Scania G jest to HPI
Napisz mi Pw bo nie wiem czy tu można "reklamować" części.
Witam Może siedzi tam jakiś emulator?? Jak możesz to wyślij mi sops na PW.
Witam Nie nie trzeba tylko z tego co się orientuje były dwa rodzaje sterowników i czasami nie chciało to hulać ale osobiście nie miałem nigdy takiego problemu.Nieźle styrana ta ze zdjęcia...
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Niebieski dym to wtryski, trzeba jeszcze powąchać dla pewności.
Zmień oba NOXy i bedzie po problemie.
Kupiłem scanie r 420 2007 r z euro 5 w/w scanie adblue nie działa /nie pobiera czynnika/na texie pokazuje temp. adblue -40,co może być przyczyną. pozdrawiam.
Czujnik nox przy temperaturze 280 stopni na pewno powinien mieć wskazania ppm, warto byłoby podmienić czujnik nox.
Błąd eec3 8381 mówi że jest uszkodzony przewód adblue podgrzewany elektrycznie , przewód H26 jest to przewód powrotny z dozownika do zbiornika adblue.
Czujnik NOx wykryje szybko że woda zamiast reduktora, patent nie przejdzie.
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
Witam Scania wyświetla błąd adblue 4842 oraz w tym samym momencie pojawia się na wyświetlaczu awaria czujnika poziomu adblue.Wymieniona pompa na nową,podłożony był drugi sterownik scr,oraz wtryskiwacz.Czy ktoś ma jakiś pomysł?Pompa pompuje do 9bar adblue i w momencie włączenia podawania ciśnienie spada do 0,5bara gdzieś.
Który rocznik scanii?
Opis Wewnętrzna usterka jednostki głównej. Przyczyna Jeden z czujników wewnątrz jednostki głównej jest zwarty do napięcia akumulatora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość. Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej....
Witam ten ciągnik nie posiada systemu adblue
Widzę, że masz szeroką wiedzę w kwesti emulatorów :) Ja opisałem to co miałem w Scani. Obecnie wszystko przywracam do oryginału z pewnych powodów..
zły przekaźnik czasami uszkodzony! gazi +15 EMS 4108
Błąd EMS 4168, pojawił się po zatankowaniu na stacji Może być zanieczyszczony mocznik, ale to tylko jedna z przyczyn. Jeśli masz jeszcze jakieś kody to je podaj bo może być jeszcze sonda, katalizator itd.
A jak to sprawdzić bo nie wiem, emulator był założony do adblue.
Sprawdzałeś może stężenie Adblue? Powinno być też widać w podglądzie parametrów.
Czyli tak jak pisalem ze dozownik do wymiany
W magnumce chodzi pod obd, w dafie pod maską. W scani ostatnie vinu to 5310718 a pod pompe to od wewnętrznej stronie auta na zbiorniku z adblue?
Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do...
Przecież problem dotyczy obiegu reduktora (AdBlue) a nie noxów jasnym jest że jak nie poda AdBlue to i spaliny nie będą właściwie obrobione
przeczyść styk bezpiecznika, który odpowiada za ogrzewanie (mialem kilka takich przypadków) i będzie ok. E14 wyskakuje jak nie ma komunikacji= brak zasilania, kasety z szarym zegarem.
Za duża różnica zużycia klocków. Wymień komplet na osi. I za niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR. Witamy nowego fachowca na forum:)
Witam poszukuje opisu błędów - wysoka emisja spalin 11179 108 11180 255 5855 1 Auto bez adblue.
przejechanie 2200 km i nie znikło nic ze zbiornika adblue
Witam.EMS 4106; komunikacja z czujnikiem NOx . Sterownik silnika nie otrzymał komunikatu CAN z czujnika NOx. Jeśli pojazd jest wyposażony w układ SCR , komunikat CAN powinien być przekazany przez jednostkę sterującą SCR. Jeśli kod wystąpił raz , może być to spowodowane przerwaniem zasilania czunika NOx, podczas gdy zasilana była jednostka sterująca...
A czy kolega posiada schemat tego ogrzewania D1LC 12V nr 25 1688 50 00 48 to może bi mi to pomogło sprawdzając każde podłączenie .
To nie lepiej wozić ze sobą zapas płynu ADBLUE?
Witam Jakie występują błędy.
Witam. I jak udało się usunąć usterkę? Dzisiaj miałem identyczny przypadek również w Scani r440 z 2013. Komunikat wysoki poziom emisji oraz check engine, Adblue również pokazuję 84% po czym za jakiś czas ograniczenie mocy silnika. Pozdrawiam
Czujnik nox
Dzien dobry potrzebuje wyprowadzenia wtyczka 4 piny HDSC pozdrawiam Dodano po 5 znalazłem 1. +24V 4. GND 2. CAN L 3. CAN H pozdrawiam
Witam, wyskoczyła mi usterka poziomu AdBlue w Scanii P410 Poziom AdBlue na desce pokazuje poprawnie, dolewałem i się poziom podniósł. Po podpięciu pod komputer pokazuje "Usterka wewnętrzna w module komunikatów scr", kod błędu 4805. Do odcięcia mocy pozostało 7 godzin. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i wie co z tym dalej robić? Proszę o podpowiedź.
Witam ,świeżo kupiona scania R420 ,wariuje wskaźnik elektroniczny stanu adblue,raz pokazuje zero , czesciej 100% lub skacze.Panowie pomóżcie gdzie szukac problemu ..
Zajrzyj do środa kamerą inspekcyjną a zwłaszcza w okolicach czujnika , zobacz czy niema krystalizacji adblue.
Witam potrzebuje pomocy Scania r450 euro 6 rocznik 2018 błędy które były to EMS 5505 EMS 4810 EEC 8727 EEC 8724 EMS 5504 zostały wymienione dwa czujniki nox na nowe orginalne scani. tylko nie naraz jeden był wymieniony w sobotę a drugi dziś na serwisie po przejechaniu 30 km około 30 min pod obciążeniem ponownie błąd odliczanie lim które się nie resetuje...
W adblue? ja mówię ogólnie o Scania R http://obrazki.elektroda.pl/6542630400_1... tu schemat. Czujnik NOx sam w sobie przecież nie ma CAN... zasilany jest i informacje są przekazywane do jednostki SCR( podobnie jak przepływka i inne takie)
Turbo zregenerowane 2 razy bo mechanik uszkodził uszczelkę i przeleciała przez turbinę
Euro 5 z Adblue...
Skoro wszystko w/w sprawdzone i jest ok, dodatkowo sprawdź jakie ma ciśnienie doładowania i tłumik (katalizator) czasami zapycha się tłumik resztkami AdBlue
Problem rozwiązany usterka tkwiła w smoku na powrocie adblue
Jak obsługowy to dolewać AdBlue.
Ciśnienie trochę małe ja spotykałem się z około 3bar sprawdź dyszę czy nie jest rozkalibrowana, na wlocie powietrza do mieszalnika też powinna być kryza jak dobrze pamiętam.
Filtr Adblue w module pompy, z kanału dobry dostęp.
Poradziles sobie z tym problemem? Dozownik podmieniony, bledu nadal nie mozna skasowac za pomoca sdp3. Test 123 nie rusza z powodu aktywnego bledu. Siadl sterownik w pompie adblue?
Witam! mam problem z pobieraniem Ad blue(zaświeciła się pomarańczowa kontrolka spalin) w serwisie powiedziano mi ze to pompa (cena 9000 netto)a przyczyna -zabrudzony roztwór mocznika a co za tym idzie cały układ.Z nieoficjalnych żródeł tego samego serwisu dowiedziałem sie że padł układ sterowania pompki a nie pompka.I o co w tym chodzi czy ktoś zna...
Pewnie w SOPS tryb awaryjny tylko wylaczony.
Na tą chwile jestem już po testach całego systemu i podejrzewam że ten błąd powstał od tego że kierowca wyjął bezpiecznik od adblue w momencie jak mu ograniczył mu moc i prędkość, ale problem teraz jest inny robiąc testy układu scr dochodzi do momentu testu dozownika i pompa pompuje ciśnienie ok 9 bar ale dozownik nie podaje żadnych ilości adblue i...
Witam, w jaki sposób jest zrobione sterowanie silnikiem BLDC? PWM?
Z tego co mi wiadomo XPI, auto z 2008 roku z adBlue.
Było rozebrane i czyszczone. Nie dało efektu
Potwierdzam . Po wymianie nox-ów na lepszej klasy scania działa prawidłowo.
Rozwiązałeś problem?
Kolego chodzi mi o napięcie które wychodzi ze sterownika adblue na czujnik nox
Zadzwoń pomogę w wolnej chwili. 608376472 Dodano po 1 Kolego wyłączenie scr egr jest legalnie tylko sama jazda z wyłączonym już nie.
Witam. Zrób test w SDP3 jeśli przejdzie pozytywnie to: Albo AdBlue jest złej jakości (ochrzczone) Albo pada czujnik Nox
Zrób diagnozę na EMS i AdBlue, sprawdź czy temperatura spalin wzrasta jeśli nie czujnik do wymiany
Klimatyzacja działa? Z ABS wszystko ok.W ACC masz błędy komunikacji na CAN ze sterownikiem.W COO masz problem z czujnikiem prędkości pojazdu T20, uszkodzony lub modyfikowany.Nazbierało Ci się tego trochę.
Euro 5 czy euro 6 ?
Euro6 to xpi z adblue z tego co kojarze.
Mam Scanię G440, prawa szyba się nie opuszcza, nadmuch nie działa i problem z AdBlue, nie pokazuje ile procent. Czy jest coś wspólnego tych awarii?
Witam, Scania nie pali oleju i nie posiada EGR. Dodam, że zmienione oba NOX-y, wtrysk AdBlue, pompowtryski, czyszczony DPF i nic nie pomogło.
Na pierwszy rzut oka to w xpi zobaczysz podwojny filtr paliwa i szyne common rail. W pde jest jeden filtr paliwa no i pompowtryski. A tak ogolnie to xpi euro 5 ma egr i nie ma adblue natomiast pde nie ma egr ale ma adblue co rzuca sie w oczy od razu bo jest widoczny zbiornik. No ale moze jakis handlarz zalozy do xpi zbiornik od adblue i bedzie mowil...
Z tego co się orientuję to jest jeden filtr.
Dzięki bardzo, z tym LAS ta mam tak, że z drzwi wychodzi wiązka i kończy się na wtyczcze i dalej LAS nie idzie bo scania nie ma centralnego i chcialem spr czy moze jest siłownik jak są kable czy terzeba wszystko kłaść, Jeszcze ta sama scania podasz mi gdzie idą przewody can od adblue bo mam brak komunikacji Dzięki
Witam serdecznie. Napisałeś w pierwszym poście DSC1102 i DSC1104 gdzie liczba po DSC "11" to właśnie pojemność silnika. Generalnie Scania lubi być stale serwisowana i w terminie. Najlepiej sprawowały się silniki Euro2 11 litrowe PDE i Euro3 12 litrowe PDE Jeśli się planuje jazdę po Europie inwestycja w auta poniżej E5 jest nieoplacalna. Uzytkujemy obecnie...
Nie trzeba oki- CDP+ robi wszystkie marki. Najnowsza aktualizacja 2013 wniosła testowanie adblue Scania. CDP pro 3 in 1 złoty, działa bez zarzutu pół roku i robi bardzo wiele, jak za tą kasę.
Tak to chatgp 😂😂 m Dodano po 1 To mógłby ktoś opisać mniej więcej, jak to zrobić Sdp3 czy słabo, chodzi o ten EEC z AdBlue, wymiana na używany.
Witam. Posiadam od niedawna Scanię R420 E5 z adblue. Problem pojawił się że samochód ma ucieczkę płynu chłodniczego sprawdzane było ciśnieniowo nigdzie nie pokazało się nic była wymieniana uszczelka sprężarki. Pewnego dnia gdy dolewałem ad blue zauważyłem że kolor mocznika środka jest różowy aktualnie na takim kolorze jest płyn chłodzący. więc najprawdopodobniej...
Witam Może być zatkana dysza rozpylajaca albo sam dozownik. Duuuużo ciepłej wody i Adblue się rozpuści.
Witam, czy po zgaszeniu auta powinno dochodzić powietrze do dozownika cały czas? I czy po wyłączeniu auta dozownik powinien przepuszczać delikatnie powietrze na dyszę ? Pytam bo wyskoczył mi błąd 8394 i dotyczy podobno za niskiego powietrza w układzie adblu. Wyjąłem dozownik i mogę go przedmuchać płucami w jedną i drugą stronę a niewiem czy powinno...
Adblue napewno nie ma, papierów też 😕
Właściwie zdanie powinno brzmieć : pracownik serwisu oficjalnie nie ma tam nic do grzebania. Wiem, na przykład, że w Scanii jest możliwość oficjalnego zdemontowania AdBlue, ale Scania przysyła gotowy soft plus wszystkie stosowne dokumenty pod konkretne auto. Jest to przygotowanie auta do eksploatacji na rynku pozaeuropejskim, pewnie w Dolnym Wongo....
Może dlatego że to od Scani a to się diagnozuje tym zegarem CTT co na nim błędy wyskakują, widocznie doszli do wniosku że tak wystarczy.
Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
Witam, co do AdBlue dwie Scanie jeżdżą ale awaria jest tylko w jednej, jakość chyba ok, gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach. Dodano po 1 Super, dziękuje bardzo pozdrawiam
jedź na serwis scani oni ci uruchomią
Posiadam wtryskiwacze adblue man daf scania iwp 206 do adblue. Po 150zl mam 5 szt. https://obrazki.elektroda.pl/9212181900_...
Brak odczytu NOX, przeważnie ustala wartość dozowania reduktora na wartość uśrednioną. System SCR pracuje. (scania)
Pierwasza myśl też taka była. Faktycznie, po dotarciu do Nox-a widać spaloną jedną ścieżkę- wtyczka też nadwęglona. Także bezpiecznik od "dymku" był spalony-dlatego brak wskazania poziomu Adblue oraz brak podgrzewania zbiornika Adblue. Nasuwa się pytanie jak przyczyna tego stanu?
Dzisiaj problem się rozwiązał, auto zrobiło 80 km, zostało wyłączone, po ponownym rozruchu dymek jak i aktywny błąd znikł. Adblue zaczął schodzić ze zbiornika, tak więc przeprowadzone czyszczenie dozownika rozwiązało puki co problem.
Jak nie ma AD BLUE to jest EGR. Jakby się nie obracać to d**pa zawsze z tyłu. Z dwojga złego już chyba ten mocznik mniej awaryjny i większe pole manewru w razie gdyby nie chciało współpracować :P
Cześć wszystkim Otóż trafił mi się Daf 105 z tematem niedziałającego adblue. Na co dzień działamy ze Scaniami, więc potrzebuje Waszej pomocy. Gdzieś ktoś tam wymienił dozownik bo tak mu się wydawało i dalej to samo... Sprawa wygląda tak, że po odpaleniu pompka nie nabija ciśnienia mocznika, nie słychać jej ani po załączeniu zapłonu ani po jego wyłączeniu....
Zrobić test i sprawdzić ciśnienie przed i po kryzie. Wyniki napisać tutaj.
Witam Mercedes z modułem Bosch! O Continentalu zapomnij że emulator to dźwignie. W Scanii ze zaktualizowanym softem emulator nie pracuje.
Witam. Jestem początkujący w transporcie. Mam dwie scanie R380 E4 oraz R420 E5 adblue obie z 2007r. Pytanie jak rozpoznać rodzaj wtrysku HPI czy PDE. Pytam ponieważ będę wymieniał uszczelki pod listwą paliwową w R420 i w sklepie pytali mi się jaki rodzaj wtrysku.
dzięki kwantor. Błędów ta Scania nie mam, jedynie z AdBlue, ale to wersja bez ograniczenia mocy :). Muszę zajrzeć i sprawdzić skąd te gwizdy. Dzięki. Mam prośbę, chciałbym sam ustawić zawory i pompowtryski tylko nie mam dokładnej instrukcji jak to zrobić. Wiem, że są znaki na kole zamachowym, ale nie znam szczegółów. Prosiłbym o wskazówki.... Z góry...
Witam Mam problem ze Scania R420, r.2012 Euro V. SDP3 pokazuje błąd EMS 4123, po diagnostyce został wymieniony moduł dozujący adblue, ale błąd nadal występuje. Adblue zatankowane do pełna i nic nie pobiera. Auto pojechało w trase próbna i błąd nadal jest. Czy można zrobić jakąś konfiguracje/test adlblue poprzez SDP3, ewentualnie jakies inne pomysły...
Witam. Ja również mam problem z adblue. Pojawił się kod EMS 4180 ze śnieżynką. Świeci " dymek" na żółto. Auto to Scania R500 2007r E4. Czy mógłby ktoś coś na ten temat podpowiedzieć? Pozdrawiam
Mam coś takiego na temat e44:
Może spróbuj na początek zrobić twardy reset czyli wyjmij panel sterujący "Ctt" oraz wyjmij bezpiecznik od zasilania ogrzewania po ok 5 min wszystko podłącz i zobacz wtedy nawet jak nie odpali to powinien pokazać kod usterki.
Przy tym błędzie u mnie w przeważającej większości był uszkodzony czujnik NOx. Zacznij od niego kolego (jeśli masz możliwość podmień z innego auta - jeśli nie to lepiej jest podjechać na kompa i zrobić test wydatku adblue niż w ciemno szukać co). Czy Adblue bierzesz cały czas z jednego miejsca (może zła jakość)?
Olej został uzupełniony. Teraz retarder działa. Uszkodzony jest jakiś czujnik od Adblue ,ale mechanik twierdzi ,że nie ma to wpływu na prace silnika. Adblue pobiera normalnie. Co to jest ten CAN high? Co może być przyczyną że samochód dymi pod obciążeniem?
Temat rozwiązany zapchane sitko w zbiorniku adblue i pompa nie mogła wytworzyć dobrego ciśnienia dziekuje i pozdrawiam
Sprawdź przewody w schowku od strony kierowcy. Pod dywanikiem na podłodze i na "plecach" kabiny. Miałem podobny przypadek. Luźno wrzucony do schowka podnośnik przetarł dywanik i tapicerkę oraz przewody do CTT.
Sterowniki ogarnięte. Jeśli ktoś ma problem z adblue w samochodzie DAF,MAN,SCANIA postaram się pomóc. Kontakt na maila: maciek-sledz(at)wp.pl Pozdrawiam.
adblue scania pompa adblue scania scania poziom adblue
zmywarka bosch przecieka oporność grzałki mastercook pralka bosch instrukcja obsługi
Lampka Neutral nie zapala się - przyczyny i rozwiązania Buczenie w piekarniku Smeg po wyłączeniu - przyczyny i rozwiązania