Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
wentylator musi sie wlaczyc 3 razy, kiedys pol godziny robilem adaptacje
My o mapach, bo temat o mapach, P0170 to przekroczenie dolnej wartości granicznej adaptacji mapy paliwa.
Podejrzewam że strojenie LPG jest niewłaściwe. Chciałbym trochę pojeździć tylko na PB a potem na LPG i porównać adaptacje.
Co to znaczy adaptacja?
Samo się stało czy urzywałeś programu MESa....lub innego..do kasowania adaptacji
Jak nie? Sondę masz? To masz i adaptację.
W Punto 2 chyba czujnik skrętu jest w maglownicy. Poza tym Punto słynie z padającego wspomagania.
lub mozesz mi odsprzedać, poszukuje elektrycznego
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Luz ustawia się specjalnymi płytkami (do zakupienia w ASO), w/g książki co 30tys. km lub 2 lata. 75 (1,2 8V MPI): S 0,35 +/-0,05; W 0,40 +/- 0,05 55 (1,1 8V SPI): S 0,40 +/-0,05; W 0,50 +/- 0,05 Co do emulacji - to w Puncie w/g mnie najlepiej ustawić ją na masę i odłączać kontrolkę MIL dodatkowym przekaźnikiem podczas jazdy na gazie. Emulacja przebiegiem...
przekaznik podgrzewania wstepnego,niewykonana adaptacja wału korbowego
Odłączyć zasilanie migającej kontrolki (check eingine) i ... gaz do dechy . Przecież o to w końcu chodziło ! :)
Zrobiłem adaptacje na benzynie- bez zmian.
...przy II też powinna być na masę, emulacja przebiegiem 50% zawsze rozjedzie adaptacje w tym sterowniku.
Nowa centralka będzie działać , tylko zrobisz adaptację koła fonicznego
a wyczyszczona ? adaptacja ? Co?
część a jak i ciebie przebiegła adaptacja radia z fan i sterowanie kierownicy?
kolego zmien warsztat trzeba zrobic adaptacje kola fonicznego , juz bylo pisane na ten temat
A jaką masz ustawioną emulacje sondy
Podłącz autko pod komputer,sprawdź błędy i zrób ponowną adaptację przepustnicy.Mi przy Fiacie grande punto pomogło.
co to ta adaptacja jeśli można zapytać?
Masz fabie czy punto?
Pedał gazu sprawny, sprawdzone. Reset sterownika i adaptacja pomogły. Zobaczymy na jak długo.
Tak jak pisze saly, lub jak dasz nowy czysty to tylko pozostanie adaptacja koła fonicznego też sam zrobisz
W punto evo robiłem adaptację/przyuczenie nowego sterownika easytronica przy pomocy tego fesa, program wyrażnie podpowiadał mi podłączenie żółtego daptera żeby zmienić opcje w proxy. Adapterów jest 6 https://obrazki.elektroda.pl/7323715300_...
W silnikach z przekaźnikami '' po obróbce" nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić adaptację. Nie wykluczone że moduł stracił nastawy czujnika kąta skrętu. Zdaje się że oprócz examinera kalibrację robi jeszcze jedno tanie urządzenie, ale nie dam sobie obciąć palec.
tym samym urzadzeniem co kasujesz błedy, niewiem jak fiat ale niektóre samochody wymagają adaptacji nowych czujników do sterownika.
A jak po wymianie sterownika, trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego czy zapali odrazu sam.
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
No właśnie nic nie naprawił powiedział że nie umie nadal mruga żółta kontrolka
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Punta mk.2 niestety nie miałem, ale immo się raczej samo synchronizuje , natomiast zdaje się trzeba wykonać procedurę adaptacji czujnika położenia wału (koła fonicznego).
Punto też nie wystarczy,bo adaptacja siedzi w pamięci eeprom HC11 F1.Już samo przeniesienie centralki z jednego modelu (dawcy) do drugiego (biorcy) powoduje że biorca będzie hyżo biegał na nastawach wypracowanych przez dawcę. Piszę o punto I Jak eeprom może utracić zapis z chwilą braku zasilania?
Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
Skończyło się to tak, że kupiłem w firmie [url=http://www.kocar.com.pl/]kocarstero... z 6miesięczną gwarancją (twierdzili, że jakkolwiek naprawiają te sterowniki, tak ta usterka jest nienaprawialna) za 800zł, zamontowałem i auto jeździ od 4 miesięcy bez żadnych problemów. Sterownik dostajemy czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić...
Kupie uzywkę czystą , bez imo . Troche droższe , ale to i tak znikome koszty.Moze byc np z punto?Ewentualnie zaniose do elektronikaJest potzrebna jakas adaptacja po takiej wymianie?.Bede kombinował wieczorem z tym programem , zdiagnozuje pompę przez niego?
sterownik wysłany do firmy która je naprawia i od razu podłączyli do swojego samochodu i pracował prawidłowo adaptacja koła fonicznego i sterowanie krokowcem sprawne-także sterownik odpada sprawdzony.
Prawdopodobnie tak jak wyżej musisz przeprowadzić tkw adaptację koła fonicznego, poczytaj tu jest procedura: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Wlasnie tak zrobiłem-zdjałem kleme na cała noc.Zobacze dzis co sie bedzie dzialo.Czy jezeli mam dostep do komputera i moge nim zrobic auto adaptacje czy to bedzie dobre rozwiazanie?Pozdrawiam.J
Jedź do gazownika żeby zmienił w sterowniku emulację sondy lambda "na masę" a potem examiner i reset błędów + adaptacja - rok temu miałem podobną sytuację w sienie
Piszesz , że odcina paliwo na wtryskach , tz. odcina - brak impulsów /czas wtrysku/ , czy brak paliwa - ciśnienie? Odcina wtryski brak impulsow.Dzwonilem do Fiata i powiedziano mi ze bsi jest nie wymienne kodowane do auta tzn.musi byc nowe i sterownik silnika tez i wtedy oni to zakoduja do auta Dodano po 1 Mam tylko jedno pytanko czy ktos zmienial...
Emulacja na uszkodzenie sondy (zazwyczaj zwarcie do masy, w bardzo starych centralka Weber-Marelli - "emulacja" na przerwany obwód) nie rozjedzie adaptacji, emulacja przebiegiem 50% (lub jakimkolwiek innym) na dłuższą metę - zawsze doprowadzi do zmian w adaptacjach wtrysku benzyny. To się tyczy jednak starego Punto z wtryskiem SPI. W nowym powinno się...
Pali zawsze na benzynie. Dopiero po jakiejś minucie przełącza się na gaz. Rodzaj instalacji nie sprawdzę aż do piątku, bo wtedy dopiero będę miał autko z powrotem. Testuję gutmanem 55. Ewentualnie jaki tester mógłby to zrobić? I tak myślę o zakupie drugiego. Nie ma sposobu na reset adaptacji w inny sposób? dopiero
na jakich obrotach zostaje po zmianie biegów?a czy kiedy zrobisz mu przegazówke na postoju to schodzi ładnie czy też trzyma? Bo jak schodzi ladnie po przegazówce to szukać przyczyny w czujniku prędkości. Bądź jeśli trzyma CI na wysokości 1200 podczas toczenia to wszystko jest dobrze. A jeśli trzyma na wysokości tej co zmieniałeś bieg i wcisnąłeś sprzegło...
można ale najlepsza jest szczoteczka do zebów i benzyna ekstrakcyjna. Prawdopodobnie nic to nie pomoże,bo twoje auto nałapało głupich adaptacji jadąc na gazie. Jaką masz instalację gazową.
Zobacz jak zrobili to inni, takich modyfikacji jeździ po naszych drogach pewnie co najmniej z kilkanaście, choć częściej trafia tam FIRE 1.2 (75KM)/SuperFIRE 1.2 16V (86KM) albo 1.3T (106KM)/1.4T (136KM) z Uno GT/Punto GT.
Ta adaptacja o której piszesz to jest adaptacja koła fonicznego na wale, ale ona dotyczy IAW 49F/59F, czyli Seicento 1.1 MPI / Punto mk. 2. Aha... Co prawda ja mam koło foniczne na wale i czujnik SEN-8 oraz dwie dwubiegunowe cewki. Qrczę ile ja czasu zmarnowałem na te "adaptacje".... Dzięęki!
Dużym kluczykiem to znaczy którym? Brązowy kluczyk nie służy do uruchamiania sinika, jest wyłącznie do kodowania IMMO. Wspomniałes ze "był błąd w programie" moze masz jakas ulepszona wersje bez błędu? Ja mam v0.78 Nie skompilowałem jeszcze poprawionej wersji ale błąd był tylko w funkcji resetu - włącz/wyłącz powinno działać ok. Włączanie/wyłączanie...
Musisz go albo przerobić albo sprzedać i kupić fabryczne zegary z obrotomierzem (uważaj tylko aby były od właściwej wersji silnikowej) do ich ceny musisz doliczyć wizytę w ASO w celu adaptacji (osiowania) liczników - ok 50-70zł.
Nic się nie bój (żadnej adaptacji i możesz się mylić wiele razy) po prostu uważaj na "kabelki" na płytkę itp.
i tak się złożyło że miesiąc jeździłem na benzynie. Problem był także wtedy. Podejrzewam w ciemno, bez diagnozy, że mapy benzyny muszą się "rozjeżdżać" od gazu. To chyba jednak nie to. Miałem identyczny przypadek z Fiatem Uno 1.0 Fire. To nieco inna konstrukcja wtrysku. 11111olo, gdzie masz regulator ciśnienia paliwa? Jak na listwie, to zobasz czy...
Dobrze by było podpiąć się pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów i czy czujniki dobrze pokazują. Piszesz o adaptacji w/w czujnika ale robi się adaptację czujnika położenia wału a on też może być sprawcą kłopotów więc też by było warto go podmienić.
Po odłączeniu akumulatora we fiatach adaptacja komputera wraca do fabrycznych ustawień, daj mu pojeździć, (musi się nagrzać do temperatury roboczej). Podobne objawy daje map sensor (ew. sparciały wężyk).
Jest początkujący - łatwiej i bezpieczniej zakręcić zawór na butli niż grzebać pod maską przy wężach z LPG, zwłaszcza, że mam obawy czy byłby w stanie zidentyfikować właściwy... Adaptacje wyglądają "strasznie" ale są skopane w tym programie, dopiero później doszedłem, ze są kodowane w U2.
Po skonsultowaniu się z mechanikiem oraz kilkoma innymi osobami doszliśmy do wniosku że wszystko z alternatorem jest ok. Lekkie przy gazowanie i napięcie skacze do 14V. Falowanie obrotów także zostało opanowane. Może to wydać się dziwne ale pomogła adaptacja koła fonicznego. Po tym jest niemal idealnie a dodatkowo auto całkiem inaczej reaguje na pedał...
Prawdopodobnie rozjechały się adaptacje podjedz do warsztatu niech przywrócą, ale może niewiele pomóc, bo bez dodatkowej elektroniki w LPG będą się rozjeżdżać
Zmierz ciśnienie na listwie. A pierwsze odłącz akumulator na 1h w celu skasowania adaptacji mieszanki bo jak była dziura to ciśnienie było za niskie i masz za długie czasy wtrysku (zaadaptowane do niskiego ciśnienia paliwa).
Sterowniki padają ale najczęściej objawia się to wykrywaniem usterki cewki zapłonowej (i raczej nie dotyczy modeli FL). Oprogramowanie w sterowniku nie może paść, co najwyżej adaptacje mogą się "rozjechać" - najczęściej od instalacji LPG - czy Twoje auto takową posiada?
lgy1 mam pytanie gdzie dac te podkladki co sa opisane w tych pdf? Dodano po 1 Panowie zrobilem kilka testow.Jasno winika z nich ze : objawy ujawniaja sie gdy auto zlapie temperature jak zimne jest oki polaczenia sprwdzone podkladki zalozyzrobiona od nowa adaptacja czujnika obrotow silnika. swiece nowe. Czy ktos podpowie lub mial takie cos?
Należałoby udać się do jakiegoś warsztatu dysponującego sprzętem diagnostycznym w celu ustalenia jakie błędy się zarejestrowały. Zawęziło by tym samym krąg poszukiwań. Wysoce prawdopodobnym wydaje się uszkodzenie czujnika temperatury, ale nie da się również wykluczyć niewłaściwej adaptacji wprowadzonej przez sterownik silnika, spowodowanej źle wyregulowanym...
A tą gazownią steruje jakiś komputer.Możesz na próbę odłączyć aku na noc ,a rano odpal na Pb i zostaw na wolnych bez ruszania gazu ,aż zał się wentylator. Nie ta procedura, nie ten sterownik. Generalnie możesz włączyć zapłon, wyłączyć go i w ciągu 120 sek odpiąć akumulator, wystarczy na kilkadziesiąt sekund. To spowoduje błąd sumy kontrolnej w pamięci...
Dziekuje kolego tzok za zainteresowanie, kąt 2,4 map 290 mbar, czas wtrysku 2,8ms. Problem rozwiazany, pochodzil na wolnych okolo 30 min, pojechalem na droge, okolo 20 km i znowu na wolnych pochodzil, wylaczylem silnik poczekalem okolo 15 min i po uruchomieniu ponownym dopisal sobie przepustnice a w parametrach rzeczywistych w adaptacji zmienil sie...
Żeby sie przekonać, trzeba by w FiatEcuScan zrobic na nowo adaptację. Ale na 99% wina instalacji gazowej. Z tym samochodem dogaduje się tylko sekwencja - musi mieć też sprawne obie sondy(jeśli OBD2)
Coś tu chyba jednak dobrze nie pracuje :) popatrz na parametry krótko, jak i długoterminowej adaptacji lambda, na pewno coś wypatrzysz. Jaki czas wtrysku dla rozgrzanego silnika na biegu jałowym ? Oleju nie nadbywa?
Do zresetowania adaptacji potrzebujesz FIAT Examinera lub interfejsu dedykowanego do FIATów (np. FIAT ECU Scan). Nie wiem natomiast czy pomoże Ci to w znalezieniu przyczyny usterki.
Błąd powrócił, miałem kiedyś Fiata Punto i też zapalały się stringi od wspomagania, ale tam naprawa chwilowa polegała na zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochodu na jakiś czas. Głównie psuło się, gdy było wilgotno na dworze. Były zimne luty albo przekaźniki do wymiany, nie wiem jak jest w Pandzie, prawdopodobnie tak jak kolega wyżej napisał,...
Trzeba zrobić adaptację koła fonicznego i tyle. Trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr i puść pedał Wszystkie odbiorniki prądu mają być wyłączone aby altek oporu nie robił.
witam Po ostatnich mrozach Punto zaczęło dziwnie pracować, obroty zaczęły pływać na biegu jałowym w całym zakresie obrotomierza, "na biegu" działo się podobnie tylko trochę w mniejszym zakresie. Po puszczeniu gazu zdarzało się, że obroty nie malały lub malały bardzo powoli. Po wizycie w warsztacie "Błąd czujnika położenia wału korbowego" błąd wykasowany,...
sprytny ruch. w ten sposob komputer mysli ze sonda jest calkowicie uszkodzona wiec pewnie ustawi stala charakterystyke wtrysku. nie zlikwiduje to niestety bledow komputera ale wtedy mozna uznac sposob z odlaczaniem lampki. i jeszcze jedno. poniewaz tempra jeszcze ma stary typ ECU to wystarczy zdjac kleme azeby sie wyzerowalo. gwoli przypomnienia wyzsze...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
jaki masz mikser ? jeśli polską podróbę to może być chała - zmierz średnicę wewnętrzną - do tych silników jest zalecany oryginalny mikser Landi renzo z dużą średnicą wewnętrzną (praktycznie bez zwężenia ) - większość kładzie polskie bo tańsze , a i wtedy adaptację sterownika (tzn ustalenie DEF-a krokowca ) należy zrobić w trakcie jazdy , pod obciążeniem
Też tak myślę, że po odpięciu klemy, sterownik robi na nowo adaptację, ale nie kończy, zresztą powinien być błąd drugiej sondy, ale widzę, że Pan kabelkolog robi jakieś niezdrowe zgadywanki i podcieranie d.... drutem kolczastym z braku papierka.
Jak mi w punto też 1.2 wymieniali przepustnicę, to mechanik chyba 3 razy wciskał ją do oporu niezbyt szybko, najpierw przy wyłączonym, a potem przy włączonym silniku, mówiąc, że komputer ją sobie zapamięta. Ale w tym czasie auto było podpięte pod EXAMINER. Ale to było dawno (2003 r.) i nie wiem, czy dobrze zapamiętałem.
Nie wiem czego chcesz go uczyć. Jesli sterownik pochodzi z innego auta to musisz znaleźć szpenia który wyczyści imo ze sterownika. Jak już to zrobisz to podpinasz i robisz adaptacje koła fonicznego reszty nauczy sie sam. W innym przypadku musisz przełożyć bodykomputer kluczyk i sterownik z jednego auta w komplecie.
Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych było robione ;/ po zmianie przepustnicy zrobiłem profilaktycznie zerowanie i adaptacje pokolei wszystkie ... Na dniach będę mial manometr to zmierzę cisnienie paliwa w tej nowej pompie powinno być 3.5 - 4 bary ;) I podmienię te wtryski ... P.s zamowilem też benzynę w spreyu jakiś samostart ;) jak nie będzie chciał...
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Ja tylko tłumaczę i tłumaczę tylko to co jest możliwe do tłumaczenia. Opisy procedur nie zostały przewidziane przez autora do tłumaczenia. Błędy funkcjonalne programu najlepiej byłoby zgłaszać bezpośrednio autorowi. Z tą Pandą to chodzi o brak adaptacji koła fonicznego? Komunikacja po CAN czy K? Z drugiej strony czy Examinerem da się np. aktywować tempomat...
Witam.Miałem kiedys Punto I 1.2 75 koni.Instalacja gazowa II generacji.Niestety samochodu tego nijak nie mozna było wyregulowac.Oczywiscie chodzi mi o instalacje gazowa.Dochodzilo do tego ze w lato przy spokojnej jezdzie w trasie potrafił spalic 11 litrow gazu a w miescie 14.Pewnej pieknej soboty powiedzialem sobie albo on albo ja i niestety wygrał...
Przepiustnica elektroniczna? U mnie w Grande Punto czasem się jej knoci i wydaje właśnie taki pisk gdy auto ma włączony zapłon. Generalnie powinna zapiszczeć, ustawić się i koniec. Ale czasem ma z tym problem i ustawia się w nieskończoność. Nie wpływa to na jej pracę podczas jazdy. Adaptacja komputerem pomaga na kilka miesięcy...
miganie lampki oznacza wypadanie zaplonow i powinien pojawic sie conajmniej jeszcze jeden blad. byc moze twoje urzadzenie nie czyta wszystkichbledow . czy bylo tam zdejmowane kolo pasowe ? a moze bylo w niego uderzone i sie odkrztalcilo troche , jesli tak to trzeba wykonac adaptacje kola pasowego , sp[rawdz jaka mieszanke pokazoje sonda w momencia zlej...
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
każdy licznik w nowym fiacie musisz konfigurować a po za tym licznik z obrotomierzem nie będzie działał w twojej pandzie bo body w twojej wersj nie jest przewidziany przes linie can guzik prawda... takie pytanie robiłes kiedys taką opercje? Niesądze... a wiesz co to sa koszty produkcji? tez wydaje mis ie ze nie... Ja mam licznik z pandy emotion a raczej...
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
lampka zaczela migac nie z powodu podpiecia pod komputer ale z powodu wykasowania bledow oraz przy okazji adaptacji kola pasowego, gdyby ten co podpinal wiedzial co robi to nie mialbys takiego problemu . temat jak to naprawic jest juz niejednokrotnie opisany na forum tylko troche checi w poszukaniu,, Na rozgrzanym silniku zwiekrzyc obroty do okolo 5000...
sprawa wciaz nie rozwiazana. oststnio bylem na regulacji zaworów, czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, wymieniłem obie cewki i nadal to samo. najlepsze ze stare cewki okazały sie sprawne i tylko 320zł poszlo na marne. w przyszłym tygodniu wymienie swiece bo maja ok 20tys km. moze to cos pomoze.
Ciąg dalszy historii Punto 75 + LPG + Błędy komputera. Po wizytach u mechaników i testach na examinerze błędów z komputera nie udało się usunąć - to znaczy niby soft błędy kasował ale po kolejnym uruchomieniu silnika wracały. Podejrzenie padło na sterownik, niestety po podmianie sterownika (na czyściutki - wyczyszczony z błędów) problem pojawiał się...
Najpierw odłącz akumulator. Rozłączenie zasilania spowoduje skasowanie zapamiętanych błędów i adaptacji. Po podłączeniu powinno jeździć, ale przez pierwsze kilkanaście kilometrów może być trochę "mułowate" i więcej palić. Na wtyczce jest uszczelka, styki nie powinny być skorodowane. Zakładam, że chodzi o ECU (centralkę układu wtryskowo-zapłonowego)....
Fiatach też leciały mapy wtrysku Mapy są w pamięci EPROM i nigdzie nie "latają"... "polecieć" to mogą co najwyżej adaptacje. napięcie skacze od 0,2V do 0,8V czyli dobra To wcale nie przesądza o tym, że jest dobra - działa ale nie wiadomo czy poprawnie. Niemniej jeśli to auto pali 20l/100km i jeszcze ubywa 1l oleju na 1000km to tam już "niema silnika".
P1170 oznacza, że sterownik osiągną dolny próg adaptacji dawki paliwa (maksymalne zubożenie mieszanki) - jeśli mimo to odczyt z sondy wskazuje na bogatą mieszankę, należy zweryfikować wskazania sondy z analizatorem spalin. Jeśli analizator potwierdzi wskazania sondy należy skontrolować ciśnienie paliwa lub szukać wadliwego wtryskiwacza, jeśli jednak...
Oczekiwania spełnia, łączy się z każdym autem które jak na razie podpinałem pod OBD2. Jedyne co to kwestia oprogramowania, ale tak jak do Fiata Punto 2 FL 05' ściągnąłem darmowy ze strony producenta multiecuscan który jak na wersję darmową na wiele pozwala. Odczyt błędów i kasowanie, monitoring wszystkich danych i czujników jakie tylko są w aucie, ale...
Problemem Euroscana jest wymóg 2 sprzętowych portów RS-232, co prawda na szybkich komputerach (<1,5GHz) "zaczyna" działać na przejściówkach USB pod Windows XP (ale są problemy z komunikacją z niektórymi samochodami). Czyli do zabawy - Dell D600 lub HP/Compaq nc6000 z procesorem Pentium M 1.6 lub szybszym... oba mają po jednym porcie COM i LPT, ale...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
ECU MM IAT nie zaświeca MIL z powodu sondy lambda, brak jest emulacji wtryskiwacza, czyli... rezystora 2 Ohm/5W. Rozstrojona centralka LPG może wpływać również na pracę ECU od benzyny, aby skasować adaptacje trzeba odłączyć akumulator (po właściwym zestrojeniu LPG). Na LPG są dużo większe wymagania wobec układu zapłonowego - świeca musi dostarczać iskry...
witam sprawdzane fiat ecuscan i pcmscan żadnych błędów,powietrza lewego nie łapie a, adaptacji koła fonicznego nie zrobisz bo jak wiem to musi dolecieć do około 5000obrotów i temp powyżej 80 stopni a tu wydoli niecałe 2000 i spada i zaś 2000 i na dół tak jagby odcięcie było na 2000obrotów Dodano po 4 nawet zrobiłem coś takiego żę na otwartej przepustnicy...
Ten sterownik nie ma procedury adaptacji koła fonicznego, a odłączanie akumulatora niczego nie zmienia... To, że lambda była podmieniana nie znaczy, że działa prawidłowo, jest wiele czynników mogących zafałszować jej działanie i spowodować wprowadzenie błędnych korekt przez sterownik, a już te korekty mogą "bruździć" nawet na zimnym silniku, kiedy sonda...
Myślę, że błędu sondy lambda komputer Ci nie wykaże, bo żeby wykazało błąd sondy na tym sterowniku to musiałaby mieć zwarcie, prędzej wykaże graniczną wartość adaptacji (z powodu braku bądź niewłaściwej emulacji). Jak przełącznik od gazu "świruje" to można podejrzewać "zgniłą" instalację elektryczną. Sprawdź punty łączenie instalacji LPG z fabryczną...
witam, Samochód fiat punto 2 silnik pojemność 1.2 16v Instalacja lpg KME Diego G3 nowy reduktor AT03 Alaska nowe wtryskiwacze valtek 3ohm Benzyna ogarnięta pracuje dobrze nie ma błędów w sterowniku korekty paliwowe w normie Walczę z ustawieniami LPG może ktoś jest mi w stanie doradzić jak doprowadzić mapę do porządku ? jak na razie dziękuje za rady...
Dziś dotarł do mnie Autocom CDP+ RED... Mam wersję 2.11.3.3 i kilka słów na temat samego oprogramowania - całkiem przyzwoicie spolszczone, poza wpadkami typu przetłumaczenie słowa control jako kontrola zamiast sterowanie ale w porównaniu z tłumaczeniem np. Launcha czy Brainbee to praktycznie ideał. Diagnostyka - na razie podpiąłem Grande Punto 1.3MJ...
punto adaptacja adaptacja przepustnica punto adaptacja przepustnicy punto
kamerka szpiegowska drzwi zmywarka domyka sharp zmieniać
elzab prima włącznik bezdotykowy
BD7764MUV - Czy jest programowalny? Dlaczego bęben pralki się rysuje? Przyczyny i rozwiązania