Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Wyczyściłem drucikiem oraz sprężonym powietrzem dwa małe otworki Mogłeś rozkalibrować dysze. To typowy sposób serwisowania mechaniki silnikowej u kowala - jest zakazane u wszystkich którzy rozumieją o co chodzi w gaźniku W twoim przekazie zupelnie brakuje takich koncepcji jak za uboga / za bogata mieszanka, regulacja kąta zapłonu itd... a potem odkręcę...
Naprawiłem zepsuty agregat i chciałbym dorobić zasilanie LPG. Zakupiłem na Ali taki oto reduktor https://obrazki.elektroda.pl/8895878500_... razem z gaźnikiem. Z opisu wynika, że pasuje do silnika GX100. Z gaźnika wymontowałem rurkę doprowadzającą gaz i zaaplikowałem ją do tego, który był w moim generatorze. Reduktor podłączony do butli...
Te agregaty posiadają na wyjściu prądnicy jedynie kondensator. Nie ma tam żadnej elektroniki, a jedynie regulacja odśrodkowa starająca się cały czas utrzymać 3000obr/min, przy których jest 230v i 50hz. Przysiadanie świadczy o niepełnej mocy silnika spalinowego, może mieć przytkaną dyszę główną paliwa w gaźniku, albo sam gaźnik źle wyregulowany, niemniej...
Dla potomnych. Ssanie jest jak w starych motocyklach czyli przesłona gardzieli zwiększająca podciśnienie co powoduje zwiększenie dawki paliwa. Po drugie, wajcha ssanie prawie na max w kierunku gaźnika a przepustnica na 3/4. Zapłon to iskrownik, im wyższe obroty tym lepsza iskra. Przewody WN można zaadoptować że starej bemki. Świece dać trój elektrodowe....
Witam. Właśnie kończę składać piłę PARTNER 351 w której wymieniłem tłok, pierścienie, cylinder, łożyska wału i uszczelniacze. Zastanawiam się jedynie nad tym jak ma być ustawiony gaźnik podczas pierwszego uruchomienia. Przed wymianą cylindra i tłoka regulowałem gaźnik ponieważ dziwnie pracował silnik i myślałem, że to jest przyczyną ale okazało się,...
Witam. Jak ustawić prawidłowo gażnik podkaszarki? Miałem problem bo mi gasła zaraz po uruchomieniu, przekręciłem srubkę tak ja w instrukcji i problem znikł ale pojawił się problem bo jest za głośnia, jak by miała wysokie obroty - czy to ma tak być? Bez słuchawek ochronych nie da się kosić a wcześniej dało radę. Nie wiem bardzo jak go ustawić.
Witam, kosa nie wchodzi na wysokie obroty - po dodaniu gazu najpierw się dusi po chwili gaśnie. Na wolnych jest ok, odpala również bezproblemowo. Wyczyszczenie filtru powietrza nic nie dało, więc może regulacja gaźnika pomoże, z tym że nie wiem jaką śrubkę kręcić. http://obrazki.elektroda.pl/8549475800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2074966000_1...
Witam! Mam taki pomysł, żeby gaźnik regulował się sam w zależności od pogody na postawie danych o spalinach, pozyskanych przy pomocy sondy lambda. Na początku sprawdziłbym zawartość tlenu w spalinach przy idealnym ustawieniu gaźnika. Mikrokontroler sterowałby silnikiem, który w zależności od danych z sondy wykręcałby śrubkę od składu mieszanki albo...
Witam. Mam problem , otóż posiadam skuter Flex Tech od nie dawna , nie mogę sobie poradzić z ustawieniem obrotów, nie wiem gdzie znajduję się sróbka regulująca mieszankę paliwo - powietrzną żeby były równe obroty, bo teraz są niskie i nierówne i skuter gaśnie. Wiem tylko gdzie znajduję sie sróbka regulująca wysokość obrotów. Proszę o poradę odnośnie...
Mam problem jak ustawić gaźnik. Która dysza jest od obrotów, a która od powietrza które śrubki? Jeszcze chciałem spytać: wyjąłem iglice i nie wiem czy ją dobrze założyłem i czy jej nie pogiąłem.Od tej pory świeca się zalewa.
Witam potrzebuję dane na temat gaźnika 34DCHD. A dokładnie sprawdzanie i regulacja tego gaźnika: 1. sprawdzanie szczelności gaźnika 2. sprawdzanie szczelności zaworka iglicowego 3. sprawdzanie pływaka 4. sprawdzanie i regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej
Witam, mam problem zbyt wysokimi obrotami pilarki spalinowej nac cst52-45-01ac problem polega na tym że ma jakieś dziwne śrubki do regulacji, szczegóły w załączniku ze zdjęciem. https://obrazki.elektroda.pl/8985277100_... https://obrazki.elektroda.pl/5492789900_... [img-2]
Witam. Posiadam motor czterosuwowy marki Hyosung XRX 125, w którym trzeba wyregulować gaźnik, ponieważ w momencie dodania gazu silnik gaśnie. W motorze tym jest gaźnik podciśnieniowy z pompką przyspieszającą i nie wiem jak go wyregulować. Posiada on dwa pokrętła i nie wiem, które jest od czego. Zdjęcia z zaznaczonymi pokrętłami, zamieszczam poniżej....
Witam, Chciałbym się dowiedzieć jak ustawić gaźnik mianowicie śrubę L i H.Jak by ktoś wiedział jak ustawione były fabrycznie.
Witam ma ktoś może instrukcje ja wyregulować gaźnik w kosie fs44
Witam. Może mi ktoś dokładnie opisać jak, krok po kroku, wyregulować gaźnik w WSK175. Byłbym bardzo wdzięczny. Gaźnik tak wygląda http://obrazki.elektroda.pl/5966887300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7592994100_1...
cześć. Mam pytanie ogólne jak powinno się regulować gaźniki po rozebraniu na części pierwsze i poskładaniu od czego zacząć . Mam problem z synchronizacją bo nie wiem czy regulować przepustnice tak żeby podcisnienie bylo jak najwyższe czy jak najniższe i jak ma być ustawiona śruba wolnych obrotów regulacji. Nie wiem też jak wyregulować mieszankę. Motocykl...
...Witam ...mam takie pytanko, do czego służy to pokrętło ? (nie ma opisu na obudowie) http://obrazki.elektroda.pl/9976758500_1... ...i drugie pytanko. Co może być przyczyną w piecyku, że nie podgrzewa wody. Jest płomień, jednak gdy odkręci się wodę to całe "palenisko" , że tak to nazwę nie "bucha" płomieniami. Ale pali się gdy przekręci...
Witam Jak wyregulować gaźnik . Założyłem nowy filtr do kosiarki .Kosiarka dobrze pali,ale cały czas musi chodzić tylko na ssaniu - po wyłączeniu ssania gaśnie. Przy gaźniku są trzy śruby do regulacji ,jakie jest ich przeznaczenie. Dzieki
Może ktoś mi pomoże w ustawieniu gaźnika kosy spalinowej Dolmar Sachs wersja amerykańska. Na gaźniku są trzy śrubki i nie wiem czy wszystkie służą do regulacji. Kosa ma za wysokie obroty na biegu jałowym. Może ktoś orientuje się która śrubka co reguluje w gaźniku ? http://obrazki.elektroda.pl/7634704600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3052204000_1...
Witam ponownie Dokładnie rzecz biorąc to ten drugi, ale setnie dzięki za info. Jak już dostane graty i wezmę się za naprawę to dam znać jak efekty. Gaźnik był konkretnie brudny jak go rozebrałem i dopiero po wyczyszczeniu zagadał. Uszczelki gaźnik-kolektor nie zarejestrowałem, rozbierając;-) Tak jeszcze uprzedzę fakty i zapytam czy trudna jest regulacja...
Po wymianie gaźnika koniecznie trzeba ten gaźnik wyregulować. Nie ma takiej opcji, by nowy gaźnik pracował poprawnie bez dokonania regulacji.
Agregat w latach 70i80 masowo pracujący w wojsku i nie tylko. Prądnica trudna do "zabicia", gorzej z silnikiem. Archaiczny gaznik,ale prosty w obsłudze, oraz regulacja (stabilizacja) obrotów przy pomocy cięgieł. Bardzo dobry przy stabilnym obciążeniu gorzej przy szybko zmieniającym się zwłaszcza indukcyjnym
Kolego proponuje dobrze wyczyścić gaźnik bo objaw jest taki jakby zapchana była dysza wolnych obrotów, później ewentualnie jeszcze jest kwestia regulacji mieszanki paliwowo powietrznej. po tych zabiegach powinien chodzić jak złoto.
Jeśli gaźnik przelewa paliwo to znaczy, że nie działa zaworek regulujący poziom. Trzeba zacząć od dokładnego wyczyszczenia gaźnika i sprawdzenia zaworka. Sprawdzić trzeba również sam pływak, czy jest szczelny i nie ma w nim paliwa. W załączniku fragment instrukcji dotyczący gaźnika i jego regulacji.
Przeżyj i wyczyść gaźnik...
Teraz jestem poza domem. Dostęp do agregatu będę miał za tydzień więc posprawdzam. Gdzieś czytałem,że może być walnięte uszczelnienie od strony prądnicy. To też sprawdzę. Co do regulacji gaźnika - masz jakieś wskazówki np. ile wkręcić którą dyszę?
Przy gaźniku powinien być mechanizm automatycznej regulacji obrotów i to ma 99% jego wina. Powinien on się łączyć z silnikiem lub kawałkiem plastikowej klapki umieszczonej koło wentylatora.Jeśli jest tam coś takiego to spróbuj założyć inną sprężynkę.
Zmiana świecy niewiele da, jeżeli gaźnik jest źle zestrojony i silnik jest zasilany zbyt bogatą mieszanką. Prawdopodobnie ten gaźnik ch* marki nie posiada nawet śruby regulacji mieszanki biegu jałowego, więc nic więcej z nim nie zrobi. Można go jedynie wymienić na jakiś lepszy gaźnik z normalną regulacją, albo na gaźnik z agregatu który jest prawidłowo...
Silnik nie pracuje poprawnie, a powodów może być dużo. Musisz mieć stabilniejsze obroty nawet bez obciążenia. Może gaźnik, może paliwo nieświeże, może zawory do regulacji... długo by wyrokować...
Kolego robokop Masz słuszność. Wydajność reduktora przy pracy na frakcji gazowej jest znacznie mniejsza niż na frakcji ciekłej. W tym przypadku rozmawiamy o pracy reduktora przystosowanego do zasilania urządzenia o mocy rzędu kilkudziesięciu kW w samochodach. Agregat w szczycie zapotrzebowania na gaz to zaledwie 10% wydajności reduktora. Praktyczny...
Najpierw bym wyczyścił gaźnik.
Problem rozwiązany. Pomogło ponowne wyczyszczenie gaźnika i jego dokładna regulacja. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Gażnik do regulacji czyczenia, oczywiście kompresję masz. Bo bez tego nie zadziała.
Problem leżał w gaźniku najprawdopodobniej. Oddałem do mechanika całość do regulacji i jest ok.
O ile chłopaki mnie nie wyśmieją i będą mieli czas. Regulacja chyba tylko jedną śrubą - od mieszanki. Na pewno będą dziwnie na Ciebie patrzyli. :D Tak naprawdę to w tych gaźnikach nie ma żadnej regulacji, no może poza dyszą wolnych obrotów. Zawory ustaw na 0.15mm dla obu.
Typowy agregat z silnikiem 2T. Silnik reguluje sobie automatycznie obroty tj. w zależności od obciążenia odbiornikami. Istnieje możliwość regulacji obrotów wkrętem-śrubką (prawa strona agregatu), która naciąga sprężynę połączoną z osią przepustnicy gaźnika. Zimny silnik należy uruchamiać na ssaniu (dźwigienka w prawo), po czym stopniowo je wyłączać...
Odłączył bym regulator aby sprawdzić czy cięgna sterowania czy to przepustnicą w przypadku gaźnika czy też pompą wtryskową w przypadku diesla nie zacinają się i porównać w obu silnikach jaki opór muszą pokonać aby regulować.
Witam ! Jeśli wg Ciebie silnik pracuje prawidłowo tj. nie dławi się i równo pracuje, ustaw obroty na 50 Hz / 3000 obr. / . Dalej napięcie bez obciążenia ustaw na transduktorze poprzez zmianę szczeliny w rdzeniu . Ja bym zaczął , patrząc na stan wizualny agregatu , od wymiany filtra powietrza , świecy zapłonowej , czyszczenia gaźnika , regulacji zaworów...
A jak nie wyłączasz stacyjka to co? Napisz to jeszcze raz tym razem w języku Polskim tak by dało się to zrozumieć. Wyczyść gaźnik a potem regulacja składu mieszanki. Bo innej regulacji tam nie ma.
Prawdopodobnie masz ustawione za wysokie obroty silnika spalinowego. Napięcie w tych agregatach zależne jest od obrotów. Gdzieś przy gaźniku powinna być śruba do regulacji obrotów, ewentualnie będzie przy dźwigni od samoregulatora. Sprawdź czy sprężynka na tej dźwigni jest założona w odpowiedniej dziurce. Ja zamiast kombinować z AVR zajął bym się odśrodkowym...
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
Silnik gx160 w glebogryzarce falują obroty po dodaniu gazu. Przekładałem że sprawnego agregatu wszytko co możliwe i ciągle ro samo. Silnik mocno faluje i strzela czasem w tłumik Podkładane rzeczy - gaźnik - cewka -Filtr powietrza ............. Macie jakieś pomysły? Prawdopodobnie governor (automatyczny regulator obrotów) potrzebuje uwagi i ewentualnej...
Rozumiem, że silnik nadal jest zamocowany w agregacie. Normalnym jest, iż producent agregatu tak go "ustawia", aby po uruchomieniu osiągał ok. 3000 obr. na min., które to obroty są niezbędne do wzbudzenia się prądnicy. Silnik ten ma dźwignię, która w pewnym zakresie może spowodować obniżenie lub zwiększenie obrotów silnika. Jeśli silnik faktycznie pracuje...
Może zadam głupie pytanie, ale pod wyłącznikiem jest dźwignia ssania i przed zapaleniem zimnego silnika trzeba ją przesunąć w lewo. Zrobiłeś to? W tym silniku niema regulacji zapłonu. Możliwość przestawienia zapłonu to zerwany klin na kole magnesowym.. Spróbuj zmienić świecę.
Na początek pragnę się przywitać i poprosić o pomoc Posiadam identyczny agregat BOSCH G1900 jak Rafał 545.Mam problemy z silnikiem. nie mogę ustabilizować pracy tego silnika. Jest to 4ro suw owy Tecumseh starszej konstrukcji z zapłonem iskrowym. Silnik nie równo pracuje kicha w gaźnik i gaśnie, nie pomaga czyszczenie gaźnika, regulacja,wymiana na inny...
Jeżeli regulator jest dobrze złożony i podłączony do gaźnika to silnik musi reagować na regulację śrubą, którą pokazałem na zdjęciu w poście wyżej. Wkręcanie jej powinno podnosić obroty a wykręcanie zmniejszać. Masz albo rozregulowany, albo źle złożony regulator obrotów.
Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D
Nie wiem czy to co napiszę jest adekwatne do tego przypadku. Też mam mały agregat prądotwórczy (chińczyk) z silnikiem dwusuwowym. U mnie też jest problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na początku po takim odpaleniu dosyć długo kopcił. Doszedłem do wniosku, że te trudności wynikają zza wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Obniżyłem trochę...
Czyszczenie gaźnika, oraz uszczelnienie dyszy, która znajduje się u góry gaźnika, pod śrubką regulacji przepustnicy. Było to już wielokrotnie opisywane. Sprawdź czujnik oleju lub zły stan oleju masz Co ma do tego czujnik oleju?
Problem dotyczy - sprawdzenia regulatora odśrodkowego regulującego obrotami silnika w agregacie prądotwórczym, 2-suwie, 230v Bass Polska BS950 lub innej firmy. Nie potrafię ustawić regulacji tak, aby agregat w zakresie obciążenia znamionowym obciążeniem utrzymywał obroty silnika a w konsekwencji napięcia które spada przy obciążeniu znamionowym do około...
Ja myślę,że mogłoby się udać. Silnik 1KW.na przednie koło. Z tyłu na bagażnik agregat;). Albo na wózeczku,żeby mnie warczenie było słychać;) i na upartego przy dobrym agregacie to by silnik siłowy i to ze 3KW. Ale rakieta by była;). A tak na poważnie to po co taka hybryda? Zakładając silnik elektryczny wolałbym cichą pracę a nie ciągły warkot. Jak...
Jak szukałem tłumika do swojego silnika to posiłkowałem się tą strona: https://www.jackssmallengines.com/jacks-... aby znaleźć odpowiedni numer części. Okazało się, że część (tłumik) kosmicznie drogi okazał się w nabyciu jako nowy (zarówno w Polsce jak i z importu z USA) i szczęśliwie...
Witam. Jeżeli jest to agregat Hondy (tak po zdjęciach wygląda na oryginał) to podaj jaki model. Mam dostęp do instrukcji serwisowych więc mógłbym przesłać. Na początek sprawdź obroty silnika najlepiej specjalnym obrotomierzem. Obroty powinny być 3115 ± 15 bez obciążenia. Jeżeli obroty są złe przyczyn może być wiele. Gaźnik- sprawdź przepustnice,...
Witam wszystkich. Zakupiłem nie dawno agregat jak w tytule. Ładnie zapalał, niestety problem w tym, że miał za duże obroty przez co dawał napięcie ok 280-290V. (wskazania na mierniku, na woltomierzu w agregacie 220V) Zacząłem więc delikatnie regulować śrubką od powietrza i przepustnicy, no i jest jeszcze gorzej 300v nawet ponad 300V. Także pewnie i...
Witam . Wszedłem ostatnio w posiadanie radzieckiego AB-4 . Agregat stał z 10 czy 15 lat . po zalaniu paliwem odpalił bez problemu . Siedzę teraz nad renowacją . W agregacie regulacja i stabilizacja jest tak prosta że już prościej się nie da . Żadnych transformatorów czy dławików . tylko kilka rezystorów drutowych dużej mocy plus potencjometr drutowy...
Rozumiem, tylko czy to falowanie może być skutkiem wykrzywione cięgna? Czy to widać na filmie lub zdjęciu? O to chodzi że nie rozumiesz, tak może to być przez ścięgna i jeszcze przez inne procesy ale to się trzeba rozejrzeć po prostu i wiedzieć jak działa silnik spalinowy. Drugie pytanie, czy gdzieś może uszczelka coś przytykać i dlatego taki dziwny...
Witam. Mam problem z odpalaniem agregatu kaltmann k-ak 2500. Nie chce odpalać na ssaniu. Po kilkukrotnej próbie odpalenia i przesunięciu dźwigni ssania do połowy agregat odpala bez problemu. Regulator obrotów działa dobrze po podpięciu narzędzi. Wymieniona świeca. Przerwa na cewce ustawiona na 0.15mm. Gaźnik wyczyszczony jednak nie jestem pewien ustawienia...
Regulacja obrotów odbywa się mechanicznie poprzez sprzęgło odśrodkowe przy silniku które jest połączone z przepustnicą w gaźniku To nie jest sprzęgło odśrodkowe, ale regulator odśrodkowy - to tak dla ścisłości.
Wszystko się zużywa a najczęściej zapomina się o regulacji zaworów . silniki spalinowe czterosuwowe kosiarkowe mają pracować do 300 motogodzn a potem naprawa główna (jeżeli się opłaca) . Może gaźnik zasyfały jest ? Sprawdziłeś stan oleju ? Świeca uszkodzona ? Stare paliwo ? Dodano po 9 Sprawdź stan oleju i czy nie przybyło w nim benzyny .
Po ustawieniu zapłonu według Twoich wskazówek silnik zapala lecz jego praca nie jest stabilna. Najlepiej pracuje gdy przepustnica powietrza jest trochę zamknięta lecz praca jest nie równa, kicha w gaźnik i gaśnie, świeca jest zalana. Do filtra włożyłem materiał filtrujący. Jak zmniejszyć dawkę paliwa w tym gaźniku? Czy to jest kwestia regulacji gaźnika...
Witam. Spróbuj zejść z obrotów regulacją przy cięgle obok gaźnika. To że przy podaniu obciążenia obroty spadają to nie jest normalny objaw, ponieważ wtedy powinien zadziałać regulator odśrodkowy i ustabilizować obroty. Tylko u Ciebie piszesz że do podania zbyt dużego obciążenia wszystko było ok. Mój agregat był sztucznie podciągnięty na wyższe obroty...
Przede wszystkim porządne czyszczenie. Po takim czasie możliwe, że gdzieś się zasyfiło albo wytrąciło coś z paliwa. Porządnie przedmuchaj gaźnik. Sprawdź drożność zaworu paliwa. Na początek możesz nawet palić na bogatszej w olej mieszance. Paliwo oczywiście świeże. Wydaje mi się, że uszczelniacze są za nowe, by parciały, jak jakieś starocie. Jeszcze...
Witam. Mam prośbę. Czy ktoś mógłby mi doradzić co może być przyczyną, że agregat pochodzi ze dwie minuty i gaśnie. Gaźnik czyściłem z kolegą. Jest pływakowy. Silnik jest zdrowy - dobre sprężanie. Po wyłączeniu ssania po 2-3 minutach gaśnie. Możliwe, że źle są podłączone dźwignie regulacji obrotów? Te co sobie sam reguluję? Proszę o poradę. Z góry dziękuję.
agregat gaźnika regulacja agregat prądotwórczy regulacja gaźnika regulacja gaźnika
iskrzyć szczotka lutownica elektryczny wymiana grzałki
bateria milwaukee bateria milwaukee
Thomson T55FSL5140 TV No Power, No LED – PSU Board 40-L141H4-PWC1CG Faults Przekaźnik klimatyzacji Toyota Yaris II - lokalizacja i wymiana