Sprawdź jeszcze interfejsem jak zachowuje się centralka. Czy chce przełączyć jeden wtryskiwacz a mimo to wszystkie benzynowe są odłączane. Czy chce przełączyć wszystkie a tylko jeden gazowy jest załączony.
podpieliśmy kompa i okazało się że jak wymieniali komputer (stag 4) podpieli zle wtryski i nie da sie zrobić żadnych adaptacji bo komputer wyłacza wtryski gazu jak i benzynowe, najprawdopodobniej uszkodzony komputer jutro założymy taki sam na podkładkę
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
Przy 2 generacji jeśli tylko się da zawsze najlepiej ustawiać emulację na masę, bo każde inne jej ustawienie powoduje prędzej czy później rozjechanie się adaptacji wtrysku benzyny, a tak sterownik "benzynowy" stwierdza awarię sondy i nie próbuje się adaptować, tylko pracuje w pętli otwartej. Emulator wbudowany w ten sterownik potrafi emulować wyłącznie...
Ja tak tylko wtrące kilka słów,bo nie wiem dokładnie jak jest akurat w tym aucie,ale jeśli jest instalacja I generacji, a auto ma np. adaptację to nie będzie dobrze chodzić.Wiem z autopsji.Ale jeśli jest tam wtrysk mechaniczny, to podstawowa sprawa to regulacja na benzynie,dopiero później ustala się parametry spalania na gazie.Identyczny problem miałem...
Czas wtrysku benzynowego 2-3 ms, jak więcej to za bogato. U mnie przy 5 ms wyskakiwał ten błąd. W VCDS ładnie widać jak korekty latają. Adaptacja benzyny po skasowaniu mapy od nowa, bo ci gaz psuje mapę benzyny. O ile to nie jest stary błąd. Nie wiem gdzie to jest w Citroenie C5. :>
Podejrzewam że strojenie LPG jest niewłaściwe. Chciałbym trochę pojeździć tylko na PB a potem na LPG i porównać adaptacje. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba. ...i nic więcej się w sterowniku nie zmienia. Ta liczba to mnożnik czasu wtrysku (czyli współczynnik skalowania statycznej mapy paliwa). W niektórych sterownikach jest kilka korekt,...
ECU (komputer benzyny) pracuje nawet jak jedziesz na gazie , a sterownik tylko go podgląda , przelicza czasy pracy wtryskiwaczy benzynowych i w ten sposób steruje wtryskiwaczami gazowymi. ECU posiada umiejętnośc autoadaptacji , czyli dostosowania się do różnych zmian w tym jakości paliwa. Podczas pracy na lpg ECU adaptuje się do pracy na źle skonfigurowanej...
Mam pytanie i spodziewam sie fachowej odpowiedzi. Czy żle ustawiona instalacja sekwencyjna może mieć jakikolwiek wpływ na prawidłowe działanie wtrysku benzyny?? Czytałem że na żle ustawionej sekwencji dochodzi do błędnej adaptacji wtryski benzyny i benzyna może zle chodzić , ile w tym prawdy???Wtryskiwacze gazu są mozna powiedzieć kopią wtryskiwaczy...
Przy wymianie pompki sitko i zbiornik oczyszczony. Tak pomyslalem ze nie moze to byc filrr paliwa gdyz Wykasuj adaptacje i sprawdź czy nie jeździsz na dwu paliwach jednocześnie Też o tym pomyślałem, czy czasem wtryski gazu nie chodzą równocześnie z benzynowymi.
Jezdzilem tym autem dzis ponad 100km i zadnej poprawy.Oczywiscie tylko na pb,i z odlaczonym aku. Jesli chodzi o instalacje to wlasnie sterownik Stag 4 i alaska i walteki. Spotykam sie z wieloma przypadkami w samochodach ze zawyzone sa czasy wtrysku i pytanie czy to tylko dlatego ze wtryski gazowe sa rozkalibrowane (badz zle ustawiona instalacja lpg)a...
Posiadam vcds’a i właśnie zabieram się żeby podejrzeć logi na live’ie Podpowiedziałbyś jak wykasowaćte wyuczone wartości? Żeby na nowo mógł się zaadaptować? Już znalazłem procedurę dla mojego sterownika SIMOS. Przepustnica czyściutka!;) Czy po skasowaniu wartości w sterowniku konieczna jest ponowna adaptacja przepustnicy? Szczerze, to nie do końca...
zamiast marudzic i spekulować po prostu sprawdź, a jak nie umiesz jedź do warsztatu - dostałeś dwa warianty przyczyn . Na ciepłym zwyczajnie lepiej pali , ale nie oczekuj , że wyłącznie na podstawie Twoich zmiennych w czasie i treści informacji ktokoliwiek naprawi Ci zdalnie auto :D. Do roboty, dość gadania. Skoro nie jest przestawiona adaptacja to...
Myślisz że błąd który zgłasza komputer widząc dziwny czas wtrysku jest nieznaczący, że ciśnienie w kolektorze nie ma wpływu na prace silnika? Zajmij się tymi błędami to uporasz się ze swoim problemem. Robiłeś adaptacje przepustnicy - widziałeś że Ci ona nie przeszła? Jak Ci może silnik pracować normalnie skoro przez EGR cały czas lecą spaliny? Czy Ty...
Ja stawiam na nieprawidłowe wartości luzów zaworowych - tak jak kolega mruko . Luzy powinny być ustawiane co najmniej raz na 60 tyś. przebiegu . Jeśli są małe rozbieżności to na benzynie tego jeszcze nie czuć a na LPG już szarpie , do tego jak jest wypadanie zapłonu to sonda tlenu dostaje nie prawidłowe informacje i zaczyna zmieniać mieszankę . Landi...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Centralka gazowa jest tylko po to aby centralka benzyny "nie wiedziała" że steruje wtryskiem LPG. Jest to konieczne, gdyż centralka benzynowa ma funkcje samoadaptacji i gdyby sterowała wprost wtryskami LPG to zaadaptowała by się do ich charakterystyki i po przejechaniu kilkunastu km na LPG silnik nie chciałby pracować na benzynie (albo by się nie zaadaptowała...
Rozjeżdżają się ale mapy LPG przez benzynę Na odwrót mapa LPG jest na stałe zaprogramowana na podstawie mapy z Benzyny. Jeżeli będziesz robił nowe mapy na rozwalonych benzynowych to nic z tego dobrego nie będzie. Żey dobrze zrobić mapę musisz pojeździć na benzynie żeby samochód wrócił do normy i jak już będzie OK wtedy się robi mapy gazu. Zasadniczo...
Odepnij gaz z bezpiecznika przy akumulatorze. Zdejmij klemę z aku i zresetuj sterownik benzynowy silnika. Podłącz klemę - bezpiecznika z LPG nie wkładaj - niech se wczyta mapy referencyjne i zrób adaptację przepustnicy. Tak jakby silnik wcale gazu nie miał. I zobacz czy coś się zmieniło. Jest jeszcze opcja że reduktor albo wtryski gazowe (któreś z nich)...
Sprawa dotyczy auta z zamontowaną instalacją : sterownic sirocco wtryski magic, reduktor tomasetto. Klient przyprowadził auto bo strasznie strzelało w wydech przy hamowaniu silnikiem, diagnoza okazała się pozornie prosta - leciał gaz do kolektora przez króciec od podcisnienia, (były też herezje z czasami wtrysków na benzynie , oraz problemy z paleniem...
Pomogła wymiana wtryskiwaczy na Magic Jet, Regulacja ciśnienia oraz precyzyjne ustawienie mnożników. Przed regulacją instalacji gazowej wykasowałem adaptację ECU benzynowego Przejechałem około 200km na benzynie i dopiero wtedy zacząłem regulacje Staga. Instalację gazową wstrajałem tak aby po przełączeniu z benzyny na gaz ECU nie wprowadzało korekt tj....
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Ze swojej strony żeby zrobić trochę konkurencji dorzucę swoją propozycję: KME Nevo Wtryski HANA Reduktor Silver Prawdopodobnie taki zestaw będzie trochę tańszy od Staga. Nie wiem jak te opcje ISA w Stagu czy tym Techu, co wydaje mi się po prostu drugie klonem pierwszego, ale po zamontowaniu kilku Nevo jestem dosyć zaskoczony do jakiego stopnia jest...
Ciekawe to jest to, że przy instalacji I gen założonej do auta z wtryskiem w ogóle da się jeszcze jeździć na benzynie... A dlaczego by się miało nie dać jeździć na benzynie ? Dlatego, że w instalacji I gen nie da się utrzymać lambda=1 i komputer od benzyny (który cały czas działa) będzie "wariował", bo będzie próbował korygować czasy wtrysków i rozjadą...
Być może zostaje jednak skasowanie adaptacji - u mnie tak było. Wprawdzie inne auto (BMW E46) ale zasada działania osprzętu silnika jest podobna chyba w każdym z elektronicznym wtryskiem pośrednim. U mnie sonda stała - po wymianie elementów instalacji LPG od reduktora w górę, elementów układu zapłonowego i dolotowego została już tylko "martwa" sonda...
Witam mam problem z moim vw polo z silnikiem 1.0 99r benzyna na pełnym wtrysku . Problem polega na tym że wlałem do baku specyfik z firmy STP do silników benzynowych do czyszczenia wtrysków i konserwacji (czarna butelka 200ml) i pogorszyłem sprawę ponieważ było wszystko OK samochód chodził jak pszczułka a po dolaniu STP zaczoł mi strasznie szarpać i...
W Multipli były stosowane dwa rozwiązania jeśli chodzi o ECU 1) Sterownik Marelli IAW 4GF steruje jednocześnie wtryskami benzynowymi oraz gazowymi w zależności od wybranego rodzaju paliwa, otwiera zawory butli oraz włącza i wyłącza pompę benzyny, silnik uruchamiany zawsze z gazu, rozwiązanie do połowy roku 2001 Reset adaptacji powoduje skasowanie nastaw...
Witam Samochód to Suzuki Grand Vitara benzyna 1.6 na wtrysku rocznik 2003 (przełożony anglik, ale to chyba bez znaczenia). Objawy to falowanie wolnych obrotów przy nagrzanym silniku i duszenia się silnika przy mocnym dodaniu gazu. Silnik się krztusi i chyba strzela delikatnie w gaźnik (ale dokładnie nie umiem tego określić ). Nie bardzo chce wejść na...
Blos to I generacja - układ gaźnikowy bez sterownika (tylko przełącznik benzyna/gaz). Podczas pracy na LPG sonda lambda powinna być odłączana od ECU benzyny, a w jej miejsce podawany sygnał z emulatora. Po odcięciu wtryskiwaczy powinien być w ich miejsce dołączany emulator (rezystory o odpowiednim oporze). Generalnie - jeśli się da (check gaśnie po...
Mistrzuniu, zapewniam, że benzyna też wypala zawory. Tak zdarza sie, w pewnych okolicznosciach bardzo rzadkich i naprawde jeszcze nie widzialem silnika benzynowego bez gazu z wypalonymi zaworami. Pracuje juz dosc dlugo po warsztatach w mojej okolicy i troche silnikow sie juz zrobilo, wiec naprawde przemyslcie to LPG. Zeby bylo smieszniej przy rozbiorce...
w silnikach benzynowych, jeśli komputer ECU zajmuje się zarówno dawkowaniem paliwa i generowaniem iskry w cylindrach, nie mówi się, że samochód ma układ zapłonowy i układ wtryskowy (przez analogię do silników gaźnikowych, gdzie był odrębny układ zapłonowy i odrębny układ dawkowania paliwa), tylko przyjmuje się, że układ wtryskowy zajmuje się wszystkim....
Zaraz, zaraz, sam napisałeś, że: Po wymianie tej sondy grzałka już była ok jednak pojawił się błąd za uboga mieszanka paliwa. Wykasowałem błąd i jeździłem tylko na benzynie żeby sprawdzić czy przypadkiem nie jest coś nie tak z gazem. Ale błąd po paru km znowu się pojawił. Czyli mieszanka była zbyt uboga i na benzynie, a więc albo wtryskiwacz LPG był...
Witam wszystkich. Mam delikatny problem z Lupo z silnikiem Aht. W sumie to już nie Aht ale sterownik silnika został z tego modelu. Padła mi głowica i jako że Aht to silnik ze skody wpadłem na genialny pomysł żeby zastąpić go silnikiem 1.3 Mpi ze skody Felicji. Okazało się że silnik tylko wygląda tak samo ale niewiele pasuje. Jak już udało się go zaadaptować...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Przy odpaleniu gazem (ciepły silnik) z wypiętymi wtryskami (dlatego od razu odpalałem gazem) są niskie obroty. Byłem u gazownika i dalej nie wiadomo o co chodzi. Zmierzyłem napięcie na wtyczkach wtryskiwaczy i jest 13,7V (!) Na wszystkich. Na zapłonie z wyłączonym silnikiem 0V, a kiedy pracuje na benzynie to 0,3V (bo to są krótkie impulsy i taka może...
zgodnie z obietnicą mój raport na temat skanowania Peugeot 206 rok 2000 silnik 1,4 MPI (wtrysk Magneti Marelli 1AP, półsekwencja 2+2): gniazdo 16-pinowe OBD2 pod kierownicą: pin 16 - +12 pin 15 - linia L pin 7 - lina K pin 4 - masa w euroscanie spięte razem linie Lin i Lout oraz spięte razem linie Kin i Kout po włączeniu zapłonu połączył się bez najmniejszych...
Witam. Pacjent: ASTRA H Z16XER Skład: Reduktor BRC Genius MB1200, Sterownik BRC FLY SF LIGHT, Wtryski BRC Symptomy problemu: Na gazie samochód bardzo łatwo jest zadławić przy ruszaniu, reakcja na pedał gazu jest jakby z sekundowym opóźnieniem(czasami i więcej). A teraz bardziej opisowo: samochód kupiony już z instalacją (dla żony). Przebieg 140 tyś,...
Sprawdzałeś zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym? zaślepiłem już dawno temu Dodano po 5 Sama przepustnica może być na tyle zużyta, że ma duża histerezę zadziałania, co powoduje bujanie obrotów. Jakie masz korekcje Addatywne i multiplikacyjne czytane VCDS,em na gazie a jakie na benzynie? +- 15% to max. za twoją namową w innym temacie...
EGT - Exhaust gas temperature - temperatura spalin i tu najistotniejsza jest ta w komorze spalania Opiszemy po krótce fuel trim w "nowych" autach czyli jak komputer dawkuje i jak się uczy nowej dawki. Niestety co producent auta to przyuczanie jak i kasowanie adaptacji oraz interpretacja korekt jest inna lecz tu podam ogólne zasady by nakreślić temat....
VW PASSAT B5 1,6 benzyna 1998 rok (kod silnika AHL ? chyba ) Po przekręceniu kluczyka wtrysk benzynowy numer 1 ( stojąc przed autem, 1szy od rozrządu ) lał paliwo cały czas. Wymieniona listwa wtryskowa na drugą , bez zmian. Sprawdzona instalacja elektryczna od wtrysków do komputer a, rozpruta i przemierzona omomierzem, bez zmian. 1211336 Rozebrany...
Próbowałeś zrobić reset adaptacji sterownika wtrysku benzyny? Druga rzecz - zapal go i zostaw żeby popracował na benzynie na wolnych obrotach z 15-20 minut, potem zgaś i wykręć świece - jak będą wyglądały?
Jak przy jeździe na LPG sterownik wtrysku widzi 0.35V to nie ma cudów - musi wejść w tryb awaryjny, ale najpierw zrobi wszystko (adaptacje) żeby uzyskać poprawny (w/g sondy) skład mieszanki. Dlatego przy jeździe na LPG I/II generacji konieczny jest emulator sondy i najlepiej żeby emulował... awarię sondy (zwarcie do masy). Check również się zaświeci...
Tak, to co zaznaczyłeś i przy pracy na LPG będzie aktywny błąd sondy lambda ale dzięki temu sterownik wtrysku benzyny nie będzie wprowadzał żadnych adaptacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG, przy emulacji na "Standart (0..0,8)" niestety wprowadza, bo nie zawsze oczekuje λ=1.
Zacząłbym od zakręcenia zaworu na butli LPG i przejechania przez kilka dni kilkudziesięciu km tylko na benzynie... w/g mnie masz albo rozjechane adaptacje sterownika wtrysku benzyny albo zbiera Ci się LPG w kolektorze na postoju i przez chwilę zasilasz silnik dwoma paliwami na raz.
Rozkalibrowany parownik i/lub wtryski LPG rozjechały Ci adaptacje w sterowniku benzyny. Valteki w miarę trzymają parametry przez 10-15tys. km, reduktor powinien wytrzymać bez regulacji przynajmniej 50 tys. km. Wyregulować/zregenerować reduktor, wyczyścić i skalibrować wtryski, a następnie wykasować adaptacje w ECU, pojeździć na benzynie przynajmniej...
Jeszcze w kwestii pytania o adaptację oryginalnego sterownika - tak, niestety on się adaptuje i jeśli mapa LPG jest źle wykonana zmieniają się wyjściowe mapy wtrysku benzyny, co powoduje, że samochód moze dobrze jeździć na LPG ale ma problemy na benzynie. Więc przed kalibracją gazu należy albo przejechać kilkadziesiąt km na benzynie albo zresetować...
Komputer silnika szacuje chwilowe zużycie gównie na podstawie czasów wtrysku . Bez względu na to czy pracuje na lpg czy benzynie "widzi" tylko czasy benzyny. Jeśli na lpg komputer pokazuje większe zużycie paliwa oznacza to że nastąpiło wydłużenie pozornych( bo pracuje lpg) czasów wtrysku benzyny z powodu zbyt małej wydajności wtryskiwaczy gazu. Po pewnym...
To od czego proponujesz zacząć. Od diagnostyki komputerowej sterownika wtrysku benzyny, następnie - jak ww. przełączenia na benzynę, zakręcenia zaworu na butli LPG i przejechania przynajmniej 50 km na benzynie. Jak wtedy wróci do normy, to można się zająć diagnostyką i strojeniem LPG. Przy tej instalacji LPG nie ma prawa się świecić "check" przy pracy...
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Podgląd parametrów i czasów wtrysków. Trochę dużo tego się nazbierało ale mocy zapach benzyny + problem nasilający się na zimny silniku w wysokich temperaturach otoczenia sugeruje zalewanie. Czujnik temperatury bądź instalacja LPG rozjechała benzynę. LPG należałoby nie używać przez kilkaset km i to najlepiej w nie mniej niż 3 cyklach odpalania i stygnięcia....
Twoim problemem jest regulacja lpg.Masz zbyt uboga mieszanke gazu na biegu jałowym,przez co komputer benzyny wydłuża czas wtrysku Pb ,zwiększ skład Lpg na jałowym ,aczs wtrysku PB powienien ci spaśc -no chyba że długo to trwało i adaptacja sie rozjecha.
Zapewne regeneracja wtrysków LPG (pewnie Valteki), reset adaptacji sterownika wtrysku benzyny, przejechanie z 30-50km na benzynie, zebranie map benzyny i ponowne strojenie map korekcyjnych LPG. W przypadku czerwonych Valteków powtórka co ok 7-10 tys. km (jeśli ma się pewność poprawnego zebrania map benzyny przy nierozjechanych adaptacjach to nie trzeba...
W moim pytaniu troche sugerowałem się info od kolegi gazownika, który opowiadał mi, że w przypadku lpg w sterowniku odpowiednim programem można zrobić właściwie wszystko, a szczególnie właśnie czasy wtrysków są kluczowe. W przypadku instalacji LPG typu DIY - tak, ale niech Twój kolega spróbuje coś zmienić w jakiejś dedykowanej, np. Prins DLM 2.0. Tak...
podaj czas wtrysku benzyny na benzynie.moze sterownik od benzyny zlapal adaptacje od gazu i wydluzyl czasy wtrysku powodujac zapetlanie czego nie odczytuje sterownik i przelacza na benzyne.
Są więc 2 opcje - albo źle skalibrowana instalacja powoduje zmianę adaptacji wtrysku sterownika benzyny, albo jest jakaś nieszczelność na zaworach i na postoju LPG przedostaje się do kolektora.
Czy po wymianie sondy zostały zresetowane adaptacje sterownika wtrysku benzyny? Uprzedzając kolejne pytanie - w tym sterowniku da się to zrobić tylko na diagnostyce, odłączanie akumulatora nic nie da.
To ciśnienie paliwa za wysokie, wtryski benzyny leją,w tym kierunku bym szukał. W tej temperaturze to musi porządnie zalewać żeby zimny nie odpalił.
No to opcji jest tylko kilka. Podstawić pompę to raz. Dwa skasować adaptację i kilka dni na PB. Ciary mnie przechodzą na myśl o kolejnej kupie jaką jest to super tartarini. Może tarta byłaby smaczna ale nie ta instalacja. Trzy sprawdzić czy podciśnieniem nie ucieka LPG z reduktora w tempie zero nic i przez noc napełni kolektor. Miałem takie akcje już...
To co nazywasz "mapa z PB" i "mapa z LPG" to to samo, nie ma znaczenia na jakim paliwie samochód pracuje aktualnie. Z punktów zebranych na gazie (zielone) widać, że przy większym obciążeniu silnika sterownik wtrysku benzyny * do pewnego momentu skracał czas wtrysku benzyny, a później gwałtownie go wydłużał. Czyli dla czasów wtrysku pomiędzy 6 a 13ms...
Jest ok, choć nie wiem ile warte są te mapy zebrane na benzynie. Ja bym przejechał ze 30km tylko na benzynie, skasował mapę benzyny, zrobił kolejne 30-50km na benzynie i dopiero brał się za kalibrację gazu. Alternatywnie wykasowałbym adaptacje sterownika wtrysku benzyny przy pomocy urządzenia diagnostycznego.
Jaka instalacja LPG? Wygląda na zapieczony wtrysk benzyny i/lub źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG, co rozregulowało adaptacje wtrysku benzyny. Nie wiem czym go diagnozujesz, ale FES dla tego sterownika ma reset parametrów samo-adaptacyjnych.
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
A co to by miało zmienić? To rozwiązałoby problem, bo on po każdym cyklu jazdy na LPG resetuje adaptacje i błędy sterownika wtrysku benzyny.
Nie ma tu nic nielogicznego, po prostu źle zestrojona instalacja LPG rozjeżdża Ci adaptacje sterownika wtrysku benzyny - ewidentnie korekty na gazie są za małe lub za małe jest ciśnienie, w każdym razie mieszanka jest za uboga i ECU koryguje czasy wtrysku, co podczas pracy na benzynie owocuje zalewaniem silnika.
W zależności od ciśnienia zmienia Ci się ciśnienie gazu i rozjeżdżają adaptacje wtrysku benzyny, ponadto sprawdź sondę lambda (na benzynie na zgodność z analizą spalin). Zrób mapę wtrysku centralki LPG na pełnym (lub lepiej 3/4) zbiorniku. Wtryski mają poprawnie dobrane dysze i są skalibrowane?
Źle wykonana albo wcale nie wykonana adaptacja sterownika wtrysku gazu. Mapa paliwa dla gazu jest źle wykonana, przez co w czasie jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny uczy się dłuższych czasów otwarcia wtrysków i po przełączeniu na benzynę silnik jest zalewany. Ewentualnie możliwa jest też awaria sondy lambda.
Jakby zawór był zakręcony to wcale nie chodziłby na gazie - chodzi o to by wykasować adaptacje sterownika wtrysku benzyny i całkowicie odłączyć na próbę instalację LPG.
Na wolnych obrotach masz za bogato na LPG, a na wyższych - za ubogo, to Ci rozjeżdża adaptacje sterownika wtrysku benzyny, czyli niezawodny manio123 znów miał rację, wtryski są za wolne i przy krótkich czasach wtrysku ich bezwładność powoduje zwiększenie dawki...
Problem jest efektem rozjechania się adaptacji sterownika wtrysku benzyny podczas jazdy na gazie - powinno go rozwiązać zastosowanie odpowiednio skonfigurowanego emulatora sondy lambda.
90% problemów z LPG to źle zestrojona centralka (trzeba wykonać adaptację mapy LPG podczas jazdy) i źle dobrane wtryskiwacze. Złe zestrojenie centralki LPG łatwo wykryć, resetując adaptacje sterownika wtrysku benzyny - jeśli przynosi to poprawę to mamy winowajcę.
Bo próba ekonomicznego ustawienia instalacji LPG skończyła się na przekroczeniu granic adaptacji sterownika wtrysku benzyny. Sonda prawdopodobnie działa poprawnie.
Emulacja na uszkodzenie sondy (zazwyczaj zwarcie do masy, w bardzo starych centralka Weber-Marelli - "emulacja" na przerwany obwód) nie rozjedzie adaptacji, emulacja przebiegiem 50% (lub jakimkolwiek innym) na dłuższą metę - zawsze doprowadzi do zmian w adaptacjach wtrysku benzyny. To się tyczy jednak starego Punto z wtryskiem SPI. W nowym powinno się...
Instalacje mam II generacji na mikserze i chyba LPG korzysta z wtrysków benzyny. Skoro masz instalację II generacji to nie korzysta ona z wtrysków benzyny, gdyż jest to instalacja podciśnieniowa. Mikser to potoczne określenie gaźnika LPG. Zapewne brak lub nieprawidłowa emulacja sondy i zbyt rzadkie korzystanie z zasilania benzyną doprowadziły do rozregulowania...
Chodziło mi o to że przy maksymalnym otwarciu przepustnicy czasy wtrysków benzyny mają już maksymalny czas otwarcia który w przypadku tego silnika wynosi 16ms to komputer gazowy i tak zwiększa czas wtrysku gazu wraz ze wzrostem obrotów czy to normalne zachowanie staga 4?? Pokaż jak wygląda mapa w STAGu w Twoim aucie... napisz też jak przygotowałeś...
Emulator 2-giej, kontrolnej, sondy to jest w autach z EOBD, w których wycięto katalizator... przy LPG I/II generacji w samochodzie z elektronicznym wtryskiem paliwa musi być i sprawna sonda i emulator sondy (ale 1-szej, regulacyjnej). Sprawna sonda jest potrzebna do pracy na benzynie i do sterowania dawką LPG w instalacji LPG II generacji, natomiast...
Skoro auto spala ok 7l/100km na benzynie to wygląda ok, mimo wszystko wygląda też, że ma założoną instalację IV generacji (co jak najbardziej JEST wykonalne przy monowtrysku), więc po jej prawidłowym ustawieniu powinien palić ok 9-10 l/100km. Nie ma więc co szukać dziury w całym tylko trzeba poprawnie ustawić mapę w sterowniku wtrysku gazu. Jeszcze...
czy dowolny tester diagnostyczny wyłapie tzw "uszkodzone" mapy, czy lepiej od razu jechać na Fiat Examiner? jak dobrze rozumiem, po skasowaniu adaptacji dowolnym w miarę kompatybilnym testerem sterownik zacznie sięgać od nowa po mapy zapisane w pamięci EPROM. te znów w przypadku ich uszkodzenia wgrywa się jedynie programatorem i jest to tzw wsad - dobrze...
Jeśli tylko nie powoduje trwałego przejścia w tryb awaryjny to najlepsza jest emulacja na awarię sondy (na masę lub otwarty obwód), bo wtedy nie ma co powodować zmian w adaptacjach sterownika wtrysku benzyny. Minus tego jest taki, że przy jeździe na LPG świeci się wtedy MIL (CHECK).
Mi na samym opalaniu zużywa tyle paliwa. Zalewałoby Ci silnik, nie chciałby chodzić na benzynie/ciężko byłoby go uruchomić. Nie patrz na wskaźnik poziomu paliwa, patrz ile benzyny faktycznie masz w zbiorniku (a to możesz sprawdzić wyłącznie lejąc pod korek, jeżdżąc i ponownie lejąc pod korek). Skąd wiesz, że spuścili Ci tylko 1/4 zbiornika, może spuścili...
Witam jak w temacie efekt podobny do wypadajacych zaplonow, szarpie i spadaja obroty poczym na chwile wraca do normy i znowu. W aucie wymienilem swiece, kable, oraz umylem przepustrnice i dolot. Pow wszystkim zrobilem adaptacje. Bylo ok ale po przejechaniu ok 400km wszystko wrocilo do normy. HELP - co to moze byc , auto ma benzyne i sekwencyjny wtrysk...
Nie mapy wtryskowej, bo ona jest stała ale jej korekt. W tym aucie powinien wystarczyć emulator sondy lambda, on powinien zapobiec rozjeżdżaniu się adaptacji wtrysku benzyny podczas jazdy na LPG. Ale jakbyś znalazł trochę wolnej gotówki to rozważyłbym przeróbkę na instalację wtryskową.
Service Programming System, programowanie sterowników on-line. Ty raczej chcesz zrobić reset wartości adaptacyjnych niż wgrać od nowa soft do sterownika. Wgranie nowego softu niekoniecznie pomoże. Skoryguj mieszankę gazem, powoli wracając do zerowych adaptacji, czasem trzeba zrobić kilkadziesiąt km, i pilnować, bo złapanie błędu mieszanki powoduje,...
błędna adaptacja map benzyny w ecu świadczy o kompletnie rozregulowanej instaalcji lpg. Przyczyn może być całe mnóstwo i nikt nie zgadnie. Zaprezentuj screeny konfiguracji, mapy , wynik autokalibracji itd. Opisz jaki masz reduktor, wtryskiwacze, ciśnienie gazu i czy problemy były zawsze czy powstały nagle. Wtedy moż coś zaświta, bez tego to wróżenie...
Adaptacja przepustnicy w niczym Ci nie pomoże... twoim problemem jest źle wyregulowana (możliwe, że też źle skonfigurowana) instalacja LPG i być może wynikła z zaniedbań usterka układu wtrysku benzyny. Załóż nowy temat w dziale samochody początkujący, opisując samochód i usterkę a nie problem z programem...
Czarny dym to za dużo paliwa... jaki silnik? Raczej nie sonda, tylko albo idzie na 2 paliwach albo brak/źle ustawiona emulacja sondy rozjechała adaptacje sterownika wtrysku benzyny. Zakręć LPG przy butli, przejedź ze 100km na benzynie i zobacz czy się "naprawi".
Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się! Może da się w II generacji, na jakiej podstawie twierdzisz że się nie da? Ja odpowiem tak - w II generacji też się da, bo zasadniczo to ona poza sprzężeniem z sondy niewiele się różni od...
Zalałem do pełna bak benzyny i jeździłem jakieś 500km tylko na benzynie- instalacja wyłączona z guzika centrali. Puściłem wtedy adaptację od nowa ( zakładka adpation w Inpie- wyczyściłem wszystkie ustawienia) i było dokładnie tak samo, tj. przejechałem jakieś 350km-400km na benzynie jak pisałem wcześniej i błędy znowu zaczęły się pokazywać. Odnośnie...
Posiadam instalację landi renzo omegas zamontowaną w Niemczech. Dostęp do komputera LPG jest ograniczony dla posiadanego oprogramowania diagnostycznego tak, że mogę odczytać tylko podstawowe dane takie jak ciśnienie i temperaturę gazu, czasy wtrysku benzyny i gazu oraz prędkość obrotową silnika. Czy wgranie nowego oprogramowania centralki spowoduje...
W wyniku niewłaściwego składu mieszanki na gazie lub nieodpowiedniego ustawienia emulatora sondy lambda dochodzi do złej adaptacji. Proces przebiega mniej wiej więcej tak. Mieszanka na gazie za bogata sterownik silnika skraca czas wtrysku dla benzyny, czyni tak do momentu aż przekroczy granicę ustaloną jako granica adaptacji. zostaje wygenerowany błąd...
Adaptację robił mechanik, mogę ją powtórzyć. Elektroda ze świecy nie wypadła tylko była zupełnie wypalona (mniej więcej równo na wszystkich świecach, całkiem możliwe, że od nowości nie były wymieniane - miały logo VW/Audi, a auto ma ponad 200 tys km na liczniku). Muszę nim trochę pojeździć i zobaczyć co się będzie działo z adaptacjami wtrysku, bo mechanik...
Poza przypadkiem, że tak "kręciłeś" aż rozjechały Ci się adaptacje wtrysku benzyny to jakiekolwiek regulacje instalacji LPG nie powinny mieć wpływu na pracę silnika na benzynie. Przejedź z 20km tylko na benzynie, jeśli obroty nie wrócą do normy szukaj usterki. Oczywiście weź pod uwagę, że obroty biegu jałowego zależą od temperatury powietrza i temperatury...
........w silniku nie ma sterowania plusem, tylko jest sterowanie masą - czyli z ECM przychodzi masa na wtryskiwacz benzyny i ten właśnie przewód został rozcięty przez gazownika no to u mnie jest zupełnie odwrotnie ; (. Mam stałe masy przychodzące na wtryski i nie są one rozcięte. Poprawiłem kable pomiarowe - wszystkie z czarnym paskiem na ECU i udało...
Błędne działanie czujników można wykryć przez komputer, ale patrząc na parametry bo błędów nie będzie, inaczej MIL ("marchewa") by świecił jakby były. Źle ustawiona instalacja LPG może doprowadzić do rozregulowania układu zasilania benzyną. Zawsze przed regulacją LPG należy doprowadzić do poprawnej pracy układ wtrysku benzyny, skasować adaptacje lub...
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
Tam nie ma żadnego emulatora lambdy, to jest IV generacja LPG! Coś mi się obiło o uszy, że niektóre sterowniki LPG mają problem z tym silnikiem i powodują permanentne rozjeżdżanie się adaptacji sterownika wtrysku benzyny. Są jakieś "druciarskie" metody na obejście tego problemu (gdzieś widziałem jakąś kombinację z czujnikiem temperatury) ale jedyna...
Emulacja sondy ma być na masę, czyli podczas pracy na LPG sterownik wtrysku benzyny powinien widzieć awarię sondy. Nie jestem na 100% pewien jak to wygląda w tym aucie ale powinna się świecić kontrolka "awarii silnika" podczas pracy na LPG, a na pewno powinien być aktywny błąd sondy lambda. W przypadku emulacji sondy na przebieg 50% 1V zawsze będą się...
Po resecie tracisz tylko adaptacje (sterownik dopasowuje się do zużycia komponentów silnika), jeśli go zresetujesz - będzie pracował na nastawach bazowych (jak dla nowego silnika, prosto z fabryki). Opisywany objaw w/g mnie jest skutkiem źle ustawionej instalacji LPG. W przypadku instalacji I i II generacji konieczne jest odłączanie sondy lambda podczas...
Przypadkiem znalazłem taki wpis użytkownika tzok: "niekiedy lepiej jest założyć instalację LPG tak, żeby podczas jazdy na LPG komputer od benzyny chodził w trybie awaryjnym, głównie chodzi o to, aby widział uszkodzenie sondy lambda. Jeśli po przejściu na benzynę i podłączeniu sondy kontrolka gaśnie i komputer powraca do normalnego trybu pracy to tak...
Po nic, ale czujnik temperatury powietrza wydaje się działać prawidłowo, poza tym ma niewielki wpływ na rozruch silnika. Jakie są inne możliwe przyczyny trudności w odpalaniu? Wystarczy spojrzeć na świece - ich stan w zasadzie wszystko wyjaśnia. Nie ubywa nic płynu chłodzącego? Dodatkowo - skoro jest LPG to proponuję pojeździć kilka dni na benzynie...
tak, moduł LPG jest całkowicie odcięty - i bezpiecznik do niego i to gdzie wpinali się we wiązkę od wtrysków, zapłonu, temperatury jest przywrócone do stanu sprzed LPG. Jak to zrobiłem to efekt był taki sam, nie odpalał, a wciskanie p. gazu powodowało trykanie w BSM. W jaki sposób zresetować sterownik benzyny? Chodzi o kasowanie błędów? Jeśli tak, to...
adaptacja wtrysków regeneracja wtryskiwaczy benzynowych awarie silnika benzynowych
dozownik płynu zmywarki kuchnia gorenje teleinformatyk egzamin zawodowy
Maszyna do szycia Łucznik nie wykonuje pełnego obrotu - przyczyny i diagnostyka Dacia Duster 1.2 TCe - Czerwona kontrolka spirali