Bierzesz cyfrowy miernik - woltomierz, nastawiasz na zakres 20 V lub coś koło tego - zakres ma być większy niż mierzone napięcie. Przystawiasz sondy miernika do ładowarki, włączasz ładowarkę i być może miernik pokaże jakieś napięcie. Jeśli wynik jest poprzedzony znakiem minus, to na masę miernika podany został plus z ładowarki. Jeśli miernik wskaże...
Po włączeniu do obwodu pojawiają się odbiorniki (chociażby procesor w pojeździe), które "zamykają" obwód. Innymi słowy - coś obciąża akumulator chociaż samochód jest nieczynny. To jest właśnie przyczyną spadku napięcia na akumulatorze. Poza tym następuje swego rodzaju rozszerzenie obszaru pozostającego pod napięciem. Takie bierne/pasywne odbiorniki....
Wywalenie immo. Wymień od razu akumulator.
Opcom i carpass 10minut roboty. Często w tych opałach się tak działo , jak był słaby akumulator.
Po zgaszeniu silnika wszystko wyłącz, a posłuży ci jeszcze akumulator...
Pewnie dmuchawa zatarta / przytarta . I przy okazji pewnie się rezystor 1 i 2 biegu tejże dmuchawy spalił. A poza tym słaby akumulator ;)
Prawdopodobnie rozrusznik do regeneracji a dokładniej tuleje . tylko to może być przyczyną nic więcej nie ma w tym aucie skoro masz dobre ładowanie oraz akumulator.
Lampka w bagażniku ma staly plus. Podaj przez bezpiecznik 3A
A jakie napięcie jest podczas pracy mierzone bezpośrednio na alternatorze i na akumulatorze?
Ludzie, autor pyta o stały plus z tyłu auta. Odpowiedź brzmi, musisz przeciągnąć. Zabezpieczając bezpiecznikiem, przy akumulatorze.
Nie włączasz radia i później przycisk as tylko włączasz zapłon i trzymając przycisk as włącza się dopiero radio. Zrób później to samo już po odpaleniu radyjka to będziesz miał wyłączone kodowanie i już nie trzeba będzie wpisywać po odłączeniu akumulatora.
Tak, to radio rozładowuje nadmiernie akumulator, 0,6 A to zbyt dużo.
Witam , Jaki akumulator najlepiej wybrać do OPEL Corsa B 1.2 8V 1998r. :?: :) Raczej OPEL Corsa B 1.2 8V 1998 :D Ważne żeby akumulator był możliwie najświeższy (nie kupuj w marketach bo tamte są starsze niż Ci się może wydawać, ponadto nikt nie dba o ich stan naładowania itp) Im większa pojemność akumulatora tym lepiej, bzdurą jest że większy akumulator...
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Uruchom silnik i zmierz napięcie na akumulatorze powinno przekraczać 13,8V a nawet osiągnąć 14,4V , nawet przy włączonych światłach i innych odbiornikach elektrycznych . jeśli nie możesz uruchomić silnika to najpierw podładuj akumulator . Napisz co ci wyszło.
Pod maską nie ma żadnych ciekawych bezpieczników panie kolego. Ma uszkodzony jeden bezpiecznik oznaczony jako KL15 w skrzynce nad kolanami kierowcy.
Ja na początek podał bym na nowy klakson 12V z akumulatora. Jak zagra to szukam dalej.
radio prosi o kod (poprostu) jak masz kod to żaden problem
Naładowałem akumulator i odpalał normalnie jednak po nocy znów pojawił się ten problem. Skoro pomogło mu naładowanie akumulatora, to albo nie masz ładowania w samochodzie, albo akumulator do wymiany. Trzeba zrobić pomiary.
Witam! Czy przy pomiarze świeciło Ci się światełko sufitowe? Moze masz alarm który coś "wciaga" jakis sterownik (centralnego), radio, które jest podpięte pod nie ten kabel co odlączałeś (wyciąg je). Zastanawia mnie jescze jedno: jak mogles mierzyć prąd z wyciągnietym akumulatorem? Pozdrawiam!
Wejdz przez bagażnik ,otwórz maskę i wymień akumulator
Wzmocniłeś tą masę od akumulatora?
Najłatwiej zdjąć klemę i włączyć amperomierz w szereg. Tylko nie odpalać auta z podłączonym w ten sposób akumulatorem :)
Trochę krótko. Ale wszystko zależy od kondycji akumulatora. Szansa jest. Choć lepiej by było, jakbyś podładował akumulator prostownikiem lub ostatecznie pojechał w jakąś trasę (nie jazda po mieście) na trochę.
akumulator nowy
Położenie bezpiecznika w gnieździe - dla prądu - nie ma istotnego znaczenia. Natomiast pozostałe symptomy wskazują na uszkodzone lub źle podłączone radio. Jeżeli samochód posiada instalację LPG, to również sterownik pobiera prąd, jeżeli zasilanie nie jest rozłączane przez stacyjkę. Proponuję obejrzeć filmik, który co nieco wyjaśni, w temacie podłączenia...
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
a czy centralny działa prawidłowo ? spróbuj odpiąć sterownik centralnego jest bodajże prawy przedni słupek. i wtedy zmierz
Sprawdź napięcie na alternatorze( obudowa alternatora i na śrubie B+ taka gruba do której jest podłączony akumulator)
Na akumulator
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Osobiście kupiłem MW-SC6B. Ładuje jak Lidlowa do 14,7V i można ładować w samochodzie, ale posiada też manualna opcję Recondition, przy której po naładowaniu podnosi napięcie ładowania do 15,2-15,6V na 2 godziny. Dwa takie cykle przywróciły gęstość w moim mocno wyładowanym akumulatorze do właściwego poziomu. Zanim kupiłem ten prostownik, ładowałem zwykłym...
Jakie obroty silnika podczas kręcenia? Ile lat ma akumulator?
Sprawdź automat rozrusznika. Przeczyść klemy akumulatora.
Uszkodzony akumulator.
A jak nie będzie ok. to co zrobisz?
Radio tak. Na wlepce powinieneś mieć czterocyfrowy kod.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Dioda - nie ale znaczna część elektroniki radia może pozostawać w stanie czuwania i pobierać prąd. Corsa w kostkach ISO będzie miała zamienione 12V po stacyjce (15) i 12V stałe (30). Przy prawidłowym podłączeniu porządne radia dają się włączyć bez zapłonu ale w tym trybie wyłączają się po jakimś czasie (45min - 1h).
Przyjedź to Ci sprawdzę ładowanie skoro bez radia odpala normalnie. Sprawdzę Ci też czy masz sprawny rozrusznik i sprawdzę stan akumulatora. Zrobię to wszystko za darmo.
albo wykończony na własną prośbę. czym? ładowaniem? Pierwsze słyszę żeby w ten sposób wykańczać akumulator.
Wyłączające radio nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem tak jak mówisz, niestety nie trafiłeś. Diagnoza to padnięty akumulator
Sprawdźcie kable zasilające (połączenie) - ewentualnie wymienić główne kable plus i minus od akumulatora.
Jeżeli już ,to pod kratkami na podszybiu,po prawj stronie,koło akumulatora. Ten filtr maja pojazdy z AC
I co teraz?Czy już sprawdziłeś napięcie ładowania i stan akumulatora?
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Jest jeszcze taka możliwość, że jak przewody były rozłączone, to któryś dotknął do masy - i coś nawaliło w regulatorze - który jak piszesz tez przestał działać. Przy wszystkich naprawach związanych z elektryką powinno się odłączać akumulator. Czy tak zrobiłeś?
czyli to nie bendiks, nie mam pojecia co jest nie tak, masa sprawdzona, styki przeczyszczone, kreci jak osbnymi kablami podłąc ze go do akumulatora
To chodziło głównie o to że odpalał ale gasł. Dodano po 10 Naładowałem akumulator i działa. Ale wcześniej też miał takie przebłyski. Czy może to być coś. Akumulatorem?
Podłącz cewkę przekaźnika równolegle do żarówki postoju a na pomarańczowy przewód DRL podaj przez styki przekaźnika "czysty" plus z akumulatora.
Varta bluedynamic to lipa nie akumulatory.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Czy można by na czas ładowania podpiąć pod gniazdo zapalniczki (gniazdo nie wył.się po wyłączeniu kluczyka)inny akumulator np.12V 7Ah żelowy Jasne. Zawsze tak robię, gdy np. zmieniam akumulator.
Jeśli nie kręci i nie ma charakterystycznego stukania, to sprawdź połączenie kabli przy rozruszniku i akumulatorze.
Mam nadzieję, że na noc zostawiłeś z odpiętym akumulatorem...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Mam dokładnie takie same objawy jak użytkownik "stawarzallegro" Trzeba więc zacząć od pomiarów akumulatora.
Jeżeli chodzi o regulator napięcia to nie wiem czy jest sprawny czy nie. Samochód przestał kręcić dzisiaj, w związku z czym odholowałem go na parking i na razie stoi do czasu, aż nie naładuję akumulatora.
Odczytaj pamięć radia. Wstaw plik .bin. Wtedy otrzymasz kod.
wszystkie kostki są dobre i nie są zaśniedziałe ani nic w tym stylu ale teraz zauważyłem że jak włączę zapłon to mignie mi 3 razy ta kontrolka od silnika. może być to wina kiepskiego akumulatora
Odwrotnie podłączony akumulator?
Naładuj do pełna akumulator prostownikiem
może jakiś wyłącznik dodatkowy,przed odpaleniem silnika,najlepiej sprawdzić lub coś kradnie ci prąd z akumulatora
Jak auto wpada w tryb awaryjny, to do prawdopodobnie trzeba przyjrzeć się bliżej LPG.
Witam. Jaka ma być pojemność akumulatora do Opel Corsa B 3D , 1.2i , 95r. Proszę o doradę. Czy takie parametry wystarczą; POJEMNOSC AKUMULATORA : 41 Ah PRĄD ROZRUCHOWY : 360 A lub POJEMNOSC AKUMULATORA : 44 Ah PRĄD ROZRUCHOWY : 440 A
Oczywiście że tak. Poza bezpieczeństwem (w razie wypadku nawet nie muszę tłumaczyć dlaczego), to przy robieniu badań na stacji kontroli pojazdu kontrolujący nie podbije przeglądu (przynajmniej tak powinien).
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
To sprawdzi bezpieczniki jak będą ok to wyciągnij pompę i sprawdzi czy rusza na krótko do akumulatora jeśli nie ruszy to wymień i powinno śmigać.
problem z samo zapalającymi się światłami Sprawdź stan akumulatora - podmień na inny 100% sprawny egzemplarz.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Nie zamknie się bez akumulatora,a z chwilą zakładania ostatniej klemy usłyszymy "bzzzyyy" i samochód zamknety.Na szczęście czasami wystarcza zdjąć kleme,i przy kilkukrotnym dotknięciu do słupka akumulatora centralny otworzy. Co do odkręcania stefano11 ma rację-jak majdasz kluczem w ciasnych zakamarkach,w jakich czasam tkwi akumulator (corsa na podszybiu,Merc...
Gniazdo 10 pin zwierasz A i B kody 3 cyfrowe,16 pin astra1,corsa A i B kody 3 cyfrowe,zaś 16v 5 i 6 kody 4 cyfrowe.Gniazdo w skrzynce bezpieczników.Wykasowanie błędów przez zdjęcie klemy(odłączenie akumulatora).
A jak stan akumulatora ??
Masz martwy akumulator - podczas pracy silnika alternator ładuje, więc on odpada. Akumulator trzeba wymienić.
Mocowanie akumulatora w Corsa B za całokształt: -akumulator zamocowany na podszybiu nad którym są kratki przez które się leje woda spłukując z akumulatora kwas co powoduje silną korozję pod akumulatorem. -dostęp do korków w akumulatorze blokuje plastikowa kratka podszybia której zdemontowanie i ponowny montaż trwa dobre kilka minut. -śruba mocująca...
iskry idą przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora( przy zwarciu)
Trzeba je rozkodować, lub zanieść do kogoś kto się tym zajmuje.
W pierwszym poście piszesz że silnik nie kręci i na pewno nie będzie to z winy pompy paliwa . Masz jakiś problem z napięciem i od tego bym zaczął , luźne klemy, masa , rozrusznik . Corsa taka jak twoja sprawiła mi kiedyś niezłą zagwostkę tylko z powodu akumulatora , który jeszcze kręcił ale sterownikowi silnika już to nie pasowało .
Całego płynu nie zlejesz zawsze w pompie coś zostanie ale jest różnica wylać 0,2 L a 2l litry. Co do podnoszenia 1.0 jest lekkie więc krzywdy misce nie zrobisz ,ale podkładka z deski wymagana . Choć ja staram się zawsze podpierać zawsze za nadlew bloku obok miski.
sprawdż czy jest dobra masa z akumulatora
Zdjać osłonę zaworu gaszenia i podłączyć bezpośrednio z akumulatora.
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Ja miałem taki przypadek gdy akumulator tracił moc rozruchową (szajs) tak dziwnie chciała złapać ale nie mogła, wszystko niby kręciło ale po zmianie akumulatora z dodatkową mocą startu gada od strzała
sprawdz gdzie podpieli masy, i skad wzieli +, sprawdz klemy na akumulatorze.
Tej nie uruchomisz od starej Corsy i Megane tak. W sedno. Akurat miałem o tym pisać,bo ta Corsa to zbawienny patent na wiele bolączek. Już coraz mniej tego na rynku :-)
Jak corsa diesel to zgnity bezpiecznik za akumulatorem.
Podłączę się do tematu z pytaniem, czy ktoś zrobił na tym prostownik do ładowania akumulatorów? Chodzi mi o akumulator w okolicy 45Ah (Corsa C). Czy ta przetwornica da radę i czy bez obaw można pozostawić ją bez nadzoru?
Sprawdź akumulator - sprzedawcy mają przyrząd do sprawdzania pod obciążeniem. Może być zasiarczony, wygięte płyty, a na nierównościach może powstawać zwarcie w celach. Kolega z pracy miał podobny problem, tylko w innym modelu i wymiana akumulatora pomogła.
witam odłączałem nie raz i bez adaptacji sie odbyło
witam wlasnie tak zrobilam odpielam radio calkowicie i samochod normalnie dziala nawet nie musialam ladowac akumulatora bo nie ma takiej potrzeby auto jezdzi..ale co z tymi kablami moze byc nie tak ze takie zwarcie robi ze akumulator pada ????
Włącz bieg 1 i zakręć rozrusznikiem, jak samochód zacznie jechać do przodu to znaczy, że kręci wałem. Na wszelki wypadek akumulator podłącz pod prostownik na kilka godzin, aby się naładował.
Przekaźniki są ok, napięcie przy odpalonym jest 14 i coś poza tym akumulator jest nowy.
Chcę dobrze sprawdzić zasilanie wtryskiwaczy. Na jednym z dwóch pinów powonno być 12V a drugi to sterowanie masą. Dobrze rozumiem..... ? Przy sprawdzaniu 12V masę miernika brać z akumulatora ?
u mnie w 1.2 pomogło podanie zasilania z Akumulatora na przekaźnik z ECU.
A co z akumulatorem ? Sprawny ?
Mam problem z ładowaniem akumulatora opel corsa b(diesel) z alternatorem 2-pinowym.Po odpaleniu silnika napięcie ładowania na słupkach akumulatora wynosi 14.5v.Lampka kontrolna ładowania się świeci.Po przejechaniu dłuższego dystansu na światłach nie mogę odpalić samochodu.Dodam że akumulator jest sprawny.Może za mały prąd ładowania?
Alternator.
Akumulator niewłaściwy jest zamontowany .
To zmień akumulator, o ile dobrze mierzysz.
Juz Ci napisalem. Albo bardzo dobry spec albo szukaj sterownika silnika. Nie wiadomo co jescze posadziliście. Do spawania zapina sie na klemy zabezpieczenie, nawet, a może zwłaszcza jak jest odłączony akumulator.
Z tymi elektronicznymi "zabawkami" to tak nieraz jest,że coś odwali i doopa. Pewnie na takie coś dobry jest reset czyli odpięcie akumulatora na parę minut jeśli oczywiście można tak robić,ale myślę że w corsie nie trzeba podtrzymania do np wymiany akumulatora.
corsa akumulator corsa napięcie akumulator corsa akumulator wycieraczka
konto microsoft office vaillant histereza radiotelefon schemat
czajnik philips ariva zamiennik
Opel Vectra B 2.0 16V DTL gaśnie po 2 sekundach – VP44, immobilizer, układ paliwowy Resetowanie komunikatu serwisowego Hyundai i20 2020