wsad starego licznika dostosowany do nowego. Po wgraniu do nowego licznika powinien odpalić bez adaptacji o ile nie próbowałeś już uruchamiać silnika na nowym liczniku.
Daj plik odczytany przez siebie, to dostaniesz pin.
Kolego, mam głupie pytanie: jeżeli obecne rozwiązanie DZIAŁA, po co chcesz to zmieniać? Co da Ci licznik na 3 kostki? Ilości kostek na prawdę nie widać jak całość jest zamontowana.
szukaj w funkcji can komfort w adaptacjach licznika i zaznacz że auto ma radio.
Tam jest VIN uwalony, mysle, ze da sie to naprawic bez uzycia specjalnych narzedzi. Jesli jest caly wsad uwalony, to potrzebujesz kogos z np. dejavu. Z drugiej strony jesli przyuczyles licznik przez vcds kanal 50 to w zegarach zapisuja sie dane ze sterownika typu vin, pin immo id. Jesli immo byloby wylaczone w ecu vcds wywalilby Ci blad przy adaptacji...
Zrobione ,tylko trzeba wgrać.
Witam, panowie mam identyczne tacho u siebie. Zabrałem się za zmianę tarczki prędkościomierza, rozebrałem przednia cześć, wskazówki ok prędkości nie ściągałem. Po zmontowaniu wszystkiego działa, świeci, licznik km kręci ale nie działa wskazówka od prędkościomierza. Jak otwieram tacho to ta biała zębatka się wychyla ale jak zamknę tacho to nie napędza...
ok a na starym zestawie też nie możesz się zalogować do ecu pinem 05955
Widzisz, kolega znalazł zamiennik. Więc nie wiem po co ta nic nie wnosząca dyskusja. Co z tego że znalazł zamiennik, skoro nie pasuje, bo nie ma czym go dopasować? A "frycowego" za tę usługę - oczywiście jeśli się uda - zapłaci więcej, niż za naprawę starego. I skończcie te offtopiczne dyskusje, na temat opłacalności czy nieopłacalności wymiany.
Witam. Samochód audi A6 C5 2000r 1.9disel ,przedlift. Będę montował licznik pełny fis plus manetki do sterowania komputerem pokładowym , teraz mam pół fis bez KP . Ogólnie wszystko podłącze okablowanie i do ECU też ,Wiem jaki licznik powinienem kupić . Podobno potrzebuje pinu nowego licznika Troszeczkę poczytałem. Ale nie do końca czuję się oświecony...
Ja identycznie uszkodziłem deske. A posiadal bys jeszcze ten wsad z ktorego przepisywales? Dodano po 1 Zabralem sie za flashowanie odisem i padly ciemno na desce.
OK. Samochód już jeździ z innym licznikiem. A co do zawyżania prędkości to był jakiś błąd we wsadzie pamieci 24c04. Po wgraniu z innego wszystko wróciło do normy
Witam, mam problem z adaptacja licznika w a4 b6. Licznik rb4, odczytany pin z "nowego" i starego licznika, następnie adaptacja "nowego" licznika. Licznik ustawiony w tryb immo 4, logowanie do sterownika silnika, nastepnie do zegarow za pomoca nowego pinu, adaptacja w 50 kanale za pomoca starego pinu i zonk. Odrzuca, w drugiej rubryce pojawia sie "not...
Witam. W przypadku immo3 jest potrzebny pin ze starego i nowego licznika. Po adaptacji zostaje pin ze starego licznika.
Więc zgłaszasz w ZE wniosek o nowy licznik , oni dają ci warunki przyłączenia, Ty robisz instalacje WLZ i skrzynkę, następnie zgłaszasz gotowość instalacji do podania napięcia , wtedy ZE zakłada licznik i masz to co chciałeś.
Sprawdzałeś czy vin pasuje licznika z nadwoziem ? Wtedy się dowiesz czy był licznik zmieniany. Adaptacji poziomu paliwa nie ma. Z tego co pamiętam to jest tylko różnica miedzy vw a audi odwrotnie pokazuje. Zdemontuj pływak i sprawdź w złączu licznika czy zmienia się oporność. Jeśli będzie się zmieniać to wina licznika. Niestety liczniki vw i audi nie...
vag-17 licznik 10 -adaptacja 03 wpisz 100% bedzie ok
najpierw trzeba uzupełnic profil :!:
Tu masz opisane http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id...
Piny napewna sa ok,ale juz zmeczylem sie tematem.Zrobilem klona z nastepnego paska jaki sie trafil,zmiana zawrtosci epromu sterownika silnika i zegara nowe fiolki do kluczy i jest ok.Na 100%jest ograniczenie czasowe to juz wiem,tylko jeszcze nie wiem w ktorym miejscu.Nastepny pasek nastepne doswiadczenie.Ten miz zabral tydzien z zycia,uruchomilem go...
CBR F3 z 1998roku a mt-125 licznik jest z 2015 nie muszę mieć wszystkich opcji napewno zależy mi na kontrolki podświetlenie licznika i prędkościomierz a reszta bajerów nie jest istotna
Witam Dzisiaj podłączyłem sobie manetkę do sterowania fis(szara kostka do licznika) i chciałem zrobić adaptację nowego(używanego) licznika VDO 8LO 920 930F(podobno od s3 zegary ale są zmienione tarcze, wskazówki, immo2). Poprzednie zegary Jaeger 8L0 920 900H 1/2 fis(chyba immo3 ale nie wyświetla vinu w 017 instruments, tylko same xxxxxxxxx) . Do tego...
Tzn.Bose nie ma wyjścia can z subwoofera albo wzmacniacza ale podobno da się podpiąć pod gateway lub licznik.Najgorsze jest to że vcds nie widzi kanału 62 bo gdyby widział to bym sobie zrobił adaptację na fis tylko nie wiem jak go odblokować w liczniku.
Tak można,jak piszesz po przez edycje eepromu,przekopiować komórki odpowiedzialne za immo i przebieg,i odpalasz auto na starych kluczykach bez konieczności adaptacji nowego licznika (immo)
dobrze by było zrobić po prostu adaptacje vagiem. Pin licznika UK 9443. Pin licznika eu 1126 alternatywnie zrobiłem dwie opcje: 1. wsad o nazwie "anglik przerobiony na eu" wgrywasz do licznika angielskiego i zmieniasz w nim tarcze na eu. Zdarza się, że po zmianie wartości odpowiadających za wychylenie wskazówki prędkościomierza na wyświetlaczu pokazuje...
Miałem jutro, pojutrze odświeżyć temat, wyprzedziłeś mnie - ale do rzeczy. Pierwsza próba dopisania licznika do Ecu i komunikat key not ok. Wiec próbowałem jeszcze kilka razy lecz nadal to samo key not ok. Brak transpondera zgodnego z ECU, musiałbyś mieć transponder od poprzedniego licznika (o ile było wszystko OK a nie immo off) inaczej w ten sposób...
pod przetwornik podłaczony do czujnika obrotów wału
Witam, Odświeżę temat: Mam ten sam problem z PIN-m z immobilizera, wyświetla jak koledze wyżej. Wymieniłem opakowanie scyzoryka i immobilizer miga, auta nie można odpalić tzn. chodzi 1-2 sec. i gaśnie. Audi A3 1.8T 2002 r. Liczniki z cyfrowym wyświetlaczem i pół FIS. Jakieś rady ? EDIT: Już wszystko jest OK. Pozdrawiam.
www.expertgsm.pl - i nawet nie musisz wyjezdzac ze Złotowa
Stare transpondery będą pasować. Nie są jednokrotnego kodowania. Zakładasz tylko inny licznik. Trzeba jeszcze zrobić synchronizację licznika z ECU. Czyli w liczniku wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz, ok.
robi się to z poziomu VAGa przez kodowanie
Co ci pierwszym spaliło?
stary zegar VIN WAUZZZ8Z83N005696 IMMO ID AUZ7Z0B2102086 LOGIN CODE 08998 przebieg 117956 nowy VIN WAUZZZ8Z82N032234 IMMO ID AUZ7Z0B2039531 login 01798 przebieg 112850
Próbowałem adoptować na kilka sposobów w forum,normalnie loguje się pinem w instruments ale jak wchodzę w kanał 50,read,wpisuje pin,test to w górnym lewym oknie wyświetla się MALFUNCTION,w drugiej próbie w tym samym oknie pisze System not Ok, Wczoraj znalazłem podobny temat w którym był ten sam problem i udała się adaptacja po wgraniu virgin do licznika....
Tak wpisuję nowy login. A tak na marginesie przeczytałem wszystkie posty na elektrodzie w tym temacie i żaden nie udzielił mi odpowiedzi na ten problem.
Witam .Mam mały problem .Próbuję zakodować Bose które sam sobie podłączyłem i właśnie próbuję go podłączyć do CAN .Tylko niestety VCDS przy wybieraniu adaptacja i wybieram kanał 62 wyskakuję że błąd. Jak sobie z tym poradzić .Licznik Siemens VDO pełny fis.
Licznik z immo2. Po zalogowaniu PINem brak kanału 50 w adaptacjach?
Witam, mam podobny problem. Zmieniłem zegary Jaeger 8D0920930P na VDO 8D0920989JX (oba z full fis), wyciągnąłem PIN z VDO i zakodowałem do niego klucze. Immo gaśnie, silnik odpala i zaraz gaśnie. Silnik ma immo2, natomiast jak odczytałem licznik VDO to wychodzi, że ma immo 3 (jest też w nim zapisany nr VIN dawcy). Po podłączeniu VDO do samochodu nie...
To wszystko zależy od tego, czy jest IMMO3. Zobacz to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... przy 900A był problem i nie dało się zastąpić.
No i samochód pali. Tak jak kolega pisał padnięty był immobilizer. Z racji tego że siedzi on w liczniku trzeba było dokonać wymiany licznika a następnie vcds i adaptacja licznika oraz przypisanie kluczyków. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy. Pozdrawiam
Tak, w liczniku jest immobilizer
Ze starego licznika immo2 ale to chyba nie jest problemem bo kluczyki dopasowują się do licznika bo kontrolka immo gaśnie. W blokach pomiarowych kluczyki nie są zablokowane.
Tam nie działał zegar od pokazywania temp godz itp...
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
chodzi o insp? jeśli po lewej stronie wskaźnika jest taki "klucz płaski" namalowany to tylko vag. 17 licznik, 10 adaptacja, blok 10- kilometry (ustawić 150) blok 12 czas w dniach (ustawić 365).
Dać da się zrobić wszystko. Pytanie czy to ma sens i jakie będą tego koszta. Zakładam że twój pojazd nie posiada wskaźnika poziomu paliwa, więc będziesz musiał dokupić pływak wraz z wskaźnikiem od jakiegoś modelu. Problem w tym, że większość pojazdów ma takie wskaźniki wbudowane w liczniki. A już adaptacja całych liczników będzie bardziej problematyczna....
Odpalasz VCDS, wchodzisz w grupę 17 (licznik), potem adaptacje, szukasz "indicator celebration" i zmieniasz z not active na active.
A da się przeprowadzić adaptacje licznika bo muszę wymienić w takiej cordobie ?
Sprawdziłeś ustawienia can-ów w adaptacjach licznika?
adaptacja licznika do ecu
a tu adaptacja
I niestety po adaptacji licznika fis 1/2 nie działał zero wskazań.
Witam posiadam passata B5 z licznikiem bez can czyli 919 zakupiłem licznik pół fis z can 920 . Zauważyłem że mój ecu posiada wyjście can po podciągnięciu kabelków do licznika can gateway działa lecz nie mogę zakodować licznika . Miał ktoś podobnie i rozwiązał problem . Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Wchodzac w grupę 50 adaptacji licznika wyskakuje...
Witam Posiadam licznik z usterką silniczków które nie działają. Kupiłem drugi licznik z takimi samym oznaczeniem przelutowałem pamięć EPROM z przebiegiem, jednakże na "nowym" liczniku auto nie pali. Czy jeśli przelutował bym główny układ sterujący było by ok? Nie znam się na adaptacji licznika a rozumiem że taki "nowy" licznik należałoby adaptować.
UPDATE: Udało się naprawić uszkodzony wsad :) DEF. zniknął z licznika. Niestety nie wiem nadal co było nie tak z adaptacją nowego licznika ale temat zostawiam - najważniejsze, że stary licznik wrócił do żywych!
Nr vin jest jak i w sterowniku tak i w liczniku---ale co to ma do immo.Jak masz pin wkładasz licznik 17 licznik logowanie ,adaptacje kanał 21 dopasuj ,adaptacje kanał 00 dopasuj i po problemie-----o co chodzi??
Kolego chyba nie ściągałeś pliku podanego w linku ?? Masz tam zamianę właśnie na licznik z 95 bez immo na 00 z immo. Adaptacja w kanale 60 licznika zmienić z 1025 na 1024 Polecam jeszcze temat [url=http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny... wiem że sporo tego ale po przeczytaniu i zrobieniu notatek to pójdzie...
17 licznik, 10 adaptacja , potem: -> Kanal 04 00001 - Deutsch (German) 00002 - Englisch (English) 00003 - Französisch (French) 00004 - Italienisch (Italian) 00005 - Spanisch (Spanish) 00006 - Portugiesisch (Portuguese) 00007 - Kein Text 00008 - Tschechisch (Czechoslovakia)
już se poradziłem, trzeba było przeprowadzić adaptację w liczniku. teraz wszystko śmiga. dzięki za podpowiedzi
Sprawdź kodowanie licznika. Sprawdź kanały 42 43 44 45 49 w adaptacji licznika. Nie bawiłeś się licznikiem? Żarówki w podświetleniu tablicy oryginalne?
Nie chce cię wprowadzić w błąd bo nie wiem czy w tym aucie trzeba przeprowadzać adaptacje licznika jeśli pochodzi z innego auta. Tyle co zdążyłem rzucić okiem masz sporo takich przypadków na forum więc może znajdziesz w nich rozwiązanie. Ktoś miał podobny problem do twojego i okazało się, że przy ponownym montażu licznika uszkodzona została taśma dokładniej...
Gdybym posiadał taką wiedze jak Ty posiadasz pewnie bym tu nie pisał z prośbą o pomoc. Niestety tacy też się zdarzają na forum więc olej ich. Masz racje że byś nie pytał skoro byś wiedziała a fachowiec zalogowany na forum tylko po to żeby pisać innym że się nie znają nic nie wnosi. Jak kolega wyżej pisał pigułka powinna być wcześniej przygotowana pod...
To jest 98 rok i jest w nim silnik 1.9 diesel nie wiem czy jest to TD czy TDI bo różnie twierdzą, jedni mowią, że nie bylo tam TDI a inni, że to jak najbardziej TDI a nie TD. Samochód ma 50kw czyli 68KM.
Jest problem, stary licznik ma eeprom 93lc nowy ma 24lc ?? Podmiana pamięci eeprom odpada, pytanie czy wogóle można przeprowadzić adaptację licznika kupionego ?? Liczniki pochodzą z tego samego rocznika samochodu a różnią się pamięcią eeprom
Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zabieram się za dechroming w mojej a klasie. Prawie wszystkie dodatki nie są już chromowane, zostały mi te ramki dookoła obrotomierza, prędkościomierza itp. 1. Pierwsze pytanie czy jeśli wyjmę licznik to będę musiał go na nowo adaptować? Nie za bardzo wiem jak to działa i jakby ktoś wiedział, to jak przebiega taki...
Łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika. Łączymy się ponownie z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i...
Dałbym i ze 200 :D , ale niestety blok 03 w adaptacji licznika jest niedostępny (NOT AVAILABLE). Mam dostępne kanały 00,01,04..... PS. Problem rozwiązany. Pomogła wymiana licznika.
Tak wszystko tak samo, zmienione kodowanie, jak i adaptacje
Musisz dokonac adaptacji licznika do sterownika silnikowego (przepisanie VINu). Jak napisal waldigsi Tobie nie kabelek jest potrzebny a dobry warsztat.[/i]
Dziękuję. Chyba założę nowy wątek, ale może pomożesz jeszcze tutaj? Jaki sprzęt kupić to tego typu zadań, czyli odczyt/zapis flash, adaptacje licznika z innego auta itp. Mały budżet tak do 1000zl. Jest tego sporo, carprog, VAG-tacho, digiprog 3, UPA..
A więc tak,Szara wtyczka pin 5 can high+ pin 6 can low- Adaptacja licznika kanał 62 wpisz 5 i zobaczymy.
Witam. Zakupiłem właśnie Octavie 2 z 2012 roku wersje angielską. Jest to podstawowa wersja wyposażenia. Mam problem z przekodowania mil na km. W adaptacji licznik odrzuca te opcję jako wartość poza zakresem. W długim kodowaniu zmieniłem strefę z GB na Niemcy. Nie zmieniło to sytuacji. Czy ktoś przerabiał ten temat? Z góry dziękuję za wszelkie pomysły....
Kolego jeśli masz wymieniony zegar i ecu to stare piny na nic się nie przydadzą. Musisz mieć aktualne piny z ecu i licznika. Najpierw robisz imo on potem logujesz się do ecu jego pinem następnie adaptacja kanał 50 i wpisujesz pin z licznika klikasz test save i ecu z licznikiem powinno być zgrane. Wyłączasz zapłon na ok minuty , następnie wchodzisz w...
Licznik jest fabrycznie nowy a starego nie ma.Czy firma sprzedająca powinna mi dać taki Pin? Wolałbym go nie rozbierać gwarancja itd. Raczej chodzi o pin z ECU auta aby można było przeprowadzić adaptację licznika do ECU, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Kupiłem ten transponder z innego źródła, próbowałem już chyba wszystkiego. Ogólnie dziwnie ze w tym aucie względem innych normalnych aut że tak to powiem nie wchodzi w tryb zwłoki po zalogowaniu się do bloku adaptacji kluczyka czyli do 01. Tylko wprowadzenie bloku 50go zapala diodę na stałe a po czasie odblokowuje adaptacje licznika. Ale jak pisałem...
Bardzo dziękuję, wgrałem wsad do licznika, potem sama adaptacja kluczyków i... działa :D Jeszcze raz dziękuje i dotrzymam obietnicy
Witam, miałem ten sam problem! Po pierwsze: licznik musi mieć duży wyświetlacz (tylko z nim działa navi!), po drugie: sprawdz kodowanie licznika (pierwsza cyfra kodowania musi być większa niż 16), po trzecie: jeżeli poprzednie warunki są ok, to musisz zrobić adaptację licznika.
Witam. Zrób adaptacje po kolei i będzie OK. Pozdrawiam.
Oczywiście że musi być pełna wersja. Na 64 bitach nie działa. Działa VCDS Lite. PIN: 53xx, jest powtórzony we wsadzie 3 razy. Zobacz w blokach pomiarowych czy czasem nie masz aktywnej blokady czasowej i czy pasuje Ci nowy transponder - blok 23 i 24. Widać po wsadzie że immo jest w liczniku więc klucze koduje się po zalogowaniu do licznika w kanale 21...
Kolego a czy mógłbyś podać procedurę adaptacji licznika do audi a3 8P 2003r. Męcze się już tydzień i nie mogę tego ogarnąć znam piny obydwu liczników i robię to według strony rosstech i lipa.Kanał 50 niedostępny tak w nowym jak i starym liczniku.
Licznik biegów Chińczyk. Zakres obrotów do 11 tys. Motocykl Honda. Instrukcja obsługi mówi tylko o podłączeniu i adaptacji. Słowa nie ma o "U".
Witam Posiadam Audi A6C5 1999r AFN 1.9TDI zmagam się z usterką brak przebiegu na wyświetlaczu. Błąd NSP https://obrazki.elektroda.pl/2230174500_... Auto nie łączy się na chwilę obecną ani z VAG ani TEXA ani VCDS i mam pytanie bo pierwszy raz widzę taki komunikat on znika po 3sec i pojawia się w prawym dolnym rogu tylko przebieg chwilowy...
Proszę spróbować adaptować licznik programem "Dash Dump Edit". On dużo potrafi.
Przywróć stary wsad i zrób adaptacje VCDS
niema takiej opcji w vagu Jest w VAGu, można zmienić wskazania wskaźnika, Opcja jest w adaptacji licznika. Sprawdziłem w Audi A6, strzałka rusza się o 1/4 zbiornika. Można ustawić rezerwę do swoich potrzeb.
Klucze zapisane z liczniku
W nowym liczniku jest wpisany inny pin i nr immo. Dziwne że odpalisz auto ( ktoś w sterowniku silnika zrobił immo off). Tu jest film o adaptacji licznika musisz miec oba piny stary (czyli zgodny z pinem ECU) i nowy (nowego licznika). [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Nie wiem jakie tam jest immo czy II może III ale w jednym i drugim przypadku można zrobić dopasowanie ,trzeba odczytać piny . pozdro rox!
In2 to inspekcja serwisowa po 2 latach. Poszukaj informacji jak ją skasować, adaptacja w liczniku i już nie wyświetla inspekcji.
Działa. Zrobiłem tak że przypisałem nowy licznik i adaptację kluczy. Manetka od przełączania wyświetlacza fis i trzeba było przeciągnąć przewody do niej.
A mam jeszcze takie pytanie bo nie wiem do końca. Czy muszę licznik drugi o numerach A0004465221 robić adaptację (kodowanie) czy tylko podpiąć i będzie działał?
autko to audi b2 z wlozonym motorem afn i próbą adaptacji licznika z golfa 3 bo najlepiej pasuje http://obrazki.elektroda.net/69_12570701...
Witam wszystkich 🙃 Mam pytanko czy jak odłączyłem licznik od pin i chcę po 2 tyg. założyć ponownie ten sam to trzeba robić jakąś adaptację immo? Wspomnę że nawet sam licznik się nie świeci oraz przebiegu nie pokazuje. Dziękuję bardzo za każdą odpowiedź. Auto to VW Golf 4 1.6 SR 99r
Witam. Panowie mam Podobny problem. Pojazd a6c5 2.5 AYM multitronic. Stara pompę mechanik przesiał. Założona z koncowką 106J i num sterownika 889 czyli taka jak ma być. Pompa zablokowana przez immobiliser. Piny odczytane ze sterownika silnika i licznika są inne. Próba adaptacji pompy przez pin licznika kończy się błędem natomiast przez pin silnika niby...
Wtyczka z auta którą podłączamy do manetki ma 6 pinów z czego 2 są obsadzone kablami od "czasowej wycieraczki". Jaśniej się nie da wyjaśnić dobrze jest też dokupić piny do tej złączki ___ | X | funkcje up ------> pin 23 zielona | X | funkcje down ------> pin 24 zielona | X | masa czujników ------> pin 7 niebieska | X | reset ------> pin 25 zielona...
2006 cdti
Zmieniłem wartości we wsadzie z 31 na 94 w h06, h08, h0A. Immo oczywiście się aktywowało, samochód odpala i gaśnie, jest błąd od immo. Po zalogowaniu do ecu, wpisaniu pinu, adaptacja kanał 50, wpisuje jeszcze raz stary pin, testuj i wyskakuje: "Kluczyk, nie OK, B/D, B/D" klikam save i nic to nie daje, immo cały czas aktywne, adaptacja 21 w immo również...
Trzeba zrobić nową adaptację programem Vag Andrzej
Udało mi się zdobyć wsad, który potrzebowałem ale coś nie do końca chce działać. Mianowicie nie pokazuje właściwie spalania po przekręceniu kluczyka od razu pokazuje 10l/100km, ruszając zaczyna spadać i po przejechaniu 500 m jest 0l/100km i tak już do następnego odpalenia. Przekłamuje spalanie średnie i chwilowe. Nie wiem czy jest to spowodowane złym...
Jakiego masz VAGA i jakie masz teraz kodowanie licznika.
adaptacja nowego licznika adaptacja licznika octavia kodowanie adaptacja licznika
alarm prestige honda podłączenie komputer honda accord zawór dwubarowy krups
Beko – znaczenie dodatkowych przycisków programowania w pralkach BWFT, B5WF, SteamCure, AutoDose Dell Inspiron N5010 – 8 krótkich sygnałów BIOS, brak obrazu, usterka GPU/LCD