale skoro po raz tam któryś idą łożyska to jednak coś może być nie tak z czopami. krzywe, wcześniej obróciło na nich łożysko, nie jest w osi na całej długości. warto sprawdzić. albo coś z montażem nie tak jest- młotkowy.
Zdemontuj koło i sprawdź co się stało . / piasta , zawieszenie zgięte / . Tak samo z siebie się stało?
Wytniesz rowek o głębokości 2 - 3 mm, długości 1 cm, na końcówce wału i to wystarczy. Nóż z piastą i tak jest dokręcany śrubą do wału. Jeżeli średnica wału jest taka jak otwór w piaście i wał posiada otwór na śrubę (są wały bez otworu, tylko z gwintem zewnętrznym). Taki rowek nie będzie miał żadnego wpływu, na wytrzymałość ani wyważenie wału.
Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie,...
A felga dobrze siedzi na piaście? Wyprostować jej nie dasz rady.
Niestety sam nie posiadam tokarki , zlecilem tokarzowi taka usługe dostarczyłem mu piaste wraz ze zwrotnica aby mógł osądzić piaste skręcić i wtedy wrzucić na tokarke. Przetoczył powierzchnie styku piasta-felga ale bez efektu. Nie uzyskałem od niego informacji co i jak czy coś było widać ponieważ przy odbieraniu wydawał mi kto inny. Spróbuje jeszcze...
Tarcze i klocki wymieniałem około 1000km temu Jak tarcze z dolnej półki, to już są krzywe. Wystarczyła kałuża a i nie pomogło zamontowanie na nieoczyszczone piasty.
Mechanik (idiota) jak wymieniał tarcze nie sprawdził piast A były krzywe. Chwilę był spokój A później tarcze się znowu pokrzywily od tych piast. I teraz do wymiany piasty i znowu chamulce.
Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta. Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe. Raczej piasta Tutaj z kolei odczuwalne było by bicie podczas hamowania. Skłonił bym się do dokładnego sprawdzenia zawieszenia zarówno samochodu jak i silnika. Być może tu jest problem?
No to ewidentnie coś jest krzywe. Jeśli opona nie ma jaja to felga, piasta - szukać patrzeć mierzyć. Opony przekładałeś czy całe koła?
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
Poszukaj sobie warsztatu, który toczy tarcze na aucie. Podjedź i będziesz wiedział czy piasta z tarczą ma bicie, czy nie. Ja stawiam właśnie na to, bo przerabiałem to fakt, że w Lanosie, ale dopiero po toczeniu tarczy na aucie problem znikł. pzdr P.S .Ostatnie zdjęte tarcze zostały przetoczone,bo okazały się krzywe. Jednak nie za wysoka ta półka chyba,...
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
Witam. Bicie jest cały czas czy podczas hamowania tylko? Podnieś auto i zobacz czy czy widać coś po oponach jak koła się obracają albo zamień tył z przodem i czy jest jakaś różnica. A jak mówisz że stało się to po wymianie hamulców to bardzo prawdopodobne że krzywa tarcza albo nie doczyszczona powierzchnia na piaście do której tarcza przylega. Sprawdzanie...
Nic nie mogę doradzić nie widząc problemu i nie mogąc stwierdzić czy tak naprawdę istnieje. Bardzo krzywa felga da o sobie znać już przy prędkości 50-60km/h a felga z minimalnym biciem przy prawidłowym wyważeniu koła nie będzie wpływać na komfort jazdy. Jedyne co mogę poradzić to popytać znajomych i kolegów jaki warsztat polecają i nawet gdyby nie oferowali...
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
Może być jeszcze jedna choć bardzo mało prawdopodobna przyczyna mianowicie krzywa piasta. Kiedyś przywaliłem w krawężnik kadettem i sie zgięła felga tarcza i piasta
Witam Mam taki sam problem z bicie tylnego hamulca. Bije nawet po zaciągnięciu ręcznego. Wymieniłem już szczeki najpierw jakieś tanie teraz BOSCHA, nowe bębny, nowe cylinderki, nowy płyn hamulcowy i dalej bije. nowe bębny tez by miały bicie ? hmmm Zacząłem kabinowa podmienia z starymi bębnami i nic to nie pomaga :/ Krzywa piasta powodem ?? Tylko ja...
1. nic nie jest za darmo. Płacisz energią swojego pedałowania. Na pewno opory są zdecydowanie mniejsze niż klasyczne dynamo a diodki biorą bardzo mało ale porządek pojęciowy zachowajmy ;) . 2. 8mm szczliny bo bicie?? Masz wszystko przy samej osi prawie! Boję się pomyśleć w jakim stanie masz rower. Zajrzyj czym prędzej do piast, wymień smar, zużyte części...
Wytrzep zawieszenie i dodatkowo sprawdź skuteczność hamowania na tylnej osi. Skoro tarcze i klocki wymieniłeś, piasty czyste to coś w zawieszeniu. Ale żeby przy tym pedał hamulca pulsował... Ciężka sprawa. Może przyłożyłeś kołem w krawężnik i piasta krzywa?
Witam Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii. Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych...
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
Sprawdź: - czujniki EBS pod kątem rezystancji i uszkodzeń po obu stronach, prawa/lewa - przewody tych czujników pod kątem uszkodzeń przetarć, przerw - pierścienie impulsacyjne w obu piastach, czy nie są uszkodzone, krzywe, skorodowane - czy nie ma luzów na piastach, bo może łożyska się kończą i tym samym zwiększyła się przerwa między czujnikiem a kołem...
Przy 100 na godzinę drgania wracają, dosyć wyczuwalne, Koła wyważone? hamując samochód drga, bez względu na prędkość, Do sprawdzenia krzywizna piast za pomocą czujnika zegarowego. Może dostały "strzała" i się zgięły. chciałem wymienić drążki kierownicy, ale nie wiem czy to w nich tkwi problem Skoro nie mają luzu to nie są krzywe to nie ma sensu ich...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Tak wygląda... Dodano po 3 Piasta wymieniona tarcza też. I nic to nie dało. Nowa tarcza i Piasta. Obracając tarczę przyblizala się i oddalała na nowej piascie.. Myślałem że Piasta krzywa a na nowej ten sam efekt.
Co to może być? Kiepski serwis. Mam bmw x5 f15 Chwalisz się, czy żalisz? Nie chwale. Po prostu pisze w imieniu kumpla. Serwis mu powiedział, że może klocki mu się źle ułożyły dlatego chciałem posłuchać tutaj opinie. Dodano po 3 Jeżeli przed wymianą nic takiego nie miało miejsca, to tak na szybko można by wywnioskować błąd montażu. Na przykład nie oczyszczenie...
Witam Sprawdź i ewentualnie zamień koło/ może krzywa Fela/ . Musisz wykluczyć czy jest to trakcyjne czy mechaniczne to znaczy podnieś auto odpal na 1 bieg i zobacz co się dzieje, sprawdź zawieszenie dolny sworzeń gumy na wahaczach , sprawdź czy piasta koła nie jest krzywa Pozdrawiam
robił mi to tata u siebie w warsztacie.. nic nie tarło... tylko od samego początku popiskiwał klocek w lewym kole ale sprzedawca powiedział ze mimo firmy może delikatnie piszczeć.... piasty były porządnie oczyszczone i wszystko poskładane okej. tarcze i klocki kupowałem normalnie w sklepie. czy tarcza jest krzywa... - na oko tego nie widać ale podczas...
Do moderatora: jeśli zły dział to proszę o przeniesienie i przepraszam. Tak to kolego nie pisz:D Oni wtedy zazwyczaj do kosza temat przesuwają. Postaraj się zmienić opony na letnie jak najszybciej. Już śniegu raczej nie będzie. Wymianę przeprowadź u wulkanizatora. Niech dobrze wyważy koła. Sprawdź czy nie masz krzywej felgi. Jak się sprawuję to autko?...
bo jak zamawiam u szklarza szybę i podczas przycinania pędzie mu nie tam gdzie trzeba, to nie płacę za to A czy jak zaniesiesz krzywą ramę do szklarza i on Cie o tym informuje że szyba może pęknąć, mimo to każesz wstawić. Szyba pęka nim dojedziesz do domu kogo obciążysz za nią? Wada była krzywa rama, w samochodach są inne wady konstrukcyjne, w tym...
Tarcze nie mają nic do bicia kierą,(dopiero przy hamowaniu) , ale czy hunter by tego nie wyłapal? to tylko maszyna jak operator z pierwszej łapanki to nawet na najlepszym sprzęcie nie da rady. Jak zawieszenie w porządku felgi oryginał i siedzą na piaście , otwór centrujący ten sam to na bank krzywe felgi-bicie. Kazda krzywa felga da sie wywazyc do 3razy
Dużo kilometrów upłynęło od złożenia roweru -1200. średnio na baterii przejeżdżałem 160km z TSDZ2, Link do opisu do tej pory rower ewoluował, uzyskał kilka dodatkowych elementów i oczywiście są dalsze prace nad modernizacją. Całkowicie będą zmienione hamulce na rolkowe. obecne przy prędkości 40km/h szału nie robią ale o tym później. Teraz chciałem przybliżyć...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Tak, chodzi o taką sytuację z jazdą na niższym biegu. A drżenie przy wyższej prędkości to może być kilka opcji. Niewyważone koło. Krzywa tarcza Krzywa piasta Luzy w zawieszeniu np tulejki wahaczy.
A nie wpadło Wam do głowy że to może być wywołane luźną śruba mocującą silnik -patrząc od koła pasowego , byłaby to śruba w głębi pod zbiornikiem- znam taki przypadek- przy wolnych to nie prxzeszkadzało ale przy wirowaniu żrzut był bankowy. Pozostajke jeszcze dokręcenie koła- tez zrzuci pasek. Smiem wątpić. Ta pralka to konstrukcja Brandt'a, to znaczy...
Pierscien dystansowy,to taka tulejka dopasowujaca srednice piasty do otworu centujacego w feldze.Felga powinna wejsc deilkatnie na wcisk,nie moze byc luzna i latac na prawo,czy lewno bez przykrecenia srub.Sruby tylko dokrecaja felge,a nie ja centruja.Jesli nie potrzebny jest pierscien,a felgi byly sprawdzone razem z kolami i nadal sa bicia,to przyczyna...
Z powodu braku reakcji jestem zmuszony do zamieszczenia listu wysłanego do Pana . Który tu zmieszał minie z błotem : " Jeżeli uraziłem Pana to bardzo przepraszam . Cytuje Pana posty : " Wyszło 97mm przy piaście i 55mm na końcu . Ale takiego Z= 10 nie można przyjąć dla 3-łopatek najwyżej 7-8 ,,,,,sprawność spada!!!!! " " Chyba pokumałem o co Ci chodzi,...
Witam Problemem jest szarpanie kierownicy przy hamowaniu.Tarcze zmienione+klocki, piasty proste, alufelgi proste (na stalówkach to samo) opony nowe wyważone. I dalej szarpie kierownicą przy hamowaniu. grzie szukać??I co jeszcze może być krzywe??pozd Dodano po 1 Dodam że jest ABS.
Jak przyśpieszasz samochodem i trzęsie to by wskazywało na półosie. Ale przy hamowaniu to w 90% przypadków krzywe tarcze, a rzadziej piasty. To jest do zmierzenia. Tylko trzeba mieć przyrząd. Niech wymieni tarcze po co się rozpisywać Michu
Niech ci ktoś sprawdzi czy nie masz krzywej którejś przedniej piasty koła , może w coś uderzyłeś i teraz koło "bije" , tam wyżej kolega wspomniał o półosiach{z przegubami} i to też wydaje się być prawdopodobne . No pozostaje jedynie wiarygodny mechanik .
Krzywa piasta,a swoją drogą co pompa ma do szrpania??????????????
Nie koniecznie musi być jakiś super wytrzymały rower sam jezdziłem kilka lat rowerem (zwykłym góralem) z silnikiem KO montowany nad pedałami i wszystko wytrzymuję za wyjątkiem koła tylnego szybko jest krzywe teraz mam niemiecki silnik MAW i to samo tylko koło wymaga częstego centrowania i przy napędzie na łancuch trzeba pokombinować z mocowaniem koła...
Przejżyj tarcze hamulcowe, mogą być krzywe już ale wtedy by tłukło kierownicą. Kiedy jedziesz to nic nie buczy, jeśli wchodzisz ostrzej w zakręt?? Wydaje mi się że łożyska piast przednich do wymiany, ewentualnie tył też. łożyska kół ewidentnie słychać i nie można ich pomylić z czymś innym.
Mechanik kłamie, wszyscy tu kłamią. Wszyscy chcą okraść, musisz uważać. To bardzo poważny problem! Daj mi numer do tego mechanika, co nawet czujnikiem zegarowym sprawdzał i powiedział, że piasty mogą być krzywe...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
kola byly wywazane juz ze trzy razy przy zmianie opon ,takze to wykluczam. a co do odpowiedzi jerrego , ja nim nigdzie nie uderzylem ,ale nie wiem czy nie zrobil tego poprzedni wlasciciel bo gdy go kupilem , byl zuzyty lewy swozen wachacza i amortyzator byl jak mechanik stwierdzil wybity(zlamany) takze bardzo prawdopodobne, ale jakby byla krzywa piasta...
Witaj,a to dlatego że po zdjęciu tarcz nie zostały założone dokładnie w pierwotnym miejscu,i widziałem jak mechanior dopasowywał podkładkę pomiędzy felgę a tarczę hamulcową, bo koło już nie było tak ułożone jak przed demontażem, może jest rdza pomiędzy tarczą a piastą,hamulce to podstawa mechaniki samochodowej i uważam że ten mechanik jest nie douczony...
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół. Dodano po 4 Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
Witam. Mam podobny problem. Nie mogę jej ustawić. Byłem w sklepie, kazali mi reklamować w serwisie. Mówili coś o masówce, hehe. Jeśli będzie to bardzo poważna wada obiecali zwrócić pieniądze w sklepie. Na razie czekam na przyjazd serwisanta Deawoo. Zobaczymy co powie. Pralkę kupiłem tydzień temu. Widocznie chyba mamy do czynienia z wadliwą serią. Krzywa...
Witam. Otóż mam taki problem: przy jeździe około 25 km/h do 45 km/h słychać dziwne tępe stukanie zwiększające częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości. Stukanie to zanika po przekroczeniu 45/50 km/h, ale np. przy prędkościach rzędu 120-140 km/h też je słychać w berdzo dużej częstotliwości, ale nie jest to bardzo głośne. Łożyska z przodu wymienione niedawno,...
Jeżeli problem dalej nie jest rozwiązany, proponuję przetoczyć tarcze przednie na samochodzie.Gdyby piasta była jednak minimalnie krzywa pozwoli to usunąć bicie związane z przednią osią.
Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko...
Ściągaczem też nie pójdzie ? Z tym to byłbym ostrożny! Można pokrzywić koło magnesowe. O ile ono nie jest już pokrzywione. :cry: Trzeba sprawdzić bicie samego koła, bo sprawdzanie zamontowanego może być obarczone błędami montażu lub krzywym czopem wału. Jeżeli koło ma spore otwory, to można próbować użyć ściągacza (najczęściej dwuramienny) "łapiąc"...
Witam, mam problem a dokładniej moja narzeczona. Ma golfa 4 1.4/16v z 98r. Podczas jazdy coś tłucze/stuka/puka przy przednim zawieszeniu (chyba zawieszeniu) Jest to rytmiczne pukanie wzrastające z wzrostem prędkości i na na odwrót. Postawiłem samochód na klocki pod zawieszeniem tak aby koła były w górze i symulowałem jazdę w aucie nic nie było słychać...
Mogę zrobić film z karuzeli, tam koło 1.5 setki jest. Wiadomo że piasta może być krzywa, i łożysko też luz mieć może. Dodano po 45 Ja pije do tego że nowe gówniane tarcze potrafią mieć po 20 i więcej setek.
Zrobiona pierwsza trasa po tych całych naprawach , oczywiście ściąga jak ściągało ale doszło "szarpanie kierownicą" tak to określa kierowca , raz mocniej raz lżej tak się dzieje. Mówi że to takie wrażenie sprawia jakby jechał na kwadratowych kołach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Olej jest pod maxa. Kolego nie rozkładaj rąk jak wiadomo kto.....
Problem już rozwiązany. Winna była krzywa piasta została już wymieniona i jest dobrze. Dziękuję wszystkim.
Było już na forum shorstki Temat postu: Re: ( Kia Rio ) Kia Rio I pierścień dystansowy łożyska przedniego koła Łożysko w każdej piaście jest dwuczęściowe, stożkowe. Między nimi powinien znajdować się pierścień dystansowy (tuleja dystansowa), odpowiedzialna za regulację luzu. Ogólnie bardzo ciężko go dobrać i mało który warsztat jest w stanie to zrobić...
Tarcze + klocki nowe Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste? Przy krzywej tarczy nawet bez hamowania mogą występować drgania przy wyższych prędkościach, ale do rzeczy bo taka wzmianka w niczym nie pomaga. Tak, dokładnie wszystko oczyszczone. Problem jest bardziej złożony, podstawy takie...
Wszystko ok a kąt pochylenia w minusie sporo poza zakres. Czyli masz negatywa, jedyne co mi przychodzi to krzywa piasta jak auto dostało wysoko w koło.
Witam jestem posiadaczem vectry b po-lift z silnikiem y20dth. Po zmianie opon na zimowe przy prędkości 50-60 km na każdym biegu czuć wibracje pedałów gazu i hamulca , coś jakby załączający się ABS. ponadto przy hamowaniu z tej prędkości pedał hamulca jest sztywny a po mocniejszym wciśnięciu czuć coś jakby ślizganie. Myślałem ze to wina zbieżności opon...
Czy to krzywe bębny? Pewnie tak, reklamuj lub przetocz, bo samo raczej nie zniknie. I efekt jest taki że jak wciskam hamulec to mam jakby minimalne wibracje - małe ale czuć. Najbardziej to czuć na pedale hamulca niż na karoserii. Jak hamuje samym ręcznym to czuć już duzo mocniej. To sugeruje że możesz mieć za duży odstęp szczęki-bęben, samoregulator...
Krzywa piasta krzywi tarczę lub wystarczy że jest nieczyszczone dokładnie z rdzy. Spróbuj delikatnie hamować ręcznym ten test wykaże czy problem jest z przodem czy tyłem . Jak będziesz miał określony czy to przód czy tył zostaje rozebrać i sprawdzić bicie najlepiej czujnik zegarowy i pomiar .
Szukam pomocy, bo nie mam już koncepcji na nagminnie padające sworznie, szczególnie z lewej strony. Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.9 tdi AJM 115 KM 2001r. Przejąłem go po bracie, który go porzucił. Założyłem sobie pewien projekt którego nie mogę dokończyć, a winą są nagminnie padające sworznie. Wymieniłem w nim sporo rzeczy. Sanki przednie były zdemontowane...
Mam problem z hamulcami w samochodzie Audi A4B5 rocznik 1994. Zaczęło się od problemu z pulsowaniem pedału hamulca i przy tym czuć jakby hamulec łapał i puszczał, wrażenie jakby tarcza była w jednym miejscu tłusta. Zasugerowałem wymianę tarcz, standardowe objawy "bicia". Właściciel kupił tanią chińszczyznę "Hart". Po montażu bez zmian. W ciemno kazałem...
Sama z siebie ta spinka nie wyjdzie, chyba że pęknie, więc za dnia, przy niedzieli, można dokładnie obejrzeć samochód. Luźna być może, akurat tak w tym położeniu ustawiła się koronka, że może być. Byle była, piszesz że luźna, więc jest :?: Tak, jest bardzo luźna. Czy wyjdzie, gdy felga jest na piaście? Próbowałem tę spinke wyciągnać nie odginając dwóch...
Chcialem przetoczyć tą tarczę ale tokarz powiedział że nie da rady bo jest popękana. Czyli trzeba ją wymienić. Dodano po 5 Założyłem nową tarczę. Przykręciłem na dwie śruby. Obracając tarczą przyblizala i oddalała się od jarzma. Czy możliwe że Piasta krzywa?
Zbieżność zbieżnością ale zrób to w starym stylu: postaw auto na równym, weź 2 łaty i przyłóż do kół na wysokości piast i zmierz z przodu na końcu, przesuń łaty do tył i zmierz na końcu. Zaznacz kredą miejsce w którym opony stoją na asfalcie, przejedź żeby znaki znalazły się na górze i zmierz ponownie. Pozwala to na korekcję pomiaru z krzywych kół....
Witam serdecznie Opiszę pokrótce problem. Zakupiłem używaną hulajnogę która poza problemem z krzywą tarczą hamulcową tylnego koła działała normalnie. Żeby odkręcić tarczę z piasty musiałem rozpiąć wiązkę silnika z instalacji. Po ponownym podłączeniu silnik nie reaguje na manetkę :( Fotki sterownika oraz innych modułów. Fotki Z przeprowadzonych testów:...
Proszę czytać wszystkie posty. Skoro 3 komplet kół bije tak samo, a te same koła w innych autach nie biją to raczej nie są koła. Krzywa piasta byłaby już od startu, a u mnie wibracje pojawiają się przy dużych prędkościach, lecz też nie zawsze.
Jak drgania podczas hamowania to mogą być opony, felgi, tarcze krzywe, Piasta
Jak bicie jest tylko przy hamowaniu to żadne czujniki, żadne obroty tarczy, tylko krzywa tarcza. Kiedy się rozgrzewa zaczyna się krzywić. Możliwe że nic nie wyjdzie przy pomiarze czujnikiem, bo problem jest tylko przy rozgrzanej tarczy. Raczej nie uszkodziła się przez łożysko, tylko już wcześniej była uszkodzona, tylko może przez luz na łożysku nie...
Witam, będę wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem post, jeżeli nie to proszę o przeniesienie. Pacjent jak w temacie - Passat B7 kombi 2012r 2.0TDI 103kW. Generalnie auto jeździ bez zarzutu, zero wycieków, brania oleju, problemów z odpalaniem, skrzynią, turbo, dynamiką itd. Od pewnego czasu pojawił się...
Moim zdaniem krzywe pierscienie na piastach.
Witam, Po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach mam problem. Rano, gdy ruszałem, słyszę tarcie, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić wszystkie koła przed wyjazdem. W prawym tylnym kole klocek ociera w jednym miejscu podczas swobodnego kręcenia kołem. Czy może być tarcza "grubsza" w tym miejscu i to się dotrze? Czy raczej piasta albo tarcza jest...