Adaptacja koła fonicznego rozwiąże problem.
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Adaptacja koła fonicznego moze być czasami potrzebna.
Musisz zaadaptować koło foniczne. Przestanie migać. Adaptacja jest proste, żadnego sprzętu nie trzeba.
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Najczęściej pulsuje ze wzgląduu że trzeba dokonać adaptacji koła fonicznego.
czy sterowniki o innej numeracji 5af.XX różnią się pinami Ważne jest oznaczenie HW xxx . Musi być to samo co w Twoim sterowniku. Wtedy sterownik nie różni się wewnętrznymi podzespołami. Numeracja .XX jest możliwa do zmiany przy programowaniu. czy kupując taki sterownik czysty, wylogowany samochód będzie działał poprawnie czy wogóle nie ruszy? Jeżeli...
adaptacja kola fonicznego zrobiona?
Nie koniecznie; obowiazkowo trzeba wykonać jazdę z cut-off z wyższych obrotów przez min 8 sekund i obroty nie mogą spaść ponizej 2000 , to jest adaptacja koła fonicznego wału i jest wymagana.
Mrugający check = wypadanie zapłonu Lub brak adaptacji koła fonicznego , nie ważne zrób diagnostykę i podaj błędy.
Nie było nic, po zrobieniu resetu mam tylko błąd o braku wykonania adaptacji koła fonicznego. Ale adaptacji nie zrobię bo nie wchodzi na obroty.
Można by jeszcze dokonać adaptacji koła fonicznego.. trzeba w ów czas trzy razy do odcięcia nadepnąć... Dodano po 3 Możesz też kupić interfejs od vaga za parę złociszy na alledrogo, zainstalować fiat ecu scan i zrobić nim ciut więcej..
kolego zmien warsztat trzeba zrobic adaptacje kola fonicznego , juz bylo pisane na ten temat
Check miga, bo nie zrobiłeś adaptacji koła fonicznego. Coś w silniku stuka, więc czujnik spalania stukowego rejestruje to, wypnij go i spróbuj zrobić adaptację koła Rozrząd na znakach, ale czy kliny na kołach są całe ?
problem rozwiazany po kolejnej 4 lub 5 adaptacji kola fonicznego wszystko wrocilo do normy dzieki za pomoc !
Zrób adaptację koła fonicznego.
Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
Nowa centralka będzie działać , tylko zrobisz adaptację koła fonicznego
Tak jak pisze saly, lub jak dasz nowy czysty to tylko pozostanie adaptacja koła fonicznego też sam zrobisz
Witam, Moją sprawę rozwiązałem. Po pierwsze , nie wymieniać nic , jeżeli tak jak w moim przypadku ,w pracy silnika nie odczuwamy zmian. Po drugie , komputer , zerowanie i ponowna adaptacja koło fonicznego i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
Spróbuje KTSem. Zobacz jeszcze post wyżej bo dodałem napięcia z wałka . Dodano po 2 Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola fonicznego. Hmmm. Dam znać po KTSie. Dodano po 23 Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola...
Prawdopodobnie tak jak wyżej musisz przeprowadzić tkw adaptację koła fonicznego, poczytaj tu jest procedura: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Dzięki , ale adaptacja koła fonicznego to dla mnie oczywista oczywistość cytując JK . Niestety to nie ten problem ;-( ...inne pomysły ?
A jak po wymianie sterownika, trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego czy zapali odrazu sam.
Witam, Moją sprawę rozwiązałem. Po pierwsze , nie wymieniać nic , jeżeli tak jak w moim przypadku ,w pracy silnika nie odczuwamy zmian. Po drugie , komputer , zerowanie i ponowna adaptacja koło fonicznego i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
Adaptacja koła fonicznego to raz a dwa miganie kontrolki MIL w czasie jazdy może wskazywać również na pogorszenie sprawności katalizatora i druga sonda (kontrolna) podaje info o tym do sterownika a ten informuje kierującego
Masz uszkodzony dalej sterownik, check miga bo nie zrobiona adaptacja koła fonicznego. Spróbuj jeszcze przełożyć cewki miejsacmi.
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Świeci, czy miga ?, jak świeci to jest jakiś błąd, jak miga, to potrzebna jest adaptacja koła fonicznego (4x buta sprzedać >4k rpm)
Miganie kontrolki "check" we fiatach często sugeruje brak adaptacji koła fonicznego lub uszkodzenie (zmniejszenie sprawności) katalizatora- jeśli w programie druga sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to możliwe że katalizator się kończy . Druga sonda powinna pokazywać w miarę stałe napięcie jeśli pamiętam około 0.6 V
Ta adaptacja o której piszesz to jest adaptacja koła fonicznego na wale, ale ona dotyczy IAW 49F/59F, czyli Seicento 1.1 MPI / Punto mk. 2. Aha... Co prawda ja mam koło foniczne na wale i czujnik SEN-8 oraz dwie dwubiegunowe cewki. Qrczę ile ja czasu zmarnowałem na te "adaptacje".... Dzięęki!
Trzeba zrobić adaptację koła fonicznego i tyle. Trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr i puść pedał Wszystkie odbiorniki prądu mają być wyłączone aby altek oporu nie robił.
sterownik wysłany do firmy która je naprawia i od razu podłączyli do swojego samochodu i pracował prawidłowo adaptacja koła fonicznego i sterowanie krokowcem sprawne-także sterownik odpada sprawdzony.
Witam kolegów Orientuje się ktoś może który układ w sterowniku jest odpowiedzialny za kod immo? Sterownik IAW 5NF.T1. Chciałbym założyć nowy (używany )sterownik i podmienić układ od immo Dane immo są w eepromie 95160, ale jest kłopotliwy dostęp do niego. Najlepiej jest zrobić "virgin" odpowiednim sprzętem przez OBD. Wtedy wystarczy tylko podłączyć...
We fiatach robiło się adaptacje czujnika lub koła fonicznego czy jakoś tak.Nie wiem czy akurat w tym poczytaj.
Z tą Pandą to chodzi o brak adaptacji koła fonicznego Chodzi o to ze examiner czytał (błąd koła fonicznego) a multi totalnie nic nie pokazał, żadnego błędu a kontrolka silnika migała. aktywować tempomat w Grande Punto Szczerze musiał bym zobaczyć bo nie robiłem tego, jeszcze rozpracowuje i się ucze. IAW-16F/18F Jak na razie to tylko jeszcze DEC Superscan...
witam wszystkich. Co do panci diagnoza wystawiona skutecznie. Czyli za bogaty wtrysk paliwa. elektronik wykasowal program wgral swiezy i pancia pali od strzalu za kazdym razem. jeszcze tylko adaptacja kola fonicznego, skladam i do odbioru. Pancia znowu wraca do zycia. dzieki za swoje przemyslenia i mam nadzieje ze komus sie to przyda. co do kombinacji...
Po skonsultowaniu się z mechanikiem oraz kilkoma innymi osobami doszliśmy do wniosku że wszystko z alternatorem jest ok. Lekkie przy gazowanie i napięcie skacze do 14V. Falowanie obrotów także zostało opanowane. Może to wydać się dziwne ale pomogła adaptacja koła fonicznego. Po tym jest niemal idealnie a dodatkowo auto całkiem inaczej reaguje na pedał...
Nie wiem czego chcesz go uczyć. Jesli sterownik pochodzi z innego auta to musisz znaleźć szpenia który wyczyści imo ze sterownika. Jak już to zrobisz to podpinasz i robisz adaptacje koła fonicznego reszty nauczy sie sam. W innym przypadku musisz przełożyć bodykomputer kluczyk i sterownik z jednego auta w komplecie.
Napraw tak aby miał obroty prawidłowe i zero błędów w ECU a potem adaptacja.
Jak pluje błędem uzwojenie pierwotne cewki A/B sygnał zbyt niski, to sterownik do wymiany. Rozmawiałem z firmą, która zajmuje się naprawą i mówili, że ta usterka jest nienaprawialna, koszt sterownika to 800zł, dostajesz czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić adaptację koła fonicznego [url=http://www.kocar.com.pl/]Link
Skończyło się to tak, że kupiłem w firmie [url=http://www.kocar.com.pl/]kocarstero... z 6miesięczną gwarancją (twierdzili, że jakkolwiek naprawiają te sterowniki, tak ta usterka jest nienaprawialna) za 800zł, zamontowałem i auto jeździ od 4 miesięcy bez żadnych problemów. Sterownik dostajemy czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić...
No dobra zacznę od cewek bo przewody MM maja pół roku a cewki męczą się z gazem już 13 lat...po podmianie nie omieszkam napisać czy coś pomogło. A tak na marginesie nie można zrobić jakiegoś zabezpieczenia ECU przed wpływem uszkodzonej cewki. Gdzieś wyczytałem, że niektórzy robią adaptację koła fonicznego cokolwiek to jest tyle, że nie wiem dlaczego...
Punta mk.2 niestety nie miałem, ale immo się raczej samo synchronizuje , natomiast zdaje się trzeba wykonać procedurę adaptacji czujnika położenia wału (koła fonicznego).
Witam mam pytanie co do odczytu pamięci przez kessa. Sprawdzając działanie interfejsu w pandzie 1.1 54hp po odczytaniu pamięci nie chciało auto. Dopiero po wgraniu wcześniej odczytanego programu auto odpaliło, pomijając już fakt że trzeba było zrobić adaptację koła fonicznego. Tutaj rodzi się moje pytanie, a mianowicie: Czy przy odczycie kasuje się...
Ten sterownik nie ma procedury adaptacji koła fonicznego, a odłączanie akumulatora niczego nie zmienia... To, że lambda była podmieniana nie znaczy, że działa prawidłowo, jest wiele czynników mogących zafałszować jej działanie i spowodować wprowadzenie błędnych korekt przez sterownik, a już te korekty mogą "bruździć" nawet na zimnym silniku, kiedy sonda...
witam sprawdzane fiat ecuscan i pcmscan żadnych błędów,powietrza lewego nie łapie a, adaptacji koła fonicznego nie zrobisz bo jak wiem to musi dolecieć do około 5000obrotów i temp powyżej 80 stopni a tu wydoli niecałe 2000 i spada i zaś 2000 i na dół tak jagby odcięcie było na 2000obrotów Dodano po 4 nawet zrobiłem coś takiego żę na otwartej przepustnicy...
Fiat Doblo 1,4 2009r. Silnik rozwijał normalną moc, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczynał szarpać, pojawiał się błąd czujnika położenia wału P0335. https://obrazki.elektroda.pl/1334205800_... https://obrazki.elektroda.pl/3262981600_... Wymieniony (dwukrotnie) czujnik położenia wału (nowy Febi i noname),...
sygnał foniczny koło foniczny pasmo foniczny
klimatyzacja wentylator kręci sprężarka lodówce schemat peugota
Junkers, Vaillant, Bosch – brak ciepłej wody, nie uruchamia się CWU, diagnostyka kotła i bojlera SELVE zawijacz korbowy – jak wymienić na silnik elektryczny do rolet zewnętrznych?