W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Zdejm nakladke przepustnicy- jak czarna klapka + gardziel to trza wymyc, a potem zrobic adaptacje przepustnicy.
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
Czy mógł by ktoś bliżej określić na czym polega ustawianie kąta położenia przepustkicy i czym można to sprawdzić?? Najlepiej jak by ktoś miał schemacik jakiś:)
Zobacz sobie jak przeprowadzić adaptację przepustnicy tu masz instrukcję: http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id... Nie robiłem tego ale od kolegi mechanika wiem, że działa.
Silnik aex ma jeszcze linke gazu a tu jest sterowanie elektryczne i bez adaptacji nie ma szans, powiem wiecej w skodzie sama adaptacja pomaga nawet jak sie nie wyczysci przepustnicy.
jeszcze raz adaptacja przepustnicy
zrób jeszcze raz adaptacje przepustnicy
Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.
Podpiąć komputer, sprawdzić parametry, zrobić adaptację przepustnicy
zrob adaptacje przepustnicy
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
VCDS na pewno robi adaptację tej przepustnicy.
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Myślę że gdyby się dało przywrócić ustawienia fabryczne to i tak później trzeba zrobić adaptacje przepustnicy. Możesz zrzucić klemę na noc.
Witam ja bym sprubował zrobić jeszcze raz adaptację.
ok zapięte
Witam, No to teraz tylko translator czesko-polski i do przodu :|
Normalnie. Silnik nagrzany ponad 80st,napiecie aku ponad 13,5V,jak mniej podłączyć prostownik Slowo adresowe 01 nastepnie 02 (Q) ----------05 (Q) ----------04 (Q) i wybrać kanał 098,patrzeć na ostatnie okienko co pokazuje (powinno adpt OK) Ale to taki system że nastawy przeważnie niewchodzą Czasami się udaje 10->00 po zapytaniu czy wymazać powtwierdzić...
Witam!! Zrobili adaptacje przepustnicy? Pozdrawiam!!
Ok, dzięki.
to tak robiłem adaptacje przepustnicy tez
Wydaje mi się ale nie jestem pewien, że musisz prawdopodobnie odwiedzić ASO w celu regulacji i czyszczenia silniczka krokowego lub adaptacji przepustnicy. :oops:
bez podlączenia pod vaga nic niezrobisz , poniewż trzeba mu srobić tzw adaptacje przepustnicy pozdrawiam
Nie nie wkładałem gazu poniewaz spalanie jest w granicach 6l/100km w trasie mniejsze,kupie dzic nowe gumki i widze ze poszedł mi płyn w olej wiec uszczelka do roboty, wyczyscilem przepustnice bo od 5 lat nikt tam nie zaglądał, teraz mi obroty sama podwyzszyla do ok 1.5tys ale podłącze VAG-a i zrobie adaptacje przepustnicy
Zobacz po prostu czy po wciśnięciu sprzęgła program widzi to w parametrach. Ja bym podłączył oscyloskop pod wyjście sygnałów z przepustnicy i zobaczył, czy przypadkiem nie ma żadnych "szpilek" i w ogóle jak to wygląda. Jeżeli ok, sprawdził bym dokładnie wiązkę. Jeżeli ok, spróbował bym wgrać do ecu nowy program. Dodano po 6 Dobrze jak byś jeszcze odczytał...
Nie czyść tej przepustnicy żadnym sprayem ew. zrób jej adaptacje.
Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu...
To bez znaczenia. Dodano po 7 Posprawdzałeś coś chociaż trochę co z silnikiem zrobiłeś, adaptację przepustnicy, sprawdziłeś wężyki od podciśnienia.
Po czyszceniu czy była robiona adaptacja przepustnicy? Czy jest LPG?
Adaptacja przepustnicy Bosch nastepnie Launch
W skodzie felici po samym wymontowaniu przepustynicy bądź czyszczeniu jej trzeba jechać na adaptacje przepustnicy wiem, bo sam miałem oba problemy...
Dzieki za szybką radę. ok, spróbuje z tym czujnikiem Halla. Mam pytanie jeszcze takie, czy odłączenie i podpięcie obecnej przepustnicy i przeprowadzenie adaptacji cos da? Skoro przepustnica się adoptuje po przekteceniu kluczyka, to po co ją adaptować z komputera i np. Vagu? Jak za bardzo kombinuje to sorki.
O, dziękuję serdecznie Kolegom za rzucenie nieco światła na sprawę! Czyli krótko: program nie będzie działał z Simosem 2P :?: Moja Fela jest z 97 (jeszcze stara, rozrząd był starego typu). Rozumiem, że w nowszych jest już nowsza wersja komputera z którą już Simos Manager będzie gadał (w końcu są zadowoleni użytkownicy, nie?)? Więc adaptacja przepustnicy...
Czy po wymianie przepustnicy trzeba wykonać adaptacje? Pozdrawiam
Czy po czyszczeniu przepustnicy adaptacja wykonana ,szczelność układu zasilania.
A jaki ma być błąd na podwyższone obroty? Zrób adaptację przepustnicy sprawdź czy ktoś nie przeprogramował obroty. I jak wygląda szczelność dolotu.
Na benzynie i na LPG zachowuje się tak samo? Bo jeśli tylko na benzynie to sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa. Adaptacja przepustnicy była robiona? Jeszcze może być cewka zapłonowa.
Dokładnie pracowało jak trzeba teraz nie ma iskry możesz mi opisać w skrócie jak zrobić te adaptacje i na jakim kanale .
Nie przyszło Ci jeszcze do głowy by zdjąć rurę powietrza z przepustnicy i sprawdzić w jakiej pozycji jest jej przesłona ?
Dostępne funkcje min.: - Identyfikacja sterownika - Odczyt kodów błędów - Kasowanie kodów błędów - Bloki danych (live data) - Nastawy podstawowe - Adaptacje - Test elementów wykonawczych - Kodowanie modułów - Kasowanie inspekcji - Cofanie zacisków do wymiany klocków hamulcowych - Adaptacja przepustnicy - Dodawanie kluczy
Zainstalowane, ale mam taki problem: http://obrazki.elektroda.pl/6106208000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3686452600_1...
A robiłeś adaptacje immo?
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Witaj! Jeżeli wyczyściłeś przepustnice musisz przeprowadzić jej adaptacje VAG-iem.
Masz immobilizer?Jeśli tak to sprawdź czy nie padł. No,no to pochwal się jak ma to zdiadnozować?? Jeśli tak no to już!! do roboty....... Od jutra padające immo to pestka dla kolegi...Moze silnik krokowy albo adaptacja przepustnicy by pomogła co??? Ludzie....
Jeśli chodzi o ladowanie to na poziomie 13.91-13.61. Akumulator podlozony. Z przepustnica spróbuję ale jak podlozylem przepustnice do innego auta to tamten chodził na tamtej przepustnicy bez adaptacji -powiedzmy elegancko.
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Kawałek fajnego kartonu np. ostatnia karta boku rysunkowego lepsza.Farfocle z silikonu mogą wpaść do środka. Potem adaptacje kanał 0 i następnie adaptacja przepustnicy. CZęsto padają NTC warto rano podejrzeć ile "widzi" temp.
Interfejs na smartfon obd i podaj nam listę usterek, wg. powyższych podałeś : - błąd sondy lambada sprawdzić oporności i reakcje na zmianę temperatury : ----------------------------------------... * jaki :( błąd - adaptacja czy była robiona ,błąd pobocznie lub sporadyczny , zwarcie lub nieciągłość sygnału, uszkodzenie...
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
to na początek odczyt błędów i parametrów i tak jak kolega pisał czyszczenie i adaptacja przepustnicy lub jak nic nie da wymiana.
Proponuje podłączyć vcds i pokazać błędy typowo vagowskie i opisy. Próbowałeś mycia i adaptacji?
Odłączenie aku to nie jest reset ECU, należy zrobić adaptacje przepustnicy. Prosiło by się o diagnozę komputerową.
Zamieniłem cewki z 1 cylindra na 2 i znowu ten sam błąd. Jeżeli chodzi o przegląd zaworów (bo możę być tylko nagar) to zrobie w przyszłym tygodniu, natomiast nie rozumiem o co chodzi z tą próbą olejową - (ciśnienie na tłokach)? Ponadto chciałbym się zapytać czy czyszczenie i adaptacja przepustnicy ma sens? Pozdrawiam.
Na początek diagnostyka komputerem. Przyczyn może być kilka (świece, przewody WN, cewka, filtr paliwa) lecz obstawiałbym za przeczyszczeniem i adaptacją przepustnicy. Czy coś do tej pory było wymieniane?
nazywaj go jak chcesz, poprostu regulator biegu jałowego (silnik krokowy to nazwa umowna) i po czyszczeniu przepustnicy należy zrobić mu adaptacje
Co jeszcze trzeba nastawić??
Sprawdzałeś błędy? To chyba najlepiej na początek. Może adaptacja, nie ukończyła się poprawnie.
Witam Kolegów. Dziś przywieźli mi Felicje 1.3 MPI bo obroty Falowały pomiędzy 1800 a 2700. Wymieniali przepustnice.Podłączyłem cdif2 i zrobiłem adaptacje przepustnicy. Wszystko wróciło do normy. W CDIF2 jest specjalna funcja adaptacji dla Skody. Polecam !!!
Witam. Obecnie moja Skoda '99 ma przejechane 155tyś i nie jest zbyt mocno eksploatowana. Po latach doświadczenia wykonałem (adaptacja przepustnicy wcześniej) regulację luzu zaworów bo tak jak koledze zaczęły falować obroty. Obecnie od roku jeździ jak szalona. Oczywiście silnik krokowy musi być sprawny. Wszystko hula...
Zrób Vag'iem adaptacje przepustnicy, podobny przypadek miałem w Caddy'm i pomogło. Pozdrawiam
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
Witam, adaptacja przepustnicy wykonana ? Jakieś błędy na komputerze? Może sprawdzić map sensor?
W wiekszosci przypadków pomaga dokładne wymycie gardzieli i przepustnicy ,chasami tez sie zdarzy ze silnik krokowy lub przkładnia od napedu przepustnicy zablokuje sie nechanicznie
Ten typ tak ma. Sterownik sam się zaadoptuje po 500 do 1000km. Nie można przeprowadzić adaptacji bo stycznik wolnych obrotów po procesie czyszczenia jest rozłączony na wolnych obrotach (chyba ostatni albo przed ostatni bit). Ja ochodziłem ten problem tak: ustawiałem warunki do adaptacji (temp itp), przy włączonym zapłonie wyciągałem wtyczkę od przepustnicy...
No a robił ktoś tą adaptacje (mechanik?) i dalej jest błąd?
Spróbój najpierw zrobić nastawy fabryczne: >10 kanał-000 i na pytanie komputera czy zatwierdzić, dać tak, a póżniej adaptacje pezpustnicy. Sprawdz w blokach pomiarowych napięcie widziane przez sterownik z sondy lambda.Podaj kod silnika. Witam , posiadam podobną sytuacyjnie Posiadam Skode Octavie 1,6 101 KM 97r i wyświetla się błąd 537 sonda lambda...
Zasilanie w paliwo (ciśnienie z pompy) i wydech czy drożny? Procedura adaptacji nie przejdzie jeśli są błędy w sterowniku. Wartości otwarcia przepustnicy prawidłowe?
Czyli zostaje wymuszenie adaptacji przez VAG com albo VCDS.
Wygląda na to że w przepustnicy coś się dzieje z czujnikiem położenia - to dwa potencjometry. Te wartości nie odpowiadają ECU. Trzeba by zobaczyć w blokach pomiarowych co widzi ECU w przypadku uchylenia przepustnicy. Pewnie przez nie idzie zrobić adaptacji. Co dom wycieraczek to patrzałeś na czujnik w zamku klapy?
Miałem podobny problem z vw caddy identyczny motor. U mnie pomogła wymiana włącznika hamulca świrował epc stary właściciel wyjął żarówkę z licznika od epc by jak zacytuję go nie wku.....o. Nowa żarówa , adaptacja przepustnicy i śmiga aż miło spalanie na trasie około 7,5 l
Nie radzi sobie, warunki są spełnione, dowiedziałem juz się, że są sterowniki, które nie dadza się zrobić vagiem, skoda wypuściła swoje programy do silników aee.
Zrobiłeś adaptację ?
Świece nie, ale czyszczenie przepustnicy jak najbardziej. Po tym zabiegu mechanik powinien zrobić adaptacje przepustnicy. Jednak jeżeli wszystko jest ok, to komputer po pewnym czasie sam sobie wyreguluje obroty na biegu jałowym.
Kanał 098, nastawy podstawowe. Polega to na przyuczeniu ECU co do wartości kąta wychylenia przepustnicy. Robi się to po odłączeniu zasilania, albo czyszczeniu zespołu przepustnicy. Urządzenia te same co do innych smochodów grupy VW. Jeśli na kanale 098, na pozycji 3 jest 0100, a na 4 pozycji 00, to znaczy, że adaptacja została pomyślnie zakończona....
Ja miałem podobny problem. U mnie po dwóch latach pomogła wymiana filtra paliwa z 4 barowego na 3 barowy. Są dwie wersje filtrów paliwa. Teraz moja skoda trzyma obroty. A w między czasie próbowałem adaptacji przepustnicy, wymieniłem cewkę zapłonową. Byłem wymienić pompę wspomaganie i wiele wiele innych prób naprawy.
Witam wszystkich mam problem ze skodą felicją 1.6. Problem z wolnymi jak sie zagrzeje. spadają do 400 albo się podniosą do normalnych albo zgaśnie (czasami 15 min spokoju i nic). Przepustnice wyczyściłem, adaptacja zrobiona, aparat nowy (wiec halla wykluczyłem). Pytanie tylko jak najszybciej sprawdzić przepustnice. Texa błędów nie wykazuje a podgląd...
Witam. W necie jest opisane jak zaadaptować ten silniczek, ale dla aut z klimatyzacją. Moja Fabia nie ma w ogóle klimy i dla tego silniczek (V154) bez niebieskiego potencjometru w środku. Dochodzą do niego tylko 2 przewody, a nie 5. Żeby przeprowadzić adaptację vag'iem trzeba wejść w [08] "HVAC", z tym że ja nie mogę się z tym połączyć. Silniczek za...
Ten błąd informuje o błędnym podciśnieniu w kolektorze, a w praktyce na 99% trzeba wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje przepustnicy. 01-silnik,04-adaptacja,060-adaptacja przepustnicy i oczywiście pierwsze skasowac błąd.
1.6 benzyna czyli silnik SR, 8 zaworowy ??? Nie znalazłem nic o sprawdzeniu przepustnicy. Ja zaczął bym własnie od wyczyszczenia przepustnicy i adaptacji. Następnie sprawdzenie wszelkich przewodów podcisnienia, jeśli jakiś jest złamany to silnik mocno szarpie na niskich obrotach. Mozna też sprawdzić nieszczęsny układ dopalania gazów ze zbiornika bo...
działa ustawia sie ok przepustnica po adaptacji
W felicji jest gruby temat z przepustnicą nie jest tak jak w innych autach że się czyści i adaptuje, są 2 sposoby adaptacji przepustnicy, pierwszy to wyczyścić i przejechać 100km sama sie zaadaptować powinna lub drugi sposób w sterowniku silnika zrobić reset wartości adaptacyjnych i przywrócenie podstawowych nastawów.
Nie wiem czy kosmiczny gdzieś widziałem o kalibracji układu kierowniczego ale nie potrafię tego znaleźć, i było tam właśnie napisane że zapamiętuje się pozycję 0 czyli na wprost. To jest tak jak np. adaptacja przepustnicy. Powiedz jak można źle ustawić zbieżność skoro komputer daje wydruk z pomiarów i jest na nim wszystko OK, ale ja się na tym nie znam...
Czyli czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja oraz wymiana przepływomierza zadziałała doraźnie, tak? W sumie nie jest to dla mnie taka zła wiadomość, bo być może u mnie będzie to samo bazując na objawach. Domyślam się też, że jest to problem bardziej złożony i przyczyna leży gdzieś indziej. Olbrzymia prośba, dawaj znać jak będziesz cokolwiek wiedział,...
Jeżeli jest felicia 1,3 mpi to czyscenie przepustnicy musi być połączone z kasowaniem nastaw wyuczonych przez sterownik. Są takie oporne egzemplarze , które nie reagują na adaptację przepustnicy za pomocą vaga. Jedynie istnieje takui program napisany przez czechów, który kasuje nastawy. Co się tyczy błędów 1249 , 1250 to są one normalne przy jeżdzie...
Mechanicy powinni naprawiać hamulce, tłumiki czy zawieszenie a nie rzeczy które dla nich nie są często zrozumiałe. Nie ma dla mnie nic gorszego niż przepustnica dotknięta przez "kowala", wszystko kręcone, wyginane jeśli brak regulacji a to tylko przez to że "Pan złota rączka" myśli że wie więcej niż jest naprawdę. Świece wymień a nie czyść, to nie syrena...
przerabialem to,tez mam fabie check ci sie zapala zapewne wyjdzie ci na vagu blad 16825 najprosciej sprawdz przy tylnym lewym kole filtr paliwa te ustrojstwo zapala sie jak ktos kiedys przetankowal lub jak to jest w paliwie z naszych stacji pelno syfu skoda nic nie pisze ze jest to czesc ktora trzeba wymieniac jak olej co xx km. zalecam ci to wymieniac...
Dobra panowie, sytuacja ogarnięta: zrobiłem adaptację przepustnicy, potem adaptację EGR i check engine zniknął i wszystkie błędy, wiadomo przydałoby się jeszcze wykręci i wyczyścić egr ale póki co brak czasu u mnie. Tak więc dziekuję koledze jacek074 daje pomógł
Witam. Mam Skodę 1,3 MPi 1997 rok. Ostatnimi czasy mam problem z moja Felicja faluje na wolnych obrotach i często się dusi i gaśnie. Na samym początku wyczyściłem przepustnicę, pojechałem do serwisu aby zrobić adaptacje przepustnicy nic to nie dało. Następnie wymieniłem kolejno rozrząd, czujniki temperatury, świece, uszczelki na kolektorze ssącym i...
Do sprawdzenia na początek przepustnica + adaptacja. Sprawdź również drożność katalizatora.
Zatankuj normalnego paliwa, a problem zniknie :D Ale tak serio. P0170- trim paliwa usterka bank1 Z tym błędem trochę po walczysz, prawdopodobnie przyczyną jest przepływomierz, ale istnieje mnóstwo innych możliwości. Kiedyś chłopaki na serwisie się śmieli, że w Skodzie wystarczy pierdnąć a ECU zaraz wywala Check Engine. Przyczyną może być również; -złej...
Czy była robiona adaptacja zaworu EGR? Tak, po wymianie EGR robiłem adaptację, przed jego wymianą podczas lekkiego przyspieszania silnik poszarpywał. Dodano po 37 Schemat silnika?????? Co w tym jest tak nadzwyczajnego że tyle użyłeś znaków zapytań ? Dodano po 9 Bloki pomiarowe. Będzie też tam widać sygnał z EGR. Czy była robiona adaptacja zaworu EGR?...
Oczywiscie ze ktos Ci moze pomóc i tym kimś bedę ja:):):) Rozwiązanie twoich problemów to: Wyczyszczenie przepustnicy, przegranie softa (oprogramowania), adaptacja przepustnicy VAGiem. Nie wiem jaki masz kod silnika ale jeśli AEE 1.6 to kanał na VaGu 001 (chociaż podejrzewam że inny bo 2000 rocznik. W każdym razie samo czyszczenie przepustnicy nic Ci...
Witam wszystkich! Problem jest taki: Praca silnika na benzynie(samochód to Skoda Fabia 1,4mpi), obroty na rozgrzanym silniku falują i silnik czasami "skacze". Dodam, że wcześniej podobne objawy były i na gazie i na benzynie, pomogło czyszczenie przepustnicy. Na gazie samochód chodzi super. Znajomi sprawdzili ciśnienie na wtrysku, pompka okej, filtr...
Nie w felicji. Możesz robić takie cuda jak proponują inni-odpinać wtyczkę czujnika temperatury, robić na goracym silniku, podpinac prostownik podczas adaptacji aby napięcie było ponad 13,5V , robić w kanale 098 i poprawić dodatkowo w 001-nic to nie da. Problem jest tylko wtedy, jak "komin" był tak zawalony żużlem, że az samochód gasł, jeżeli nie doszło...
Witam. Proszę o informację jaki kabel diagnostyczny powinienem kupić do : SKODA FELICIA GLXI MPI Rok produkcji 1998. Kabel potrzebny do diagnozy,kasowania błędów może do zmiany obrotów (jeśli się da) i adaptacji przepustnicy. Jedyny warunek to że w laptopie jest tylko wejście USB. Zastanawiałem się również czy VAG czy ELM327 czy może jeszcze KKL czy...
To nie ma takiego znaczenia. Aby wtyczka pasowała.
Problem jak w temacie. - Przepustnica została wyczyszczona. - oddana do regeneracji tak stwierdził serwis - Wymieniona na nową bo naprawa nie pomogła - wymieniony czujnik położenia wału - wymieniony czujnik temperatury - adaptacja robiona już kilka razy i na nowej i na starej przepustnicy -sonda lambda I nadal obroty sie zawieszają. Odpalam obroty 1100....
Witam, wiem że temat był poruszany ale nie otrzymałem odpowiedzi o w/w usterce. Skoda Octavia I 1.6 BFQ 2005 kombi. Usterka problem z obrotami który pojawia się co ok 100km. Czasem tydzień jest ok a potem znowu źle. Na kompie: - przekaźnik systemowy; - przepływomierz; - przepustnica; - zawór z węglem aktywnym; - zasterowanie przepustnicy; - nieprawidłowa...
skoda adaptacja przepustnicy skoda felicja adaptacja przepustnicy skoda fabia adaptacja przepustnicy
połączenie modemu linia telefoniczny klucz grzechotka tacho silnika pralki
botowanie lenovo botowanie lenovo
Laser w pile ukośnicy Rywali świeci, ale nie wyświetla linii cięcia Jak zamówić filtry do VW Caddy Life 1.4 benzyna?