Witam, roczek wprawdzie już minął ale dziękuję za odpowiedz :) . Generalnie przez ten rok czasu dużo się zadziało a mianowicie tak jak pisałem gaźnik rozłożyłem na części pierwsze i złożyłem ponownie z nowymi uszczelkami. Ale niestety nie byłem w stanie odpalić samochodu, możliwe że z braku wiedzy na temat regulacji ale głowy nie dam czy to nie było...
Odpuść ten wynalazek. Załóż polski gaźnik
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
No tak tyle że na dworze jeżeli jest 15 stopni to ciecz w układzie chłodzenia ma z pewnością niższą temperaturę a po za tym znalazłem warsztat który wyregulował mi gaźnik i w tej chwili nie ma już problemu może u ciebie kolego floofer też taka regulacja jest potrzebna dzięki za pomoc pozdrawiam
Dzięki koledzy za pomoc, ale zapomniałem dopisać że gaźnik jest podobno od galanta 87r. taki sam jest w mitsubishi l300 bo patrzyłem na zdjęcia, tylko w google nie mogłem nic znaleźć. pozdrawiam :bye:
7 lat jeździłem CC 700 z gaźnikiem Aisan i na szczęście nie miałem z nim problemu. Byłem drugim właścicielem i sprzedałem go 4 lata temu. Palił bez problemu w największe mrozy. Kolega miał rok młodsze CC i u niego były problemy właśnie z odpalaniem przy mrozie. Nikt nie chciał tego gaźnika regenerować a regulacja nic nie dawała. ASO Fiata w Rzeszowie...
Dochodziłem i dochodziłem aż wreszcie pojechałem do mechanika z tym "przerywaniem" - wymieniony popychacz pompy paliwa i cewka zapłonowa. Jeszcze drobna regulacja obrotów była dokonana. Teraz jestem uśmiechnięty :) Dzięki za sugestie.
No to w takim razie co to jest za śrubka po prawej stronie(patrząc od strony maski) pod tym grubym przewodem na samym dole gaźnika? Sory za upór,ale już kilka osób mi mówiło(użytkowników cienkiego)że jest to regulacja jak za dużo powietrza dostaje.Byc może nie jest to prawda,ale wolę zasięgnąc porady mądrzejszych
Ja swego czasu miałem CC700 z gaźnikiem AISAN + LPG. Wszystko działało OK spalanie w granicach 6,5 gazu w trasie (jeździłem wtedy codziennie około 80 km). Instalacja gazowa I generacji, Problemy były z odpalaniem zimą a pozatym wszystko śmigało pięknie jak za te pieniądze. Samochodzik posiadam do tej pory co prawda wymieniłem silnik + gaźnik - stary...
..regulacja gaźnika i wszystko bedzie ok. aisany tak mają
Hej, mam pytanie w sprawie regulacji składu mieszanki w gaźniku Aisan silnik Vanguard 16 HP. Czy śruba od regulacji mieszanki po odkręceniu zwiększa ilość powietrza czy paliwa? - w moim przypadku jest odkręcona 4 obroty. Silnik normalnie zapala i wchodzi na obroty, ale świece po krótkim czasie robią się czarne i wydaje mi się, że mieszanka jest za bogata....
odkręć śrubkę obok sondy Lambda i jesli sie poprawi to sprawa wydechu....czy regulacja biegu jałowego działa???
Tych linek sa dwa typy-różnią się długością,zleżało to od gaźnika-Weber czy Aisan.
Aisan to typowy gażnik jak w każdym starszym modelu samochodu japońskiego koncernu-podciśnienia i elektronika-30minut regulacji i nie tylko.Nigdy nie położył mnie na kolana.
... Wszystko da się naprawić, trzeba tylko chcieć!.. Święte Słowa! Szukam informacji o CC700 jak sprawdzić sondę Lambda w Cieniasie - jednoprzewodową? Gdzieś kiedyś przemknęła mi taka informacja, ale nie pamiętam gdzie i jak to się robi. Ponoć sprawa jest prosta, a chciałbym to zrobić w warunkach garażowych. Dodam, że jakieś przyrządy i mierniki mam....
W roczniku 1995 były fabrycznie stosowane gaźniki Japońskie Aisan sterowane elektronicznie, oraz jeszcze gaźniki FOS Łódź sterowanie mechanicznie. Gaźnik Aisan jest bardzo ciężki w regulacji i posiada wiele wężyków do różnych czujniczków, minimalne uszkodzenie któregoś z wężyków powoduje złą pracę silnika. Według mnie sprawdź szczelność wszelakich wężyków,...
Sprawdź przewody podciśnieniowe.Przeczyść czujnik położenia wału korbowego jak nic nie da to regulacja gaźnika - pompki przyspieszonego biegu jałowego.
no i sprawa sie wyjasnila...wymienilem gaznik i teraz bzyka jak pszczoleczka :D koszt takiej przyjemnosci 150 gaznik + 20 wymiana i regulacja :] niebo a ziemia.polecam wszystkim ktorzy mimo wielu drobnych napraw i wielu domyslow nadal maja problemy...pozdro :D
Przy gaźniku jest śrubka do regulacji szybkich wolnych obrotów na ssaniu.
Aisan podobno jest gażnikiem "idealnym"-podobno tak słyszałem,japończycy wiedzą co robią:) A teraz na poważnie ten gażnik wymaga częstych przeglądów ,szczególnie wężyki które sie przecierają,spadająitp.poza tym trzeba sprawdzić czy po wyciągnięciu ssania górna przepustnica zamyka (mysle że wiesz o tym że po wyciągnieciu ssania trzeba wcisnąć pedał gazy...
Kup sobie 4mb przewodu gumowego 3,2mm ( bodajże) i wymień wszystkie przewody podciśnieniowe. Potem reszta sprawdzania i regulacje.
gaźnik Aisan czy Weber ? Aisan to ten większy z dużą ilością przewodów podciśnieniowych, Weber to ten mniejszy.
aisan to upierdliwy gaznik, sami nie dacie rady, lepiej podjechać do mechanika na sprawdzenie i ewentualną regulacje
Ten typ gaźnika jest niestety trochę niewdzięczny ze względu na mechaniczne sterowanie ssaniem. Napisz dokładnie kiedy masz kłopoty z zapalaniem i jaka wtedy jest temp silnika i w jaki sposób zapalasz auto (co robisz z dźwignią ssania i z gazem) Zobacz też w dziale Instrukcje Samochody instrukcję dotyczącą gaźnika AISAN. Jest tam opis działania i sposób...
Cinquecento 700 z gaźnikiem Aisan japońskim jest trudne w ustawieniu regulacji, po za tym jest bardzo skomplikowany . Nie wiem czy sobie sam poradzisz bez fachowca . W tych gaźnikach jak coś nawali , a jest szereg czujników podciśnieniowych , to sterownik przestawia go w tryb awaryjny tak żeby można było kontynuować jazdę do najbliższego serwisu czy...
Witam Dziękuje za rady bo auto hula po tej wymianie,co prawda pojawił sie problem z odpalaniem na zimnym silniku ale to pewnie gaźnik do regulacji. Temat zamykam Pozdrawiam
a moze to walek ? u mojego kolegi po 3 latach szklanki sa zawsze do wymiany i walek tez bo krzywki się "deformuja" juz 3 razy wymieniane :) nie -to napewno nie to Aisan wymaga regulacji co jakis czas itd
Zdjąć chwyt powietrza do gaźnika . Widać przepustnice ssania .Włączyć ssanie ,przepustnica powinna całkowicie zamknąć przelot gaźnika.Uruchomić silnik,przepustnica powinna lekko się uchylić .Po osiągnięciu przez silnik temperatury + 15°C następuje dalsze uchylenie przepustnicy.Przy temperaturze silnika +55°C następuje całkowite otwarcie przepustnicy...
sprawdz zasilanie elektrozaworu wolnych obrotow czarna kostka na gazniku zasilanie 12v po stacyjce jesli jest ok to pozostaje regulacja gaznika a instrukcja jak to zrobic to pare kartek a4 powinna byc dostepna gdzies w necie niestety mam tylko orginalna wersje papierowa i nie mam jak jej wrzucic na forum
Ja bym jednak radził wyregulować ten gaźnik i zawory - co prawda nie ten samochód ale fiat 126 el którym jeżdżę też srał się z jazdą jak piszesz + lubiał zdechnąć i palił dużo. Po tych zabiegach spokój do następnej regulacji :P
To cc jest po remoncie silnika i regulacji gaźnika (bo to aisan) i występuje brak mocy na 4 biegu-mechanik powiedział żebym sie przygotował na wymianę katalizatora, a i prędkość spadła dość znacznie. Poza tym to dobry mechanik, przynajmniej jedyny który nigdy nie próbował mnie naciągnąć na nieistniejącą usterkę i naprawdę można mu zaufać. Osobiście...
hmm wiem ze powodów mnóstwo ale już większą część powymieniałem i sam do tego dosżłem bo mechaniki to dupy wołowe i nic nie wiedzą muszę jechać jutro zmierzyć kompresję w cylindrach ostatnia szansa co do spalania dużego możliwe popychacze lub pierścień ale lepiej żeby nie to wolę lepiej już zapłacić za regulację ponowną gaźnika :) narka.
Czy to jest gaźnik Aisan, elektroniczny czy jakiś zwykły ?? do CC jest mnustwo danych sam ściągnąlem całą książkę, najlepiej zrób foto gażnika lub miejsca gdzie brakuje śrubki
witam, widze że są tu różne zdania co do wymiany gaźnika AISAN na FOS. Osobiście mam cc, był z gaźnikiem AISAN, autko ma na obecną chwile przejechane 175 tyś. przy 173 tys. AISAN mi padł, autko nie chciało zapalać, spalanie paliwa było w granicach 12-14L/100km. Zrobiłem zmiane na Gaźnik FOS. Wystarczyło mi tylko to ze miałem FOS-a z kolektorem ssącym...
Witam. Przeczytałem wątki z cc700 w których występuje dość często problem z saniem, które zalewa silnik itp. Ale ja mam taki główny problem że ssania nie ma w ogóle. Może opiszę po kolei i ktoś będzie w stanie mi pomóc. Rocznik 97, stan 58tyś km, gaźnik (tak tak:)) Aisan. Zaczeło się od tego że przy wymianie świec złamałem termozawór trójdrożny (100zł...
ja kiedys mialem cc na aisanie.tez myslalem nad wymiana jego na webera ale tak naprawde to koszt tak8iej zabawy przekroczyl by wartosc auta.takze nie polecam.bardziej bym proponowal poszukac magika ktory sie podejmie regulacji tego gaznika.mi wymienili wszystkie przewody podcisnieniowe i prawde mowiac problem zniknal.rada:znalesc mechanika ktory go...
witam, jestem tutaj nowy. Mam nadzieje ze temat założyłem w odpowiednim dziale. Mój problem dotyczy Cinquecento z roku 1996. Gdy go zakupiłem zamontowany był gaźnik Aisan(elektryczny?), postanowiłem go zmienić i aktualnie mam Webbera. Po wymianie był jakiś czas spokój, później się zaczęło, w czasie jazdy, autem zaczęło szarpać i gasł, szukałem gdzie...
Witam Przewód, który pokazałeś powinien być podłączony do gaźnika w tym miejscu http://obrazki.elektroda.net/48_12259875... nr 12. Jest to jak pokazałeś na fotografii dolny przewód z części nr 7 http://obrazki.elektroda.net/49_12259882... Znajduje się on z prawej strony gaźnika patrząc od przodu pojazdu ( jest tam utrudniony dostęp ) w okolicach...
Dzień dobry :) Chciałbym zasięgnąć porady ekspertów a niewątpliwie (o czym już nie raz się przekonałem) na tym forum tacy na pewno są. Mam do regeneracji parownik w wózku widłowym Toyota. Parownik to AISAN MODEL-C. Wózek mimo że posiada całkowicie nowy układ zapłonowy oraz gaźnik po regeneracji, potrafi czasem ciężko palić (zwłaszcza gdy jest rozgrzany,...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam nie jestem znawca mechaniki aut wiec chciałem sie poradzić tych wlaśnie którzy są w tym obeznani. Mój problem polega na tym, opisze całą historie mojego kłopoty. Kupiłem dziewczynie cinkola by objeździła sie po 1 miesiącu auto zaczęło chodzić na wysokich obrotach i spalało 10l na niecałe 80km, poszedłem do kumpla który jest mechanikiem i doszliśmy...
Zaraz pod maską masz silniczek krokowy zobacz czy nie spadły z niego przewody podciśnieniowe (2 wejściowe z nadgaźnika i 2 wyjściowe do układów samego Aisana) lub są przetarte. Do regulacji "falowania" obrotów na biegu jałowym służy śruba reg. za gaźnikiem a przed wentylatorem (oczywiście przy gaźniku, po osiągnięciu temperatury około 30*C i jeszcze...
http://www.centomania.pl/fotosy_manuale/... Na tym manualu nie zaznaczono tego co najważniejsze, mianowicie, śruba nr. 9 to śruba, którą reguluje się obroty biegu jałowego (BJ), zaś nr. 10 służy do regulacji przyśpieszonego biegu jałowego (PBJ). Powodzenia przy regulacji, mnie osobiście udało się wyregulować gaźnik wraz ze ssaniem. Teraz...
Jeśli ten cinquecento jest z 96 to napewno masz japoński gaźnik - AISAN. A jeśli masz Aisana i dzieje się z nim coś niedobrego to już Ci współczuje. Moja rada - znajdź mechanika, który naprawia tylko i wyłącznie gaźniki. Do zwykłego mechanika nie masz nawet po co jechać, serwis fiata też sobie podaruj. To jest zbyt skomplikowane by to zrozumieć... Nie...
Prawdopodobna przyczyna to źle wyregulowany Korektor biegu jałowego. Są 2 śrubki do regulacji. Na biegu jałowym pokręć śrubką (tą usytuowaną niżej)tak aby zwiększyć obroty np: do 1200, natomiast śrubką (usytuowaną wyżej) ustawiasz obroty ok900. Wykonujesz jazdę testową, jeżeli się nic nie zmieniło to powtarzasz całość do skutku. (być może będzie trzeba...
No ale skoro nie ma sondy to nie wyskakuje jakiś kod błędu, jakaś kontrolka? Komputer powinien zasygnalizować brak sygnału z sondy. A może nie? No w każdym razie jeśli dobór mieszanki jest sterowany elektronicznie to sonda musi być... Miras, ale jak działa ten 'gaźnik'? Skoro jest sterowany elektronicznie to nie ma co w nim regulować, a jednak mówisz...
Witam!!! Wczorajj mnie wzięła holera.Rano odpaliłem autko pojechałem do szkoły ,wróciłem, zgasiłem.Za ok 2 godinki chciałem ponownie odpalić-wsiadam kręce, kręce i nic.Tak jakby załapywał ale to się dławi to muli i gaśnie.W końcu po jakimś czasie odpalił.Mysle sobie chwilowa słabość.Mam gaźnik Aisan więc ssanie automat .No i jade i jade na tym ssaniu...
http://obrazki.elektroda.net/29_12370283... Witam wasz wszystkich Zakupiłem cytryne 700 z gazem 12.07.2008. z przebiegiem 127 000 km silnik z gaźnikiem aisan, butla w kole zapasowym 30 litrów . Mam w tej chwili zroboione 140 000 km , więc dużo. O co mi chodzi pali mi 5 litrów gazu na 100 przy 80km/h,ale jest jeden haczyk jak widzi podjazdy...
Witam. Proponuję rozpocząć od zdemontowania instalacji gazowej - silnik jest zaprojektowany do jazdy na benzynie o LO >=95. Następnie kompleksowe czyszczenie gaźnika i regulacja np. wg książki K. Trzeciaka. Sam jeżdzę CC z Aisanem, ma juz 13 lat i chodzi jak złoto. rura idealnie czysta (husteczka biała posostaje biała) spalanie na trasie 3,5 w mieście...
witam czy moze ktos ma aisana i moglby sprawdzic u siebie jakie jest polozenie ciegna po wyciagnieciu ssania ?? bo u mnie jest problem tego typu ze ssanie wyciaga sie zbyt mocno i dysza w gazniku zamyka sie calkowicie i samochod nie odpala na ssaniu ...... ustawienia linki ssania nic nie daja po wyciagnieciu ssania i dodaniu gazu przy odpalaniu przepustnica...
regulacja gaźnik aisan gaźnik aisan cinquecento regulacja regulacja aisan
sprężarka wyłącza sterowanie renault zasilacz liniowy regulowany
olympus aparat projektor rzutnik
Wyświetlacz nie działa w orbitreku Kettler Satura - przyczyny i rozwiązania Whirlpool AWD/D 41105 – czerwony klucz po włączeniu, blokada drzwi, elektrozamek