Wszystko jest fabryczne nikt nic nie grzebał, cala stacyjka jest odpięta z wszystkimi wtyczkami auto zachowuje się jakby kluczyk był przekręcony na zapłon.
Jak można ci pomóc jak nie wiemy jaka to honda jaki rocznik jaki kod silnika .
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Ten i kolejny post.
BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia. Nie ma potrzeby to silnik jest odciążony. Światła dodatkowe DRL zakłada się "pod zapłon" ;)
Napisz jak to wygląda bo trzeba się domyślać. Bo może np jest tak że zmieniasz bieg albo włączasz luz i wtedy gaśnie? Czy jedziesz i nagle gaśnie jak byś wyłączył zapłon?
Nie wiem który masz rok cbr ale przeważnie jest tam zapłon DC CDI potrzebujący akumulatora.
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
Stator jest pod zapłon DC-CDI. Jaki to kod modelu?
Chodzi mi o to jak mogę ustawić zapłon???
A jaki masz tam zapłon?
Szyba max w dół i przytrzymujesz przycisk wciśnięty 3-4 sek, wystarczy włączony zapłon.
A może immo odcina zapłon?
dzieki ale jednak wina była alarmu odcinał zapłon :)
Sam go ustawiałeś? W jaki sposób ustawić ten zapłon?
ECU ma jeszcze zasilanie po zapłonie.
Vtec bez vtec-a :) Głowica widocznie inna
Witam, gdzie znajdę jakieś znaki żeby ustawić poprawnie zapłon w 1.4 is honda Civic vi 98r. Oraz jakie wartości mają być przy regulacji zaworów na sąccym jak i na wydechowym. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
To super,pozostało jedynie tak jak wspomnialeś ustawić zapłon stroboskopem.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Akumulator naładowany, rozrusznik kręci , lecz nie odpala, Myślę, że jeśli potrafisz sprawdzić tylko tyle, to raczej nie ma nikogo kto by ci pomógł... Co to znaczy wysuszyłem cały zapłon?
Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewkę w momencie odebrania sygnału przez impulsator?Tak (czasami sa przesunięcia w czasie) Chiński moduł do quada/atv 125-200cc może być pozostaje kwestia gdzie( w którym miejscu) wyjdzie zapłon
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
No sory ale czy możesz chlopaka nie wprowadzać w błąd z tym silniczkiem krokowym?Kolego kriterss nie czytaj tego co pan eltron pisze.Sprawdź aparat zapłonowy zdejmij kopułke sprawdź stan styków i palca przeczyść je no i może będziesz musiał ustawić zapłon.
Sprawdz najpierw impulsator. A wydechow czasem nie masz wyprutych do 0 ?
W przypadku NSR-ki bardzo szybko wypali wszystko z tłumika co wiąże się potem z głośnością o ile nie rozerwie go przy którymś strzale....
Twierdze ze jest uszkodzony ponieważ napięcie płynie do niego a z niego już nie... Ten z linku, który podałem jest dokładnie takim samym jaki był zamontowany, posiada ten sam symbol. Ten regulator jak wynika z schematu jest wpięty w przewód dochodzący miedzy innymi do cewki zapłonowej. Dodam ze nie posiadam świateł i interesuje mnie tylko zapłon.
Czyli napięcie jest ok. Po obciążeniu spadnie.
no to jak taki wał to się mój sposób nie nada to będzie trzeba po prostu 2 oddzielne obwody robić, czujnik jeden nie może być, bo musi być przesunięty o kąt przesunięcia czopów wału drugi czujnik a nie występuje ten silnik w jakiejś starszej wersji po prostu z innym zapłonem bez immo?
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Czy sprawdzając bezpieczniki wyjmowałeś je z gniazd? Jeżeli tak, to czy przy ponownym ich wkładaniu nie pomyliłeś przypadkiem miejsca - włożenie do nieczynnego obok, a właściwe pozostawione puste.
Sprawdź 16 stały plus i 20 plus po zapłonie.
witam,mam problem z hondą accord-silnik f20b6-z instalacja gazową(objawy na pb i lpg).podczas rannego rozruchu silnik chwile przebiera,chodzi niestabilnie po 10 sekundach jest juz oki.po nagrzaniu obroty spadaja do około700-800 po czym zaczyna ponownie przebierac,trzes autem w kabinie i "pierdzi" dosc konkretnie,nieprzerwanie z rury wydechowej i do...
Luzy zaworowe sprawdzone ?
Problem już rozwiązany, stary komputer wymieniony na nowy działał, ale było jeszcze coś czujnikiem wstrzasowym, honda pali a ja szczęśliwy ;) to ten czujnik odciął zapłon i pompę paliwa
Może być brak napięcia na wtyczce po zapłonie. Bezpieczniki sprawdź.
Proponuję sprawdzić wyłącznik zapłonu na prawej manetce, czy dochodzi do niego zasilanie (ze skrzynki bezpieczników). Po wyłączniku zasilany jest zapłon oraz obwód rozruchu.
Bezpieczniki sprawdź PRÓBÓWKĄ na włączonym zapłonie.
Witam, mam problem z hondą civic sport 1.6 rocznik 2005..Kilka dni temu czyszczac gniazdo zapalniczki srubokretem zrobilam zwarcie, nie moglam znalesc bezpiecznika od zapalniczki pod maską (w skrzynce bezpiecznikow)więc sprawdzalam wszystkie po kolei, pozniej okazalo sie ze ten bezpiecznik jest pod kierownicą.Natomiast problem polega na tym ze samochod...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
bu 323z sie nadaje
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Popatrz tutaj.
Zgadza się, moduł od Peugeota czy odblokowany do quada/chińczyka 2T będzie pasował. Trochę niepotrzebnie rozbierałeś moduł, ale chociaż będziesz miał możliwość się czegoś nauczyć. Generalnie moduły w Hondach były robione w jakości podobnej do chin z lat '90, czyli tani laminat + lutowanie na fali. Stąd od wibracji pojawiają się pęknięcia punktów lutowniczych...
Kompresja może być słaba lub przestawiony zapłon? Sprawdź.
Dzięki za podpowiedź żeczywiście jeden magnaz jest odwrotnie, zmieniłem i jest iskra, ale nie chcę odpalić, coś się odzywa ale nie odpali, czy miejsce wklejenia chodzi o 1, 2mm w prawo bądź wlewów ma wpływ. Chodzi o miejsce zapłonu i czy oprucz magnesów można inaczej wyregulować zapłon.
Stroboskop podłączany pod uzwojenie pierwotne cewkofajki. Tylko moim zdaniem, tutaj nie ma co sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu, jest on sterowany przez ECU. Gdyby po jakimś mechanicznym uszkodzeniu (przestawieniu tarczy kodowej itp) przestawiłby się zapłon, to byś miał problemy z odpaleniem. Szukaj problemów z układem wtryskowym, sprawdź podzespoły...
Kolego polecam sprawdzić zapłon, może się spóźniać
Elektroniczny zapłon robi się po to, żeby pominąć opornośc styków. Każdy impulsator spełnia więc zadanie. Może bezwładność miałaby tu znaczenie, ale jeżeli jest to impulsator do iskry to na pewno zda egzamin.
Zapłon ma tam jakiś czujnik temperatury? Jeśli ma to sprawny?
Miga się błędy bez problemu, niebieska wtyczka 2pinowa za schowkiem. robisz mostek na pinach, włączasz zapłon i jazda
Po rozbebeszeniu spalonej części,przypuszczam że to warystor, obudowa jest typu kondensator pastylka, bez niego zapłon działa ale skoro tam był to pewnie jako zabezpieczenie a nie chciał bym uszkodzić coś co kosztuje niezłą kasę. Muszę poszukać po firmach czy coś takiego mają.
Gaźnik ustawiłem po czyszczeniu tak jak zawsze wykręciłem 2.5 obrotu śrubę od mieszanki.Rok temu jak tak ustawiłem było dobrze.A co masz na myśli zapłon że się przestawił?
niedawno odkryłem że kabel od sondy lambda był nie dopięty. dopiąłem i samochód działął dobrze - dopóki nie przejechałem 50 km. wtedy samochód wyraźnie osłabł i nastąpił huk(rozwaliło osłone filtru powietrza) który powtarzał sie przy każdym naciśnieciu pedału gazu. zjechałem na pobocze, w międzyczasie silnik zgasł i się juz nie odpalił. sprawdzięłm...
Nie jestem znawcą silników spalinowych , lecz to wygląda mi na to że zapłon nie jest w fazie z pracą tłoka .
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Zapłon ustawić, będzie wszystko ok.
To EGR i nie ma nic do palenia. Migają ci kierunki bo aktywował ci się jakiś alarm i blokuje zapłon. A po co chciałeś tam sprawdzać napięcia jak nawet nie wiesz, co to jest???:D
Dobrze prawi kolega ''mactronic'' to jest typowy układ, ajak się klin zetnie to zapłon jest losowy. Tylko czasami cewka wn jest zintegrowana z cewką zasilającą typu: kosiarki, piły, skutery spalinowe.
a jaki jest stan silnika tzn. zawory , zapłon itd.
Dobierając impulsator trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby był dokładnie identyczny wymiarami. Później przy podłączaniu tylko kwestia polaryzacji, z tym nie ma dużego problemu, z resztą wyprowadzone są dwa osobne przewody. Cały zapłon od Hondy - wątpię. Ta Husqvarna ma taki ficzer, że wszystko jest na odwrót, zapłon po prawej stronie i koło magnesowe...
smar to normalne w tej wtyczce i z pewnoscią nie on jest powodem problemu , kod 13 wybłyskany przez ciebie to uszkodzenie w obwodzie lewego przedniego sensora , po naprawieniu uszkodzenia bład skasujesz przekrecając 20x kluczyk w pozycje zapłon ale w większosci przypadków jesli wszystko bedzie ok to kontrolka sama zgasnie
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Jeżeli przy tej odległości niema iskry to jej zmniejszanie nic nie da. Magnesy mogą popękać, stracić swoja "silę" lub, w skrajnych przypadkach, zmienić polaryzację. Ten zamiennik, który kupiłeś , wygląda na zapłon z chińskich podróbek silników Hondy. Dlaczego, przy prawidłowej odległości zapłonu od koła, został uszkodzony rdzeń cewki? Albo jest luz...
Witam . Mam pytanie . Mam aparat zapłonowy z hondy . Jest to zwykły modułowy zapłon oparty na zjawisku Halla (chyba tak to sie zwie ) . Ma on wbudowana cewke w aparat zapłonowy razem z modułem sterującym . Ida do niego 2 kable z auta . I teraz pytanie jeden z nich to + z instalacji a 2 ?? czy jest mozliwe sterowanie wyprzedzeniem zapłonu przez jeden...
Szukaj oryginalnego modułu Hondy, albo załatw sobie 10 różnych modułów oraz lampę stroboskopową i sobie moduł dopasuj.
Mam zagwostkę w temacie instalacja elektryczna w motocyklu Honda magna. Regularnie psuje świece zapłonowe. Po kilku minutach pracy świece do wymiany. Bardzo dziwne, że usterka instalacji elektrycznej / układu zapłonowego, powoduje niszczenie świec zapłonowych w czasie kilku minut. Nie mogę sobie wyobrazić, co od tej strony mogłoby to powodować. Natomiast...
Masz silnik 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych.
a może ci mechanicy rozrząd źle ustawili lub zapłon np. musisz to sprawdzić
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Komputer silnika sterujacy wtryskiem i zapłonem.
Witam. Proszę o pomoc! Mam Hondę Civic 1998r. Wczoraj podczas jazdy zaczął wariować centralnym zamek. Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika załączył się alarm którego nie da się wyłączyć i do tego odcieło zapłon. Co się dzieje? Ktoś jest w stanie mi pomóc? Pozdrawiam
Cześć. Mam wyskakującą kontrolkę uszkodzenia zapłonu. W serwisie obstawiają uszkodzenie przycisku START (zapłon, nie mylić z Start/Stop). Ponieważ samochód póki co normalnie zapala, a po skasowaniu błędu pojawia się ponownie po kilku dniach. Zakładam jakiś brak styku. Czy ma ktoś wewnętrzny schemat przycisku Engine 10 pin (może nawet od innego samochodu)...
50 czy 80 ccm specjalnej krzywdy nie zrobi przy odpalaniu, ale wsadziłem kiedyś własnej roboty cdi bez opóźniania zapłonu do hondy trl250, efekt: ja leżałem 2 m za motorem, a podeszwa z buta poleciała gdzieś z 10 m dalej w krzaki ;) Kumpel miał jawę 350 sdm, klasyczny, przerywaczowy zapłon (tyle, że zdublowany), jak ją kiedyś odpalał w trampkach, to...
Posprawdzaj bezpieczniki pod maską. A zapłon załacza się? Kręci rozrusznikiem?
Poszukaj firmy Elserwis z Ostrołęki, oni zajmują się naprawą modułów zapłonowych z motocykli
To warystor od ograniczenia przepięć na zasilaniu modułu. Bez tego też powinno działać. https://obrazki.elektroda.pl/6057573500_...
Dobra mam trohę czasu , dawno tego nie robiłem , a tak przy okazji teraz wiem podałeś automat i to jest to ,,, naciśnj hamulec ręczny do oporu przy wyłączonym trzymaj zapłon , czekaj pogubiłem się Honda jest gorsza do rozszyfrowania . PS , Uwielbiam japończyki , mam wrażenie że nie nadążam za ich technologją.
Proszę sobie nie żartować, coś odcina zapłon, zmieniłem przepustnicę, obiema listwami wtrysków.
jest to możliwe. Dodam jeszcze troszkę szczegółów: Próba 1. włączyłem zapłon, zapaliłem, dodałem gazu i zgasł ( przepalony bezpiecznik) 2.ledwo przekręciłem zapłon, przepaliło bezpiecznik
"- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) " Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
Mam pytanie, co mogło spowodować spalenie modułu po lekkim cofnięciu zapłonu??
I co? rozwiązał. ktoś ten problem. Ja w moim D15b2 mam podobnie jeżeli przyśpiesze zapłon to problemu z tym dławieniem nie ma ale pojawia się spalanie stukowe na zimnym silniku więc zapłon musiałem cofnąć. pozdr
Zakup uniwersalnego sterownika zapłonu rozwiązał problem. Zakupiono sterownik DC z dwoma wtyczkami (4+2).
Witam Wszystkich serdecznie. Posiadam w/w skuterek z silnikiem 150 4T (wtrysk)2003r-niestety nie odpala! Iskra mocna, wtrysk podaje paliwo i nic, jedynie czasem słaby zapłon i ogień w dolocie. Ciśnienie idealne, rozrząd sprawdzany, świeca zmieniona, podmieniony komp, zmienione paliwo, podmieniona cewka. Podobno po podmianie ECU zapaliła na kilka sekund,...
To mój ,,chleb,,:D Co do nowego alarmu, mając wszystko w jednym miejscu, za pomocą probówki znajdziesz potrzebne sygnały(krańcówki, zasilanie, masa, zapłon) Więcej nie potrzeba
wyprzedzenie 16 +-2 dolot 0,08-0.12] wydech 0.16-0,20
Mam takie pytanko gdzie znajduje się przekażnik załanczający zapłon. Ponieważ mam taki problem jak: jechałem sobie i nagle zgasło mi auto i już nie idzie zapalić!
Która CR-V ? oryginał czy domontowane? na początek odepnij wszystkie i podpinaj pojedynczo, zobaczysz co się będzie działo (za każdym razem wyłączaj zapłon) potem pomyślimy dalej nad zerowaniem :)
Gdybyś miał usunięty HISS to motocykla już byś nie odzyskał. Immo HISS to ogólnie dość kłopotliwa i dyskusyjna sprawa. Skoro masz oryginalne kluczyki, to kwestia tego czy masz całą antenę immobilizera w stacyjce. Ona jest potrzebna by uruchomić zapłon. Natomiast wyłączanie prądu można w ramach prowizorki zrealizować zewnętrznym przełącznikiem albo wyjęciem...
Witam Otórz kolega ma nastepujący problem, zkupił niedawno honde accord 96r z fabrycznym alarmem i immo. Jego kolega znawca od siedmiu boleści stwierdził ze trzeba sprawdzić dziłałanie układów anty włamaniowych. Uruchomił alarm nastepnie auto zostało zamkniete i na drugi dzień sie okazało ze nie zapala. Ów mondry kolega stwierdził ze trzeba kluczem...
Grube masy i plusy, szczególnie te pod maską do sprawdzenia i wyczyszczenia
Kolejna partia schematow do Hondy del SOL.
Nie ustawia się zapłonu bo komputer pokładowy tym wszystkim steruje.
Witam. Mam problem tego typu, iż pourywałem kable od ... wszystkiego. Potrzebuje pomocy, jak podłączyć zapłon. Z bloku silnika wychodzi mi wiązka bodajze 6 kabli, juz udało mi się znaleźć gdzieś w internecie, który z nich odpowiada za wyzwolenie iskry, który za zasilanie CDI, a który za masę. Ale... zostaje kwestia podlączenia, z która sobie nie mogę...
Niestety nie działa, bateryjki dobre w pilocie diody swiecą się na czerwono. Dodam że jakaś tam komunikacja jest miedzy pilotem a centralką, bo żeby odpalić auto muszę wcisnąć lewy przycisk pilota i wtedy tak jakby ''właczają mi się kontrolki licznika'' , bo tak na pozycji zapłon jest ciemność.
Masz jeszcze do sprawdzenia immobilizer. Nie ma w aucie jakiegoś dokładanego alarmu z odcięciem zapłonu?
honda zapłon honda accord zapłon honda prelude zapłon
prowadnica piła stołowy wodomierz magnes naprawa kosiarki
Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi – szarpanie przy odpalaniu po wymianie rozrusznika Zakłócenia TVP1 – pikseloza i załamywanie obrazu na MUX-3 DVB-T, anteny Telmor, Dipol, LTE/5G