(at)ElektrodaBot przeanalizuj ten temat i sprawdź, czy przy wymianie takiej przepustnicy były przypadki, że pomogło przelutowanie BGA procesora. Weź pod uwagę Volvo i Fordy. Bezpośrednia odpowiedź - Tak. W platformie Volvo P1 (S40/V50/C30/C70 1.8/2.0 Duratec) i spokrewnionych Fordach (Focus Mk2/C‑Max z ECU FoMoCo/Visteon ESU‑411) wielokrotnie źródłem...
Mam ten sam silnik w swoim samochodzie, od niedawna mam problemy z wolnymi obrotami. Wyczyściłem całą przepustnicę ale nie mogę zrobić adaptacji. Robie wg wskazówek ze strony ross-tech. Gdy próbuje zrobić adaptację wyskakuje mi ADP Run i tak zostaje, nic się nie dzieje w przepustnicy. W sterowniku błąd "nie przeprowadzone nastawienie przekroczona wartosc...
Polo n6 1,0 Za takie cos albo np pasat b5 1.9 tdi powinni odrazu dawać bana. Czy kolega jest w stanie podać dane auta normalnie ?
Bloki danych, adaptacja to zupełnie co innego. Możesz najpierw wejść w adaptacje - kanał 00, wartość 0, zapisz a potem w bloki danych i tam odpowiedni kanał - 98, przełączyć z prawej strony na USTAWIENIA PIERWOTNE, wtedy przepustnica powinna zacząć się ruszać, odczekać z minutę, przełączyć na BLOKI DANYCH (wcześniej ten sam przycisk miał nazwę USTAW....
pojedz na vaga na adaptacje jesli nie bedzie zmian to po lewej stronie kolektora jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przykrecony na 2 torxy ktory trzeba wyjac i wyczyscic jesli i to nie pomoze to wroze ci lewe powietrze . twoj kolektorw m miejscu mocowania do glowicy uszczelniany jest za pomoca o-ringow ktore czaszasami potrafia sie rozszczelnic...
Witam szanowne grono, Chevrolet Aveo 1.2 84 KM 16V 2011 r. Nie utrzymuje obrotów biegu jałowego i gaśnie. Mam już nowy silniczek krokowy i tu pytanie, czy jest potrzebna jakaś adaptacja, czy po prostu podpinam i sterownik sam ureguluje obroty? AI: Czy po zamontowaniu nowego silniczka krokowego problem z obrotami biegu jałowego nadal występuje, czy sytuacja...
w jakim silniku chcesz tego dokonac?
wyraźnie pisze przekroczona adaptacja biegu jałowego musisz wejść w ustawienia grupa 4 kanał 98 i ponownie nastawić .Ale przed tą czynnością to najpierw wymyj dokładnie przepustnice jest zabrudzona rozgrzej silinik do 80 C i zrób adaptację
Posiadam vcds’a i właśnie zabieram się żeby podejrzeć logi na live’ie Podpowiedziałbyś jak wykasowaćte wyuczone wartości? Żeby na nowo mógł się zaadaptować? Już znalazłem procedurę dla mojego sterownika SIMOS. Przepustnica czyściutka!;) Czy po skasowaniu wartości w sterowniku konieczna jest ponowna adaptacja przepustnicy? Szczerze, to nie do końca...
Przepustnica wyczyszczona (bez zmywacza), adaptacja wykonana i problem dalej istnieje.
jutro będe miał nową krokówkę to założę i zobaczę czy będą błędy czy nie i spróbuję wtedy uruchomić adaptację ktsem bo na tym co jest w odczycie wartości rzeczywistych w polu adaptacja biegu jałowego napisane było: błędna i nie mogłem nowej adaptacji wykonać
Czy była robiona adaptacja przepustnicy?
Sprawdź adaptację przepustnicy. Kiedyś robiłem takie auto i winna była przepustnica - nie można było jej zaadaptować i jak pamiętam był błąd który nie powodował zapalenia kontrolki MIL ale w pamięci trzymał "przepustnica- dolna granica adaptacji nie osiągnięta" Po wymianie na używaną problem znikł. Chyba musiało coś być ze stycznikiem biegu jałowego...
a jakim cudem po adpatacji 1100 obrotów nadal ma właśnie nie wiem Takim to cudem, że pewnie adaptacja się nie udała. I tyle.
Po umyciu czy nawet samym odłączeniu powinieneś go ponownie zaadaptować, kolejno adaptacja przepustnicy.
Przepustnica nowa adaptacja wykonana wczoraj ,przeplywka nowa ,kolektor ssacy i łączniki gumowe nowe ,klapy wirowe są i działają błędów brak wiec co tu zostało jak on na wolnych ma 840 i juz teraz odczuwalne sa wibracje.Zbiera sie dobrze problemu z jazdą nie ma jedynie te wolne obroty.Dodam że nieszczelności dolotu nie ma ,cisnienie paliwa odpada bo...
przepustnice wyczyściłem , wydechu nie odpinałem ale nie sądzę że mógłby być jakiś problem bo bez problemu sie wkręca na obroty. Po adaptacji kąt otwarcia nastawnika wynosi 1< a obroty przy włączonej klimie 400-500, ""pokuleje"" i zgaśnie, a nastawnik sie nie chce bardziej otworzyć żeby podnieść obroty, a jak adaptacja nie jest wykonana to nastawnik...
Tylko na co ? i tak prądnica będzie za małe obroty z WOM i trzeba jej dołożyć obrotów przekładnią pasową żeby użyć obrotów biegu jałowego , mocy i tak wystarczy prądnica pracuje , na 3000 obr a WOM - coś koło 570 prądnicę wystarczy obrócić przodem do tył i mamy fabryczne obroty
To coś zaznaczył to potencjometr przepustnicy (TPS) jak masz problem z wolnymi obrotami to najpierw sobie wymyj benzyną przepustnicę potem adaptacja komputerem a na końcu wymiana przepustnicy, nie widzę na zdjęciach jak dokładnie ta przepustnica wygląda ale najlepiej wyjmij ją zrób to co powyżej jeśli ma dekielek plastikowy jak w np. audi to warto rozkręcić...
Witam Czyszczenie i adaptacja niestety nie pomaga. Próbowałem już kilka razy. Słyszałem opinię że może to mieć związek czujnikiem prędkości.... Jak jadę z górki i wrzucę na luz to obroty są ok, ale jak się zatrzymam to po chwili spadają tak jak pisałem....
Po wyczyszczeniu przepustnicy plus adaptacja jest duzo lepiej. Mogłby być cut wyższe obroty zwłaszcza bez włączonej AC ale jak pisałem duza poprawa i ta tym chyba poprzestanę. Sama poduszka pod silnikiem też naderwana się wydaje bo ręką można silnikiem bujać, kosztuje jednak nowa prawie 600zł ;( Na lpg i pb silnik zachowuje się tam samo.
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Adaptacja przepustnicy to podstawa ,ad tego nalezy zaczynać ustawianie obrotów.Zwłaszcza jak była czyszczona .
1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika 2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V 3-Brak kodów usterek w ECU silnika 4-Tęperatura silnika od 5 do 115 stopni C 5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego 6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje 2-Wybur...
Pacjent zaadoptowana przepustnica piszesz vas'em , a reszta diagnozy vas'em ? Działa ? Niby wszystko wg vas'a ok. Próbowałem też m.in. procedurę po zaniku napięcia i przeszła bez problemu do końca wszystkie kroki. Czujnik temperatury? Do przeprowadzenia testów biegu jałowego temperatura pracy silnika musi być co najmniej 80st C i jak go rozgrzewałem...
witam może komuś jeszcze się to przyda, więc zmierzyłem zakres napięcia wyjściowego dla G79 w indukcyjnym pedale gazu i tak: 0.84V pedał nie wciśnięty i 4.80V pedał wciśnięty na 100%, zakres bardzo podobny jak dla potencjometru. Na drugiej sekcji G185 postaram się zrobić przy użyciu komparatora switch dla biegu jałowego i zobaczymy czy to zadziała.
Zgadzam się z "sapek89"- adaptacja przepustnicy...no chyba, że zbieg okoliczności i nie działa wyłącznik biegu jałowego (powinno być widać na testerze - parametry bieżące).
Po pierwsze ADAPTACJA może być wykonana wyłącznie BEZ BŁĘDÓW W DTC. Inaczej się nie zrobi. Po nastawnik biegu jałowego ma 2szt TPS tam i krańcówkę biegu jałowego. Które trzeba kontaktem PR do potencjometrów pooczyszczać i potem wydmuchać. DTC będzie miało błędy tego jak 99% z tym nastawnikiem. Wężyki co wchodzi od evap jest drożny i przepustnica w olej...
Witam ponownie, adaptacja ukończona pozytywnie na mojej przepustnicy :) ! Wstępna zabawa z dołożoną dodatkową masą z akumulatora nie pomagała. Nie wiem czy mogło to być częściowym kluczem do sukcesu, ale podłączyłem do akumulatora godzinę wcześniej prostownik i był on podłączony cały czas podczas zabaw z adaptacją (wyczytałem, że były takie przypadki...
Witam mam problem z obrotami w polo 1.4 96 rok,. Launch pokazał błąd sondy.Wymieniłem sondę oraz wyczyściłem przepustnicę i tu mam problem z adaptacją.Robię polskim vagiem 4.9 i mnie co chwile wywala z powodu powtórnej komunikacji. Jak wezmę vag-com 2 nie widzę opcji nastawy itp.W launchu nie robiłem jeszcze.Po wyczyszczeniu przepustnicy błąd regulacji...
W tych silnikach 2 rzeczy sprawiają najwięcej problemów: - silnik obrotów biegu jałowego (jeżeli występuje), tzw. krokowiec - elektroniczna przepustnica Jeżeli przepustnica była czyszczona, przeprowadzona adaptacja i działa poprawnie obstawiam uszczelki przy niej. Po prostu łapie lewe powietrze.
zakładam, że adaptacja poszła wg procedury z RossTech Wiki :) linka w pozycji biegu jałowego ma luz, tak? a czy przypadkiem nie wyczyściłeś za bardzo styków w kopułce rozdzielacza, tak, ze pojawiła się druga przerwa w układzie WN? pisałeś, że adaptowałeś przepustnicę bo cośtam innego się działo. Ta pierwsza choroba przypałętała się kiedy?
Znalazłem metodę adaptacji gdzieś w sieci a wygląda tak: na 1h bez aku, podłączenie aku, rozgrzanie do 90*, stacyjka na 60s na poz. MAR potem na 10s na STOP Moim zdaniem to lipa bo raczej w tym aucie nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepustnicy. Trzeba zorganizować komputer np FES, odkręcić regulator biegu jałowego i ustawić czujnik położenia przepustnicy...
Obroty chcę podnieść bo silnik obecnie ma 814-840obr i troszkę go trzęsie na jałowym.Co ma do tego nowsza wersja vaga w passacie 130KM wszystko przebiegało bez problemów była opcja logowanie której obecnie nie ma a w której miejscu jest teraz opcja coding II.Coś nie tak ze sterownikiem?.Jest natomiast adaptacja jednak po wejściu kanały 1-11 zablokowane...
Witam . Pytanie dotyczy przepustnicy . Czy po czyszczeniu wymagana jest adaptacja ?.Auto miało niskie obroty biegu jałowego -około 400 -450 obr /min,(obroty stabilne) ,oraz po dłuższym postoju występowało blokowanie przepustnicy w pozycji zamkniętej i należało energicznie nacisnąć gaz aby pracowało lekko ,poza tym nie było żadnych problemów z uruchamianiem...
16514 - sonda lambda obwód 17584 - korekcja lambda katalizator 16891 - regulacja biegu jałowego Błędy z wczoraj. 1;Sonda do wymiany-tylko oryginalna,uniwersalne w tym silniku są do niczego. 2;Czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Adaptacja przepustnicy możliwa jest TYLKO jeżeli ECU nie wyrzuca błędów czyli zacznij od wymiany sondy.
Dzięki za info, a niema innego sposobu? W moim przypadku akumulator był dobrze naładowany, wszystkie zbędne odbiorniki prądu były wyłączone, przepustnica wymyta, skasowane błędy. Zdarzyło mi się to pierwszy raz i nie wiem jak się za to zabrać. A na nową przepustnice raczej się klient nie namówi. Obroty biegu jałowego w normie nie falują, auto nie szarpie....
Scenic I FL 2000 1,6 16V. Problem z wolnymi obrotami. Zaraz po odpaleniu wskakują na 3-4 tys. a czasem nawet do 5 tys. obrotów. Zostało wymienione: - obie uszczelki przepustnicy (sama przepustnica została wyczyszczona) https://obrazki.elektroda.pl/1308218700_... - 5 uszczelek kolektora ssącego https://obrazki.elektroda.pl/3720698300_...
Witam, mam problem z moim audi 8l, jest tam silnik 1.6 z LPG sekwencją. Wiec, samochód ogólnie ma problem z utrzymaniem obr biegu jałowego, do tego czasem się zdarza że przy ruszaniu potrafi zgasnąć(daje lekko gazu a obr zamiast w górę idą w dół, jak by go "zalewało"), przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania itp itp, wciskam sprzęgło silnik schodzi do ok...
Witam kolegów, to mój pierwszy post na tym dziale - proszę o wyrozumiałość. Stałem się posiadaczem Fabii 1.2 HTP z 2005 r. - model znany z najgorszego silnika. Owy silnik często na światłach łapie zadyszkę w postaci 730 obr/min. i wypadania zapłonu. Wymienione świece, zamienione miejscami cewki zapłonowe, ale bez rezultatu - nie bierze oleju, nie kopci....
Cos mi tu się widzi że zestyk biegu jałowego ma problem. Prpopnuję troszkę wd-40 popsikać to i owo w obrębie przepustnicy. Co masz na myśli wymieniony sterownik czyżby regulator obrotów potocznie " silnikiem krokowym " zwany.
Witam, polo 1,4 AUD 2001, 180tyś km. Wymienione świece i przewody, filtr paliwa. Wyczyszczona odma i przepustnica. Odpinany akumulator do wymontowania poduszki. Po odpaleniu błędy: 16684 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder 16688 Cylinder #4- wykryto przerwę zapłonu Skasowane, wykonana adaptacja przepustnicy Vag-iem. Przejechane 300km, błędy...
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
W żadnym golfie nie było silnika krokowego, to raz. Bo chyba, że w desce, jako napęd wskazówki szybkościomierza bądź obrotomierza. Dwa-jak ma za wysokie obroty to nim zaczniesz coś gadać układzie regulacji biegu jałowego powinieneś zasugerować to, jaką pozycję przyjęła przepustnica. Trzecie-zbytnio podwyższony bieg jałowy w tym silniku spowodowany...
Kolego z tego co piszesz wydaje mi się, że nie wykonujesz adaptacji silnika krokowego tylko resetu ustawień a to dwie inne rzeczy !!! W programie fiatecuscan są dwie opcje reset ustawień i adaptacja tyczy cię wersji 2.5 !!!! Tylko ta wersja musi być zarejestrowana bezpłatna nie ma opcji ADAPTACJI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Po przeprowadzonej adaptacji należy...
Witam! Proszę Serdecznie o pomoc. Mój tata posiada Golfa III GTI 8V oznaczenie silnika ADY|AGG. Problem polega na tym, że bardzo falują mu obroty na biegu jałowym podczas jazdy (LPG i benzyna) czasami obroty tak spadną, że silnik gaśnie. Podglądałem go VAG iem i pokazuje komunikat Sondy Lambda 537 błąd sporadyczny. Komunikat jak pamiętam był zawsze...
Witam, wracając dzisiaj do domku nagle samochód przestał reagować na pedał gazu. Stało się to podczas normalnej jazdy- jechalem około 70km/h gdy nagle samochód przestał reagować na gaz. Zjechałem na pobocze, obroty biegu jałowego cały czas. Po zgaszeniu i odpaleniu samochodu dalej to samo- brak reakcji na pedał przyspieszenia, cały czas wolne obroty....
Witam. Widzę, że "parę" razy temat maglowany, ale nie do końca. Problem był taki: Pacjent Polo 1.4 16V. Kiedyś jechałem i auto straciło moc. Po podłączeniu vcds'a wyskoczył błąd g61 czujnik spalania stukowego. Objawy były takie, że dopóki silnik nie osiągnął 70* to szedł normalnie potem już można było zapomnieć o wyprzedzaniu. Wymieniłem czujnik na...
Jaka adaptacja przepustnicy w focusie mk I, co za idiota takie sugestie stawia, jak tam jest przepustnica na linkę? Dodano po 1 ale niestety teoretyk z praktykiem się nigdy nie dogada. I tu masz rację. Ale jak widzę i teoretyk z ciebie taki, jak z koziego ogona pędzel, to ci wyjasniam- nie ma w focusie mk I żadnego adaptowania przepustnicy z tego względu,...
W 306 adaptacja to odłączenie aku na np. 3 godziny (najlepiej na noc) i z rana podłączasz i pracuje na jałowym aż do wyłączenia ssania, czyli do ok 80*C. Ogólnie po odłączeniu aku - komp przywraca swoje pierwotne ustawienia.
adaptacja biegu jałowego astra adaptacja biegu biegu jałowego renault
sortowanie programów dekoder telewizor samsung artefakty vestel 17ips72
tablet lenovo klucze płasko oczkowe
Test UART na Arduino GIGA - Programowanie i Komunikacja Problemy z pinami UART w Arduino GIGA - diagnoza i rozwiązania