Niektórzy są oszczędni. Jak masz krzywe piasty a mało kasy to lepiej przetoczyć tarcze na samchodzie niż płacić za nowe piasty, łożyska i robotę ponad tysiąc złotych. Sam przetaczałem na samochodzie i prawdę mówiąc z bardzo dobrym rezultatem. kupic nowe tarcze i problem znika Jak masz krzywe piasty to możesz sobie zmienić 100 kompletów tarcz a i tak...
Witajcie mam problem z przednimi kołami w bashanie są strasznie krzywe. Po podniesieniu quada i obrocie koła widać jak by była zwichrowana felga. Oddałem do wulkanizatora ale jest prosta, ściągnąłem piaste i na zwrotnicy było lekkie wytarcie w miejscu łożyska. Kupiłem i założyłem nowa zwrotnice , efekt ten sam krzywe Koło, zamowilem nowa piasta (niby...
Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko...
Chwila chwila, w ani jedno słowo nie wierze czytając że skrzywienie widzi gołym okiem, czujnik zegarowy w oczach? W niecały kilometr tarcze pokrzywić? Napisz jeszcze raz co się dokładnie dzieje, trzepie kierownicą? Pedałem? Jak tylne hamulce wyglądają? Jaki wynik z pomiaru bicia piasty oraz tarczy?
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
Czy to krzywe bębny? Pewnie tak, reklamuj lub przetocz, bo samo raczej nie zniknie. I efekt jest taki że jak wciskam hamulec to mam jakby minimalne wibracje - małe ale czuć. Najbardziej to czuć na pedale hamulca niż na karoserii. Jak hamuje samym ręcznym to czuć już duzo mocniej. To sugeruje że możesz mieć za duży odstęp szczęki-bęben, samoregulator...
Przy 100 na godzinę drgania wracają, dosyć wyczuwalne, Koła wyważone? hamując samochód drga, bez względu na prędkość, Do sprawdzenia krzywizna piast za pomocą czujnika zegarowego. Może dostały "strzała" i się zgięły. chciałem wymienić drążki kierownicy, ale nie wiem czy to w nich tkwi problem Skoro nie mają luzu to nie są krzywe to nie ma sensu ich...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Niech ci ktoś sprawdzi czy nie masz krzywej którejś przedniej piasty koła , może w coś uderzyłeś i teraz koło "bije" , tam wyżej kolega wspomniał o półosiach{z przegubami} i to też wydaje się być prawdopodobne . No pozostaje jedynie wiarygodny mechanik .
Jak drgania podczas hamowania to mogą być opony, felgi, tarcze krzywe, Piasta
No to ewidentnie coś jest krzywe. Jeśli opona nie ma jaja to felga, piasta - szukać patrzeć mierzyć. Opony przekładałeś czy całe koła?
Moim zdaniem krzywe pierscienie na piastach.
Sprawdź: - czujniki EBS pod kątem rezystancji i uszkodzeń po obu stronach, prawa/lewa - przewody tych czujników pod kątem uszkodzeń przetarć, przerw - pierścienie impulsacyjne w obu piastach, czy nie są uszkodzone, krzywe, skorodowane - czy nie ma luzów na piastach, bo może łożyska się kończą i tym samym zwiększyła się przerwa między czujnikiem a kołem...
nakrętki stożkowe by znacznie pomogły. Nie, Pogorszyłyby sprawę. Niemal wszystkie auta ciężarowe mają płaskie nakrętki,bo koło utrzymywane jest w osi nie szpilkami,tylko siłą docisku.Duży ciężar,to konieczność mocniejszego dociskania i zwiększenia jego powierzchni. Zeby zrobić odpowiednio duży stożek,to materiał na felę musiał by mieć ze 20mm grubości....
Mechanik kłamie, wszyscy tu kłamią. Wszyscy chcą okraść, musisz uważać. To bardzo poważny problem! Daj mi numer do tego mechanika, co nawet czujnikiem zegarowym sprawdzał i powiedział, że piasty mogą być krzywe...
Wytniesz rowek o głębokości 2 - 3 mm, długości 1 cm, na końcówce wału i to wystarczy. Nóż z piastą i tak jest dokręcany śrubą do wału. Jeżeli średnica wału jest taka jak otwór w piaście i wał posiada otwór na śrubę (są wały bez otworu, tylko z gwintem zewnętrznym). Taki rowek nie będzie miał żadnego wpływu, na wytrzymałość ani wyważenie wału.
A felga dobrze siedzi na piaście? Wyprostować jej nie dasz rady.
Mechanik (idiota) jak wymieniał tarcze nie sprawdził piast A były krzywe. Chwilę był spokój A później tarcze się znowu pokrzywily od tych piast. I teraz do wymiany piasty i znowu chamulce.
Jak tarcze z dolnej półki, to już są krzywe. Wystarczyła kałuża a i nie pomogło zamontowanie na nieoczyszczone piasty. Kolega ma 100% racji
Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta. Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe. Raczej piasta Tutaj z kolei odczuwalne było by bicie podczas hamowania. Skłonił bym się do dokładnego sprawdzenia zawieszenia zarówno samochodu jak i silnika. Być może tu jest problem?
Witam. Objaw ewidentnie uszkodzonego przegubu, krzywej półosi.. Ale piszesz ze wymieniałeś - na nowe czy regenerowane. Może przegub wewnętrzny został stary? Krzywa piasta? Pytanie bo może to będzie czekać. zauważ czy ta prędkości nie zmienia przedziału km/h Wtedy ewidentnie przegub. Uszkodzony ale jeszcze nie tak żeby było można wyłapać luz na przegubie....
A nie wpadło Wam do głowy że to może być wywołane luźną śruba mocującą silnik -patrząc od koła pasowego , byłaby to śruba w głębi pod zbiornikiem- znam taki przypadek- przy wolnych to nie prxzeszkadzało ale przy wirowaniu żrzut był bankowy. Pozostajke jeszcze dokręcenie koła- tez zrzuci pasek. Smiem wątpić. Ta pralka to konstrukcja Brandt'a, to znaczy...
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
Chyba pokumałem o co Ci chodzi, rysunek ma tak wyglądać szerokość profilu przy piaście musi się "zbiec" z krzywą maksymalnego momentu taką cienką zieloną!!!! Niestety Forum nie łyka wykresów z bmp!!!! Dodano po 3 Tak trzymać widzę, że dochodzimy do porozumienia!!!! Przy piaście to oczywiście mój skrót myślowy dokładnie to średnica pierścienia wewnętrznego...
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
Tarcze nie mają nic do bicia kierą,(dopiero przy hamowaniu) , ale czy hunter by tego nie wyłapal? to tylko maszyna jak operator z pierwszej łapanki to nawet na najlepszym sprzęcie nie da rady. Jak zawieszenie w porządku felgi oryginał i siedzą na piaście , otwór centrujący ten sam to na bank krzywe felgi-bicie. Kazda krzywa felga da sie wywazyc do 3razy
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Cześć,ja stawiam na krzywą piastę koła,lecz nie wiem którego,dużo ludzi ma ten problem po zimie,krawężniki,dziury w jezdni,itp,i jeśli masz sprawne koła to zasuwaj po piastach.
Nie koniecznie musi być jakiś super wytrzymały rower sam jezdziłem kilka lat rowerem (zwykłym góralem) z silnikiem KO montowany nad pedałami i wszystko wytrzymuję za wyjątkiem koła tylnego szybko jest krzywe teraz mam niemiecki silnik MAW i to samo tylko koło wymaga częstego centrowania i przy napędzie na łancuch trzeba pokombinować z mocowaniem koła...
Witam Problemem jest szarpanie kierownicy przy hamowaniu.Tarcze zmienione+klocki, piasty proste, alufelgi proste (na stalówkach to samo) opony nowe wyważone. I dalej szarpie kierownicą przy hamowaniu. grzie szukać??I co jeszcze może być krzywe??pozd Dodano po 1 Dodam że jest ABS.
Na początek sprawdzić czy piasta i łożysko jest sprawne . U mnie i u kolegi ten sam przypadek : nieważne jaki producent 4-5 tys km i tarcze krzywe .u mnie dwie przednie u kolegi jedna . wymiana całej zwrotnicy ( używana ) i problem zniknął . po którymś komplecie tarcz to przestało bawić jak się skrzywiły .
Jeśli dobrze zrozumiałem, to główne podejrzenie pada na śrubę centrującą, więc nie dokręcaj jej na siłę (nazwa sugeruje tylko centrowanie). Może źle złożyłeś zespół hamujący, np. sprężyny, regulator hamulca itp.. Luz łożyska musisz pozostawić, najlepiej dokręcić z wyczuciem do oporu a następnie odkręcić o 1/4 obrotu, sprawdzając obracanie się bębna,...
Ściągaczem też nie pójdzie ? Z tym to byłbym ostrożny! Można pokrzywić koło magnesowe. O ile ono nie jest już pokrzywione. :cry: Trzeba sprawdzić bicie samego koła, bo sprawdzanie zamontowanego może być obarczone błędami montażu lub krzywym czopem wału. Jeżeli koło ma spore otwory, to można próbować użyć ściągacza (najczęściej dwuramienny) "łapiąc"...
Poszukaj sobie warsztatu, który toczy tarcze na aucie. Podjedź i będziesz wiedział czy piasta z tarczą ma bicie, czy nie. Ja stawiam właśnie na to, bo przerabiałem to fakt, że w Lanosie, ale dopiero po toczeniu tarczy na aucie problem znikł. pzdr P.S .Ostatnie zdjęte tarcze zostały przetoczone,bo okazały się krzywe. Jednak nie za wysoka ta półka chyba,...
Tarcze + klocki nowe Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste? Przy krzywej tarczy nawet bez hamowania mogą występować drgania przy wyższych prędkościach, ale do rzeczy bo taka wzmianka w niczym nie pomaga. Tak, dokładnie wszystko oczyszczone. Problem jest bardziej złożony, podstawy takie...
Zdecydowanie wymień tarcze. Zakładam że są mocno zużyte. Ja jeździłem aż do pęknięcia. Nic się nie stało, bo przeważnie tarcza pęka w miejscu fabrycznego przewężenia przy piaście i nie masz hamulca na jedno koło.Piasta się obraca a tarcza stoi zablokowana zaciskiem. Zużyte tarcze potrafią pęknąć po nagrzaniu i wjechaniu w kałużę. Opisałeś jeszcze kilka...
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
Nic nie mogę doradzić nie widząc problemu i nie mogąc stwierdzić czy tak naprawdę istnieje. Bardzo krzywa felga da o sobie znać już przy prędkości 50-60km/h a felga z minimalnym biciem przy prawidłowym wyważeniu koła nie będzie wpływać na komfort jazdy. Jedyne co mogę poradzić to popytać znajomych i kolegów jaki warsztat polecają i nawet gdyby nie oferowali...
Witam serdecznie Opiszę pokrótce problem. Zakupiłem używaną hulajnogę która poza problemem z krzywą tarczą hamulcową tylnego koła działała normalnie. Żeby odkręcić tarczę z piasty musiałem rozpiąć wiązkę silnika z instalacji. Po ponownym podłączeniu silnik nie reaguje na manetkę :( Fotki sterownika oraz innych modułów. Fotki https://obrazki.elektroda.pl/9774106100_...
Mam problem z hamulcami w samochodzie Audi A4B5 rocznik 1994. Zaczęło się od problemu z pulsowaniem pedału hamulca i przy tym czuć jakby hamulec łapał i puszczał, wrażenie jakby tarcza była w jednym miejscu tłusta. Zasugerowałem wymianę tarcz, standardowe objawy "bicia". Właściciel kupił tanią chińszczyznę "Hart". Po montażu bez zmian. W ciemno kazałem...
Witam jestem posiadaczem vectry b po-lift z silnikiem y20dth. Po zmianie opon na zimowe przy prędkości 50-60 km na każdym biegu czuć wibracje pedałów gazu i hamulca , coś jakby załączający się ABS. ponadto przy hamowaniu z tej prędkości pedał hamulca jest sztywny a po mocniejszym wciśnięciu czuć coś jakby ślizganie. Myślałem ze to wina zbieżności opon...
Do moderatora: jeśli zły dział to proszę o przeniesienie i przepraszam. Tak to kolego nie pisz:D Oni wtedy zazwyczaj do kosza temat przesuwają. Postaraj się zmienić opony na letnie jak najszybciej. Już śniegu raczej nie będzie. Wymianę przeprowadź u wulkanizatora. Niech dobrze wyważy koła. Sprawdź czy nie masz krzywej felgi. Jak się sprawuję to autko?...
Jutro dalej będę się z tym męczył, wydaje mi się że dobrze jest rozrząd na znaki ustawiony (3 razy ustawiałem ). Co może być jeszcze nie tak z tym rozrządem ?? koła zamienione czy wałki ??? Jest to wersja z śrubą centralną w wałku. Jakie znaki? W tym silniku nie ma znakow. Kola pasowe sa wolne. Unieruchamiane sa piasty kol, a nie kola! Nalegam, sprawdz...
Pierscien dystansowy,to taka tulejka dopasowujaca srednice piasty do otworu centujacego w feldze.Felga powinna wejsc deilkatnie na wcisk,nie moze byc luzna i latac na prawo,czy lewno bez przykrecenia srub.Sruby tylko dokrecaja felge,a nie ja centruja.Jesli nie potrzebny jest pierscien,a felgi byly sprawdzone razem z kolami i nadal sa bicia,to przyczyna...
bo jak zamawiam u szklarza szybę i podczas przycinania pędzie mu nie tam gdzie trzeba, to nie płacę za to A czy jak zaniesiesz krzywą ramę do szklarza i on Cie o tym informuje że szyba może pęknąć, mimo to każesz wstawić. Szyba pęka nim dojedziesz do domu kogo obciążysz za nią? Wada była krzywa rama, w samochodach są inne wady konstrukcyjne, w tym...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Było już na forum shorstki Temat postu: Re: ( Kia Rio ) Kia Rio I pierścień dystansowy łożyska przedniego koła Łożysko w każdej piaście jest dwuczęściowe, stożkowe. Między nimi powinien znajdować się pierścień dystansowy (tuleja dystansowa), odpowiedzialna za regulację luzu. Ogólnie bardzo ciężko go dobrać i mało który warsztat jest w stanie to zrobić...
Szukam pomocy, bo nie mam już koncepcji na nagminnie padające sworznie, szczególnie z lewej strony. Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.9 tdi AJM 115 KM 2001r. Przejąłem go po bracie, który go porzucił. Założyłem sobie pewien projekt którego nie mogę dokończyć, a winą są nagminnie padające sworznie. Wymieniłem w nim sporo rzeczy. Sanki przednie były zdemontowane...
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Sama z siebie ta spinka nie wyjdzie, chyba że pęknie, więc za dnia, przy niedzieli, można dokładnie obejrzeć samochód. Luźna być może, akurat tak w tym położeniu ustawiła się koronka, że może być. Byle była, piszesz że luźna, więc jest :?: Tak, jest bardzo luźna. Czy wyjdzie, gdy felga jest na piaście? Próbowałem tę spinke wyciągnać nie odginając dwóch...
krzywe koło krzywe łożysko dokręcenie piasty
atmel studio programator cyfrowy polsat zakodować kanał zmiana eprom
oscyloskop dt5200 oscyloskop dt5200
Lampki kontrolne w bojlerach: czerwona czy zielona? Peugeot 207 1.4 2011 – demontaż maglownicy z elektrycznym wspomaganiem, procedura krok po kroku