Niby co namieszałem bartez844? Po wymianie wałka mam ten problem. Wszystkie inne przyczyny niskiego sprężania wyeliminowalem. Zostaje tylko to ze krzywki na tym wałku są źle zrobione. Niewiem może zamyka lub otwiera zawory nie w tym czasie co powinien. Pozatymtym to jest wałek od lanosa.Wiec pytam się...
Witam wszystkich Czyli najlepszych fachowców na najlepszym forum;) Mój problem polega na tym iż mam kiepskie sprężanie w aucie j/w więc po kolei 1-6,7 2-4,5 3-3,8 4-8 i co zrobić ztym?? remont chyba dość drogo wyniesie??? silnik drugi niewiadomo w jakim stanie sie kupi... bardzo mnie interesuje...
Dzięki , narazie zostawię tak jak jest, może jeszcze innym manometrem sprawdzę,za ten zapłaciłem £140. A jakie inne objawy oprócz niskiego sprężania występują przy zapieczonych pierścieniach ?? No i co z tą turbiną , trzeba ją jakoś zalewać olejem czy coś?? Dzisiaj podkładam go do końca i zobaczę...
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Pomiar, zwykłym manometrem, przez obracanie walem, niewiele Ci da. Silniki posiadają stały lub odśrodkowy odprężnik na walku rozrządu i przy małych prędkościach obrotowych niewiele zmierzysz. To, są silniki z niskim sprężaniem, powiedzmy że 6-7 atm, to dobry wynik, zależy ile nagaru jest w komorze...
To są silniki o niskim sprężaniu i pewnie ma jeszcze odprężnik. Czyżby to było typowe szukanie dziury w całym. :D
1 wyciągasz wszystkie wtryski 2 wkładasz zegar do każdego cyl oddzielnie i kręcisz rozrusznikiem tak do 10 sek aż cisnienie na zegarze przestanie rosnać i tak dla wszystkich cyl. 3 Jesli ciśnienie jest niskie lub jest różnica pomiedzy cyl to powtarzasz pomiary ale wcześniej na cyl wstrzykujesz olej...
Witam Do sprężania powietrza przy wydajności 140 m3/h do 10bar trzeba dać co najmniej 15KW silnik (w niskich temperaturach są problemy z rozruchem, olej gęstnieje) i sprężarka nie chce się rozpędzić. Przerabiałem kilka lat temu sprężarki chłodnicze (i nie tylko) Polskiej produkcji (chyba typ XD68)...
Witam Mam traktorek od szwagra. Bardzo zaniedbany. Wymieniłem cewkę i rozrusznik, ustawiłem zawory. Ma niskie ciśnienie sprężania około 3,5atm. Nowe silniki mają co najmniej 12atm. Silnik troszkę przegrzany nie ma rys na cylindrze. Czy jest sens dalszej zabawy i wymiany np pierścieni? Czy ktoś miał...
Sprawność procesu sprężania jest niska, więc w cieple odzyskasz sporo. Nie policzę bo nie mam wzorów ale jakoś 70%
Witam, jeśli rano zostawiasz po odpaleniu niebieski dymek to przyczyną są uszkodzone o-ringi na zaworach. Jeśli jeden z nich znajdujący się na "najsłabszym" cylindrze jest już w stanie agonii to niskie ciśnienie na tym cylindrze może być spowodowane niedomykaniem się zaworu spowodowane nagarem powstającym...
Zanim mnie skrytykujesz ponownie, przeczytaj proszę to co napisałem. Jasno napisałem o "braku oleju" a nie jego niskim stanie. Co do dzwonienia w kościele...hmmm ciekawa teoria, ponieważ silniki naprawiam nie od dziś i to nie hobbystycznie. Myślę że możemy śmiało zakończyć nasza dyskusję, ponieważ...
Romoo, przecież przy takim ciśnieniu to już nie powinien zapalić - albo potknąłes się przy warunkach pomiaru - zbyt niskie obroty, zamknięta przepustnica, uszkodzony zegar itd. Jak dla mnie to nawet nie zużyty ten silnik tylko wręcz przytarty.
Kompresja na zimnym mierzona. Czy tak niska kompresja na 3 cylindrze może powodować że czasami na niego nie pali? Bo iskra na nim jest, paliwo/LPG dociera a czasem 3 odmawia posłuszeństwa.
Też wydaj mi się że te 7 to mało, jak wkręci się na obroty to już idzie ale na niskich obrotach jest bardzo źle, dusi się gaśnie. Zimny pali w miare ale z 10 minut nie wolno ruszać gazu, bo gaśnie. przekroczyć 100km/h to jest bardzo ciężko. Myślełem że kat się przytkał, ale to nie to. Dzięki. Włąsciciel...
Jak bardzo rozkręconym układem wydechowym, tj. w którym miejscu? Objaw jest taki, że auto jedzie żwawo (jak na ten silnik) do ok 110-120 km/h a potem dosłownie nagle przestaje. 130 km/h ledwo daje się wyciągnąć z niego na prawie 10 kilometrach autostrady. Poza tym pali sporo więcej niż powinien, bo...
Filtr jest nowy. Gaźnika całego nie rozbierałem, ale wygląda na czysty. A co z tym ciśnieniem? Jest w normie czy zbyt niskie?
Jeżeli odpowietrzenie skrzyni korbowi jest drożne to pozostaje pomiar ciśnienia na tłokach. Niskie ciśnienie powoduj spadek mocy silnika. Spadek mocy mogą powodować małe luzy zaworów. Jest parę rzeczy do sprawdzenia.
witam. Autko jak wyżej, silnik 1.0 ALL. Mam problem autko chodzi dziwnie jak by na 3 cylindry. Sprawdzałem ciśnienie sprężania i na jednym cylindrze jest ok 7 atmosfer reszta ok ok 10 na zimnym silniku. Co może powodować tak niskie ciśnienie w tym jednym cylindrze autko ma 80tyś przebiegu udokumentowane...
Mam renault thalie 2005 1.5dci u mechanika i było niskie ciśnienie na tłokach, dopóki odpalała to kopcił i takie błędy jak na obrazku. Majster mówi że wystarczy kupić słupek a może tylko głowice ? Jaki kupić i czy ten model ma z przodu czy z tyłu rozrusznik ?
To silniki z dość niską kompresją bo 17:1.Serwisowka podaje minimalną wartośc w granicach 24-28 bar.Maksymalna róznica miedzy cylindrami 3,5 bar.
Widoku przytartych panewek nie da się przeoczyć (już nie są srebrne tylko żółte i czarnawe ew. rozklepane z zadziorami) , po drugie w tych silnikach czasami wywalało zimer wału od strony rozrządu jak był kiepski, musi być dobrej firmy i dobrze wbity/osadzony. Łańcuch jest napinany przez napinacz hydrauliczny...
Witam szanownych forumowiczów, Czytam ostatnio o powietrznych pompach ciepła powoli przymierzając się do zakupu lub konstrukcji własnej. Zastanowiła mnie jedna myśl, czy zamiast standardowego obiegu z parownikiem, skraplaczem, czynnikiem dwufazowym itd. jest możliwe zastosowanie układu otwartego,...
Wg mnie najmocniejszy cylinder powinien mieć wartość 0. Może to któryś kolega potwierdzi. Czy w tym teście musiałem kręcić rozrusznikiem? To bardziej wygląda na korekcję pompowtryskiwaczy. Jednak takie niskie wartości są ok.
Tak, skuter nie odpala z rozrusznika, z kopnika odpala po wielokrotnym kopnięciu. Ciężko ustalić wolne obroty, dymi mocno, chociaż to może być spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku, bo ktoś przesadził z mieszanką. Po takim kręceniu rozrusznikiem świeca jest mokra, więc mieszankę zasysa. Co dziwne,...
Witam! Mam golfa 1.9TDI, 90-konnego. Problemem jest ciężkie zapalanie przy niskiej temperaturze. Świece żarowe są sprawdzone i działają w porządku. Ciśnienie sprężania w cylindrach wynosi 31,5 bar. Oleju samochód nie bierze. Po zapaleniu przez dłuższy czas lekko kopci na niebiesko, spaliny są lekko...
1cyl 17 2cyl 15 3 cyl 9,5 4 cyl 17 Tak wygląda ciśnienie sprężania w tym aucie. Auto salon polska od nowego klient ma. 145tyś najechane. Zapala check na zegarach. CDIF mi mówi.Wypadanie zapłonów cyl 3. Cewke ktoś zamieniał miejscami i wtryski też. Nic z tego nadal wypadanie na 3 cyl. Auto trrafiło...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika....
Czy sprawdzałeś sprężanie? A może uszczelka pod głowicą padla.
a mam jeszcze pytanie ile powinno wynosić ciśnienie sprężania na cylindrach w tym silniku 1,6
No to prawie wszystko jasne, tylko pozostaje jeszcze pytanie czy można to na przykład zrobić testerem do pomiaru ciśnienia sprężania na cylindrach - fotka (taki akurat posiadam - skala w barach od 3 do 20) czy też ten się nie nadaje i trzeba użyć jakiegoś innego miernika przeznaczonego specjalnie do...
Lewe powietrze hmnnn... Myśle że to nie to. Wiemy że wtrysk Boscha ale który zakładam że Jet monotronic. Ale dla pewności napisz na ile pinów ma nastawnik przepustnicy w tym wynalazku, 4 czy 6. 1. Nowe świece. 2. Sprawdzić czy nie podparte zawory, tzn skontorlować luz zaworowy. 3. Być może...
Upierdliwy jak reklamy na Polsacie, wiedza chyba z Discovery Channel. Na ki ch*j wyciągać inne tłoki jak on ma jeden i dalej nie wie o co chodzi? Dupa tam nie problem ze sprężaniem tu był i jest. Problem jest w tym, że on się wziął za coś, czego kompletnie nie rozumie. Może i nie rozumiem, ale jedno...
Próbowałem dawać w kolektor trochę więcej powietrza lub mniej i efekt był jeszcze gorszy,obroty mam ok 900 ,ale są nie równomierne i czasami gaśnie na gorącym ,jak obserwowałem wskazania sondy i ruchy przepustnicy to niby komp stara się robić korekty w dobrym kierunku ale wychodzi mu to strasznie nieudolnie,uwagę...
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
(u mnie max 40Hz) poniżej tej częstotliwości głośnik wychyla się jak głupi a i tak nic nie słychać:cry:(no..może coś tam mruczy w rogach pokoju, ale to nie jest to) Słychać, ale na zasadzie pneumatycznego sprężania powietrza (tak jak w słuchawkach, czy samochodzie, gdzie w końcu nie ma 30mkw) Spadek...
musisz jechać do mechanika żeby ci sprawdził sprężanie . Musi zrobić ci pomiar na wszystkich czterech cylindrach Od tego czy i jakie jest sprężanie będzie zależało ukierunkowanie dalszej naprawy . Jeżeli nie będziesz miał prawidłowego sprężania na tym cylindrze na którym ci wypada zapłon to masz silnik...
A robił ktoś analizę spalin przed wycięciem kata? Sam zapłon prawidłowo ustawiony? Ciśnienie sprężania ok?
Skoro brak sprężania to prawdopodobnie kłopoty z pierścieniami, lub uszczelka pod głowicą.
ja uważam że masz poprostu padnięty silnik tj. brak kompresji-sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach.Może być jeszcze źle ustawiony rozrząd. Ale raczej niestety to pierwsze....
Panowie,trzymajmy się prawidłowego języka technicznego. Ciśnienie sprężania!!! Przy 4.5 to żaden , nawet stary poczciwy OHC który siedzi w tym fordzie nie odpali. Pierwsze to sprawdzenie luzów zaworowych a w tym silniku to robota dla znawcy.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową.
Jak nie chcesz dochodzić w sposób jaki w/g mnie byłby najlepszy podpowiem coś co wynika z prostych praw fizyki (powietrze sprężane nagrzewa się a rozprężane ochładza) wystarczy przedmuchać tą płytę sprężonym powietrzem ze sprężarki aż się porządnie ochłodzi. Podmianka elementów to żaden sposób na dojście...
Pomiar ciśnienia sprężania pokazał bardzo niskie ,jeden mechanik powiedział,,ze głowica do roboty , a drugi zadał pytanie ciekawe czy pierścienie nie są zapieczone ! moim zdaniem jak z tyłu samochodu śmierdzi paliwem to znaczy ,ze głowica do wymiany!
Witam Pacjent to E34 520i 24V M50B20S1 z LPG Stag 300. Problem jaki występuje w aucie to niskie podciśnienie tj. 0,53 bara, gdzie te silniki osiągają ok 0,35-0,4. Na jałowym wyraźnie czuć nierówną pracę ale jeszcze nie wypadanie zapłonów, czas wtrysku PB odczytywany z OBD 3,5-3,6ms na gazie i benzynie...
Sprawa prosta trzeba zmierzyć sprężanie, potem wskazania przepływomierza i wziąć wtryski na przelewy.
A czemu nie zaczniesz od podstawowych tematów? Masz problem do chwili, kiedy jednostka pracuje jako wolnossąca, czyli kłania się kontrola rozrządu, sprężania, wałka, drożność wydechu. Drugi mniej ciekawy temat, to trafił mi się taki silnik, z dosyć nietypowym uszkodzeniem sterownika, chwilami Ecu zaczynało...
Przez elektrozawór nie wciąga bo cały czas jest błąd. Czy nie powinno być tak że jak świeci się auto z kluczykiem czyli ustawienia awaryjne to nie będzie wciągał tej gruchy? Jak pominę elektrozawór to cały czas jest napięte cięgno i wydaje mi się że częściej wyłącza tryb awaryjny. Ma takie chwilowe napady...
Nawet ze świecą płomieniową ma problem z zapaleniem? Pompa i wtryski do sprawdzenia. Przy okazji pomiar ciśnienia sprężania.
Czy naświecach masz prąd? Czy rozrusznik kręci normalnie? Ciśnienie sprężania ? Ciśnienie na listwie przy rozruchu ? Paliwo może kapać z wydechu jak długo kręciłeś .
Jakie podciśnienie masz w dolocie na wolnych? Pomierz do tego ciśnienie sprężania.
Ciśnienie sprężania mierzone na zimnym ?? Pozostało podmienić wtryski miejscami i zobaczyć na jakim cylindrze wypadanie jest .
A propo odmy, w zimie mi rozmroziło pompę oleju (chyba) w każdym razie olej się lał znad filtra oleju, mechanik coś mówił że to przed odmę?? Silnik akl Sterownik gazu na zdj, ale to nie jego wina, na benzynie to samo się dzieje i to o dziwo częściej strzela w kolektor na benzynie. Zrób pomiar sprężania. ...
Witam kupiłem w/w auto niestety nie można było go odpalić a i samej jego historii nie znam po szybkiej weryfikacji okazało się że w kanałach świec jest woda co prawdopodobnie zabiło cewkę (brak iskry na 4-tym cylindrze). Po wyczyszczeniu wszystkiego auto dalej ma problem by odpalić (nowa cewka zamówiona)...
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny...
Ciśnienia sprężania jeszcze nie badałem z powodu braku miernika. Silnik zalany TEXACO HAVOLINE ENERGY 5W30 w sierpniu czyli kilka tys km temu i jest go właściwy poziom. Całkowity przebieg z tego co ustaliłem to nie całe 300tys km. Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa i jego filtr to można to wykluczyć...
Pomiary ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku były podobno prawidłowe (ok 2 bary). Albo mechanik źle odczytał, albo źle usłyszałeś. Ciśnienie sprężania powinno być okolicach 10 bar, lub więcej.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową .
Częste odpalanie, jazda na zimnym silniku na krótkich dystansach powodują zmniejszenie szczelności komory sprężania. Czasem w silniku na jednym cylindrze kompresja jest znacznie mniejsza od pozostałych a wszystkie cyindry były użytkowane jednakowo. Względy konstrukcyjne, technologiczne, prdukcji silnika...
Ja jeździłem na agm co miał żyć ze 12 lat a wytrwał może 5. Nigdy nie był rozładowany a wysechł, co ciekawe, kręcił do końca tak samo tylko w pewnym momencie zaczęło brakować prądu na 4-te sprężanie - po prostu rozrusznik się zatrzymywał w ułamku sekundy. Pojemność spadła chyba do 2Ah 😁 Nasączyć...
Witam, mam problem z moją kia, mianowicie niedawno nie odpaliła mi rano, w ogóle nie kręciła, wiedziałem że jest w niej słaby akumulator więc nawet nie ładowałem go, tylko kupiłem nowy mocniejszy. Po wymianie na nowy, zaczął krecić ale nie pali. Wymieniłem zatem wszystkie świece, iskra na wszystkich...
(at)Jędrek59, przemyślałem Twoje zdanie nt próby olejowej i faktycznie tak jest. Te 4% przeliczyłem dla tłoka w DMP a przecież on jedzie do góry i tam spręża. Niech trochę powłazi między pierścienie trochę wyleci zaworem czy co tam ale nawet 20..30% mniejsza objętość komory spalania (przez ten wlany...
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
Witam, mam pewien problem z moim golfem. Kupiony ze 2msce temu, pierwsze auto i nadziałem sie od razu na minę. Okazało się, że trzeba remontować silnik bo niskie sprężanie na drugim cylindrze. Autko poszło do mechanika i stało prawie 3 tygodnie. Auto ma nowe panewki korbowodowe, nowe pierścienie, jeden...
Okazało się, że powodem było niskie (bardzo niskie) sprężanie w komorze silnika.
Drastycznie skrócona żywotność silnika. Momentalnie pojawiający sie spadek mocy, niskie sprężanie. Silnik będzie sprawiał wrażenie maksymalnie wyeksploatowanego, bo w zasadzie właśnie taki będzie.
Witam. Przy tym typie wtrysku i układu zapłonowego nie ma możliwości, żeby awaria którego kolwiek czujnika lub modułu "wyłączyła" część cylindrów. Taki efekt powstaje najczęściej jednak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Oczywiście może to być wina wysoko napięciowej części układu zapłonowego (rozdzielacz,...
Jak w temacie orientuje się ktoś jaki tam jest silnik? Lata produkcji 70 Wiem że Perkins 3 cylindry. Uszczelka pod głowicę jest od Case śr otworu 102mm więc wydaje się że średnica tulei to 100mm. Niestety nie przyszło mi do głowy pomierzyć wszystkiego jak miesiąc temu zmieniłem uszczelkę pod głowicą....
Te silnik mają niskie sprężanie. Jeżeli ciśnienie jest mniejsze niż 4 atm to będą problemy z uruchomieniem, tym bardziej że cylinder ma rysy. Lepiej pomyśleć nad nową. Jeżeli podwozie jest w dobrym stanie to można pokusić się na wymianę samego silnika.
Ten silnik w połączeniu cylinder - głowica nie posiada uszczelki pod głowicą a po jej zamontowaniu jest za niskie sprężanie w cylindrze.Kiedyś montowałem uszczelkę pod głowicą aby przejśc na spalanie benzyny o niższym oktanie niebieskiej i w książce pt Jeżdzę motocyklem WSK 175 były naniesione parametry...
Luz 0.10 - 0.15 dla obu zaworów. To jest silnik z niskim sprężaniem, poza tym posiada odprężnik na wałku rozrządu. W każdym razie, jeżeli będziesz mierzył kompresję, 3 atmosfery to minimum, przy dobrze naładowanym akumulatorze.
Olej może pojawić się z kilku miejsc. Np z pod nieszczelnej uszczelki głowicy którą "wczoraj zamówiłeś" (woda przepływa przez blok i wraca do beczki); Ze spodziny przy nieszczelnym uszczelniaczu może zassać olej, a dalej to już sobie poradzi przez tłumik (sprawdź czy nie jest zalany olejem) Osmolenie...
No niby tak.. hmm. Ale jak dochodzi do wybuchu mieszanki w cylindrze i ten o to wybuch popycha tłok, a miedzy pierścieniami a gładzią cylindra jest nieszczelność która jest przyczyna niskiego sprężania to wtedy dochodzi do ubytków w mocy? sprężanie następuje przez wybuchem mieszanki
Jeżeli chodzi o nadmierne zużycie oleju to są 4 możliwości: - Turbina (widoczny olej w dolocie) - zużyte pierścienie i gładź cylindrów.( Niskie sprężanie ) - uszczelniacze zaworów. - wreszcie wycieki na zewnątrz.
Uszczelka głowicy przepaliła się między cylindrami, brak lub niskie sprężanie podczas próby ciśnienia na sąsiadujących cylindrach. Tak według mnie.
Ciśnienie jest dobre, taki pomiar nic nie daje, poza tym to silniki o niskim sprężaniu. W gaźniku należy wyczyścić dysze na tylko popatrzeć czy jest jakiś brud w środku. To na Twoich zdjęciach to hamulec z wyłącznikiem. Obejrzyj sobie to jest tam pokazany ten nieszczęsny 'redy start":
Jak wyjdzie niskie sprężanie t0 niech zrobią jeszcze próbę olejową.
o są silniki o niskim sprężaniu, poza tym pewnie są odprężniki. No, już bez przesady. 7-8 Bar to już nisko, ale mniej niż 6 ??? Coś chyba nie tak? Odprężnik, zły pomiar???
koło zębate duża dziurką u gorliwie małe równolegle z głowica. Skuter kinowa gumowe . Sprawdzam ciśnienie manometr Co to za bełkot? Skoro manometr pokazuje dobrze w innych silnikach, to czemu nie ma tutaj? Zresztą tak niskie sprężanie czuć i słychać choćby przy kręceniu rozrusznikiem. W trakcie...
Też mam 55 z 98 r . Jakieś trzy lata temu ciężko odpalała pomiar kompresji wskazał na niskie sprężanie. Pojechałem do serwisu firmowego. Koszt cylindra tłoka i pierścieni ponad 600zl na zamówienie. Na allegro właśnie zauważyłem komplet od małych ludzi w okolicy 190 zł. Postanowiłem zaryzykować. Różnica...
Na cieplym silniku 26,27,28,26 Skoro problem jest na zimnym to sprawdziłbym na zimnym Wtryski sprawdzone na stole i trzymają wszystkie parametry, test przelewowy też, wszystko idealnie. Niestety ale ja nie wierzę w takie testy w przypadku tak małych odchyłek w dawkowaniu paliwa - bo o to tu chodzi...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia...
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy...
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie...
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem)...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to...
Dzień dobry. Myślałem że jestem sam z problemami z FSI. Moje auto to golf 4 silnik BAD 1.6 FSI. Akurat teraz walczę z kucnięciami na niskich obrotach i zaciekawił mnie ten temat. :) Ogólnie to prawie wszystko już naprawiłem/wymieniłem w tym aucie i ten silnik znam dość dobrze. Jeżeli jest to jeszcze...
Tadek- 67, jest akurat odwrotnie - zimny silnik ma większe luzy, które kasują się dopiero po nagrzaniu do temperatury pracy. Przyczyną większego oporu zimnego silnika jest znaczne zwiększenie lepkości oleju wskutek niskiej temperatury. Co ma nagrzana głowica do podtrzymywanie pracy silnika ????? To...
Przy pracującym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, jak obroty silnika znacznie spadają cylindry do szlifu. Olej wydobywający się przez bagnet świadczy o znacznym zużyciu silnika. Pierścienie tłokowe są tak wytarte że nie trzymają ciśnienia w komorze spalania. Przy niskich obrotach...
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik...
Silnik na holcgas jest silnikiem z zapłonem iskrowym. Jego sprawność jest niska, bo zasilany jest kiepskim paliwem: produkty suchej destylacji drewna + tlenek węgla + azot ... (kaloryczność holcgazu: 2000 kcal/kg, a par benzyny - ok. 6 razy tyle). W sumie: silnik, który na benzynie może mieć 50kM,...
1 Pisałem wyraźnie ze bekomaty montuje się w zbiornikach. 2 Agregat i owszem działa niezależnie lecz nie zawsze. Czasem jest sprężony ze sprężarką czy kompresorem a to oznacza że także z bekomatem. Zgadzam się że agregat jest w opcji. A czy ja napisałem ze w zestawie ? Wszystko zależy do czego i jak...
A tak z mniej grubsza - to zbyt duża obudowa też może zaszkodzić, zwłaszcza w przypadku użycia głośnika na miękkim zawieszeniu, przeznaczonego do obudowy zamkniętej o określonej pojemności. Rzeczą oczywistą jest że przy mocy znamionowej taki głośnik użyty w zbyt dużej obudowie narażony jest na wytrzepanie...
Williams zrób tak: JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin. Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik...
Trzeba wyjść z zasady zachowania energii ;) Przesunięcie jakieś masy (tu powietrze) wymaga pracy, Wentylator jako maszyna wykonuje tę pracę, Warunki w wentylacji są takie, że różnice ciśnień są stosunkowo niskie, więc praca związana ze sprężaniem jest pomijalna, większość pracy związana jest z przepychaniem...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim...
Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje...
Jeśli autko przejechało już na LPG ładnych pare kkm a ciśnienie sprężania niskie na dwóch cyl. to w pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić co z głowicą. Ja obstawiam podparte zawory i/lub wypalone zawory i gniazda. Przy tak niskim ciśnieniu sprężania to nie ma co patrzeć czy świece się zalewają.
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno...