To akumulator bezobsługowy.
Nie ma potrzeby otwierania korków. To akumulator bezobsługowy.
To w zasadzie akumulator bezobsługowy. Korek służy jedynie do uzupełniania wody destylowanej. Kiedy czas ją uzupełnić? Będziesz o tym wiedzieć jak oczko zrobi się białe bo z elektrolitu ta woda odparuje. Miłego korzystania.
Ten akumulator jest bezobsługowy to tak łatwo go nie otworzysz. Ładuj go prądem 1/10 pojemności przez ok 12h i nie będzie problemu z gotowaniem się akumulatora.
Obecna zima jest niezbyt przyjazna dla akumulatorów. Czy to jest już bardziej do wymiany czy tylko naładować i nic takiego ? "Obecna" zima to nie zima. 20, 30 lat temu... to były zimy, i auta jeździły ;-) Po prostu naładuj akumulator i sam się przekonasz. Ważne jest, aby przy ładowaniu utrzymywać odpowiednie parametry - nie przekroczyć prądu, nie przekroczyć...
Ładowanie prawidłowe 13,4V. Ładowanie nieprawidłowe . Jak to z tym jest, czy montując te korki i uzupełniając w razie potrzeby wodę destylowana przedłużę żywotność akumulatora czy to tylko mit? Mit...
Co do przydatno ści twojego aukumulatora to można powiedzeieć że nadaje się do wymiany. Odno snie ładowania jest zasada że zkumulatory ładuje się prądem nie większym niż 10% "mocy" np. 45 Ah prąd ładowania nie większy niż 4,5 A itd. W czasie ładowania powinny być otwarte lub lekko odkręcone (jeżeli nie jest to akumulator bezobsługowy) korki w ceu odprowadzenie...
Miałem taki akumulator, tylko bez korków. Wg instrukcji: Czarny akumulator nadaje się do użytku. Biały/żółty - akumulator na śmietnik, bo jest za mało elektrolitu, a nie uzupełnisz, bo to akumulator bezobsługowy. A na zdjęciu widać odkręcane korki.
Twój akumulator bezobsługowy, zapewne ma listwę z korkami, tylko pod naklejką. Akumulatory bezobsługowe ładujemy do 14,7V a obsługowe do ok. 15,5V -16V Standardowo ładujemy 10h prądem 0,1Q. Jeżeli prąd ładowania jest mniejszy, to czas możemy wydłużyć.
Zainteresowałem się prostownikiem EST-305 12V 15A firmy Stef-Pol. W instrukcji jest napisane żeby przed rozpoczęciem ładowania odkręcić korki akumulatora i dolać wody destylowanej. JAKIE KORKI? Akumulator mam bezobsługowy... Producent nie wie że obsługowych akumulatorów do aut osobowych już prawie nie ma?
HAHAHAHA Akumulator bezobsługowy :D Nic nie dolejesz, chyba że chcesz wstawiać korki :)
co do stosowania antymonu w akumulatorach to nie stosuje się go w bezobsługowych, natomiast w tradycyjnych akumulatorach z korkami czyli głównie akumulatory do ciężarówek czy traktorów zawartość antymonu została obniżona poniżej 3,5%. Pozdrawiam
Pierwsze pytanie - akumulator ma napięcie znamionowe 6 czy 12 V? Jaką pojemność znamionową ma akumulator? Akumulator jest z korkami i ma właściwy poziom elektrolitu, czy to wariant bezobsługowy? Ładowarkę "z Lidla" kolega przetestuje na sprawnym samochodowym akumulatorze o znacznej pojemności znamionowej, tj. 45 do 60 Ah. Generalnie im więcej kolega...
Może to jest akumulator - bezobsługowy? Po prostu naładuj go prostownikiem i będzie ok.
Nie łatwiej otworzyć całe wieczko wszystkich korków? Wystarczy podważyć.
Zasadnicze pytanie jakie powinno tu paść, to czym ten akumulator był ładowany. Akumulator jako bezobsługowy nie ma możliwości otwarcia korków, ale posiada odpowietrzniki w pokrywie korków (sama pokrywa jest zgrzana i nie da się jej zdjąć).
Hmm, czyli uważasz, że ten akumulator z fotki #12 ma korki pod naklejkami? a opis, że bezobsługowy to czysty kit ? Każdy ma, tylko czasami tak skutecznie przyklejone że bez zniszczenia nie da się otworzyć.
Rzeczywiście stara futura się otwierała ale od ok. 5 lat już nie. To, że są korki nie przesądza bo tak naprawdę bezobsługowy akumulator to taki, w którym zastosowano inną konstrukcję płyt (niższe), przez co nad nimi znajduje się większy zapas elektrolitu. Zdarza się, że producenci stosują stare skrzynki z korkami, a mimo to akumulatory są bezobsługowe.
Panowie, a może nakierujecie mnie czym może być spowodowany fakt, że akumulator Forse 65Ah 640A w lokalnym sklepie występuje jako obsługowy (odkręcane korki) i bezobsługowy (brak dostępu do cel)? Cena ta sama, bo 320 zł. Czy może chodzić o to, że jeden jest ołowiowo-kwasowy, a drugi wapniowo-wapniowy? I przede wszystkim, który wybrać?
Byłem u mechanika. Akumulator jest bezobsługowy dlatego nie musiałem odkręcać korków podczas ładowania. Zamówiłem nowy bo stary nadaje sie juz tylko na złom - coś w nim opadło(zapomniałem nazwy). Jeszcze raz dzięki, wszystkiego dobrego.
Nie sądzę aby Francuzi instalowali w autach akumulatory żelowe. :) A tak na poważnie większość nowoczesnych akumulatorów jest bezobsługowa... czyli mają pozaklejane korki ładną naklejką. Dopasuj akumulator pod względem wymiarów i prądu rozruchowego.
On na pewno już jest naładowany i nie wiem czy lekko nie przeładowany ale nie przejmuj się, wielkiej krzywdy mu nie zrobiłeś. Naładowanie jest jak występuje silne gazowanie (zakładając prąd z okolicy C0,1). W przypadku akumulatora bezobsługowego (bez korków) po przyłożeniu ucha słychać bulgotanie.
Witam. Jeżeli jest korek, to nie jest bez obsługowy, a jezeli jest bez obsługowy, to nie może być korka. Bez obsługowy jest hermetyczny. Przeczytaj ten link, szczególnie ostatni akapit "Co z tego wynika" http://www.akumulator.pl/aktualnosci/art...
Wcześniej auto zapalało bez najmniejszego problemu. Ostatnio akumulator rozładowałem światłami że na drugi dzień rozrusznik nie kręcił i odpaliłem auto przez kable. Jesli po takiej akcji chcesz jeszcze używać akumulatora to trzeba go było porządnie prostownikiem naładować. Akumulator podpiąłem pod zasilacz nastawiony na 1,7A. Szok, po paru godzinach...
14.4V a 16.8V to dość różne wartości. Jak to możliwe że producenci tak różnie podają wartości ładowania? Wg mnie to jest niedoprecyzowanie jakiego typu akumulatora tyczy się dana wartość i jakich warunków. 14,4V ładujemy akumulatory bezobsługowe (bez korków) lub obsługowe z korkami w przypadku kiedy ich nie odkręcamy i nie chcemy dolewać wody destylowanej....
i należałoby dodać że każdy akumulator nowy w sklepie jest w fabryce suchoładowany a przed sprzedażą zalany elektrolitem z ,,beczki'' :D a te ze sloganem reklamowym ,,bezobsługowy'' też maja korki tylko pod klapką a laicy się podniecają że mają lepszy akumulator bo ,,bezobsługowy panie, nic nie trzeba robić jak kiedyś'' :D ,ubaw po pachy.
Bo to bezobsługowy akumulator. Jeżeli nie był długotrwale "gotowany", to poziom elektrolitu nie powinien się znacząco zmienić. Korki prawdopodobnie są wciskane.
14,4V to dobra wartość dla akumulatorów bezobsługowych (CaCa, Ag itp.). Akumulatory do ciągników są obsługowe, ale trzeba podrążyć czy mają płyty jak dawniej z antymonem indu czy czy tylko pozostały obudowy z korkami, a środek jest bezobsługowy. Jeśli Autor ma pewność, że używa akumulator bezobsługowy (płyty z dodatkiem wapnia lub srebra) to nie powinien...
Akumulator 12 V kwasowo-ołowiowy, wapniowy (CaCa) 45 Ah, napisane "bezobsługowy", ale ma korki. Gęstość elektrolitu po naładowaniu ok. 1,20 g/cm3. Podejrzewałem zasiarczenie, ale odkryłem, że od nowości (bo nie dolewałem) ma nalane znacznie wyżej maksimum (chyba z 1 cm powyżej). Mógłbym odgazować nadmiar wody, gdybym wiedział, że za dużo dolano wody. Nie...
Ja mam prostownik 12V, który, odłączony do akumulatora, daje napięcie od 7 do 12V (oczywiście zależnie od ustawienia potencjometru). 7V też naładuje. Sprawdzone. Też się dziwiłem. Z tego wniosek, że napięcie ładowania jest rzeczą drugorzędną. Mało który prostownik dostarcza stałego napięcia, a tylko takie można mierzyć woltomierzem prądu stałego -...
>Kazdy akumulator ktory jest bezobslugowy ma dostep do cel i nalezy >kontrolowac poziom elektrolitu - to nie na tym polega bezobslugowosc. Tylko jak się dostać do tych cel? Próbowałem na wszystkie sposoby oderwać to wieczko z góry, ale mi się nie udało - wygina się, deformuje i mimo tego nie drgnie. NIE KAŻDY akumulator ma dostęp do cel, są te z ograniczoną...
Jak wygląda sprawa korków w akumulatorze bezobsługowym ? Podobno w są ale nie wiem czy we wszystkich
Patrony,jak można w akumulatorze bezobsługowym zmierzyć gęstość elektrolitu,skoro w nim nie ma elektrolitu????Podejrzewam,że kupując akumulator sprzedawca zrobił cię w "bambuko" i tylko tak ci powiedział,żeby namówić cię do sprzedaży.Przed kupnem akumulatora warto zapoznać się jak powinien on wyglądac,bowiem,wbrew pozorom nie jest to taka prosta sprawa...
Mam całkowicie rozładowany akumulator bezobsługowy. Rozładował się przez załączający się wentylator w czasie postoju. W obsługowych wiem, że trzeba odkręcic korki, sprawdzić płyn. A tu nie wiem na co zwrócic uwagę. po ładowaniu około 2 godziny zrobił się ciepły. Jak go naładować?
Właśnie chyba ten mniejszy, bo wiem, że pojemność i prąd rozruchu miał sporo mniejszy niż zaleca Opel (720A/75Ah). Z tego co czytam w internecie jest to jakiś akumulator bezobsługowy i nie ma dostępu do cel? Nie ma na nim tych odkręcanych korków.
Korki do cel są zawsze. Zasłonięte dekielkiem np. na stałe, zaklejone naklejką lub zabezpieczone w inny sposób, żeby tam nie otwierać !!! Temat został założony z powodu czarnego oczka w akumulatorze. Rozbrajając akumulator w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu naruszając jego obudowę mija się z celem. Należy dokonać pomiarów napięcia ładowania w pojeździe...
Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego wg instrukcji producentów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego wynosi 14,4V - 15V - z otwartymi korkami wynosi 15,6 - 16,8V (potrzeba dolewania wody destylowanej do uzupelnienia poziomu) Przy napięciu akumulatora 14,4V i poborze prądu 0,4A po dwóch godzinach akumulator jest naładowany. Alternator...
12 mΩ to jeszcze całkiem użyteczna wartość 12 mΩ to dobry wynik ale dla akumulatora motocyklowego o pojemności 7-10 Ah. Przy takiej rezystancji mamy prąd rozruchowy na poziomie 250 A. Przy 300 A napięcie spadnie poniżej 9 V, dodając do tego spadki napięcia na zaciskach i przewodach mamy bardzo prawdopodobny "zwis"/restart elektroniki. nie...
https://www.farmer.pl/technika-rolnicza/... Tutaj są inne rady niż ogólnie Napiecie do 15.6v A co z akumulatorem "bezobsługowym"? Proces ładowania powinniśmy rozłożyć na dwa etapy, w pierwszym ładujemy prądem odpowiadającym 1/4 pojemności (np. dla 80 Ah to 20A), przez równe 20 h. Następnie zmniejszamy prąd...
Poziomu elektrolitu nie sprawdzę, bo trzeba usuwać pewnie naklejki albo rozklejać górę. Szkoda mi gwarancji. Poza tym jakiś czas temu była kłótnia na temat akumulatorów bezobsługowych, tzn że bezobsługowe mają korki itp. Okazuje się że nie zawsze. Moje poprzednie Futury, mimo że były identyczne i z podobnego okresu czas- jedna miała korki pod pokrywką,...
Ja mam Centrę Futurę, wprawdzie nie 70Ah tylko 45Ah i bez problemu można do niej dolać wody. Pod naklejką z napisem "bezobsługowy" jest pokrywka z korkami do cel.
Niestety, nie powiedział mi, że należy wyjąć zaślepki odpowietrzające akumulator. Eksploatowałem już kilka akumulatorów i nigdy nie wyjmowałem żadnych zaślepek . Tzw. korki mają przecież niewielkie otwory przez które gaz ma możliwość ujścia . Teraz baterie są produkowane jako szczelne ? :cry:
W dołączonym oprogramowaniu system monitorował te akumulatory, mówił jakie, kiedy coś było nie tak. Mało tego - czasami były to AKKU "z korkami" nie bezobsługowe i podawał - w którym trzeba było ingerować (czytaj dolać wody destylowanej).
Widziałem napis. Ale uznałem że skoro są korki to nie jest to aku. bezobsługowy, więc zajrzałem :D. Jesteście pewni żeby nie dolewać wody destylowanej? W środku jest fest sucho. Z drugiej strony akumulator działa. Przepraszam za infantylne pytania, pierwszy raz w życiu doktoryzuje się na ten temat:).
Skoro była fabryczna naklejka, nie należało jej zrywać. W wypadku kłopotów z akumulatorem należało oddać nienaruszony na reklamację. Pomijam brak konieczności dolewania do akumulatora wody. Ubytek jakoś został spowodowany, na pewno nie z winy akumulatora. Zatem reklamacja słusznie odrzucona. Tłumaczenie: akumulator jet bezobsługowy gdzie nas o tym nikt...
Dla referencji rozwierciłem kilka dni temu starą 10-letnią Futurę i przyznam, że poziom elektrolitu był w normie. Raz mi się zdarzyło, że w padniętym akumulatorze innego producenta niby bezobsługowym pod naklejką były normalne korki, niestety okazało się, że jedna z cel wyglądała już gorzej i dolanie wody destylowanej na niewiele się zdało, ale przeważnie...
Uzupełniać można tylko te które mają korki, natomiast jeżeli rzeczywiście nie masz elektrolitu tzn że ładowanie jest zbyt wysokie i raczej nie ma możliwości jego uratowania.P A kto tobie mówił że ta centra nie ma korków i jest bezobsługowa. Jeśli oczko jest białe to dolej wody destylowanej. w centrach zamiast korków (nakrętek ) jest cała listwa którą...
W dzisiejszych czasach każdy nazwijmy to " tradycyjny" akumulator jest zarówno bezobsługowy jak i obsługowy jednocześnie. Brzy absurdalnie ale tak jest. Bezobsługowy ponieważ producent zakłada jego żywotność np. 2-3 lata bez ingerencji i co najważniejsze byś sobie krzywdy nie zrobił i nie podał o odszkodowanie. A jak wyparuje elektrolit i akumulator...
Mam dziwny akumulator 45Ah w hybrydzie. Ma on rok z małą górką i od początku jest jakiś dziwny. Gdy samochód stoi (zimą w ogóle stoi) ładuję go ładowaką Victron IP65 5A. Napięcie dochodzi do 13,1 V i gdy go obciążę prądem 0,7A w ciągu kilku minut spada do 12,2V i potem przez > 5 godzin do 12,06. Dalej nie sprawdzałem bo musiałem iść spać ale spróbuję...
Kolego gimak masz rację nie ma możliwości dolania czy sprawdzenia elektrolitu bez ingerencji ale otworek wentylacyjny musi być. Ja istnienia istnienia otworków wentylacyjnych nigdy nie negowałem. One istniały również w akumulatorach pseudo bezobsługowych, w których dostęp do korków broniła tylko nalepka i ewentualna utrata gwarancji związana z jej...
Też mam akumulator Centry (tylko nie wiem czy Futury), niby bezobsługowy, ale w instrukcji pisze, że trzeba okresowo kontrolować poziom elektrolitu i ewentualnie go uzupełniać. Pokrywkę z korkami do ogniw zasłaniała nalepka z napisem że jest bezobsługowy. Jak go otwarłem po dwóch latach, to na dzień dobry wlałem tylko 1 litr wody destylowanej.
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
To zrób odczep na 12,5V będziesz mógł podpinać mostek jak Ci wygodnie. Nie piszesz jakie akumulatory chcesz ładować, jakim prądem i do jakiego napięcia. Akumulator ładujesz do napięcia 14,5 V (bezobsługowy) lub do 15,2 V tradycyjny z wykręcanymi korkami i dolewaniem wody w celu uzupełnienia poziomu elektrolitu.
Z pomieszczeniem.powiedziałeś zbyt ogólnie ja dokonczylem. Co do kwasiaków mokrych zwyklych ( mie mówie o głaskaniu typu rozładowania do 12v i doładowanie wtedy taak cykli bedzie sporo ) Zobacz że on celuje w 3 Kwh na dobe czyli potrzeba minimum magazynu 3.6Kwh czyli 2x150Ah na 24V. I to jest na STYK. ( DOD100% )-- czyli brak pogody. Co do kwasów pancernych...
Po zakupie naczytałem się masę negatywnych opinii na jej temat, sprowadzających się do konkluzji, że lepiej kupić najtańszą, zwykłą Centrę niż Futurę. Jak się okazało, opinie nadawały się do podtarcia. Na podstawie swojego sporego doświadczenia z akumulatorami różnych marek i typów mogę powiedzieć jedno: to wszystko jedna wielka loteria – zależy...
Skoro wątek dotyczy budowy prymitywnego prostownika z regulacją prądu za pomocą odczepów na transformatorze, to nie rozumiem po co dalej ciągniesz wątek o nowoczesnych akumulatorach AGM czy innych "bezobsługowych". Jak tak dalej pójdzie to zjedziesz na LiON'y. Trzymajmy się tematu, czyli #1: " Prostownik w pełnym tego słowa znaczeniu - cztery diody,...
prądu nie pobiera, ponieważ to jest plastikowa przezroczysta wkładka z plexi z oczkiem, która na końcu ma dwie kulki zamknięte w środku (ale są dziurki na dostęp elektrolitu) na ogół - zieloną i czerwoną. I ta wkładka ma około 3-4 cm i sięga do elektrolitu w którym te kulki pływają i od gęstości elektrolitu zależy która jest wyżej jeśli jest ok to zielona,...
Witam Mam trochę głupie pytanie ale wole spytać niż coś popsuć :) Otóż: Posiadam akumulator bezobsługowy 35Ah 12V Firmy Delkor i chciałbym w nim dolać wody destylowanej. Jednakże akumulator nie ma korków ino pod naklejką jest na środkowej celi jakby taki korek wciskany. Jest tylko 1. (Plastikowy tak jakby głębiej włożony) I moje pytanie czy to jest...
Niby bezobsługowy ale pewnie pod naklejką są korki. To CENTRA FUTURA 77AH ale musiałbym sprawdzić, żeby się upewnić.
Definicja słowa bezobsługowy w akumulatorach jest całkiem inna niż w słowniku. Ma normalne korki od góry (6 sztuk) więc po ich odkręceni widziałem, że płytki w dwóch skrajnych gniazdach były nad powierzchnią wody a zasada jakiej nauczyłem się przed laty jest taka, że płytki muszą być zanurzone w wodzie :) Więc dolałem tyle aby było na równi mniej więcej...
To znaczy że ileś było a skoro było jej mniej jak powinno to : -część płyt nie pracowała (powyżej poziomu) -elektrolit był zagęszczony, więc odsiarczanie było dużo mniej wydajne Wielokrotnie pisano w podobnych tematach, że poprawnie eksploatowany akumulator bezobsługowy nie traci tyle wody by po 6 latach lub wcześniej trzeba ją dolewać. Sam to sprawdziłem...
Nie chodzi o to, że źle wygląda bo szmatka przykryła jego krawędzie. Akumulatory tej marki, obsługowe jaki i bezobsługowe są po prostu niskiej jakości, o czym przekonałem się nie raz. Zwykle po upływie roku od zakupu padają. Jak naładujesz, to następnego dnia trup, albo przy większym obciążeniu pada po kilku sekundach. Stare Awiny były już lepsze. Teraz...
Jeśli chodzi o akumulatory to należy zwracać uwagę na trzy sprawy: -Sklep - jeśli ruch jest mały a sprzedawcom nie chce się ładować zalanych elektrolitem akumulatorów co dwa trzy miesiące (dotyczy szczególnie bezobsługowych zalewanych fabrycznie ). Taki akumulator można po zakupie oddać na złom (na pewno stracił kilkadziesiąt !!! procent pojemności...
Firmy zazwyczaj nie są zainteresowane przyjęciem dodatkowych akumulatorów, przyjmują 1:1 bo muszą. Korki zazwyczaj są tak skonstruowane by dało się je odkręcić monetą, niekiedy są korki, które się podważa i wyjmuje, a nie odkręca (zazwyczaj razem po 6).
Witam. Ostrzegam to co napisze jest wysoce ryzykowne i niebezpieczne proszę tego nie robić! Ale jak pisze to jednak się da. Wiele akumulatorów SLI - to te zwykłe z korkami lub zwane bezobsługowymi mającymi jeden wspólny kanał do odprowadzenia gazów. To ten "tradycyjny" w nich podczas pracy jednak występuje zjawisko gazowania (akumulator gazuje podczas...
Po kolei: 1. Przy prawidłowym ładowaniu ilości wydzielanego wodoru z akumulatora 12V o pojemności 100Ah są minimalne. 2. Korki w akumulatorach, szczególnie wszelkiego rodzaju "bezobsługowych", sa zrobione w taki sposób, że kwas nie może się z akumulatora wylać. 3. Bardziej obawiałbym się pożaru spowodowanego niedogaszonym petem niż wybuchu wodoru. O...
Gdy gazowanie przebiega przy niskim prądzie, poniżej 1A nie jest szkodliwe i nie powoduje uszkodzenia akumulatora, a jedynie ubytek wody, która należy uzupełnić. Pełna zgoda, jeżeli chodzi o akumulatory w których to można zrobić - akumulatory z dostępem do cel.Problem zaczyna się wtedy, jak nie ma możliwości sprawdzenia poziomu elektrolitu w celach,...
Należy odpowiedzieć na pytanie co znaczy "akumulator bezobsługowy"?! Akumulator bezobsługowy to taki który spełnia normę o bezobsługowości. A norma ta określa ilość zużycia wody w % w określonym czasie oraz samorozładowanie akumulatora w % i w czasie. Oczywiście w normie są podane wartości które normalnemu urzytkownikowi są nie potrzebne. Ubytek wody...
A to niespodzianka :) W moim żelowym korków nie mogłem znaleźć :P W każdym razie w żelowym koreczki nie są potrzebne - jest to akumulator bezobsługowy ;)
Witajcie Mam pytanie odnośnie tego akumulatora. Jak wygląda sprawa bezobsługowości tego akumulatora? Czy faktycznie jest tak skonstruowany że nie ma potrzeby nic z nim robić tylko eksploatować ? Od niedawna jestem posiadaczem takiego akumulatora model CA530 i bardzo mnie ta kwestia interesuje. Poprzedni jaki miałem, niby był bezobsługowy a jednak wymagał...
Dołączam się do wątku. Mam już druga Varte Silver 100Ah. Pierwsza padła idealnie po 2 latach po gwarancji. Miałem szczęście bo udało się zaprzyjaźnionemu sprzedawcy załatwić mi wymianę gwarancyjną na nowy. Nowy właśnie ma 2 lata i dokładnie to samo. Do wymiany. Oczywiście napięcia ładowania sprawdzone i poprawne. Nigdy wiecej ścierwa pt. VARTA. Zonie...
Mam takie problem dotyczące akumulator Delkor 12V 35Ah 270A Akumulator jest bezobsługowy posiada wskaźnik naladowania oraz jest naładowany do 12,50V Otórz problem polega na tym, że jest on naładowany do 12,50V a oczko naładowania na pierwszy żut oka jest czarne. Jak przyświecę tam do niego latarką jest coś zielonego ok 4cm w głąb. otórz moje pytanie:...
witam Mam akumulator MAXIS MX08-742680 12V 74AH 680A (EN), tak zwany bez obsługowy (nie ma korków do dolewania wody destylowanej) przy jakich parametrach powinienem go ładować? z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witam serdecznie, czy akumulator EXIDE Classic EC551 wymaga uzupełniania elektrolitu? Pytam bo nie widać korków, ale akumulator nie ma też "zielonego oczka". Jeśli należy kontrolować i uzupełniać poziom elektrolitu, to jak należy dostać się do korków? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Grzegorz.
Jeżeli chcę dostęp do elektrolitu to widać mnie jest to potrzebne. O dziwo wszyscy ci co głoszą że distęp nie potrzebny oceniają żywotność aku góra na 5 lat i tak im się sprawdza. U mnie aku żyją 8 lat lub dłużej. W wiercenie i dobieranie korków nie mam się ochoty bawić a zdziwił byś się gdybyś zajrzał do tych bezobsługowych z których niby nic nie ucieka...
Mit gęstości polega na tym, że fabrycznie nowy akumulator ma nadwyżkę wody w elektrolicie, gdyż z założenia jest bezobsługowy i wody nie można uzupełnić tak jak w starych akumulatorach z wykręcanymi korkami. W trakcie ekspolatacji wody ubuwa (normalne zjawisko), więc ten naddatek jest zużywany. Dążąc do uzyskania większej gęstości (tam nazanej jako...
Jak masz akumulator zwykłego typu (nie AGM) to nawet jeśli jest "bezobsługowy" to powinien dać się rozebrać. Najczęściej korki w celach są połączone z taką listwą, która zazwyczaj jest zaklejona nalepką producenta. Wystarczy ją podważyć śrubokrętem i powinna wyskoczyć. Co do problemów z ładowaniem to zapewne wina regulatora skoro nie ma innych objawów.
Genialne. Zwykły bo można zajrzeć a ten nie zwykły. To jaki według ciebie. Pytałem o technologię wykonania. Technologia wykonania czyli co? Wapniowy, wapniowo srebrowy, hybrydowy czy może o elektrolit chodzi, AGM albo żelowy czy jeszcze jakiś inny, np. spiralny? Napisałem zwykły czyli jak to uściślił kol. galad -zwykły kwasiak , który w odróżnieniu...
Centra Plus również ma dostępne korki, mimo tego, że jest sygnowany napisem BEZOBSŁUGOWY :) Wystarczy przeciąć nalepkę na górze akumulatora i mamy tam plastikową klapkę, którą trzeba delikatnie podważyć śrubokrętem :) Tu należy podwadzić(tu gdzie strzałka): http://obrazki.elektroda.pl/6208577100_1... A ujrzymy taki widok: http://obrazki.elektroda.pl/1794461600_1...
Sprawdź poziom, nie zaszkodzi. Nazwa bezobsługowy znaczy, że nie ma potrzeby sprawdzania elektrolitu. Wydaje mi się, że para wodna wędruje labiryntem, w którym powinna się skroplić i w postaci wody wrócić do akumulatora. To pobożne życzenie producenta. Ja raz w roku (przed zimą) otwieram akku i sprawdzam poziom elektrolitu. Zazwyczaj już widać płyty......
Chyba, że wcześniej zacznie mocno gazować w celach. Poniżej 14.4V gazowanie? Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wykręceniu korków na czas ładowania W akumulatorze bezobsługowym? Kolego z całym szacunkiem, ale jak nie masz o czymś pojęcia, to nie pisz.
No tak dolać wody destylowanej, ale jak?? nie ma korków na wierzchu a wieczko jest na stałe sklejone z obudową, zresztą jest to tzw. bezobsługowy i zamknięty... więc co mam dziurkę wywiercić ???
Ładowane były ładowarką impulsową, od innego urządzenia co prawda i napięcie ładowania wynosiło 14V, a 0,4V doładowywałem prostownikiem. prądy ładowania zawsze ustalały się na bezpiecznym poziomie nie przekraczającym 1/10 pojemności. Skoro są bezobsługowe to po co te korki?
Prawda jest pośrodku Napięcie ładowania zależy od rodzaju , typu akumulatora oraz temperatury otoczenia. W samochodach z systemem Start-Stop są akumulatory AGM https://obrazki.elektroda.pl/5285515900_... Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego zwykłego wg instrukcji producentów akumulatorów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego...
Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego wg instrukcji producentów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego wynosi 14,4V - 15V - z otwartymi korkami wynosi 15,6 - 16,8V (potrzeba dolewania wody destylowanej do uzupelnienia poziomu) Jak już robisz automat, to sobie ustaw na 14,4V i masz do dwóch typów akumulatorów. Nie ma co przesadzać, lepiej...
bada też gęstość elektrolitu. Poważnie? W jakich aku. W większości (bezobsługowe) nie ma takiej możliwości. Wiercą otwory do cel? A też tacy sa - mozesz mi nie wierzyc, ale nadal w uzyciu sa akumulatory kwasowe z korkami.
Witam. Kupilem akumulator bezobslugowy kwasowy bez korków. Kurier przewiózł go prowdopodobnie na leżąco na jednym boku. Akumulator ma zaslepki w odpowietrznikach, więc nic się nie wylało. Czy elektrolit ma szanse przelać się tak, ze w najwyzej położonej celi będzie brakować, czy można go postawić do gory dnem dla wyrownania poziomu, pozniej na plecy...
W tym artykule pisze że w trybie cyklicznym akumulator w zimie może mieć 15,6V i nic się nie stanie.Jeżeli chodzi o mnie to kupuje tylko akumulatory z korkami ponieważ można uzupełnić braki wodą destylowaną.Kwasu przecież nie ubywa.Te bezobsługowe są takie same tylko bez możliwości dolewania wody.
Aby naładować akumulator musisz mieć prostownik. Zakładam ,że masz . Podłączasz zacisk prostownika (+)plus do (+)akumulatora (-)minus do (-)akumulatora. Nie pomyl zacisków. Jeśli akumulator ma korki to należy je odkręcić (uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną[nie inną] do poziomu max na wskaźniku ,jeśli jest bezobsługowy no to nic nie zrobisz....
LEDy mimo że są bardziej wydajne od tradycyjnych źródeł światła swojej mocy też potrzebują. 10m powiadasz? Zwykły samochodowy akumulator o pojemności 60-80Ah najlepiej w wersji tzw. bezobsługowej (brak korków do wlewania elektrolitu). Lepszy byłby AGM ze względu na możliwość głębokiego rozładowania ale cena o wiele większa. Pokaż jaką masz tą taśmę...
Nie żebym się czepiał, ale: http://www.akumulatory.auto.pl/porady.ht... No i wyraźnie pisze, że często "bezobsługowy" to chwyt reklamowy. Są ukryte korki przez które można uzupełnić wodę. Z tym, że użytkownicy zachwyceni, że mają "bezobsługowy" tym się nie przejmują i akumulator jest do wymiany po 2-3 latach zamiast po 5-6. Sam taki miałem, nie pamiętam...
Witam, posiadam polski akumulator firmy YAK ARTICA 74 Ah. Chciałem sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie go uzupełnić. Nie jest to stricte bezobsługowy akumulator, posiada on po bokach dwa otwory, przez której jak się naciśnie bok akumulatora słychać syczenie. Zakładam więc, że po prawie 3 latach używania konieczne jest dolanie do niego wody. Akumulator...
Pozwolę sobie też wtrącić swoje 3 grosze jako początkujący, bo od jakiegoś czasu jako amator zajmuję się kwestią akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Sam jeszcze nie tak dawno temu bałem się wyższych napięć podczas ładowania, jednak to nie napięcie a przepływający prąd powoduje gazowanie elektrolitu. Poniżej wstawiam filmik który nagrałem podczas ładowania...
Osobiście polecam Tople (czerwoną). w styczniu 5 lat jej minie, kilka razy rozładowałem do końca przypadkiem, czasami w zimie auto i 5 dni stoi nie odpalane na mrozie i do dziś chodzi jak trzeba. Taka moja rada- nie kupuj bezobsługowych tzn kup taki który ma korki aby ewentualnie dolać mu wodę. Bezobsługowe są tak zaprojektowane aby wytrzymały taki...
Stosowałem ten sposób z powodzeniem, nie grozi żadnymi groźnymi konsekwencjami, pod warunkiem, że ładowarka ma ograniczenie napięcia do 14,4V. Tu masz układ. Trafo wystarczy na ok. 50W/20V, prad ładowania jest ograniczony poczatkowo żarówką (która świeci i pokazuje, że ładowanie jest w toku), a kiedy akumulator osiagnie 14,4V, to układ "pulsuje", daje...
no dokładnie jak kolega wyżej napisał... ja choc nie w samochodzie ale w skuterze miałem podobnie tyle że to była żyleta akumulator bo kiedys nie mialem o ładowaniu zielonego pojęcia i podłączyłem pod co mialem prad ładowania w p***u za duzy i zapomnialem o nim i sie ladowal 2 dni gdy odlaczylem to jeszcze przez 2 min sie gotował ale nic nie ciekneło...
Cześć! Czy prostownik automatyczny firmy Einhell (model 22), który ma możliwość ustawienia ładowania w trybie automatycznym, cały czas pobiera tyle samo prądu podczas ładowania? Chodzi mi o to, że z tyłu na obudowie jest napisane, że moc tego prostownika wynosi 262W, tylko nie wiem, czy zużywa on tyle energii cały czas podczas ładowania akumulatora,...
Witam nie moge odkrecic korków bo to akumulator bezobslugowy wiec nie moge tego sprawdzic ...dziekuje za pomoc i pozdrawiam
(at)sq3evp ale jak będę opcją z gwiazdka lądował zwykły bez korków akumulator gdy na dworze jest ciepło to go wygotuje z wody? Bo instrukcja definitywnie zakazuje Z gwiazdką tylko agm oraz bezobsługowe Oraz zwykle w minusowej temp Ale zwykły nie agm który jest bez korków nie jest bezobsługowy? Jak miałem taki stary z korkami to lądowałem takim starym...
Mile widziane wypowiedzi osób, które sprzedają akumulatory Spotkałeś się z przekupką na targu, która mówiła, że ma towar nieświeży? Ja we wszystkich swoich powozach przy wymianie akumulatora przechodziłem na Centrę. Przy wyborze konkretnego egzemplarza (modelu) parzyłem, czy jest możliwość sprawdzania i uzupełniania elektrolitu. Wcześniej była to Futura,...
akumulator bezobsługowy bezobsługowy akumulator akumulator korki
silniczek krokowy civic czujnik poziomu tonera czarny ekran lenovo laptop
Zmywarka nie włącza się, brak wyświetlania - co robić? Mercedes V-Klasse 447: Problem z tylnymi kierunkowskazami LED