Ile wynosi owalizacja cylindrów? Ile wynosiła grubość uszczelki pod głowicą?
Jak zmieniasz pierścienie to owalizacja do pomiaru i holowanie.
Witam. Silnik v8 bmw m62b44 bez vanosa. Srednica cylindra to 92mm alusil. Jakie są dopuszczalne różnice w pomiarze cylindra pomiar x do y,czyli wymiar poziomy do pionowego. Wyczytalem ze max to 0.07mm , ale niewiem czy o ten wymiar chodzi.
witam, wymieniłeś tylko pierscienie? to masz odpowiedz dlaczego masz taki przedmuch , silnik który przejechał 150-200kkm w wyniku tego nastepuje owalizacja cylindra , znikaja rysy honownicze i nowe pierścienie maja złą przylgnie do cylindra , to jest nieprofesjonalnie wykonany remont i tyle, powodzenia
Te 890 złotych za tłoki z pierscieniami, to cena chyba za sztukę? Bo używane to bez sensu. Właśnie chodzi o to że nie było wszystko dokładnie zmierzone. Luzy na zamkach i owalizacja cylindra. Robiłem takie remonty jak u Ciebie nawet na podjechanych cylindrach i ten pobór oleju spadał. Myślę że coś jest przeoczone. Możesz wykręcić świece i zobaczyć czy...
witam, kolego misza to czy ma prog cylinder jeszcze o niczym nie swiadczy, po takim przebiegu nastepuje owalizacja cylindra , rowki w tłokach pod pierścienie Muszą sie wyklepać itd. , taki remont ma sens jeżeli po pomiarach miesci sie w granicach tolerancji pasowań inaczej nastepuje zuzycie części w postepie geometrycznym, powodzenia
pierścienie wymienione a czy dokonany został pomiar cylindrów( owalizacja) ??
Korona tłoka zużywa się najszybciej - to ta boczna część pomiędzy denkiem tłoka a pierwszym pierścieniem , jak widać u ciebie ma już spory luz mogło tam się dostać jakieś większe zanieczyszczenie czy choćby kawałek porcelany ze świecy . Po za tym twój tłok posiada już wżery i ubytki materiału na denku te małe kawałeczki metalu również mogą się do tego...
Fakt ,to jest złom,ale nie przyczyna. Panewki są przedarte do podkładu,wał może być jeszcze dobry. Co do pierścienia to olejowy nie ma nic do sprężania i odpalania. Pewnie jak wymienisz komplet to się polepszy (o ile nie ma owalu),ale na pewno nie od wymiany smarująco zgarniajacych. Popatrz dobrze bo pęknięty pierścień często idzie w parze z pękniętym...
Nie tylko to się zmienia. Pierścień wcale się nie zmieni w owal. Zaś owalizacja cylindra jest normalnym skutkiem pracy silnika tłokowego i wynika z jego konstrukcji. Zakładanie nadwymiarowych pierścieni do tłoka nominalnego to naprawa na odpiernicz i tyle. Bo zmienia się chociażby głębokość osadzenia w rowkach. Pierścienie nadwymiarowe nie są li tylko...
Ustawienie rozrządu o 180st za wcześnie lub za późno naprawia się obróceniem wału o jeden obrót. Nic nie rozbierasz i nic nie robisz,tylko obrót wałem... Co do kopcenia na niebiesko to sprecyzuj trochę barwę na korzyść czarnego lub białego koloru. Jeśli nie zmierzyłeś owalizacji cylindra ,to powinieneś się liczyć z tym że w normie nie była. Zmiana pierścieni...
To może nie wystarczyć, możesz mieć zużyte gładzie cylindrów, zmierzyć owalizację też by się przydało ewentualnie szlif i nadwymiar tłoki + pierścienie przy czym finansowo to bez sensu. Przede wszystkim należy ustalić co "zachorowało" a potem leczyć. ps. I żadnego kleju do śrub głowicy!!! pozdr
No to już sam nie wiem czy mechanik ciśnie mi kit o mierzeniu owalizacji cylindra ,czy może nowe pierścienie mają się jeszcze ułożyć.
Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.(...
NIe do konca, wszystko trzeba pomierzyć bo honowanie dużo nie zbiera i możesz się zmieścić w limitach serwisowych dla nominału. Może być też jakaś owalizacja na tym cylindrze co masz kłopot, jakby nie było honowanie pomoże w dotarciu pierścienia i w odpowiednim odprowadzaniu oleju...
Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
Zawory nie są hydrauliczne, link jakiś kiepski dałeś. Pierścienie nic nie zniszczą, mogą tylko doprowadzić do jeszcze większej owalizacji cylindra. No i do wielkiej dziury w portfelu naprawiającego w ten sposób właściciela auta.
Pod nowe pierścienie musi być honowanie. Pozwala to szybciej i lepiej dotrzeć się nowym pierścieniom. Owalizacja jest ważna bo jak cylinder jajko to pierścień nie będzie przylegał i cała robota na marne. Tak samo głębokie rysy na cylindrze i wytłuczone rowki w tłoku. W taki przypadkach pobór oleju spada ale o połowę czy czwartą cześć. Czyli np 1 litra...
W dzisiejszych czasach już mniej są popularne Polsilvery, natomiast bardziej szczelinomierze. Wielkość szczeliny zamka zależy od średnicy pierścienia i od materiału, z którego go wykonano. Może to być 0,2...0,3mm. Za mała szczelina może spowodować duży kłopot. Powiedz mi, po co wymieniasz te pierścionki? Jakie objawy utwierdziły Cię w przekonaniu, że...
Musisz ściągnąc głowicę oddać do regeneracji, zdjąć miskę wyjąć tłoki wymienić pierścienie i będziesz miał silnik na następne kilka ładnych lat. Na pewno łącznie wyjdzie Cię taniej niż ciągłe dolewanie oleju po 20 zeta za litr co 1000 km... Polecam najpierw pomiar owalizacji cylindrów bo jak będą jajka to nowe pierścienie na wiele się nie zadają ;)
Są dwa podstawowe rodzaje cylindrów. Są albo żeliwne ,albo nie ma tulei i aluminium jest pokryte nikasilem. W uproszczeniu to stop chromu ,ktory daje to że silnik można bardziej wysilić nie niszcząc cylindra,wytrzymuje on tez duzow iększe przebiegi,a do tego tuleja jest o wiele lepiej chłodzona,a w zasadzie cylinder ,bo tulei brak. Co prawda cylinder...
Zdecydowanie komplet z tłokiem . Twój tłok ma juz spora owalizację i mniejsza średnicę .
Zmierz kompresję, zrób próbę olejową, ocenisz tak stan pierścieni/cylindrów/zaworów. A po co, skoro już wiadomo że są zużyte? Rozbieranie i weryfikacja części to zbędna robota, ze względu na koszt takiego remontu. Trzeba mieć mikromierz i średnicówkę - mierzy się wtedy średnicę tłoków i ich owalizację, średnicę cylindrów, luz pierścieni w kanale tłoka...
Witam. Chcąc dokonać pomiaru cylindra i jego wypracowanie w stosunku do tłoka to kolego mikromierzem zdejmujemy miarę tłoka a następnie przenosimy ją na średnicówkę ustawiając na zero.Teraz można zrobić pomiar i będziemy widzieć na zegarze wypracowanie i luz między tłokiem a cylindrem.Średnicówka nie jest do pomiaru tylko do przeniesienia miary a do...
Przytarcie w tym miejscu tłoka świadczy o zbyt małym luzie montażowym z cylindrem. Ponadto widoczne są pierścieniowe prążki na powierzchni tłoka, co oznacza o niskiej jakości wykonania i nierównych wymiarach. Należałoby pomierzyć dokładnie tłok (uwzględniając stożkowość, baryłkowość i owalizację) oraz cylinder. Jeśli tłok nie odbiega zbytnio od właściwych...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
remont silnika wymiana pierscieni remont glowicy itp A jak wyglądał pomiar owalizacji tłoków i cylindrów, jak duży był luz pierścienia w cylindrze? diagnostyka komputerowa zero błędów. Co dalej robić? Albo zrobić remont silnika, albo wymienić na drugi, bo jeśli po tej naprawie która była dokonana, nic się nie zmienia, trzeba reklamować usługę. Jesteś...
Oczywiście masz rację w tym silniku uszczelka nie ma wpływu na ten parametr. Wykonałem już owalizację tłoka i tulejowanie cylindra. Mam też nowe pierscienie. Wał jest po szlifie i nowy korbowód z panewką. Całość fajnie pasuje i jest dopieszczona. teraz osprzęt. Z góry dziękuję za okazaną pomoc w temacie momentów. Gaźnik mam wylatany ale na razie muszę...
jak zdjąłeś cylinder zdejmij 1 pierścień z tłoka i włóż do cylindra ten pierścień. Ponad progiem powinna być szczelina odrobinę większa niż występ na tłoku (ten przeciw obracaniu pierścienia) Teraz przesuń w dół (pod próg) i zobacz o ile się powiększy ??? Jeszcze spójrz pod światło i zobacz czy pomiędzy pierścieniem a cylindrem nie ma szczelin (owalizacja)....
Nie. Luz górnego pierścienia zmierzony na samej górze, oraz tzw. pod progiem - różnica wartości da jakieś pojęcie raz o zużyciu cylindra, a dwa o zużyciu samego pierścienia. Owalizacji w ten sposób nie zmierzysz, jedynie średnicówką.
Nieśmiało ponowię pytanie, czy wskazane jest wymieniać czyścić, pierścienie bez szlifu? Chodzi o tą owalizację która podobno się tworzy podczas pracy, na ile to prawda i na ile to źle wykonać taka operację. Albo jeszcze inaczej, pisałeś że można wyciągnąć tłok i z powrotem go wsadzić bez problemu dla nie go, ale wiadomo że po takiej operacji pierścień...
Witam, niecale 20, bo ok. 17 - 18 lat temu dorabialismy 2 razy tlok do takiego silnika, bo po 2 -3 dniach pracy na 'wolnych obrotach' - dorabiany tlok pekal na denku... Nastepny - tez pekal i dopiero trzeci tlok okazal sie 'dobry' na tyle, ze 'traktorek' jezdzil juz normalnie. Wtedy 'Stary Fachowiec' nam powiedzial, jak dawniej takie rzeczy robili,...
Nic nie czuć właśnie. Mam ochotę spróbować założyć nominalne pierścienie i zobaczyć co z tego będzie. Ślady po honowaniu wskazują chyba, że gładź ogólnie jest w dobrym stanie, poza tymi miejscami od strony wydechu. Rozumiem (poprawcie mnie, jeśli się mylę), że nie mogło dojść do owalizacji tulei, skoro wszędzie są ślady honowania.
Moje pytanie to ile przepracowanych sezonòw ma ta kosiarka? I czy masz ochotę dalej walczyć z tym tematem, bo po pierwsze będzie to wiązało się z odkręceniem głowicy a może i rozebraniem śilnika i oceny stopnia jego zużycia Wszystko jest zależne od tego jak wygląda cylinder jakie jest jego zużycie, i stopień jego owalizacji,/itd/. A sama wymiana...
Głowice oddałem do gościa, który się tym zajmuje i miał sprawdzić wszystko co możliwe łącznie z prowadnicami, więc przypuszczam że jest git, choć kiedyś walnął babola i przeoczył pęknięcie w głowicy i trzeba było zdejmowac czapkę jeszcze raz. Co do pierścieni to założone są poprawnie, tylko tyle że olejowe są teraz dwuczęściowe, a jeżeli chodzi o pomiar...
witam, honowanie jak kolega Błażej pisał to koniec procesu z reguły to 0,02-0,06mm , wcześniej musi być roztoczenie na wymiar naprawczy by zlikwidować owalizacje i ewentualne rysy z eksploatacji, takie cudo kol damian mozna uzyc w przypadku gdy przytrzesz silnik i po pomiarach moze byc ten sam wymiar, powodzenia
Z całym szcunkiem (at)CameR ale wydaje mi się, że przyczyna nie leży w tym na co zwróciłeś uwagę. Oczywiście wszystko co napiałeś to prawda ale za dużo w tym teorii, a za mało praktyki. Zacznę od docierania, prawdę mówiąc nie znam żadnego punktu szlifierskiego który docierał by silnik na zimno, a juz napewno nie robi tego nikt w warsztach łącznie z...
Zrobiono remont generalny głowicy i do tej pory było OK. Silnik nie był pierścieniowany,świadczyła o tym orginalna uszczelka pod głowicą,ogromne luzy tłok-cylinder i zadziwiająco dobre pierścionki :?: To znaczy co, głowica była obrabiana mechanicznie i zostało to złożone na starą uszczelkę? Jak to rozumieć ? Dalej - zaczyna się od pomiaru ( prawidłowego!)...
tak , żadnego zaworka niema , smarowanie nie przechodzi przez panewki a po prostu rozdziela sie w dół na panewki w górę do natrysków i na wprost do wałka. Silnik w większości rozkręciłem , w ramie został blok z miską i wał , ale tak jak mówisz do wyjęcia , nie znalazłem po drodze nic co powodowało by brak smarowania głowicy 2 , i znikome smarowanie...
Ciekawa diagnoza i zarazem niewiarygodna. Zużycie pierścienia jest sprawą naturalną, przyjmuje się że graniczne zużycie to 0.80 mm na zamku pierścienia. Jeżeli wszystko jest w dobrym stanie (gładź cylindra, rowek tłoka), to nawet przy większym zużyciu silnik powinien generować kompresję pozwalającą na odpalenie i normalną pracę silnika. Problem może...
Tak, tez racja - tylko jak sie wezmie kazdy nowy fabrycznie tlok [ starszego typu - dajmy na to sprzed 50-60 lat ], czy to samochodowy czy motocyklowy - to w miejscu pierscieni te tloki maja fabrycznie zmniejszona srednice nawet o 0,5mm / w stosunku do srednicy plaszcza dolnego - prowadzenia. Spotkalem sie nawet z takimi tlokami, szczegolnie do 'dolniakow',...
kol. Motomis. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co zrobił Ci "ten pan" . Sztuczek jest przecież mnóstwo. Jedne bardziej udane inne mniej a niektóre zupełnie nie do przyjęcia. Można np. zrobić tak, że nie będzie słychać prawie wcale odgłosów pracy silnika za to jego osiągi bedą zerowe, ale przy demonstracji wygląda to imponująco Gość bierze w ciemno i...
Wzrost zużycia oleju mógłby wskazywać na uszczelniacze, ale spadek mocy silnika mówi sam za siebie. Czytałem kiedyś taki referat z badań laboratoryjnych dość wyeksploatowanego silnika. Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Luz jest największy...
Czyżbyś nie mierzył tego tłoka i cylindra przed założeniem??? Gadasz jak typowy Niemiec. Tłoki MZA "Made in Almot" (choć nie wiadomo czemu tak uważają) są dla nich super wykonane, tylko pierścienie są gówniane, bo DDRy "były super i nie dzwoniły". Cylinder pierwszy szlif, przejechane koło 5000 km, tłok z wymiarem 0.03 mm mniejszym. Oto jak wyglądał...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
witam, troszke teorii, jak nastepuje zapłon w cylindrze to cały z tym zwiazany nacisk jest przenoszony na czop korbowodowy wału i czopy główne ,ponieważ ten nacisk wystepuje zawsze w tym samym miejscu wykorbienia wału,powoduje to owalizacje czopów, jak załozysz nowe panewki to luz zostanie w krótkim czasie powiekszony do (nie średnicy czopu) tylko mimośrodu...
witam, kol rbiesiada masz racje i masz racje..........., te wsie naprawy typu pierscionki se wymienie itp, to jest tak fachowe jak jak zrobic sobie samemu operacje serca :D, pewnie szkody na zyciu kierowcy niema ale na jakosci pracy silnika to stan agonalny :D , honowanie ma sens tylko wtedy gdy na gotowo po honowaniu luz tłok-tuleja ma max 0,06mm,...
owalizacja cylinder wtryskiwacz cylindra uszczelnienie cylindra
gwarancja tabliczka znamionowy programy symbian odzyskanie pamięci xperia
lexus wspomaganie automation license manager
Gasnące zegary i wspomaganie w Peugeot 407 2.2 l 2004 Rezystancja czujnika NTC w ekspresach Saeco