Jak dla mnie to masz padnięty akumulator.
Chyba to nie woda lecz słaby akumulator.
13.8V to jest żadne ładowanie - albo masz uszkodzony miernik, albo akumulator ma zwarcie którejś celi. Znajdź kogoś kto z całą pewnością określi czy ładowanie jest prawidłowe - ma mieć od 13.9 do 14.4V. Elektrolit nie może wyciekać przez odpowietrzniki, najprawdopodobniej akumulator będzie już na śmietnik.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
Ja stawiam na alternator, wynikiem czego było rozładowanie akumulatora.
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
Który rok tej astry :?:
Raczej tak, mozesz zdjac sama maskownice i zobaczyc co i jak ale chyba musisz sciagnac caly bok
W autodacie podano 55Ah
To może wymień akumulator!
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
W przypadku braku poboru prądu odłącz na noc akumulator. Rano sprawdź czy odpali.
Dostałeś podpowiedź, sprawdziłeś połączenia akumulatora i masy?
Prawdopodobnie po prostu padł akumulator.
Sprawdź masę stag-a pewnie przy akumulatorze podpięta.
Tak radio jest przypisane do auta więc kod jest nie potrzebny po wymianę akumulatora. Pewnie tam siedzi CD30. Dopiero po włożeniu innego radia są problemy.
Po prostu zmierz miernikiem po prostu napięcie akumulatora podczas usterki .
Najpierw zatankuj paliwo
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Nie ma komunikacji , więc nie odpala tutaj jest problem , a nie w akumulatorze.
Witam. Miałem podobny problem w asterce 1.4 z 93r. Zaświeciła się kontrolka ład. więc zawiozłem alternator do pomiarów i wyszło że jest ok. Założyłem i ładowanie wróciło do normy. Po jakimś czasie powtórka z rozrywki ale kontrolka nie świeciła, podobnie jak u Ciebie na drodze wszystko powoli przygasało, tracił moc aż wreszcie padł. Po sholowaniu i naład....
Mostek prostowniczy do wymiany
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
W mojej Asterce różnie rozładowywał się akumulator, raz przez noc i na rano nie było prądu, a czasami np. na parkingu w pracy i po 8 godzinach znowu nie było prądu. Szukałem nawet w stacyjce, radio wywaliłem, aż kiedyś zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki lekko zaczęła się żarzyć kontrolka od ładowania aku, no i trafiłem. Okazało się, że jedna dioda...
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Obok akumulatora znajdziesz złącze(wtyczkę ) Tam pomierz.
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
A czy kasują ci się np zapisane stacje radiowe?
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
No i co teraz oczekujesz od ludzi z forum? Że ktoś manetke Ci sprawdzi i akumulator naladuje czy jak?
Odpalałeś na kable przy rozładowanym akumulatorze?
Po pierwsze, nie na kostkach, a połączenia lutowane lub zaciskane. Po drugie, bezpiecznik jak najbliżej miejsca gdzie podłączasz zasilanie. Po trzecie, nie montujesz żadnych zapalniczek, tylko gniazda zapalniczki. I to też pewnie nie. Inaczej wygląda gniazdo zapalniczki, inaczej zwykłe gniazdo przyłączeniowe. Choć i w jedno i w drugie można wpinać różne...
Słaby akumulator.
Nie masz ładowania każdy akumulator klęknie przez to, załóż nowe klemy.
Alternator jest jak najbardziej w porządku. A gotowanie aku świadczy w tym przypadku o jego niesprawności - jest już po prostu wyeksploatowany.
Akumulator zawsze jak największy A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany
Idź sobie naładuj akumulator i wszystko się naprawi.
Jakie masz radio?? Jeśli SCxxx to po wpisaniu kodu powinieneś przytrzymać przez chwilę klawisz "AS" aż do "piknięcia" w głośnikach (na włączonym zapłonie)... Pozdrawiam!
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Sprawdziłem kable, sygnały są, A zasilanie jest? Skoro tak, to nie ma potrzeby podłączenia pod akumulator.
sprwdz mase samocodu
Witam, mam problem: auto Astra H Twintop. W sumie to bardziej pytanie. Na teorię, akumulator rozładowany do zera, jak odpalę na kable, ładowanie 12.8. Po zgaszeniu już go nie odpalę. Akumulator, czy szukać zwarcia?
Witam. Ja w swoim mam Centre standard 55Ah 460A i już dwa lata dzielnie mi służy bez najmniejszego problemu. Więc z tych co podałeś podobny jest AKUMULATOR CENTRA STANDARD 50AH 450A Dodano po 2 A stary aku właściwie jaki masz?
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Proste. Rozbudowanych systemów CA nie należy używać przy niepracującym silniku. Stara zasada.
Proszę sprawdzić szczelność w ukladzie paliwowym.
Wszystko w porządku nic nie kombinuj
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Wspomaganie ciągnie sporo prądu (bezpiecznik 60A 'dzięki Elektrit') i załączane jest dopiero po wykryciu ładowania , a jeśli jego brak to wyłącza się chroniąc akumulator.
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
Alternator można dostać za 50-100 zł na złomie. Szkoda akumulatora.
Odpinaj śmiało zresetuje się tylko zegar i ew pamięć szyb ... Z silnikiem i immobiliserem nic się nie stanie ..
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
hmm kiedys bylem w sklepie u typka ktory sprzedaje akumulatory i tylko akumulatory i powiedzial ze nie jest "zdrowo" wymieniac akumulator na wiekszy amperaż a jak juz to o 5Ah. PS: zobacz w katalogach na ile max moze pozwolic sobie twoj model auta
Dokładniej po 11 minutach , radio i zapłon muszą być włączone - i nic nie naciskamy cierpliwie czekamy na - - - -. Następna próba czekasz 2x dłużej etc. Naciska się samo AS bez TP. A cała instrukcja obsługi po polsku jest we właściwym dziale na elektrodzie.
55Ah i będzie gites.
Sprawdź, czy przewód przy klemie nie jest uszkodzony, nadłamany bądź czy druty nie popękały.
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Ten "popiół" to po prostu siarczan ołowiu, produkt reakcji elektrolitu (kwas siarkowy) z ołowiem elektrody. Elektrolit nie powinien wydostawać się z wnętrza baterii, ale czasem odrobina... Powierzchnię akumulatora przetrzeć wilgotną szmatką z kurzu i ew. pozostałości elektrolitu, czopy biegunów oczyścić mechanicznie z osadów (dość delikatnie, aby nie...
Sprawdz ładowanie akumulatora.
W każdym samochodzie miałem akumulator o pojemności około 30% większej niż zalecana i nigdy nie musiałem doładowywać - wóz z założenie ma być samowystarczalny ;) Każdy z akumulatorów wytrzymał co najmniej 5 lat. W astrze, o której wspomniałem, zamontowany był w chwili zakupu akumulator o pojemności 35% większej od zalecanej - przetrwał u mnie 3 lata,...
Akumulator.
To tak jak wyżej napisałem.
Ładowanie 14-9-15V to zdecydowanie za dużo, Skończysz akumulator.
Tak. Posiada kod. Nie pisz bzdur. CD400 nie jest kodowane tylko logowane. Dodano po 26 Chciałbym odłączyć akumulator od samochodu Możesz odłączyć bez problemów.
To jest możliwe. Akumulator mógł być " przeładowywany" i może być po nim. Radzę sprawdż napięcie ładowania w aucie czy nie poleciał regulator nap. Oczywiście jak już uda Ci się jakoś odpalić samochód. Dodano po 1 To jest możliwe. Akumulator mógł być " przeładowywany" i może być po nim. Radzę sprawdż napięcie ładowania w aucie czy nie poleciał regulator...
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Możesz zmierzyć bezpośrednio na akumulatorze
Podłącz go do akumulatora, będzie zapie........ jak szalony
Witam wszystkich forumowiczów.Ostatnio w swojej asterce 1.7 tdi Isuzu włożyłem drugi silnik....Odpala i chodzi elegancko,ogolnie wszystko jest ok poza jednym mankamentem...coś mi ciągle rozładowuje akumulator... Samochód postoi około 3-4 godzin i aku jest kompletnie rozładowany tak ze nawet nie odpale samochodu ...Dodam jeszcze ze dzieje sie to nawet...
czy ktoś mógłby mnie oświecić jaki powinien być akumulator w astrze 1 1.7 td z 97 roku? ile amper itp?
Po co wąz od termostatu biegłby pod akumulator?
Zprawdz bezpieczniki i zasilanie. Najczesciej to dodatkowe przewody podpięte do akumulatora.
A nie wyciagałeś akumulatora przypadkiem? Lubi sie to rozprogramować.
Witam, planuję zacząć remont mojej Astry G 2.0 DTL i na samym początku mam problem, mianowicie nie posiadam żadnych kodów do auta, wiem że po odłączeniu zasilania kasowany jest kod zabezpieczający radio, czy jeszcze coś jest kasowane i potrzebne mi będą jakieś kody? I jak wygląda sprawa z elektronicznym podnoszeniem szyb? W książce serwisowej jest napisane,...
Wymieniłem akumulator
Do radia, radio poprosi o kod po wyjęciu akumulatora
Tak, zwiększony pobór prądu, lub słabiutki już akumulator.
Nie ma znaczenia, nie musisz odłączać akumulatora.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Mnie staje przy niższej prędkości , nie przejmuj się!!! Akumulator!!!
Hejka sorry że tak długo nie odpowiadałem , astra pojechała bo klient nie chce wymieniać akumulatora więc sobie odpuściłem skoro już ma problem z zapłaceniem za akumulator.
Mogą jeszcze braż żaróweczki koło lusterek w daszkach przeciwsłonecznych
Elektromagnes do wymiany albo zgnita nakrętka mocująca przewód z akumulatora.
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
Jeśli podłączyli najpierw masę akumulatora a później +. Ale to rzadkie przypadki. Sprawdź czy jest zasilanie i masy na ECU. Może coś pokombinowali z bezpiecznikami.
Wymieniałem akumulator w swojej zielonej Astrze. Radio przez to chyba się zakodowało. Nie można go włączyć, a na wyświetlaczu widnieje napis "safe" Co zrobic żebym zwnów mógł słuchać swojego radia??? dzięki.pozdrawiam
Bezpieczniki sprawdzone, jasne! wentylator mogę sprawdzić podpinając go bezpośrednio do akumulatora?
Witam. Sadze,ze przywieraja microswiche na panelu sterujecym.pozd.
Zasada jest prosta, jeśli nie ma ładowania to nie będzie wspomagania . Taka jest logika wspomagania, nie pobierać prądu z nieładowanego akumulatora.
Tą masę masz na przednim pasie, blisko akumulatora, a Ty gdzieś pod tapicerkami szukasz...
Jest jeszcze sprawa porannych spadków temperatury zwykle rano temperatura spada bardziej jak w nocy.
Sprawdź ładowanie akumulatora
Sprawdż akumulator.
Nie odpala ani na gazie ani na benzynie. Kręcę kręcę... i nawet mam wrażenie że za chwilę złapie, ale nie... i tak aż do spompowania akumulatora :(.
W takim oplu błąd można skasować tylko testerem, sam nie zniknie . Jak odłączysz akumulator i poczekasz chwilę to nie powinno nic złapać.
aster akumulator aster kontrolka akumulator wymiana akumulator aster
programator ajawe transformator halogenowy zmienne pralka blokada polar
Brzęczący wiatrak procesora w komputerze - co robić? Oznaczenie wyłącznika różnicowoprądowego dla kabli dwużyłowych w mieszkaniu