Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
One mają bez obciążenia 620obr./min. Tak jak Yaris,Jazz itp.
Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .
ECU nie ma żądania regulacji biegu jałowego, . Która Laguna, 1 (faza I lub II)? Jak nie ma? Jest.
witam ponownie w orginale w miejscu tej twojej sruby,jest silnik krokowy wolnych obrotów,bez tego jak zimny to musiszgo troche potrzymac na obrotach żeby mógł sam chodzić na wolnych a żeby sprawdzić te wtryski zrób tak zapal na gazie i przy akumlatorze masz taka czarną skrzynke a od niej w kierunku chłodnicy wisza na kablach 2 przekazniki i jeden z...
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Otwórz i zobacz scalaka.
stabilizator biegu jałowego panowie ojojoj Dodano po 5 wzglednie zawor regulacyjny biegu jałowego
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
tak jak kolega napisał bardzo czesto padały silnik krokowy biegu jałowego musisz to jak najszybciej sprawdzić bo często się tak zacinły ze uszkadzały kalkulator wtrysku ostatnio miałem takie 3 przypadki
Kiedyś robiłem jakąś 19-kę. W tamtym komputerze podobny układ sterował zaworem powietrza biegu jałowego i po analizie układu (przerysowałem sobie z natury schemat) wstawiłem TDA 2005 i chodziło. Pozdrawiam
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
bylem na regulacji obrotów biegu jałowego LPG. Ustawili mi tak ze z wyłączoną klimą obroty jałowe stabilne i pięknie sobie chodzą, ale jak włączę klime to zaczynają falować w górę w dół amplituda mała (tak na oko to z 50 obrotów) ale częstotliwość spora (w ciągu minuty to tak z 40 razy w górę i w dół ). Jak tylko wyłączę klimę to od razu wszystko wraca...
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
W dci obroty same się nie podbiją musi być żądanie, ale jak jeździsz do kowali to nie dziwię się . I nie zaprzeczaj. DO tego 1,9 dci silnik tak znany że aż dziw bierze że ktoś go nie trawi.
witam, w mojej reni przyspieszenie kąta wtrysku, przy zimnym silniku, jest wymuszane linka, którą naciąga, a właściwie zasysa takie ustrojstwo do którego dochodzi wężyk z powietrzem. czy wie ktoś jak można wydłużyć czas działania tego "ssania'? pozdrawiam Proszę uzupełnić tytuł tematu, oraz poprawić treść postu, lub temat trafi do kosza. Regulamin Forum,...
sprawdź czujnik biegu jałowego na skrzyni biegów
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
Witam. Potrzeba trochę więcej info o silniku tzn. oznaczenie,rok,gaz(bez)? Obrotami w większości clio (bez info w.w.) steruje lambda, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, przepływomierz, i oczywiście bezpośrednio silnik wolnych tzn. silnik położenia przepustnicy lub silnik (zawór) krokowy powietrza. Ja tak miałem w fordzie i po umyciu zalało...
W jaki sposób zaprogramować obroty biegu jałowego po odłączeniu akumulatora, czy wystarczy tylko włączyc silnik i poczekać aż się zagrzeje, czy są może jakieś "zaklęcia" jak np. w Lanosie : włącz zapłon na 5 sek., wyłącz na 5 sek, uruchom silnik? Czy coś w tym stylu proszę o pomoc, akumulator już i tak odłączyłem. :wink:
Był wczoraj u mnie znajomy z komputerem niestety nie stricte do Renault, i obroty biegu jałowego wynoszą 700, natomiast gdy przez 5 sekund są za niskie to wtedy maja 640 gdzieś…, Sprawdzał wykres z sond i jak przez 5 sekund obroty są za niskie to linia na wykresie jest na dole (spada) po 5 sekundach się podnosi i dopiero i wtedy na przemian pokazuje...
Sprawdziłem wężyk, faktycznie był pęknięty na wyjściu z kolektora. Wymieniłem i jedyna poprawa nastąpiła przy jeździe na włączonej klimatyzacji. Praktycznie nie widać na obrotomierzu wahnięć i silnik pracuje równo. Po wyłączeniu klimy obroty przez chwilę pływają i silnik wyrównuje pracę
Nie ma sprawy, te czujniki potrafią nieźle namieszać. Pozdr.
Za niskie obroty biegu jałowego
Ma problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego - do tego ECU potrzebuje sygnały o temperaturach i reguluje dawką paliwa oraz zapłon. Obstawiam czujniki i moze jeszcze przepustnica - warto by może wyczyścić.
Silniczek krokowy nie jest drogi, około 100zl. I wymiana moze nic nie dać. W kazdym razie opisane objawy sugerują problemy z zespołem przepustnicy - z jakiegoś powodu sterownik ma problem z utrzymaniem biegu jałowego.
Te silniki są znane z ustawienia za nisko biegu jałowego dlatego się je podnosi minimum o 100-150 Obr/min multum tego na forach, to silnik 16V i musi się kręcić co innego 8V. Drugie co to jeszcze kontrola silnika krokowego.
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
W klipie jest jeszcze parametr: Obroty biegu jałowego zadane przez klimatyzację. Jest cały czas 0, czy przycisk od klimy załączony, czy nie. Wyczytałem, że ten parametr jest dopiero przy skrzyni automatycznej. Mam ustawioną skrzynię manualną. Jeśli Twój Trafic miał kiedyś zautomatyzowaną skrzynię biegów i został przerobiony na manualną, to żeby klima...
To ze brak błędów to wcale nie znaczy ze to wszystko co można sprawdzić komputerem. Zrób podgląd parametrów bieżących. Oczywiście do sprawdzenia dolot, bo zachowuje się jakby dopływ powierza biegu jałowego był niedrozny, a skoro zachowuje się tak na benzynie i gazie to świadczy o tym, ze problem leży w powietrzu, czyli jest go za mało lub nie ma wcale...
Czy sonda może powodować takie szarpanie? Teoretycznie może . Jeżeli będzie pracowała w przesuniętym zakresie to podczas jazdy bez obciążenia może zubażać lub wzbogacać mieszankę i powodować wypadanie zapłonu lub przerywanie z powodu zalewania . Wtryskiwacze gdyby źle dawkowały paliwo ( przycierały się, źle rozpylały ) na niskich czasach otwarcia tez...
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
To jednak nie będzie nieszczelność w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty są takie bo takie są wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwość regulacji obrotów biegu jałowego .
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Słuchaj - sprawdź czy napewno nie jest za bardzo wkręcona śruba od ręcznej regulacji przerwy styku biegu jałowego przepustnicy. Pozdrawiam.
Układ paliwowy odpowietrzony . Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd " zawór przyśpieszenia biegu jałowego ".
I jesze jedna moja obserwacja podczas obciążenia elektryki światła nawiew itp spada nieznacznie prędkość obrotów biegu jałowego
Ja mam w swoim ceed czujnik biegu jałowego a uruchamiam go z kluczyka, więc reguła to nie jest. No chyba że w renault jest taka zasada. Skoro nie ma tego czujnika to jest możliwość , że przy hamowaniu silnikiem gdzie odcinany jest dostęp paliwa wysprzegle ale komputer nie wykryje wysprzeglenia, to silnik zgaśnie?
trzeba by było chyba jednak podmienić ten zawór i zobaczyć czy się nie poprawi bo to może być jego wina.. Próbowałeś go myjką potraktować? Nie wiem czy czasem Clip nie udostępnia tu regulacji biegu jałowego.
http://img02.allegroimg.pl/photos/orygin... Wymieniłem to co podałem wyżej na zdjęciu. Niestety nie wiem, czy w Lagunach fachowo nazywa się to silnik krokowy, czy inaczej, ale jest to regulator obrotów biegu jałowego ;)
to jest gaznik weber i jest bo ma zbiorniczek na podciśnienie i mam tam jeden czujnik przykręcony do obudowy gaznika i nie wiem do czego on jest jeden to jest opornik podgrzewania układu biegu jałowego
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
A zapiałeś regulator biegu jałowego na kolektorze?
Altek robi obciążenie na silnik,ten w zasadzie powinien sobie z tym poradzić.Stabilizacja biegu jałowego w takim przypadku jest realizowana poprzez wyprzedzenie zapłonu,nawet do 26st przed ZZ,a potem do akcji sie włącza silnik krokowy(sterowany przez ECU),który "dosypuje ''powietrza.Jest szansa że lezy ten silnik,albo okablowanie,albo driver nim sterujacy....
benzyna, wole pod deską coś a czujnik sprzęgła? Renówki mają czujnik biegu jałowego i "na luzie" palą bez sprzęgła.
Witam wszystkich !!! Mam problemy z moją renówką - buja się na wolnych obrotach, czasem gaśnie . Regulator biegu jałowego niby działa ale niewiem czy poprawnie. Czy mam szansę sam to sprawdzić ? Od czego zacząć?
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
renault obroty biegu jałowego czujnik biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego
procesor numeryczny sterownik przednia klapa kontrolka cordoba
bateria milwaukee naprawa udaru makita
Roland RD-700 – numery części Master Volume i Part Zone, zamienniki suwaków 10KB 30mm Opel 1.3 CDTI 75 KM – wycie po odpuszczeniu gazu, turbosprężarka, sprzęgiełko alternatora