Witam wszystkich Mam dość prozaiczne pytanie. Samochód to fiat punto II 2001. Została wymieniona przepustnica. KTS-em wyzerowałem wartości adaptacyjne. Miga kotrolka check. Moje pytanie jak przeprowadzić poprawną adaptacje bo kontrolka miga i nie chce zgasnąć. Brak błędów w systemie. Pozdrawiam
Podłącz autko pod komputer,sprawdź błędy i zrób ponowną adaptację przepustnicy.Mi przy Fiacie grande punto pomogło.
Witam wielkie dzięki za odpowiedzi byłem u innego mechanika podłączył komputer przejechał sie i kontrolka Żółta zgasł ale nadal przydusza i czasami wiesza się przepustnica
Wykresu sygnału potencjometru nie mam ale wartośc wzrasta liniowo podczas dodawania gazu i nie gubi wartości. Nie jestem znawcą fiata, ale we wszystkich dotychczasowych modelach fiata w których czyściłem przepustnice to adaptacji nie trzeba było robić.
Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych było robione ;/ po zmianie przepustnicy zrobiłem profilaktycznie zerowanie i adaptacje pokolei wszystkie ... Na dniach będę mial manometr to zmierzę cisnienie paliwa w tej nowej pompie powinno być 3.5 - 4 bary ;) I podmienię te wtryski ... P.s zamowilem też benzynę w spreyu jakiś samostart ;) jak nie będzie chciał...
Dziekuje kolego tzok za zainteresowanie, kąt 2,4 map 290 mbar, czas wtrysku 2,8ms. Problem rozwiazany, pochodzil na wolnych okolo 30 min, pojechalem na droge, okolo 20 km i znowu na wolnych pochodzil, wylaczylem silnik poczekalem okolo 15 min i po uruchomieniu ponownym dopisal sobie przepustnice a w parametrach rzeczywistych w adaptacji zmienil sie...
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Jak mi w punto też 1.2 wymieniali przepustnicę, to mechanik chyba 3 razy wciskał ją do oporu niezbyt szybko, najpierw przy wyłączonym, a potem przy włączonym silniku, mówiąc, że komputer ją sobie zapamięta. Ale w tym czasie auto było podpięte pod EXAMINER. Ale to było dawno (2003 r.) i nie wiem, czy dobrze zapamiętałem.
Wyczyściłem silniczek krokowy, podobnie całą przepustnicę, nie pomogło tak jak bym chciał - silnik pracuje już równiej, ale w dalszym ciągu szarpie na wolnych obrotach. Co ciekawe po odpaleniu wchodzi na 1500 - 2000 obrotów i tak trzyma jakąś chwilę po czym stabilizuje pracę przy około 1000. Przy dodawaniu gazu nie ma najmniejszych problemów z wejściem...
Witam Jakiś czas temu pojawiło się falowanie obrotów na biegu jałowym.Przestudiowałem forum po czym wyczyściłem przepustnicę wymieniłem map sensor zrobiłem zerowanie parametrów w fes sprawdziłem ciśnienie paliwa(3,5),zrobiłem ponowną adaptację przepustnicy i dalej to samo.Jeśli przegazuję do min 2,5 tys przy powrocie obrotomierz oscyluje wokół tysiąca...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
na jakich obrotach zostaje po zmianie biegów?a czy kiedy zrobisz mu przegazówke na postoju to schodzi ładnie czy też trzyma? Bo jak schodzi ladnie po przegazówce to szukać przyczyny w czujniku prędkości. Bądź jeśli trzyma CI na wysokości 1200 podczas toczenia to wszystko jest dobrze. A jeśli trzyma na wysokości tej co zmieniałeś bieg i wcisnąłeś sprzegło...
Punto też nie wystarczy,bo adaptacja siedzi w pamięci eeprom HC11 F1.Już samo przeniesienie centralki z jednego modelu (dawcy) do drugiego (biorcy) powoduje że biorca będzie hyżo biegał na nastawach wypracowanych przez dawcę. Piszę o punto I Jak eeprom może utracić zapis z chwilą braku zasilania?
sprawa wciaz nie rozwiazana. oststnio bylem na regulacji zaworów, czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, wymieniłem obie cewki i nadal to samo. najlepsze ze stare cewki okazały sie sprawne i tylko 320zł poszlo na marne. w przyszłym tygodniu wymienie swiece bo maja ok 20tys km. moze to cos pomoze.
W/g dokumentacji (ale do IAW-16F) ta opcja jest dostępna zależnie od fabrycznej konfiguracji sterownika. Możliwe zatem, że Twój sterownik nie posiada tej opcji. Ale ta auto-adaptacja to adaptacja szybkości reakcji, nie zakresu ruchu czy czegokolwiek innego. W tym sterowniku powinna natomiast być jeszcze regulacja wolnych obrotów. Niestety jej jeszcze...
I co stojąc na światłach i dodając gazu korekta "po obrotach" ma go dolać? Pomyśl co piszesz. Nie, bo to jest mapa 2D (jeśli jest) - obroty i MAP, więc sama "przegazówka", bez obciążenia, może wręcz wymagać zmniejszenia mnożnika. Ja tam wolę instrukcję i dokumentację techniczną od filmików promocyjnych. Ale nawet na tym filmiku widzisz mapę korekcyjną...
witam sprawdzane fiat ecuscan i pcmscan żadnych błędów,powietrza lewego nie łapie a, adaptacji koła fonicznego nie zrobisz bo jak wiem to musi dolecieć do około 5000obrotów i temp powyżej 80 stopni a tu wydoli niecałe 2000 i spada i zaś 2000 i na dół tak jagby odcięcie było na 2000obrotów Dodano po 4 nawet zrobiłem coś takiego żę na otwartej przepustnicy...
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Jedyne co z tego widać, to że LPG jest źle ustawione... Ten gość od LPG co byłem u niego, mówił mi, że z LPG wszystko jest dobrze i on nic nie zrobi... że to wina czegoś w silniku. Gaz nie ma nawet roku, facet mnie odsyła z tym problemem do mechanika... Ostatnio namówił mnie na taką operację jak nawiercenie 2mm dziurki w przepustnicy, że to ma niby...
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
przepustnica adaptacja adaptacja przepustnica adaptacja punto
briggs czarny zamek centralny toyota astra ciśnienie wtrysku
Termopara do wtryskarki – gdzie kupić? ACSE, Termoplus, Limatherm, TME, RS, typ J/K, bagnetowa Piecyk gazowy Truma, Carver, Whale na propan-butan w przyczepie – brak ciepłej wody, diagnostyka usterki