Błąd eec3 8381 mówi że jest uszkodzony przewód adblue podgrzewany elektrycznie , przewód H26 jest to przewód powrotny z dozownika do zbiornika adblue.
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Witam ten ciągnik nie posiada systemu adblue
A jak to sprawdzić bo nie wiem, emulator był założony do adblue.
W magnumce chodzi pod obd, w dafie pod maską. W scani ostatnie vinu to 5310718 a pod pompe to od wewnętrznej stronie auta na zbiorniku z adblue?
Scania G jest to HPI
przejechanie 2200 km i nie znikło nic ze zbiornika adblue
Witam. Posiadasz kolego jakiś sprzęt diagnostyczny? Trzeba zrobić test układu doprowadzającego powietrze do dozownika adblue.
Zajrzyj do środa kamerą inspekcyjną a zwłaszcza w okolicach czujnika , zobacz czy niema krystalizacji adblue.
przeczyść styk bezpiecznika, który odpowiada za ogrzewanie (mialem kilka takich przypadków) i będzie ok. E14 wyskakuje jak nie ma komunikacji= brak zasilania, kasety z szarym zegarem.
Napisz mi Pw bo nie wiem czy tu można "reklamować" części.
Poradziles sobie z tym problemem? Dozownik podmieniony, bledu nadal nie mozna skasowac za pomoca sdp3. Test 123 nie rusza z powodu aktywnego bledu. Siadl sterownik w pompie adblue?
Na tą chwile jestem już po testach całego systemu i podejrzewam że ten błąd powstał od tego że kierowca wyjął bezpiecznik od adblue w momencie jak mu ograniczył mu moc i prędkość, ale problem teraz jest inny robiąc testy układu scr dochodzi do momentu testu dozownika i pompa pompuje ciśnienie ok 9 bar ale dozownik nie podaje żadnych ilości adblue i...
Skoro wszystko w/w sprawdzone i jest ok, dodatkowo sprawdź jakie ma ciśnienie doładowania i tłumik (katalizator) czasami zapycha się tłumik resztkami AdBlue
Witam poszukuje opisu błędów - wysoka emisja spalin 11179 108 11180 255 5855 1 Auto bez adblue.
Witam Nie nie trzeba tylko z tego co się orientuje były dwa rodzaje sterowników i czasami nie chciało to hulać ale osobiście nie miałem nigdy takiego problemu.Nieźle styrana ta ze zdjęcia...
Euro 5 z Adblue...
Witam Może siedzi tam jakiś emulator?? Jak możesz to wyślij mi sops na PW.
Problem rozwiązany usterka tkwiła w smoku na powrocie adblue
Zmień oba NOXy i bedzie po problemie.
Jak obsługowy to dolewać AdBlue.
Z tego co mi wiadomo XPI, auto z 2008 roku z adBlue.
Witam U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ? U mnie uszkodzony był dozownik adblue. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika Pisząc "dozownik" masz na myśli całą pompę ze sterownikiem adblue ?
Czujnik nox przy temperaturze 280 stopni na pewno powinien mieć wskazania ppm, warto byłoby podmienić czujnik nox.
To nie lepiej wozić ze sobą zapas płynu ADBLUE?
Witam Scania wyświetla błąd adblue 4842 oraz w tym samym momencie pojawia się na wyświetlaczu awaria czujnika poziomu adblue.Wymieniona pompa na nową,podłożony był drugi sterownik scr,oraz wtryskiwacz.Czy ktoś ma jakiś pomysł?Pompa pompuje do 9bar adblue i w momencie włączenia podawania ciśnienie spada do 0,5bara gdzieś.
Kupiłem scanie r 420 2007 r z euro 5 w/w scanie adblue nie działa /nie pobiera czynnika/na texie pokazuje temp. adblue -40,co może być przyczyną. pozdrawiam.
Sprawdzałeś może stężenie Adblue? Powinno być też widać w podglądzie parametrów.
W adblue? ja mówię ogólnie o Scania R http://obrazki.elektroda.pl/6542630400_1... tu schemat. Czujnik NOx sam w sobie przecież nie ma CAN... zasilany jest i informacje są przekazywane do jednostki SCR( podobnie jak przepływka i inne takie)
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
Błąd EMS 4168, pojawił się po zatankowaniu na stacji Może być zanieczyszczony mocznik, ale to tylko jedna z przyczyn. Jeśli masz jeszcze jakieś kody to je podaj bo może być jeszcze sonda, katalizator itd.
Niebieski dym to wtryski, trzeba jeszcze powąchać dla pewności.
Nie trzeba oki- CDP+ robi wszystkie marki. Najnowsza aktualizacja 2013 wniosła testowanie adblue Scania. CDP pro 3 in 1 złoty, działa bez zarzutu pół roku i robi bardzo wiele, jak za tą kasę.
Tak jak napisał SZAMAN108 emulator założony w pobliżu pompy adblue oznaczony jako 8in1 3.0 BS Dzięki za pomoc liczne że adblue ruszu po odpieciu emulatora 😃
Przecież problem dotyczy obiegu reduktora (AdBlue) a nie noxów jasnym jest że jak nie poda AdBlue to i spaliny nie będą właściwie obrobione
zły przekaźnik czasami uszkodzony! gazi +15 EMS 4108
Który rocznik scanii?
Czujnik NOx wykryje szybko że woda zamiast reduktora, patent nie przejdzie.
Za duża różnica zużycia klocków. Wymień komplet na osi. I za niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR. Witamy nowego fachowca na forum:)
Witam. I jak udało się usunąć usterkę? Dzisiaj miałem identyczny przypadek również w Scani r440 z 2013. Komunikat wysoki poziom emisji oraz check engine, Adblue również pokazuję 84% po czym za jakiś czas ograniczenie mocy silnika. Pozdrawiam
Witam potrzebuje pomocy Scania r450 euro 6 rocznik 2018 błędy które były to EMS 5505 EMS 4810 EEC 8727 EEC 8724 EMS 5504 zostały wymienione dwa czujniki nox na nowe orginalne scani. tylko nie naraz jeden był wymieniony w sobotę a drugi dziś na serwisie po przejechaniu 30 km około 30 min pod obciążeniem ponownie błąd odliczanie lim które się nie resetuje...
Zadzwoń pomogę w wolnej chwili. 608376472 Dodano po 1 Kolego wyłączenie scr egr jest legalnie tylko sama jazda z wyłączonym już nie.
Witam, wyskoczyła mi usterka poziomu AdBlue w Scanii P410 Poziom AdBlue na desce pokazuje poprawnie, dolewałem i się poziom podniósł. Po podpięciu pod komputer pokazuje "Usterka wewnętrzna w module komunikatów scr", kod błędu 4805. Do odcięcia mocy pozostało 7 godzin. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i wie co z tym dalej robić? Proszę o podpowiedź.
Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do...
Kolego chodzi mi o napięcie które wychodzi ze sterownika adblue na czujnik nox
Filtr Adblue w module pompy, z kanału dobry dostęp.
Witam ,świeżo kupiona scania R420 ,wariuje wskaźnik elektroniczny stanu adblue,raz pokazuje zero , czesciej 100% lub skacze.Panowie pomóżcie gdzie szukac problemu ..
Czujnik nox
Witam Jakie występują błędy.
Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
Euro6 to xpi z adblue z tego co kojarze.
Euro 5 czy euro 6 ?
Zrób diagnozę na EMS i AdBlue, sprawdź czy temperatura spalin wzrasta jeśli nie czujnik do wymiany
Witam, co do AdBlue dwie Scanie jeżdżą ale awaria jest tylko w jednej, jakość chyba ok, gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach. Dodano po 1 Super, dziękuje bardzo pozdrawiam
Mam podobny problem, zaraz to wszystko posprawdzam
Witam Może być zatkana dysza rozpylajaca albo sam dozownik. Duuuużo ciepłej wody i Adblue się rozpuści.
Witam mam następujący problem padł mi czujnik poziomu Adblue w Scanii R560 z 2008 r kupiłem używany czujnik z takim samym numerem ale pokazuje że jest 0% a jest ponad pół zbiornika co może być przyczyną?
Wyjmij pompę i daj do sprawdzenia na stół, a najlepiej zamień na już zregenerowaną z gwarancją. Coś każe pompie podbić ciśnienie, np. uszkodzony czujnik lub jej sterownik, który mógł utopić się w adblue. Znając życie, obudowa już będzie zgniła, więc tym bardziej wymienić.
Turbo zregenerowane 2 razy bo mechanik uszkodził uszczelkę i przeleciała przez turbinę
Właściwie zdanie powinno brzmieć : pracownik serwisu oficjalnie nie ma tam nic do grzebania. Wiem, na przykład, że w Scanii jest możliwość oficjalnego zdemontowania AdBlue, ale Scania przysyła gotowy soft plus wszystkie stosowne dokumenty pod konkretne auto. Jest to przygotowanie auta do eksploatacji na rynku pozaeuropejskim, pewnie w Dolnym Wongo....
Ta w tłumiku.
Rozwiązałeś problem?
Mam Scanię G440, prawa szyba się nie opuszcza, nadmuch nie działa i problem z AdBlue, nie pokazuje ile procent. Czy jest coś wspólnego tych awarii?
Witam, Scania nie pali oleju i nie posiada EGR. Dodam, że zmienione oba NOX-y, wtrysk AdBlue, pompowtryski, czyszczony DPF i nic nie pomogło.
Witam serdecznie. Napisałeś w pierwszym poście DSC1102 i DSC1104 gdzie liczba po DSC "11" to właśnie pojemność silnika. Generalnie Scania lubi być stale serwisowana i w terminie. Najlepiej sprawowały się silniki Euro2 11 litrowe PDE i Euro3 12 litrowe PDE Jeśli się planuje jazdę po Europie inwestycja w auta poniżej E5 jest nieoplacalna. Uzytkujemy obecnie...
Potwierdzam . Po wymianie nox-ów na lepszej klasy scania działa prawidłowo.
Witam. Zrób test w SDP3 jeśli przejdzie pozytywnie to: Albo AdBlue jest złej jakości (ochrzczone) Albo pada czujnik Nox
Na pierwszy rzut oka to w xpi zobaczysz podwojny filtr paliwa i szyne common rail. W pde jest jeden filtr paliwa no i pompowtryski. A tak ogolnie to xpi euro 5 ma egr i nie ma adblue natomiast pde nie ma egr ale ma adblue co rzuca sie w oczy od razu bo jest widoczny zbiornik. No ale moze jakis handlarz zalozy do xpi zbiornik od adblue i bedzie mowil...
Tak to chatgp 😂😂 m Dodano po 1 To mógłby ktoś opisać mniej więcej, jak to zrobić Sdp3 czy słabo, chodzi o ten EEC z AdBlue, wymiana na używany.
Dzięki bardzo, z tym LAS ta mam tak, że z drzwi wychodzi wiązka i kończy się na wtyczcze i dalej LAS nie idzie bo scania nie ma centralnego i chcialem spr czy moze jest siłownik jak są kable czy terzeba wszystko kłaść, Jeszcze ta sama scania podasz mi gdzie idą przewody can od adblue bo mam brak komunikacji Dzięki
Witam! mam problem z pobieraniem Ad blue(zaświeciła się pomarańczowa kontrolka spalin) w serwisie powiedziano mi ze to pompa (cena 9000 netto)a przyczyna -zabrudzony roztwór mocznika a co za tym idzie cały układ.Z nieoficjalnych żródeł tego samego serwisu dowiedziałem sie że padł układ sterowania pompki a nie pompka.I o co w tym chodzi czy ktoś zna...
Adblue napewno nie ma, papierów też 😕
Czyli ta usterka silnia może być związana z rozrusznikiem ?
Sprawdź przewody w schowku od strony kierowcy. Pod dywanikiem na podłodze i na "plecach" kabiny. Miałem podobny przypadek. Luźno wrzucony do schowka podnośnik przetarł dywanik i tapicerkę oraz przewody do CTT.
Posiadam wtryskiwacze adblue man daf scania iwp 206 do adblue. Po 150zl mam 5 szt. https://obrazki.elektroda.pl/9212181900_...
Z tego co się orientuję to jest jeden filtr.
Może dlatego że to od Scani a to się diagnozuje tym zegarem CTT co na nim błędy wyskakują, widocznie doszli do wniosku że tak wystarczy.
A czy kolega posiada schemat tego ogrzewania D1LC 12V nr 25 1688 50 00 48 to może bi mi to pomogło sprawdzając każde podłączenie .
Pierwasza myśl też taka była. Faktycznie, po dotarciu do Nox-a widać spaloną jedną ścieżkę- wtyczka też nadwęglona. Także bezpiecznik od "dymku" był spalony-dlatego brak wskazania poziomu Adblue oraz brak podgrzewania zbiornika Adblue. Nasuwa się pytanie jak przyczyna tego stanu?
Cześć wszystkim Otóż trafił mi się Daf 105 z tematem niedziałającego adblue. Na co dzień działamy ze Scaniami, więc potrzebuje Waszej pomocy. Gdzieś ktoś tam wymienił dozownik bo tak mu się wydawało i dalej to samo... Sprawa wygląda tak, że po odpaleniu pompka nie nabija ciśnienia mocznika, nie słychać jej ani po załączeniu zapłonu ani po jego wyłączeniu....
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
Dzien dobry potrzebuje wyprowadzenia wtyczka 4 piny HDSC pozdrawiam Dodano po 5 znalazłem 1. +24V 4. GND 2. CAN L 3. CAN H pozdrawiam
Dzisiaj problem się rozwiązał, auto zrobiło 80 km, zostało wyłączone, po ponownym rozruchu dymek jak i aktywny błąd znikł. Adblue zaczął schodzić ze zbiornika, tak więc przeprowadzone czyszczenie dozownika rozwiązało puki co problem.
jedź na serwis scani oni ci uruchomią
Witam, czy po zgaszeniu auta powinno dochodzić powietrze do dozownika cały czas? I czy po wyłączeniu auta dozownik powinien przepuszczać delikatnie powietrze na dyszę ? Pytam bo wyskoczył mi błąd 8394 i dotyczy podobno za niskiego powietrza w układzie adblu. Wyjąłem dozownik i mogę go przedmuchać płucami w jedną i drugą stronę a niewiem czy powinno...
Witam Mercedes z modułem Bosch! O Continentalu zapomnij że emulator to dźwignie. W Scanii ze zaktualizowanym softem emulator nie pracuje.
Witam. Ja również mam problem z adblue. Pojawił się kod EMS 4180 ze śnieżynką. Świeci " dymek" na żółto. Auto to Scania R500 2007r E4. Czy mógłby ktoś coś na ten temat podpowiedzieć? Pozdrawiam
Brak odczytu NOX, przeważnie ustala wartość dozowania reduktora na wartość uśrednioną. System SCR pracuje. (scania)
Jak nie ma AD BLUE to jest EGR. Jakby się nie obracać to d**pa zawsze z tyłu. Z dwojga złego już chyba ten mocznik mniej awaryjny i większe pole manewru w razie gdyby nie chciało współpracować :P
Witam, w jaki sposób jest zrobione sterowanie silnikiem BLDC? PWM?
Może spróbuj na początek zrobić twardy reset czyli wyjmij panel sterujący "Ctt" oraz wyjmij bezpiecznik od zasilania ogrzewania po ok 5 min wszystko podłącz i zobacz wtedy nawet jak nie odpali to powinien pokazać kod usterki.
Zrobić test i sprawdzić ciśnienie przed i po kryzie. Wyniki napisać tutaj.
Sterowniki ogarnięte. Jeśli ktoś ma problem z adblue w samochodzie DAF,MAN,SCANIA postaram się pomóc. Kontakt na maila: maciek-sledz(at)wp.pl Pozdrawiam.
Przy tym błędzie u mnie w przeważającej większości był uszkodzony czujnik NOx. Zacznij od niego kolego (jeśli masz możliwość podmień z innego auta - jeśli nie to lepiej jest podjechać na kompa i zrobić test wydatku adblue niż w ciemno szukać co). Czy Adblue bierzesz cały czas z jednego miejsca (może zła jakość)?
Temat rozwiązany zapchane sitko w zbiorniku adblue i pompa nie mogła wytworzyć dobrego ciśnienia dziekuje i pozdrawiam
Witam Mam problem ze Scania R420, r.2012 Euro V. SDP3 pokazuje błąd EMS 4123, po diagnostyce został wymieniony moduł dozujący adblue, ale błąd nadal występuje. Adblue zatankowane do pełna i nic nie pobiera. Auto pojechało w trase próbna i błąd nadal jest. Czy można zrobić jakąś konfiguracje/test adlblue poprzez SDP3, ewentualnie jakies inne pomysły...
Olej został uzupełniony. Teraz retarder działa. Uszkodzony jest jakiś czujnik od Adblue ,ale mechanik twierdzi ,że nie ma to wpływu na prace silnika. Adblue pobiera normalnie. Co to jest ten CAN high? Co może być przyczyną że samochód dymi pod obciążeniem?
Błędna konfiguracja okablowania, spróbuj odłączyć przewód przychodzący na pin 3 (lub też i 6) sterownika CTT(szarego wyświetlacza) w kabinie.
Witam. Jestem początkujący w transporcie. Mam dwie scanie R380 E4 oraz R420 E5 adblue obie z 2007r. Pytanie jak rozpoznać rodzaj wtrysku HPI czy PDE. Pytam ponieważ będę wymieniał uszczelki pod listwą paliwową w R420 i w sklepie pytali mi się jaki rodzaj wtrysku.
dzięki kwantor. Błędów ta Scania nie mam, jedynie z AdBlue, ale to wersja bez ograniczenia mocy :). Muszę zajrzeć i sprawdzić skąd te gwizdy. Dzięki. Mam prośbę, chciałbym sam ustawić zawory i pompowtryski tylko nie mam dokładnej instrukcji jak to zrobić. Wiem, że są znaki na kole zamachowym, ale nie znam szczegółów. Prosiłbym o wskazówki.... Z góry...
scania adblue pompa adblue scania scania poziom adblue
regulator polerki insignia automat router zawiesza podłączeniu telefonu
moduł komfort termet banggood opinie
Doposażenie Mercedes W213 200d 2019 w Distronic – Pre_Safe, MBUX, analogowy licznik Kia Sportage 2020 – lokalizacja wzmacniacza audio Harman/Kardon, JBL, system premium