Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Wygląda na to że albo w dozownik jest uszkodzony czujnik ciśnienia albo masz jakiś prąd błądzący po kablach (słaba izolacja - przetarte kable). Sprawdzić możesz to najłatwiej podłączając - zasilanie 5V pin 5 - masa pin 7 - do dozownika i badając napięcie na pinie 8 czy nadal jest 4.4V czy też prawidłowe 0.5V. Jeśli jest prawidłowe to masz uszkodzone...
3,5 bara. Fabrycznie jest azot, dopuszczone jest użycie powietrza.
W sumie to masz komp diagnostyczny na desce. Wejdź w MR do pozycji mw18 to jest ciśnienie doładowania i zaobserwuj w czasie jazdy jaka jest wartość max i porównaj do mw 19 . to jest wartość ciśnienia atmosferycznego. Różnica to doładowanie. Napisz jak jest.
W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba filtr paliwa, zanim zacznie się wymieniać pompy. Zdarza się, że przy wymianie zostaje uszczelka rdzenia filtra, albo urywa się dolny korek zaślepki. Będziesz miał takie objawy. Lejący wtryskiwać też nie pozwoli odpalić, ale tu musisz mieć testy diagnozą. Sterownik silnika nie uruchomi wtryskiwaczy póki na rozruszniku...
Witam. Jaka byla przyczyna? Mam ten sam problem.
Kolego: z tysiąc razy proszone było na forum, aby podawać dane auta. "1845" oznacza 18 ton i 450 koni. Czy widzisz gdzieś tu rocznik, typ silnika???? Actros jest w produkcji już trzydzieści lat!! Nawet nie zliczę, ile to różnych silników! Idź do wróżki - bo już nie wiem jak do was inaczej przemawiać! :-/
Temat rozwiązany. Uszkodzony był zawór przelewowy w pompie adblue
Niestety - wersji tego siedzenia jest sporo (pomimo że z zewnątrz wyglądają podobnie) i niestety żaden ze schematów nie podaje kolorów przewodów od strony siedzenia, w zestawie który podałeś. Wszystkie kolory są "od strony auta". Jeżeli chodzi o regulacje, to większość funkcji w modelu bazowym siedzenia jest realizowana w sposób mechaniczny, ew. z pomocą...
Witam,Panowie auto nagle opadło na poduszkach i takie komunikaty w czym problem,Mercedes actros MP4 2016 euro 6 Niskie ciśnienie dyspozycyjne w obwodzie hamowania 1-2-3 za niskie
Hi Is ACM control unit visible on the test? If not, first of all check supply voltage on small plug of ACM control unit. Remove the plug back cover and you will see red and brown wires - it's constant voltage from battery. On the pin "16" of the small plug (wire black/green) you can find voltage from ignition switch.
Witam wszystkich użytkowników forum, jestem nowym użytkownikiem. W moim Mercedesie Actrosie Mp1 mam problem ze wskazaniem powietrza w 2 układzie, mianowicie gdy uruchamiam rano auto wszystko jest w porządku. powietrze dobija w 1 i 2 układzie do 10 Bar. Zaczynam jechać i po pewnym czasie wskazania ciśnienia w 2 układzie szaleje, tzn raz jest 10 bar,...
ze kompresor dmucha do układu chłodzenia
A jakie to ciśnienie jest w parametrach po uruchomieniu silnika?
co to znaczy ? Zmierzyć mu ciśnienie ??
nie wiem czy ty w ogóle czytasz moje wpisy czepiasz się wysprzeglika i tarczy sprzęgła jak ci pisze ze sprzęgło działa dosyc poprawnie w zakresie od 8.5 do 9 bara a powyzej 9 działa cięzko i w tym jest sęk chce doprowadzic do tego zeby w tym wyższym zakresie działało tak samo jak w niższym
9 bar? w jaki sposób mierzyłeś to ciśnienie?
Czujniki ciśnienia są wbudowane w elektronice EAPU, mają wpływ na całą pracę układu. Nie napisałeś, czy ciśnienie jest zerowe, czy coś jednak pompuje.
witam ja jeszcze raz po prośbie kolego gerri-czteroośka actros nr wdb 9523141-wyświetla mi błąd mr 1417 i "czujnik!" status żółty oraz dodatkowo spadek mocy silnika- Czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Błędnie mierzy ciśnienie. Z praktyki podpowiem. Jakiekolwiek błędy czujnika doładowania wiążą się ze sprawdzeniem reszty silnika. Musisz przy okazji...
Jaki Actros wypadało podać. :) W nowszych 11 barów to normalka. Zawór czterodrożny reguluje ciśnienie w zbiornikach. Górne kolumny to I i II układ, dolne to pomocnicze. Sprzęgło blokuje jeśli masz za niskie ciśnienie w układzie pomocniczym. Może masz gdzieś ubytek i nie dobija do wymaganego ustawienia, to i nie spuści głównym zaworem na osuszaczu. Zmierz...
Witam mam problem z actrosem 2008 rok. Ciśnienie adblue w czasie pracy pompy prawidłowe. Test wtryskiwacza wypada słabo zamiast 250ml wtryskuje prawie 500ml na tłumniku krystaloizuje adblue. Czy moduł wtryskujący da się zkalibrować ?
Ten jest na olej mineralny zielony ale nie pamiętam symbolu. To jak to odpowietrzyć? Od dołu może? Przepompować od strony siłownika w górę? Dodano po 1 Pompka nie padła bo siłownik sie wylał i kupiłem nowy wabco z takim samym symbolem. Więc pompka odpada. Co do odpowietrzenia metod jest kilka . Kolego, mylisz pomke z siłownikiem sprzęgła . Ja pytam...
Do sterownika nie wchodzi żadne ciśnienie. Przez ten otwór może wylatywać tylko w przypadku jakiejś nieszczelności któregoś zaworu.
"Zespół dozownika rozebrałem, ale był czysty." Tak Ci się tylko wydaje. :) Zmierz ciśnienie powietrza na końcówce pomiarowej dyfuzora. Poznasz sprawność czujnika. Ciśnienie AdBlue też możesz zmierzyć na wejściu do dyfuzora. Pompa ma zapewnić ciśnienie a nie wydajność wystarczającą do podlewania ogrodu. :)
W oryginalnej Star Diagnozie jest test na to uszkodzenie. https://obrazki.elektroda.pl/2092037100_... https://obrazki.elektroda.pl/8356753000_... Nawet nie tak dawno to robiłem. W czasie testu motor mocno kombinuje, zmienia sobie ciśnienie, trzeba robić różne rzeczy na rozkaz komputera i trochę to trwa.Tak więć wątpię,...
Witam; mam problem z Actrosem MP4 Euro 6 z 2014r, na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka na żółto niskie ciśnienie oleju, na wysokich obrotach załadowany pod górę na czerwono, ciśnienie mierzyłem manometrem i na rozgrzanym silniku około 1 bara, wymieniłem oringi, pompę oleju, zapobiegawczo panewki korbowe, i nadal gubi ciśnienie. Gdzie jeszcze można...
Witam, mam pytanie dlaczego wysadziło podstawy membrany pompy ad blue w Mercedes Actros 2, dodam że membrana jest dziurawa i jakie powinno być w niej ciśnienie po zamontowaniu nowej?
Mi ten błąd 63F0E0 tłumaczy: prędkość obrotowa pompy Ad Blue nieprawdopodobna. Zrób test pompy i sprawdź ciśnienie Ad Blue. Chyba Texa kłamie...
To może nie sam czujnik ma usterkę tylko ciśnienie jest za niskie lub wysokie? Czy to była usterka elektryczna?
Witam, nie było mnie jakiś czas, ze skrzynią nic się nie zmieniło. w którym miejscu zmierzyć ciśnienie i jakie ono być powinno? pozdrawiam
Kiedy wymieniany olej? Sprawdzałeś fizycznie ciśnienie? Miałem kilka przypadków, kiedy świrował czujnik ciśnienia oleju w MP4.
Żeby rozwiązać wątpliwości należało by wykonać test wydajności wtryskiwacza do menzurki. Sprawdzić zawartość mocznika w płynie Adblue (refraktometrem), sprawdzić czy nie ma śladów oleju, paliwa. Jeżeli w texie robisz zasterowanie pompy a ciśnienie oscyluje w okolicach 1,5 bara to prawdopodobnie robisz test samej pompy a nie obwodu tłoczenia, ciśnienie...
Jak wyżej.
Dobrze te kody zapisałeś? :) Na 50** zaczynają się kody czujników osi napędowej. Patrz na poduszkach. 5040 czujnik z lewej strony - przerwa. Od ich sprawności zależy działanie podnoszenia osi.
Witam mam problem z adblue w Mercedesie Actros-ie MP3 wywala mi błąd ciśnienie adblue. Zbyt niskie zaczęło się od tego, że kierowca prawdopodobnie zatankował adblue z mauzera do bańki po ropie i zaczęły się takie cuda dziać. Po wylaniu i przepłukaniu zbiornika i wykasowaniu błędu, po jeździe gdzieś z pół dnia błąd wraca z powrotem. Gdzie szukać przyczyny?...
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
Tak jest retarder. Ale wczoraj jezdzilem bez ratardera i też zrobiło się ciśnienie Dodano po 1 Tak jest retarder. Ale wczoraj jezdzilem bez ratardera i też zrobiło się ciśnienie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Typ osuszacza jest tu najmniej interesujący. VIN się liczy. Co mu dolega? Jakie błędy zgłosił w aucie? Czy to 12,5 bar to zarzut??? I dochodzimy znów do auta. W Actrosie to jest właściwe ciśnienie, tylko zależy w jakim.
Nie trafiłem wcześniej na Twój post. Poradziłeś sobie z problemem? Jeśli nie to sprawdź ciśnienie powietrza jakie jest ustawione na układ wspomagania, filterek na króćcu dolotowym powietrza. Czy nie załamał się gdzieś przewód od butli powietrza do wysprzęglika. Z MANami mam sporadyczny kontakt, w Actrosach jeśli ciśnienie na butli jest niższe od 7,5...
Chodzi o filtr na wejściu do dozownika, pod króćcem wlotowym. Trzeba odkręcić element z króćcami wlotu i przelewu. Jest też filtr w przewodzie ciśnieniowym adblue pod mniejszym króćcem pompy adblue. W zestawie jest jeszcze zaworek regulujący ciśnienie w pompie adblue i narzędzie do jego wymiany.
Więc tak, zauważyłem że problemem jest układ wyśrodkowujący oś, po odpięciu zasilania na linię centrowania osi jestem w stanie skręcać osią oraz podczas kalibracji oś skręca w jedną oraz drugą stronę, więc problemem jest zbyt duże ciśnienie w układzie centrowania bądź brak upustu ciśnienia po wyłączeniu opcji centrowania
Nie łączy się, bo najprawdopodobnie nie masz tam HZR-a. Przeważnie jest prosty uklad wyłącznik na desce-czujnik ciśnienia przy filtrze-cewka. najczęściej pada instalacja przy cewce, cewka albo styki w przełączniku. o ile oczywiście jest ciśnienie czynnika w układzie.
No i tak zrobiłem. Gazu brakowało raptem 100 g. Podpięliśmy manometry i ciśnienie w układzie wyniosło niecałe 7 barów. Więc diagnoza: sprężarka. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Witam, z przodu silnika na rurce od egr jest przykręcony czujnik ciśnienia, trzeba odkręcić ten czujnik i sprawdzić, czy nie są zapchane obydwa otwory doprowadzające ciśnienie do niego, najczęściej zachodzą sadzą
Będziemy myśleć, jak zmierzysz manometrem ciśnienie idące do wspomagania sprzęgła.
Witam, czy ktoś może mi książkowo powiedzieć jakie powinno być doładowanie turbin w Actrosie modelu 1848 98r. pod pełnym obciążeniem w maksymalnych zielonych obrotach 1500. A jakie w modelu 1853 oraz 1857. Czy na pokładowym kom. w dziale PLD MW 18 doładowanie jest wiarygodne? Jakie ma być ciśnienie zasilania paliwa zaraz za pompą podającą oraz przed...
Skoro komunikat z PSM,to przystawka podłączona do psm. Raczej nie załącza napędu. Byłoby ciśnienie bez podniesionych obrotów.
Czujnik ciśnienia na osi napędowej lewa strona zwarcie do masy. Często korodują i wtedy są zepsute ;) Jak masz dostęp do komputera, to zobacz czy pojawia się odczyt ciśnienia w tej poduszce. Po wymianie czujnika powinna być zrobiona kalibracja - ale nie wysokości tylko właśnie ciśnienia.
Czujnik ciśnienia jest w rozdzielaczu nad osią pomiędzy elektrozaworami. Sprawdź jakie widzi ciśnienie w układzie i porównaj z manometrem wkręconym na szybkozłączkę pod spodem.
Właśnie tak zaczynam myśleć że coś z powietrzem (po zegarach zbija przy 11 czyli koniec skali) lub któryś impulsator czujnik obrotów. Ale do skrzyni nie idzie to powietrze które Ci pokazują zegary. Tam masz zasilanie z układu pomocniczego. Wystarczy nieszczelność w przyczepie i wtedy na skrzynię idzie za małe ciśnienie.
Witam jak w temacie. Na postoju przy pokręconym zapłonie pokazuje że jest ciśnienie nie dawno wymieniłem czujnik i znów to samo gdzie można szukać przY czyny
Ale masz listę życzeń. :) Ciśnienie jeśli będzie to niewielkie ze zbiorniczka kompensacyjnego. Układ nie pracuje to i nie będzie wielkiego tam ciśnienia. Masz zdaje się WIS i EPC to sprawdź jaki olej, nie zdziwi mnie Pentozyna. :) O kalibracji czujnika nie słyszałem, nie zdarzyło mi się wymieniać w tych nowszych autach.
Jakie parametry pokazuje diagnostyka a jakie i gdzie mierzysz ciśnienia?
Witam w pierwszym poście pisałeś że podmieniłeś czujnik przy osuszaczu? w ostatnim poście że jakąś płytke sprawdzałeś przy osuszczu ? Po mojemu to dwie różne rzeczy. Do samej podstawy osuszacza jest podłączone dwie wtyczki które nie mają nic wspólnego z zaistniałą usterką. Pytanie czy wiesz jak wygląda zawór cztero obwodowy? jest umieszczony w okolicach...
Mogę. W zbiornikach musi być pełne ciśnienie robocze. 1.Wyłącz zapłon i zaciągnij hamulec pomocniczy 2.Wciśnij do oporu pedał sprzęgła i przytrzymaj 3.Naciśnij oba boczne przyciski na lewarku i trzymaj je naciśnięte przez cały czas nauczania. 4.Włącz zapłon. Zaczną migać strzałki półbiegów 5. Jak zacznie migać "N" uruchom silnik 6. Po pierwszym dźwięku...
Kiedyś podłączałem multidiaga do Scanii i nic prócz podstawowych parametrów silnika nie wyświetlał. Do mercedesa nigdy nie podpinałem bo mam SD. AdBlue najłatwiej i najszybciej diagnozować Star Diagnozą bo masz wszystko czarne na białym, ciśnienie czynnika, powietrza, wysterowanie pompy i zaworu etc.
Ściągnij rurę od turbiny na dolocie spr luz na osi, spr czy są wszystkie śrubki od turbiny. Ciśnienie doładowania też warto spr. Jak na czarno dymi to pali olej.
Okazało się że inst czujnika ciśnienia uszkodzona wisko wciągnęło kabelki i nie pokazywało ciśnienia oleju. Po naprawie ciśnienie na zimnym na jałowym 4,5 Bar a na rozgrzanym 2,0 Bar myślę że dobrze.
Smagryta-Widzę, że temat Actrosa zamknąłeś. Jak sobie poradziłeś z problemem uszczelki i tulei?
Witam wszystkich na forum. Mam taki problem z Mercedsem MP4 Euro 6 z 2016 roku. Pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego oraz większe ciśnienie niż zwykle. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale zachodzi pytanie, czy nie czasem coś innego. Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o informację.
Poszukaj i sprawdź zawór powrotny paliwa z silnika(na silniku) do zbiornika paliwa ,może nie trzymać ciśnienia. Jest na bloku pod kolektorem ssącym. Dlatego łatwiej najpierw zmierzyć ciśnienie, sprawdzić filtr, zamiast rozbierać pół silnika. :)
Często dochodzi do krystalizacji w zaworze dawkowania środka Adblu. Jeśli jest taka możliwość trzeba wymontować zawór Adblu z katalizatora i sprawdzić jego drożność. Jeśli nie ma przez niego przepływu trzeba próbować udrożnić go gorąca wodą. Przed tym jednak zalecał bym przeanalizować parametry pracy czujnika ciśnienia czy ciśnienie spada do zera i...
Witam, problem ze sprzęgłem w actros mp3, wymienione było sprzęgło, łożysko, łapka, zrobione ok 30 tys km no i problem, na niskich biegach np 3,4 podczas ruszania lub jazdy w korku, częste stwawnie i ruszania wywala awaria sprzęgła i efekt brak biegów, trzeba. Zgasic poczekać 2 min i po odpaleniu wraca wszystko do normy, podczas normalnej jazdy już...
Prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik ciśnienia w rozdzielaczu powietrza, albo instalacja idąca do niego. Znajduje się on obok wyrównywacza, pięciopinowa kostka. Jedyną smutną wiadomością to jest to, że tego czujnika nie dostaniesz osobno , tylko z całym zaworem
Jest 1 duży filtr w pompie. Plastikowa pokrywa na klucz 46.
Poziom oleju prawidłowy , dolałem nawet więcej ale bez zmian, podpowiedzi słabe uzupełnić olej i skontrolować ciśnienie . Pompę można wymienić tylko tą od osi tylnej czy są obie w zestawie ?
Co było konkretną przyczyną tego Ci nie powiem, ale założyłem nowy zestaw o numerze A0001407078 i został wyjęty i umyty zbiornik AdBlue oraz to co było w miarę dostępne zostało zdemontowane i sprawdzone czy gdzieś płyn się nie skrystalizował. Po tym wszystkim pompa ładnie zbudowała ciśnienie i problem już nie powrócił.
Kolego. Ani słowa nie napisałeś czy sprawdziliście ciśnienie powietrza. Nie ma takiej opcji by widełki miały zero luzu. Zawór siłownika "psyka" bo chce zasterować wrzucenie luzu, planetarkę ustawić na wolny zakres itd ale nie może bo nie odczytał wciśniętego sprzęgła albo ma naprężony napęd. Weź czujnik sprzęgła z innego auta, podłącz do wtyczki i wkładaj...
W tych zbiornikach nie ma żadnego przewodu wentylacyjnego. Co Ty masz za wynalazek z przewodem pod grilla? Tam są tylko dwie zaślepki pod które podłączasz przewód przelewowy przy odpowietrzaniu. Jak było niewłaściwe przełączenie zbiorniczka przy pierwszej operacji odpowietrzania i podałeś ciśnienie, to może być już po zbiorniczku. Przy podniesionej...
Powinien , pod warunkiem że ciśnienie zasilania nie przekracza 10 bar (port 1). Tak jak podane jest w specyfikacji.
Witam. Skrzynia biegów manualna? Diagnostyka podstawowa nie zrobiona! Ciśnienie paliwa, czasy otwarcia pomp, wyważenie na biegu jalowymm, kompresja.
Witam. Chciałbym się dołączyć do tematu z pytaniem: co może być przyczyną powstawania błędu 6721 (niskie ciśnienie adblue) w MB Actros 2011r. ? - Filtry wymienione - cały moduł dozujący rozebrany, umyty, szczelny i drożny - zawór ciśnieniowy wymieniony i napompowany 3,5bara - dysza drożna a błąd dalej jest aktywny. Po uruchomieniu pojazdu ciśnienie...
Ciśnienie na turbinie sprawdź intelcurer na szczelność czujnik doładowania Dodano po 4 Jeśli błędu od adblue niema to nie ogranicza mocy.
Może mieć wszystko wpływ. Olej gęsty ze starości w skrzyni, moście, nadmierne dokręcenie łożysk w piastach, zbieżność kół a i nadmierna ilość oleju w retarderze, ciśnienie w ogumieniu. Zacznij od sprawdzenia oleju, ciśnienia w kołach, pomiaru toczenia na rolkach.
Witam Panowie. Mam problem z Actrosem... PO WYJĘCIU SKRZYNI OKAZAŁO SIĘ ŻE WYSPRZEGLIK BYŁ ZASSANI MIMO BRAKU POWIETRZA W UKŁADZIE po dopuszczeniu śrub kochających powietrze wyleciało i pracuje normalnie więc wymieniona została całą kaseta sterująca razem z wybieranie i zaworami zmieniło to tylko tele że nie ma żadnego błędu A dalej jest to samo po...
W moim przypadku MB przez ostatnie 8tyś.km. nie miał żadnego błędu,ciśnienie doładowania w okolicach 3bar pod pełnym obciążeniem wiec sugeruję sprawdzenie dawek jeśli cała reszta jest ok.
Tak najłatwiej, siłowniki są niżej od pompy to wystarczy mniejsze ciśnienie i wydajność tłoczenia. Łatwiej wypchnie powietrze. Nie pomyl albo nie zamieniaj płynu na tańsze podróby. Tu nie ma drugiej szansy po próbie oszczędzania.
Może podałbyś przynajmniej jakie masz ciśnienie powietrza w obwodzie zasilania poduszek przed zaworami? Będziemy w stanie stwierdzić czy przyczyna jest po stronie pneumatyki czy elektroniki.
Sprawdź zawór ciśnienia i ciśnienie ograniczników krańcowych, oraz filtr oleju. Zakładam, że wymieniając pompę dokładnie została sprawdzona szczelność, i nigdzie nie zaciąga powietrza do układu. Przy manewrach obciążonym pojazdem obroty silnika powinny być ok 800-1100, jeśli bardzo ciężko Ci kręci tylko przy 600 to zmierz ciśnienie w przekładni. Temat...
Niestety nie mam tego króćca, ani też podnoszonej osi. Podejrzewam, że ten króciec jest połączony ze zbiornikiem podnoszenia osi. Sprawdź czy nie ma przed nim (przed zbiornikiem) takiego samego zaworu, jeśli jest to może też nie puszczać i nie ma powietrza w zbiorniku albo jest go mało. Jeśli masz możliwość to podepnij do tego króćca wąż i napompuj...
MB MP4 EU6 1845 2015 rok VIN: WDB9634061L945679 Błąd: 35040E - Obwód sterujący wysokiego ciśnienia - Wartość w układzie za wysoka. Jakieś sugestie co szukać? Pozdrawiam Dodano po 6 Zrobiony test wtryskiwaczy-2 wtryskiwacze do wymiany temat zamkniety pozdrawiam
Właśnie w Jalteście jest taka procedura kasowanie pamięci błędów bezpieczeństwa nie używałem tego ponieważ nie chciałem niczego zepsuć plus świeci się brake reservoir pressure too low, pierwszy i drugi obwód ma normalne ciśnienie czy może to chodzi o dodatkowe obwody dodam że świeci się to na czerwono
1616 Czujnik ciśnienia oleju, nieosiągnięty zakres pomiaru (zwarcie z masą)
Nie może być podciśnienia. Przy podciśnieniu paliwo nie wylewałoby się przez korek. Na 100% w lewym baku zbiera się ciśnienie i jako tymczasowy środek zaradczy wystarczyło wyjąć uszczelkę tylko z lewego korka. Bo jak wytłumaczysz, że odpowietrznik jest niby sprawny, a pomogło dopiero rozszczelnienie korka? Dalej podejrzany jest odpowietrznik. Pytanie...
Witam mam problem z tylną skrętną osią w MB Actrosie. Skrętna oś nie działała od momentu zakupu samochodu. Zamontowałem wyremontowany tylny agregat hydrauliczny (A9324600200), nowy zbiornik ciśnieniowy - miech. Po wymianie części chciałem skalibrować układ EHZ (diagnostyka DAS) i w pierwszym kroku nadal zgłasza "wysokie ciśnienie oleju w układzie centralnym"....
5140/41 jest w NR. Czujnik ciśnienia w poduszkach osi napędowej z prawej strony
Jechałem Mercedesem Actros MP5. Ucieka mi powietrze i to bardzo dużo i szybko z naczepy. Na postoju ciśnienie w układzie obwodowym 3 jest na poziomie 3 bar. Czy powinienem nim jechać, czy od razu stanąć i serwis? Druga sytuacja. Czy jest możliwość, by hamulec sam puścił i auto zjechało, gdy ciśnienie w obwodzie 1 spadło? Czytałem, że w MP5 po otwarciu...
Rok produkcji 2014, euro 5, to jest chyba III generacja, VIN: WDB9333171 Z VIn-u na pewno wynika, że jest to trzecia generacja. I w takim razie rok wyprodukowania auta nie jest prawdziwy - bo te Actrosy się skończyły w 2011 lub na pewno w 2012. Pewnie po wyprodukowaniu podwozia auto długo stało na zabudowie i stąd ta różnica. O.K. - Już wiadomo co...
Za co ten akumulator pompy jest odpowiedzialny? Odpowiada za zamknięcie dopływu czynnika do pompy w czasie postoju silnika. Ma tam być stale ciśnienie 3.2 bar. Sam raczej nic z tym nie zrobisz jeśli obudowę rozsadziło albo nie działa zawór redukcji ciśnienia w module. Stan obudowy ocenisz po wyjęciu tego zbiorniczka. Jak nie zauważysz wyraźnych pęknięć...
Z góry dzięki za trafne podpowiedzi. Może najpierw zadaj trafne pytanie: Actrosów leci właśnie czwarty model - to nie jest "maluch" że napiszesz: : "maluch" 650 i już wszyscy wiedzą o co chodzi. Poza tym nigdy nie było Actrosa o oznaczeniu "430" . Pewnie ktoś ukradł z drzwi pierwszą cyfrę... Odnośnie tematu: raczej nie ma bezpośredniego powiązania...
Każdy nowy sensor musisz kalibrować jeśli po założeniu go będziesz miał różne ciśnienie w poduszkach lub któraś będzie całkowicie pusta. Można tymczasowo "oszukać" system unosząc lub obniżając blachę wspornika ze sworzniem kulistym od cięgła poziomowania. Jest to trochę niewygodne i trudne do właściwego ustawienia ale nie niemożliwe. :) Po tej stronie...
Przy padającej pompie paliwa też będzie palił na dotyk jeśli się nie zapowietrza. Zmierz ciśnienie paliwa za pompą przy biegu jałowym i 2000 obrotów. Wróć tu dopiero z wynikami + ewentualne błędy spisane z MR, FR :)
Witam wszystkich, mam problem z MB Actros może i związany z mrozami, na obrotach powyżej 1500 pompuje jak szalony do 11 a gdy zdejmę nogę z gazu i pochodzi chwilę ciśnienie spada i tak jak by kompresor nie dobijał, nie wiemy gdzie szukać czy coś z kompresorem, czy osuszacz jest z dwoma filtrami, a może coś innego. Proszę o pomoc
Witam pół roku walki i dalej bez efektów wymieniony cały układ paliwowy na nowy ciśnienie doładowania ok brak błędów a objawy takie że jak podczas jazdy nieslychac odgłosów silnika to auto idzie jak słyszysz odgłos "robura" to robi się mulasty Pomocy
Wymiana czujnika ciśnienia oleju
Tak, wyświetla w MR ciśnienie absolutne w kPa atmosferyczne oraz doładowania i temperaturę silnika, powietrza doładowania i niektóre wersje temperaturę paliwa. wartości MW odnajdziesz w systemie MR.
Wiem że w tym samochodzie mam niesprawne od samego początku czujniki zacisków hamulcowych, mogą one mieć jakiś wpływ na takie zachowanie? W przypadku systemu Wabco montowanemu w Actrosie producent przewidział wpływ na ciśnienie hamowania jeżeli na którymś kole okładziny są grubsze: Oto cytat z broszury opisującej ten układ: "Sterowanie zużyciem okładzin...
Hehe, dwa lata filtry nie wymieniane. Mogę Ci powróżyć w ciemno. Powiedz szefowi, że ma do wymiany pompę zasilającą i wtryskiwacze. Jak będzie miał farta to pompy wtryskowe jeszcze ożyją, jak dostaną właściwe ciśnienie paliwa. :) Jak będzie chciał zaoszczędzić 15 złotych na filtrze paliwa i kupi jakiegoś Filtrona to wydatki niech pomnoży razy dwa.
Mercedes Atego 1823 2002r, po wymianie poduszki było ok. Pojechał na trasę po załadunku i parunastu kilometrach jazdy zaczeły się problemy z poziomowaniem. Kierowca jakoś zjechał na bazę. Przeciskanie przycisków na pilocie powodowało tylko jakieś popsykiwania zaworu sterującego nie przynosząc żadnego efektu. W prawych poduszkach było ciśnienie w lewych...
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
actros ciśnienie oleju ciśnienie mercedes actros ciśnienie pompa actros
zerwana plomba zamel kabel excel ocena
bosch wan24m2spl bosch wan24m2spl
Trudności z uruchomieniem silnika - błąd czujnika rozrządu Moment dokręcania śrub Renault Captur 0.9 TCe