Tam były akumulatory z odkręcanymi korkami. Teraz też niektóre mają. Jeżeli w Twoim ich brak , to ładujesz tak jakby były korki, prostownikiem automatycznym ( najlepiej ) .
Witam. Jeżeli jest korek, to nie jest bez obsługowy, a jezeli jest bez obsługowy, to nie może być korka. Bez obsługowy jest hermetyczny. Przeczytaj ten link, szczególnie ostatni akapit "Co z tego wynika" http://www.akumulator.pl/aktualnosci/art...
Akademia ładowalogii nie będzie miała końca. Zatem zapytam. Czy podczas jazdy samochodem zadajesz sobie takie pytanie? A wówczas w pewnych okolicznościach akumulator pochłania czasem i 20 A (zależnie od wielkości i okoliczności). Pomijam taki drobiazg, że coraz mniej akumulatorów ma możliwość odkręcania tych korków. Problem polega na odpowiednim ładowaniu...
Ten akumulator jest bezobsługowy to tak łatwo go nie otworzysz. Ładuj go prądem 1/10 pojemności przez ok 12h i nie będzie problemu z gotowaniem się akumulatora.
Czy w akumulatorze kozak są korki?
Jeżeli akumulator ma korki i można uzupełniać wodę jest jak najbardziej obsługowym, dlatego często spotykam się z pustymi bo od momentu zakupu nikt do niego nie zagląda sugerując się właśnie napisem bez obsługowy, a takimi są tylko klejone z oczkiem naładowania.P
Obecna zima jest niezbyt przyjazna dla akumulatorów. Czy to jest już bardziej do wymiany czy tylko naładować i nic takiego ? "Obecna" zima to nie zima. 20, 30 lat temu... to były zimy, i auta jeździły ;-) Po prostu naładuj akumulator i sam się przekonasz. Ważne jest, aby przy ładowaniu utrzymywać odpowiednie parametry - nie przekroczyć prądu, nie przekroczyć...
Jenox classic robił z korkami , ale po co ci te korki odkręcane, jeśli będzie potrzeba dolania wody to i tak już po akumulatorze jest do wymiany. I jeszcze Autopart ma korki.
Zakupiem akumulator Banner z serii Starting Bull...obsługowy-pod naklejką są korki do kontroli elektrolitu.
Nie ma potrzeby otwierania korków. To akumulator bezobsługowy.
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
Ktoś te korki celowo zeszlifował nie wyjmując akumulatora z samochodu. Po co? To wie tylko autor pomysłu.
co do stosowania antymonu w akumulatorach to nie stosuje się go w bezobsługowych, natomiast w tradycyjnych akumulatorach z korkami czyli głównie akumulatory do ciężarówek czy traktorów zawartość antymonu została obniżona poniżej 3,5%. Pozdrawiam
Nie, nie to staruszek było sympatyczne. Ja mówiłem o tym płukaniu i ładowaniu, jakbyś się nudził. To się robiło w latach 80-tych, kiedy zdobycie nowego akumulatora, czy opon było jak wygrana w Totka. Wtedy akumulatory miały wykręcane korki. Ale wycinałem też otwór w pokrywie akumulatora jak zrobiła się przerwa w ołowianym mostku między celami. Otwór...
Jeżeli korki mają otworki w akumulatorze to przeważnie w naszym klimacie zawsze wydziela on opary a ich ilość zależy od temperatury kwasu...
Przecież masz korki jak w zwykłym akumulatorze... zresztą jest to zwykły akumulator, tylko elektrolit uwięziony we włóknie szklanym.
No jeszcze ważna sprawa przy tym radzieckim prostowniku wypada odkręcić korki akumulatora których w większości nowych akumulatorów nie masz albo utrudniony dostęp.
Nawet nie napisałeś jakiego typu jest akumulator i jakie są objawy jego usterki. Większość obecnie produkowanych akumulatorów nie posiada możliwości kontroli poziomu elektrolitu w celach bo korków nie ma.
No wlasnie tak myslalem, ale probowalem podwazac delikatnie i nie idzie. Trzeba na brutala:| Moze ktos wie czy nie uszkodze tego dziadostwa.. To sa chyba tak zwane akumulatory bezobslugowe ktore maja te korki zabudowane. Bo sa jeszcze takie, ktore sa calkowicie hermetyczne. I pytanie: czy te "pol-bezobslugowe" mozna ladowac bezodkrecania korkow.. Ostatni...
Miałem taki akumulator, tylko bez korków. Wg instrukcji: Czarny akumulator nadaje się do użytku. Biały/żółty - akumulator na śmietnik, bo jest za mało elektrolitu, a nie uzupełnisz, bo to akumulator bezobsługowy. A na zdjęciu widać odkręcane korki.
Albo akumulator jest wybitnie kiepski, albo za krótko ładowałeś, albo jest jeszcze jedno, sprawdź poziom elektrolitu, jeśli jest to akumulator z 6 ma korkami.
Nie mam korków w akumulatorze.
Jak dla mnie to kwiecień 2008 rok. Wybicie pod korkiem 5 celi.
Kable sprawne bo podmieniałem na drugie jeśli chodzi o te odpalanie też tak robiłem a z akumulatorami jest nie tak bo po ładowaniu niby jest prąd a gdy spróbuję zakręcić to napięcie tak spada że klakson nawet nie działa a podczas ładowania akumulatorów odkręciłem korki to w dwóch celach ciecz nawet nie bombelkowała jak w innych więc obstawiam że akumulatory...
Ale kto napisał że ten 8 letni akumulator był w jakikolwiek sposób regenerowany? On jest sprawny i odpala 20 letniego mondeo mk3 bez zająknięcia. Czy umycie i odkurzenie samochodu też klasyfikuje go jako produkt regenerowany? Wydruku nie mam jak zrobić bo tester mam bez drukarki. Wynik to aku sprawny. Dokładnych procentowych wartości nie podam bo robiłem...
ja mam podobną sytuacje, otworzyłem swój akumulator, odkręciłem korki a tam sucho. wydaje mi się że tak nie powinno być, mam 300A akumulator, 6 celowy. Czyli ja rozumiem to tak, wodą destylowaną zalać tak żeby nie było widać tych 'harmonijek' ?
Pamiętajmy że wykładnikiem naładowania jest gęstość elektrolitu a nie nasze pobożne życzenia. Wszystko fajnie, tylko jak w akumulatorze nie mamy korków i wszystko zaklejone to nam pozostają ...pobożne życzenia.
Kolego kris2 - na pytanie czy w czasie ładowania akumulatora odkręcać korki, odpowiem pytaniem - czy w samochodzie jak alternator ładuje akumulator korki są odkręcone?. Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem (prądnicą)? - tylko tym, że alternator ładuje przy stałej wartości napięcia 14.2-14.4V przy którym nie powinno dochodzić...
Z w pełni naładowanym akumulatorem masz dużą szansę, pod warunkiem że będziesz jechał a nie stal w korkach.
To w zasadzie akumulator bezobsługowy. Korek służy jedynie do uzupełniania wody destylowanej. Kiedy czas ją uzupełnić? Będziesz o tym wiedzieć jak oczko zrobi się białe bo z elektrolitu ta woda odparuje. Miłego korzystania.
14.4V a 16.8V to dość różne wartości. Jak to możliwe że producenci tak różnie podają wartości ładowania? Wg mnie to jest niedoprecyzowanie jakiego typu akumulatora tyczy się dana wartość i jakich warunków. 14,4V ładujemy akumulatory bezobsługowe (bez korków) lub obsługowe z korkami w przypadku kiedy ich nie odkręcamy i nie chcemy dolewać wody destylowanej....
Te korki pod pokrywką w Excellu są zintegrowane z pokrywą jako jeden element. Każdego korka z osobna odkręcać nie można, ale można otworzyć wszystkie cele przez zdjęcie pokrywy razem z korkami. Jednak otwarcie cel wymaga odklejenia lub przecięcia naklejki na pokrywie - prawdopodobnie może to mieć wpływ na utratę gwarancji. Odkręcane pojedyncze korki...
Ja ogólnie zachęcam kupować akumulatory z korkami, wtedy szybko można sprawdzić (samemu) czy reklamacja została dobrze rozpatrzona: https://www.youtube.com/watch?v=end8brVh...
Też miałem akumulator 60Ah, w którym fabrycznie brakowało wody. Dolać nie szło bo nie było korków. Tydzień po gwarancji, nie mogłem uruchomić silnika. Pomyślałem, że i tak na złom, więc wywierciłem otwory dolałem wody i naładowałem. Użytkowałem go jeszcze 6 lat. Oczywiście Rw miał już dużo większą, pojemność mniejszą niż nominalna, ale bez problemu...
Zainteresowałem się prostownikiem EST-305 12V 15A firmy Stef-Pol. W instrukcji jest napisane żeby przed rozpoczęciem ładowania odkręcić korki akumulatora i dolać wody destylowanej. JAKIE KORKI? Akumulator mam bezobsługowy... Producent nie wie że obsługowych akumulatorów do aut osobowych już prawie nie ma? Producent słusznie instruuje. Akumulatory z...
Tylko dlaczego ta kontrolka jest ŻÓŁTA? To na pewno dotyczy akumulatora? Może płyn w chłodnicy? Nie znam Audi, ale w Mercedesie klient dolał wody w akumulatorze po same korki, a żółta kontrolka dalej świeciła... :)
Jeśli to akumulator kwasowy to MUSI mieć korki, są one najczęściej schowane pod pokrywką. Jeśli to akumulator żelowy to korków nie znajdziesz. Nieprawda, każdy akumulator żelowy również ma gumowe korki... :cry: Rzecz w tym, iż są one często (b. starannie) zasłonięte elementem obudowy.
Klientowi wybuchł akumulator w domu. Jak go sprawdziłem, już po wszystkim, to się okazało, że był już całkowicie zużyty (opad masy czynnej). Zapewne było już zwarcie. Nie lubię akumulatorów bez korków. Nagrałem filmik. https://www.youtube.com/watch?v=3rn_kuw0...
Jeśli pojazd nie będzie przez dłuższy czas używany, a parkowany jest w pomieszczeniu nieogrzewanym należy akumulator wymontować i przechowywać go w w pomieszczeniu o plusowej temperaturze. Fachowcy zalecają podładowywać akumulator np. raz na miesiąc, sprawdzoną i odpowiednią ładowarką do posiadanego akumulatora. Korki cel akumulatora podczas ładowania...
Jeśli akumulator ma korki to możesz sprawdzić aerometrem gęstość elektrolitu w każdej celi. Akumulator najprawdopodobniej do wymiany.
Pierwsze pytanie - akumulator ma napięcie znamionowe 6 czy 12 V? Jaką pojemność znamionową ma akumulator? Akumulator jest z korkami i ma właściwy poziom elektrolitu, czy to wariant bezobsługowy? Ładowarkę "z Lidla" kolega przetestuje na sprawnym samochodowym akumulatorze o znacznej pojemności znamionowej, tj. 45 do 60 Ah. Generalnie im więcej kolega...
Czy w tym akumulatorze są korki ? Czy elektrolit jest przeźroczysty w każdej celi ? Czy auto miało jakąś awarię i było na warsztacie ? Mechanicy wolą na rozruszniku wjeżdżać na warsztat niż szukać chętnych do wpychania.
Nie wiem jak obecnie to wygląda, ale z trzy lata temu kupiłem w Centrze akumulator z korkami (tylko taki chciałem), był to Centa Standard
A jakby poczytał o akumulatorach kwasowych, to by wiedział. Napięcie 14.4V oznacza, że akumulator naładował się do 85% pojemności znamionowej. Akumulatory z elektrolitem ciekłym powinny być ładowane do prawie 16V żeby osiągnąć 100% pojemności, czyli rozpuścić siarczany na płytach. Niestety od napięcia 14.4V zachodzi proces elektrolizy wody. O ile w...
Akumulator z korkami zalewowymi, czy hermetyczny? ( z monowieczkiem)
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
Wg moich doświadczeń nie jest do użytku, zostawiłem parę razy długo nieładowane i poszły na złom, nie byłem w stanie wymusić na nich poboru prądu, rozbierałem, dolewałem wody dest ale nie pomogło. Choć takich efektów nie miałem. Możesz odkryć wszystkie korki i próbować ładować sprawdzjąc co się dzieje, czy się grzeje i jaki pobiera prąd ładowania.
Ładowanie prawidłowe 13,4V. Ładowanie nieprawidłowe . Jak to z tym jest, czy montując te korki i uzupełniając w razie potrzeby wodę destylowana przedłużę żywotność akumulatora czy to tylko mit? Mit...
Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle). Taka moja uwaga dodatkowa. Jeżeli występuje gazowanie, to występuje elektroliza...
Już ci pisałem że to nie korek a zawór. Kiedyś akumulatory służyły długo bo raz na tydzień się do kościoła jeździło. A dzisiaj to nawet do sklepu który jest 50 m dalej trzeba auto odpalić. Inna sprawa że akumulator tej wielkości kosztował trochę ponad średnią krajową. Więc jak dzisiaj kupisz akumulator za 4000 zł to też ci potrzeba tyle samo. Ewentualnie...
Witam Zrób stabilizator LM7812 z trzema diodami między GND stabilizatora a masą. Diody skierowane Anodami do masy. Na wyjściu uzyskasz napięcie około 13.8V i to wystarczy. Akumulator może być podłączony do takiego układu non stop bez ryzyka uszkodzenia. Jeśli jest to akumulator z korkami to od czasu do czasu trzeba sprawdzić poziom elektrolitu i dolać...
Co za temat. Ile lat ma akumulator. Obsługowy czy nie ?(są korki do cel (6) czy nie ma?) Może Ci coś prąd bierze na postoju. Ustawiasz miernik na ampery sciągasz klemę i wpinasz się w szereg. Masz jakieś alarmy, immobilajsery ekstra? Ładowanie jak najbardziej jest ok. Tylko naciąg paska trzeba sprawdzić. Jeżeli wykręcasz metalową śrubę z aluminium to...
Miałem EXIDA który przeżył trzy takie reanimacje i auto poszło na złom z działającym akumulatorem. Podstawa to wymontowanie z samochodu i pozwolenie na spokojne odmarznięcie w ciepłym pomieszczeniu. Potem jak elektrolit będzie płynny ładowanie powoli małym prądem. Następnie w miarę odzyskiwania napięcia (mniej więcej jak odzyska 30 % naładowania 11,5-12V...
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Witam. Wskazówka na amperomierzu w miarę doładowywania akumulatora powinna zbliżać się do 0, jak będzie w twoim prostowniku nie wiem. Całkowicie rozładowany akumulator ładuj małym prądem co najmniej 12 godzin, ja po odkręceniu korków zostawiam na całą noc i jest ok.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia dość częsta przypadłość w Chińskich skuterach. Akumulator to raczej trup ale jeśli jakimś cudem uda Ci się odpalić skuter na tym akumulatorze to zmierz napięcie ładowania na wolnych obrotach oraz na wysokich obrotach (tylko ostrożnie aby skuter nie spadł z stopki centralnej i nie odjechał). Jeśli akumulator...
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
2FC22J3 P Poproszę o rozszyfrowanie daty produkcji. Centra Futura W jaki sposób można sprawdzić ten akumulator? Czy przez urządzenie mierzone jest tylko napięcie spoczynkowe czy również pojemność, Ampery oraz gęstość elektrolitu? Czy ten akumulator ma korki wlewowe czy jest hermetyczny? Dodano po 1 Jest to 2012 rok 06 22? Czy taki akumulator może sprzedawca...
jeszcze inny własnej konstrukcji ze sterowaniem tyrystorowym z regulacją i stabilizacją napięcia i ograniczeniem prądu. I tym ostatnim, oraz zasilaczem warsztatowym naładuję pojedynczą celę. Tak dokładnie można - robiłem testy DC-DC back boos coverter'em i tez mozna. Równoległe mierzyłem miernikiem prad i napięcie ładowanych ogniw i udawało się pobudzić...
Można. Nowoczesne (czyli obecnie produkowane) akumulatory ołowiowe mają szczelne korki, z których kwas. Ie wycieknie nawet, gdy bateria jest skierowana korkami w dół.
Tak naprawde to akumulatory kwasowe niemają ograniczonego ściśle napięcia ładowania. Ważne aby korki były ściągnięte i ciężko jest przekroczyć 17V dla aku 12V z powodu intensywnego gazowania. A co do miernika napięcia i prostownika to koniecznie dodaj kondensatory bo ich nie widać. A przez tętnienia wszystkie proste mierniki głupieją.
Sprzęt pali, trzeba było troszku zmniejszyć przerwę na platynkach i motocykl ładnie zapalił, z prostownika :) teraz tylko kupić jakiś akumulator z korkami
Mocowanie akumulatora w Corsa B za całokształt: -akumulator zamocowany na podszybiu nad którym są kratki przez które się leje woda spłukując z akumulatora kwas co powoduje silną korozję pod akumulatorem. -dostęp do korków w akumulatorze blokuje plastikowa kratka podszybia której zdemontowanie i ponowny montaż trwa dobre kilka minut. -śruba mocująca...
Witam. Kupilem akumulator bezobslugowy kwasowy bez korków. Kurier przewiózł go prowdopodobnie na leżąco na jednym boku. Akumulator ma zaslepki w odpowietrznikach, więc nic się nie wylało. Czy elektrolit ma szanse przelać się tak, ze w najwyzej położonej celi będzie brakować, czy można go postawić do gory dnem dla wyrownania poziomu, pozniej na plecy...
W Mutlu są korki i co to zmienia? :)
Tak gdzieś czytałem że naładowany w 100% akumulator zamarza sporo poniżej -40, a w naładowany w 25% przy -9 stopniach. A te korki rekombinacyjne zakłada się na każdą celę? Jak np. mam 8 akumulatorów i po 3 cele w każdym to potrzebuję 24 korki rekombinacyjne? Jak wygląda sprawa szkodliwości oparów w przypadku ładowania akumulatorów AGM lub kwasowych...
Część takich akumulatorów posiada normalne korki, które znajdują się pod nalepką lub pod dekielkiem zaklejonym nalepką.
Witam Mam pytanie dotyczące akumulatora (tani z korkami do uzupełniania) kwasowo-ołowiowego, czy on jest szczelny? Zamówiłem taki kurierem i po rozpakowaniu (styropian, folie itp) był zroszony kwasem. Czy mogło się tak stać podczas transportu będąc w niewłaściwej pozycji?
Nie sądzę aby Francuzi instalowali w autach akumulatory żelowe. :) A tak na poważnie większość nowoczesnych akumulatorów jest bezobsługowa... czyli mają pozaklejane korki ładną naklejką. Dopasuj akumulator pod względem wymiarów i prądu rozruchowego.
I ciekawe jak ten elektrolit później wlejesz? Przez odpowietrzniki? Nikomu nie każe tak robić a jedynie miałem na celu pokazać, że woda ma którędy odparować. To, że akumulator jest nazwany przez producenta bezobsługowym nie oznacza, że woda z niego nie ubywa. Ubywa tak samo szybko jak w przypadku akumulatora z korkami ale jest problem z jej dolaniem.
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie . Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
Ja mam wytoczone foremki czopów z metalu,oczywiście stożkowe,reszta czyli węgielek bez zmian tylko trzeba bardzo uważać ,korki odkręcone ,akumulator raczej nie po naładowaniu(sprawa wodoru).
Przed podłączeniem nowego - pomiar napięcia ładowania i prądu ładowania. Często jest tak, że elektrolit potrafi zniknąć- wygazować, zostać wylany np w trakcie niewłaściwego przechowywania. Prąd ładowania się zwiększa, następuje mocniejsze gazowanie, opary nie nadążają uchodzić i bum.. Ciekawostka- akumulator w aucie, ciemny plastyk, zaklejone korki....
Witam Chwilę mnie nie było. Mam pytanie czy mogę coś dolać do tych akumulatorów? Bo mają korki serwisowe, po ich poluzowaniu akumulatory zassały powietrze. W środku jest biała maź jak wazelina.
Do zielonego wskazania areometru (do osiągnięcia gęstości elektrolitu). Jako, że nie masz korków w celi to wielką niewiadomą jest ile tam jest elektrolitu i czy nie trzeba go uzupełnić żeby ładowanie było skuteczne. Także już wiesz jaki masz kupić akumulator - z odkręcanymi korkami. Proszę obejrzeć jak najwięcej filmów z tego kanału: https://m.youtube.com/channel/UCbSVXP31l...
Pewnie położył jakiś metal na klemach. Albo może odkręcił korek i sprawdzał poziom elektrolitu, przyświecając sobie zapalniczką (rok 1991, lokalizacja - ciemna piwnica, akumulator 120 Ah, 12V) miał człowiek szczęście że nie był tam sam. Ale teraz ciężko trafić akumulator z takimi korkami.
Akumulatory z zakręcanymi korkami, też miały w korkach odpowietrzenie. Ja swoje akumulatory z tego powodu ładowałem zawsze bez odkręcania korków i odpinaniu akumulatora od instalacji w samochodzie. Ale też mam prostownik (bez automatyki - moja konstrukcja), którym mogę bez obawy przeładowania ładować akumulator nawet przez tydzień i który najczęściej...
Testowałem jeszcze aku motocyklowe sucho-ładowane. Te mają korki i można w nich uzupełniać wodę (elektrolit). Mają matę szklaną pomiędzy płytami i w teorii są odporne na przechył.
Nie martw sie bedzie ok tylko odkreć korki akumulatora pozdrawiam Jacek
Weź jakąś dużą podkładkę lub monetę i spróbuj dokręcić (dopasowuje się lepiej niż płaski wkrętak). Zauważyłem w akumulatorze z identycznie wykonaną obudową i korkami, że korki były słabo dokręcone — stawiają pierwszy opór kiedy korki wystają ponad pokrywę. Następnie można dalej dokręcać aż korki będą lekko zagłębione i wtedy dopiero jest koniec...
Jeśli nie ma co otworzyć (korki) widać producent tak przewidział obsługę, że oprócz ewentualnego doładowania, nic więcej zwykły użytkownik, nie może zrobić.:cry:
Dziś wywierciłem otworki fi14 a akumulatorze +korki fi15 (15x1,5 po 2 PLN z uszczelką) S004007 Bosch i pomiary gęstości elektrolitu. Elektrolit o dziwo wręcz przezroczysty, cele maja wystarczający poziom elektrolitu - . Akumulator po naładowaniu w aucie przebywał około tygodnia od 2 lutego następnie stał w domu do 14 lutego, wróćcie uwagę jak bardzo...
Właściwie to dzisiejsze akumulatory mają odpowietrzniki wiec korków odkrecac nie trzeba.
Eksperyment zakończony niepowodzeniem ale co było tego przyczyną trudno jednoznacznie stwierdzić. Podejrzewam kilka przyczyn: - Zbyt stary akumulator z prawdopodobnie oderwaną jedną celą napięcie oscylowało w granicach 9,5-10V (grzechotało z jednej strony przy wylewaniu); - Stary elektrolit z innego starego akumulatora prawdopodobnie o małym stężeniu,...
Odniosę się do mitu garażowego i instrukcji obsługi. W instrukcji obsługi akumulatora Centra Futura jak byk stało - nie przekraczać napięcia 14,4V, bo dojdzie do spływu masy czynnej. Także są przesłanki do tego by twierdzić, że nie jest to mit garażowy (ukuty w garażu przez głupiego kierowcę i głupich przyjaciół). Wyżej zostało wyjaśnione dlaczego...
Wszystkie akumulatory autopartu i rebrandy mają korki, np. tuborg, bottari i inne
Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód jest na obrotach i nikt z tego powodu nie robi np. specjalnych przerw w jeździe (na rozładowanie) , albo nie...
Na każdym akumulatorze jest informacja o tym jakie jest jego napięcie pracy. Możesz również rozpoznać napięcie po tym ile ma korków akumulator: 6V ma trzy korki (cele) a 12V ma 6 korków Sprawdziłem w Google i chyba były dwie wersje na 12V i na 24V Na 24V w niektórych Ursusach są stosowane rozruszniki, tam są dwa akumulatory 12V i przełącznik 12/24 ale...
Dziwne bo alternator też nie naładuje i nie zapewni tej gęstości a mi akumulator 15 lat służył , w drugim aucie 12 lat , w firmowych około 7 lat. Nikt nie bawił się w jakieś ładowanie czy pomiary . Pozatym jak w nowym akumulatorze bez korków sprawdzić stan elektrolitu ?
Witaj! Nie opisałeś co to za akumulator.Obecne akumulatory są hermetycznie zamknięte i nic nie może cieknąć. JEŚLI MASZ WYKRĘCANE KORKI to sprawdź poziom elektrolitu.Elektrolit ma pokryć płyty. Przy wykręcanych korkach masz możliwość dolania wody destylowanej tak by 2mm było nad płytami.Prostownik ustaw na minimum i ładuj małym prądem. Jak nie będzie...
Popuść korki akumulator ładuj tak długo aż wskazówka na amperomierzu opadnie do poziomu 0 A czyli tak jak na wyłączonym prostowniku
Akumulator z dostępem do korków zalewowych czy hermetyczny?
Coś nie czytasz ze zrozumieniem... Wszyscy pisali: doda min 100V , min 3A. Może być "większa" "lepsza" itp. To prądnica prądu przemiennego identyczna w zasadzie działania jak dynamo rowerowe. Napięcie z niej uzyskiwane zmienia się (i to bardzo, nawet 10-cio krotnie!) w zależności od prędkości obrotowej silnika i od wielkości i rodzaju przyłączonego...
Skoro wątek dotyczy budowy prymitywnego prostownika z regulacją prądu za pomocą odczepów na transformatorze, to nie rozumiem po co dalej ciągniesz wątek o nowoczesnych akumulatorach AGM czy innych "bezobsługowych". Jak tak dalej pójdzie to zjedziesz na LiON'y. Trzymajmy się tematu, czyli #1: " Prostownik w pełnym tego słowa znaczeniu - cztery diody,...
zależy jaki akumulator,czy z monowieczkiem,czy z korkami zalewowymi.
haha poradnik dla samobójców, jakoś mnie nie zabiło a zrobiłem takich akumulatorów dziesiątki jak nie setki. Co do korków pod klapką, wszystko zależy od rodzaju akumulatora. Ten akurat nie miał korków, klapka zgrzana fabrycznie na gorąco. Próbowałem ją oderwać ale bezskutecznie. Lepiej nie ryzykować pęknieciem obudowy.
Wszystkie akumulatory mają dostęp do korków-w razie potrzeby uzupełniam płyny tj. wodą destylowaną.
Odkopuję temat. Temat ładowania w silnikach 168F i 170F nie jest do końca taki prosty. Cewka daje dość duże napięcie ale posiada bardzo małą wydajność prądową - około 800mA. O ile zastosuje się zwykły, kwasowo-ołowiowy akumulator z korkami to może zostać tak jak jest czyli prostownik jednopołówkowy i ładowanie na sztywno. Problem zaczyna się, gdy chcemy...
Witam. Zaś w tych co nie można to trzeba kontrolować proces Taki ciekawy trik - tam dalej w nich jest kanał do odprowadzania gazów. W nich również ubywa wody. Można je ratować. W odpowiednim momencie czasu - byle nie za późno. Wiercić odpowiednie otwory w odpowiednich miejscach i uzupełnić wodę. W tych akumulatorach wewnętrzna obudowa prawie zawsze...
akumulator bezobsługowy korki wywaliło korki korki indukcyjna
atmel 24c64 at90s2313 zamiennik siła elektromagnesu
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Drukarka HP MFP178 - cienie na wydrukach, powielanie treści Radio we wieży gra cicho na maksymalnym podgłośnieniu