W maluchu nawet z jednym aku jest problem z naładowaniem go (szczególnie zimą,no i teraz światła całą dobę),a co dopiero 2 aku........... prostownik i heya . PS: oczywiście pograsz dłużej
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Po pewnym czasie na pewno bedzie kulal. Nic nie wskurasz jezeli alternator schodzi ponizej swoich nominalnych obrotow. Sam napisales, ze na wolnych obrotach nie laduje i zaswieca sie kontrolka. To znaczy, ze alternator nie moze pracowac juz na tych obrotach. Jedyne wyjscie to niedopuszczanie do zejscie ponizej pewnych obrotow silnika. Jak juz pisalem...
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Podaj linki do wątków, które do tej pory przeczytałeś szukając rozwiązania swojego problemu.
Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
Czyli już wie pan w czym problem.. Akumulator pada przez niska temperature,.. niech pan go naładuje prostownikieim i okręci bardzo dobrze jakimś materałem izolującym, steropian, jakieś płutno ociepleniowe, wata, wszystko sie nada byle by okrecić dobrze i jak najgrubiej.. lekkie mrozy powinien wytrzymać a jeśli bedą większe musi pan poprostu na noc aku...
Witam, mam buggy z Fiata 126p i robię instalację. Chciałbym podłączyć kontrolkę do ładowania akumulatora. Od tej kontrolki wychodzą dwa kable: plusowy i minusowy. Czy może wie ktoś, jak to zrobić?
wymień regulator napięcia przy alternatorze, wyczyść styki kabli przy rozruszniku i powinno grać. a jak nie to sprawdź szczotki na alternatorze i klemy akumulatora
Fiat 126p czy mogę wsadzić na jakiś czas akumulator 60ah czy jednak będzie za mocny i można coś spalić?
Przyczyną były brudne od strony wewnętrznej klamry do podpinania akumulatora :)
Tylko okablowanie na trasie od alternatora poprzez rozrusznik to akumulatora.
Na akumulatorze
Nigdzie, skoro stawiasz taki warunek aby prąd nie szedł z akumulatora!
Bez wymontowania rozrusznika raczej się nie obejdzie. Jeśli szczotki będą lekko się przesuwać, to warto przed dalszą rozbiórką spróbować zapiąć go "na krótko "do akumulatora.
Jeżeli przy próbie odpalenia gasną wszystkie kontrolki to w większości przypadków wystarczy przeczyścić słupki akumulatora, klemy a także połączenie przewodu "-" z masą samochodu.
Nie akumulator.
klemy na akumulatorze
nie, bo szkoda mi akumulatora.
Wygląda na to, że masz słaby akumulator.
Masa i zasilanie poprowadzona bezpośrednio z akumulatora?
albo raczej to jest alternator jeżeli się lekko żarzy a przy przegazowani przygasa to będzie dioda w alternatorze jakieś 30 zł u elektromechanika . najpierw sprawdż połączena akumulatora z alternatoerem i jego ładowanie na akumulator czy jest ok . Wykluczam akumulator
czyli wynika z powyższych wypowiedzi że nie uruchomie sprzętu bez akumulatora :-(
Sprawdzić napięcie ładowania na alternatorze i porównać z napięciem na akumulatorze.
PODLACZ ZASILANIE RADIA BEZPOSREDNIO PRZEZ BEZPIECZNIK Z AKUMULATORA
A przewody zapłonowe i świece wymieniane I jakie napięcie akumulatora ?
dopuki nie zmienisz diody rozłącz kleme akumulatora.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Witam. Trochę mylicie pojęcia co do zwarcia bo przy zwarciu na akumulatorze to może dojść do nawet wybuchu, ale nie o tym chcę napisać mianowicie przyczyną takiego stanu który opisujesz jest: słabe ładowanie, częste rozruchy auta w ciągu dnia, używanie nadmiernej ilości odbiorników, częściowo niesprawny rozrusznik, zanieczyszczone styki, przewody, klemy,...
Jeśli spadaci napięcie ,gdy włączsz swiatła na niskim gazie to to jest normalne.Alternator i prądnica przy 700obr/min jeszcze nie ładują i prąd tylko idzie z akumulatora.
Mam akumulator zwykly samochodowy z fiacika 126p i radyjko male aiwa zasilane z sieci 230V lub bateria 9V-PP3. Chcialem to sobie podlaczyc i zaniesc na dzialke no ale zdaje sobie zprawe ze jak zrobic to na zywca to zaraz wszystko sie popali :] Moje pytanie: co musial bym zrobic zeby to zadzialalo, tzn zeby podlaczyc aku pod wejscie baterii?
Witam . Ten zupełnie wystarczy z racji że masz prądnicę.
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Witam, ja kiedys mialem w swoim podobne objawy-przyczyna byl poluzowany jeden z zaciskow (klema) na akumulatorze.
no wlasnie to wyjasnialem :) bo ktos tam wyzej twierdzi ze u niego bylo to spowodowane zbyt duzym akumulatorem........
niestety rozrusznik jest prawie nowy i nie był dużo używany działa poprawnie po podłączeniu do bezpośrednio do akumulatora
Witam Mam pytanie. Chce odpali silnik z stacyjki ale żadne ze schematów nie daje pozytywnego skutku. Proszę o pomoc Na zdjęciach jest kostka od stacyjki rozrusznik i akumulator
możesz mieć uszk. przeł kierunkowskazów ,przeł. awaryjnych/sprawdz czy do przeł. doch. nap. ze stacyjki i bezp. z akumulatora/
Kabel do rozrusznika jest przerobiony na krótki. Po odpięciu kabla zasilającego od cewki (po odłączeniu zapłonu) rozrusznik kręci bezproblemowo. Akumulator 77 Ah.
kupie i zobacze bo odkad wymienialem kable od alternatora tak sie stalo bo popalilo bo zle podlaczylem akumulator
Koledze się nigdy nie przytrafiło? Mnie owszem.
Warto jeszcze dołożyć przewodzik z diodą, pomiędzy elektromagnes rozrusznika a zasilanie cewki. To poprawi rozruch na słabszym akumulatorze.
Podaj na moduł napięcie ze styku 50 przez diodę tak jak była zasilana kiedyś cewka podwójna, wtedy przy rozruchu będzie w przybliżeniu na module napięcie akumulatora.
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
Przy wzbudzienia nie będzie migać, jeżli miga to jest to związane z wstrząsami silnika, a więc utytłany kabel łaczący altka z akumulatorem.
Dzięki za podpowiedzi. Naładowałem akumulator i już nie pojawia się to, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki rozrusznik działa. Ale nie za każdym razem obraca kołem zamachowym. Czasami z pierwszym razem obróci i odpali, a częściej jednak za czwartym, piątym razem, jakby nie za każdym razem wysuwał się bendiks. Bendix, elektromagnes, tulejki nowe. Rozrusznik...
Na poczatek sprawdz wszystkie kable zasilajace miedzy alternatorem, akumulatorem, rozrusznikiem. Moze gdzies nie kontaktuje (pekniety przewod, brudne styki) i nie doladowuje akumulatora. Jakie masz napiecie na akumulatorze?
Spróbuj odpiąć bezpiecznik od tego niby alarmu. W tych elegantach były pseudoalarmy.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Czyli, że minimum 10kW, i jakieś 600Ah.
dwa razy i kicha poczekam chwile przekręcę kluczyk i znowu ze dwa razy przekręci i nic później nawet nie ruszy Masz padnięty akumulator.
Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody wbudzenia i regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora? Dodano po 23 Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody, regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora?
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
Lepiej dać plus z aku na rozrusznik prosto. Na alternator możesz dać z rozrusznika lub akumulatora, to już nie ma większego znaczenia.
Ale posłuchaj jeszcze 8) Mam dać mase do karoseri od alternatora czy od aku?Bo od aku jakby nie było masy to by nie było prądu wogule. daj mase od akumulatora!!!!!!!!!
Witam mam pytanie odnośnie mojego fiata 126p 97r który palił na dotyk aż do dnia w ,którym chcąc odpalić maluszka rozrusznik kręcił jak by akumulator był rozładowany. Sprawdzając na innym w 100% sprawnym i naładowanym aku sytuacja była taka sama. Dodam że dzień przedtem palił od strzała. Na drugi dzień chcąc odpalić jeszcze raz, rozrusznik nawet się...
Stan połączeń masy jest b. dobry. Co jeszcze może być przyczyną tak zaniżonego napięcia. Bo przecież jak by to był uszkodzony alternator to by nie dał rady uciągnąć wszystkiego (światła, ogrzewanie, dmuchawa itp) bez akumulatora .
Kostka stacyjki.
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
Rozwiązanie już jest podane, akumulator do wymiany. Jeśli napięcie po obciążeniu spada, a po kilkunastu sekundach wstaje, akumulator trup.
Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata 126P.I mam z nim mamy klopot.A mianowicie po przejechaniu kilkunastu kilometrów jak sie nagrzeje i zostawieniu go na chwilke mam problem z odpalenie go.Kontrolki sie wszystkie święcą a rozrusznik nie kręci!Czy to moze być wina szczotek?A i na niskich obrotach pali mi sie kontrolka od ładowania akumulatora.
Może pompka paliwowa wysiada i paliwo się cofa.
Dane są teoretyczne, bo nie uwzględniają rozpędzenia się do tej prędkości, a to właśnie rozpędzanie samochodu pochłania znaczną część energii, utrzymanie stałej prędkości to już "pikuś". Podana prędkość maksymalna też jest teoretyczna - obliczona przy danej mocy i danym Cx ale w czasie dążącym do nieskończoności... jest więc szansa, że nawet nie zdąży...
czy to możliwe że kostka pod stacyjką którą dostałem w normalnym sklepie z częściami do fiata 126p jest inna niż te co były w starszych maluchach bo wziąłem styk od starej kostki i puściłem nowy kabel zamiast niebieskiego który po złączeniu z brązowym zapalał kontrolkę na desce i podłączyłem na krótko i odpalił i chodził ładnie ale nie działały kierunki...
Możliwe, że tym ciągłym odpalaniem zalałeś świece. Dodatkowo przeładowałeś akumulator. Spróbuj odpalić z wciśniętym pedałem gazu na maxa - nie pulsuj nim. To jest jeszcze szansa odpalić bez kombinowania pod maską, chociaż nie wiem czy z takim akumulatorem dasz rade. W ogóle to weź go zmierz jakie napięcie daje teraz. (at)Witold5 Wszystko zależy od marketu....
Witam. Mam pytanko takie czy na tym akumulatorze jaki mam w Fiacie 126p czyli coś 36 Ah będą dobrze działać halogeny 12v 55W żarówki H3 ????
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
dzieki ziomki
Nie opowiadaj głupot. Mętny kolor elektrolitu jest spowodowany spłynięciem masy czynnej z płyt jak i drobinami z pokruszonych separatorów. Akumulator do wymiany po uprzednim usunięciu przyczyny. Tą może być i przeładowanie, jak i niedoładowanie-po prostu elektrolit o mniejszej gęstości zamarza w mroźne dni. Masz rację. Używając pojęcia "zasiarczenie...
Z ok ja to wiem tylko chce leciec na jak niejamniejszych kosztach i to sam zrobic on zakladal i rozszerzyl minus a na plus dal sreberko zebynie wylatywala :| :D:D:D, no to juz chyba przesada. Sprawdzić napięcie i prąd ładowania, pobór prądu na włączonych światłach, pobór prądu przy zgaszonym silnik i po przekręceniu zapłonu, poczyścić klemy i połączenia...
Co was wzieło na grube kable. Jak masz plusową kleme wtopiony jest do niej kabel jakieś 3mm2 i jest kawałek jakieś 20cm i złacze typu konekror meski i zenski nie wiem po co to jest i potem ten kabel idze do stacyjki (chyba) ale zasila wszystkie urzadzenia. Na 90% przepalił sie ten kabel w klemie akumulatora
Żaden bezp.w 126 nie odpowiada za ładowanie.Trzeba sprawdzić ładowanie ,ewent,akumulator-(miernikiem)
Sprawdź naciąg paska alternatora, następnie sprawdź stan akumulatora: poziom elektrolitu, klemy, stan naładowania. Nie zaszkodzi naładowanie akumulatora prostownikiem (w wolnym czasie). W okresie zimowym 126p ma problem z doładowaniem akumulatora... Powodzenia.
W alternatorze są dwa obwody prostownicze jeden do zasilania obwodu wzbudzenia, a drugi do ładowania akumulatora. Żarówka kontrolka włączona jest pomiędzy te napięcia. Jeśli się żarzy to uszkodzenie jednej fazy prostownika trójfazowego. Najczęściej padają diody do zasilania obwodu wzbudzenia. Typowo instalowane tam są diody 3A, z wyglądu jak dioda 1N4007....
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym prądzie należy odłączyć ten gruby kabel od alternatora jeśli...
Kisiu: przy takim napięciu to w aucie powinno strezlić wszystko: żarówki, cewka, akumulator. Jak masz podłączony regulator przy alternatorze? Może po prostu pomyliłeś przewody i zapiąłeś wejście na regulator na wzbudzenie i altek cały czas dostaje 12 V na wirnik bez regulacji. Lub przepiąłeś jedna szczotke na masę (w maluchu w przeciwieństwie do innychalternatoró...
Jak odłączysz na zapalonym silniku klemę od akumulatora czy chodzi normalnie.
Podepnij voltomierz pod akumulator podczas ładowania powinieneś mieć ponad 14V.
oki naładuje akumulator i zobaczymy,zobacze tez styki
Do Artura k. poto są ludzie starsi by wyjaćniać młodszym. Rzuuf można zastosować lżejsze akumulatory.
wszystko wskazuje na zużyty akumulator- mozna tez właczyć odbiorniki energi zarówki -podpiac miernik jesli po ok 2 min zobaczysz zmniejszenie napiecia ponizej 1,5-2V to akumulator do wymiany
zle podpiołes akumulator i zrobiłes zwarcie ;P
A jakim budżetem dysponujesz?
A pobudzenie???
Witam ! Problem znika jak wymienisz ten gruby przewód od akumulatora + do rozrusznika . Jak go rozetniesz to się dowiesz dlaczego . Pozdrawiam .
Witaj. Cieniutki odzie do stacyjki, a gwintowany do akumulatora (gruby +) Dodano po 1 Witaj. Cieniutki idzie do stacyjki, a gwintowany do akumulatora (gruby +).
Na alternatorze w maluchu jest sruba do ktorej jest podpiety grubszy kabel. maluch ma problemy z ładowaniem. miernik na stykach akumulatora nie pokazuje zmian napiecia przu wchodzeniu na obroty.kontrolka lekko sie zazy. na wyłaczonym silniku na srubie alternatora nie ma zadnego napiecia. a po właczeniu silnika jest tam okolo 14v-15v. na szczotkotrzymaczu...
czy zaduży akumulator moze uszkodzic moduł?
Minus do aparatu, plus do plus akumulatora.
maszmoze jakies zwarcie na akumulatorze,i klemy i mase głowna
Czy to wina elekromagnesu ? Sprawdź. Osobiście sprawdziłbym, a nawet wymienił kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika.
Do śruby 8mm przykręcasz dwa przewody -od akumulatora i alternatora.P
vcc: Dlaczego uwazasz, ze podlaczenie masy z karoserii jest lepsze od podlaczenia jej bezposrednio z akumulatora?
Z doładowaniem na pewno nie będzie problemu.P
:BRYS - wyżej już wyjaśniono, co jest nie tak! Źle podłączony jest główny przewód z akumulatora. Omija stycznik.
13,8
Plecionka ta która łączy alternator z nadwoziem wyczyszczenie i styki tez może diody się przepadły? Dodano po 46 Masa z akumulatora do nadwozia tez wyczyszczona
cena pewnie też ładna , akumulatory troche kosztuja przeciez
Trzeba sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi napięcie ze stacyjki. Co do drugiego przewodu to trzeba sprawdzić gdzie idzie,ktoś coś przerabiał. Gruby plus idzie na alternator i do akumulatora.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
akumulator fiata akumulator fiata marea fiata scudo
kolory kabli audio pamięć piekarnik 65535 internal moduł memory error
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Utrata mocy w samochodzie z silnikiem Diesla: przyczyny i diagnostyka Ładowanie kondensatora prądem jednopołówkowym: zmiany ładunku i tętnienia