Mam ten sam silnik w swoim samochodzie, od niedawna mam problemy z wolnymi obrotami. Wyczyściłem całą przepustnicę ale nie mogę zrobić adaptacji. Robie wg wskazówek ze strony ross-tech. Gdy próbuje zrobić adaptację wyskakuje mi ADP Run i tak zostaje, nic się nie dzieje w przepustnicy. W sterowniku błąd "nie przeprowadzone nastawienie przekroczona wartosc...
W 306 adaptacja to odłączenie aku na np. 3 godziny (najlepiej na noc) i z rana podłączasz i pracuje na jałowym aż do wyłączenia ssania, czyli do ok 80*C. Ogólnie po odłączeniu aku - komp przywraca swoje pierwotne ustawienia.
Do wymiany silniczek krokowy. ( tzw. nastawnik biegu jałowego )
Tak, przepustnica na linkę, ale z silniczkiem, który ją uchyla regulujac obroty biegu jałowego wymaga adaptacji. Nie widzę sensu odłączania akumulatora, to nie wykasuje błędu w srs
Witam : 01 sterownik silnika, 11-login (12233) 10-adaptacja, kanał 02 - prędkość obrotowa biegu jałowego, i wsio.
wyraźnie pisze przekroczona adaptacja biegu jałowego musisz wejść w ustawienia grupa 4 kanał 98 i ponownie nastawić .Ale przed tą czynnością to najpierw wymyj dokładnie przepustnice jest zabrudzona rozgrzej silinik do 80 C i zrób adaptację
jutro będe miał nową krokówkę to założę i zobaczę czy będą błędy czy nie i spróbuję wtedy uruchomić adaptację ktsem bo na tym co jest w odczycie wartości rzeczywistych w polu adaptacja biegu jałowego napisane było: błędna i nie mogłem nowej adaptacji wykonać
Po wymianie przepustnicy robiłeś adaptację biegu jałowego? Podejrzewam walnięty TPS. Nowe nie zawsze znaczy sprawne. Zwłaszcza jeśli chodzi o tanie TPSy dla "Dajewo". :) Odczyt błędów kodem błyskowym prosty jak drut którego musisz do tego użyć :) Było wielokrotnie na forum o tym.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Polo n6 1,0 Nie przeprowadzone nastawy podstawowe oraz regulacją biegu jałowego poza zakresem.. Nie mogę wykasować pierwszego błędu oraz nie zrobi mi adaptacji przepustnicy autelem ds808 ani vscan 3055itc . Obroty 480 po włączeniu świateł. dziwne jest to że po zdjęciu wężyka od podciśnienia w kolektorze 760 ,800 obrotów i chodzi równo
Proszę mi wytłumaczyć jak mam to sprawdzić: - Zobacz po prostu czy po wciśnięciu sprzęgła program widzi to w parametrach? - odczytał wartości korekcji integratora i adaptacji biegu jałowego? - co pokazuje czujnik położenia pedału gazu na biegu jałowym? Dziś odłączyłem centralkę gazu i parametry adaptacji jw. czy te same na obu sensorach. Podczas adaptacji...
Przy takiej specjalizacji w profilu takie pytanie. Adaptacja na początek i dalej ewentualnie szukać.
Witam kolegów, to mój pierwszy post na tym dziale - proszę o wyrozumiałość. Stałem się posiadaczem Fabii 1.2 HTP z 2005 r. - model znany z najgorszego silnika. Owy silnik często na światłach łapie zadyszkę w postaci 730 obr/min. i wypadania zapłonu. Wymienione świece, zamienione miejscami cewki zapłonowe, ale bez rezultatu - nie bierze oleju, nie kopci....
Regulacja biegu jałowego-za niskie napięcie na potencjometrze podczas procedury adaptacji.
Opisz sposób w jaki robiłeś adaptację. Sprawdzałeś styk biegu jałowego? Sprawdzałeś nieszczelności kolektora ssącego?
Podłączyłem komputer z VAG iem i po zresetowaniu błędów i ponownej próbie odpalenia silnika wychodzi błąd 00533 co oznacza podobno zły zakres adaptacji biegu jałowego. Wcześniej przepustnica była umyta a elektronicznie zadoptowana ale tylko na zimnym silniku bo nie chce odpalić. Więc czemu wyskakuje ten błąd a silnik nie chce odpalić ? Silnk to 1 litr...
MAF na biegu jałowym ma 4,3 g/s przy sprawnym silniku.
Jesienią zmieniałem w takim golfie silnik regulacji biegu jałowego , ale nie robiłem żadnej adaptacji. Zwróć uwagę na wyłącznik biegu jałowego , może on się nie zamyka na jałowym.
Witam mam pytanie czy programatorem ezp2019 będę w stanie odczytać eeprom 93c76 simos 3PB.Docelowo chciał bym zdobyć login w celu adaptacji obrotów biegu jałowego fabia 1.W vcds lite wchodząc w blok 01 da się podnieść wartość 128 na 138 test potem przyjmuje save.Obroty są podniesione Ale kiedy odłączam interfejs od wtyki obd obroty z powrotem spadają...
cześć. nie ma żadnego loginu do podniesienia obrotów pewnie auto ci gaśnie przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania. wtedy należy przeprowadzić adaptację i bieg jałowy się ustabilizuje.
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
To bez znaczenia co pokazuje ważne jest jak to interpretuje a do 15 otwarcie to jeszcze bieg jałowy jest.
rozłącz akumulator na ok 10 min. - wykasujesz w ten sposób błedy sterownika, następnie podłącz go pewnym ruchem, tak aby nie było iskrzenia Musisz jesczze zaadaptować sterownik, tak aby zapisal prawidlowe parametry pracy. U mnie w benzynce ( Mondeo 1.8 ) wygląda to następujaco : Włączam silnik i trzymam na biegu jałowym do osiągniecia normalnej temp....
Bloki danych, adaptacja to zupełnie co innego. Możesz najpierw wejść w adaptacje - kanał 00, wartość 0, zapisz a potem w bloki danych i tam odpowiedni kanał - 98, przełączyć z prawej strony na USTAWIENIA PIERWOTNE, wtedy przepustnica powinna zacząć się ruszać, odczekać z minutę, przełączyć na BLOKI DANYCH (wcześniej ten sam przycisk miał nazwę USTAW....
Mój dziadek ma taką "polówkę" (tylko 1.4 AEX), przy tym przebiegu na 90% jest padnięta sonda - niby oscyluje dobrze, ale podjedź na analizę spalin i sprawdź współczynnik lambda, czy rzeczywiście jest taki jak widzi sterownik silnika na podstawie sondy. Na sterowniku jest błąd osiągnięcia limitu adaptacji biegu jałowego, ale to wygląda jakby przepustnica...
Przepustnica musi się zaadoptować z tym że temp. płynu min. 80 stopni. A jaki komunikat wyskakuje podczas adaptacji?
Jak poprzednik wskazał - szukałbym nieszczelności. PR090 to adaptacja układu regulacji biegu jałowego. jak osiągnie limit domykania przepustnicy (lub IACV) wtedy reguluje bieg jałowy zapłonem lub też tnie czas wtrysku, tu już zależy od systemu.
przeprowadz adaptacje
Witajcie Mam problem z Oplem Corsą 1.0 12v otóż po czyszczeniu przepustnicy i wymianie nastawnika biegu jałowego (popularny krokowiec) zostały zrobione adaptacje. Obroty biegu jałowego chodzą prawidłowo nie gaśnie nie faluje jednak w czasie jazdy (obojetne czy na zimnym czy ciepłym silniku) zdarza się że przy dodaniu gazu zapala się check i wogole nie...
Witam. Mam podobny Problem. Wyświetla mi błąd Styk biegu jałowego. Przepustnica NOWA . Nie da się zrobić adaptacji bo jest błąd. gdzie mogę szukać przyczyny.
Witam mam problem z obrotami w Audi A3 8L na biegu jałowym, obroty falują. Była robiona adaptacja przepustnicy, wymienione kable zapłonowe,wymieniona sonda ta 1. Objawy pokazane na filmie [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Nie pali zawsze jeden cylinder, czy zapłony wypadają losowo na różnych? Też mam podobnie - silnik 1.4 AEX. Po chwili pracy na wolnych obrotach świeca na 1 cylindrze jest zalana i przestaje palić ten cylinder. Wymieniłem świece oraz palec i kopułkę - nie pomogło. Zamieniałem wtryskiwacze między cylindrami - nie pomogło. Oddałem do mechanika - wymienił...
Przepustnica, czyszczenie i adaptacja.
Witam, Podczas jazdy czuć zdecydowany brak mocy w całym zakresie obrotów. Po podpięciu kompa wywala P0340 (brak rozpoznania cylindra 1) i jak silnik trochę popracuje to po jakimś czasie dochodzi P0170 (adaptacja na biegu jałowym za bogata). Miałem pod ręką drugi czujnik więc najszybciej było go podmienić ale efekt taki sam. Napięcie po zapłonie zmierzone...
Zgadza się, chip nie ingerował w miejsca, gdzie zapisane są dane adaptacji. Np. po programowej zmianie adaptacji dla prędkości biegu jałowego i prędkości obr. max. i zmianie pamięci z programem, wartości adaptacji dalej były zapisane. Tak było dla np. 1.8T.
wyczyszczony, pokazywało tylko błąd: 00561 - Dopasowanie składu mieszanki 15-00 - Wartość skrajna adaptacji nieosiągnięta (na biegu jałowym)
Sprawdziłem czujnik od biegów, jest ok, od stupki też zachowuje się poprawnie. Czy wie ktoś, gdzie jest złącze diagnostyczne w tym modelu, bo szukam i nie mogę znaleźć, a jest potrzebne do zrobienia adaptacji silniczka krokowego?
Witam Radzę wyczyscic przepustnicę i oczywiscie przeprowadzic adaptację. Pozdrawiam.
Brak adaptacji ,zły odczyt z MAP,zły odczyt z czujnika temp. albo dziura w dolocie. Co mówią parametry?
Adaptacje, kombinacje i takie tam. Sprawdź no kolego kąt zapłonu, bo tam często defekt. Masz lampę stroboskopową?
Witam. Przepraszam, że odkopuje temat ale mam podobny problem. Samochód jak u kolegi wyżej VW Golf 4 2.0 AQY 10tyś km temu wymieniony cały układ zapłonowy (cewkę,przewody,świece) samochód na benzynie nie trzyma wolnych obrotów, dławi się i prawi gaśnie. na wyższych obrotach nie ma tego problemu. Na gazie pracuję równo i bez problemu wkręca się na obroty....
Azd 2000-2001 wymontuj całą przepustnicę i dokładnie wymyj,póżniej rozgrzej silnik do pełnej temp. i adaptacja przepustnicy interfejsem.Będzie pracował znów poprawnie.
Zrób tak jak napisali ci wyżej. Wyczyść silnik krokowy i zrób adaptację.
Sprawdz co widzi sterownik silnika i ewentualnie trzeba zrobic adaptacje przepustnicy Pozdrawiam
Wrzuciłem starą sondę żeby jeszcze raz na spokojnie sprawdzić parametry. Na ten moment jest tak regulacja lambda +-1,5%, napięcie trzyma 1,48V. Adaptacja na biegu jałowym około -4,6% i adaptacja przy częściowym obciążeniu około -19%. Silnikiem wyraźnie trzepie. Tak jak poprzednio jak siknę w dolot praca się na moment wyrównuje. Sonda raczej sprawna....
Jeżeli by to było spowodowane nagarem to by pokazało "regulacja biegu jałowego powyżej granicy adaptacji"
a vag com dobry?
Przepustnica do wyczyszczenia i adaptacji komputerowej.
Czy była robiona adaptacja przepustnicy?
Przepustnica wyczyszczona (bez zmywacza), adaptacja wykonana i problem dalej istnieje.
witam na biegu jałowym między pinami 5 i 7 - 1,2 do 1,9 kohm na maksie 700 do 1100 ohm zestyk biegu jałowego między 7 a 3. problemy były wcześniej czy stało się to po myciu ??? pozdrawiam
Umycie na początek powinno wystarczyć.Ewentualna adaptacja po myciu.
Dodatek uzupełniony? Po czyszczeniu dpf w sterowniku wpisana wymiana na nowy? -nowy EGR (zamienik) Sprawdź czy się nie zacina, nowy nie znaczy sprawny. Klient twierdził że uzupełniał jakiś czas temu a co tam jest i czym to uzupełnił ....???jak dokładnie sprawdzić stan tego płynu ?? A co chodzi o EGR (zamienik)przeprowadzałem adaptację na biegu jałowym...
Nie są potrzebne, ale w vcds w Adaptacjach jest taka opcja.
na poczatek to zrob sobie adaptacje przepustnicy dopiero mysl o wymianie.pozatym jak kupisz nowy to adaptacje tez musisz zrobic.
Jak zostaje błąd z nastaw przepustnicy to bym obstawił przepustnicę.Czy przy nastawach zmienia się wskazanie styku biegu jałowego?
Witam. Odgrzeję trochę schabowego... Problem podobny jak w temacie. Otóż w golfiku IV '98 1.6 falowały obroty i w ogóle były problemy. Koleś parę razy wymieniał przepustnice i nic aż w końcu kupił nową. Teraz w kompie nie ma żadnych błędów w związku z regulacją biegu jałowego, adaptacja przeprowadzona zgodnie z instrukcjami adako. I za raz po adaptacji...
Po umyciu czy nawet samym odłączeniu powinieneś go ponownie zaadaptować, kolejno adaptacja przepustnicy.
niestety adaptacja nie pomogła,na biegu jałowym falują obroty kolega twierdzi ze jest problem z mieszanką paliwa która raz jest za uboga wtedy komputer zadaje większą żeby auto nie zgasło, po podaniu większej zaczyna falować.Dodam że sonda była zmieniana i jest w normie.Co jeszcze mógłbym sprawdzić bo juz nie powoli tracę cierpliwość.
A ta przepustnica to nie przypadkiem zintegrowana z regulatorem obrotów a w nim zestyk biegu jałowego???
czyszczenie wtrysków (specjalny sprey) + adaptacja przepustnicy - na początek.
zgadywanie chyba nie ma sensu , skoro masz vcds ;) jaka jest addytywna korekta na biegu jałowym i temperaturze pracy ? temperaturę na wyjściu chłodnicy też można podejrzeć... grzałkę lambdy zmierzyć... bieg jałowy również ma swoje adaptacje i granice ... no wykaż się!
Temat ogarnięty. Moje przypuszczenia okazały się słuszne. Uszkodzony czujnik. Założyłem używkę, błędy skasowałem, pojawiły się parametry, wszystko w normie. Albo pech że nowy czujnik od razu uszkodzony albo marna podróba. Nie ma żadnej adaptacji. W załączniku oscylogramy z pracującego czujnika. Silnik na biegu jałowym.
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Jak w tym wynalazku prawidłowo ustawić luz na lince gazu? Nawet jak go zgaszę przepustnica pozostaje lekko uchylona (można ją domknąć palcem ale po zwolnieniu nacisku wraca na swoją pozycję), tam jest chyba jakieś serwo które ustala dolną pozycję przepustnicy (zamiast zaworu powietrza wolnych obrotów). Czy linka ma być ustawiona tak, żeby była napięta...
Czujnik przy przepustnicy możliwe, sprawdzałeś auto VAGiem?
zamontuj przepustnice przy zachowaniu czystości uruchom silnik na biegu jałowym i wykonaj adaptację przepustnicy za pomocą KTS lub VCDSa powinno pomóc powodzenia
niezauważyłem ale nie napisałeś czy była robiona adaptacja przepustnicy pozdrawiam Klaudiusz
2,2 cala przyczyna lezy po stronie adaptacji przepustnicy
A jaki ma być błąd na podwyższone obroty? Zrób adaptację przepustnicy sprawdź czy ktoś nie przeprogramował obroty. I jak wygląda szczelność dolotu.
Wtryski po regeneracji, dałem je jeszcze do innego zakładu na sprawdzenie czy dobrze zrobione. Dzisiaj odebrałem i odpowiedź brzmiała że wtryskiwacze w porządku. Sprawdziłem ustawienie rozrządu wszystko ok. Zastanawia mnie tylko to ciśnienie paliwa na biegu jałowym ponieważ wydaje mi się zbyt niskie ok 220bar. Momentami spada poniżej 200bar. Myślę że...
Zrób adaptację przepustnicy.
Regulator obrotów biegu jałowego (tzw. by pass).
zrobic adaptacje przepustnicy powinno pomóc Za**bista porada. Powidz mi-jak się tam robi adaptację przepustnicy?
Dobrze żeby był oczyszczony ze wszelkich osadów, czyli zregenerowany. Ale odblokowanie go z nadmiaru sadzy na pewno pomorze w przepływie spalin przez filtr. Filtr pewnie wygląda podobnie jak poniżej http://obrazki.elektroda.pl/7549918000_1... gdzie utrudniony jest przepływ spalin. Jeśli chodzi o bloki pomiarowe to bloki od 68 do 75 dotyczą...
nastawy robi,czy w pewnym nomencie(po około 3 sek) gwałtownie je przerywa? Jeżeli zapłon jest włączony,a silnik stoi,słychać "miauczenie" z okolicy przepustnicy? I jeszcze jedno-sprawdź dokładnie zapłon-robi się to tak: zapal silnik,temperaura ponad 80 st,usterki wykasowane,następnie 04->00 i patrz czy obroty wzrosły do 1400 rpm. Jeżeli nie,a dodatkowo...
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
wyczyść przepustnice i zawór regulacji biegu jałowego, odepnij akumulator albo wykasuj adaptacje inpa jak masz i napisz czy pomogło.
niech wyczyszczą przepustnicę i wykonaja adaptację nastawnika powinni wziąśc max 120pln
yhy.....zrozumiałem :) Jeszcze jedno pytanie: Co moze oznaczać jezeli w okienku adaptacji sondy lambdy pojawia się wartość i na biegu jałowym spada do 0 i gdy nacisne gaz dopiero wskakuje na pewną wartośc i znow spada do 0 ? Kupiłem nową sonde lambde bo prawdopodobnie spaliła się ostatnio gdy przejeżdzałem po duzej wodzie:( kiedys ta wartość oscylowała...
nie dziwie sie. Moge juz z góry powiedziec ze w ecu bedzie tylko błąd sondy. Te sterowniki nie maja możliwości dokonania adaptacji recznej wiec to tez jest problem. wszytskie czujniki beda okej, myśle ze wyjeżdzenie zbiornika pb może pomóc. Zapewne występuje jeszcze obiaw nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Warto sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych,...
Po montażu nowego krokowca należy wykonać adaptacje i po problemie
Na gazie i benzynie to samo ? Standardowo na początek przepustnica do czyszczenia i adaptacji.
wygląda na krokowy,spróbuj ściągnąć kleme akumulatora na min.30 min. i potem odpal samochód na czas aż sie załączy wentylator chłodnicy. Może być też tak ,że jak czyściłeś przepustnicę dałeś starą uszczelkę i ciągnie lewe powietrze,cienkie wloty-podciśnienia też udrożniłeś? Ja po czyszczeniu krokowca po raz kolejny,musiałem już go wymienić,ponieważ...
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Sprawdź czy nie masz linki gazu naciągniętej zawleczką, czasami jak się brudzą przepustnice, a ktoś nie wie co zrobić, to naciągają linkę i adaptacji nie będzie...
A zrobiłeś adaptacje tej przepustnicy ?
Panowie odświeżę temat. Nierówna praca silnika na biegu jałowym, przepustnica wyczyszczona, adaptacja zrobiona, wymieniłem zaworek odpowietrzający skrzynie korbowa a obroty skacząca i z 800 idą na 900 i tak sobie falują. Zauważyłem że strasznie mi syczy ciśnienie z tego zaworka który idzie do ezektora. Jak ścisnę wąż który jest podłączony zaworkiem...
Co do spadających obrotów po odpuszczeniu gazu, też tak miałem. Trzeba wymyć dokładnie przepustnice i przeprowadzić adaptacje. W moim przypadku pomogło.
A jaki błąd? Nie wyuczone nastawy biegu jałowego?
Tak ale nie Vagiem, tylko automatycznie sama się zaadaptowała, przed adaptacją skakały obroty na biegu jałowym po puszczeniu gazu, i skaczą nadal przez pewien czas po odłączeniu akumulatora. Adaptowałem ją na kilka sposobów , takich jakie znalazłem w internecie -po prostu kilkadziesiąt kilometrów jazdy - włączony silnik na biegu jałowym, aż włączy się...
Zacznij od zrobienia adaptacji przepustnicy po czyszczeniu. A ecu zostaw w spokoju.
Styk biegu jałowego pracuje ?
a jakim cudem po adpatacji 1100 obrotów nadal ma właśnie nie wiem Takim to cudem, że pewnie adaptacja się nie udała. I tyle.
Odłącz akumulator na chwilę i zobacz jak będzie pracował na 0 adaptacjach.
odczytywałeś błędy ? zrób adaptacje przepustnicy jak przejdzie to sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów
Witam moja astra na biegu jałowym chodzi na wysokich obrotach 1800-2225obr i pali sie katrolka checke . Samochód po wymianie i adaptacji silniczka krokowego nie pomogło. Proszę o pomoc
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Kolego jeśli loginu nie przyjmuje to nie dostaniesz się do adaptacji. Zmiana sterownika albo sterownik do tunera i flashowanie.
Znajdź kogoś z VAG-iem i zrób adaptację przepustnicy.
adaptacja biegu biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego
amplituner pioneer kolumna elektryczna tylna klapa czujnik odciąć paliwo
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Instrukcja serwisowa gramofonu Unitra DANIEL G1100 - gdzie znaleźć? Najlepsze słuchawki z mikrofonem do nauki zdalnej