Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Wał ustawiasz w gmp 1 cyl za pomocą blokady zakładanej na małe koło rozrządu, a nowy pierścień wraz z simmeringiem ma fabrycznie plastikowy kołek blokujący
1. Pytanie jak wygląda koło foniczne czyli koło z którego ściąga impulsy czujnik. 2. Czy nie ma luzów samego koła fonicznego. 3. Odległość koło foniczne czujnik.
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Koło foniczne musi być lustrzanym odbiciem, porównaj koło od bisa i od cq700, w przypadku tego od monowtrysku sprawa jest prosta, wycinasz nowy rowek na klin "po drugiej stronie okna" Ale pozostają jeszcze kwestie: -rozrusznik: musi działać w drugą stronę, inny wirnik, bendix -pompa cieczy, nie pamiętam jak wygląda wirnik w 900, czy ma proste łopatki...
Wypadania też 1wsza sonda ci wyłapie szybciej. Ona bada czy mieszanka bogata czy uboga! A w sumie to i nie sonda ci wypadanie wyłapie, a koło foniczne ;) Ale skutkiem wypadania jest mieszanka bogata... Brania oleju też... I to bada już wiesz kto.
Albo walnięty czujnik, albo koło foniczne (tam jest pierścień magnetyczny)
Musisz zaadaptować koło foniczne. Przestanie migać. Adaptacja jest proste, żadnego sprzętu nie trzeba.
Wygląda na uszkodzone koło foniczne. Lub odstęp od niego...
Jak już wyżej koledzy pisali. Jedyne różnice pomiędzy wersją europejską a japońską to inne koło foniczne wału korbowego (ale go podobno nie ruszałeś) i czujnik położenia wałka wraz z wałkiem który ma inną długość "wypustek" bądź inaczej bolców przechodzących koło czujnika. Do tego dolne koło foniczne można zamontować dwojako, obracając je o 180 stopni...
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
W tym nowym silniku jest zębate koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału korbowego, a czy jest identyczne z Twoim na kole pasowym, to już musisz sprawdzić doświadczalnie, po prostu podłącz czujnik i spróbuj odpalić, ew zamień miejscami przewody sygnałowe (3 to ekran kabla czujnika)
Co Wy kombinujecie ?, te uszczelniacze są w Intercarsie od ręki [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/... Wymieniałem w Z18XER, a tam nie ma opcji zamontowania normalnego simmeringu, bo pod kołem zamachowym jest przykręcony pierścień magnetyczny (koło foniczne dla czujnika położenia wału)
Przede wszystkim sprawdź czy pojawia się jakikolwiek sygnał na cewkę, w kilku markach zdarzały się problemy tego typu, że sygnał był jednak zbyt słaby. To sugeruje uszkodzenie ECU. Uszkodzone koło foniczne na pewno skutkowało by nie paleniem albo przynajmniej błędem.
Iskra we właściwym momencie? Znam "fachofca" co koło foniczne potrafił źle założyć, ale to było w Punto 1.2 w tym nie wiem jak to dokładnie wygląda.
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Nie, prawdopodobnie masz fałszywe powietrze.
Ciężko byłoby chyba do celów dydaktycznych odpalać silnik w sali. Jak chcesz minimum kombinacji to kup oryginalne koło zamachowe od kompletu, bo na nim jest pierścień foniczny i napędzaj go jakimś silnikiem elektrycznym z regulacja obrotów (choćby jakaś najtańsza wiertarka z marketu).
Korpus monowtrysku z plastikową "czapką" dolotu powietrza, wiązka, sterownik, zbiornik paliwa wraz z pompą, czujnik temp cieczy, map sensor, sonda lambda (trzeba wspawać gwint, lub wymienić dwururkę), nie pamiętam czy jest takie samo koło foniczne w wersji gaźnikowej i wtryskowej, dorobić zaślepkę mechanicznej pompy paliwa
jakimś cudem wyresetowało ci sie koło foniczne z pamieci ECU. rozgrzej silnik do 80 stopni a nastepnie wprowadz go na 5000 rpm potrzymaj 2 sekundy i puść pedał gazu zeby obrotu spadły do obrotów biegu jałowego. czynność powtórz 3 razy a kontrolka powinna sama zgasnąć
A skąd, np Punto 75, cienki 1100. Ale przecież może wstawic SPI i podłączyć wszystkie wtryskiwacze razem, przecież nie musi robić wtrysku sekwencyjnego. Problemem będzie tylko koło foniczne. Ale powstał jakiś pozafabryczny układ wtryskowy skonstruowany przez amatora, takie coś: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
Jak na wyjściu czujnika masz prostokąt, to użyj modułu współpracującego z czujnikiem halla, np od starego VW. Samochodowe czujniki halla mają wyjście typu OC, więc gdyby nie chciało to współpracować poprawnie, wstaw tranzystor pomiędzy czujnik i moduł Ps. Rozumiem, że z 700-ki pochodzi tylko cewka, a nie silnik (tam jest koło foniczne współpracujące...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Silnik jest zamontowany w polonezie. Kolo nie jest tej samej srednicy tylko liczba zebow sie zgadza. ciezko by bylo zamontowac kolo o srednicy 28cm z przodu. Czemu nie zastosowałeś koła z poloneza? ciezko by bylo zamontowac kolo o srednicy 28cm z przodu. E tam dotoczył byś i by jakoś było. A tak to swap dziwny skoro masz ori osprzęt z poloneza i koło...
Musiały lać wszystkie na raz, bo jedynym czujnikiem położenia wału jest hall w aparacie i sterownik nie jest w stanie określić gmp 1 cyl. Natomiast jedna z nowszych 2l miała czujnik położenia wału za filtrem oleju (koło foniczne było przykręcone do przedostatniej przeciwwagi wału).Aparat w tym modelu miał tylko jedno "okienko" w przesłonie czujnika...
Pompa startuje przeważnie po rozpoznaniu obrotów wału. Czyli czujnik na wale ,koło foniczne itp. Czasem w takich swapach jest różnica w kołach fonicznych czy czujnikach i ECU nie rozpoznaje obrotów wału.
Wał z silnika o takim samym oznaczeniu? Koło foniczne z którego czyta położenie wału jest zintegrowane z wałem. Mogą się różnić między różnymi silnikami.
Rozwaliłem wiązkę i znalazłem, niestety przewody są dobre i już nie wiem, co może być nie tak, czujniki 3 wymienione, każdy innej firmy, koło foniczne wymienione, przewody są ok, to chyba sterownik.
Czujnik zmieniłem na BOSCHA o tych samych nr i dalej wyskakuje ten błąd, przewody do sterownika silnika sprawdzone i jest przejście. Obstawiam że to koło foniczne jest zepsute z tego względu że po wyjęciu czujnika i kręcenia wałem zauważyłem że w niektórych miejscach koło foniczne jest gładkie a w niektórych miejscach ma tak jakby przecięcie w poprzek...
Temat rozwiazany , z kieszeni dwie stówki na blokade rozrządu i ustawione kółeczko :)
Dziękuję Autoas , dam znać co wyszło. Masz rację brakuje Elektrita, zawsze poprawiało humor i nie tylko . Wesołych Swiąt.
Niedawno zmieniałem zupełnie inny silnik, ale co się nakląłem przy nim to moje. 1.9JTD, z Euro6 jak się później okazało na Euro5. Słupek jota w jotę wyglądał tak samo. Do tego praktycznie cały osprzęt wyglądał tak samo (bo silnik był prawie kompletny). Większość numerów ta sama... Wtyczki pasują, reszta osprzętu też... Ni cholery to palić nie chciało....
Przestawiło się koło foniczne CMP prasowane na wcisk, to dla tych co nie trybią o co kaman. Powinienem mieć gdzieś taki wałek, jak nie poszedł w złom to jutro podpatrzę i podpowiem jak ustawic.
Czujnik wału, wałka i koło foniczne do weryfikacji.
Spróbuj przyuczyć koło foniczne....
To jest koło foniczne wału korbowego?
Czyli jednak przeskoczył i nie było synchronizacji. Kiedyś walczyłem z fiestą 1,4tdci, po wymianie silnika na inny za nic nie chciał zapalić, na plaku chodził. Błędów nie było natomiast w parametrach też miałem brak synchronizacji. Okazało się, że w tych silnikach były 2 rodzaje kół pasowych wałka rozrządu, inne koło foniczne dla czujnika wałka
Kręci długo i zapala kontrolkę od oleju, ponieważ nie ma sygnału z czujnika wału - czujnik, wiązka czujnika lub ECU. Rzadziej urywa się koło foniczne na wale korbowym. Rzadko, bo rzadko ale zdarza się że rozrusznik indukuje i zakłóca pracę czujnika wału.
Bo nie ma napędu pompki paliwa - krzywki. To żart? Fazy ma inne. Jeśli dobrze pamiętam, mimośród napędzający pompkę jest. To jest właśnie żart. Bo mimośród nawet jeśli jest, to nie obrobiony. Silnik jest ten sam, różni się tylko osprzętem - GLE to gaźnik, GLI wtrysk jednopunktowy. Inne fazy rozrządu miała seria z bitą na wałku literą "W". Są jeszcze...
Zaadaptuj koło foniczne, trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr.
Zawsze dobrze sprawdzić czy 1 gar w GMP. A zapłon lampą stroboskopową czy koło foniczne dobrze ustawione a tym samym zapłon. Błędów brak?
Mi to wygląda na synchronizację albo czujnik/koło foniczne. Oscyloskop i w 20 minut masz diagnozę.
Jest jeszcze opcja uszkozonych przewodów. Złego ustawienia rozrządu. Uszkodzonego wałka ( pękniety, czy uszkodzenia koła fonicznego na nim). Za dużej odleglości czujnik ,koło foniczne.
Dobra ,żeby sie nie rozpisywać. Jak zasilanie jest poprawne i masa,to masz źle ustawiony rozrząd,uszkodzony/zły czujnik,złe koło na wałku,źle osadzone "koło foniczne " na wale,uszkodzony ECM. Innych opcji ne ma.Porada ? Sprawdzić co trze ba albo po prostu zrobić odczyt synchro oscyloskopem. Wtedy będzie wiadomo.
Jutro (będzie więcej czasu) postaram się narysować odręcznie kilka rysunków technicznych jak to prosto zrealizować. Było by super, z góry wielkie dzięki :-) Reszta przeróbek, czyli koło foniczne i przykręcenie mechanizmu są w miarę proste, ewentualnie obsadzenie magnesu będzie jakimś wyzwaniem, ale może po prostu kupie koło foniczne tylne, oryginalne...
Witam kolego Carpass. Chciałbym Ci zadać pytanie, ponieważ widzę że jesteś najbardziej zorientowany w temacie przekładki silnika. Czy koło foniczne oraz czujnik położenia wału mogę zdjąć ze swojego BXF i założyć do axr oczywiście po wcześniejszym wycięciu otworu w bloku axr? A jeśli nie to czy udzielił byś porady jak rozwiązałeś ten problem w swoim...
No kolego mając taki opis i nie wiedzieć co to koło foniczne to trochę wstyd...... Ale spoko nie czepiam się każdemu zdażyć się może....:)
Sprawdź koło foniczne.
Tutaj jest fotka starego uszczelniacza W takim razie cofam pytanie, ten silnik ma koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału, a nie pierścień magnetyczny wbijany za uszczelniaczem[/quote]
sygnał foniczny pasmo foniczny adaptacja foniczny
ipconfig system config wymiana grzałki suszarka suszyć
bateria niteo bateria parkside
Datasheet dla układu scalonego IC202 - jak znaleźć? Parametry zasilacza Reloop Effex-2: 6V, 2500mA